"23. - 24.11.2018
SISÄLTÖ
"Kiusallista? Ahdistavaa? Primitiivistä? Negatiivistä? Epäkorrektia? Puhetta helvetistä kuvattaneen usein tällaisilla ilmauksilla.
Aihe löytyy kuitenkin Uuden testamentin teksteistä ja se on ollut osa kristillistä opetusta. Kurssilla käydään läpi raamatullisia ja teologisia näkökulmia aiheen ongelmallisuuteen ja kuinka sitä on pyritty ymmärrettävästi käsittelemään. Aiheesta tuodaan esiin myös sielunhoidollinen näkökulma."
Ovatkohan luennoitsijat olleet innokkaita vastailemaan käytännönläheisiin kysymyksiin? Ikuinen tuli on mielenkiitoinen aihe monessakin mielessä.
IK-opiston Helvetti-kurssi
18
407
Vastaukset
- tarkastellaan.asiaaM
Helvetistä on monenlaista kirjaa olemassa, jossa väriläiskänä on niitten tulkintojen summa.
Se, mitä Isokirja kirjoittaa, siitä kannattaa olla kiinnostunut, koska se tieto ei eksytä, paitsi, jos pitäytyy yhdessä jakeessa.
Mutta, mikä on helvetin idea, sehän on laaja-alainen alue.
Elämässä voi olla helvettiä jo valintojen summana, ajatellaan nyt vaikka huumehelvettiä.
Tai joku addiktioi- itsensä seksuaalisuuteen, niin sekin on oma helvettinsä.
Tuhlailu voi olla johonkin perheeseen helvettiä, tai kun väärällä mielenlaadulla "isännöidään", se tuo perhehelvettiä jne.
Sitten puhutaan myös helvetistä - siis sanana, elämänjälkeen.
Toisille se on ikuista piinaa- josta joku on kirjoitellut, että ei voi olla ikuista elämää taivaassa, ellei ole ikuista piinaa helvetissä jne.
Siis aletaan mittaamaan inhimillisistä lähteistä, siitä hyvän ja pahantiedonpuulta tuomiota, ollaan jumalia.
Joillekin ei nousta kuoleman jälkeen ollenkaan. Toisille vain nousee elämään jumalille omistautuneet, toiset jäävät tuonelaan.
Sitten on kiirastuli- puhdistusnäköalaa jne.
Myös joillekin helvetti näyttäytyy paikkana, jossa vaikkapa henkilö syö jäseniään, oksentaa ja syö jälleen, kun ne kasvavat uudelleen. Joillekin helvetissä on tuloportilla jopa "tervetuloa helvettiin" opastus.
Ehkä uskomattomille olisi helvetti joutua kanssaporukkansa kanssa samaan karsinaan, josta se rakkaus puuttuu jne. Eli näköaloja on.
Siksi on otettava lähtökohta raamatusta.
Kuinka Edenissä? Halusiko Herra, että ihminen eläisi iankaikkisesti - syntisenä, eli syntisen elämän armolahja olisi kadotuksen kautta päättymätön?
Kuka on Elämänantaja ja kelle Hän antaa elämän?
Kenelle on lupaus - iankaikkisesta elämästä?
Täällä on kuolema kaikkien osa ja sitten kirjoitusten mukaan herätetään ja sanotaan se, että molemmat puolet herätetään, eikös vain?
Toiset luvataan lepoon, elämänpuulle, häihin, jne.
Toisille, menkää tuleen, joka on Perkeleelle ja hänen enkeleilleen varattu.
Ilmestyskirja puhuu tuosta tulesta, että se on II- kuolema.
Siis osa - josta ei ole päättymisen suhteen enää valintoja, ei iankaikkisen ELÄMÄN armolahjaa. Senjälkeen puhutaan, että luodaan Uusi taivas ja maa, kaikki entinen on mennyt.
Eikös se näin kirjoituksissa ole?!
Malakiassa, sen 4 luvussa, eri säkeissä mainitaan tuosta Herra Sebaotista, tuomiosta, ja näköalaan tuodaan nämä olkinuket, kadotetut.
Herra on tuhkaksi polttava tuli. Varmasti se on helvettiä se, ja kun ajattelee tuomiolla, jossa kukin saa mittansa mukaisesti. Näkisin tämän niin, että jokainen meistä, saa tarkasteltavaksi elämämme, mitä saimme aikaiseksi. Toivottavasti itse en kiristele hampaitani ja sure - tekemisieni mittaa, ehkä sitä, mitä lähimmäinen joutui kokemaan minun tähteni. jne.
Ei ole helppo paikka se, jos tuohon vikaisuuteen joutuisi vastaamaan.
Ne asiat on hoidettava tässä ja nyt, koska huomisesta en tiedä mitään, olenko edes olemassa, siis "hengissä" hengittäen ja valintoja tehden.
Pyytää anteeksi ja elää anteeksiannon kautta tehden oikeita hedelmiä Hengen johdossa ja voimasta, sekä neuvoista käsin.
Niin, se Malakian tuhkaksi polttava tuli. Tuhka joutuu tallattavaksi. Siis poljettavaksi.
Sitäkö haluaisin tämän elämän summan päätökseen. Enkö onnea ja juhlaa, että sain elää Jumalan neuvoissa ja rakkaudessa, sekä levittää sitä. Siis elämäntarkoitushakuisuus kohdalleen. Jopa sanotaan, kuolleelle uskovaisuudelle, kuolleille oksille, että kirves tulee katkomaan ne oksastetut kuivat oksat ja ne heitetään tuleen. Siis tuli on siinä osassa, jolla on puhdistavuus tähän luomakuntaan. Ja Herra on tämä polttava tuli - sanansa kautta.
Hän voi syöstä sielun helvettiin, eli tappaa syntiä tekevä sielu.
Jotta, tämä ei mene pitkäksi, jätän pohdittavaa, mutta tuollaista noin äkkipäätä tuli mieleeni raamatusta. Johanneksen evankeliumi 5 ja 6 luku kertoo Jumalan ehdoista Kristuksessa.
Hän on elämänleipä ja joka syö - saa elää jne.
Eli eiköhän ne kirjoitukset avaa ymmärrystä tuonne elämänrajan tuolle puolen, ikään kuin kajastuksen tavoin katsomaan tulevaa.
威信- ToinenOlotila
>>>>>>>>>>>Malakiassa, sen 4 luvussa, eri säkeissä mainitaan tuosta Herra Sebaotista, tuomiosta, ja näköalaan tuodaan nämä olkinuket, kadotetut. <<<<<<<<<<<<<<
"Helvetin tuli" ei ymäärtääkseni ole fyysistä fyysisen aineen , esim. puuta tai lihaa ja verta olevan ihmisruumiin polttavaa tulta. Raamatusta on ymmärrettävissä että kyse on "Hengen maailman " asiasta. Eihän jo ruumiillisesti kuolleilla Kristuksesta osattomilla, jotka tuomitaan kadotukseen ole enään "lihan ruumista". Kristuksessa kuolleet saavat Jumalan luoman kirkastetun ruumiin
2.Kor.5:10.".. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa..." ( ".. ruumiissa ollessaan on tehnyt.." Mennyt maanpäällisen elämän aika)
( 1.Kor.15:12.- 58.) Kor.15:50. "..Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. 51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, 52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. 53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen..."
2.Kor.5:1."..Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.."
Jeesus kertoi ,että Matt.10:28.".. Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin..."
Siis vielä fyysisen ruumiin tuhoutumisen (vaikka palamalla) tuhoutumisenkin jälkeen ".. sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.." ( Koska ihminen ei kokonaisuutena lakkaa olemasta näkyvän ruumiin tuhoutuessa, vaan aivan tunnistettavassa muodossa 2.Kor.
Mal. 4:1.-6. On asiayhteydestään ymmärrettävissä olevan "fyysistä tulta " joka polttaa näkyvää materiaa .Se ei voi polttaa "hengen maailmassa" olevaa, esim. jo fyysisesti kuolleita joiden ajallinen ruumiskin on maatunut. Apostoli Pietari kirjoitta myös "Herran päivän " (tuomion) "fyysisestä" tulesta ( 2.Piet.3:1.-18 ) 2.Piet.3:10. "..Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat..."
Mal.4:1."..Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa..."
Dan.12:2. "..Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen..."
2.Kor.5:10.".. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa..."
"Kadotus" - iankaikkinen tuli. "Kadotus" -pimeys
Matt.8:11.".. Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa; 12. mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.".." ( Matt.22:1.- 14., Matt.24:1.-25:45.)
(Matt.5:21.-26. )Matt.5:22.". 22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen..."
Ilm.20:10.".. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. 11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. 12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. 13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. 14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. 15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen..............( 21.) ....8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." - tarkastellaan.asiaaM
ToinenOlotila kirjoitti:
>>>>>>>>>>>Malakiassa, sen 4 luvussa, eri säkeissä mainitaan tuosta Herra Sebaotista, tuomiosta, ja näköalaan tuodaan nämä olkinuket, kadotetut. <<<<<<<<<<<<<<
"Helvetin tuli" ei ymäärtääkseni ole fyysistä fyysisen aineen , esim. puuta tai lihaa ja verta olevan ihmisruumiin polttavaa tulta. Raamatusta on ymmärrettävissä että kyse on "Hengen maailman " asiasta. Eihän jo ruumiillisesti kuolleilla Kristuksesta osattomilla, jotka tuomitaan kadotukseen ole enään "lihan ruumista". Kristuksessa kuolleet saavat Jumalan luoman kirkastetun ruumiin
2.Kor.5:10.".. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa..." ( ".. ruumiissa ollessaan on tehnyt.." Mennyt maanpäällisen elämän aika)
( 1.Kor.15:12.- 58.) Kor.15:50. "..Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. 51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, 52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. 53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen..."
2.Kor.5:1."..Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.."
Jeesus kertoi ,että Matt.10:28.".. Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin..."
Siis vielä fyysisen ruumiin tuhoutumisen (vaikka palamalla) tuhoutumisenkin jälkeen ".. sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.." ( Koska ihminen ei kokonaisuutena lakkaa olemasta näkyvän ruumiin tuhoutuessa, vaan aivan tunnistettavassa muodossa 2.Kor.
Mal. 4:1.-6. On asiayhteydestään ymmärrettävissä olevan "fyysistä tulta " joka polttaa näkyvää materiaa .Se ei voi polttaa "hengen maailmassa" olevaa, esim. jo fyysisesti kuolleita joiden ajallinen ruumiskin on maatunut. Apostoli Pietari kirjoitta myös "Herran päivän " (tuomion) "fyysisestä" tulesta ( 2.Piet.3:1.-18 ) 2.Piet.3:10. "..Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat..."
Mal.4:1."..Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa..."
Dan.12:2. "..Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen..."
2.Kor.5:10.".. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa..."
"Kadotus" - iankaikkinen tuli. "Kadotus" -pimeys
Matt.8:11.".. Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa; 12. mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.".." ( Matt.22:1.- 14., Matt.24:1.-25:45.)
(Matt.5:21.-26. )Matt.5:22.". 22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen..."
Ilm.20:10.".. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. 11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. 12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. 13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. 14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. 15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen..............( 21.) ....8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema.""jatketaan ajatusta.!"
Aivan, se järvi, joka tulta ja tulikiveä palaa = so. eli tuo toisen kuoleman.
Kuolemassa ei ole elämää, eikä elämää ole luvattu katoavalle -iankaikkisesti- siksi kyse on tästä II-kuolemasta.
Jopa Adamin kohdalla Jumala esti syömästä "elämänpuusta", ettei hän syö ja näin elä -- kauanko? Siis sitä iankaikkista elämää.
Raamatussa on punaisena lankana jo ennen luomista pelastus Sanan kautta, eli Pojassa.
Jumalalla on elämä hallussaan antaa sen Pojalle, ja Poika kenelle tahtoo.
Siksi puhuttaessa Elämästä- elämänpuusta jne. Kyse on elämänalueesta, jossa on elämä läsnä.
Ei Jumala luonut elämää kadotetulle siten, että Jumalan pitäisi vaivattavaan elämään kadotettu asettaa, eli antaa hänellekin se iankaikkisen elämän alue elettäväksi.
Siksi, kun puhutaan tästä toisesta kuolemasta - meidät kaikki herätetään.
I- ylösnousemuksen osa on autuaiden osa. Ja heillä on Pojan kautta elämänlahja, se iankaikkisen elämänlahja.
II- tuomion ylösnousemuksessa noustaan tuomiolle, jossa kukin saa tekojensa mukaan.
ts. siinä puretaan kadotetun elämää läpikäyden, jossa hänelle mitataan tekojen summaa, mitä se sai aikaiseksi ja kelle kaikille se sai aikaiseksi, mitä sai aikaiseksi.
Ei ole tuomiolla kehuttavaa aikaa, kun ne hetket puretaan katsottavaksi.
Se on itku ja hammastenkiristys varmasti. Siinä kuvataan sitä, että tuomio ei ole läpihuutojuttu.
Meillähän on yhteiskunnassakin vertailukohta - on laki, lain mukaan elämä on ok. rakentavaa ja hyvää. Rikkominen johtaa tuomioon ja siinä tuomiossa puretaan tekijälle seuraukset esiin ja tekojen mukaan hän täällä saa mitallistetun tuomion.
Iankaikkisuudessa, kun kadotetut ovat oikeutettuja tietämään sen, miksi heille ei ole elämää he katsovat valintojaan.
Ja siinä Jumalalla on oikeus loppujulistuksessa, kun kaikki on käyty läpi tappaa syntiä tekevä sielu.
Siis tämä vanha - hävitetään luomakunnasta kokonaan. Ja luodaan kaikki Uudeksi.
Hän on Uusi Adam. Kuningas, jne.
Mitä taas on kirjoiteltu tuosta helvetistä, monia kirjoja, monin sanoin, se on inhimillisen värjätyn viestinnän tulos. Siitä en enempiä kirjoittele, mutta uskomattomia tarinoita ne kantaa sivuillaan. Niisä luodaan Jumalastakin käsittämätön kuva. Mutta, en mene siihenkään.
Tuossa on muutama kirja ollut hyllyssä, asiaan syventyneiltä kirjoittajilta ja voisi sanoa, että huh- miettisivät Jumalan edessä hieman, mitä puhuvat.
Jotain leikettä.
oh 5:21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, -->sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. <---- tuleva toteutuvassa hetkessä.
Joh 5:26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
Joh 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
Joh 5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, -->elämän <--ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
Joh 5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne -->niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; <--
-ja tämä on ehdollinen.
oh 6:33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
Joh 6:34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
Joh 6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. 40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä -->herätän hänet viimeisenä päivänä." <--- Vieläpä ajankohta iankaikkiselle elämälle.
Joh 6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: >>joka uskoo,<<<-- > sillä on iankaikkinen elämä. <- Joh 6:48 Minä olen elämän leipä.
51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, --> hän elää iankaikkisesti. <-- On parempi, ettei noihin sanoihin lisää mitään.
Iankaikkinen elämä on ehdollistettu, kuin Adamillekin Edenissä, tosin tiedämme Adamin tarinan.
laitettaan viimeinen kirjoitus tähän.
Joh 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole >>elämää itsessänne.<<
Joh 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, >sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. <
joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
Joh 6:59 Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.
- markku.lievonen
Niin, ymmärrän, miten helvetti oppi oli tietoisesti synnytetty Jeesuksen vertauskuvainnollisesta opetusesta. Tietoisesti, jolla voi aikoinaan hallita suuria ihmismääriä ja hyödyntää niitä.
On aina lähtökohtaisesti muistettava, miten JUMALA hyvyydellään ohjaa ihmistä parannukseen. Hyvyydellään eli antaa ymmärryksen ihmiselle nähdä synnin kielteinen vaikutus,- elämäänsä.
Vellovan helvetti opin suurin epäuskon alue liittyy ihmisen olemukseen. Siis ei uskota mitä JUMALA ilmoittaa ihmisen turmeltuneisuuden kautta tulevasta lihan mielisyydestä - täysin kuolleesta tilasta toimia JUMALAN tahdon mukaaan. Ihmisen perusolemus / lihallisuus pysyy aina samana loppuun saakka ja siten ei peri siten JUMALAN valtakuntaa, joka on siis ihmisen sisimmässä.
Aivan sama mielikuva,, jos perheen isä rankaisisi uimataidotonta lastaan,joka ei omaa uimataitoa. Edes rankaisun pelote ei synnytä lapsen sisimpään uimataitoa,- vaan isän hyvyys opettaa lapselle se.
Niin, surullisinta tässä opissa on juuri se, mite se estää ihmistä ilopitsemista AINA. Uskonnollinen ihmine ioitsee vain kun siihen joskus löytyy aihetta. Silloin tällöin riippuen arjesta. Taas ymmärtäen oikein JUMALAN aivoittama ihmisen pelastaminen aktivoi sihmiseen aina iloitsemisen tilan. Tavallaan koko ihmislajin ongelmat on siten ratkaistu. - Jeesus_tulee_pian
Minulle oli silmiä avaava kokemus katsoa Bill Wiesen haastattelu, jossa hän kuvaa näkyään helvetistä. Hän on krisitty, mutta sai kokea tuon näyn, jotta varoittaisi muita. Hän kertoo asian hyvin ja on uskoakseni auttanut monia kääntymään pois kadotuksen tieltä. Helvetti ei ole tyhjiin katoamista, vaan ikuinen, toivoton, sietämätön kärsimys. Tehkää palvelus i t s e l l e n n e ja kuunnelkaa Wiesen puheita.
Raamatussa eniten helvetistä puhuu Jeesus itse. Jumala loi ihmisen täydelliseksi, mutta ihminen lankesi syntiin. Syntisinä olentoina helvettiin päätyminen on meille oletusarvo. Vain Jeesuksen avulla pelastumme, ilman omia ansioitamme.
Aloituksessa mainitun kurssin esittelytekstistä vaistoan, että kurssittaja pyrkii vähättelemään helvettiä, vähentämään ihmisten helvetin pelkoa ja Jumalan kunnioittamista, tuhoamaan kristinuskon perusteita. Heidän kannattaisi ajatella tarkkaan, kumpaan paikkaan haluavan itse olla matkalla. Vaihtoehtoja on vain kaksi. Armon aika on kulumassa loppuun. Jeesus noutaa omansa poius minä hetkenä hyvänsä ja sitten alkavat viimeiset kauheat vuodet. Lukekaa Danielia, Hesekieliä, Jeremiaa, evankeliumeita ja Ilmestyskirjaa.- markku.lievonen
Jos Raamattuun on uskominen ja onhan se, niin näkymätön KAIKKIvaltias JUMALA on ainut taho maailman kaikkeudessa, joka voi tehdä ihmiseen uskon Jeesukseen.
Ihmisille voi tiedottaa asioista, mutta kukaan ihminen ihmislajista ei mahdollistu itselleen tai toiselleen tekemään uskoa Jeesukseen. Siis uskoa siihen mitä Jeesus opetti lähettäjänsä JUMALAN tahdosta ja sen tekemisestä.
Edes pelottelu ei tee todellista sydämenuskoa ihmiseen. Nyt uskonnollinen ihminen luulee, miten uskoon tuleminen on ihmisen viitseliäisyydestä vain kiinni. Pelastua itsensä kautta, josta JUMALA taas varoittaa / pitää kieletesenä tilana.
Siis JUMALA on taho, joka tekee ihmisen eläväksi, josta Raamattu ilmoittaa selkein sanoin. Jos tarkkoja vielä ollaan, niin JUMALA on ennalta määrännyt ja ennalta valinnnut kehen hän tekee uskon / lapseuttaa. Oman aivoituksensa mukaan, ei ihmisen.
5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen ..oman ...tahtonsa ...mielisuosion... mukaan, - 1234567---
Huh huh sentään, vai sitten alkaa viimeiset kauheat vuodet kun Jeesus noutaa omansa pois. Jopa tuli satua kerrakseen !
KAIKKI kauheat vuodet, viimeiset vitsaukset, vihat, vainot, vaivat, sodat ja pedon kumartamiset ovat, ennen tempausta. Tempaushan tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa. Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen.
KAIKKI jumalattomat kauheuksien tekijät pedon kumartajat saava surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran. - Jeesus_tulee_pian
markku.lievonen kirjoitti:
Jos Raamattuun on uskominen ja onhan se, niin näkymätön KAIKKIvaltias JUMALA on ainut taho maailman kaikkeudessa, joka voi tehdä ihmiseen uskon Jeesukseen.
Ihmisille voi tiedottaa asioista, mutta kukaan ihminen ihmislajista ei mahdollistu itselleen tai toiselleen tekemään uskoa Jeesukseen. Siis uskoa siihen mitä Jeesus opetti lähettäjänsä JUMALAN tahdosta ja sen tekemisestä.
Edes pelottelu ei tee todellista sydämenuskoa ihmiseen. Nyt uskonnollinen ihminen luulee, miten uskoon tuleminen on ihmisen viitseliäisyydestä vain kiinni. Pelastua itsensä kautta, josta JUMALA taas varoittaa / pitää kieletesenä tilana.
Siis JUMALA on taho, joka tekee ihmisen eläväksi, josta Raamattu ilmoittaa selkein sanoin. Jos tarkkoja vielä ollaan, niin JUMALA on ennalta määrännyt ja ennalta valinnnut kehen hän tekee uskon / lapseuttaa. Oman aivoituksensa mukaan, ei ihmisen.
5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen ..oman ...tahtonsa ...mielisuosion... mukaan,Olet siis sitä mieltä, että ihmisille ei tulisi kertoa helvetistä? Jeesus kuitenkin antoi seuraajilleen, eli meille, lähetyskäskyn. Pitää kertoa Jeesuksen pelastustyöstä. Kuulija saa sitten itse päättää, ottaako opikseen. Niin, usko on Jumalan armolahja. Lähetystyö on kristityn velvollisuus.
On surullista, ettei meille jo koulussa puhuttu kristittyjen ylösotosta. Harva on lukenut Ilmestyskirjaa, vaikka Jumala lupaa erityisen siunauksen niille, jotka sitä lukevat. On kaksi Jeesuksen tulemista. Ensimmäisessä hän tulee yllättäen, pilviin, ja tempaa mukaansa kristityt. Kaksi miestä pellolla, toinen otetaan, toinen jätetään. Jaakobin vaivan ajan lopussa Jeesus tulee niin suurella mahdilla, että koko maailma näkee hänet. Hänen pyhänsä seuraavat häntä. Hän murskaa Israeliin hyökänneet sotajoukot. Hän perustaas tuhatvuotisen valtakuntansa maan päälle. Tämän tuhatvuotisen valtakunnan lopussa on viimeinen tuomio ja paholainen tuhotaan. Tämän Jeesuksen toisen tulemisen voi jotakuinkin ennakoida, kun tietää, että ainakin seitsemän vuotta on kulunut kristittyjen ylöstempaamisesta, antikristus on hallinnut ja juutalaisten temppeli on rakennettu ja se on häpäisty. Sitten kun Ilmestyskirjassa kuvattujen kauheiden Jumalan vihan maljojen ja sinettien jälkeen saatana seuraajineen kokoontuu viimeiseen sotaan Israelia vastaan, ne, jotka asioita ymmärtävät (vaivan aikana uskoon tulleet) tietävät odottaa Jeesusta silloin. Hän ei siis silloin tule kuin varas yöllä. Ylöstempaaminen johtaa Karitsan hääjuhliin taivaassa seitsemäksi viikoksi, kuvaten juutalaisten tapaa juhlia häitä seitsemän päivää. Kaikki tämä selkiytyy kristityn mielessä vähitellen, jos hän lukee ja kuuntelee Jumalan Sanaa, Pyhän Hengen opastuksella. Meille suomalaisessa koululaitoksessa, silloin kun uskontoa vielä edes opetettiin, piirrettiin lopun ajoista hyvin epämääräinen kuva. Itse tulin uskoon vasta kolme vuotta sitten ja olen sen jälkeen oppinut valtavasti. Raamatussa luvataan myös erillinen palkkionsa niille, jotka Jeesuksen ilmestymistä odottavat. Meidän ei kuulu odottaa antikristusta vaan Jeesusta. Antikristusta meidän nyt uskossa olevien ei tarvitse kohdata. Vaivan aikana uskoon tulleet kyllä joutuvat h änen kynsiinsä ja luultavasti joutuvat kuolemaan marttyyreina, koska eivät ota pedon merkkiä. - 1234567---
Jeesus_tulee_pian kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että ihmisille ei tulisi kertoa helvetistä? Jeesus kuitenkin antoi seuraajilleen, eli meille, lähetyskäskyn. Pitää kertoa Jeesuksen pelastustyöstä. Kuulija saa sitten itse päättää, ottaako opikseen. Niin, usko on Jumalan armolahja. Lähetystyö on kristityn velvollisuus.
On surullista, ettei meille jo koulussa puhuttu kristittyjen ylösotosta. Harva on lukenut Ilmestyskirjaa, vaikka Jumala lupaa erityisen siunauksen niille, jotka sitä lukevat. On kaksi Jeesuksen tulemista. Ensimmäisessä hän tulee yllättäen, pilviin, ja tempaa mukaansa kristityt. Kaksi miestä pellolla, toinen otetaan, toinen jätetään. Jaakobin vaivan ajan lopussa Jeesus tulee niin suurella mahdilla, että koko maailma näkee hänet. Hänen pyhänsä seuraavat häntä. Hän murskaa Israeliin hyökänneet sotajoukot. Hän perustaas tuhatvuotisen valtakuntansa maan päälle. Tämän tuhatvuotisen valtakunnan lopussa on viimeinen tuomio ja paholainen tuhotaan. Tämän Jeesuksen toisen tulemisen voi jotakuinkin ennakoida, kun tietää, että ainakin seitsemän vuotta on kulunut kristittyjen ylöstempaamisesta, antikristus on hallinnut ja juutalaisten temppeli on rakennettu ja se on häpäisty. Sitten kun Ilmestyskirjassa kuvattujen kauheiden Jumalan vihan maljojen ja sinettien jälkeen saatana seuraajineen kokoontuu viimeiseen sotaan Israelia vastaan, ne, jotka asioita ymmärtävät (vaivan aikana uskoon tulleet) tietävät odottaa Jeesusta silloin. Hän ei siis silloin tule kuin varas yöllä. Ylöstempaaminen johtaa Karitsan hääjuhliin taivaassa seitsemäksi viikoksi, kuvaten juutalaisten tapaa juhlia häitä seitsemän päivää. Kaikki tämä selkiytyy kristityn mielessä vähitellen, jos hän lukee ja kuuntelee Jumalan Sanaa, Pyhän Hengen opastuksella. Meille suomalaisessa koululaitoksessa, silloin kun uskontoa vielä edes opetettiin, piirrettiin lopun ajoista hyvin epämääräinen kuva. Itse tulin uskoon vasta kolme vuotta sitten ja olen sen jälkeen oppinut valtavasti. Raamatussa luvataan myös erillinen palkkionsa niille, jotka Jeesuksen ilmestymistä odottavat. Meidän ei kuulu odottaa antikristusta vaan Jeesusta. Antikristusta meidän nyt uskossa olevien ei tarvitse kohdata. Vaivan aikana uskoon tulleet kyllä joutuvat h änen kynsiinsä ja luultavasti joutuvat kuolemaan marttyyreina, koska eivät ota pedon merkkiä.Ei tule olemaan 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa uskoville maanpäällä EI EI. JOKAINEN JOLLA EI OLE PEITE SILMILLÄ NÄKEE KUINKA TÄMÄN MAAN ON KÄYMÄSSÄ.
Kaikki saastuu, vesistöt maa ilma, luonto KAIKKI. Ihmiset, eläimet kaikki tulevat kärsimään tuhoista, jotka maata kohtaavat.
Taivaassa ei seitsenvuotisia häitä vietetä EI EI, vaan pyhät ovat 1000-vuotta taivaassa.
Tempauksen jälkeen, joka tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa, jolloin Jeesus vie pyhät 1000-vuodeksi taivaaseen. Täällä ei ole enää pelastumisen mahdollisuutta kenelläkään tänne jääneillä EI EI, sillä he KAIKKI saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.
Tämä aika jota elämme on aika, jolloin jokaisen on tehtävä valinta, uskoako totuuteen tai valheeseen. Aikaa on annettu ihan riittävästi.
Älä usko kaikkia harhaopettajia, joita tiellesi sattuu. Näitä harhaanjohtajia kyllä riittää. Lisäksi he julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
Jumala kirjoitti sapattikäskyyn MUISTA. - Jeesus_tulee_pian
1234567--- kirjoitti:
Ei tule olemaan 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa uskoville maanpäällä EI EI. JOKAINEN JOLLA EI OLE PEITE SILMILLÄ NÄKEE KUINKA TÄMÄN MAAN ON KÄYMÄSSÄ.
Kaikki saastuu, vesistöt maa ilma, luonto KAIKKI. Ihmiset, eläimet kaikki tulevat kärsimään tuhoista, jotka maata kohtaavat.
Taivaassa ei seitsenvuotisia häitä vietetä EI EI, vaan pyhät ovat 1000-vuotta taivaassa.
Tempauksen jälkeen, joka tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa, jolloin Jeesus vie pyhät 1000-vuodeksi taivaaseen. Täällä ei ole enää pelastumisen mahdollisuutta kenelläkään tänne jääneillä EI EI, sillä he KAIKKI saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.
Tämä aika jota elämme on aika, jolloin jokaisen on tehtävä valinta, uskoako totuuteen tai valheeseen. Aikaa on annettu ihan riittävästi.
Älä usko kaikkia harhaopettajia, joita tiellesi sattuu. Näitä harhaanjohtajia kyllä riittää. Lisäksi he julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
Jumala kirjoitti sapattikäskyyn MUISTA.Lue Raamattua ja kuuntele niitä, jotka tuntevat Raamatun paremmin kuin sinä. Jos osaat englantia, kuuntele Chuck Missleriä, Peter Ruckmania ja Amir Tsarfatia - varsinkin he puhuvat täsmällisesti ja Raamatun jakeisiin koko ajan viitaten. Suomalaisista en tiedä montakaan Raamatun tuntijaa. Mauno Mattila puhuu sen, minkä osaa, ja Juhani Laukkonen on aika hyvin asiaan perehtynyt, mielestäni. Sinussa taas, mielestäni, puhuu omahyväisyyden farisealainen henki. Olet väärässä, koska et tosissasi halua oppia. Luulet jonkun joskus kuulemasi lauseen olevan totuus ja pelkäät oppia todellista totuutta. Sinulla on oikeus olla väärässä, mutta etkö pelkää, mitä Jeesus sinulle sanoo, kun seisot Hänen edessään, tuosta harhaoppien tuputtamisesta? Meillä suomalaisilla on kauan ollut hyvin pinnallinen ja väärä käsitys lopun ajan tapahtumista. Onneksi on vielä tuo netti. Youtubenhan EU tuntuu kohta puoliin lakkauttavan Euroopasta noine 'tekijänoikeuslakeineen'. Nyt on vielä mahdollisuus kuunnella ja oppia. Käytä sinäkin tilaisuutta hyväksesi. En tiedä, ottaako Jeesus mukaansa ne, jotka kiven kovaan väittävät, että hän ei tulekaan pelastamaan omiaan Jumalan vihan alta. Sodomasta hän pelasti Lootin perheineen ennen kuin tuhosi kaupunbgin. Samoin hän pelasti Nooan perheen. Jeesus vertasi lopun aikoja Nooan aikoihin. Vedenpaisumuskertomus peilaa varsin tarkasti viimeisen ajan tapahtumia. Niistäkin Jeesus pelastaa omansa. Etkö sinä halua Jeesuksen hääjuhliin?
- fgfxhgd
Olet siis sitä mieltä, että ihmisille ei tulisi kertoa helvetistä? Jeesus kuitenkin antoi seuraajilleen, eli meille, lähetyskäskyn. Pitää kertoa Jeesuksen pelastustyöstä. Kuulija saa sitten itse päättää, ottaako opikseen. Niin, usko on Jumalan armolahja. Lähetystyö on kristityn velvollisuus.
On surullista, ettei meille jo koulussa puhuttu kristittyjen ylösotosta. Harva on lukenut Ilmestyskirjaa, vaikka Jumala lupaa erityisen siunauksen niille, jotka sitä lukevat. On kaksi Jeesuksen tulemista. Ensimmäisessä hän tulee yllättäen, pilviin, ja tempaa mukaansa kristityt. Kaksi miestä pellolla, toinen otetaan, toinen jätetään. Jaakobin vaivan ajan lopussa Jeesus tulee niin suurella mahdilla, että koko maailma näkee hänet. Hänen pyhänsä seuraavat häntä. Hän murskaa Israeliin hyökänneet sotajoukot. Hän perustaas tuhatvuotisen valtakuntansa maan päälle. Tämän tuhatvuotisen valtakunnan lopussa on viimeinen tuomio ja paholainen tuhotaan. Tämän Jeesuksen toisen tulemisen voi jotakuinkin ennakoida, kun tietää, että ainakin seitsemän vuotta on kulunut kristittyjen ylöstempaamisesta, antikristus on hallinnut ja juutalaisten temppeli on rakennettu ja se on häpäisty. Sitten kun Ilmestyskirjassa kuvattujen kauheiden Jumalan vihan maljojen ja sinettien jälkeen saatana seuraajineen kokoontuu viimeiseen sotaan Israelia vastaan, ne, jotka asioita ymmärtävät (vaivan aikana uskoon tulleet) tietävät odottaa Jeesusta silloin. Hän ei siis silloin tule kuin varas yöllä. Ylöstempaaminen johtaa Karitsan hääjuhliin taivaassa seitsemäksi viikoksi, kuvaten juutalaisten tapaa juhlia häitä seitsemän päivää. Kaikki tämä selkiytyy kristityn mielessä vähitellen, jos hän lukee ja kuuntelee Jumalan Sanaa, Pyhän Hengen opastuksella. Meille suomalaisessa koululaitoksessa, silloin kun uskontoa vielä edes opetettiin, piirrettiin lopun ajoista hyvin epämääräinen kuva. Itse tulin uskoon vasta kolme vuotta sitten ja olen sen jälkeen oppinut valtavasti. Raamatussa luvataan myös erillinen palkkionsa niille, jotka Jeesuksen ilmestymistä odottavat. Meidän ei kuulu odottaa antikristusta vaan Jeesusta. Antikristusta meidän nyt uskossa olevien ei tarvitse kohdata. Vaivan aikana uskoon tulleet kyllä joutuvat h änen kynsiinsä ja luultavasti joutuvat kuolemaan marttyyreina, koska eivät ota pedon merkkiä.En tiedä, mutta mieleeni juolahti, että pedon merkki tulee olemaan jonkinlainen antikristuksen 'jumaluuden' tunnustava lojaalisuusmerkki. Luulen, että ihmiset ryntäävät ottamaan sen merkin, jos se tarjotaan talouden romahtamistilanteessa ja jos tuolla merkillä saa ostaa ilmaiseksi. Joku ennusteli joskus, että katolinen baabelinkirkko ilmoittaa tuossa tilanteessa olevansa koko maailman omistaja ja että sen alamaiset ovat oikeutettuja ruokaan ja asuntoon vain, jos ottavat pedon merkin, ja noille merkityille kaikki saattaa jopa olla ilmaista. He vaan kadottavat sielunsa. Pedon merkin ottaneet eivät enää koskaan voi pelastua, sen Raamattu sanoo selvästi.
En tiedä, meneekö se noin, mutta ajattelin mainita, kun tuli mieleeni. - Tunteaksemme
fgfxhgd kirjoitti:
En tiedä, mutta mieleeni juolahti, että pedon merkki tulee olemaan jonkinlainen antikristuksen 'jumaluuden' tunnustava lojaalisuusmerkki. Luulen, että ihmiset ryntäävät ottamaan sen merkin, jos se tarjotaan talouden romahtamistilanteessa ja jos tuolla merkillä saa ostaa ilmaiseksi. Joku ennusteli joskus, että katolinen baabelinkirkko ilmoittaa tuossa tilanteessa olevansa koko maailman omistaja ja että sen alamaiset ovat oikeutettuja ruokaan ja asuntoon vain, jos ottavat pedon merkin, ja noille merkityille kaikki saattaa jopa olla ilmaista. He vaan kadottavat sielunsa. Pedon merkin ottaneet eivät enää koskaan voi pelastua, sen Raamattu sanoo selvästi.
En tiedä, meneekö se noin, mutta ajattelin mainita, kun tuli mieleeni."luulen......en tiedä......."
Room.6:6.".. kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; .." Miten "TIEDÄMME"? KIRJOITUKSISTA ( apostolien opetuskirjeistä )
Room.7:14.".. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. .." Miten "TIEDÄMME"? KIRJOITUKSISTA ( apostolien opetuskirjeistä )
2.Kor. 5:1."Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty. .." Miten "TIEDÄMME"? KIRJOITUKSISTA ( apostolien opetuskirjeistä )
1.Tim. 1:8. Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään 9. ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, 10. haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan - 11. autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu. .."Miten "TIEDÄMME"? KIRJOITUKSISTA
1.Joh.2: 3.".. Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. 4. Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä..."Miten "TIEDÄMME"? KIRJOITUKSISTA ( apostolien opetuskirjeistä )
1.Joh.2:18.".. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. .." MISTÄ HE "TIESIVÄT"? Mm. Johannes Jeesuksen opetuslapsena sai kuulla opetusta.
1.Joh.3:18.".. Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa. 19. Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä, 20. että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki. .." MISTÄ HE "TIESIVÄT"? Tunteustaanko vai käytännöstä, vai jostakin muusta?
1.Joh.5:20.".. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. 21. Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumaliaMISTÄ HE "TIESIVÄT"? Kirjoituksista ? Tunteustaanko vai käytännöstä, vai jostakin muusta? - 1234567---
Lue Raamattua ja kuuntele niitä, jotka tuntevat Raamatun paremmin kuin sinä. Jos osaat englantia, kuuntele Chuck Missleriä, Peter Ruckmania ja Amir Tsarfatia - varsinkin he puhuvat täsmällisesti ja Raamatun jakeisiin koko ajan viitaten. Suomalaisista en tiedä montakaan Raamatun tuntijaa. Mauno Mattila puhuu sen, minkä osaa, ja Juhani Laukkonen on aika hyvin asiaan perehtynyt, mielestäni. Sinussa taas, mielestäni, puhuu omahyväisyyden farisealainen henki. Olet väärässä, koska et tosissasi halua oppia. Luulet jonkun joskus kuulemasi lauseen olevan totuus ja pelkäät oppia todellista totuutta. Sinulla on oikeus olla väärässä, mutta etkö pelkää, mitä Jeesus sinulle sanoo, kun seisot Hänen edessään, tuosta harhaoppien tuputtamisesta? Meillä suomalaisilla on kauan ollut hyvin pinnallinen ja väärä käsitys lopun ajan tapahtumista. Onneksi on vielä tuo netti. Youtubenhan EU tuntuu kohta puoliin lakkauttavan Euroopasta noine 'tekijänoikeuslakeineen'. Nyt on vielä mahdollisuus kuunnella ja oppia. Käytä sinäkin tilaisuutta hyväksesi. En tiedä, ottaako Jeesus mukaansa ne, jotka kiven kovaan väittävät, että hän ei tulekaan pelastamaan omiaan Jumalan vihan alta. Sodomasta hän pelasti Lootin perheineen ennen kuin tuhosi kaupunbgin. Samoin hän pelasti Nooan perheen. Jeesus vertasi lopun aikoja Nooan aikoihin. Vedenpaisumuskertomus peilaa varsin tarkasti viimeisen ajan tapahtumia. Niistäkin Jeesus pelastaa omansa. Etkö sinä halua Jeesuksen hääjuhliin?
Mauno Mattilalla on harhaopetusta, mitä tempaukseen tulee. Kuuntelin hänen julistustaan: Ennen vaivan aikaa vihan päivää ja antikristusta. Ylösotto, ennen vaivanaikaa. Tämä on täyttä harhaa.
Jumalan viha tulee kohtaamaan niitä, jotka petoa kumartavat. Ilm.14:9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi SUURELLA ÄÄNELLÄ: Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä 10. NIIN HÄNKIN ON JUOVA JUMALAN VIHAN VIINIÄ, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja HÄNTÄ PITÄÄ TULELLA JA TULIKIVELLÄ VAIVATTAMAN PYHIEN ENKELIEN EDESSÄ JA KARITSAN EDESSÄ.
12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden JOTKA PITÄVÄT JUMALAN KÄSKYT JA JEESUKSEN USKON.
Jumalan merkkihän on sapatti. . . vastaavasti pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran. - 1234567---
fgfxhgd kirjoitti:
En tiedä, mutta mieleeni juolahti, että pedon merkki tulee olemaan jonkinlainen antikristuksen 'jumaluuden' tunnustava lojaalisuusmerkki. Luulen, että ihmiset ryntäävät ottamaan sen merkin, jos se tarjotaan talouden romahtamistilanteessa ja jos tuolla merkillä saa ostaa ilmaiseksi. Joku ennusteli joskus, että katolinen baabelinkirkko ilmoittaa tuossa tilanteessa olevansa koko maailman omistaja ja että sen alamaiset ovat oikeutettuja ruokaan ja asuntoon vain, jos ottavat pedon merkin, ja noille merkityille kaikki saattaa jopa olla ilmaista. He vaan kadottavat sielunsa. Pedon merkin ottaneet eivät enää koskaan voi pelastua, sen Raamattu sanoo selvästi.
En tiedä, meneekö se noin, mutta ajattelin mainita, kun tuli mieleeni.Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky. Mennyt suurelle osalle otsan sisäpuolelle vauvasta, vaariin.
- oppia.ikä.kaikki
On surullista, ettei meille jo koulussa puhuttu kristittyjen ylösotosta. Harva on lukenut Ilmestyskirjaa, vaikka Jumala lupaa erityisen siunauksen niille, jotka sitä lukevat. On kaksi Jeesuksen tulemista. Ensimmäisessä hän tulee yllättäen, pilviin, ja tempaa mukaansa kristityt. Kaksi miestä pellolla, toinen otetaan, toinen jätetään. Jaakobin vaivan ajan lopussa Jeesus tulee niin suurella mahdilla, että koko maailma näkee hänet. Hänen pyhänsä seuraavat häntä. Hän murskaa Israeliin hyökänneet sotajoukot. Hän perustaas tuhatvuotisen valtakuntansa maan päälle. Tämän tuhatvuotisen valtakunnan lopussa on viimeinen tuomio ja paholainen tuhotaan. Tämän Jeesuksen toisen tulemisen voi jotakuinkin ennakoida, kun tietää, että ainakin seitsemän vuotta on kulunut kristittyjen ylöstempaamisesta, antikristus on hallinnut ja juutalaisten temppeli on rakennettu ja se on häpäisty. Sitten kun Ilmestyskirjassa kuvattujen kauheiden Jumalan vihan maljojen ja sinettien jälkeen saatana seuraajineen kokoontuu viimeiseen sotaan Israelia vastaan, ne, jotka asioita ymmärtävät (vaivan aikana uskoon tulleet) tietävät odottaa Jeesusta silloin. Hän ei siis silloin tule kuin varas yöllä. Ylöstempaaminen johtaa Karitsan hääjuhliin taivaassa seitsemäksi viikoksi, kuvaten juutalaisten tapaa juhlia häitä seitsemän päivää. Kaikki tämä selkiytyy kristityn mielessä vähitellen, jos hän lukee ja kuuntelee Jumalan Sanaa, Pyhän Hengen opastuksella. Meille suomalaisessa koululaitoksessa, silloin kun uskontoa vielä edes opetettiin, piirrettiin lopun ajoista hyvin epämääräinen kuva. Itse tulin uskoon vasta kolme vuotta sitten ja olen sen jälkeen oppinut valtavasti. Raamatussa luvataan myös erillinen palkkionsa niille, jotka Jeesuksen ilmestymistä odottavat. Meidän ei kuulu odottaa antikristusta vaan Jeesusta. Antikristusta meidän nyt uskossa olevien ei tarvitse kohdata. Vaivan aikana uskoon tulleet kyllä joutuvat h änen kynsiinsä ja luultavasti joutuvat kuolemaan marttyyreina, koska eivät ota pedon merkkiä.Et ole oppinut vielä juuri mitään.
- monelta
1234567--- kirjoitti:
Ei tule olemaan 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa uskoville maanpäällä EI EI. JOKAINEN JOLLA EI OLE PEITE SILMILLÄ NÄKEE KUINKA TÄMÄN MAAN ON KÄYMÄSSÄ.
Jumala kirjoitti sapattikäskyyn MUISTA.Jumala kirjoitti muista. Entäs jos dementia vaivaa, silloinhan muisti menee.
- ToinenOlotila
Siis vielä fyysisen ruumiin tuhoutumisen (vaikka palamalla) tuhoutumisenkin jälkeen ".. sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.." ( Koska ihminen ei kokonaisuutena lakkaa olemasta näkyvän ruumiin tuhoutuessa, vaan aivan tunnistettavassa muodossa ) Rauhan tervehdys.
Puhuin kerran vapiksen miestenpiirissä helvetistä kiihkottoman ja yksinkertaisen lyhyen opetuksen. Se löytyy täältä, mikäli Raamatun ilmoitus helvetistä on vielä epäselvä.
https://www.youtube.com/watch?v=gWCXu6X7BvI
Siunauksin, MM.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau384032Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433150Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343046Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4782739Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1902000Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431886Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat291512- 381405
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51271- 781212