Nyt jo kysytään uskaltaako kohta Englantiin matkustaa?

Miksi Brexitistä luodaan pelotetta, jopa uhkaa - nyt jopa niin, että herää kysymys miten uskaltaa matkustaa mihinkään maahan mikä ei ole EU-valtio, tai Schengen-maa, johon pääsee ilman passia - joitain väliaikaispoikkeuksia lukuun ottamatta. Schengen on suurelta osin EU-alue.

...
Mikä on Brexit-pelottelun tavoite?

Yksinkertaista, sillä niin EU itsessään kuin jäljelle jäävät EU-valtiot ovat hylätyksi tulemisen ikeessä. Englanti on kuitenkin EU' n toiseksi suurin kansantalous ja sotilaallisesti Euroopan kakkonen - heti Venäjän jälkeen.

Englanti on kuitenkin Naton jäsen - eikä siitä eroa, sillä britit turvaavat lopulta aina Yhdysvaltoihin, jonka nykyinen presidentti Donald Trump on lupaillut kaikkien aikojen diiliä, kun EU-ero astuu voimaan. Näin diilimies Valkoisesta talosta oli tohkeissaan, ja tämä tohkeisuus nykyistä Englannin PM Boris Johnsonia kovasti innostaa.

Englanti puhdistaa talouspöytänsä erollaan EU' sta. Maailma avautuu kokonaisuudessaan. Englanti on myös suuri ostaja, eikä yksikään markkinatalousmaa hylkää suurta asiakasta, heti eron jälkeen neuvotellaan nopeasti uudet sopimukset, koska raha kiinnostaa kaikkia!

Samalla eronsa myötä britit saavat saaristoihmisinä oman itsenäisyytensä takaisin - sitä lopulta nämä reviiripuolustajat äänestyksellään viestittivät, vaikka media koettaa selittää kansaa harhautetun ennen kansanäänestystä. Miksi muuten meidän media ei löydä yhtään hyvää syytä eroon?!

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luoma höpisee omiaan.

      Pelon syynä ovat sopimuksettoman brexitin mahdolliset ongelmat.

      Ne syntyvät siis brittien hylätessä Mayn neuvotteleman sopimuksen, jonka EU27 on yksimielisesti hyväksynyt.

      "Samalla eronsa myötä britit saavat saaristoihmisinä oman itsenäisyytensä takaisin - sitä lopulta nämä reviiripuolustajat äänestyksellään viestittivät, vaikka media koettaa selittää kansaa harhautetun ennen kansanäänestystä."

      Kansaahan harhautettiin vuosien valepropagandalla. Näin nimenomaan brittimedia itse kertoo.

      " Miksi muuten meidän media ei löydä yhtään hyvää syytä eroon?!"

      Jospa niitä ei ole löydettävissä? Ainakin Britannian media kirjoittaa loputtomiin uhkakuvista,joihin hallitus valmistautuu.

      Mitään onnenauvoa ei ole ainakaan tutkimuksissa lupailtu. Talouselämä on kauhuissaan.

    • Anonyymi

      PM ja demari Antti Rinne on nyt mukavuusalueellaan! Miksi? Siksi, että hän on ammattiyhdistysliikkeen koulima neuvottelujyrä - jopa hyvä sellainen - tottunut saamaan tahtoaan läpi - yhdessä tehden. Ja mitäpä tässä Suomi menettää, jos nyt EU-puheenjohtajana neuvottelut Englannin PM Boris Johnsonin kanssa eivät tuottaisikaan tulosta.

      Mutta! On myös toinenkin mahdollisuus - se tuottaakin lopputuleman, joka on "työväentalo keskelle kylää"!

      Rinne tajuaa helpommin kuin moni muu, että suurien massojen laki on voimaa. Niin tekivät brititkin, kun äänestivät yli miljoonan äänen erolla itselleen poistumistien EU' sta. Mutta miten, sitä ei ole osattu vielä neuvotella. Ehkä nyt, mutta miksi?

      Siksi, että Englanti on erittäin tärkeä osa uutta Eurooppaa, josta EU on "vain" osa, tosin suuri osa.

      Englantia ei voida laskea tekemään haluamiaan uusia kauppasopimuksia koko muun maailman kanssa - joka lienee helppoa, sillä Englanti on myös suuri kansantalous ja ostajavaltio, ja tätä kaikki kauppaa käyvät maat arvostavat - jos yleensä kauppaa haluavat syntyvän.

