Kohta alkaa joulu köyhyys

Anonyymi

Ei jouluruokia ei joululahjoja ei joulukoristeteita eikä joulu iloa! Kuusi, kinkku ja joululahjat tuovat joulun.
Onneksi pättäjillä on eduskunnassa varaa jouluun, kun me käyhät maksetaan heidän itse nostamansa palkat ja etuudet.

7

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et sinä mitään päättäjien jouluja tai muutakaan maksa, kun en minäkään köyhänä niitä maksa. Alle 2420€/kk ansiotuloista ei mene valtiontuloveroa lainkaan, joten voidaan pitää niiltä osin suumme kiinni. Ja muutekaan me ei muilla kulutukseen perustuvilla veroilla kustanneta, kun saadaa valtiolta enempi takaisin etuuksina. Joten älä taas väännä puppua tänne!

Ja joulu mikään ongelma meille köyhille ole, jouluruoka on halpaa ja niihinkin saa ainekset pitkälti ilmaiseksi jakeluista. Itse tehden jouluruoka ei maksa kummoisia, siihenkin riittää se toimeentulutuessa määritelty 8€/päivä ihan hyvin ja saa joulupöydän koreaksi. Joulukuusen haen aina tutun metsänomistajan metsästä luvan kanssa, sitäkään ei tarvitse ostaa tai varastaa.

• Anonyymi

Kyllä se on hallituksen vika ett suomessa on käyhiä. Jos ne nostelee 20 000 k palkkaa ja muut palkkattomia niin onko sinusta se oikein? Ei ole. Jos me kaikki muotisuunnittelijat lopettaisimme vaatteiden teon niin kyllä se äkkiä ministeri huomaisi ettei ole vaatteita. Niin tärkeitä on työläiset, mutta poliitikot ei.

• Anonyymi

Eihän ruoka maksa mitään, kun osaa konstit. Me olemme jo pitkään haettu leipäjonosta kahdesta eri pikasta joka viikko kaksi kertaa, yksi kummastakin viikossa. Sieltä saa vaikka mitä. Srk saa jouluksi rahaa kinkku rahaa, tt tukea tulee, ja joskus jaetaan ruokakortteja lapsiperhielle. Voimme sanoa kuin Susanna Koski aikanaan, että on hyvä kun ei kapasssa tarvi käydä moneen vikkoon.

Ei todellakaan tarvi kun hakee kaikki tuet ja etuudet. Ihan hyvin pärjää. Meillä on kaupungissa myös työttömien yhdistys, jossa saa syödä keittoa 1,50 e hintaan tai 1 e hintaan, riippuen mitä syö. Ruokaan ei todellakan kulu rahaa.
        Omalla autolla pystyy hakemaan ruokaa kauempaakin..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on hallituksen vika ett suomessa on käyhiä. Jos ne nostelee 20 000 k palkkaa ja muut palkkattomia niin onko sinusta se oikein? Ei ole. Jos me kaikki muotisuunnittelijat lopettaisimme vaatteiden teon niin kyllä se äkkiä ministeri huomaisi ettei ole vaatteita. Niin tärkeitä on työläiset, mutta poliitikot ei.

Taas palstan aivopieru trollaa! Kuka muka saa hallituksessa palkkaa 20000€/kk? Edes pääministeri Suomessa saa tuollaista palkkaa ja kansanedustajat saa niin vähän, että moni lähtee jo yhden kauden jälkeen takaisin entisiin hommiin.
        https://www.eduskunta.fi/FI/kansanedustajat/palkkiot-ja-kulukorvaukset/Sivut/default.aspx

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas palstan aivopieru trollaa! Kuka muka saa hallituksessa palkkaa 20000€/kk? Edes pääministeri Suomessa saa tuollaista palkkaa ja kansanedustajat saa niin vähän, että moni lähtee jo yhden kauden jälkeen takaisin entisiin hommiin.
        https://www.eduskunta.fi/FI/kansanedustajat/palkkiot-ja-kulukorvaukset/Sivut/default.aspx

Katsoppas eduskunnan sivuilta kansanedustajien palkkaa, se kuule koostuu muistakin etuuksista kuin palkasta. Kyllä vaan kokonaisuus on se 20 000 e kk.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsoppas eduskunnan sivuilta kansanedustajien palkkaa, se kuule koostuu muistakin etuuksista kuin palkasta. Kyllä vaan kokonaisuus on se 20 000 e kk.

Siis enkö jos sinulle linkittätnyt tämän eduskunnan sivuston!!! https://www.eduskunta.fi/FI/kansanedustajat/palkkiot-ja-kulukorvaukset/Sivut/default.aspx
        Ei rivikansanedustaja saa mitään ihmeellisiä etuuksia, mitä me taviksetkaan ei saataisi. Mekin saadaan köyhinä verottomat kilometrikorvaukset ja verovähennykset ihan yhtä lailla ja samansuuruisina, kuin jotkut paljon parjatut kansanedustajat. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005927230.html

Ja onhan vajaan neljän vuoden päästä uudet eduskuntavaalit viimeistään, niin lähde sinne kansanedustajaksi pyrkimään, jos homma on NIIN hyvä. Ei varmaan ole vaikea päästä ehdokkaaksi, kun viime vaaleissakaan ei kaikki puolueet saanneet listojaan täyteen ehdokkaista. Ja mieti myös, että miksi monet kansanedustajat jättää ihan vapaaehtoisesti jo yhden kauden jälkeen eduskunnan ja palaavat entisiin hommiin.

Minulla muutama tuttu kansanedustaja ja olen nähnyt sen homman, ei ole sitä mitä jatkuvasti väität täällä. Kaukana siitä!

• Minä teen lanttulaatikon itse halvalla ja perunalaatikon. Jonkin verran kinkkuukin ois kiva. Tolkutonta muuten kun lähiporukoilla oli jokaisella tapana aikoinaan ostaa kinkku. ja sitä sitten "pakko"syötiin niin kauna kun vatsa kesti. ja ei alkanut kinkku pahasti haisee. Mikäköhän sekin juttu oli? jos jossain voi käydä syömässä jouluaterian niin tietty sellasenkin voisi ottaa tavaksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4703
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3808
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      3241
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3061
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2894
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2558
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2216
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      248
      2003
    9. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1872
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36