1.). Room. 10:9
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;"
2.) Seuroissa sinulle katuvalle uskovainen vanhoillislestadiolainen julistaa sinulle synninpäästön.
Itse ainakin koen tuon ensimmäisen raamatullisempana, kun se on suoraan Raamatusta. Vaikka itsekin käyn Ry:n seuroissa, niin jotensakin silti tuo usko Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisesti tulee enemmön esiin tuossa ensimmäisessä ja sehän se on perusvaatimus myös tuossa toisessa. Mitä mieltä muut ovat?
Kaksi tapaa ja kummalla pelastutaan?
67
1439
Vastaukset
- Jobinpostia
Tässä myös kaksi tapaa. Room.2:13 Room.3:28
- Kirjakääröt
1Kor.15:3-4 "Kirjoitusten mukaan." 1Kor.15:3-4 Biblia (1776) "Raamattuin jälkeen."
- Raamatunlukija
Ei nuo esitetyt ole kaksi tapaa. Ne kertovat samasta asiasta.
- vlvaasa
""Ei nuo esitetyt ole kaksi tapaa. Ne kertovat samasta asiasta.""
Ei nyt oikein ole kysymys samasta asiasta, koska muutenhan vanhoilliset hyväksyisivät ykköstapaa soveltavat vanhurskautuneiksi yhtä lailla kuin heidän synninpäästön julistetut, jos kysymys on samasta asiasta eli vanhurskautumisesta ja pelastuksesta. Sitä paitsi se sulkee vanhoillisten mielestä jo ensimmäisen tavan pois, koska siinä ihminen voi pelastua yksikseen kenenkään toisen ihmisen auttamatta tai toisen ihmisen läsnäoloa. - näin.se.vaan.on
Vaihtoehto 2) sisältää räikeästi "vain me" -johdannaisen.
- VAIN.ME
"Vain me" = Karkeaa valehtelua ja Raamatun vääristelyä.
Tämä on vl-herätysliikkeen virallinen oppi.
- Voihanvitalis
Raamattu on kirjoitettu lähinnä rahastukseen. Jaak.2:13 Sillä armoton tuomio pitää hänen päällensä tuleman, joka ei laupiutta tehnyt....Näitä "saarnamiehiä" kiinostaa lähinnä lampaan villat. Joka on mammona eli raha.
- Jobinpostia
Tosta jäi pois Jaak.2:13 Biblia (1776) Sanoo näin......
- Voihanvitalis
Kumpi ja kampi, tappeli, kumpi voitti? Tietenkin kampi, kun se kampasi kumpin....
- teuta011
Eihän vaan vastaus oli jo kysymyksessä, kumpi.
-
- 8091
Pelastuminen on laajempi asia kuin mihin nuo kysymykset viittaisivat.
Se ei ole niin helppo ratkaisu.
1.Piet.3:
"20. jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta."
Nooa uskoi Jumalaan ja omistautui sille työlle, jonka Jumala antoi hänelle, arkin rakentamiseen tulevan vedenpaisumuksen johdosta. Arkin rakentaminen oli vertauskuva hänen kasteestaan, se oli todiste toisille hänen uskostaan. Samoin kaste on näkyvä todiste toisille, että kastettava on vihkiytynyt rukouksessa Jumalalle tekemään Hänen tahtonsa.
Mutta kasteaskeleen ottamiseksi tarvitaan tietenkin enemmän, se ei voi käydä tuosta vain.
1.Timoteukselle 2:
"3. Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
4. joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"
Ennen kastetta pitää tulla tuntemaan totuus Jumalasta, Hänen pelastusjärjestelystään ja tarkoituksestaan.
Apostolien teot 3:
"19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois"
Uskon kasvaessa hän alkaa haluta noudattaa Jumalan normeja ja karttaa kaikkea, mitä Jumala ei hyväksy.
Apostolien teot 1:
"8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". "
Samoin kuin Nooalla oli Jumalan antama työ myös nykyisillä Jumalaan uskovilla on suuri opetustyö, kertoa Valtakunnan hyvää uutista.- perinyksinkertaista
Tärkein jäi pois!
Ap 16
"30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"
Siinä ei tarvita mitään synninpäästöä eikä muita ihmisten keksimiä temppuja. - Raamattu_vai_vl-oppi
perinyksinkertaista kirjoitti:
Tärkein jäi pois!
Ap 16
"30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"
Siinä ei tarvita mitään synninpäästöä eikä muita ihmisten keksimiä temppuja.Totta kirjoitit.
Vanhoillisslestadiolaisten ihmiseltä saatu synninpäästö ainoana pelastuksen mahdollisuutena on todellakin ihmisten keksimää temppuilua ja Raamatun polkemista ihmisjalkojen alle.
Haluatko sinä uskoa Raamattuun vai olla polkemassa Raamatun totuuksia jalkojesi alle vanhoillislestadiolaisten kanssa?
- 8091
Kokonaiskuva:
Apt. 16:
31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
32. Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33. Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34. Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
- Eli siis Jumalan sanaa opetettiin heille ja kun he ottivat sen sydämestään vastaan, heidät kastettiin. - 48vuottavl
Oikein hyvä! Mutta missä on se synninpäästö? Eikö sitä tarvita?
- Raamatunlukija
Hebr 9:22.
- kmjk
Käsittääkseni ei mitään synninpäästöä tarvita, jos olet luvannut rukouksessa tehdä Jumalan tahdon ja olet julkisesti osoittanut päätöksesi vesikasteella, niin saat Jumalalta hyvän omantunnon ja astut Jeesuksen lunastusveren perusteella Jumalan ystävyyteen, jonka Aadam katkaisi.
Voit pyytää syntisi anteeksi Isältä rukouksessa, kuten Jeesus opetti.
Sellaiset synnit, joista Raamattu sanoo, että niitä harjoittavat eivät peri Jumalan valtakuntaa, on tämän lisäksi syytä ilmoittaa jollekin seurakunnan vanhimmalle, jotka voivat varmistua siitä, että on aidosti katuva eikä jatka tällaisen synnin tekemistä, vaan ponnistelee voimakkaasti sen lopettamiseksi. Tämä on myös seurakunnan puhtauden tähden, ettei siellä ala pesiä sellaista, mikä Jumalan silmissä on pahaa. Nämä vanhimmat eivät suorita mitään synninpäästö rituaaleja, vaan auttavat parantumaan hengellisesti.Minkä Jeesus panee ehdoksi?
Joh. 3:3
Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Tämä 1/3 vain pelastuu, joka saa upotuksessa Hengen ja uudelleensyntyy ylhäältä.
Muut eivät pelastu, eli näe Jumalan Valtakuntaa.
- Voihanvitalis
Job.22:30 Hän pelastaa senkin, joka ei ole viaton; sinun kättesi puhtauden tähden hän pelastuu.
- Raamatusta
Jos Ap laittaa nuo lauseet toiseen järjestykseen ja vähän pidemmästi huomataan,
että ne ovat toistensa jatkoa.:
8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.- etsivä-xxx
sinä kirjoita oikein nimimerkki Raamatusta.
Ei ole kyse yhdestä lauseesta Raamatusta vaan kokonaisuudesta.
Ensimmäisenä edellytyksenä on Kristuksen sovitustyö joka on hänen ristinkuolemansa Golgatalla ja siellä sovitettiin kaikki synnit, menneet ja tulevat, uskovien ja niiden jotka eivät usko. (tämä talletus on taivaissa)
Toinen vaihe on se että tämän pelastuksen voi omistaa vain uskomalla siihen sovitukseen.
Kolmas vaihe on se miten saa uskon tähän.
Nimimerkki Raamatusta on siihen ottanut oikeita jakeita.
8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
On saarnattu sana joka on tullut ihmistä lähelle, kohti kuten monesti sanotaan.
Silloin Isä Jumala vetää ihmisen kohti Kristusta. Jos sitten uskot sydämessäsi että Jumala on hänet kuolleista herättänyt pelastut.
Kyse on tässä sitten siitä mitä katsotaan sisältyvän siihen uskon sanaan jota me saarnaamme.
Siihen ehkä palailen paremmalla ajalla.
Jatkona sen jälkeen on se että uskovaisella on syntien anteeksiantamus. Isä meidän rukouskin on uskovaisen ihmisen rukous, joka pitää lukea kokonaisuutena. Uskovainen jolla on jo uskon kautta syntien anteeksiantamus saa rukoilla että usko säilyisi.
Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen. - Raamatusta
Eli lyhyemmin:
Room 1:16-17 Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille. Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: "Uskosta vanhurskas saa elää." - mihinunohtui
etsivä-xxx kirjoitti:
sinä kirjoita oikein nimimerkki Raamatusta.
Ei ole kyse yhdestä lauseesta Raamatusta vaan kokonaisuudesta.
Ensimmäisenä edellytyksenä on Kristuksen sovitustyö joka on hänen ristinkuolemansa Golgatalla ja siellä sovitettiin kaikki synnit, menneet ja tulevat, uskovien ja niiden jotka eivät usko. (tämä talletus on taivaissa)
Toinen vaihe on se että tämän pelastuksen voi omistaa vain uskomalla siihen sovitukseen.
Kolmas vaihe on se miten saa uskon tähän.
Nimimerkki Raamatusta on siihen ottanut oikeita jakeita.
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
On saarnattu sana joka on tullut ihmistä lähelle, kohti kuten monesti sanotaan.
Silloin Isä Jumala vetää ihmisen kohti Kristusta. Jos sitten uskot sydämessäsi että Jumala on hänet kuolleista herättänyt pelastut.
Kyse on tässä sitten siitä mitä katsotaan sisältyvän siihen uskon sanaan jota me saarnaamme.
Siihen ehkä palailen paremmalla ajalla.
Jatkona sen jälkeen on se että uskovaisella on syntien anteeksiantamus. Isä meidän rukouskin on uskovaisen ihmisen rukous, joka pitää lukea kokonaisuutena. Uskovainen jolla on jo uskon kautta syntien anteeksiantamus saa rukoilla että usko säilyisi.
Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.Mihin "etsivä..." unohti kasteen? Kirkon virallisen opin mukaanhan usko tulee kasteessa!
- etsivä-xxx
En minä sitä unohtanut ole. Tämä "cocakola-automaatti" joksi sitä on joskus kuvattu ei minua ihan vakuuta. Siinä suhteessa minä ajattelen vanhoillislestadiolaisittain että lapsi syntyy niin että tuntee Jumalan ja on uskovainen. Usko ei ole sellainen tietoisuus kuin me järjellä ajattelemme. Tätä on Lutherin teologia. Siitä voi lukea mm Ilmari Karimiehen gradusta ,jota hän on jatkanut väitöskirjaksi (väitöskirjaa en ole lukenut). Karimies tätä gradunsa tarkastelussa yhdistä kasteopetukseen. Laitan tässä lainauksen joka ehkä jollekin selittää miksi olen enemmän vanhoillislestadiolaisen tulkinnan takana, kun lapsi kuitenkin luodaan Kristuksen kautta.
"Sillä nimittäin, mitä usko ymmärtää, ei ole nimeä eikä ulkomuotoa. Menestys
tai vastoinkäyminen käsillä olevissa asioissa sisäisesti kierouttaa jokaisen ihmisen,
joka ei uskon kautta ymmärrä näkymättömiä. Tämä ymmärrys nimittäin tulee
uskosta, tämän mukaan: ”Jos et usko, et tule ymmärtämään”, ja se on astuminen
sisään siihen pilveen, jossa hajoaa se, minkä ihmisen aistit, järki, mieli tai
ymmärrys kykenevät käsittämään. Usko nimittäin yhdistää sielun näkymättömän,
lausumattoman, nimeämättömän, ikuisen,
ajateltavissaolemattoman Jumalan Sanan
kanssa ja samalla erottaa sen kaikesta näkyvästä. "
En siis kirjoita kasteesta. Aikuiskaste on asia joka ei ole tämän hetken "listallani" kirjoittelussa. - Raamatusta
etsivä-xxx kirjoitti:
En minä sitä unohtanut ole. Tämä "cocakola-automaatti" joksi sitä on joskus kuvattu ei minua ihan vakuuta. Siinä suhteessa minä ajattelen vanhoillislestadiolaisittain että lapsi syntyy niin että tuntee Jumalan ja on uskovainen. Usko ei ole sellainen tietoisuus kuin me järjellä ajattelemme. Tätä on Lutherin teologia. Siitä voi lukea mm Ilmari Karimiehen gradusta ,jota hän on jatkanut väitöskirjaksi (väitöskirjaa en ole lukenut). Karimies tätä gradunsa tarkastelussa yhdistä kasteopetukseen. Laitan tässä lainauksen joka ehkä jollekin selittää miksi olen enemmän vanhoillislestadiolaisen tulkinnan takana, kun lapsi kuitenkin luodaan Kristuksen kautta.
"Sillä nimittäin, mitä usko ymmärtää, ei ole nimeä eikä ulkomuotoa. Menestys
tai vastoinkäyminen käsillä olevissa asioissa sisäisesti kierouttaa jokaisen ihmisen,
joka ei uskon kautta ymmärrä näkymättömiä. Tämä ymmärrys nimittäin tulee
uskosta, tämän mukaan: ”Jos et usko, et tule ymmärtämään”, ja se on astuminen
sisään siihen pilveen, jossa hajoaa se, minkä ihmisen aistit, järki, mieli tai
ymmärrys kykenevät käsittämään. Usko nimittäin yhdistää sielun näkymättömän,
lausumattoman, nimeämättömän, ikuisen,
ajateltavissaolemattoman Jumalan Sanan
kanssa ja samalla erottaa sen kaikesta näkyvästä. "
En siis kirjoita kasteesta. Aikuiskaste on asia joka ei ole tämän hetken "listallani" kirjoittelussa.Hebrealaiskirje
11:1 Mutta usko on vahva uskallus niihin, joita toivotaan, ja ei näkymättömistä epäile. - etsivä-xxx
Raamatusta kirjoitti:
Hebrealaiskirje
11:1 Mutta usko on vahva uskallus niihin, joita toivotaan, ja ei näkymättömistä epäile.Niinhän se on. Ei pitäsi olla ristiriitaa tekstini kanssa. Kiitos jakeista.
- noeipäole
etsivä-xxx kirjoitti:
Niinhän se on. Ei pitäsi olla ristiriitaa tekstini kanssa. Kiitos jakeista.
Samaa asiaa vain lyhyemmin.
- Kirjakääröt
Jes.47:3 Biblia (1776) Että sinun häpys ilmoitetuksi, ja sinun riettautes nähdyksi tulis. Minä kostan, ja ei yksikään ihminen pidä rukouksellansa minua siitä estämään.
Mitä tuo typerä biblian kopiointi mielestäsi tarkoittaa, joka ei ole Raamatusta.
Raamatussa se taas on näin; 3 Sinun häpysi paljastuu, häpeäsi on kaikkien nähtävissä. Kun minä käyn kostamaan, ei kukaan voi minua estää
Mentelmäsi on Palstan sääntöjen vastaista, sekä tosi tyhmää.
Jo 3 vuotiaat osaavat kopoida?- Nuoko_ne_ovat
Kesitas kirjoitti:
Mitä tuo typerä biblian kopiointi mielestäsi tarkoittaa, joka ei ole Raamatusta.
Raamatussa se taas on näin; 3 Sinun häpysi paljastuu, häpeäsi on kaikkien nähtävissä. Kun minä käyn kostamaan, ei kukaan voi minua estää
Mentelmäsi on Palstan sääntöjen vastaista, sekä tosi tyhmää.
Jo 3 vuotiaat osaavat kopoida?jotka pyhien joukkoon luetaan, joita me pilkka- ja naurusananlaskuina pidimme.
- lähtekää.ulos
Tuossa Jes.47:3 ssa puhutaan Babylonista, joka orjuutti Jumalan kansaa, mutta se tulisi kärsimään häpeää ja sen menettelyt paljastettaisiin kaikkien nähtäville. Jumala tekisi tämän, eikä kukaan sen puolustajista pystyisi estämään sen valloittamista.
Tämä muistuttaa meitä kaiken babylonilaisen väärän uskonnon tulevaisuudesta, Ilmestys 17:5.
- riippuukeltäkysyy
Toisaalta...
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.- parnnuksenteko
Ja tuo Jumalan tahto on, että "kaikki ihmiset kaikkialla tekisivät parannuksen ja tulisivat tuntemaan totuuden"
1. Tim 2 - riippuukeltäkysyy
parnnuksenteko kirjoitti:
Ja tuo Jumalan tahto on, että "kaikki ihmiset kaikkialla tekisivät parannuksen ja tulisivat tuntemaan totuuden"
1. Tim 2Seuroista tai synninpäästöstä ei Paavali silti mainitse tuossakaan mitään.
Matt. 16:27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
Tekojensa mukaan, ei puheidensa, saati oikeaan porukkaan kuulumisen mukaan.
- Jobinpostia
Room.9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan. 2Moos.33:19
- Alkeishiukkanen1
Mistä pelastutaan on aika tärkeä pointti: pahasta maailman ajasta. Monet uskovaiset lainailevat Raamattua miten sattuu omien mieltymystensä mukaisesti. Mielestäni voi hyvin pitää kristillisen moraalin ja silti olla ateisti. Monet ateistit ovat sosiaalisesti ääliöitä. Nimittäin ne jotka moraalista eivät piittaa. Itse en pidä sosiaalisesti ääliöistä ateisteista. He pilaavat monitieteellisen maailmankuvan maineen.
- Körtti
Mielestäni voidaan myös pelastautua syömällä körttipastilleja.
- totuus_voittaa
Ensimmäinen on totta.
Tämä on HÖPÖHÖPÖ-opetusta:
"2.) Seuroissa sinulle katuvalle uskovainen vanhoillislestadiolainen julistaa sinulle synninpäästön."- Aamenen.sanoja
Tuohon sanon: AMEN!
Aamenen.sanoja kirjoitti:
Tuohon sanon: AMEN!
Mihin se seuroissa saarnattu pelleily synninpäästö perustuu?
- päästöjä
Kesitas kirjoitti:
Mihin se seuroissa saarnattu pelleily synninpäästö perustuu?
No sehän perustuu vl-saarnaajien kaikkivoipaisuuteen. . Se korostaa puhujien arvovaltaa seurakansan silmissä.
Heidän aikansa kuluu siihen, että julistelevat toisilleen synninpäästöjä. - Pyhästähengestä
päästöjä kirjoitti:
No sehän perustuu vl-saarnaajien kaikkivoipaisuuteen. . Se korostaa puhujien arvovaltaa seurakansan silmissä.
Heidän aikansa kuluu siihen, että julistelevat toisilleen synninpäästöjä.Jeesus sanoi opetuslapsilleen: ”Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi” (Joh. 20:22—23).
- etsivä-xxx
päästöjä kirjoitti:
Heidän aikansa kuluu siihen, että julistelevat toisilleen synninpäästöjä.Nyt et taida ymmärtää koko asiaa etkä tunne sita edes ulkoisena näkyvänä asiana. Vanhoillislestadiolainen puhuja puhjakorokkeella pääsääntöisesti tekee kuten papit jumalanpalveluksessa, lausuvat yleisen syntien anteeksiantamuksen sanat jotka vl seuroissa jokainen joka uskoo uskoo kohdistuvan itseensä. Kaikki vanhoillislestadiolaiset lausuvat nämä sanat toisilleen jos joku sitä pyytää tai pyytämättäkin jos tilanne on sellainen, mikä se perheissä esim lasten ja vanhempien välillä on.
Toki seuroissa puhuja voi soittaa sanansa tietylle henkilölle joka on kuuntelemassa jos henkilö nostaa kätensä ylös puheen aikana. Tämä on vähentynyt ja oikeastaan kadonnut esim. Helsingissä mutta näkyy ja kuuluu puheissa esim. Suviseuroissa. - löytänyt-xxx
etsivä-xxx kirjoitti:
Nyt et taida ymmärtää koko asiaa etkä tunne sita edes ulkoisena näkyvänä asiana. Vanhoillislestadiolainen puhuja puhjakorokkeella pääsääntöisesti tekee kuten papit jumalanpalveluksessa, lausuvat yleisen syntien anteeksiantamuksen sanat jotka vl seuroissa jokainen joka uskoo uskoo kohdistuvan itseensä. Kaikki vanhoillislestadiolaiset lausuvat nämä sanat toisilleen jos joku sitä pyytää tai pyytämättäkin jos tilanne on sellainen, mikä se perheissä esim lasten ja vanhempien välillä on.
Toki seuroissa puhuja voi soittaa sanansa tietylle henkilölle joka on kuuntelemassa jos henkilö nostaa kätensä ylös puheen aikana. Tämä on vähentynyt ja oikeastaan kadonnut esim. Helsingissä mutta näkyy ja kuuluu puheissa esim. Suviseuroissa.Nyt "etsivä" ei taida ymmärtää sitä harhaoppia, mitä SRK julistaa, että vain vl-saarnamiehen antama synninpäästö kelpaa.
Heidän mukaansa kirkossa julistettu synninpäästö on petosta. Pyhästähengestä kirjoitti:
Jeesus sanoi opetuslapsilleen: ”Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi” (Joh. 20:22—23).
Saivatko todellakin opetuslapset Pyhän Hengen silloin?
Kerrotko kuka opetuslapsi saarnasi jollekin ihmiselle synnit anteeksi?
Olet jo silloin paljon pidemmällä.löytänyt-xxx kirjoitti:
Nyt "etsivä" ei taida ymmärtää sitä harhaoppia, mitä SRK julistaa, että vain vl-saarnamiehen antama synninpäästö kelpaa.
Heidän mukaansa kirkossa julistettu synninpäästö on petosta.Sama harhaoppi syntien anteeksiannosta on vallalla kaikissa katolisissa lahkoissa, Luterilaisuudessa, sekä SRK;ssa.
Tuo litania on ihmisten keksimä juttu konsiinissa, jota ei Idän kirkko ottanut omakseen. He luottivat Raamattuun.
Kerhohan on todella Rooman Paavin alamainen.- etsivä-xxx
löytänyt-xxx kirjoitti:
Nyt "etsivä" ei taida ymmärtää sitä harhaoppia, mitä SRK julistaa, että vain vl-saarnamiehen antama synninpäästö kelpaa.
Heidän mukaansa kirkossa julistettu synninpäästö on petosta.Älä sotke toisiinsa puhujaa vl seuroissa ja niitä jotka ovat vanhoillislestadiolaisia uskovaisia. Molemmilla on vanhoillislestadiolaisessa liikkeessä aivan sama asema.
- Raamatusta
löytänyt-xxx kirjoitti:
Heidän mukaansa kirkossa julistettu synninpäästö on petosta.Room. 1: 16–17
Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille. Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: ”Uskosta vanhurskas saa elää.” - Tietotuusjaelämä
Raamatusta kirjoitti:
Room. 1: 16–17
Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille. Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: ”Uskosta vanhurskas saa elää.”Sanoi Paavali. Evankeliumi on Jumalan lähettämän lähettilään pelastusanoma jonka Jeesus julisti kansoille. Sitä ei ole julistanut vl-liike jolla on omat ihmisopit ja säännöt.
- Raamatusta
1. Moos:
"Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän" (jae 15). Raamatusta kirjoitti:
1. Moos:
"Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän" (jae 15).Voitko kertoa, mitä tuo jae Sinulle kertoo?
Vai laitoitko sen aivan kurillasi.- Tietotuusjaelämä
etsivä-xxx kirjoitti:
Nyt et taida ymmärtää koko asiaa etkä tunne sita edes ulkoisena näkyvänä asiana. Vanhoillislestadiolainen puhuja puhjakorokkeella pääsääntöisesti tekee kuten papit jumalanpalveluksessa, lausuvat yleisen syntien anteeksiantamuksen sanat jotka vl seuroissa jokainen joka uskoo uskoo kohdistuvan itseensä. Kaikki vanhoillislestadiolaiset lausuvat nämä sanat toisilleen jos joku sitä pyytää tai pyytämättäkin jos tilanne on sellainen, mikä se perheissä esim lasten ja vanhempien välillä on.
Toki seuroissa puhuja voi soittaa sanansa tietylle henkilölle joka on kuuntelemassa jos henkilö nostaa kätensä ylös puheen aikana. Tämä on vähentynyt ja oikeastaan kadonnut esim. Helsingissä mutta näkyy ja kuuluu puheissa esim. Suviseuroissa.Tarkoitiko etsivä-xxx että maalliset vl-saarnaajat toimivat samoin kuin papit (homo) kirkossa. Kuka sellaisia edes uskoo puhumattakaan että heitä uskotaan syntien anteeksiantajiksi. Pitää olla jo melkoisessa pimeydessä joka vielä käy seuroissa ja luulee saavansa synnit anteeksi.
- Etsivä-xxx
Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Tarkoitiko etsivä-xxx että maalliset vl-saarnaajat toimivat samoin kuin papit (homo) kirkossa. Kuka sellaisia edes uskoo puhumattakaan että heitä uskotaan syntien anteeksiantajiksi. Pitää olla jo melkoisessa pimeydessä joka vielä käy seuroissa ja luulee saavansa synnit anteeksi.
taidat nyt itse puhua ristiin rastiin. Ensi sanot että kuka tahansa voi julistaa evankeliumia ja sitten seuraavaksi kirjoitat että et usko siihen luterilaisessa kirkossa kun sanotaan niillä messuilla käytetyill sanoilla, joista laitan kolme esimerkkiä:
»Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän,
hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.»
Jeesuksen Kristuksen palvelijana vakuutan sinulle,
että Jumala antaa armossaan kaikki sinun syntisi anteeksi.
Raamatun sana vakuuttaa,
että mikään kadotustuomio ei kohtaa niitä,
jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.
Hänen palvelijanaan julistan sinulle synnit anteeksi
Isän ja ( ) Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Jumala on pyhä,
mutta hän on myös anteeksiantava ja laupias.
Hän on kuullut rukouksesi/rukouksenne
ja antaa Kristuksen tähden kaikki syntisi/syntinne anteeksi.
[»Kristuksen veressä meillä on lunastus,
rikkomustemme anteeksianto.»]
Mitenkäs se nyt yhtäkkiä muuttuukin niin että kirjoitat: " Kuka sellaisia edes uskoo puhumattakaan että heitä uskotaan syntien anteeksiantajiksi. Pitää olla jo melkoisessa pimeydessä joka vielä käy seuroissa ja luulee saavansa synnit anteeksi."
Nyt sinä et sitten uskokaan! Olen sanonut evl kirkossa, että jos ei ole vanhoillislestadiolainen ei tavallisen evl kirkossa kävijän sitten pidä tehdä eroa sen välillä kuka pappi on vuorissa. Se kun on Raamatun mukaan niin että ainakaan siinä tapauksessa että EI usko saavansa syntejään anteeksi ei ainakaan saa niitä anteeksi. Siitä on Raamatussa siitäkin hyvä esimerkki. Noita Simon ei uskonut.
13 Jopa Simon itse uskoi, ja hänet kastettiin. Hän pysytteli sitten Filippoksen seurassa, ja nähdessään ne suuret ihmeet ja voimateot, joita Filippos teki, hän oli hämmästyksestä suunniltaan.
18 Kun Simon näki, että ne, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa
19 ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! [Matt. 10:8]
21 Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. [Ef. 5:5]
Koita nyt tietotuusjaelämä päättää mihin oikeastaan uskot. - Tietotuusjaelämä
Etsivä-xxx kirjoitti:
taidat nyt itse puhua ristiin rastiin. Ensi sanot että kuka tahansa voi julistaa evankeliumia ja sitten seuraavaksi kirjoitat että et usko siihen luterilaisessa kirkossa kun sanotaan niillä messuilla käytetyill sanoilla, joista laitan kolme esimerkkiä:
»Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän,
hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.»
Jeesuksen Kristuksen palvelijana vakuutan sinulle,
että Jumala antaa armossaan kaikki sinun syntisi anteeksi.
Raamatun sana vakuuttaa,
että mikään kadotustuomio ei kohtaa niitä,
jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.
Hänen palvelijanaan julistan sinulle synnit anteeksi
Isän ja ( ) Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Jumala on pyhä,
mutta hän on myös anteeksiantava ja laupias.
Hän on kuullut rukouksesi/rukouksenne
ja antaa Kristuksen tähden kaikki syntisi/syntinne anteeksi.
[»Kristuksen veressä meillä on lunastus,
rikkomustemme anteeksianto.»]
Mitenkäs se nyt yhtäkkiä muuttuukin niin että kirjoitat: " Kuka sellaisia edes uskoo puhumattakaan että heitä uskotaan syntien anteeksiantajiksi. Pitää olla jo melkoisessa pimeydessä joka vielä käy seuroissa ja luulee saavansa synnit anteeksi."
Nyt sinä et sitten uskokaan! Olen sanonut evl kirkossa, että jos ei ole vanhoillislestadiolainen ei tavallisen evl kirkossa kävijän sitten pidä tehdä eroa sen välillä kuka pappi on vuorissa. Se kun on Raamatun mukaan niin että ainakaan siinä tapauksessa että EI usko saavansa syntejään anteeksi ei ainakaan saa niitä anteeksi. Siitä on Raamatussa siitäkin hyvä esimerkki. Noita Simon ei uskonut.
13 Jopa Simon itse uskoi, ja hänet kastettiin. Hän pysytteli sitten Filippoksen seurassa, ja nähdessään ne suuret ihmeet ja voimateot, joita Filippos teki, hän oli hämmästyksestä suunniltaan.
18 Kun Simon näki, että ne, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa
19 ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! [Matt. 10:8]
21 Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. [Ef. 5:5]
Koita nyt tietotuusjaelämä päättää mihin oikeastaan uskot.Sekoilet. Se mitä Jeesus sanoi on totuus. Mitään muuta totuutta ei ole jossa on pelastus. Siksipä tapakristillisyys ja sen myötä totuuden raiskaaminen on perkeleestä. Sitä tapahtuu kirkoissa ja uskonnollispoliittisissa lahkoissa. Se ei ole evankeliumia vaan harhaoppisten valehtelua ihmisille.
- Raamatusta
Ef. 1:7: ”Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto”
- 666olet
Kesitas kirjoitti:
Niin on, mutta ei Kerhon puheissa.
Vetäydy saatana loukkoosi.
666olet kirjoitti:
Vetäydy saatana loukkoosi.
Sitähän kristilliset seurakunnat rukoilevat?
Mutta te,,, no olkoon.
- Olavi.Voittonen
jumalanterve! Kristillisyydessämme pelastutaan kummalla tavalla. jumalanrauhaa.
- Raamtusta
1.Kor. 1:
21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, - Tietotuusjaelämä
Mitä sanoi Jeesus? Yhdenkään ihmisen ei pidä uskoa ketään muuta kuin Jeesusta ja Hänen sanaansa. Jos ihminen istuu seurapenkissä kuuntelemassa ihmisoppeja ja suoranaista valehtelua niin silloin on turha toivoa pelastusta.
- Raamatusta
Luuk. 10:
16. Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt." - Tietotuusjaelämä
sanoi Jeesus opetuslapsilleen eikä tarkoittanut että jälkeenpäin näitä sanoja sovelletaan lahkojen omiin korvasyyhyihin.
- korvasyyhysaarnaamista
Vanhoillislestadiolainen lahko saarnaa juuri tähän korvasyyhyyn.
- Raamatusta
1 Piet. 1:25: Herran sana pysyy iankaikkisesti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051099
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt601047Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144808- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103601Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89581- 78551
- 53547
- 39528