      Meillä tähän saakka median synkkyys on ollut Brexitistä pelottelua - alitajunnassaan jätetyksi tulemisen pelko ja yksinäisyys, vaikka britit eivät edusta nykyisestä EU' sta kuin reilua 10 prosenttia - yhä enemmän itsenäistyvästä EU-populaatiosta (?). Suomihan on pienuudessaan vain prosenttiliike - noin reilu yksi prosentti. Mekään emme halua tulla jätetyiksi noin 60 miljoonan markkinoilta - ja tämän toveriaatteen Rinne tajuaa - työväenliikkeen ja työnteon mestaroijana.

      Mitä tuo "työväentalo keskelle kylää" tarkoittaa? Sitä, että EU lopulta taipuu avaamaan sopimuskansion, ja hakemaan Rinteen ammattiyhdistysjohdolla ratkaisun, joka on parempi kuin sopimukseton ero, sillä tuo sopimuksettomuus ei ole vain brittien ongelma - se on myös sitä jäljelle jäävien EU-maiden ongelma ... tämän Antti Rinne on oivaltanut.

      Milloin media sen huomaa, ja koettaa löytää muutakin kuin Brexit pelottelua - ehkä hyvääkin erosta?

      • Anonyymi

        #Mitä tuo "työväentalo keskelle kylää" tarkoittaa? Sitä, että EU lopulta taipuu avaamaan sopimuskansion, ja hakemaan Rinteen ammattiyhdistysjohdolla ratkaisun, joka on parempi kuin sopimukseton ero, sillä tuo sopimuksettomuus ei ole vain brittien ongelma - se on myös sitä jäljelle jäävien EU-maiden ongelma ... tämän Antti Rinne on oivaltanut.#

        EU ei avaa hyväksymäänsäsopimuskansiota. Se olisiliian suuri kasvojenmentys.

        Eri asia on,voidaanko sitten sopia Johnsonintoivomasta P-Irlannin "prälaudast" taijoistain tullijärjestlyjen helpottamiseat tms.

        Rinteen voimin ei spimusta avata.

        "Milloin media sen huomaa, ja koettaa löytää muutakin kuin Brexit pelottelua - ehkä hyvääkin erosta?"

        Varmaan heti, jos sellaista löytyy. Media kiinnostaa uutiset, ei jonkun sopimuksen kehuminen sinällään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        #Mitä tuo "työväentalo keskelle kylää" tarkoittaa? Sitä, että EU lopulta taipuu avaamaan sopimuskansion, ja hakemaan Rinteen ammattiyhdistysjohdolla ratkaisun, joka on parempi kuin sopimukseton ero, sillä tuo sopimuksettomuus ei ole vain brittien ongelma - se on myös sitä jäljelle jäävien EU-maiden ongelma ... tämän Antti Rinne on oivaltanut.#

        EU ei avaa hyväksymäänsäsopimuskansiota. Se olisiliian suuri kasvojenmentys.

        Eri asia on,voidaanko sitten sopia Johnsonintoivomasta P-Irlannin "prälaudast" taijoistain tullijärjestlyjen helpottamiseat tms.

        Rinteen voimin ei spimusta avata.

        "Milloin media sen huomaa, ja koettaa löytää muutakin kuin Brexit pelottelua - ehkä hyvääkin erosta?"

        Varmaan heti, jos sellaista löytyy. Media kiinnostaa uutiset, ei jonkun sopimuksen kehuminen sinällään.

        Mukaelma varmaan 'kirkko keskellä kylää' - demut ovat pakanoita, eivät piittaa kirkollisuudesta :-)


    • Anonyymi

      Syy on siinä, että mediaa säätelevien direktiivien mukaan EU:ta ei järjestelmänä saa kritisoida. Niinpä Brexitistä täytyy tehdä varoittava esimerkki, jottei tämä tuhatvuotiseksi suunniteltu valtakunta romahda.

      • Saatat olla suoraviivaisuudessasi aivan asiaytimessä!


      • Anonyymi

        EU:ssa ei ole mitään mediaa sääteleviä direktiivejä, vaan sananvapaus.

        EU ei ole "tuhatvuotinen valtakunta", vaan demokraattisten jäsenmaiden vapaaehtoinen valtioliitto. Se muuttuu ja kehittyy ajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU:ssa ei ole mitään mediaa sääteleviä direktiivejä, vaan sananvapaus.

        EU ei ole "tuhatvuotinen valtakunta", vaan demokraattisten jäsenmaiden vapaaehtoinen valtioliitto. Se muuttuu ja kehittyy ajassa.

        Eipä ollut Hitlerin Saksakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU:ssa ei ole mitään mediaa sääteleviä direktiivejä, vaan sananvapaus.

        EU ei ole "tuhatvuotinen valtakunta", vaan demokraattisten jäsenmaiden vapaaehtoinen valtioliitto. Se muuttuu ja kehittyy ajassa.

        Valikoiva sananvapaus kuten vanhuksilla valikoiva muisti ;-)


      • Anonyymi

        Höpö höpö, ei sinunkaan "kritiikkiäsi" rajoiteta.


    • Anonyymi

      Tietenkin Brexit häpäistään ja siitä tehdäön median välityksellä pelottava, väärämielinen ja rikollinen asia. Tietenkin tälkaimen palvelee EU:n vakioeliittiä parhaiten. Tietenkin eliitti haluaa säilyttää valtansa ja pelkää, että Brexit voi olla se ensimmäinen kaatuva domino-palikka. Itse toivon, että se on juuri sitä. Toivon että Eurooppa vapautuu globalismin saasteesta.

      • Anonyymi

        Brexitin voi häpäistä vain Britannia. EU27:n jäsenmaat ovat yksimielisesti sopimuksen takana.

        EU on jäsenmaiden yhteisö, ei globaali toimija.


    • Anonyymi

      Hyvä, että saamme mediapelottelun peitteeksi ammattitekstiä avauksina. Tässä yksi. Pitääkö hän media kansaa tyhmänä?

      • Anonyymi

        Avaus on EU-vihaajan vääristelyä.
        Ammattimedia ei pelottele, vaan kertoo uutisia.
        Heti kun brexitistä osoitetaan myönteisiä piirteitä ja esitetään laskelmat sen eduista briteille ja EU:lle, ne varmasti julkaistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaus on EU-vihaajan vääristelyä.
        Ammattimedia ei pelottele, vaan kertoo uutisia.
        Heti kun brexitistä osoitetaan myönteisiä piirteitä ja esitetään laskelmat sen eduista briteille ja EU:lle, ne varmasti julkaistaan.

        Eipä ole näkynyt, mutta täälläkin kansalaisten suoravaikutemediassa kyllä. On ymmärrettävää, ettei media halua noita hyviä juttuja kertoa, koska ovat manipulaattoreita, eivätkä halua, että britit eroavat! Alkuteksti on erinomainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole näkynyt, mutta täälläkin kansalaisten suoravaikutemediassa kyllä. On ymmärrettävää, ettei media halua noita hyviä juttuja kertoa, koska ovat manipulaattoreita, eivätkä halua, että britit eroavat! Alkuteksti on erinomainen

        Mitä höpiset?

        EU-vihaajat kirjoittevat puuta-heinää ja enimmäkseen omia kuvitelmiaan tai moneenkertaan kumottuja valeita.
        Ammattimedia ei määrää, eroavatko briti EU:sta vai ei, vaan tehtävänsä mukaan kertovat puolueetonta ja tarkistettua tietoa prosessista.

        Jos brexitistä on hyötyä, siitäkin varmasti kerrotaan. Sehän olisi suuri uutinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä höpiset?

        EU-vihaajat kirjoittevat puuta-heinää ja enimmäkseen omia kuvitelmiaan tai moneenkertaan kumottuja valeita.
        Ammattimedia ei määrää, eroavatko briti EU:sta vai ei, vaan tehtävänsä mukaan kertovat puolueetonta ja tarkistettua tietoa prosessista.

        Jos brexitistä on hyötyä, siitäkin varmasti kerrotaan. Sehän olisi suuri uutinen!

        Suomessakin media on erinomaisen brexit-vastainen, suorastaan pelkoa lietsova!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessakin media on erinomaisen brexit-vastainen, suorastaan pelkoa lietsova!

        Suomen ammattimedia kertoo brexitistä totuuden EU-vihaajien ja muiden uusnatsien harmiksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe