Eihän ihmistä voi omistaa, oli hän sitten puoliso tai ei.
Miksi sanotaan että on "jonkun vaimo"?
12
1055
Vastaukset
Kotimaani on Suomi, vaikka en sitä omistakaan.
Pomonikaan ei minua omista.
Suomi ei taida olla äidinkielesi?- PropertyOfNiinisto
En minä äitini kielestä tiedä. Ajatus lähti englanninkielisestä Reutersin jutusta, jossa kirjoitettiin:
"Niinisto lost his first wife in a car accident in 1995.".
Tuossa tökkäsi silmään tuo "his", eli joku Niinisto olisi menettänyt omistamansa vaimon onnettomuudessa.
- Antifemakko
Sanotaan myös, että "jonkun mies". Miehiähän halusit otsikollasi syyllistää, vaikka sitten puhuitkin puolisosta. Valtamedian oppien mukaista vaivihkaista asenteellisuutta.
- OLET-OIKEASSA
EIHÖN SINULLAKAAN OLE ÄITIÄ EIKÄ ISÄÄ !!!
- ymmärräthän
Lapsella on vanhemmat. Ei lapsikaan ole toisen vanhemman omaisuutta.
- ymmärräthän
ymmärräthän kirjoitti:
Lapsella on vanhemmat. Ei lapsikaan ole toisen vanhemman omaisuutta.
Vaan molempien. Ymmärräthän.
- oletminunpano
nykyään ei oo enää vaimoja mutta panoja
- Ensihoidon.muistaa
Joillakin on myös hoitoja.
Se vaa johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että sukulaissuhteita (niiku monia muitakii) ilmaistaa sanomalla x on y:n f, kun f on joku relaatio, jossa x ja y on.
Oisko parempi sanoa x on vaimo y:lle?- SoikiaVanneVapattää
Urhon puoliso, Kalevan vaimo, Kekkosen akka, Maan ykkösnainen !!
- nofingertips
Suomalaisessa lainsäädännössä on pienoinen virhe. Koskee sydäntä ja sen mukaista puhetta.
- mulukunkyse
Huvittaako sakko enemmän kuin hyöty?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351432
- 1101193
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644