Lestadiolaisia nuoria aikuisia?

karoklaudiaaa

Oisko täällä vanhoillis lestadiolaisia nuoria aikuisia? Olisin kiinnostunu tutustumaan semmosiin😊. Itse siis mietin liikkeeseen palaamista, ja olisin kiinnostunut kuulemaan teidän ajatuksia asioista. Tulkaa snäppäilee: karoklaudiaaa nimimerkillä löytää mut, jos kiinnostaa tulla rupattelee😄. Oon itse - 98 syntyny, rauhallinen, ystävällinen luonne ja rakastan liikuntaa ja koiria.

8

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä käy aika vähän ihmisiä. Me laitetaan tänne nettiseuroja, oon 17 vee.

Onnea etsintään!

• Sinähän_voisit

mennä seuroihin rauhanyhdistykselle. Siellä on helppo tavata nuoria, koska enin osa seuravieraista on nuoria.

• Liikkeeseen_palaamista

Mitä aloittaja tarkoittaa "liikkeeseen palaamisella"? Ymmärrän kyllä, että toisten nuorten kanssa voi "hengailla" porukassa, mutta ei ole ollenkaan sama asia olla vain mukana liikkeessä kuin omistaa omakohtainen usko. Mitä aloittaja oikein tarkoittaa?

Jos aloittaja kokee omalle kohdalleen synnin hätää, Raamattu neuvoo etsimään Jumalan valtakuntaa niin sen mukana kaikki muukin annetaan. Itse olen löytänyt Jumalan valtakunnan vl:ien keskuudesta, mutta omakohtainen usko vaatii oman syntisyyden tuntemisen ja armon kaipuun ja evankeliumin ilosanoman uskomisen omalle kohdalle. Silloin voi olla sekä mukana "liikkeessäkin" että jäsenenä maailmanlaajuisessa, näkymättömässä Jumalan valtakunnassa. Viimeksi mainittu on se, joka pelastaa viimeisenä päivänä.

• Voihan Jumalan Valatkuntaa etsiä, niinhän Raamattu sanoo, mutta antaako se vastuksen siihen, kuka sen löysi?
        Ei antanut, koska se on tuleva vasta Uuteen Jerusalmiin, mutta on jo sisäisesti kuitenkin meissä.
        Mutta missään ei myöskään sanota, että sen löytäminen pelastaa? Ei missään, mutta se sanotaan, että kun löytää Jeesusken ja lähtee seuraamaan Häntä, pelastus, Iankaikkisuus on selvä, silloin on voittaja ja vain voittaja pääsee Iankaikkisuuteen, jossa on JUmalan Valatakunta, ja sitä johtaa Jumala, ei ihminen.

• huomautus

Jumalan Valtakunnan Kuningas on Daavidin Poika Jeesus Kristus.

• karoklaudiaaa

Voi teitä! :D Ei se kuulkaas ole kauheen helppo mennä minnekkään seuroihin 8 vuoden jälkeen, ja varsinkin jos on niin pahoja traumoja sielt liikkeestä, että on tässä kärsitty masennuksesta ja ahdistuneisuushäiriöistä ja mietitty jopa itsemurhaa. Eli sitä se liike voi aiheuttaa kun vaaditaan ja vaaditaan ja syrjitään. Mulla on kokemusta myös kristillisestä uskosta (helluntalaistyyppisestä lähinnä) ja se oli mulle asia joka nosti mua ja sen takia selvisin nuista kauheista ahistusjaksoista, joidenka aikana ajattelin että teen itselleni jotain kun en jaksa elämää. Ei oo enää lestakavereitakaan.. Ne häippäs ku erosin... Enkä aio yksin mennä :D. Jos palaan vl liikkeeseen, en aio pysyä hiljaa siitä, mitä se liike voi pahimmilaan aiheuttaa ihmiselle. Kokemusta on, enkä ole ainoa, vaan aika moni on kokenu samaa. Onneeks Jumala on heikkojen puolella! Lestadiolaiset vaikenee liikaa vaikeista asioista jotka liittyy niihin oppeihin. Ei se ole mikään ratkasu, vaan ne pitää tuoda esille! Heikkojen ja sorrettujen ja eri mieltä olevien tulee saada äänensä kuuluville ilman että aletaan heti haukkua ja ilkkua. Mutta se siitä. Uskontojutut on hankalia aina, tosi monimutkasia. Haluaisin vaaan puhua omanikäsille vl nuorille ja tutustua uuestaan tuohon liikkeeseen.

• Minä_ainakin

olen mennyt seuroihin vuosienkin tauon jälkeen.

Sinulla on jotenkin vinoutunut käsitys Jumalan valtakunnasta. Ei siellä ilkuta eikä sorreta ketään. Eihän sen parempaa sanomaa olekaan kuin etytä kaikki synnit saa ehdoitta uskoa anteeksi.

Jos et voi mennä seuroihin, kuuntele tallenteilta vaikkapa Äänekosken suviseurasaarnoja. Ajatuksella.

No niin, usko ei vain ole otettavissa. Jumala antaa uskon lahjan kenelle tahtoo. Kun jotkut luopuvat uskostaan, Jumala kutsuu heidän tilalleen yhteyteensä toisia henkilöitä.

• Puh.veli

jumalanterve! jumalanvaltakunnassa on vaan jumalanlapsia. Ei aikuisia ollenkaan. jumalanrahaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      83
      5983
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      309
      4987
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2638
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      44
      2569
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      72
      1766
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      101
      1645
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1501
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      105
      1407
    9. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1373
    10. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      118
      1356
    Aihe