Muistatteko kun vihreät myivät Carunan ulkomaille?

werwerwerwerwe

26

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pojupila
    • realismi_____

      hyväuskoisia hölmöjä kusetetaan aina?

    • kokoomus.syöpä

      Kokoomushan Fortumin sähkönsiirtoverkot möi. Valtion omistajaohjauksesta vastaavana ministerinä toimi Häkämies, joka johtaa nykyistäkin hallitusta.

      • Kokoomuksessa_on

        tapana vaalien lähestyessä työntää kaikki tekemänsä paskatemput toisten hallituksessa istuneiden syyksi.


      • werwerwerwewerwe

        Juurihan tuossa artikkelissa kerrottiin että omistajaohjauksesta vastasi Hautala, ja ennen häntä Pekka Haavisto, joka asian valmisteli. Älä siis jauha paskaa.


      • kokoomusrosvot
        werwerwerwewerwe kirjoitti:

        Juurihan tuossa artikkelissa kerrottiin että omistajaohjauksesta vastasi Hautala, ja ennen häntä Pekka Haavisto, joka asian valmisteli. Älä siis jauha paskaa.

        Kokoomuksen projekteja nämä kansallisomaisuuksien ryöstämiset. Epäisänmaallisempaa puoluetta ei Suomesta löydy. Pitäisi laittaa linnaan koko porukka.


    • En_muista
      • Hienoja.miehiä

        Nuo herrat ovat työväen asialla. Eivät ole siten vihreitä.


      • SaahanSitäÄänestää
        Hienoja.miehiä kirjoitti:

        Nuo herrat ovat työväen asialla. Eivät ole siten vihreitä.

        Suomessa ei nykyään ole kukaan työväen eikä tavallisen kansalaisen asialla.


    • miten-niin

      Miten niin lahjoittivat?

      Fortum tienasi sähköverkkojen myynnillä 6 miljardia euroa!

      Toiseksi, Carunalla on myös kotimaisia omistajia, ei siis vain ulkomaisia

      • Caruna.kansallistettava

        Fortumin asiakkaat ovat maksaneet vuosikymmenien aikana sähköinfran rakentamisen ja ylläpidon. Sen jälkeen siirtoverkko ryöstettiin ulkomaiseen omistukseen. Nyt Fortumin asiakkaat joutuvat maksamaan tuplahintaa sähkön siirrosta. Hinnankorotus menee sellaisenaan ulkomaiselle veroparatiisisijoittajalle. Sähköverkon ylläpitoon ei likene sen enempää kuin ennenkään.

        Sähkönsiirtoverkot on täten kansallistettava takaisin suomalaisten omistukseen. Sitä mitä ei voi siirtää ulkomaille, ei voida myöskään omistaa ulkomailta käsin. Kaikkien monopolien tulee olla yhteiskunnan omistuksessa. Koska rinnakkaisia sähkönsiirtoverkkoja ei ole järkevää rakentaa, niin sähköverkot tulevat olemaan jatkossakin luonnollisia monopoleja, eli julkisessa omistuksessa olevaa perusinfraa.

        Fortumin asiakkaat eivät siis tienanneet siirtoverkkojen rosvouksessa penniäkään, vaan päin vastoin heidän maksunsa tuplattiin!


      • lopeta-valehtelu
        Caruna.kansallistettava kirjoitti:

        Fortumin asiakkaat ovat maksaneet vuosikymmenien aikana sähköinfran rakentamisen ja ylläpidon. Sen jälkeen siirtoverkko ryöstettiin ulkomaiseen omistukseen. Nyt Fortumin asiakkaat joutuvat maksamaan tuplahintaa sähkön siirrosta. Hinnankorotus menee sellaisenaan ulkomaiselle veroparatiisisijoittajalle. Sähköverkon ylläpitoon ei likene sen enempää kuin ennenkään.

