Tukka ja saastaisuusohjeet

Anonyymi

Maunolla on hyvää keskustelua tukan pituudesta. Se ei ole pelastuskysymys mutta jollei yhdessä ohjeessa ole tarkka niin ei sitten isoisakaan asioissa. Siis naisille aina pitkä tukka ja huivi ja miehille lyhyt tukka. Katsotaan että vaimolla on pitkä tukka.

Mutta miksi puhutaan pikku ohjeista tukan suhteen. Raamattu on täynnä erityisesti vaimojen ohjaussäännöstöä mistä ette puhu mitään. Jos sillä on kuukautiset et saa nukkua sen kanssa samassa huoneessa 8 päivään. Tätä noudattaa ortodoksijuutalaisuus. Jos se synnyttää tytön se on saastunut monta viikkoa. Jumalan pyhää sanaa.

28

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ohjeet koskettaa enemmän naisia. Owuorilla on parisataa ohjetta joista voidaan sanoa samoin että pienessäkin pitää totella. Naisten pitää pitää löysiä kaapuja joissa ei hallilta. Kalevala koru ja ei saa käyttää vaan heittää järveen. Arkkua ei saa tuoda kirkkoon koska kuollut saastuttaa. Kuvallista mukia ei saa käyttää. Nämä on hiusten pituuteen verrattavia sääntöjä. Owuorilla on parisataa.

    • Anonyymi

      Saara Särmä kysyy Aamulehdessä on valkoinen heteromies ihminen laisinkaan. Tuntuu pahalta muttei ihme niin kauan kuin NS uskovat miehet vihaavat naisia noilla sadoilla ohjeillasn.

      • Sitä hän voisi kysyä omalta isältä joka teki hänet ja on varmaan unohtanut kiittää hänet siitä. ??


    • Jos tukka opetetaan Pyhässä Raamatussa että on peite ? Niin silloin miehet tulis rukoilla kaljuna Jumalan edessä. !!

    • Anonyymi

      Tärkeintä ei ole tukan pituus, vaan se että miehet erottaa naisista ja naiset miehistä. Afrikassa on useimmilla naisilla lyhyt tukka.

    • Anonyymi

      Miten tukan pituus määritellään. Lyhyt, keskipitkä, pitkä. On sairauksia ettei tukka naisillakaan kasva, tai on heikko. On myös terveydellisiä tilanteita että pitkää tukkaa on itse vaikea hoitaa. Täti joutui terveydellisistä syistä leikkauttamaan hiukset. Ystävän tukan vei sytostaatit. On lääkeitä jotka häiritsevät kasvua. Miehillä kaljuun vie lettitarpeet. Olen sitä mieltä että tukan leikkaus tekee kulttuurililsen selvän eron miehen ja naisen välillä. Ja Afrikassa ei kaikilla tukka kasvan.

    • Anonyymi

      Tukka ja saastaisuusohjeet: Jos tukkasi on saastainen, pese se!!

    • Rauhan tervehdys.

      Vaikkakin aloittajalla näyttäisi olevan se, että "tietensä he eivät ole tietävinään" (2.Piet 3:5) eli ovat tahallisesti typeriä, niin on kuitenkin niitä, joista apostoli sanoo, että "heikkouskoista hoivatkaa" (Room. 14:1), jolloin joidenkin omatunto voi saastua vapaudesta joka kristityillä on vaikka he aidosti etsivät vastauksia vaikeisiin kysymyksiin, niin tässä vastaus.

      Nämä aloituksen kysymykset eivät ole kuitenkaan vaikea, vaan tulevat jo väärästä premissistä eli lähtöolettamuksesta, että Vanhalla ja Uudella testamentilla ei ole eroa.

      "Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee (kirj. erottelee) totuuden sanaa." - 2. Timoteus 2:15

      Raamatusta tulee jaotella eri erotella määrätyt asiat, jotka kuuluvat eri aikakauteen ja eri ihmisillä. Esimerkiksi määrätyt lupaukset koskevat Israelin kansaa eli juutalaisia ja toiset taas Uuden testamentin seurakunnalle.

      Tästä syystä Raamatun luku pitää aloittaa evankeliumeista, kunnes sisäistä sanoman Kristuksesta ja tulee uskoon eli uudestisyntyy ylhäältä. Tämä on välttämätön lähtökohta, jota ilman kaikki muu uupuu. Ja tämä tapahtuu uskon kautta.

      Seuraavaksi apostoliset kirjeet eli muu Uusi testamentti antaa meille kristityille kaikki riittävät ohjeet uskossa elämiseen, mitenkä seurakunta toimii maan päällä sekä minkälaista on yksittäisen uskovaisen vaellus Hengessä.

      "Sillä koska laissa on vain TULEVAN HYVÄN VARJO, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi." - Heprealaiskirje 10:1

      Lopuksi meillä on pitkä varjokuva tästä tulevaisesta hyvästä Vanhassa testamentissa ja Mooseksen laissa. Sitä on tutkittava Uuden testamentin valossa Kristuksen kautta. Tämä on monelle kasvamattomalle kristityllekin ongelma, joilloin tulemme Galataiskirjeen tilanteeseen, että mennään takaisin Mooseksen säädöksiin ja lakiin. Tätä kutsutaan judaismiksi.

      Tästä on sitten erilaisia muotoja vaikka kuinka paljon, mutta perusongelma niissä on se, että Kristus jää syrjään ja Raamatusta tulee vain lakikirja.

      "Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava VERTAUSKUVA, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa, vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen AIKAAN ASTI. Mutta kun Kristus tuli TULEVAISEN HYVÄN ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty.." - Heprealaiskirje 9:9-11

      Tämä edeltävä jaekokonaisuus on erittäin tärkeä sisäistä ja lukea pariinkin kertaa. Se puhuu tästä, että on ollut vertauskuvallisia varjokuva vanhassa järjestyksessä, jotka olivat Uuteen testamenttiin asti voimassa. Se on Golgatalla tapahtuneeseen sovitukseen asti, kun Herramme Jeesus Kristus sovitti synnit.

      Koska kuitenkin Vanhassa testamentissa on varjokuvia tulevasta hyvästä, sieltä voidaan löytää paljon hyvää opetusta, periaatteita ja käytäntöjä myös kristilliseen elämään, joka on vapautta Kristuksessa. Esimerkiksi edellämainittujen kaltaisten puhtaussäädöksien kautta keskiajalla juutalaiset varjeltuivat rutolta, koska heillä oli nämä erilaiset pesot (se on pesut) ja ruokaan sekä muuhun elämään liittyvät puhtaussäädökset.

      Ruokasäädöksistä tunnetuin on varmasti kielto syödä sianlihaa. Jeesus Kristus julisti kaikki ruuat puhtaiksi hengellisesti. Kuulin eräältä kokilta, että ennen Suomessakin aina paistettiin sianliha (yli-)kypsäksi, koska siinä tiedettiin olevan paljon bakteereja, vaikka sitä nykyään tehdään mediumina tai jopa lähes raakana. Tässä siis Raamatun opetus on hyvin käytännöllinen ja nykyään ymmärrämme hygienien tärkeyden, sillä ilman hygieniapassia ei kukaan pääse ravintolaan tai edes nakkikioskille ruuanlaittoon.

      Toinen asia on sitten miesten ja naisen siveellinen elämä, joka on esillä niin Uudessa kuin Vanhassakin testamentissa. Avioliitto onkin suuren hyökkäyksen kohteena ja nyt jopa sukupuolien väliset erot. Otetaan eräs esimerkki.

      "Nainen älköön käyttäkö miehen tamineita, älköönkä mies pukeutuko naisen vaatteisiin; sillä jokainen, joka niin tekee, on kauhistus Herralle, sinun Jumalallesi." - 5. Mooses 22:5

      Joku nokkela pilkkaaja sanoo, että kristityt tekee syntiä, kun naiset pitävät farkkuja tai miehellä on vaikka huivipäässä. Jos kuitenkin otamme kuvan transvestiitista eli miehestä joka pukeutuu tieten tahtoen naiseksi tai toisinpäin, niin ymmärrämme mikä on se kauhistuttava asia Jumalan edessä.

      UT:n opetus siveellisestä vaatetuksesta tai asiallisista hiuksista ei vaadi tulkintaa, vaan kristityt ovat ne aina ymmärtäneet kuten miehen ja naisen eron. Tekstini, johon aloittaja viittaa, koski sitä että jos tätäkään sääntöä ei noudateta liittyen hiuksiin, niin kuinka mitään vaikeampaakaan? Ensin pitää aloittaa Jeesuksesta Kristuksesta ja se on vaikeaa. Aamen.

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        Olisiko mielekästä asioita katsoa siltäkin puolen, ettei uskonnollisuus meillä mene siihen, että teryleenihousut ovat pyhempi, kuin farkut!
        Eikö pidä puhua sielulle, ennemmin kuin ruumiille?

        Kun puhutaan pitkistä hiuksista, lyhyistä, miehisen päässä, niin ehkä ennemmin tarkastelee syihin, kuin vain ulkoiseen. Siitähän on kyse. Ei katsota ulkoista - vaan sielua, puhutaan sielulle.

        Jumala muovasi ihmisen maan tomusta. Ja sinnehän se vaivaisen maan mato- tomu jää vaivoineen. Eli se ulkoinen, joka ei peri iankaikkista elämää.
        Ja tähän tomuun Jumala puhalsi elämän Hengen ja näin ihmisestä -tuli- elävä sielu. Ja tämän sielun voi Jumala kirjoitusten mukaan tappaa, siis kyse on siitä, missä ruumis on jäänyt tänne, herätettynä sielu saa uuden ylösnousemusruumiin, luotu uudelleen, annettu elämänhenki jne.
        Tämä sielu tulee Jumala -Tuomarin eteen tuomiolle. Jokainen, uskovaisen ja uskomaton. On Elämänylösnousemus ja tuomion ylösnousemus ja -sielu- joutuu tuomiolle. Siis sielulle pitää puhua.

        Maailma puhuu tälle ruumiille. Sitä bodataan, siis sielu kiinnittää huomionsa ulkopuoliseen, se ei puhu sielulle, vaan kuluttaa aikamme vain ulkoiseen - ts. maailmaan.
        Naiset - he jos ei muuta huomion kipeyttä ole, niin pitää myydä itsensä ulkoista olemusta, että kelpaisi jollekin.
        - Tässä on se idea, puhummeko uskovina tällä ulkoiselle -minälle- ja korjautamme ihmistä, että muuta tuota, ja tätä. Pidä teryleeniä, leikkaa hiukset, jne., että kirkossa olet täyttämässä ulkoisesti kirkon näkyvyyttä, - eli apostolista aikana verraten, kun Jeesukselle kehuttiin suurta Jerusalemin temppeliä.
        Ei jäänyt kiveä sinne katseltavaksi ja elukoita uhrattavaksi.
        Jatkaako uskovaisuus teryleenisaarnaa, vain sielulle puhumista?
        Kirjoitukset opettavat sielua tekemään parannuksen, eli näkemään iankaikkisen elämän arvon.
        Se siirtää ajatuksen Jumalanpuoleen ja kun sielu elävöityy, niin ehkä siinä luonnostaan sitten, ei välttämättä farkkuja vaihda, mutta ehkä ne tulee pestyä puhtaammaksi.
        Ne hiukset, jossain tapauksissa oli kulttuurin asia, jossa elettiin.
        Mutta, jos joku sitten tulee kirkkoon, on miehenä hieman etsimässä roolimallia, on vaikka leninki päällä, niin mitäpä ajattelette?
        Pidetäänkö teryleenisaarna, vai kerrotaanko Jeesuksesta, sielunpelastuksesta. Eli mistä pidetään kiinni?

        Onhan sitä Apostolisena aikana, lammikolla sokea viipynyt kauan, odotellen ratkaisua ongelmaansa ja porukat rynnii, eikä kerkiä, kunnes.
        Siis sielu tarvitsee sen pelastuksen.

        Kun alamme itse pitämään "saarnamme" kirjoitus- perustuksilla, niin annetaan Jumalan tehdä kirjoitusten kautta muutoksen.
        Eli luetaan vain kirjoituksia, aloittaen, että synnistä, laittomuudesta on tehtävä parannus ja tässä sitten onkin raamatullisen "synnin" mittapuu- Jumalan asettama. Ja sitä opetellaan, mikä on vanhurskas ja PYHÄ!

        Minä olen Herra, sinun Jumalasi. jne. Eli Jumalantahto.
        Kun sen ymmärrämme, siitä puhumme, niin Pyhä Henki alkaa kirkastaa Jeesusta - sijaista ja siinä katselemme omia tekoja, ja Hänen.
        Mitä näkyy? Ehkä teryleenisaarna, hiuksen pituus, eli se ristin rakentamisen omataito, se meillä on ja tämä on sitä "hyväntiedonpuun" hedelmää. Me rakennamme lähimmäiselle ristin. Lyömme hänet, kuten Jeesuksen siihen ja juotamme hapanviinin siinä sivussa.
        Siis ”tapamme” Jumalan, teemme tyhjäksi Jumalan sanan ja kas, Tätä Pyhä Henki kirkastaa meille ristissä ja ristillä, että tekisimme itse parannuksen ja tulisi yhteinen risti. Hänen ristinsä ja minun, tähän iskee meinaan se maailma.

        Eli opimme Jumalan tahdon ja kun tämän totuuden näkee, Jumala saa asettaa tahtonsa Uudessaliitossa sydämeen ja Pyhä Henki tulee voimaksi, että pelastus on Jumalantyö ja tuo Vanhurskas ja Pyhä laki onkin oma- eli joka valaisee omaa tietä, eikä lyö sillä toista päähän. Jumalan lain päämäärä on rakkaus.
        Näin ei puhutakaan ulkoiselle ihmiselle, olkoon hän minkänäköinen tahansa, vaan puhutaan sielulle.
        Voisin puhua siitäkin, kun näitä sairaita tulee seurakuntaan.
        Alkaa ulkoinen rytinä. Puhutaan sairaudelle, ts. lainaan sanaa ajatuksen ”teryleenisaarna”. Mutta, sielu jätetään nälkään. Seurakunta eksyy, kun ei tunne kirjoituksia ja Jumalanvoimaa.
        Voima tulee siinä, kun papin sielu vapautuu niistä teryleeneistä saarnoissa.
        Saarna on Jumalan Sanaa.
        Synnistä tehdään parannus ja Jumala on minun Jumalani, en kumarra muita, eikä siten kiitoshuulteni ole turhaa lausua Jumalan nimeä, koska Hän on Abba- Isä, siis Isä. Saan levätä hänen siunaaman levon merkeissä, en ihmiskäskyissä, eli teryleeneissä. ts. Sapatti on Kristuksen kanssa olemista ja Hän opettaa , sekä neuvoo. So. sydämen elämä.
        Senjälkeen on lähimmäisen vuoro rakkauteen. jne.

        Eli kyse on oman sielun hoidosta. Maailma hoitaa ulkopuolta ja kyllä siellä onkin tavaraa, näet tatskoja, silikoonia, jumppalaitoksia, mersulla ihan sinne menoa, mutta se on maailman, ei sielun aluetta.
        So. ulkoista, mutta ei siitä saarnata, vaan sielusta ja Jumalansuhteesta - joka kirjoituksista tuo se levon Jumalantyönä. Siis sanan julistamisen painopisteet ovat - sanoisinko ehkä


      • Anonyymi

        >>>Ruokasäädöksistä tunnetuin on varmasti kielto syödä sianlihaa. Jeesus Kristus julisti kaikki ruuat puhtaiksi hengellisesti. <<<

        Mauno Mattila julistaa taas roskaa. Jeesus ei koskaan julistanut mitään saastaisia ruokia syömäkelpoisiksi.

        Raamatussa on ilmiselvä väärä käännös. Alkukielessä ei ole sanoja, "Näin hän sanoi". Jeesus ei kumonnut tässä jakessa ruokasäädöksiä, vaan alkukielellä luettuna suoraan hän tarkoittaa, että pesemättömillä käsillä syöminen ei saastuta ruokaa syömäkelpoiseksi, koska käsien kautta tuleva lika kulkee ruuansulatuksen läpi ja ulostuu puhdistettuna. Mark. 7 luvun asiayhteys on se, että pitääkö Tooran mukaan pestä kädet, jottei ruuasta tule syömäkelvotonta eli saastaista. Toorassa ei ole käskyä pestä käsiä.

        Mark 7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

        Tämä jae on käännetty oikein mm. Kuningas Jaakon käännökisessä.

        Mark 7:19 Because it entereth not into his heart, but into the belly, and goeth out into the draught, purging all meats?

        Kuten niin tavallista, niin Mauno Mattilan opetuksesta on löytynyt taas iso asiavirhe. Hän ei tunnusta virheitään eikä niitä oikaise.

        Mauno Mattila ei palvele Kristusta.


      • Anonyymi

        Kirjoitusvirheen oikaisu:

        Raamatussa on ilmiselvä väärä käännös. Alkukielessä ei ole sanoja, "Näin hän sanoi". Jeesus ei kumonnut tässä jakeessa ruokasäädöksiä, vaan alkukielellä luettuna suoraan hän tarkoittaa, että pesemättömillä käsillä syöminen ei saastuta ruokaa syömäkelvottomaksi, koska käsien kautta tuleva lika kulkee ruuansulatuksen läpi ja ulostuu puhdistettuna. Mark 7 luvun asiayhteys on se, että pitääkö Tooran mukaan pestä kädet, jottei ruuasta tule syömäkelvotonta eli saastaista. Toorassa ei ole käskyä pestä käsiä. Jeesus ei kumonnut Tooraa, mutta arvosteli fariseusten Tooran vastaisia perinnäissääntöjä käsienpesurituaaleista.

        Mark 7 luvun asiayhteys on se, että pitääkö Tooran mukaan pestä kädet, jottei ruuasta tule syömäkelvotonta eli saastaista. Toorassa ei ole käskyä pestä käsiä.

        Mark 7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

        Tämä jae on käännetty oikein mm. Kuningas Jaakon käännökisessä.

        Mark 7:19 Because it entereth not into his heart, but into the belly, and goeth out into the draught, purging all meats?

        Kuten niin tavallista, niin Mauno Mattilan opetuksesta on löytynyt taas iso asiavirhe. Hän ei tunnusta virheitään eikä niitä oikaise.

        Mauno Mattila ei palvele Kristusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitusvirheen oikaisu:

        Raamatussa on ilmiselvä väärä käännös. Alkukielessä ei ole sanoja, "Näin hän sanoi". Jeesus ei kumonnut tässä jakeessa ruokasäädöksiä, vaan alkukielellä luettuna suoraan hän tarkoittaa, että pesemättömillä käsillä syöminen ei saastuta ruokaa syömäkelvottomaksi, koska käsien kautta tuleva lika kulkee ruuansulatuksen läpi ja ulostuu puhdistettuna. Mark 7 luvun asiayhteys on se, että pitääkö Tooran mukaan pestä kädet, jottei ruuasta tule syömäkelvotonta eli saastaista. Toorassa ei ole käskyä pestä käsiä. Jeesus ei kumonnut Tooraa, mutta arvosteli fariseusten Tooran vastaisia perinnäissääntöjä käsienpesurituaaleista.

        Mark 7 luvun asiayhteys on se, että pitääkö Tooran mukaan pestä kädet, jottei ruuasta tule syömäkelvotonta eli saastaista. Toorassa ei ole käskyä pestä käsiä.

        Mark 7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

        Tämä jae on käännetty oikein mm. Kuningas Jaakon käännökisessä.

        Mark 7:19 Because it entereth not into his heart, but into the belly, and goeth out into the draught, purging all meats?

        Kuten niin tavallista, niin Mauno Mattilan opetuksesta on löytynyt taas iso asiavirhe. Hän ei tunnusta virheitään eikä niitä oikaise.

        Mauno Mattila ei palvele Kristusta.

        Maunoa kuuntelen mielelläni ja sydämeni virvoituu.
        Kiitos Jumalalle, ettei minun sinun saarnojasi tarvitse kuunnella.
        H.P.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maunoa kuuntelen mielelläni ja sydämeni virvoituu.
        Kiitos Jumalalle, ettei minun sinun saarnojasi tarvitse kuunnella.
        H.P.

        Jokainen saa ihan itse valita meneekö helvettiin eksyttäjien videoita katsellessa vain onko niin viisas, ettei kuuntele ollenkaan vääriä profeettoja.

        Mauno Mattila on eksyttäjä ja väärä profeetta, mistä on pitävä näyttö. Tässä on todisteet, että Mauno Mattila on väärä profeetta:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14255285/mauno-mattila-on-vaara-profeetta

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuuna

        Mattilan toiminnasta voi ottaa esille vastaavia varoittavia esimerkkejä vaikka kuinka paljon. Em. Mattilan jakamat väärät profetiat ovat vain jäävuoren huippu hänen eksytyksessään.

        Mattilan toiminnan pohja on myös Raamatun vääristeleminen ja mm. kasteen vääristeleminen. Tässä on todisteet siitäkin.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta#comment-93870433

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15515007/nokia-missio#comment-96136561


    • Siis mitä me pidetään Pyhä Uudessa Liitossa ? Juu vertauskuva joka tietysti naisten ja miesten väliset tukkapituudet. Peite on verrattu että tukka olisi ja Pyhä naiselle. Peite taas tulis riisua mieheltä ja olla mixei kalju? Siis Jumalan edessä kalju ja Pyhä. Ja tätä saa sitten pitkä tukka aikaan miehessä joka halua vikuroida kuin pässi >> 4 Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä.

      Siis hyvät miehet. Älkää häpäiskää itseänne vaan leikkauttakaa tukkanne pois. Tai ainakin lyhyt >> 14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;

    • Ja vikuroivia lammasryhmä joka on muuttunut mustaksi ja rumaksi on irstaat naiset jotka leikkauttavat hius lyhyeksi lespotyyliin ja on niin ystävällinen toisille naisille ja eivät halua antautua Jumalan ja oman miehen vallanalaisuuden joka on hänen Kristuksen omassa kodissa ja tulis totella hänet ja tukkaohjeet joka jumala on antanut hänelle . mutta ei ne kelpaa vaan toisten naisten tukkaohjeet ja kehuvat hänet sitten kaunis kun on kalju ja ruma. Nauraa vielä naisten kesken hänen selän takaa. . Mutta menkää saatanan kanssa ihan vapaasti mun puolesta ja hänen vallanalaisuudessa kun Jumalan Valta ei teille kelpaa ja Hänen ohjeet jotka ovat Pyhässä Raamatussa annettu teille.

      • Anonyymi

        Mulla on lapsenlapsia joiden isä on Afrikasta. Tytöille kasvaa luonnostaan vain muutaman sentin pituinen kaunis tukka. Pitkä tukka ei kasva monille tämän rodun naisille. Itselläni on kaljuja kohtia ja reuma ja monia tauteja joten pitkä tukka ei kasva eikä sen hoitolaan onnistu näillä käsillä. Muuten kuljen kauhtanoissa.


    • Anonyymi

      Uskova sanoo että pitää noudattaa kirjaimellisesti pilkun tarkasti Raamattua. Mutta ei noudatakaan vaan alkaa poimia sieltä itselleen helposti toteutettavia ohjeita. Kuten hiuspituus. Alkaa selittää ettei ne ohjeet olekaan tarkoitettu hänelle vaan juutalaisille jne muttei koske suomalaisia. Minusta kaikkea pitää totella. Pieninkään piirto ei ole laista kadonnut sanoi Jeesus.

    • Anonyymi

      Kiinnostava aihe. On niin erilaisia ohjeita. Lestadiolaisten ja owuerilaisten. Helluntailaisten. Perusluterilaisten. Ei juo kahvia. Ei nauti verta tai sikaa tai rapuja VTn mukaan. Ei naisilla housuja. Opetus on kirjavaa. Opettajat kertovat saavansa ohjeet PHn kautta mutta erilaisia. Tavallinen uskova ihmettelee. Opettajat voisivat koota yhteisoppaan oikeista tavoista.

      • Rauhan tervehdys.

        On mahdotonta ymmärtää Raamattua, jos sitä ei koskaan ole lukenut.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        On mahdotonta ymmärtää Raamattua, jos sitä ei koskaan ole lukenut.

        Siunauksin, MM.

        Sinä et itse ymmärrä Raamattua. Kirjoitit ilmiselvän asiavirheen:

        >>>Ruokasäädöksistä tunnetuin on varmasti kielto syödä sianlihaa. Jeesus Kristus julisti kaikki ruuat puhtaiksi hengellisesti. <<<

        Mauno Mattila tekee taas virheen. Jeesus ei koskaan julistanut mitään saastaisia ruokia syömäkelpoisiksi.

        Raamatussa on ilmiselvä väärä käännös. Alkukielessä ei ole sanoja, "Näin hän sanoi". Jeesus ei kumonnut tässä jakeessa ruokasäädöksiä, vaan alkukielellä luettuna suoraan hän tarkoittaa, että pesemättömillä käsillä syöminen ei saastuta ruokaa syömäkelvottomaksi, koska käsien kautta tuleva lika kulkee ruuansulatuksen läpi ja ulostuu puhdistettuna.

        Mark 7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

        Tämä jae on käännetty oikein mm. Kuningas Jaakon käännöksessä.

        Mark 7:19 Because it entereth not into his heart, but into the belly, and goeth out into the draught, purging all meats?

        Mark 7 luvun asiayhteys on se, että pitääkö Tooran mukaan pestä kädet, jottei ruuasta tule syömäkelvotonta eli saastaista. Toorassa ei ole käskyä pestä käsiä. Jeesus ei kumonnut Tooraa, mutta arvosteli fariseusten Tooran vastaisia perinnäissääntöjä käsienpesurituaaleista.

        Kuten niin tavallista, niin Mauno Mattilan opetuksesta on löytynyt taas iso asiavirhe. Hän ei tunnusta virheitään eikä niitä oikaise.

        Mauno Mattila ei palvele Kristusta. Mauno Mattilaa odottaa näiden jakeiden mukainen tuomio:

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        On mahdotonta ymmärtää Raamattua, jos sitä ei koskaan ole lukenut.

        Siunauksin, MM.

        Sivusta huomaan veli hyvä, että pistelet ihmisiä. Onko rakkautesi kuivumassa? Yritän nätisti mainita asiasta.

        Terv. Samaatietä


    • Anonyymi

      Sinä ympärileikkaamaton pakana ja valehteleva jumalaton maailman ihminen et täytä Mooseksen lakia etkä myöskään Kristuksen lakia.
      Sinulla ei ole mitään Jumalalta saatua, vaan sinä sinä tuot sielunvihollisen antikristillistä oppia palstalle.

      • Anonyymi

        Olet osoittanut tämän epämääräisen kommenttisi aloittajalle, mutta sinun epämääräinen juttusi ei liity mitenkään aloitukseen.


    • >>> Maunolla on hyvää keskustelua tukan pituudesta...

      En menisi Maunon parturoitavaksi.

    • Anonyymi

      tukan pituus on jokaisen ns, tyyliasia"

      - itse en sietäisi mistä, kenellä pitkät hiukset, (taitelijoille suokoon. . .) en myöskään pidä naisystävistä, joilla "kaljuksi" leikatut hiukset, - en myöskään "nuttura-hiuksia. . . - tyylikäs kampaus, niin miehelle kuin naiselle on eduksi/ tapojenmukaista.

    • Anonyymi

      Rituaalinen puhtaus on Herran palvonnassa ensisijaisen tärkeää! Pitäkää se!

      • Ei kannataa antaa ulkonäön hämätä. Sisin on tärkein.


    • Anonyymi

      hiusten pituus ei ole : Sakramentti.

      - nimi, "ne erinäissäännöt. . ."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6598
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      40
      4402
    3. Romillt veressä

      Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      54
      2189
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      39
      1818
    5. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1411
    6. Joka päivä olen lukenut

      Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1179
    7. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

      Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1111
    8. Ootko muuten täällä edellee?

      A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1104
    9. Kerro mulle miksi juuri me

      Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1077
    10. Oletteko kaivattunne kanssa samaa tasoa?

      Vai onko out of your league?
      Ikävä
      67
      1018
    Aihe