Nyt pojat äänestys käyntiin!

Tässä on "live"- video avaruudesta:
https://www.youtube.com/watch?v=Wfcrg83ApLA

Onko se todellinen vai vale jolla mitataan kuinka paksua köyttä massoille voidaan syöttää?

Olen raivannut alle runsaasti tilaa arvoisille vastauksille.

19

64

Vastaukset 19

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hieno video, vaikka vähän vanhentunut taitaa ollakin.

Kamerat lakkasivat toimimasta muutamien tuntien jälkeen teslan päätymisestä kiertodaralle.

• Anonyymi

OpenGL:llä saa ihmeitä aikaan.
      Ei oo teslaa avaruudessa.

• Anonyymi

Eihän nyt opengl-rajapinta tuollaiseen ole tarkoitettu. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän nyt opengl-rajapinta tuollaiseen ole tarkoitettu. :D

Juu, auton kamerat lakkasivat todellakin toimimasta mutta auto se senkus mennä porskuttaa.
        Tietysti video on aito, uskon muutenkin aivan kaikkeen mitä mulle kerrotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, auton kamerat lakkasivat todellakin toimimasta mutta auto se senkus mennä porskuttaa.
        Tietysti video on aito, uskon muutenkin aivan kaikkeen mitä mulle kerrotaan.

Mihinkä se auto nyt avaruudessa pysähtyisi? Mun mielestä on aika turhaa valittaa siitä jos todellisuus ei toimi sillä tavalla kun haluaisit. Kannattaa sen sijaan opetella hyväksymään se että todellisuus nyt vaan on tällainen.

Haluatko jotenkin selittää tuota opengl kommenttiasi. Miksi juuri opengl, eikä vaikka directx?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihinkä se auto nyt avaruudessa pysähtyisi? Mun mielestä on aika turhaa valittaa siitä jos todellisuus ei toimi sillä tavalla kun haluaisit. Kannattaa sen sijaan opetella hyväksymään se että todellisuus nyt vaan on tällainen.

Haluatko jotenkin selittää tuota opengl kommenttiasi. Miksi juuri opengl, eikä vaikka directx?

Minä tiedän että eivät edes Kuu- uskovaiset usko tuohon Teslaan.
        Eivät sitä vain kehtaa myöntää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä tiedän että eivät edes Kuu- uskovaiset usko tuohon Teslaan.
        Eivät sitä vain kehtaa myöntää.

Osasit mainita OpenGL:n, joka ei ole asia mistä normaalisti ihmiset tietävät mitään.

Yleensä eivät tiedä edes kyseisen API:n nimeä, joten olettaisin saavani sinulta hiukan syvällisempään tietoon pohjautuvan keskustelukaverin tästä asiasta, mutta näköjään et saa väitteestäsi keskusteltua yhtä lausetta enempää. Kannattaako lähteä avautumaan asiasta, jos et kerran tiedä siitä mitään?

En ole 3d-ohjelmoija, mutta OpenGL on minulle kuitenkin tuttu juttu, sillä olen 3d-graafikko. Olen varma että video ei ole 3d-grafiikkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

DirectX on hmm.. mielestäni suljetumpi. Ja OpenGL jo nimi kertoo sen.
        Ja jos ajatellaan sitä teslaa ... miellän sen enemmän Open GL projektiksi ... sry

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osasit mainita OpenGL:n, joka ei ole asia mistä normaalisti ihmiset tietävät mitään.

Yleensä eivät tiedä edes kyseisen API:n nimeä, joten olettaisin saavani sinulta hiukan syvällisempään tietoon pohjautuvan keskustelukaverin tästä asiasta, mutta näköjään et saa väitteestäsi keskusteltua yhtä lausetta enempää. Kannattaako lähteä avautumaan asiasta, jos et kerran tiedä siitä mitään?

En ole 3d-ohjelmoija, mutta OpenGL on minulle kuitenkin tuttu juttu, sillä olen 3d-graafikko. Olen varma että video ei ole 3d-grafiikkaa.

Sokea kana .. no joskus osuu.. ja jyviäkin saattaa löytyä.
        Oma kompetenssini on luokkaa 0.

Elä huoli,.. kaiken sen jälkeen, kun olette tuhonneet yhteiskunnan:
        https://www.youtube.com/watch?v=SyPo0RB5fQM
        Ostakaa koko tuotanto. On meinaan sen luokan musiikkia ,...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sokea kana .. no joskus osuu.. ja jyviäkin saattaa löytyä.
        Oma kompetenssini on luokkaa 0.

Elä huoli,.. kaiken sen jälkeen, kun olette tuhonneet yhteiskunnan:
        https://www.youtube.com/watch?v=SyPo0RB5fQM
        Ostakaa koko tuotanto. On meinaan sen luokan musiikkia ,...

Amatöörit lähtivät leikkimään ammattilaisia vastaan.
        Diletantti näkee eron ammattilaisten tai amatöörien välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

DirectX on hmm.. mielestäni suljetumpi. Ja OpenGL jo nimi kertoo sen.
        Ja jos ajatellaan sitä teslaa ... miellän sen enemmän Open GL projektiksi ... sry

No miksikäs sitä ei suljetulle API:lle tehtäisi? Kai tiedät, että esimerkiksi UE4 toimii tarvittaessa molemmilla, joten tuon ei pitäis edes olla mikään kynnyskysymys.

Toisaalta näiden asioiden kanssa työskentelevät kymmenet tuhannet ihmiset näkevät saman tien, ettei tuota voi olla tehty millään nykyään olemassa olevalla reaaliaikaisella teknologialla. Ei ainakaan millään julkisesti tiedossa olevalla.

Toki teille salaliittoteoreetikoille tuskin tuottaa ongelmia ajatella että tämänkin autovideon takia jossain kellarissa on sadat koodarit kehitelleet salaisesti monimutkaista engineä, jotta saadaan simuloitua realistista CA:ta, lens flareja, partikkeleita ja kaikkea muuta videolla näkyvää ja saada se kaikki sopimaan gopro profiiliin. Itse taipuisin siihen, että sellainen olisi vähän turhan riskialtista.

Joka tapauksessa, Tesla on siis mielestäsi reaaliaikainen 3d-projekti? Miten tähän päädyit? Löysitkö tiedon youtubesta?

• Anonyymi

Salaliittouskovaiset ovat onnellista porukkaa.

• Anonyymi

Minä uskon aivan kaikkeen mitä mulle kerrotaan.
        Sitten sanovat mulle että olen huulesta vedettävä enkä oo ees somali.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä uskon aivan kaikkeen mitä mulle kerrotaan.
        Sitten sanovat mulle että olen huulesta vedettävä enkä oo ees somali.

Ei kannata. Juuri tuollaisella asenteella päädytään uskomaan litteään maahan sun muuhun kaikkeen höpö höpöön.

• Anonyymi

Minä uskon että auto lähetettiin avaruuteen.
      Se edistää avaruustutkimusta ja siitä saa tietoa mihin kaikkeen me uskommekaan.

• Anonyymi

Vihdoin järkevää puhetta joltain.

Teslan ampuminen avaruuteen antoi näkyvyyttä ja mahdollisia rahoittajia ja tilaajia SpaceX:lle luultavasti hyvin paljon. Paljon enemmän kun joku tylsä valtion satelliitin laittaminen kiertoradalle, jonka ottamia kuvia ei julkisesti edes saada nähdä.

Lisäksi se toimi toisen firman mainoksena, eli Teslan, joka on myös Elon Muskin firma. Näin ollen se toimii mainoksena siitä, että Elon Muskin firmat tekevät mitä huvittaa, muut tekee mitä osaavat - tai häviävät yrittäessään.

Teslaprojekti todisti kantoraketin ja SpaceX:n kyvystä suoriutua kunnialla haasteellisistakin projekteista ilman katastrofia. Falcon Heavy testilentoprojektina 2018 tämä oli erittäin onnistunut projekti, joka varmasti saavutti miljardien ihmisten tietoisuuden.

Tällainen hassuttelu todistaa, että SpaceX pystyy lähettämään myös sinun tilaamasi satelliitin kiertoradalle, todennäköisesti halvemmalla ja luotettavammin kun kilpailevat tahot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vihdoin järkevää puhetta joltain.

Teslan ampuminen avaruuteen antoi näkyvyyttä ja mahdollisia rahoittajia ja tilaajia SpaceX:lle luultavasti hyvin paljon. Paljon enemmän kun joku tylsä valtion satelliitin laittaminen kiertoradalle, jonka ottamia kuvia ei julkisesti edes saada nähdä.

Lisäksi se toimi toisen firman mainoksena, eli Teslan, joka on myös Elon Muskin firma. Näin ollen se toimii mainoksena siitä, että Elon Muskin firmat tekevät mitä huvittaa, muut tekee mitä osaavat - tai häviävät yrittäessään.

Teslaprojekti todisti kantoraketin ja SpaceX:n kyvystä suoriutua kunnialla haasteellisistakin projekteista ilman katastrofia. Falcon Heavy testilentoprojektina 2018 tämä oli erittäin onnistunut projekti, joka varmasti saavutti miljardien ihmisten tietoisuuden.

Tällainen hassuttelu todistaa, että SpaceX pystyy lähettämään myös sinun tilaamasi satelliitin kiertoradalle, todennäköisesti halvemmalla ja luotettavammin kun kilpailevat tahot.

Lisäksi täytyy vielä sanoa, että jotta Falcon heavyä voisi ruveta käyttämään vakituisesti, pitää sitä tietenkin testata, jotta ei tosipaikan tullen sitten hajoa.

Miksi siis ei käyttäisi testilaukaisua myös oman firman markkinoimiseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäksi täytyy vielä sanoa, että jotta Falcon heavyä voisi ruveta käyttämään vakituisesti, pitää sitä tietenkin testata, jotta ei tosipaikan tullen sitten hajoa.

Miksi siis ei käyttäisi testilaukaisua myös oman firman markkinoimiseen?

Kuten Apollo-ohjelmassa, on varmempaa ja kevyempää kuvata/renderöidä materiaali valmiiksi jo maan pinnalla, kun että tehdä se vaikeamman kautta... U C ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten Apollo-ohjelmassa, on varmempaa ja kevyempää kuvata/renderöidä materiaali valmiiksi jo maan pinnalla, kun että tehdä se vaikeamman kautta... U C ?

Lähdön on nähnyt sadat ihmiset ja raketti meni oikeasti kiertoradalle.

Vaikka tämä nyt ei olekaan sama Falcon heavy joka lähetti Teslan niin tämä on kuitenkin kuvattu sillä nikon p1000 kameralla, jossa ei palstan salaliittomiesten mukaan ole "CGI-ohjelmointia" https://www.youtube.com/watch?v=uLCXn445-eQ

Tässä on juuri se falcon heavy jonkun amatöörin kuvaamana, joka lähetti sen teslan sinne avaruuteen:
        https://www.youtube.com/watch?v=0hjKpcKtPs4

Näitä videoita ja valokuvia olisi netissä vaikka kuinka paljon eri kanavilla ja valokuvaajien profiileissa, että pitäisi olla pahimmallekin foliohatulle ihan faktaa, että kyseinen raketti on lähetetty avaruuteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      83
      1942
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      36
      1241
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      964
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      200
      879
    5. 90
      774
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      71
      743
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      681
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      67
      647
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      628
    10. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      64
      584
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      36
      584
    12. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      35
      581
    13. 36
      524
    14. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      467
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      442
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      433
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      427
    19. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      35
      424
    20. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      419
    Aihe