Voi kun saisi tänne laittaa nimiä...olisipa se mahdollista. Ymmärrän kyllä etä sitä ei saa tehdä.
Oma elämäni tuhottiin melko täydellisesti: rakastuin unelmieni naiseen joka oli ensimmäiset viikot aivan kuin unelma, suorastaan kaikkea sitä mitä olin toivonut.
Sitten kun ostettiin yhteinen talo, alkoi viimein käytös mikä oli kaikkea muuta kuin tervettä.
Onko teistä seuraava tervettä: joudutte juoksemaan riidassa vessaan karkuun kun hän seuraa teitä puukolla?
Onko teistä tervettä kun menette ulkorakennukseen häntä karkuun ja laitatte oven lukkoon ja hän huutaa ulkopuolella: "jos et avaa, sytytän rakennuksen tuleen".
Onko teistä tervettä seuraava: " tönäisen sinut rappusista alas ja lavastan sen sinun sairaskohtaukseksi" (sairastan epilepsiaa).
Onko tervettä että toinen sanoo noin?
Onko tervettä että hän vei erossa minulta kymmeniä tuhansia euroja valehtelemalla oikeudessa(Ja hovioikeus uskoi, käräjillävoitin...)
Pointtini on...mietin mitä tein itse väärin, miksi minua kohdeltiin noin..ansaitsinko tuon kaiken??? Voinko olla niin paha että minulle piti olla noin paha??
Elämäni tuhottiin...
76
1001
Vastaukset
- VaikeataOn
Lisään vielä sen että hänellä oli tapana raapia kosmetologikynsillään minut verille. Venetsiassa kun olimme, halusin mennä illalla tupakalle ulos. Hän sanoi: "äitini nukkuu, et mene!" ja iski kynnet reiteeni niin että veri roiskui. Hänen äitinsä oli vielä viereisessä huoneessa hereillä, kuten kaikki muutkin ja hän kuuli sen hyvin. Oliko kyse vain hallinnasta?
- VaikeataOn
Mä vaan kamppailen kaiken aikaa oman itseni kanssa; olenko ansainnut ties mitä ja mitä en. Olenko tosiaan niin paha...sitten välillä löydän itseni ja uskon siihen että en ole paha. Sitten välillä käyn noita asioita läpi ja mietin että kait mä sitten ansaitsin tuon kaiken. Huh...hirvittävää kierrosta aivoissa. Yhden asian olen huomannut: olen todella vammautunut mitä tutustumiseen naisiin tulee..en osaa olla oma itseni enään, en luota, en uskalla...
- poiuytrdsdfg
Minä en käsitä miten kuvatunlaisen pahoja naisia voi olla olemassa mutta uskon kuitenkin että heitä on olemassa.
Mulla on itellä neurologisia sairauksia mille en voi mitään vaikka yritän ympäri vuorokauden ja niitä koko aika käytetään minua vastaan mikä on tosi kamalan tuntuista, että en hyväksy tommosia epilepsian väärinkäyttöajatus puheita. Mun mielestä ne on tosi epäeettisiä, Mun on vaikea tajuta miten kukaan kehtaa toisten sairauksia ajatella väärinkäyttää edes henkisellä tasolla niinkuin puheissa.
Kirjotan tähän jatkoksi oman nurinkurisen ongelmani. Olen pikkusen naiivi. Luottavaisesti avaudun liian helposti kuvailemaan sielunelämääni ja sen lisäksi ilmaisen myönteisiä tunteita todella innokkaasti silloin kun niitä minulla ilmenee. Mutta niihin ei koskaan liity sellaista, että muuttuisin vihamieliseksi jos kohde ei niitä vastaanota. Saatan siis hyvin innokkaasti puhua kauniita sanoja vähän niinkuin jonkun mielestä ehkä yli rajojenkin, mutta en minkään pettymyksenkään kohdalla koskaan uhkaile tai kosta edes millään maailman pienimmälläkään asialla, koska hyvät tunteet on hyviä ja sellaisina pysyy eikä muuksi siitä muutu.
Ja mä kärsin ihan kauheesti kun muhun aina välillä reagoidaan ihan kuin olisin joku tuollainen edelläkvatunlainen nainen. Ihan kuin mun aitoa hyvien tunteiden ilmaisua ajateltaisiin psykopaattien rakkauspommitukseksi joka olisi jotenkin vaarallista. Sit jos sellasessa tilanteessa joku "lähtee pakoon", saatan mennä hätääntyneenä perään selittämään ja selittämään etten tarkoita mitään pahaa, eikä minulla ole mitään kummempia pyrkimyksiä että sellainen reaktio minua kohtaan on täysin tarpeeton ja siitä kun sitten tullaan vaan entistä epäluuloisemmaksi minua kohtaan ja hätäännyn lisää ja alan vimmatusti puhua kauniita. .
En sitten tiedä tekeekö jotkut tuota minulle kiusallaankin jos tietävät että olen tämmönen herkkä.- poiuytrdsdfg
Niin ja minusta tuntuu kuin miehet pelkäisivät kuvaustani omasta köyhyydestäni jonka teen siksi jotteivat pettyisi minuun että on tiedossa että olen köyhä mikä köyhä , mutta en ole koskaan vienyt keltään mieheltä rahaa, aina on mennyt niinpäin että toinen on minulta ennemminkin pikkusen saanut rahaa jos minulla ketään miespuolisia tuttavia on ollut. Itselläni on periaate etten ota keltään mieheltä vastaan rahaa. En suostuisi ikinä avioerossakaan viemaan kenenkään miehen rahoja mistään hinnasta ikinä.
Ja silti minua kohdellaan ihankuin olisin aikeissa tehda kaikkea tuollaista pahaa. Kerran parikymmentä vuotta sitten vähän tutustuin menestyvään mieheen. Se oli aivan kamalaa. Tykkään enempi köyhäkaulamiehistä joilla ei ole mitään. Se menestvä mies sanoi minulle menestymättömyydestäni: "Tuollaisilla on yleensä tapana viedä muutkin mukanaan!"
Minusta on kauheaa että joudun aina kuuntelemaan tollaista ilmeisesti joidenkin muiden naisten tekemisten takia. Minä en ole kenenkään miehen menestystä vienyt enkä ole aiheissa viedä enkä suostuisi viemään-.
Mutta empä taida enää puhua kelleen miehelle ystävällisiä jos kerta alkavat käyttäytymään aina niin kuin aikoisin viedä rahansa tai jotain Se on mulle aivan kamala kokemus. Epäoikeudenmukaista että usea mies käyttäytyy noin minua kohtaan vaikka maailmasta ei löydy yhtäkään miestä joka voisi väittää minun vieneen häneltä euroakaan tai yhtään mitään. - poiuytrdsdfg
Minut tuhotaan emotionaalisella tasolla sellaisella käytöksellä aivan rapakuntoon.
Tuntuu että mulle kostetaan muiden tekemisiä - poiuytrdsdfg
Näin on usea mies saanut mulle aikaan olotilan, että mun pitäisi tuhota myönteinen tunnemaailmani ja alkaa tuntea kaikkia pahoja tunteita hyvien tunteiden tilalta, mikä on nähdäkseni aivan järjetöntä. Mä yritin sitä joskus joidenkin mieliksi huonoin seurauksin.
En halua vastaavaan enää ryhtyä. Koittanen ehkä vielä taiteeni avulla ylläpitää myönreisiä tunteita. Kammottaa vaan jos joku päätyy kurkkimaan jotain rakkaudellista maalaustani ja tulkitsee sen edelleen itsensä vainoamiseksi rakkaudella. Mulle mun taideteokset on olleet osaltaan sitä etten anna periksi myönteisestä tunne-elämästäni painostuksen alla.
Vaikka välillä tulee oloja että luovutan ja lopetan koko taiteen tekemisenkin, jotta minusta olisi kadonnut rakkaus niinkuin moni tuntuu vaativan. Nyt poiu on pakko laittaa, että huomaatko nyt miten itsekäs ihminen sinä olet.
Kuittaat aloittajan asian/ tilanteen tällä yhdellä lauseella
"Minä en käsitä miten kuvatunlaisen pahoja naisia voi olla olemassa mutta uskon kuitenkin että heitä on olemassa."
Ja sitten alat kirjoittamaan itsestäsi/omista asoistasi minä, minä, minulla.
Olen jo aiemmin epäillyt ettet juurikaan/ mahdollisesti ollenkaan kykene asettumaan toisen ihmisen asemaan. Ainakin tässä kohtaa tuo puutteesi tulee näkyviin erittäin hyvin
Jossain toisessa kohtaa/ketjussa oli sinulla oli myös maininta, kommentoit että on vaikea kirjoittaa kun joku tulee väliin hölöttämään omiaan, en muista sanatarkalleen miten kommentoit, mutta kommenttisi oli tätä lajia
Silloin jo itseksesi hymähdin, että itsehän sinä teet sitä kaiken aikaa- poiuytrdsdfg
Olen kirjoittanut aloittajalle muutakin liittyen epilepsialla kiusaamiseen.
Ja tässä kohtaa aloittajalle esimerkki itsestäni, että kaikki naiset ei ole niin kovaluontoisia kuin hän kuvaa kokemustaan.
Joo joo olen olen todella itsekäs ihminen. En ala nyt kuitenkaan kauheasti sättimään jotain olettamaani naista jota en tiedä onko tosiasiallisesti olemassakaan. Haluan vastata sotkeentumatta toisten asoihin pelkästään teoreettisesti. ..javastauksei pitää tulkita sitä kautta. Ja samalla kirjoitin omaa asiaani lisukeeksi. Kyllä vastauksestani voi ymmärtää mitä mieltä olen esim. miehen rahojen viemisestä jne - poiuytrdsdfg
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Nyt poiu on pakko laittaa, että huomaatko nyt miten itsekäs ihminen sinä olet.
Kuittaat aloittajan asian/ tilanteen tällä yhdellä lauseella
"Minä en käsitä miten kuvatunlaisen pahoja naisia voi olla olemassa mutta uskon kuitenkin että heitä on olemassa."
Ja sitten alat kirjoittamaan itsestäsi/omista asoistasi minä, minä, minulla.
Olen jo aiemmin epäillyt ettet juurikaan/ mahdollisesti ollenkaan kykene asettumaan toisen ihmisen asemaan. Ainakin tässä kohtaa tuo puutteesi tulee näkyviin erittäin hyvin
Jossain toisessa kohtaa/ketjussa oli sinulla oli myös maininta, kommentoit että on vaikea kirjoittaa kun joku tulee väliin hölöttämään omiaan, en muista sanatarkalleen miten kommentoit, mutta kommenttisi oli tätä lajia
Silloin jo itseksesi hymähdin, että itsehän sinä teet sitä kaiken aikaaOn hieman eri asia kirjoitella itsekseen omiaan kuin sättiä itsekseen muita nettikirjoittajia kuin he olisivat rikollisia. Enkä tuohonkaan asiaan halua sekaantua.
Minä olen monen ihmisen kanssa erimieltä siitä onko se itsenkästä ettei halua sekaantua toisten asioihin. Usein käännän puheen itseeni kunnioituksesta toista kohtaan koska en halua ikäänkuin osoitella häntä. Itse koen tämän luonteerpiirteeni muita homioivaksi enkä lovu siitä siksi että joudin sen takia paljon kärsimään. - poiuytrdsdfg
Mä koen epäkohteliaaksi sanoa kelleen tee niin tai näin ajattele noin tai niin. Siksi mä vaan kerron kuinka mä itseni kanssa ajattelen ja toinen voi sitten m iettiä siitä haluamallaan tavalla.
poiuytrdsdfg kirjoitti:
On hieman eri asia kirjoitella itsekseen omiaan kuin sättiä itsekseen muita nettikirjoittajia kuin he olisivat rikollisia. Enkä tuohonkaan asiaan halua sekaantua.
Minä olen monen ihmisen kanssa erimieltä siitä onko se itsenkästä ettei halua sekaantua toisten asioihin. Usein käännän puheen itseeni kunnioituksesta toista kohtaan koska en halua ikäänkuin osoitella häntä. Itse koen tämän luonteerpiirteeni muita homioivaksi enkä lovu siitä siksi että joudin sen takia paljon kärsimään.Hänellä oli kysymyksiä häneen itseensä ja omaan tilanteeseensa liittyen , olisit voinut jatkaa keskustelua niiden pohjalta.
Mitä tulee tuohon
"Usein käännän puheen itseeni kunnioituksesta toista kohtaan koska en halua ikäänkuin osoitella häntä."
Niin minun mielestäni kyse ei ole kunnoituksesta vaan toisen ihmisen asian/tilanteen sivuuttamisesta vähemmän tärkeänä, kun on kiire puhua itsestään/omista asioistaan
Hyvin useinhanhan me ihmiset saatamme kysyä toiselta , että "Mitä sinulle kuuluu?"
Mutta yhtä usein emme edes pysähdy kuuntelemaan, koska on kiire päästä kertomaan omia kuulumisia
Mitä tulee tähän palstailuun ja mainitsemaasi kommenttiin toisaalla että on vaikea kirjoittaa, kun joku toinen tulee väliin hölöttämään omaa asiaansa.
Niin sinä itse juurikin olet tuhannesti syyllistynyt siihen.
Tässä se ny tuli selvästi esiin.
Voisit kunnioittaa enemmän ketjujen aloittajaa ja tehdä omia aloituksia itsestäsi/omista asoistasi, kun tässä nyt aloittajalla oli/on vaikea tilanne, niin minun mielestäni ei nyt ole ihan fiksua alkaa paasaamaan miten MINUA on kohdeltu
Jos tuntuu ettei ole aloittajan tilanteeseen mitään sanottavaa, niin on viisaampi vaieta ja jatkaa itsestä ja omista asoistaan puhumista jossain toisaalla
No tää ny tähän, en tiedä ymmärrätkö- poiuytrdsdfg
Vastasin kaikkiin aloittajan kysymyksiin samalla kun kirjoitin tähän ketjuun omaa asiaani koska jostakin syystä en teknisesti saa omaa ketjua. Pitääpä koittaa taas onnistuisko.
Mä kirjoittelen omat asiani muiden ketjuissa taas siitä syystä että minua koskeva ketju poistettiin kuten joku aiempikin ketjuni. Niin siksi limitän omat asiani vastaksiini.
Mitä vastauksia jäi puuttumaan aloittajan kysymyksistä ? - kiits
poiuytrdsdfg kirjoitti:
Niin ja minusta tuntuu kuin miehet pelkäisivät kuvaustani omasta köyhyydestäni jonka teen siksi jotteivat pettyisi minuun että on tiedossa että olen köyhä mikä köyhä , mutta en ole koskaan vienyt keltään mieheltä rahaa, aina on mennyt niinpäin että toinen on minulta ennemminkin pikkusen saanut rahaa jos minulla ketään miespuolisia tuttavia on ollut. Itselläni on periaate etten ota keltään mieheltä vastaan rahaa. En suostuisi ikinä avioerossakaan viemaan kenenkään miehen rahoja mistään hinnasta ikinä.
Ja silti minua kohdellaan ihankuin olisin aikeissa tehda kaikkea tuollaista pahaa. Kerran parikymmentä vuotta sitten vähän tutustuin menestyvään mieheen. Se oli aivan kamalaa. Tykkään enempi köyhäkaulamiehistä joilla ei ole mitään. Se menestvä mies sanoi minulle menestymättömyydestäni: "Tuollaisilla on yleensä tapana viedä muutkin mukanaan!"
Minusta on kauheaa että joudun aina kuuntelemaan tollaista ilmeisesti joidenkin muiden naisten tekemisten takia. Minä en ole kenenkään miehen menestystä vienyt enkä ole aiheissa viedä enkä suostuisi viemään-.
Mutta empä taida enää puhua kelleen miehelle ystävällisiä jos kerta alkavat käyttäytymään aina niin kuin aikoisin viedä rahansa tai jotain Se on mulle aivan kamala kokemus. Epäoikeudenmukaista että usea mies käyttäytyy noin minua kohtaan vaikka maailmasta ei löydy yhtäkään miestä joka voisi väittää minun vieneen häneltä euroakaan tai yhtään mitään.Tuo saattaa olla joillain miehillä, tai ylipäänsä miehillä ja naisilla, joku alistus- ja manipulaatiokeino. Ensin he röyhkeästi langettavat epäilyksensä ja epävarmuutensa, varmaan pettäminen (joku ihme huoraproblematiikka) ja sitten raha on kait yleisiä asioita, jonka jälkeen olet sidottu todistelemaan suhteessa ettet nimenomaisesti ole juuri tällainen, eli varomaan kanssakäymistä toisen sukupuolen kanssa ja olemaan pyytämättä rahaa edes yhteisiin kustannuksiin. Sinun tulee myös korjata ja hyvittää aikaisemman suhteen henkilölle aiheutunut karikko, jonka hän on voimaton tai kykenemätön kostamaan oikealle väärintekijälle. Ts. sijaiskärsijä.
Tällainen henkilö ei ole kykenevä rakkaudlliseen parisuhteeseen, edustat hänelle vain menneisyyden suhdetta joka sinun pitäisi hoivata kuntoon. Kuka semmoista haluaa. Juokse pois ja äkkiä.
Itse olen ainakin mieluummin köyhä ja kipeekin kuin kovin kiitollisuudenvelkainen kenellekään.
- poiuytdsxcv
"Niin minun mielestäni kyse ei ole kunnoituksesta vaan toisen ihmisen asian/tilanteen sivuuttamisesta vähemmän tärkeänä, kun on kiire puhua itsestään/omista asioistaan
Noin sen moni muukin tulkitsee, mutta miksi he eivät lainkaan huomioi minua kun minä avoimesti kerron että minun sisimmässäni ei ole menossa mitään sellaista.
Minä ihmettelen aina että miksi minua ei ymmärretä vaikka selitän ? Ja mn pitäs ymmärtää selittämättäkin . Mtta minua ei edes vaikka olen selittänyt....
Tunnen sillä hetkellä kunnioitusta ja ujoitta osoitella toista suoraan, joten käännyn sisäänpäin ja puhun sitä kautta. Ikäänkuin mutisen itsekseni ja annan toisen kuulla. Jotenkin näin toivoisin myös itseäni kohdeltavan. Niinkuin ettei minua kauheesti hyökkäiltäisi sinä sitä sinä tätä ilman parmpaa tietoa. Mutta kun mutisee itselleen ja antaa muiden kuulla, toiset saa siten varsin rehellisen tiedon- poiuytrdsdfg
Niinku siis täälläkin en viitsi kauheen henkilökohtaisesti kenenkään miehen asioista keskustella.
Tulis hullunkurinen olo. Vähän vaan ujosti kauempaa selitän.
- poiuytrdsdfg
Käypä tekstini läpi olen vastannut jokaiseen aloittajan kysymykseen.
Et ilmeisesti ymmärrä mistä puhun/mitä tarkoitan.
Mutta uskoisin, että sen verran olet lukenut/tiedät hyvin, että apergerit ovat nimenomaan useinkin niitä minä, minä ihmisiä, jotka eivät osaa asettua toisen ihmisen asemaan ja siitä syystä ymmärtää toisen tilannetta. Lisättynä vielä, että heillä on useinkin suppea elämänpiiri, vähän ihmiskontakteja ja he ovat pääsääntöisesti kiinnostuneita vain omista asioistaan/kiinnostuksen kohteistaan
Laitan nyt linkinkin tähän liittyen ja muualtakin tieto kyllä löytyy tästä aiheesta
"Sosiaalisessa mielikuvituksessa
Asperger- henkilöllä voi olla vaikeuksia mieltää erilaisia tilanteita oman kokemuspiirinsä ulkopuolelta. Tämä vaikeuttaa uusiin tilanteisiin sopeutumista ja toisten ihmisten käyttäytymisen ja toiminnan tulkintaa. Hänelle voi olla vaikeaa asettua toisen ihmisen asemaan ja mieltää se, miltä toisesta tuntuu."
https://www.autismiliitto.fi/autismikirjo/aspergerin_oireyhtyma
Monesti myös saatetaan Asperger sekoittaa narsismiin, juurkin tuosta jatkuvasta minä, minä, minun, minulle puheesta, kun oikein muutakaan puhuttavaa ei ole.
Minäkin tuossa alkuun puhuin itsekkyydestä kun tullessani huomasin, että jaa, joku on tehnyt aloituksen ja kukas muukaan siinä sitten itseään ja omaa asiaansa on alkanu monen kommentin voimalla esiin tuomaan kuin poiu.
Vähän turhaahan tää on, mut itse kuitenki olen sitä mieltä, että niin Aspegereiden kuin muidenkin vammaisten tekemisistä voi ja saa kritisoida ja heidän toiminnalleen voi asettaa rajoja, kunhan ei lähde syyttä suotta herjaamaan.
No täällä ny toi mainitsemani rajojen asettelu ei ole mahdollista, enkä tosiaan tiedä kuinka paljon ymmärrät tai haluat ymmärtää. Mietin vaan, että kun tuolla on monia ketjuja joissa äänessä olet enimmäkseen , et olisit voinut jatkaa niissä ja tää aloitus olis pysytellyt ainakin alkuun ko. aloittajan asiassa.
- poiuytrdsdfg
Ja yhteenlaskutoimitukselle tiedoksi että Aspergeriin ei välttämättä liity minkäänlaista tunne-empatian puutetta suhteessa toisiin ihmisiin, vaan se empatian puute voi tulla logiikan erilaisuudesta joka voi ilmetä kognitiivisen empatian puutteelle.
Mun käsittääkseni melle ei ole edes diagnoisoitu mitään tunne-elämän vajavuutta.- poiuytrdsdfg
Sopii tänne tulla jonkun puheliaamman vastaamaan. voi hypätä minun juttujen yli.
tai voitte laittaa minulle omat ketjun kiitos !
Kyse ei kuitenkaan kohdallani ole tunne-empatian puutteesta, joka minulla olisi vaikka muille jakaa
Terveisin poiu - poiuytrdsdfg
Mutta kuten näkyy mm. tämmöstä vikaa on että käsi menee paljon näppäimistössä hutiin.
poiuytrdsdfg kirjoitti:
Sopii tänne tulla jonkun puheliaamman vastaamaan. voi hypätä minun juttujen yli.
tai voitte laittaa minulle omat ketjun kiitos !
Kyse ei kuitenkaan kohdallani ole tunne-empatian puutteesta, joka minulla olisi vaikka muille jakaa
Terveisin poiuNiin, en kirjottanutkaan tunne elämän vajavuudesta vaan kyse oli vaikeudesta asettua toisen ihmisen asemaan ja sitä kauttaa mieltää miltä toisesta tuntuu. Lisättynä sillä että aspergereilla se oma kokemuspiiri voi olla hyvinkin suppea.
Luki ihan siinä virallisemmassa linkistä lainaamassani tekstisissä
Empatia ei tarkoita tunnetta vaan kykyä asettua toisen ihmisen asemaan. Empatiaa ei ole sanoa, että tiedän miltä sinusta tuntuu, kuin ei myöskään se, että alkaa puhumaan omista asioista/tunteista. Ennemmin kyse on toisen tilanten ja tunteiden ymmärtämisestä
Keskeinen rooli on kuunnella toista ihmistä
Mitä taas tulee logiikkaan, niin se tarkoittaa arkikielessä järkiperäistä, johdonmukaista ajattelutapaa. Tunteiden vallassa ei ihminen useinkaan osaa ajatella järkevästi, loogisesti
Mitä tulee tähän palstailuun, niin eiköhän täällä ole sulle ihan tarpeeksi sellaisia ketjuja, joihin voisit jatkaa omaa kesken jäänyttä juttuasi.
Tää aloitus ny varmaan oli tässä, ns. mennyt pilalle, kun on tullut ihaan liikaa muuta asiaa väliin, se yli hyppiminenkään ei ny ole mikään ratkaisu siihen, jonka itsekin koit ongelmalliseksi toisessa kohtaa, että on vaikea keskustella kun joku tulee hölöttämään omaa asiaansa.
Yritin ny sitten tuoda esiin sinulle, että huomioisit myös itse tekeväsi niin ja jos ny joku joku joskus jonkun uuden aloituksen tekisi, voisit yrittää hillitä itseäsi ettet heti ryntäisi siihenkin puhumaan itsestäsi/omista asioistasi ja tunteistasi, kun en usko että ko. aloittaja on sinusta/sinun asioistasi/tunteistasi kiinnostunut.- muttaehkäette
Niin, en kirjottanutkaan tunne elämän vajavuudesta vaan kyse oli vaikeudesta asettua toisen ihmisen asemaan ja sitä kauttaa mieltää miltä toisesta tuntuu. Lisättynä sillä että aspergereilla se oma kokemuspiiri voi olla hyvinkin suppea.
Empatia ei tarkoita tunnetta vaan kykyä asettua toisen ihmisen asemaan. Empatiaa ei ole sanoa, että tiedän miltä sinusta tuntuu, kuin ei myöskään se, että alkaa puhumaan omista asioista/tunteista. Ennemmin kyse on toisen tilanten ja tunteiden ymmärtämisestä
Mitä taas tulee logiikkaan, niin se tarkoittaa arkikielessä järkiperäistä, johdonmukaista ajattelutapaa. Tunteiden vallassa ei ihminen useinkaan osaa ajatella järkevästi, loogisesti
Mitä tulee tähän palstailuun, niin eiköhän täällä ole sulle ihan tarpeeksi sellaisia ketjuja, joihin voisit jatkaa omaa kesken jäänyttä juttuasi.
Tää aloitus ny varmaan oli tässä, ns. mennyt pilalle, kun on tullut ihaan liikaa muuta asiaa väliin, se yli hyppiminenkään ei ny ole mikään ratkaisu siihen, jonka itsekin koit ongelmalliseksi toisessa kohtaa, että on vaikea keskustella kun joku tulee hölöttämään omaa asiaansa.
Yritin ny sitten tuoda esiin sinulle, että huomioisit myös itse tekeväsi niin ja jos ny joku joku joskus jonkun uuden aloituksen tekisi, voisit yrittää hillitä itseäsi ettet heti ryntäisi siihenkin puhumaan itsestäsi/omista asioistasi ja tunteistasi, kun en usko että ko. aloittaja on sinusta/sinun asioistasi/tunteistasi kiinnostunut.Kyllä tällä palstalla on jo kauan sitten hölötetty niitä omia kuvioita ja aiemminkin ihan tylsistymiseen asti jankattu samaa. Pitääkö ihan muistin virkistämiseksi etsiä vastaavia pitkiä ketjuja, joissa joku suoltaa sitä omaa kuvaustaan narsistista ja kun ei hyväksy toisten vastausta, niin jatkaa vaan. Pallohan pitää saada aina koloon, eikös niin?
Nimimerkillä eilisen hölöttäjä, tänään hölötyksen kieltäjä tai jotain siihen suuntaan. Jos ymmärätte? - poiuytrdsdfg
Niin, en kirjottanutkaan tunne elämän vajavuudesta vaan kyse oli vaikeudesta asettua toisen ihmisen asemaan ja sitä kauttaa mieltää miltä toisesta tuntuu. Lisättynä sillä että aspergereilla se oma kokemuspiiri voi olla hyvinkin suppea.
Yritin ny sitten tuoda esiin sinulle, että huomioisit myös itse tekeväsi niin ja jos ny joku joku joskus jonkun uuden aloituksen tekisi, voisit yrittää hillitä itseäsi ettet heti ryntäisi siihenkin puhumaan itsestäsi/omista asioistasi ja tunteistasi, kun en usko että ko. aloittaja on sinusta/sinun asioistasi/tunteistasi kiinnostunut.Ja lisättäköön että mulla on muista syistä kuin Aspergerista johtuen varsin laaja elämänkokemuspiiri mm siitä syystä että olen ollut mitä erilaisemmissa melko suurissa vaikeuksissa. Mulla on tosi laaja kirjo elämän vaikeuksista kokemuksia. Koska yleensä aina kun olen yhden pulman ratkonut on seurannut uusi pulma. Ja niitä on ehtinyt tosi monta viidessäkymmenessä vuodessa. Ja myöskin koska olen elänyt monikulttuurisesti mulla on aika laajasti kokemusta eri kulttureistakin.
Lasyenlääkäri oli suositellut äidilleni kun olin pieni että olen sellainen lapsi joka tarvitsisi tasaiset rauhalliset olosuhteet, mutta vanhempani eivät aivan noudattaneet neuvoa. - poiuytrdsdfg
Yritin ny sitten tuoda esiin sinulle, että huomioisit myös itse tekeväsi niin ja jos ny joku joku joskus jonkun uuden aloituksen tekisi, voisit yrittää hillitä itseäsi ettet heti ryntäisi siihenkin puhumaan itsestäsi/omista asioistasi ja tunteistasi, kun en usko että ko. aloittaja on sinusta/sinun asioistasi/tunteistasi kiinnostunut.No vielä enempi tähän tuli muuta asiaa sinun kirjoitustesi johdosta.
- poiuytrdsdfg
Yritin ny sitten tuoda esiin sinulle, että huomioisit myös itse tekeväsi niin ja jos ny joku joku joskus jonkun uuden aloituksen tekisi, voisit yrittää hillitä itseäsi ettet heti ryntäisi siihenkin puhumaan itsestäsi/omista asioistasi ja tunteistasi, kun en usko että ko. aloittaja on sinusta/sinun asioistasi/tunteistasi kiinnostunut.Mutta miks mun pitää olla aina kiinnostunut kaikkien muiden tunteista, muttei kenenkään minun ?
Koko elämän elin niin. Mijkä ihmeen tarve sullakin on korostaa ettei juuri kukaan ole kiinnostunut tunteistani ? Mä en kuitenkaan ole koskaan sanonut mitään semmosta kenellekään - lkfhyeioy
Minusta sinulla on kyllä ihan molempia empatioita vahvasti edustettuina. Eihän sitä toisen logiikasta ja järkeilystä voi edes tietää ennen kuin henkilö avaa sitä. Minusta poiu on harvinaisen tietoinen tästä asiasta, ja asperger-narsisti -diagnoosin voisi langettaa melkein kelle tahansa muulle kuin poiulle osuen oikeampaan, mitä minulla nyt on ihmisistä kokemusta. Ja sitä kokemusta on varmasti keskivertoa enemmän. Saattaahan sekin olla tietysti kuralätäkköpainotteista kun sellaiseen on kerta tyrkätty.
- hyihyistä
lkfhyeioy kirjoitti:
Minusta sinulla on kyllä ihan molempia empatioita vahvasti edustettuina. Eihän sitä toisen logiikasta ja järkeilystä voi edes tietää ennen kuin henkilö avaa sitä. Minusta poiu on harvinaisen tietoinen tästä asiasta, ja asperger-narsisti -diagnoosin voisi langettaa melkein kelle tahansa muulle kuin poiulle osuen oikeampaan, mitä minulla nyt on ihmisistä kokemusta. Ja sitä kokemusta on varmasti keskivertoa enemmän. Saattaahan sekin olla tietysti kuralätäkköpainotteista kun sellaiseen on kerta tyrkätty.
Ja omaa logiikkaa tuskin voi avata jos ei siihen anneta mahdollisuutta tai yrityksesi halveksutaan heti alkuunsa varmaan vaientaen sen taas vähäksi aikaa.
Minusta monellakaan nyt ei ole ihan oikeasti kovin pitkälle mietittyä tai koettua asiaa, vaan suurin osa ihmisistä omaksuu jonkun kullosenkin muoti- tai tarjolla olevan mieluisan suhtautumisen asioihin. Niin että kun sitä mietittyä asiaa kerta jollain on, niin ainakin minä kuuntelisin korvat höröllä, mikäli sellaisen kykenisin tunnistamaan, ja paljon mieluummin kuin papukaijojen loputtomia toistoja ja suht yhdentekeviä pajatuksia saatika hillittömiä tunnearvoselmia hyyyyi, joita mieluusti palauta kostona takaisin.
:) - poiuytrdsdfg
Kiitos, olen kyllä kovasti yrittänyt miettiä. Mutta siitä ei paljon hyötyä ollut kun ei sitä kukaan kuunnellut. Ongelma on ehkä siinä että mietittyä asiaa ei saisi olla kellään jolla ei ole hienoa titteliä.
Ihmisiä suututtaa jos joku kouluttamaton "pikkutyttö" on miettinyt jotain enemmän kuin he. Kun semmonen olin nuorempana. Jotkut ei suuttuneet vaan alkoivat nauraa minua koomisen älykkäänä hahmooni nähden . (siis nuorena ennen aivovammaa) - poiuytrdsdfg
Mun Aspergerdiagnoosissa ei painoteta empatian vaikeuksia, vaan muita vaikeuksia. Mulla jopa lukee jossain että mulla on yliempatiaa.
Mä itse koen että mä olen niin empaattinen ettei ihmisillä tule se vaihtoehto mieleenkään, joten he siksi tulkitsevat minut väärin ja syntyy hankalia väärinkäsityksiä. Mun käsitykseni mukaan psykopaattinikin näkee minut jotenkin näin. - poiuytrdsdfg
Joku minut oikeasti tunteva sanoi että vieraammat ihmiset ei arvais mun tiettyjä ominaisuuksia aidoiksi. Siis että yleensä vaan huijarit ilmaisee empatiaa niin vuolaasti kuin minä, eikä vieraat ihmiset arvais että se mun on aitoa.
- poiuytrdsdfg
Mua ja varmaan jo mun psykopaattianikin kohta alkaa huvittamaan tämäkin kun mä nyt oon niin alkanut rakastaa hänen kolkkoa henkilöään yksipuolisesti.
- poiuytrdsdfg
Kysyttiin multa joskus neuvoa narsistien uhreille. Ehkä se olis tämä että ei pidä olla moksiskaan siitä ettei saa toisilta rakkautta tai että he ei arvosta antamaamme rakkautta. (mulla oli eilen aivan tosi rankat kokemukset, mutta tänään voin paremmin )
- ratkeskohan
poiuytrdsdfg kirjoitti:
Kysyttiin multa joskus neuvoa narsistien uhreille. Ehkä se olis tämä että ei pidä olla moksiskaan siitä ettei saa toisilta rakkautta tai että he ei arvosta antamaamme rakkautta. (mulla oli eilen aivan tosi rankat kokemukset, mutta tänään voin paremmin )
Juu mutta onhan se tosi kurjaa jo että ilmaukset tulkitaan huijaukseksi. Josko koettaisit ajatella että ilmaisusi kun on sellaista että se aiheuttaa joissain kohteissa epämiellyttäviä tuntemuksia, jopa raivotiloja, niin että ei ole terveellista kokea semmoista, se voi olla jopa sydänkohtauksen paikka, ja että olet sillai heille huonoa ja myrkyllistä seuraa niin pidättäisit itsesi heiltä vaikka kokonaan jotta he eläisivät kauemmin ja kukostaisivat tms... Tämmöinen järkeilyehdotelma :)
- JaTaas
Rikollinen paskasakki epäsuorasti uhkailee miesystävääni. Te ette ohjaa mun elämää. Mun suvussani EI esiinny myöskään pedofiliaa, vaikka yritätte samaa lavastusta sekä minun, että lapseni isän puolelle. Todellisuudessa se pedofilia on teissä. Mua ei uhkailla, eikä kiristetä. Ei myöskään yhtäkään mun läheistä. Mua ei ole myöskään ikinä elämässäni pidetty idioottina, mutta hihittele, diagnosoi ja aliarvioi minua ihan kuin lystäät. En syyllisty ja ikävä-palstalla on turha mua kaipailla. Lapseni huoltajuutta ei tule myöskään yksikään rikollinen, lavastettu parisuhteeni saamaan. Te joukkoraiskaatte pikkutyttöjä ja sen tuon JOKAIKISEN tietoon. Vitun alhaiset pedofiilipaskat.
- poiuytrdsdfg
ratkeskohan kirjoitti:
Juu mutta onhan se tosi kurjaa jo että ilmaukset tulkitaan huijaukseksi. Josko koettaisit ajatella että ilmaisusi kun on sellaista että se aiheuttaa joissain kohteissa epämiellyttäviä tuntemuksia, jopa raivotiloja, niin että ei ole terveellista kokea semmoista, se voi olla jopa sydänkohtauksen paikka, ja että olet sillai heille huonoa ja myrkyllistä seuraa niin pidättäisit itsesi heiltä vaikka kokonaan jotta he eläisivät kauemmin ja kukostaisivat tms... Tämmöinen järkeilyehdotelma :)
Joo mä luulen että silleen :)
- poiuytrdsdfg
Kerropas mikä minun kirjoituksessani kuulostaa siltä että en osaisi asettua aloittajan asemaan ?
En ole mitenkään esim. karkeasti kirjoittanut häntä kohtaan.
Ja on mullakin kokemusta erilaisista puukonheiluttajista- poiuytrdsdfg
Mutta mä nyt en vaan viitsi kirjoitella mistään semmosista koska mun mielestä mitään semmosia ei kannata mitenkään ylimääräisesti viljellä- .
- kolmastoistababy
Ihan uskon, että poiu on vastannut aloittajalle vaikken jaksakaan lukea kovin tarkkaan hänen kirjoituksia. Mutta yhteenlaskutoimitusta olen ihmetellyt pidempään, sillä hänen kirjoituksissaan on jotain outoa, ensin tuo narsistinen tapa lokeroida joitain oireita muille kuuluviksi, kun kuitenkin huomaa, ettei hän itse kuuntele. Toki silloin jos satutte oikesti toisenne tuntemaan, tilanne muuttuisi, mutta siis narsistinen tapa arvostella toisenlaista tapaa kommunikoida, kuin itsellä. Kun silloin kuitenkin puhutaan tavasta jossa itsellä ei ole todellisuudessa minkäänlaista kokemuspintaa.
Skeptikko on sellainen, että se ei tiedä aiheestaan mitään kokemustasolla, mutta kovin hanakasti on arvioimassa tuntemattomasti käyttäytyvien itselleen vieraiden ihmisten toimintaa. Ja diagnoosia pukkaa,vaikka ymmärrystä ei löydy. Eiköstä silloin olla empatiakyvytönkin,eikä kuunnella? Mutta siitä huolimatta sitä diagnoosia jostain löytyy ja rutkasti.
Mulla on hiukan luottamuspula tämänkin palstan aloitusten suhteen, onko ne oikeita vai moninikin leikkejä feikkejä. Aito aloittaja ehkä olisi jotain kommentoinut vai eikö tohdi? No ei haittaa, olen tämänkin palstan suhteen skeptikko ja sen aitoudesta.
Kas näin, nyt diagnosoin itse itseni arvailijan ei enää tarvitse sitäkään tehdä.- poiuytrdsdfg
Joo mulla on koko aika puhetta tästä komminikaatiotavastani netin ulkopolellakin. Mulle tulkitaan jatkuvasti sellaisia luonteenpiirteitä joita minulla ei ole, kommunikaatiotyylini perusteella, Mutta minusta tuntuu väärälle että minun sen takia pitäisi muuttaa kommunikaatiotapaani, että se ymmärretään väärin kun kyse ei kuitenkaan ole siitä miten se ymmärretään. Ja moni muukin ei suostu kuuntelemaan kun itse kerron selkeästi ja ystävällisesti mitä olen tarkoittanut ja kokenut sisimmässäni. Ja sitä en ymmärrä miksi se ei kalpaa. Vaan mun vaan pitäisi puhua sillä tyylillä kuin joku muu haluaa ?
Olen vähän jääräkin, annan sitten vaan sellaisten ihmissuhteiden mennä pieleen ja jäädä taakse jotta löytäisin sellaisia ihmisiä jotka ymmärtää mua niinkuin aidosti koska mua todella kiinnostaisi lähinnä sellaiset. - poiuytrdsdfg
Koska siis minusta tuntuu etten ole oma persoonani, jos puhun sillä tyylillä kun joku muu haluaa. Ja jotenki se oma persoona on silleen tärkeä että mieluummin on lopun ikäänsä yksin kun muuttaa siihen toisten haluamaan tyyliin. Kyllä mä osaan teattaria jonkin verran esittää, jos on aivan välttämätöntä
- poiuytrdsdfg
Ja mulla on niinku semmonen etten voi lopettaa väärinkäsityksiäni aiheuttavaa kommunikaatiotyyliä ainakaan niin kauan kun sen perusteella mua syytetään perusteettomista asioista, koska mulle tulee tulee semmonen olo kuin olisin myöntänyt syyllistyneeni niihin perusteettomiin syytöksiin jos tottelen. Eli siis jos mä tiedän 100% varmuudella ettei mulla ole huonoa motiivia, mä vaan jatkan jäärästi sitä samaa vaikka minusta ei sen takia pidettäisi. Koska muuten minusta ainakin luullaan vääriin. Luullaan että syyllistyin johonkin mikä mut saatiin lopettamaan oikein pahasti mulle sanomalla. Ja mulle tulee aivan kauhea olo siitä. Kun ihan kuin se olis totta että mulla oli jotain semmosta mielessä mistä mulle piti sanoa niin.
- poiuytrdsdfg
Mun on siis pakko jatkaa ja jatkaa kunnes ihmiset tajuaa ettei ole kyse siitä mitä he luulee. Koska koen edes siten jotenkin itseni todistavani. Ja jos ihmiset ei tajua koskaan , niin Jmala ainakin tietää
- djiiehdlk
poiuytrdsdfg kirjoitti:
Mun on siis pakko jatkaa ja jatkaa kunnes ihmiset tajuaa ettei ole kyse siitä mitä he luulee. Koska koen edes siten jotenkin itseni todistavani. Ja jos ihmiset ei tajua koskaan , niin Jmala ainakin tietää
Siis ketä nämä ihmiset oikein on ketkä on noin vaikutusvaltaisessa suhteessa sinuun että koet olevasi velvollinen todistamaan motiivejasi ikäviksi?. Käsittääkseni sinulla ei ole enää oikein mitään suhteita, joka on tietysti välttämätöntä, mikäli ne on koostuneet motiivejasi väärin epäilleistä ihmisistä.
- poiuytrdsdfg
Motiivieni todistaminen tuntuu jääneen jonkinlaiseksi elinikäiseksi projektiksi.
Mennesyydessäni motiiveistani valehetelu oli melko massiivista, Ja minä vain ihmettelin silmät pyöreenä mitä ympärilläni tapahtuu. En sillon vielä paljon osannut ilmaista itseäni.
Nyt kun vähän osaan niin niitä traumoja on pulpahdellut ulos. Nuoruuteni vaan ihmettelin: Kuinka tämmöstä voi tapahtua ? - hioiiggt
poiuytrdsdfg kirjoitti:
Motiivieni todistaminen tuntuu jääneen jonkinlaiseksi elinikäiseksi projektiksi.
Mennesyydessäni motiiveistani valehetelu oli melko massiivista, Ja minä vain ihmettelin silmät pyöreenä mitä ympärilläni tapahtuu. En sillon vielä paljon osannut ilmaista itseäni.
Nyt kun vähän osaan niin niitä traumoja on pulpahdellut ulos. Nuoruuteni vaan ihmettelin: Kuinka tämmöstä voi tapahtua ?Mutta kuka on ollut sellaisessa asemassa sosiaalisissa piireissäsi ketkä ovat vaikutusvaltaisesti kyenneet laskettelemaan valheita sinusta ja motiiveistasi? Minulla ei käsittääkseni ole ketään muita kuin vanhempani, joiden tiedän valehdelleen ja vääristelleen minusta ja minuun liittyvistä asioistani tavalla jos toisella omaksi hyödykseen aiheuttaen sittemmin monia tosi hankalia ja vaikeita tilanteita suhteessa joihinkin muihin mm.sukulaisiin ja elämiseen yleensä.
Minä olen muuttanutkin niin monta kertaa elämässäni ja huoltajatkin on vaihtuneet välillä, samoin kuin muut perheen jäsenet, etten usko kenenkään kovin hyvin edes tuntevan minua. Niin että josko sinulla on sitten vähän samaa vaihtuvuutta ja toisaalta taas tiivistä oloa pelkästään vanhempiesi kanssa, että täytyisi olla aika noita kyetäkseen johonkin kaukokautta tuntemiseen? Silloinhan niiden on perustuttava oletuksiin, vai onko kyse sinullakin lähinnä vanhempiesi valeista? - poiuytrdsdfg
Minulla on ollut monia muitakin kuin vanhempani. Mä olen aikoinaan ollut mm. oikeudenkäynneissä. Se on yks semmonen paikka missä asianajajat voi vetää vaikka mimmosta juttua.
- poiuytrdsdfg
poiuytrdsdfg kirjoitti:
Minulla on ollut monia muitakin kuin vanhempani. Mä olen aikoinaan ollut mm. oikeudenkäynneissä. Se on yks semmonen paikka missä asianajajat voi vetää vaikka mimmosta juttua.
On kyse siitä että ulkopuoliset jotka ei tunne minua lainkaan olettaa minusta kaikkea outoa mikä ei mitenkään edes liity minuun oikeesti.
- poiuytrdsdfg
Mun psykopaatti liittyy siihen silleen että vaikka hän tietää asioiden oikean laidan hän käyttäytyy jotenkin siten mikä lietsoo noita joidenkin vääriä luuloja.
Ja sit mun psykopaatti päivittelee hullua maailman menoa. - pykäläiset
poiuytrdsdfg kirjoitti:
Asianajajat edustaa tietysti päämiestään ja hänen etuaa lakipykälien puitteissa. Ei siellä totuudesta ja oikeudenmukaisuudesta taistella, vaan lakipykäliin parhaiten ja ovelimmin perustaneiden voitosta. Lapsihan ei tule juuri edes omassa asiassaan kuulluksi.
- maa-ilmat
poiuytrdsdfg kirjoitti:
Mun psykopaatti liittyy siihen silleen että vaikka hän tietää asioiden oikean laidan hän käyttäytyy jotenkin siten mikä lietsoo noita joidenkin vääriä luuloja.
Ja sit mun psykopaatti päivittelee hullua maailman menoa.Ehkä hän antaa ihmisten ymmärtää väärin jos se palvelee jotenkin hänen kirjoituksiinsa sopivaa tai tapaa olla suhteessa sinuun. Välinpitämätön ja hylkivä hän ymmärtääkseni hätääsi kohtaan on ollut. Tuskin kukaan haluaa tulla tunnetuksi sellaisena vanhempana. Kai se pitää jotenkin peittää ja hänelle sopii varmaan oikein hyvin siihen tarkoitukseen yksipuolinen kiintymyksesi?
- päätelmiä
poiuytrdsdfg kirjoitti:
Ja mulla on niinku semmonen etten voi lopettaa väärinkäsityksiäni aiheuttavaa kommunikaatiotyyliä ainakaan niin kauan kun sen perusteella mua syytetään perusteettomista asioista, koska mulle tulee tulee semmonen olo kuin olisin myöntänyt syyllistyneeni niihin perusteettomiin syytöksiin jos tottelen. Eli siis jos mä tiedän 100% varmuudella ettei mulla ole huonoa motiivia, mä vaan jatkan jäärästi sitä samaa vaikka minusta ei sen takia pidettäisi. Koska muuten minusta ainakin luullaan vääriin. Luullaan että syyllistyin johonkin mikä mut saatiin lopettamaan oikein pahasti mulle sanomalla. Ja mulle tulee aivan kauhea olo siitä. Kun ihan kuin se olis totta että mulla oli jotain semmosta mielessä mistä mulle piti sanoa niin.
Mutta kai sinä sitten osaat päätellä myös mikä se syytös oli johon nämä "kasvattajat" ovat rinta röyhössä tehneet sitten onnistuneeksi katsomansa intervention? Kuitenkin kai heilläkin joku syyseurausajattelu (saatan olla tässä liian optimistinen) on, niin että luulisi sen "pahasti sanomisen" sisältävän tekosi kuvauksen eli syyllistymisen johonkin rikkeeseen ja sitten käytöksen oikaisuvaatimuksen. Taitaa olla jotain tosi pahaa ja tuhoisaa kun yleensä aikuisille ei niin vaan sanota vaikka olisi isostikin aihetta.
- poiuytrdsdfg
Ei kun mua on ihan oikeesti syytetty koko elämäni ajan tunnetasolla raivoten minulle kuin olisin syyllistynyt johonkin, katkaisemalla yhteys minuun vihaisesti, sosiaalisesti mulkoillen minua epäluuloisesti kuin olisin syyllistynyt johonkin jne. ,
tätä on jatkunut jo parikymmentä vuotta.
mutta vielä KUKAAN ei ole suostunut kertomaan minulle mikä se asia on, josta minua syytetään tai ollan minulle vihaisia.
KAIKKI ehdottomasti kieltäytyy kertomasta sitä jo vuosikymmenien ajan.
Eräs ulkopolinen ihminen yritti selvittää asiaa haastattelemalla ihmisiä ja kertoi minulle johtopäätöksensä että ihmiset eivät suostu sitä kertomaan koska ei ole mitään. - poiuytrdsdfg
Ei ku siis kolmekymmentä vuotta tätä on jo jatkunut
- poiuytrdsdfg
Alkunsa se ehkä sai siitä että vanhempani vihoittelivat minua kuin olisin syyllinen ilman mitään asiaa mistä olisivat syyttäneet minua. Ehkä tuo tunne jotenkin tarttuu ympäristön ihmisiin aina vaan laajemmalle ja laajemmalle ja sitten jo joukkio käyttäytyy noin minua kohtaan suostumatta sanomaan miksi .
Ehkä ihmisiä lähtee siihen mukaan luullen että kai varmaan on jotain kun kerran muutkin. - sinttiläiset
poiuytrdsdfg kirjoitti:
Alkunsa se ehkä sai siitä että vanhempani vihoittelivat minua kuin olisin syyllinen ilman mitään asiaa mistä olisivat syyttäneet minua. Ehkä tuo tunne jotenkin tarttuu ympäristön ihmisiin aina vaan laajemmalle ja laajemmalle ja sitten jo joukkio käyttäytyy noin minua kohtaan suostumatta sanomaan miksi .
Ehkä ihmisiä lähtee siihen mukaan luullen että kai varmaan on jotain kun kerran muutkin.No mua on aika raakasti pahoinpidelty ja hyljeksitty kotona, joka sitten on kääntynyt ja käännetty niin että minä olen jotenkin vikainen ja hankala. Sinttiparvi sitä heijastelee. Parven liikkeitä on lisäksi ollut ohjailemassa joku rehtori, opettaja, professori ja muu kansankynttilätoimija, kun nyt sellaisiin on vanhemmillani ollut yhteyksiä.
Kasvatus- ja sosiaalipuolen toimijoiden etiikkaan ja tietotaidon päivitykseen tulisikin kiinnittää erityistä huomiota.
Toi toinen narsistivanhempani tuossa näyttää soittelevan, mutta enpä taida viitsiä vastata kun tekee tosi pahaa. Varmaan tämäkin käännetään taas osoitukseksi siitä kuinka on niin yritetty sitä mahdotonta lasta taas lähestyä mutta ei kelpaa tms. heidän elämänvaletta palvelevaa tarinaa. - poiuytrdsdfg
olen ihmetellyt niitä tilanteita joissa esim. jonkun yhden lapsen asioita hoitamaan tarvitaan valtava asiantuntijajoukko. Luulisi että aidolla empatialla pienempi joukko aikuisia pystyisi hoitamaan yhden lapsen asiat
mutta jos kaksikymmemtä asiantuntijaa hoitaa yhden lapsen asioita kumpikohan siitä enemmän hyötyy lapsi vai se asiantuntijajoukkio ? - asioita.tunnettu
poiuytrdsdfg kirjoitti:
olen ihmetellyt niitä tilanteita joissa esim. jonkun yhden lapsen asioita hoitamaan tarvitaan valtava asiantuntijajoukko. Luulisi että aidolla empatialla pienempi joukko aikuisia pystyisi hoitamaan yhden lapsen asiat
mutta jos kaksikymmemtä asiantuntijaa hoitaa yhden lapsen asioita kumpikohan siitä enemmän hyötyy lapsi vai se asiantuntijajoukkio ?No yhtä tyttöä saatteli hautaan toistakymmentä asiantuntijaa. Minun asioitani on tuntenut sairaseläkkeelle vielä isompi joukko. Pitäähän sitä ihmisillä olla titteleitä ja töitä, että ei tässä tarpeettomia olla ollenkaan.
- Trollolloo
asioita.tunnettu kirjoitti:
No yhtä tyttöä saatteli hautaan toistakymmentä asiantuntijaa. Minun asioitani on tuntenut sairaseläkkeelle vielä isompi joukko. Pitäähän sitä ihmisillä olla titteleitä ja töitä, että ei tässä tarpeettomia olla ollenkaan.
Kyllä olette juurikin tarpeettomia, kun en teitä elämääni halua, enkä ole kutsunut. Ja sekös suututtaa, kun ei pääse leikkimään "pelastajaa" sotkussa, jonka on itse aiheuttanut. Älkää puuttuko ihmisten elämään, jotka teitä eivät elämäänsä halua. Mun lapsellani ei ole ollut elämässään mitään hätää ennen teidän paskalahkonne rikoksia. Projisoi sitä pedofiliaasi sata lasissa, kerron kaiken ennakkoon sosiaaliviranomaisille niin ei tule paskalahkonne aiheuttamia "yllätyksiä". Valkoinen ei muutu mustaksi, vaikka jankkaat sitä maailman tappiin asti. Olette itse murtautuneet koko lähipiirini asuntoihin, aswnbelleet sinne valvontalaitteita ja nyt tätä materiaalia on netissä. Tätä paskaa on jatkunut 7 vuotta, eikä kiristyksenne minun feikkiavioliitosta etukäteen suunnitellun ihmisen kanssa tule ikinä toteutumaan. Mun sukuni omaisuutta ei ei rikoksilla kavalleta. Vie lavastetut todisteesi poliisille jo tänään. Hopihopi anna mennä jo!
- 84yht
Trollolloo kirjoitti:
Kyllä olette juurikin tarpeettomia, kun en teitä elämääni halua, enkä ole kutsunut. Ja sekös suututtaa, kun ei pääse leikkimään "pelastajaa" sotkussa, jonka on itse aiheuttanut. Älkää puuttuko ihmisten elämään, jotka teitä eivät elämäänsä halua. Mun lapsellani ei ole ollut elämässään mitään hätää ennen teidän paskalahkonne rikoksia. Projisoi sitä pedofiliaasi sata lasissa, kerron kaiken ennakkoon sosiaaliviranomaisille niin ei tule paskalahkonne aiheuttamia "yllätyksiä". Valkoinen ei muutu mustaksi, vaikka jankkaat sitä maailman tappiin asti. Olette itse murtautuneet koko lähipiirini asuntoihin, aswnbelleet sinne valvontalaitteita ja nyt tätä materiaalia on netissä. Tätä paskaa on jatkunut 7 vuotta, eikä kiristyksenne minun feikkiavioliitosta etukäteen suunnitellun ihmisen kanssa tule ikinä toteutumaan. Mun sukuni omaisuutta ei ei rikoksilla kavalleta. Vie lavastetut todisteesi poliisille jo tänään. Hopihopi anna mennä jo!
Missä vitun kohdassa tässä ketjussa puhutaan pedofiliasta?
- asiat.tunnettu
asioita.tunnettu kirjoitti:
No yhtä tyttöä saatteli hautaan toistakymmentä asiantuntijaa. Minun asioitani on tuntenut sairaseläkkeelle vielä isompi joukko. Pitäähän sitä ihmisillä olla titteleitä ja töitä, että ei tässä tarpeettomia olla ollenkaan.
Näistä asiantuntijoista on varmaan kaikki siinä tyytyväisessä käsityksessä että ovat osaltaan osallistuneet vinon kasvun ja kehityksen oikaisemiseen ja aiheuttaneet hiukan itsereflektoinnin paikkoja ja kykyä jossain hemmotellussa luupäisessä kakarassa.
- poiuytrdsdfg
Mulla on tullut kanssa mieleen että aika moni ihminen tarvitsee palkkansa eteen jotakin köyhiä moniongelmaisia, joten he köyhät moniongelmaiset todellakin ovat tärkeitä ja tavallaan osallistuvat monien elättämiseen.
Itselläni on ollut semmoisia tilanteita että on ongelmia vaikka nälästä, mutta ruokaa ei saa mutta kallista asiantuntija-apua keskistella ongelmasta saisi ilmaiseksi. - turvaaan
poiuytrdsdfg kirjoitti:
Mulla on tullut kanssa mieleen että aika moni ihminen tarvitsee palkkansa eteen jotakin köyhiä moniongelmaisia, joten he köyhät moniongelmaiset todellakin ovat tärkeitä ja tavallaan osallistuvat monien elättämiseen.
Itselläni on ollut semmoisia tilanteita että on ongelmia vaikka nälästä, mutta ruokaa ei saa mutta kallista asiantuntija-apua keskistella ongelmasta saisi ilmaiseksi.No ei minun moniongelmaiseksi muodostuneeseen elämään ihan vain ruoka-avulla olisi muutosta tullut. Suojelu väkivallata olisi varmaan ollut vaikuttavaa. Johon tietysti olisi tarvittu tietoa ja kykyä ottaa sitä vastaan ja toimia sen mukaan edes jollain valtataholla.
- turvaan
turvaaan kirjoitti:
No ei minun moniongelmaiseksi muodostuneeseen elämään ihan vain ruoka-avulla olisi muutosta tullut. Suojelu väkivallata olisi varmaan ollut vaikuttavaa. Johon tietysti olisi tarvittu tietoa ja kykyä ottaa sitä vastaan ja toimia sen mukaan edes jollain valtataholla.
Siis ottaa tietoa siitä vastaan.
- MunPerhettä
Ja sukua ei ole uhannut, eikä uhkaa yksikään ihminen muut kuin te. En ole hemmoteltu luupäinen kakara. Mä en vaan näe mitään järkeä assosioida rikollisten kanssa, jotka yhteistuumin pala palalta koittavat tuhota elämääni ja kaikkirn ympärilläni olevien elämää. Vain HULLU liittoutuu väkivallantekijänsä kanssa. Paina se rikollinen paskapää sinne idioottimaiseen kalloosi, että vaikka tapatte ja raiskaatte jokaisen ihmisen mun ympäriltä, EN TULE ALISTUMAAN. Sitä voi sitten itsekukin tiilenpäitä lukiessa miettiä, kuinka vitun fiksua se oma luupäisen hemmotellun paskakasan elämänsä olikaan. En kaipaa teiltä MITÄÄN, en oppia, en apua, en uskontoa ja sekös teitä vittupäitä risoo.
- poiuytrdsdfg
turvaaan kirjoitti:
No ei minun moniongelmaiseksi muodostuneeseen elämään ihan vain ruoka-avulla olisi muutosta tullut. Suojelu väkivallata olisi varmaan ollut vaikuttavaa. Johon tietysti olisi tarvittu tietoa ja kykyä ottaa sitä vastaan ja toimia sen mukaan edes jollain valtataholla.
Niinpä-
Tämä maailmanmeno on tosi kummallista. osoittatuu vain päivä päivältä kummallisemmaksi. - lukuohje
MunPerhettä kirjoitti:
Ja sukua ei ole uhannut, eikä uhkaa yksikään ihminen muut kuin te. En ole hemmoteltu luupäinen kakara. Mä en vaan näe mitään järkeä assosioida rikollisten kanssa, jotka yhteistuumin pala palalta koittavat tuhota elämääni ja kaikkirn ympärilläni olevien elämää. Vain HULLU liittoutuu väkivallantekijänsä kanssa. Paina se rikollinen paskapää sinne idioottimaiseen kalloosi, että vaikka tapatte ja raiskaatte jokaisen ihmisen mun ympäriltä, EN TULE ALISTUMAAN. Sitä voi sitten itsekukin tiilenpäitä lukiessa miettiä, kuinka vitun fiksua se oma luupäisen hemmotellun paskakasan elämänsä olikaan. En kaipaa teiltä MITÄÄN, en oppia, en apua, en uskontoa ja sekös teitä vittupäitä risoo.
Taidat olla aika sekaisin päästäsi. Tässä tapauksessa liittoutuminen sukulaisten kanssa tarkoittaisi elämän tuhoamista, sen mitä siitä nyt enää onkaan jäljellä heidän hävityksen kauhistuksensa jälkeen, ja veljeilyä rikollisten ja kiusaajien kanssa. Me koetamme parhaamme ollaksemme tekemättä niin. Muita liittoutumisia ei ole eikä tule, niin että mitä höpötät? Ei olla liittoutumis-, vaan selvittely- ja ihmettelypyrkimuksissä.
- Trollolo
lukuohje kirjoitti:
Taidat olla aika sekaisin päästäsi. Tässä tapauksessa liittoutuminen sukulaisten kanssa tarkoittaisi elämän tuhoamista, sen mitä siitä nyt enää onkaan jäljellä heidän hävityksen kauhistuksensa jälkeen, ja veljeilyä rikollisten ja kiusaajien kanssa. Me koetamme parhaamme ollaksemme tekemättä niin. Muita liittoutumisia ei ole eikä tule, niin että mitä höpötät? Ei olla liittoutumis-, vaan selvittely- ja ihmettelypyrkimuksissä.
Haista sinä rikollinen paska vittu. En ole sekaisin päästäni. Ottaisit itse kerrankin vastuun omista teoistanne, mut eihän se olis kivaa ollenkaan kun siitä tulisi elinkautinen. Lakkaa puuttumasta ihmisten elämään, jotka ei sinua elämäänsä halua. Mun miesystävästäni on myös TODELLA alhaista luoda feikkiprofiileja, joilla levitätte omia salakuvaamianne videoita ihmisten yksityiselämästä. Mä en selvitä teidän kanssanne YHTÄÄN mitään ja mun testamentissa myös lukee etten ole taannut kenenkään lainaa, joten lainanottaja saa poliisit peräänsä. Mun sukuni omaisuus on meidän, ei teidän, menkää oikeisiin töihin. AI NIIN, KUN EI KYVYT RIITÄ MUUHUN KUIN RIKOKSIIN ja ihmisten kyttäämiseen ja omien jälkien peittämiseen. Te ette mun elämääni ohjaa, enkä itseäni rupea tappamaan tommoisen PASKASAKIN takia. Ja kyllä huomaan "perheen", en vaan VÄLITÄ. Paina se sinne paksuun paskaa täynnä olevaan päähäsi.
- VaiOliskohan
Ihan alun alkaenkin pitänyt thinktankata semmoinen suunnitelma, joka jopa toimisi? Mä olen sanonut miljoona kertaa, että toimimalla samoin ja odottamalla eri lopputulosta, on kyseinen ihminen aika vajaa. Mut eissemtn, laitetaan sekin ton ihmisen niskoille, jota ollaan vainottu ja kiusattu 7 vuotta. Ja vielä ihmetellään, kun ei se halua olla meidän kanssa missään tekemisissä. Kukahan se harhainen tässä on.
- JaMuistanpa
Vielä viestin, jossa väitettiin että lapseni viedään multa pois jos menen poliisin puheille alkuperäisistä salakuvatuista seksivideoista. Ei viety ja lastensuojelu on niistä myös tietoinen. Tukivat jopa yhteistyötä poliisin kanssa. Kannattaisi joskus kyseenalaistaa sitä omaa toimintatapaa, mitä pidemmälle tätä paskaa viette, sitä pidemmälle teistä menen. Mut onhan se niin ikävää, kun on tehnyt rikoksia ja jos niitä aktiivisesti ajattelisi, voisi tulla jopa syyllinen olo. 😂
- VituttaaLuuserit
Miten ihmeessä voit antaa naisen kohdella sinua tuolla tavalla? Kuinka tyhmä täytyy olla että ostaa talon naisen kanssa jonka kanssa olet ollut yhdessä vasta viikkoja? Minkälainen mies ryntää vessaan karkuun naista? Minkälaisen miehen pitää edes miettiä onko tuollainen käytös tervettä?
Siinäpä sinulle miettimistä tulevaisuutta varten. Oli erittäin suuri virhe ostaa talo naisen kanssa jota et edes kunnolla tuntenut eli olit vähän turhan hätäinen koko suhteen kanssa. Toinen virhe minkä teit että olet niin selkärangaton että et asettanut naiselle minkäänlaisia rajoja.
Yhteenveto: Olet selkärangaton luuseri joka ei osaa asettaa naiselle mitään rajoja ja sinä ansaitsit tuon kaiken. Onnea ja menestystä elämääsi!- pipojako
Pääasia ettei aloittaja kerinnyt lapsia tekemään, toisin kuin isäni. Siinäpä sitten olisi sidoksessa koko loppuelämän, tavalla tai toisella.
Tuollaisia naisia todella on, ja yhtä paljon kuin miehiä. Kummaltakin sukupuolelta on tyhmää tehdä isoja, saati loppuelämän päätöksiä ihmisen kanssa, jota ei tunne vielä ollenkaan. Mistä moinen uhkarohkeus tkumpuaa?
- Maydaymayday
Nimimerkki Vaikeata on.
Et ole tehnyt mitään väärää. Kohtasit vain naisen joka on päästänsä vialla. Sinä et. Voimia Sinulle. SINÄ pärjäät-hänellä on tulossa huono tulevaisuus, usko pois.
Eroa ennenkuin hän aivopesee sinut.- Noin
"Onko tervettä että hän vei erossa minulta kymmeniä tuhansia euroja valehtelemalla oikeudessa(Ja hovioikeus uskoi, käräjillävoitin...)"
Noin kirjoitti aloittaja.
Eli on jo eronnut.
Aloittajalle:
Miksi kyselet tuollaisia? Onko sinusta mahdollista että ajetaan oikeutetusti puukolla takaa pakenijaa? Tai tuo muu mitä kirjoitat?
Mistä ihmeestä muuten kukaan tällaisella palstalla voi tietää sinun osuudestasi? Jospa vähän avaisit, onko sinulla jotain osuutta tapahtuneisiin, niin siitä sitten voisimme jatkaa keskustelua.
Tämä ei muuten ensimmäinen kerta, kun joku miespuolinen tekee tällaisen aloituksen, missä pelkkiä kysymyksiä ja vain toinen puoli kuvattu. Miksi kukaan kyselee tuollaisia, jos asia on selvä?
Ehkä aloitus on trolli, jonka tarkoitus on kerätä naisvihaajia purkamaan raivoaan.
- Maydaymayday
Ihan oikeasti: Nyt vedä taka vasemmalle ja nopeasti.
- whataMONSTER
Jumaliste mikä HIRVIÖ! onneks en uskalla mennä ämmiä lähelle :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3768333Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1692704- 76978
- 12960
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60873- 25856
- 55843
- 64822
- 46796
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72752