        Sähkönsiirtoverkot on täten kansallistettava takaisin suomalaisten omistukseen. Sitä mitä ei voi siirtää ulkomaille, ei voida myöskään omistaa ulkomailta käsin. Kaikkien monopolien tulee olla yhteiskunnan omistuksessa. Koska rinnakkaisia sähkönsiirtoverkkoja ei ole järkevää rakentaa, niin sähköverkot tulevat olemaan jatkossakin luonnollisia monopoleja, eli julkisessa omistuksessa olevaa perusinfraa.

        Fortumin asiakkaat eivät siis tienanneet siirtoverkkojen rosvouksessa penniäkään, vaan päin vastoin heidän maksunsa tuplattiin!

        Lopeta valehtelu ja asioiden vääristely!

        Tottakai asiakkaana maksat rakentamisen ja ylläpidon, se on täysin normaalia mutta et
        sinä sitä omista silti, ellet ole osakkeenomistaja pörssiyhtiössä.

        Mitä "ryöstettiin", se MYYTIIN 9 MILJARDILLA eurolla!

        Hinnankorotus ei todellakaan mene sijoittajille, otappa selvää asioista kuinka Caruna
        investoi vuosittain satoja miljoonia verkkoon. Tieto löytyy niiden sivuilta.

        Fortum osakkeenOMISTAJAT tienasivat, ei asiakas tietenkään toope.


      • Electricity10000KW
        lopeta-valehtelu kirjoitti:

        Lopeta valehtelu ja asioiden vääristely!

        Tottakai asiakkaana maksat rakentamisen ja ylläpidon, se on täysin normaalia mutta et
        sinä sitä omista silti, ellet ole osakkeenomistaja pörssiyhtiössä.

        Mitä "ryöstettiin", se MYYTIIN 9 MILJARDILLA eurolla!

        Hinnankorotus ei todellakaan mene sijoittajille, otappa selvää asioista kuinka Caruna
        investoi vuosittain satoja miljoonia verkkoon. Tieto löytyy niiden sivuilta.

        Fortum osakkeenOMISTAJAT tienasivat, ei asiakas tietenkään toope.

        Vain täydellinen ääliö näkee maan sisällä toimivan sähköverkon myymisen ulkomaalaisomistukseen hyvänä asiana.


      • loistava.kauppa
        Electricity10000KW kirjoitti:

        Vain täydellinen ääliö näkee maan sisällä toimivan sähköverkon myymisen ulkomaalaisomistukseen hyvänä asiana.

        Se oli loistava kauppa!
        Fortum tienasi isot rahat hankalasta ja isoja investointeja vaativasta liiketoiminnasta.

        Kotimaisia ostajia ei löytynyt riittävästi, siksi ostajia löytyi ulkomailta.


      • VedäpäKäteen
        loistava.kauppa kirjoitti:

        Se oli loistava kauppa!
        Fortum tienasi isot rahat hankalasta ja isoja investointeja vaativasta liiketoiminnasta.

        Kotimaisia ostajia ei löytynyt riittävästi, siksi ostajia löytyi ulkomailta.

        Suomen kansan kannalta se oli paska kauppa, joten älä sinä ureapää uhoa.


      • missä.perusteet
        VedäpäKäteen kirjoitti:

        Suomen kansan kannalta se oli paska kauppa, joten älä sinä ureapää uhoa.

        miten "Suomen kansan kannalta"??? Voitko perustella

        Itse olen Fortumin osakkeenomistaja mutta sentiäkään en ole koskaan sinne maksanut
        sähkölaskuja. Niin miksi se oli paska kauppa?

        Lisäksi valtio on iso Fortumin omistaja, joten kyllä kansa tienasi sitä kautta


    • Taloustirehtööri

      Myynti oli älykäs teko. Näin vihreät saivat juuri sitä mitä halusivatkin eli sähkön hinnan rajun nousun. Lisäksi syyn saattoi vierittää ulkomaiselle yhtiölle.

    • Amppeerikoukku

      Vaikka Fortumin sähkönsiirto myytiin Carunalle, niin esim . täällä pohjois-karjalassa olevalla yhtiöllä on vielä paljon suuremmat siirtomaksut! ( Pohjois-Karjalan Sähkö Oy) ja vieläpä kuntien suurimmaksi osaksi omistama sähköntoimittaja...

    • efefwefwfewfe

      Suomi nyt on niin hölmö maa kun olla ja voi kaiken maailman venäläisetkin hyörii ydinvoiman takana ja kun sota alkaa niin hups kun olaan ongelmissa olaan jo nyt välillä kun käydään kauppa sotaa jo.

    • Ennustaja_

      Olisiko ministerin pitänyt olla ennustaja uuden omistajan toimissa?
      Ei kauppaehdoissa voi sitoa uutta omistajaa tariffeihin.
      Myyjä ja ostaja tiesivät lähivuosien verkkoinvestointien tarpeellisuudesta. Suomi on pääomaköyhä maa, ei täältä kerätä miljardi-investointeihin tai kauppoihin varoja helposti.

    • Rosvot.kiinni

      Fortum sähkönsiirron rosvonneet tulee saada valtakunnanoikeuteen. Carunan nykyisistä omistajista on annettava kansainvälinen pidätysmääräys. Rikos on Suomen kansallisomaisuuden ryöstäminen Suomen kansalta.

    • globbis

      Kemira Grow hown myynyt Häkämies ja Pekkarinen tekivä kanssa ison mokan, myivät 30 mijardin omaisuuden norjalaisille 207:mällä miljoonalla.

      http://mita-olisi-tutkittava.blogspot.fi/2008/09/growhow-liian-suuri-erehdys.html

      Siinä sitä on kookoomus ja kepuosaamista, äänestäkää vaan taas lisääkin niitä, Berneri on myymässä tiet ja paljon muutakin, Sipilan hallitus myy vielä muutakin kuin Altian. Kohta on kaikki myyty, ei ole jäljellä muuta kuin vesi ja metsät, ja nehän myydään, samaan tapaan kuin muukin, halvalla, tai annetaan ilmaiseksi

      "Suomi on kuin vanhan ajan siirtomaa: satojen miljoonien arvoisen kullan louhinta Suomessa tukevasti ulkomaisten yhtiöiden käsissä".

      https://www.talouselama.fi/uutiset/te/8b768d4d-a372-3f50-93de-d98c8d8f1134?ref=ampparit:d4f1

      Sitten kun myytävä loppuu?

      • lopeta-sekoilu

        mikä 30 miljardia, kysyn vaan?
        Missä se on, voitko näyttää luvut, jotain faktaa asiasta?!

        Tätä samaa roskaa on vääristelty vuosia ja mitään todellisuuta ei väitteillä ole.
        Ei ole olemassa mitään "30 miljardin omaisuutta" missään.

        Lopeta väärien asioiden levittäminen


      • lopeta.urpoilu
        lopeta-sekoilu kirjoitti:

        mikä 30 miljardia, kysyn vaan?
        Missä se on, voitko näyttää luvut, jotain faktaa asiasta?!

        Tätä samaa roskaa on vääristelty vuosia ja mitään todellisuuta ei väitteillä ole.
        Ei ole olemassa mitään "30 miljardin omaisuutta" missään.

        Lopeta väärien asioiden levittäminen

        Lopeta itse vajakki, kun et näköjään tiedä mistään mitään. Mikseivät norjalaiset myy öljykenttiään pois? Sinun logiikalla kannattaisi, koska sillä tavalla valtio rikastuu ihan vitusti.


    • Ettäsilleens

      Mistä lähtien ministereillä on ollut oikeus myydä suomalaisten kansallisomaisuutta ulkomaalaisille suuryrityksille ja lahjoittaa maamme sosiaaliturvineen päivineen muiden maiden kansalaisille? Minä vaan kysyn!

    • Politiikkojen puheet on pelkää puuta ja heinää.Tässä taannoin demarien pomo sanoi,että demarit olivat nostamassa suomea 90-luvun alun lamasta.Kyllä se oli Nokian puhelinyksikkön tuottamat verotulot hyvin pitkälti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe