Britannian pääministeri Theresa May yrittää hakea Euroopasta tukea sopimusluonnokselle, koska parlamentissa sitä ei riittävästi ole.
EU-komission puheenjohtajan Jean-Claude Junckerin mukaan nykyinen brexit-sopimusluonnos on paras ja ainoa mahdollinen eikä sitä enää avata. Juncker sanoo Twitterissä, että sopimukseen voidaan tehdä enää tarkennuksia.
Juncker on yllättynyt, että brexit ylipäänsä on vielä asialistalla.
– Se yllättää minut, koska saavutimme sopimuksen 25. marraskuuta. Tästä huolimatta näyttäisi siltä, että ongelmia näyttää riittävän loppuun asti. Tapaan tänä iltana rouva (Theresa) Mayn, ja minun on todettava, että saavuttamamme sopu on paras mahdollinen, ja ainoa mahdollinen. Uudet neuvottelut eivät ole mahdollisia, Juncker sanoi Euroopan parlamentille Strasbourgissa.
Britannian pääministeri Theresa May tapaa tänään myös Eurooppa-neuvoston puheenjohtajan Donald Tuskin, jonka on määrä johtaa brexit-kokousta torstaina.
Ennen EU-johdon tapaamista May tapaa ensin Hollannin pääministerin Mark Rutten Haagissa ja jatkaa sitten Berliiniin keskustelemaan Saksan liittokanslerin Angela Merkelin kanssa.
Ei uutta Brexit-sopimusta
7
58
Vastaukset
- SuomiFan
Eli on tulossa täysi ero, mikä on todella hienoa (kanta)briteille. Brysselin eliitti kostonhimossaan meni liian pitkälle. Se tulee syömään EU-maiden taloutta ja koko unionin taloudellista voimaa ja vaikutusvaltaa maailmantaloudessa. Mikä taas horjuttaa lisää Euvostoliittoa ja voimme rauhassa odotella koko paskan hajoamista. Se tulee sieltä, uskokaa pois!
- brorpå
Ei suinkaan rakas SuomiFan, vaan yhä syveneviä ongelmia PM May kasaa kansakunnalleen. Johan tuon käsittää hänen kerjuureissustaan mannereurooppalaisten johtajien puheille että hätä on suuri ja julkisen epäonnistumisen häpeän pelko ajaa tätä rouvaparkaa yhä sy-
vemmälle brexit suohon. -Unioni ei ole mikään kirpputori tahi halpahalli.
- euro_collapse
Erosopimukseen halutaan selkeä ero viimeistään päivä, ei muuta.
Ei May ole mitään muuta hakemassa kuin selkeyttä juopposoppariin.
Uk parlamentti ei tule hyväksymään epämääräistä sopimusta, joka antaa viimeisen vallan erosta ulkopuolelle.
Oikeastaan hard brexit ajaisi eu parlamentin hallinnon sulkuun, jäisi drunkerillakin aamukonjakit väliin.
Voiko euroon valuuttana luottaa? Pitäisikö siirtyä osittain virtuaalivaluuttaan? euro_collapse
12.12.2018 6:32
UUSI
Erosopimukseen halutaan selkeä ero viimeistään päivä, ei muuta.
Ei May ole mitään muuta hakemassa kuin selkeyttä juopposoppariin.
Uk parlamentti ei tule hyväksymään epämääräistä sopimusta, joka antaa viimeisen vallan erosta ulkopuolelle.
Oikeastaan hard brexit ajaisi eu parlamentin hallinnon sulkuun, jäisi drunkerillakin aamukonjakit väliin.
Voiko euroon valuuttana luottaa? Pitäisikö siirtyä osittain virtuaalivaluuttaan?
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
Minä lyön vaikka vetoa, että sinulla ei ole hevon vitu*** tietoa koko sopimuksesta ja vielä
vähemmän siitä, mitä se tarkoittaa....- Taas-naurattaa
May on UK:n poliitikoista ainoa mies. Hän yrittää saada Brexit-sopimuksen parlamentille hyväksymiskelpoiseksi.
Muutoin on edessä briteille turmiollinen kova brexit. Haittaa koituu koko Euroopalle. Siksi EU-vihaajat sitä kannattavat.
Nyt on edessä oman puolueen luottamusäänestys. Jos May sen häviää, on piru merrassa.
Edessä on odennäköisesti hallituksen kaatuminen, uudet vaalit, ym. Britit on käytännössä siinä tilanteessa, että ne on myymässä lehmäänsä ja vaatimassa
uutta omistajaa antamaan ilmista maitoa ja miten luulet käyvän ?- Oikea-mayday
on PM Maylle käsillä tänään, kun on luottamusäänestys omassa puolueessa.
Se on kohtalon hetki myös koko Britanniaalle, sillä toistaiseksi vain Maylla on ollut ohjelma ajettavana.
Se ei ole kelvannut, mutta muutakaan ei ole esitetty. Vaihtoehtona on vain kova brexit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292083
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051906Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy661555Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841193
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561152- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023