Mökille olo estää parhaiten pään hajoamisen

Anonyymi

Nuppi petää. Päitä hajoo. Pinna palaa. Hermot menee. Tuskastuttaa. Suututtaa. Masentaa. Väsyttää.

Parhaiten auttaa oleilu ja puuhastelu omassa rauhassa luonnon keskellä mökillä ulkoilmassa. Yksin tai omalla porukalla.

Hyvinvointia ihmisille.

231

4984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä ihan syystä on Suomessa lähes miljoona mökkiä ja kesäasuntoa.

      Ihmisten on hyvä olla mökillä.

      • Anonyymi

        Niinhän se Valion paras mainoskin sanoi: "KYLLÄ MAALLA ON MUKAVAA" ...pane maitoa tulemaan.....


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Niin meni romukoppaan se ennen koronakriisiä ollut mökkien parjauskampanja kun uutisoitiin että "kukaan ei käy enää mökeillä, mökit ovat turhaan vaan rapistumassa, mökkien hinnat laskee" jne.
        Kuinka ollakkaan korona kriisi toi suomalaisen mökkikulttuurin taas uuteen kukoistukseen ja todelliset kasvot sille mitä mökkeily suomessa on eli erittäin suosittua.
        No senhän tietää mikä poliittinen taho on maaseutua ja maalaiselämää anarkistisesti parjannut jo vuosikausia mutta ei se tehoa.
        Itse olen mökkeillyt koko elämäni. Mökkini on rakennettu syntymä vuotenani ja kuljen siellä vähintään kaikki vapaat sekä usein arkenakin hoidan töitäni sieltä käsin. Viimevuonna olin enemmän mökillä kuin kaupunkiasunnossani.
        Kaupunkiasuntoni on ihan kiva arkiasunto ja olen tehnyt siitä viihtyisän mutta ahdistun muuten kaupunkioloista ja siitä ihmisvilinästä huutamisesta, möykkäämisestä ja tappelemisesta. Kun tulen kaupunkiasunnolleni töistä linnoittaudun yleensä neljän seinän sisälle loppuajaksi mutta mökillä ollessa ulkona on niin paljon kokoajan mielekästä tekemistä että monasti aamulla kun nousee kahvinkeittoon ja lähtee ulos huomaakin tulevansa illalla vasta nukkumaan mitä nyt on käynyt ruoan tekemässä välillä.
        Vieressä kun on kalaiset kalavedet, riistaiset metsät, mahtavat marja ja sienimaastot sekä tilkku viljellä perunoita yms niin ruoankin saa pääsääntöisesti lähiluonnosta.
        Mökkeily on parasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin meni romukoppaan se ennen koronakriisiä ollut mökkien parjauskampanja kun uutisoitiin että "kukaan ei käy enää mökeillä, mökit ovat turhaan vaan rapistumassa, mökkien hinnat laskee" jne.
        Kuinka ollakkaan korona kriisi toi suomalaisen mökkikulttuurin taas uuteen kukoistukseen ja todelliset kasvot sille mitä mökkeily suomessa on eli erittäin suosittua.
        No senhän tietää mikä poliittinen taho on maaseutua ja maalaiselämää anarkistisesti parjannut jo vuosikausia mutta ei se tehoa.
        Itse olen mökkeillyt koko elämäni. Mökkini on rakennettu syntymä vuotenani ja kuljen siellä vähintään kaikki vapaat sekä usein arkenakin hoidan töitäni sieltä käsin. Viimevuonna olin enemmän mökillä kuin kaupunkiasunnossani.
        Kaupunkiasuntoni on ihan kiva arkiasunto ja olen tehnyt siitä viihtyisän mutta ahdistun muuten kaupunkioloista ja siitä ihmisvilinästä huutamisesta, möykkäämisestä ja tappelemisesta. Kun tulen kaupunkiasunnolleni töistä linnoittaudun yleensä neljän seinän sisälle loppuajaksi mutta mökillä ollessa ulkona on niin paljon kokoajan mielekästä tekemistä että monasti aamulla kun nousee kahvinkeittoon ja lähtee ulos huomaakin tulevansa illalla vasta nukkumaan mitä nyt on käynyt ruoan tekemässä välillä.
        Vieressä kun on kalaiset kalavedet, riistaiset metsät, mahtavat marja ja sienimaastot sekä tilkku viljellä perunoita yms niin ruoankin saa pääsääntöisesti lähiluonnosta.
        Mökkeily on parasta!

        Hienoahan sitä on hehkuttaa,kun on mökki ja voi tehdä etätöitä.Itse tein työuran siivoojana vaikea tehdä etänä.Äläkä vastaa että ,itse valitset työsi.Kaikki kouluttautuu Akateemisille alalle,kuka tekee ne paska hommat? Et itse siivoo sitä baarin huusia jossa vietät hauskaa iltaa.Pysykää kaupungissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoahan sitä on hehkuttaa,kun on mökki ja voi tehdä etätöitä.Itse tein työuran siivoojana vaikea tehdä etänä.Äläkä vastaa että ,itse valitset työsi.Kaikki kouluttautuu Akateemisille alalle,kuka tekee ne paska hommat? Et itse siivoo sitä baarin huusia jossa vietät hauskaa iltaa.Pysykää kaupungissa.

        Missä kohdassa kerroin että olen akateeminen etätöiden tekijä?
        Ihan duunarina olen vaihtuvissa työkohteissa ja jos alunperinkin mökin ja kodin välinen etäisyys mitataan ennemmin kymmenissä kuin sadoissa kilometreissä niin töitä on helppo tehdä sieltä mistä on lyhin työmatka.
        Ei mökkeily ole vain tietokone etätyöläisten etuoikeus.


      • Anonyymi

        Mutta koetas päästä eroon mummonmökistäsi, jos olosuhteet ovat niin muuttuneet, että olet päättänyt myydä perintömökkisi.
        Pitäisi olla moderni keittiö, vedet sisään ja ulos, sisävessa. sähkösauna, oma rauha metsän keskellä valtatien varrella, helppo kulkea, ei naapureita, hyvät yhteyden kirkolle, hyvä vesistö mökin rannasta, ei kuitenkaan moottoriurheilua järvellä. hyvät kalavedet, hyvät metsästysmaat.
        Ai, joku mäistä puuttuu? No, ei synny kauppoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta koetas päästä eroon mummonmökistäsi, jos olosuhteet ovat niin muuttuneet, että olet päättänyt myydä perintömökkisi.
        Pitäisi olla moderni keittiö, vedet sisään ja ulos, sisävessa. sähkösauna, oma rauha metsän keskellä valtatien varrella, helppo kulkea, ei naapureita, hyvät yhteyden kirkolle, hyvä vesistö mökin rannasta, ei kuitenkaan moottoriurheilua järvellä. hyvät kalavedet, hyvät metsästysmaat.
        Ai, joku mäistä puuttuu? No, ei synny kauppoja.

        Kyllä syntyy. Hinta vaan ei ole montaa tonnia. Itse ostin hehtaarin tontilla mökin, jossa sähkö ja vesiliittymä. Putket jäätyneet. Hinta 11 tonttua. Liittymien hinnat 6 tonttua. Ihan kiva muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin meni romukoppaan se ennen koronakriisiä ollut mökkien parjauskampanja kun uutisoitiin että "kukaan ei käy enää mökeillä, mökit ovat turhaan vaan rapistumassa, mökkien hinnat laskee" jne.
        Kuinka ollakkaan korona kriisi toi suomalaisen mökkikulttuurin taas uuteen kukoistukseen ja todelliset kasvot sille mitä mökkeily suomessa on eli erittäin suosittua.
        No senhän tietää mikä poliittinen taho on maaseutua ja maalaiselämää anarkistisesti parjannut jo vuosikausia mutta ei se tehoa.
        Itse olen mökkeillyt koko elämäni. Mökkini on rakennettu syntymä vuotenani ja kuljen siellä vähintään kaikki vapaat sekä usein arkenakin hoidan töitäni sieltä käsin. Viimevuonna olin enemmän mökillä kuin kaupunkiasunnossani.
        Kaupunkiasuntoni on ihan kiva arkiasunto ja olen tehnyt siitä viihtyisän mutta ahdistun muuten kaupunkioloista ja siitä ihmisvilinästä huutamisesta, möykkäämisestä ja tappelemisesta. Kun tulen kaupunkiasunnolleni töistä linnoittaudun yleensä neljän seinän sisälle loppuajaksi mutta mökillä ollessa ulkona on niin paljon kokoajan mielekästä tekemistä että monasti aamulla kun nousee kahvinkeittoon ja lähtee ulos huomaakin tulevansa illalla vasta nukkumaan mitä nyt on käynyt ruoan tekemässä välillä.
        Vieressä kun on kalaiset kalavedet, riistaiset metsät, mahtavat marja ja sienimaastot sekä tilkku viljellä perunoita yms niin ruoankin saa pääsääntöisesti lähiluonnosta.
        Mökkeily on parasta!

        Näinhän se menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin meni romukoppaan se ennen koronakriisiä ollut mökkien parjauskampanja kun uutisoitiin että "kukaan ei käy enää mökeillä, mökit ovat turhaan vaan rapistumassa, mökkien hinnat laskee" jne.
        Kuinka ollakkaan korona kriisi toi suomalaisen mökkikulttuurin taas uuteen kukoistukseen ja todelliset kasvot sille mitä mökkeily suomessa on eli erittäin suosittua.
        No senhän tietää mikä poliittinen taho on maaseutua ja maalaiselämää anarkistisesti parjannut jo vuosikausia mutta ei se tehoa.
        Itse olen mökkeillyt koko elämäni. Mökkini on rakennettu syntymä vuotenani ja kuljen siellä vähintään kaikki vapaat sekä usein arkenakin hoidan töitäni sieltä käsin. Viimevuonna olin enemmän mökillä kuin kaupunkiasunnossani.
        Kaupunkiasuntoni on ihan kiva arkiasunto ja olen tehnyt siitä viihtyisän mutta ahdistun muuten kaupunkioloista ja siitä ihmisvilinästä huutamisesta, möykkäämisestä ja tappelemisesta. Kun tulen kaupunkiasunnolleni töistä linnoittaudun yleensä neljän seinän sisälle loppuajaksi mutta mökillä ollessa ulkona on niin paljon kokoajan mielekästä tekemistä että monasti aamulla kun nousee kahvinkeittoon ja lähtee ulos huomaakin tulevansa illalla vasta nukkumaan mitä nyt on käynyt ruoan tekemässä välillä.
        Vieressä kun on kalaiset kalavedet, riistaiset metsät, mahtavat marja ja sienimaastot sekä tilkku viljellä perunoita yms niin ruoankin saa pääsääntöisesti lähiluonnosta.
        Mökkeily on parasta!

        No mitä teet siellä mökilläs talvella? Moottorikelkkailetko.? Huoh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin meni romukoppaan se ennen koronakriisiä ollut mökkien parjauskampanja kun uutisoitiin että "kukaan ei käy enää mökeillä, mökit ovat turhaan vaan rapistumassa, mökkien hinnat laskee" jne.
        Kuinka ollakkaan korona kriisi toi suomalaisen mökkikulttuurin taas uuteen kukoistukseen ja todelliset kasvot sille mitä mökkeily suomessa on eli erittäin suosittua.
        No senhän tietää mikä poliittinen taho on maaseutua ja maalaiselämää anarkistisesti parjannut jo vuosikausia mutta ei se tehoa.
        Itse olen mökkeillyt koko elämäni. Mökkini on rakennettu syntymä vuotenani ja kuljen siellä vähintään kaikki vapaat sekä usein arkenakin hoidan töitäni sieltä käsin. Viimevuonna olin enemmän mökillä kuin kaupunkiasunnossani.
        Kaupunkiasuntoni on ihan kiva arkiasunto ja olen tehnyt siitä viihtyisän mutta ahdistun muuten kaupunkioloista ja siitä ihmisvilinästä huutamisesta, möykkäämisestä ja tappelemisesta. Kun tulen kaupunkiasunnolleni töistä linnoittaudun yleensä neljän seinän sisälle loppuajaksi mutta mökillä ollessa ulkona on niin paljon kokoajan mielekästä tekemistä että monasti aamulla kun nousee kahvinkeittoon ja lähtee ulos huomaakin tulevansa illalla vasta nukkumaan mitä nyt on käynyt ruoan tekemässä välillä.
        Vieressä kun on kalaiset kalavedet, riistaiset metsät, mahtavat marja ja sienimaastot sekä tilkku viljellä perunoita yms niin ruoankin saa pääsääntöisesti lähiluonnosta.
        Mökkeily on parasta!

        kaksi mökkiä mulla. ALKÄÄ VAIN OSTAKO mökkiä niittylahdesta tunnette raivon naapureista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta koetas päästä eroon mummonmökistäsi, jos olosuhteet ovat niin muuttuneet, että olet päättänyt myydä perintömökkisi.
        Pitäisi olla moderni keittiö, vedet sisään ja ulos, sisävessa. sähkösauna, oma rauha metsän keskellä valtatien varrella, helppo kulkea, ei naapureita, hyvät yhteyden kirkolle, hyvä vesistö mökin rannasta, ei kuitenkaan moottoriurheilua järvellä. hyvät kalavedet, hyvät metsästysmaat.
        Ai, joku mäistä puuttuu? No, ei synny kauppoja.

        Kaikkein paras mökkitunnelma tulee alkeellisista oloista ilman itikoita. Aika tapetaan arkiaskareissa: veden haku, puulla lämmitys, polttopuiden teko, kompostit ja kasvimaa. Vieressä sienet, marjat ja kalat voi hakea kauempaa.

        Vesi haetaan sankolla kaivosta, keittiössä puulieden lisäksi korkeintaan kaasuliesi, ei jääkaappia vaan maakellari tai maito, kerma ja voi pussissa ja sankossa kaivossa veden pinnalla.

        Wc on huusi pihan perällä. Mukava mennä talvella, istua pakkasessa. Ei tule istuttua turhaan. Sauna lämpiää puulla.

        Jos haluaa olla yhteyksissä, aurinkopaneelit on in. Saa ladattua tabletin ja kännyn, valot mökkiin janterassille. Jos kaipaa luksusta, iso kapasiteetti paneeleilla ja 12v jääkaappi. Vähintään 110L.

        Mutta ilman jääkaappia kyllä pärjää, jos pakastin on vakikämpässä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin meni romukoppaan se ennen koronakriisiä ollut mökkien parjauskampanja kun uutisoitiin että "kukaan ei käy enää mökeillä, mökit ovat turhaan vaan rapistumassa, mökkien hinnat laskee" jne.
        Kuinka ollakkaan korona kriisi toi suomalaisen mökkikulttuurin taas uuteen kukoistukseen ja todelliset kasvot sille mitä mökkeily suomessa on eli erittäin suosittua.
        No senhän tietää mikä poliittinen taho on maaseutua ja maalaiselämää anarkistisesti parjannut jo vuosikausia mutta ei se tehoa.
        Itse olen mökkeillyt koko elämäni. Mökkini on rakennettu syntymä vuotenani ja kuljen siellä vähintään kaikki vapaat sekä usein arkenakin hoidan töitäni sieltä käsin. Viimevuonna olin enemmän mökillä kuin kaupunkiasunnossani.
        Kaupunkiasuntoni on ihan kiva arkiasunto ja olen tehnyt siitä viihtyisän mutta ahdistun muuten kaupunkioloista ja siitä ihmisvilinästä huutamisesta, möykkäämisestä ja tappelemisesta. Kun tulen kaupunkiasunnolleni töistä linnoittaudun yleensä neljän seinän sisälle loppuajaksi mutta mökillä ollessa ulkona on niin paljon kokoajan mielekästä tekemistä että monasti aamulla kun nousee kahvinkeittoon ja lähtee ulos huomaakin tulevansa illalla vasta nukkumaan mitä nyt on käynyt ruoan tekemässä välillä.
        Vieressä kun on kalaiset kalavedet, riistaiset metsät, mahtavat marja ja sienimaastot sekä tilkku viljellä perunoita yms niin ruoankin saa pääsääntöisesti lähiluonnosta.
        Mökkeily on parasta!

        Kyllä se näin on! Ihmettelimme itse vuosi pari sitten tapahtunutta mökkeilyn vastaista järjestelmällistä parjauskampanjaa.

        Koska oma elämänkumppanini ja koko perhe nautimme suuresti Suomen luonnosta, levosta, mutta myös puuhastelusta mökillä. - Olen itse joutunut asumaan vuosia suurkaupungeissa, paikoissa, jossa on miljoonia ihmisiä, pakokaasuja, ruuhkia ja pinnallista, kaupallista elämää, siksi kaipaan ulos luontoon ja vapauteen. Tällä en tarkoita kaupungin kainalossa sijaitsevaa vapaa-ajanaluetta. Tarkoitan ihan oikeata luontoa.

        Jäljet johtavat sylttytehtaalle. Eli parjauskampanja oli tarkasti suunniteltu ja takana tietysti taloudelliset intressit. Kampanjan tarkoituksena oli aivopestä pääkaupunkiseudulla asuvia kaupunkilaisia:

        - Ajatuksena oli: -mökkielämä on kauheata - älä vaan lähde mökille. Jää tänne kaupunkiin ja tuhlaa kaikki rahasi täällä kaupungissa. Täällä on niin hauskaa, niin hauskaa. Ongelma oli esimerkiksi kesäisinHelsingissä, kun kaupunki tyhjentyi lähes täydellisesti ihmisistä, Jotakin oli keksittävä. - Jotakin muuta kuin ravintoloiden sulkeminen loma-ajaksi. Normaalien rehellisten matkailumainosten rinnalle nousi harmaa sektori, joka pyöritti parjauskampanjaa lehdissä ja verkossa.
        Kampanja onnistui hetken, kunnes suomalainen ihmisluonto palasi juurilleen; polttava kesäkatu ei enää kiinnostanut ja toisaalta hektisen työelämän vastineeksi kaipaus luontoon ja veden äärelle voitti. Osana oli myös Itämeren tilanne ja muutama paha sinilevävuosi.
        No parjauskampanjan jälkeen yrittäjät huomasivat, että väki alkaa kunnostella ja parantaa näitä mukavuuksiltaan vanhanaikaisiksi jääneitä mökkejä. - No siinäpä tuli uusi hyvä sauma rakennustarvikekauppiaille ja laitemyyjille. Television ja lehtien Huvila - ja huussi-ohjelmat saivat aikaan todellisen buumin virta kääntyi viikonloppuisin ulos kaupungista - maaltapako muuttui kaupungistapaoksi. Nykyaikaiset järjestelmät mm. aurinkokennot mahdollistivat kodinkoneiden ja viihde-elekroniikan hyödyntämisen mökkireissuillakin. - Tosin tosimökkeilijä nauttii ehkä enemmän luonnosta, saunasta uimisesta ja tavallisesta kesäelämästä kuin poppivehkeiden vinguttamisesta tai seinänkokoisen telkkarin töllöttämisestä.... se paras kuva ja soundi on siellä ulkona! - Siistijälle haluaisin sanoa, että hän tekee tärkeää työtä, jota ainakin itse arvostan suuresti, koska se työ luo ympärillemme siisteyttä ja viihtyvyyttä ja toivon, että koronasta huolimatta meille kaikille aukeaisi mahdollisuus tulevana kesänä nauttia suomalaisesta luonnosta. - Väitän, että se on maailman paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoahan sitä on hehkuttaa,kun on mökki ja voi tehdä etätöitä.Itse tein työuran siivoojana vaikea tehdä etänä.Äläkä vastaa että ,itse valitset työsi.Kaikki kouluttautuu Akateemisille alalle,kuka tekee ne paska hommat? Et itse siivoo sitä baarin huusia jossa vietät hauskaa iltaa.Pysykää kaupungissa.

        Joo itte siivoushommissa myös... Ei niitä oikee etänä voi tehä. Joskus tuntuu et ku voiski ja vaik mennä sinne mökille :)
        Nyt pidetään paikat puhtaana ja koitetaan kaikin keinoin omalta osalta suojella niitä vanhuksia jotka siellä asuu missä olen töissä. Ei onneks vielä ainakaan edes yhtä epäilyä. Hatun nosto omaisille kun ovat ottaneet ohjeistukset tosissaan eivätkä yritä kylään vaan soittelevat omaisilleen!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta koetas päästä eroon mummonmökistäsi, jos olosuhteet ovat niin muuttuneet, että olet päättänyt myydä perintömökkisi.
        Pitäisi olla moderni keittiö, vedet sisään ja ulos, sisävessa. sähkösauna, oma rauha metsän keskellä valtatien varrella, helppo kulkea, ei naapureita, hyvät yhteyden kirkolle, hyvä vesistö mökin rannasta, ei kuitenkaan moottoriurheilua järvellä. hyvät kalavedet, hyvät metsästysmaat.
        Ai, joku mäistä puuttuu? No, ei synny kauppoja.

        No sepäs nähdään. Tuttava myy paksuista hirsistä tehtyä sähkötöntä mökkiä E-Karjalassa, en halua kertoa tarkemmin paikkaa. Järvikin on aika pieni. Mökki lienee noin 60 m2 ja saunarakennus ym. on erikseen.
        Kauppa kävisi paremmin, jos mökki olisi noin 100 km päässä tai alle sen Helsingistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä syntyy. Hinta vaan ei ole montaa tonnia. Itse ostin hehtaarin tontilla mökin, jossa sähkö ja vesiliittymä. Putket jäätyneet. Hinta 11 tonttua. Liittymien hinnat 6 tonttua. Ihan kiva muuten.

        Rantamökki lähes 200 km päässä Helsingistä, ei sähköjä, paksua hirttä, 60 m2 on sellainen, että 100000€ hintana on realismia. Sähköliittymä maksaa kai alle 9000€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä teet siellä mökilläs talvella? Moottorikelkkailetko.? Huoh!

        Pitää ostaa mökki, jossa on maata ympärillä hehtaarikaupalla. Silloin voi tehdä hissukseen metsänhoitotöitä. Tällaiset mökit ovat harvinaisempia, varsinkin jos pitää olla rantamökki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkein paras mökkitunnelma tulee alkeellisista oloista ilman itikoita. Aika tapetaan arkiaskareissa: veden haku, puulla lämmitys, polttopuiden teko, kompostit ja kasvimaa. Vieressä sienet, marjat ja kalat voi hakea kauempaa.

        Vesi haetaan sankolla kaivosta, keittiössä puulieden lisäksi korkeintaan kaasuliesi, ei jääkaappia vaan maakellari tai maito, kerma ja voi pussissa ja sankossa kaivossa veden pinnalla.

        Wc on huusi pihan perällä. Mukava mennä talvella, istua pakkasessa. Ei tule istuttua turhaan. Sauna lämpiää puulla.

        Jos haluaa olla yhteyksissä, aurinkopaneelit on in. Saa ladattua tabletin ja kännyn, valot mökkiin janterassille. Jos kaipaa luksusta, iso kapasiteetti paneeleilla ja 12v jääkaappi. Vähintään 110L.

        Mutta ilman jääkaappia kyllä pärjää, jos pakastin on vakikämpässä.

        Jääkaappi pitää olla isompi, ja toimia kaasulla. Minulla on 122 L iso n. 20 L pakastelokero, joka on kuitenkin pienempi kun jenkkikaapeissa. Electrolux on ostanut jo ajat sitten Euroopan parhaan kaasujääkaappivalmistajan ja pitää sikahintaa kaasujääkaapeillaan. Tuotteelle on kehitetty uusi nimi. Minun jääkaappini maksoi 1200€ noin 7 vuotta sitten. Tänä päivänä uusi samanlainen maksaa satasen enemmän. 11 kg mökkikaasu kestää jääkaappikäytössä minulla 30 vrk, kun käytän kylmyyttä 2/7, joka on jo ihan hyvä. Suurin kaasujääkaappi ei maksaisi paljoakaan enempää, mutta en halunnut sitä isomman kaasunkulutuksen vuoksi.

        Akkuviritykset ovat ihan ceestä, minulla on myös salkkuaggregaatti bensamoottorilla apuna mökillä. Se on aito japanilainen, vie vähän bensiiniä. Dieselit vievät pienenkin sähkölaitteen käytössä paljon enemmän polttoainetta. Miten luotettavia ovat kiinalaiset diesel aggregaatit? Ainakin ennen olivat honolaatuisia ja huolimattomasti kasattuja, Eräskin yksilö oli sellainen, että olisi hajonnut, jos sitä ei olisi ostaja purkanut ja kasannut uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä teet siellä mökilläs talvella? Moottorikelkkailetko.? Huoh!

        Ei kesämökillä talvella ole tarkoitus käydä,
        Huoh (otellaan)vaan...ei se siitä muuksi muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohdassa kerroin että olen akateeminen etätöiden tekijä?
        Ihan duunarina olen vaihtuvissa työkohteissa ja jos alunperinkin mökin ja kodin välinen etäisyys mitataan ennemmin kymmenissä kuin sadoissa kilometreissä niin töitä on helppo tehdä sieltä mistä on lyhin työmatka.
        Ei mökkeily ole vain tietokone etätyöläisten etuoikeus.

        "Ei mökkeily ole vain tietokone etätyöläisten etuoikeus."
        Mökkeily on niiden parempien ihmisten etuoikeus, jotka ovat olleet sen verran fiksuja, että ovat onnistuneet hankkimaan mökin ostossa tarvittavat varat. Itse en ole siihen korkeakoulututkinnosta huolimatta pystynyt. Vituttaa, mutta kuka käski syntyä tyhmäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei mökkeily ole vain tietokone etätyöläisten etuoikeus."
        Mökkeily on niiden parempien ihmisten etuoikeus, jotka ovat olleet sen verran fiksuja, että ovat onnistuneet hankkimaan mökin ostossa tarvittavat varat. Itse en ole siihen korkeakoulututkinnosta huolimatta pystynyt. Vituttaa, mutta kuka käski syntyä tyhmäksi.

        Ei ole korkeakoulututkintoa, mutta mökki ja omakotitalo on. Jos työ, säästäminen ja toimiminen niin, ettei hassaa kaikkea tienaamansa taivaan tuuliin on fiksua, niin sitten olemme sellaisia. - Nm. Tavallisia työläisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä teet siellä mökilläs talvella? Moottorikelkkailetko.? Huoh!

        Nykyajan mökit alkavat olla talviasuttavia. Luonnossa oleilu ja ulkoilu onnistuvat aivan yhtä hyvin talvella kuin kesälläkin, pelkkä pukeutumiskysymys. - Nm. Talvitöitä


    • Anonyymi

      On se kaupunkilaisen elo kummaa jossei kotona viihdytä.
      Minä en muuttaisi sellaiseen paikkaan missä ei viihdy vapaa-aikanaan.
      Kaupungissa tunnen ahtaanpaikan kammoa.
      Me maalaiset rakastamme kotona oloa.

      • Anonyymi

        Kyllä varmaan, mutta joidenkin on tehtävä töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä varmaan, mutta joidenkin on tehtävä töitä.

        Joku ihme pakko on ollut kaikki Helsinkiin keskittää. Kyllä moni kokee siellä pahaa oloa ja haluaa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku ihme pakko on ollut kaikki Helsinkiin keskittää. Kyllä moni kokee siellä pahaa oloa ja haluaa pois.

        Hyvä paikka bilehileille ja pintaliitäjille. Asuminen älyttömän kallista muuhun asumisen laatuun verrattuna.


      • Anonyymi

        Tietysti monet kaupungeissakin ovat osanneet tehdä kodista kodin jossa viihtyy. Valitettavasti väestöstä aina tietty osa on vähän mitä on, ja kaupungissa isommalla väestöllä myös tämä erikoinen ryhmä korostuu.
        Itse rakastan kaupungin elämää ja vapautta olla se tuntematon. Maalla ahdisti tuntea kaikki ja se hiljaisuus. Jokainen tyylillään.

        Vähän sama kuin nyt tämän mökkihärdellin kanssa. Monet vakuuttelivat, että menevät mökille suoraan eivätkä ole ollenkaan kontaktissa muiden kanssa, ja varmaan tekevätkin niin, mutta uusimpien uutisten mukaan levähdyspaikoilla on ollut ruuhkaa ja pikkukauppoihin on alkanut ilmaantumaan näitä mökkeilijöitä. Eli juuri se on tapahtunut mitä pelättiin ja minkä takia Uusimaa oli suljettu. Näin se tauti leviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku ihme pakko on ollut kaikki Helsinkiin keskittää. Kyllä moni kokee siellä pahaa oloa ja haluaa pois.

        Kyllä ne firmatkin tulisivat lämemmäksi työntekijöitä jos tollot eivät muuttaisi kaupunkeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku ihme pakko on ollut kaikki Helsinkiin keskittää. Kyllä moni kokee siellä pahaa oloa ja haluaa pois.

        Olet täysin oikeassa.


      • Anonyymi

        Joo, Rainer ja Timi Hagert vielä menee Helsingissä,
        mutta sitten Mehmetit, Mahmudit, Mohamedit,
        Jusufit ja Abdulit menee yli ymmärryksen, eihän
        heidän uskonnossaan Islamissa ole tietoakaan
        tasa-arvosta. Kyllä Kristinuskon piirissä on tajuttu
        tasa-arvon merkitys jo monia vuosia sitten.

        Useimmiten Suomen romanit ovat helluntailaisia
        kristittyjä, ainakin Rainer Friman ja Leif Lindeman
        ovat esiintyneet kirkkokonsertissa. Hyviä romani-
        laulajia, ei siinä mitään. Ja aikoinaan oli mestari-
        tangolaulaja Taisto ''Taisto Tammi'' Lundberg (s.
        1945 - k. 1979).

        Jotenkin ei jaksa vain ymmärtää Islamin piirissä
        rehottavaa epätasa-arvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku ihme pakko on ollut kaikki Helsinkiin keskittää. Kyllä moni kokee siellä pahaa oloa ja haluaa pois.

        Helsingissä on pahaa oloa niin paljon, että siellä on terapeuttikeskuksia ja masennuspillerin popsijoita useita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne firmatkin tulisivat lämemmäksi työntekijöitä jos tollot eivät muuttaisi kaupunkeihin.

        Helsinkiin pitää saada tietullit. Korona-aikaan läpimeno 50€. Ei tarvii tuhdata tarkastuspisteiden kanssa. Likaiset hesalaiset pysyisivät neukkukuutioissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne firmatkin tulisivat lämemmäksi työntekijöitä jos tollot eivät muuttaisi kaupunkeihin.

        Tosi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinkiin pitää saada tietullit. Korona-aikaan läpimeno 50€. Ei tarvii tuhdata tarkastuspisteiden kanssa. Likaiset hesalaiset pysyisivät neukkukuutioissaan.

        Ei se raha estä tautia. Kuten raha ei ole mikään itseisarvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti monet kaupungeissakin ovat osanneet tehdä kodista kodin jossa viihtyy. Valitettavasti väestöstä aina tietty osa on vähän mitä on, ja kaupungissa isommalla väestöllä myös tämä erikoinen ryhmä korostuu.
        Itse rakastan kaupungin elämää ja vapautta olla se tuntematon. Maalla ahdisti tuntea kaikki ja se hiljaisuus. Jokainen tyylillään.

        Vähän sama kuin nyt tämän mökkihärdellin kanssa. Monet vakuuttelivat, että menevät mökille suoraan eivätkä ole ollenkaan kontaktissa muiden kanssa, ja varmaan tekevätkin niin, mutta uusimpien uutisten mukaan levähdyspaikoilla on ollut ruuhkaa ja pikkukauppoihin on alkanut ilmaantumaan näitä mökkeilijöitä. Eli juuri se on tapahtunut mitä pelättiin ja minkä takia Uusimaa oli suljettu. Näin se tauti leviää.

        Minä karkasin ennen Uudenmmaan rajan sulkua hiljaiselle alueelle pikkujärven rannalle, jossa ei ole verkkosähköjä eikä naapureitakaan käy mökeillään kuin keskikesällä. Keski-ikä mökkeilijöillä on yli 60 vuotta. Kylän keskustaan ja lähimpään pysyvästi asuttuun taloon on yli 4 km eikä siellä ole edes kauppaa. Onneksi meillä on myös OKT vajaan 20 km päässä mökistä, joka on jakamattoman kuolinpesän yhteistä omaisuutta. Siellä muut vähät sukulaiset ovat perheettömiä, eikä heitä enää kiinnosta olla alkeellisissa oloissa. He asuvat lähikunnissa.

        En ole käynyt 24.3. jälkeen lainkaan kotona Helsingissä. Muija joutuu olemaan töissä, on minua hiukan nuorempi. Itse olen nyt ollut muutaman kk:n eläkkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinkiin pitää saada tietullit. Korona-aikaan läpimeno 50€. Ei tarvii tuhdata tarkastuspisteiden kanssa. Likaiset hesalaiset pysyisivät neukkukuutioissaan.

        Voi voi näitä keskusteluja, eikö muuta ole mielessä kuin Stadilaisia haukkua.


    • Anonyymi

      Moni elää ja tekee töitä pakosta kaupungissa päästäkseen pois kaupungista maalle. Mökki on sen majapaikan, yösijan nimi.

      Jollain kumman tavalla on alkanut tuntua, että mökki olisi joku suuri bilemesta, missä kymmenen ihmistä mölyää kännissä paljussa. Ei. Kyllä mökki on useimmiten ihan jotain muuta.

      • Anonyymi

        Mikä onkaan parempi paikka opettaa käsillä tekemistä kuin mökkiympäristö. Jo pelkästään leivinuunin lämmittäminen on asia, joka ei onnistu kylmiltään moneltakaan. Se on se Ilmakiekko. Tuttavani vävypoika- kaupunkilainen-lämmitti kesäsaunan 125 C. Pihka tippui kuin vesi sateella. Ammattikouluun tulee oppilaita, jotka eivät erota ruuvimeisseliä räikkälenkistä. Polttopuun teko hyvillä työvälineillä on monelle nuorelle hieno kokemus, turvallisuudesta tinkimättä. Talvella juniori traktorin koppiin ja voi sitä katsetta naamassa kun lingon molemmista ulostuloputkista 40 cm hanki lentää mäelle . Isänä saan heti näistä palautteen. Näin sanoo isä Espoosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä onkaan parempi paikka opettaa käsillä tekemistä kuin mökkiympäristö. Jo pelkästään leivinuunin lämmittäminen on asia, joka ei onnistu kylmiltään moneltakaan. Se on se Ilmakiekko. Tuttavani vävypoika- kaupunkilainen-lämmitti kesäsaunan 125 C. Pihka tippui kuin vesi sateella. Ammattikouluun tulee oppilaita, jotka eivät erota ruuvimeisseliä räikkälenkistä. Polttopuun teko hyvillä työvälineillä on monelle nuorelle hieno kokemus, turvallisuudesta tinkimättä. Talvella juniori traktorin koppiin ja voi sitä katsetta naamassa kun lingon molemmista ulostuloputkista 40 cm hanki lentää mäelle . Isänä saan heti näistä palautteen. Näin sanoo isä Espoosta.

        Puhut viisaita. Itselläni ei kovinkaan ole hallussa
        erämiestaidot saatika sitten merimiessolmut, mutta
        hienoja taitoja nuo, arvosta hyvin korkealle perinteisiä
        agraariyhteiskunnan taitoja, jotka ovat kaupunkilaisilta
        jääneet pimentoon kun kaikki saadaan nenän eteen
        valmiina, sen kummemmitta panostamatta itse asian
        eteen yhtikäs mitään.


    • Anonyymi

      Kyllä kaupungissakin voi käydä upeissa maisemissa ja metsissä kävelyillä. Kaikkialla on kauneutta, kun sen vaan haluaa nähdä.

      • Anonyymi

        Pääkaupunkiseudulla ovat parhainta antia Espoossa
        Nuuksio, Luukki ja Kaitalampi. Kannattaa käydä
        katsomassa paikan päällä, itse olen käynyt noissa
        paikoissa, ja viihdyn täysin noissa maisemissa, ihaillen
        Suomalaista metsämaisemaa vesistöineen, rauhoittaa
        kummasti mieltä.


    • Anonyymi

      Mikä se sellainen hyvinvointi Suomi on, missä ihmiset voivat huonosti?

      Mitä se sellainen hyvinvointi on, missä hyvinvointi määritellään talouskasvuksi?

      • Anonyymi

        Sellainen jossa Kokoomus lätkäisee semmoiset
        pakotteet vähävaraisille kansalaisille, etteivät
        selviydy arjessaan.

        On parempikin väylä hyvinvointiyhteiskuntaan,
        mutta sitten tarvitaan jo Eduard Bernsteinin
        (Saksa) ja Per Albin Hanssonin (Ruotsi) näkökulmaa
        asiaan. Monille nämä kaksi herraa ovat inhon
        kohteita, koska kumpikin olivat sosialidemokraatteja.


    • Anonyymi

      Moni lähtee pois Helsingistä pysyvästi.

      Kiinteistöjen arvo tulee romahtamaan Helsingissä. Mummonmökit alkavat olla arvossaan.

      • Anonyymi

        Olen miettinyt sitä samaa pitemmän aikaan että kehitys kulkee siihen suuntaan että maaltapako voi pysähtyä ja ihmiset haluavat muuttaa maaseudun rauhaan .Nyt etätyöt lisääntyvät ja moni miettii sitoutuuko suureen asuntolainaan jos sitä edes annetaan .Mutta jossain on asuttava,vuokrat ovat asutuskeskuksissa mielettömän kalliita joka vie palkasta suuren osan.Nyt olisi myytävänä/vuokrattavana asuntoja mutta kaksi kertaa kannattaa miettiä onko asenne kohdallaan, heinäkuinen idylli mökin laiturilla voi muuttua painajaiseksi lumien ja pakkasten tultua .Mutta emme ole samasta puusta veistettyjä oikea asenne ja omatoimisuutta sillä menee jo aika pitkälle ,ja mitä saa tilalle ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen miettinyt sitä samaa pitemmän aikaan että kehitys kulkee siihen suuntaan että maaltapako voi pysähtyä ja ihmiset haluavat muuttaa maaseudun rauhaan .Nyt etätyöt lisääntyvät ja moni miettii sitoutuuko suureen asuntolainaan jos sitä edes annetaan .Mutta jossain on asuttava,vuokrat ovat asutuskeskuksissa mielettömän kalliita joka vie palkasta suuren osan.Nyt olisi myytävänä/vuokrattavana asuntoja mutta kaksi kertaa kannattaa miettiä onko asenne kohdallaan, heinäkuinen idylli mökin laiturilla voi muuttua painajaiseksi lumien ja pakkasten tultua .Mutta emme ole samasta puusta veistettyjä oikea asenne ja omatoimisuutta sillä menee jo aika pitkälle ,ja mitä saa tilalle ?

        Itsemurhayksiö Helsingissä maksaa enemmän kuin omakotitalo maalla kelpo yhteyksien päässä. Oma auto pitää olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurhayksiö Helsingissä maksaa enemmän kuin omakotitalo maalla kelpo yhteyksien päässä. Oma auto pitää olla.

        Tieyhteidet pitää olla kunnossa se ei ole mikään itsestään selvyys vaikka näin ajatellaan ja siitä joutuu myös maksamaan tieosuuskunnille että tie pidetään aurattuna ja kunnossa.Yhden neuvon antaisin, ´ennen alle kymmenenkilometria kuin sen yli taajamiin missä ovat jonkinlaiset palvelut vielä olemassa.Sen matkan jaksaa taivaltaa jos on jonkinlaisessa kunnossa eikä autolla pääse jostain syystä .Maalla asuminen vaatii sosiaalista verkostumista autetaan toinen toisiamme kuten ennenkin maalla oli tapana ,ei sillä monikaan yksinään pärjää koko ikäänsä .Itse en vakituisesti maalla asu vaikka mahdollisuus sellaiseen olisi, mutta siellä syntyneenä ja eläneenä on varmasti tietoa mistä puhun .


      • Anonyymi

        Kiitos ei mulle, en halua haistella homeenhajua sähkökatkosten lomassa kun syksy saapuu talven kera...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen miettinyt sitä samaa pitemmän aikaan että kehitys kulkee siihen suuntaan että maaltapako voi pysähtyä ja ihmiset haluavat muuttaa maaseudun rauhaan .Nyt etätyöt lisääntyvät ja moni miettii sitoutuuko suureen asuntolainaan jos sitä edes annetaan .Mutta jossain on asuttava,vuokrat ovat asutuskeskuksissa mielettömän kalliita joka vie palkasta suuren osan.Nyt olisi myytävänä/vuokrattavana asuntoja mutta kaksi kertaa kannattaa miettiä onko asenne kohdallaan, heinäkuinen idylli mökin laiturilla voi muuttua painajaiseksi lumien ja pakkasten tultua .Mutta emme ole samasta puusta veistettyjä oikea asenne ja omatoimisuutta sillä menee jo aika pitkälle ,ja mitä saa tilalle ?

        Tässä on sellainen pieni ongelma, että kun öljynhinta normalisoituu ja kun vihervasemmisto pääsee nostamaan polttoaineen hintoja, niin maaseudulla asumisesta tulee harvojen rikkaiden herkkua.
        Itse muuttaisin mielelläni maalle, mutta ei ole rahaa autoon, eikä polttonesteisiin koska olen ammatiltani vartija ja meillä on huonommat palkat, kuin kaupan kassoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurhayksiö Helsingissä maksaa enemmän kuin omakotitalo maalla kelpo yhteyksien päässä. Oma auto pitää olla.

        Kela käskee teiltä yli 3000 euron auton pidon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on sellainen pieni ongelma, että kun öljynhinta normalisoituu ja kun vihervasemmisto pääsee nostamaan polttoaineen hintoja, niin maaseudulla asumisesta tulee harvojen rikkaiden herkkua.
        Itse muuttaisin mielelläni maalle, mutta ei ole rahaa autoon, eikä polttonesteisiin koska olen ammatiltani vartija ja meillä on huonommat palkat, kuin kaupan kassoilla.

        Ei anneta joidenkin pipertäjä hörhöjen määritellä, mitä kuuluu olla ja missä. Mistä me saadaan tykätä ja mitä me saadaan haluta.

        Muutama ekoistinen mediatyrkky tunkee sanomaan, mikä on oikein ja mikä on väärin. Ja se sitten muka on oikea totuus.

        Oma ajattelu ei ole kielletty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela käskee teiltä yli 3000 euron auton pidon.

        Se on 2000 euroa.
        Joku ikärajakin kai on. Ei siis saa olla uusi tai edes uudehko.

        Sähköpyöräkään ei liene köyhän vaihtoehto kelan säännöissä?


      • Anonyymi

        Just samaa mieltä olen. Nyt pannaan maaseutu kukoistamaan, kun kerran etätyöt onnistuu niin hienosti, niin ostakaa kaupunkilaiset talo maalta!! Hinta on pieni, kaupungista saa vain onnettoman yksiön hulppean talon ja ison pihan hinnalla. Kaupunkiasunnon myymällä elätte mukavasti vaikka sapattivuosia pidellen . Tai edes omakotitalo kesämökiksi.
        Itse en ymmärrä sitä että maalla asuvilla on vielä mökki lisäksi, jää yleensä se varsinainen asuintalo pihoineen hoitamatta. Itse asun mukavasti syrjäkylän rauhassa, metsän reunassa, enkä ikinä haluaisi tai tarvitsisi mökkiä. Haluan olla omassa kodissa, omalla pihalla, ja hoitaa niitä ja pitää kauniina. Kyllä maallakin voi elää tyylikkäästi!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on sellainen pieni ongelma, että kun öljynhinta normalisoituu ja kun vihervasemmisto pääsee nostamaan polttoaineen hintoja, niin maaseudulla asumisesta tulee harvojen rikkaiden herkkua.
        Itse muuttaisin mielelläni maalle, mutta ei ole rahaa autoon, eikä polttonesteisiin koska olen ammatiltani vartija ja meillä on huonommat palkat, kuin kaupan kassoilla.

        Siinäpä se,miksi teet noin huonolla palkalla töitä ja oot aina pers auki kun on kaupungissa kallis asua ,mieti paljonko on eläkkeesi vs takuueläke, sen ole sitten ansainnut kaupunkilaisten palvelemisesta,kannattaako?


      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa .
        Kuivanmaan mökkien hinnat maalla romahtaneet !
        No jaa eikä maallakaan ole aina niin mukavaa.
        Terveydenhuolto pätkiin ja yleinen liikenne olematonta jne jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa .
        Kuivanmaan mökkien hinnat maalla romahtaneet !
        No jaa eikä maallakaan ole aina niin mukavaa.
        Terveydenhuolto pätkiin ja yleinen liikenne olematonta jne jne

        Kirjat ja verot mökkikuntaan niin hommat paranee.

        Mitä sitä veroja hesaan maksaa, kun siellä ei käy kuin töitä tekemässä ja olostaan kärsimässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurhayksiö Helsingissä maksaa enemmän kuin omakotitalo maalla kelpo yhteyksien päässä. Oma auto pitää olla.

        ''Oma auto pitää olla''

        Jaa, itseäni kun ei himota autoilu,
        mutta monia himottaa, on himottanut
        jo 1960-luvulta lähtien kun autojen
        myyntihinnat laskivat tavallisen palkan-
        saajan tilipussin tasolle. Siksipä ilmasto
        köhii kun tehtaan piiput ja autot tuprut-
        televat taivaan tuuliin hiilidioksiidia ja
        rikkipäästöjä.

        Pitäisi ihmisillä olla enempi järkeä päässään,
        vaan eipä taidan kovin olla, kun tukevat
        teollisuutta ja autoilua vuosikymmenestä
        toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa .
        Kuivanmaan mökkien hinnat maalla romahtaneet !
        No jaa eikä maallakaan ole aina niin mukavaa.
        Terveydenhuolto pätkiin ja yleinen liikenne olematonta jne jne

        Keskustavetoiset kunnat päättävät asioista,
        isoissa kaupungeissa taas Sosialidemokraatit,
        Kokoomus ja Perussuomalaiset kiistelevät
        linjanvedoista valtuustoissa. Yritä tässä sitten
        yksittäisenä kuntalaisena tuoda oma mielipiteesi
        esille, hieman hankalaa.

        Se on niin pienemmillä paikkakunnalla että
        edellinen bussi kun on mennyt edellispäivänä,
        seuraava tuleekin vasta huomispäivänä, hyvä
        jos/kun saa taksin, ambulanssin, poliisin taikka
        paloauton ajoissa paikalle maaseudulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen miettinyt sitä samaa pitemmän aikaan että kehitys kulkee siihen suuntaan että maaltapako voi pysähtyä ja ihmiset haluavat muuttaa maaseudun rauhaan .Nyt etätyöt lisääntyvät ja moni miettii sitoutuuko suureen asuntolainaan jos sitä edes annetaan .Mutta jossain on asuttava,vuokrat ovat asutuskeskuksissa mielettömän kalliita joka vie palkasta suuren osan.Nyt olisi myytävänä/vuokrattavana asuntoja mutta kaksi kertaa kannattaa miettiä onko asenne kohdallaan, heinäkuinen idylli mökin laiturilla voi muuttua painajaiseksi lumien ja pakkasten tultua .Mutta emme ole samasta puusta veistettyjä oikea asenne ja omatoimisuutta sillä menee jo aika pitkälle ,ja mitä saa tilalle ?

        Mitä saa tilalle? Aika paljon lähtien mielenterveydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Oma auto pitää olla''

        Jaa, itseäni kun ei himota autoilu,
        mutta monia himottaa, on himottanut
        jo 1960-luvulta lähtien kun autojen
        myyntihinnat laskivat tavallisen palkan-
        saajan tilipussin tasolle. Siksipä ilmasto
        köhii kun tehtaan piiput ja autot tuprut-
        televat taivaan tuuliin hiilidioksiidia ja
        rikkipäästöjä.

        Pitäisi ihmisillä olla enempi järkeä päässään,
        vaan eipä taidan kovin olla, kun tukevat
        teollisuutta ja autoilua vuosikymmenestä
        toiseen.

        Eivät ihmiset tue autoilua. Missä pilvilinnastani olet? Ihmiset liikkuvat. Siinä auto on paras. Kun julkkista ei ole edes muutaman kilometrin päässä kaupungin keskustasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa .
        Kuivanmaan mökkien hinnat maalla romahtaneet !
        No jaa eikä maallakaan ole aina niin mukavaa.
        Terveydenhuolto pätkiin ja yleinen liikenne olematonta jne jne

        Purkukuntoisenkin mökin tontinhinta on nyt tuplaantunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on 2000 euroa.
        Joku ikärajakin kai on. Ei siis saa olla uusi tai edes uudehko.

        Sähköpyöräkään ei liene köyhän vaihtoehto kelan säännöissä?

        Mikä ongelma? Mulla auto täytti just 20 v ajettu 328000 km. Ei edes diesel. Kyläkorjaaja tekee tarvittavat huollot inhimilliseen hintaan(laillisesti). Ajan niin kauan kun hajoaa.; nyt takana 15 vuoden "liitto". Enkä uutta osta ikinä.


      • Anonyymi

        Ja tämä voi johtaa siihen, että niistä maaseuduista tulee uusia kaupunkeja. Ja arvatkaapa, mitä niille kaupungeille käy, joista väki on lähtenyt pysyvästi maalle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just samaa mieltä olen. Nyt pannaan maaseutu kukoistamaan, kun kerran etätyöt onnistuu niin hienosti, niin ostakaa kaupunkilaiset talo maalta!! Hinta on pieni, kaupungista saa vain onnettoman yksiön hulppean talon ja ison pihan hinnalla. Kaupunkiasunnon myymällä elätte mukavasti vaikka sapattivuosia pidellen . Tai edes omakotitalo kesämökiksi.
        Itse en ymmärrä sitä että maalla asuvilla on vielä mökki lisäksi, jää yleensä se varsinainen asuintalo pihoineen hoitamatta. Itse asun mukavasti syrjäkylän rauhassa, metsän reunassa, enkä ikinä haluaisi tai tarvitsisi mökkiä. Haluan olla omassa kodissa, omalla pihalla, ja hoitaa niitä ja pitää kauniina. Kyllä maallakin voi elää tyylikkäästi!!

        kuka näitä kaupunkiasuntoja ostaa, kun kaikki haluaa takaisin omille kotipaikoilleen maalle?, ei toimi yhtälö, kaupungit kuihtuu ja maalaismaisemat elää?, niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä se,miksi teet noin huonolla palkalla töitä ja oot aina pers auki kun on kaupungissa kallis asua ,mieti paljonko on eläkkeesi vs takuueläke, sen ole sitten ansainnut kaupunkilaisten palvelemisesta,kannattaako?

        "Siinäpä se,miksi teet noin huonolla palkalla töitä ja oot aina pers auki kun on kaupungissa kallis asua" no katsos , kun maalla ei ole töitä mitä tehdä, ainakaan kohtuu palkalla, pakko asua kaupungissa, jossa edes jotenkin pysyy hengissä, vai antaako "maalasikunta" jotakin tukea sinne muuttajalle, no EI, siksi kaupunkeihin on vaan pakko tyytyä, saa olla töissä ja saa jopa palkkaa, maalla ei ole samaa mhdollisutta, kun yhtä työpaikkaa kohden on "tuttuja tungokseen asti" tyrkyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa .
        Kuivanmaan mökkien hinnat maalla romahtaneet !
        No jaa eikä maallakaan ole aina niin mukavaa.
        Terveydenhuolto pätkiin ja yleinen liikenne olematonta jne jne

        pitääkö kaikilla maalla asuvilla olla järvenrantapaikka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjat ja verot mökkikuntaan niin hommat paranee.

        Mitä sitä veroja hesaan maksaa, kun siellä ei käy kuin töitä tekemässä ja olostaan kärsimässä.

        "Mitä sitä veroja hesaan maksaa", juu palveluita olet kyllä valmis käyttämään, mutta veroja et halua maksaa, niinkö?, taidat olla kes kusta porvari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Oma auto pitää olla''

        Jaa, itseäni kun ei himota autoilu,
        mutta monia himottaa, on himottanut
        jo 1960-luvulta lähtien kun autojen
        myyntihinnat laskivat tavallisen palkan-
        saajan tilipussin tasolle. Siksipä ilmasto
        köhii kun tehtaan piiput ja autot tuprut-
        televat taivaan tuuliin hiilidioksiidia ja
        rikkipäästöjä.

        Pitäisi ihmisillä olla enempi järkeä päässään,
        vaan eipä taidan kovin olla, kun tukevat
        teollisuutta ja autoilua vuosikymmenestä
        toiseen.

        HuuHaa, hevospelit ei tuota päästöjä vai?, piereskelevät vaan vesihöyryä, vai mitä?.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustavetoiset kunnat päättävät asioista,
        isoissa kaupungeissa taas Sosialidemokraatit,
        Kokoomus ja Perussuomalaiset kiistelevät
        linjanvedoista valtuustoissa. Yritä tässä sitten
        yksittäisenä kuntalaisena tuoda oma mielipiteesi
        esille, hieman hankalaa.

        Se on niin pienemmillä paikkakunnalla että
        edellinen bussi kun on mennyt edellispäivänä,
        seuraava tuleekin vasta huomispäivänä, hyvä
        jos/kun saa taksin, ambulanssin, poliisin taikka
        paloauton ajoissa paikalle maaseudulla.

        Persesuomalaiset on entinen maalaisliitto, mistä ne nyt ovat kokkareiksi innostuneet, eiköe se Vennamolainen aate ollut maalaisten hyvinvointi?, uutta valmettia pihaan, vaikka vanhakin toimii, mutta kun naapurilla on komeempi ja lapset pääsee niillä sitten komiasti kylän kes kustan grillille ja kavereita tapaamaan, siinä se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ongelma? Mulla auto täytti just 20 v ajettu 328000 km. Ei edes diesel. Kyläkorjaaja tekee tarvittavat huollot inhimilliseen hintaan(laillisesti). Ajan niin kauan kun hajoaa.; nyt takana 15 vuoden "liitto". Enkä uutta osta ikinä.

        Näin se on useilla kaupunkilaisillakin, kuten minullakin, ylläpitoon menee pysäköintilupineen ja remontteineen n. 1000€/vuosi (kallista mutta toisaalta halpaa) ja on diesel, ajettu vasta "sisäänajo" vähän alle 200tkm, mutta metroista, ratikoista ja busseista huolimatta, pitää olla oma auto, kun teen ns. pätkä/hantti hommia, on toi työssäliikkuminen usein "ei julkista saatavilla" aikaan, eli kuuliainen veronmaksaja olen kaikkien hyödyksi, myös sinun maalaisserkun, valtio joka verot perii, tukee maalaisia enemmän kuin kaupunkilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just samaa mieltä olen. Nyt pannaan maaseutu kukoistamaan, kun kerran etätyöt onnistuu niin hienosti, niin ostakaa kaupunkilaiset talo maalta!! Hinta on pieni, kaupungista saa vain onnettoman yksiön hulppean talon ja ison pihan hinnalla. Kaupunkiasunnon myymällä elätte mukavasti vaikka sapattivuosia pidellen . Tai edes omakotitalo kesämökiksi.
        Itse en ymmärrä sitä että maalla asuvilla on vielä mökki lisäksi, jää yleensä se varsinainen asuintalo pihoineen hoitamatta. Itse asun mukavasti syrjäkylän rauhassa, metsän reunassa, enkä ikinä haluaisi tai tarvitsisi mökkiä. Haluan olla omassa kodissa, omalla pihalla, ja hoitaa niitä ja pitää kauniina. Kyllä maallakin voi elää tyylikkäästi!!

        Läppärillä päiväkausia lojumalla sähköposteja suoltaen ei täytä kyllä tuottavan työn määritelmää,vaan eiköhän nuo siitä vähitellen sula pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjat ja verot mökkikuntaan niin hommat paranee.

        Mitä sitä veroja hesaan maksaa, kun siellä ei käy kuin töitä tekemässä ja olostaan kärsimässä.

        Tässä lähellä asuu (voisin sanoa, että asuu) paljon Helsingistä, Espoosta ja Kauniaisista saapuvaa väkeä. Viettävät yli kuusi kuukautta vuodesta mökillä. - Eli tavallaan pitävät toista kämppää pääkaupunkiseudulla vain tavatakseen tuttuja, käydäkseen tapahtumissa ja hoitaakseen työ yms. asioita kaupungissa. Koska he hyödyntävät enemmän kunnallisia palveluja mökkikunnassaan olisi ehkä asiallista, että olisivat kirjoilla täällä. - No toisaalta he maksavat kiinteistöveroa, osallistuvat tienhoitokustannuksiin, käyttävät kaikkia palveluja, ostavat paljon ja rakennuttavat myös paljon ja ovat mukavaa väkeä ja mukana touhuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on 2000 euroa.
        Joku ikärajakin kai on. Ei siis saa olla uusi tai edes uudehko.

        Sähköpyöräkään ei liene köyhän vaihtoehto kelan säännöissä?

        Paljonko maksaa auto, joka on pian 27 vuotta vanha? Kelpaisiko Kelalle? Tämä on minulla ollut jo yli 18 vuotta.

        Volvo ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjat ja verot mökkikuntaan niin hommat paranee.

        Mitä sitä veroja hesaan maksaa, kun siellä ei käy kuin töitä tekemässä ja olostaan kärsimässä.

        Helsingin verotus on pienempi, siis kunnalisveron. Sitten ruokaakin saa halvemmalla, kun kiertää läpi kauppoja. Parhaat alet on 60%, ja itselläni on sellainen kauppa ihan vieressä.
        Eräs tuttava hakee ruoat useammasta eri leipäjonosta, koska on pitkään tehnyt pätkätöitä olosuhteiden pakosta. Asunto on sentään oma. Olemme lähes eläkeikäisiä ukkoja, molemmat perheellisiä.

        Asuminen on kallista omassa asunto-osakkeessakin. Täällä taloyhtiön remontit ovat kalliita. Ne nostavat usein yhtiövastikkeen lisäksi maksettavan rahoituisvastikkeen kanssa asumismenot korkeiksi. Aina on jotain taloremonttia menossa. Nykyinen lakikin tavallaan velvoittaa siihen, koska on oltava näyttää lista taloyhtiön tehdyistä korjauksista ja tulevaisuudessa tehtäviäksi päätetyistä korjauksista. Lisäksi voidaan miettiä, mitä korjauksia tulee esim. kolmen vuoden jälkeen seuraavaksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Oma auto pitää olla''

        Jaa, itseäni kun ei himota autoilu,
        mutta monia himottaa, on himottanut
        jo 1960-luvulta lähtien kun autojen
        myyntihinnat laskivat tavallisen palkan-
        saajan tilipussin tasolle. Siksipä ilmasto
        köhii kun tehtaan piiput ja autot tuprut-
        televat taivaan tuuliin hiilidioksiidia ja
        rikkipäästöjä.

        Pitäisi ihmisillä olla enempi järkeä päässään,
        vaan eipä taidan kovin olla, kun tukevat
        teollisuutta ja autoilua vuosikymmenestä
        toiseen.

        Teollisuutta pitäisi olla enemmänkin Suomessa, jotta olisi työpaikkoja.

        On itsensä pettämistä, kun teollisuus on ulkoistettu kehitysmaihin, jotka eivät välitä ilman saastumisesta yhtään mitään...

        Suomi on aika hyvin hoitanut tehtaittensa saasteiden vähentämisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ongelma? Mulla auto täytti just 20 v ajettu 328000 km. Ei edes diesel. Kyläkorjaaja tekee tarvittavat huollot inhimilliseen hintaan(laillisesti). Ajan niin kauan kun hajoaa.; nyt takana 15 vuoden "liitto". Enkä uutta osta ikinä.

        Samat sanat. Sama auto ollut minulla jo yli 18 vuotta, auto täyttää 27 vuotta. Kilometrejä on nyt noin 412000. Bensiinimallin farmari-Volvo, ihan perusmalli ilman turboa ym. Nyt pääsin eläkkeelle, vuotuiset ajelut enää 10000 km, mökkeilyä ja pitkään mökillä oloa ilman käyntiä kotona Helsingissä. Olen kotoisin täältä mökkipaikkakunnalta.

        940 GL


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjat ja verot mökkikuntaan niin hommat paranee.

        Mitä sitä veroja hesaan maksaa, kun siellä ei käy kuin töitä tekemässä ja olostaan kärsimässä.

        Kylläpä olet tyhmä. Me maksamme kiinteistöveroa suuren summan Mökkikunnallemma


    • Anonyymi

      Parasta ja halvinta terapiaa on päästä luontoon. Mikä monesti tarkoittaa sitä nyt viheliäisen maineen saanutta mökkiä, mökkeilyä.

      Turha lässyttää auttavissa puhelimissa, kun voi kuunnella hiljaisuutta omassa rauhassa luonnon keskellä. Tehdä vaikka jotain hikiroikkuuhommia.

      • Anonyymi

        Voihan niitä puita halata vaikka Helsingin Esplanaadilla, siitä vaan kädet ympärille ja katse taivaaseen, lohtua varmasti löytyy ja saat hyvän mielen, sitten on myös Helsingissä se kuuluisa keskuspuisto (alkaa Laakson kentän kohdilta ja jatkuu Vantaankoskelle asti), jossa löytyy varmasti halattavaa ja jopa "aarniometsää", sinne vaan tutkimaan luontoa, on ojia ja puroja yms. kaikkea tarpeellista, kartta käteen ja menoksi.
        Hiljaisuuttakin löytyy ihan takuu varmasti, kun poikkeaa hieman sivummalle niiltä valmiilta kävelyteiltä.
        Ja jos haluaa historiaa esim. sodanajalta ihmetellä, niin bunkkeriraunioita löytyy Vallikalliosta (Konala/Espoo), Käpylästä, Pihlajanmäeltä, Maunulasta ja muistaakseni myös Herttonimestä, paljon on katseltavaa/koettavaa jos vaan haluaa, Helsinki ei todellakaan ole pelkkää betonia.


    • Anonyymi

      Huomenna sinun tekee jo mieli palata kotiin sivistyksen pariin. Totuus tekemättömistä töistä mökillä alkaa ahdistaa.

      • Anonyymi

        Mikä ketäkin ahdistaa!

        Onneksi me emme ole kaikki samanlaisia.


      • Anonyymi

        Välillä mökillä. Välillä kaupungisss. Niin jaksaa paremmin molempia.


    • Anonyymi

      Junger totesi eilen tv:ssä kysymykseen, mitä hyvää koronassa, mikä tulee muuttumaan pysyvästi?

      'Parasasta, että enää ei tarvitse miettiä kätelläänkö vaiko halataanko. Enää ei tarvitse kumpaakaan!

      Jesh!

      Kuka älykääpiö keksi kimppa- ja ryhmähalit vieraiden ihmisten kesken ? Työpaikoilla?

      • Anonyymi

        Maaseudun rauhaan pääsee jos sitä haluaa ja siellä viihtyy,kokeilkaa ensiksi viihdyttekö maalla/metsässä pidenmään kuin pari päivää . Tätä voi kokeilla eikä ole rahasta kiinni ,näitä retkipolkuja yms on tähän tarkoitukseen saatavilla jos vain haluaa. Aloittakaa päivän retkistä ja yöksi kotiin siitä on hyvä aloittaa . Jos tuntuu omalta tää juttu pidentäkää retkiänne muutamiksi päiviksi ja ostakaa lisää varusteita pikkuhiljaa .Ps tämä voi olla se sinun juttusi,muista tämä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaseudun rauhaan pääsee jos sitä haluaa ja siellä viihtyy,kokeilkaa ensiksi viihdyttekö maalla/metsässä pidenmään kuin pari päivää . Tätä voi kokeilla eikä ole rahasta kiinni ,näitä retkipolkuja yms on tähän tarkoitukseen saatavilla jos vain haluaa. Aloittakaa päivän retkistä ja yöksi kotiin siitä on hyvä aloittaa . Jos tuntuu omalta tää juttu pidentäkää retkiänne muutamiksi päiviksi ja ostakaa lisää varusteita pikkuhiljaa .Ps tämä voi olla se sinun juttusi,muista tämä !

        Aika moni viihtyy. Miljoona kesäpaikkaa on suomalaisilla, jos miljoona edes riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni viihtyy. Miljoona kesäpaikkaa on suomalaisilla, jos miljoona edes riittää.

        Toiset viihtyy ainoastaan viinan voimalla mökkitien päässä alkaa hiekka ropista niin ensimmäin kaljatölkki poksahtaa auki ,ja sitämukaa mennään ja kun viinat ovat loppuneet alkaa tulla mieli kaupunkiin, ja jos perhe on vielä mukana niin mykkäkoulu jatkunee seuraavan viikon .Tätä se on mökkeily monelta osin suomenmaassa, ahkerat työleiriläiset alkavat olla harvinaisuus tässä maassa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni viihtyy. Miljoona kesäpaikkaa on suomalaisilla, jos miljoona edes riittää.

        Keski-ikä yli 60 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset viihtyy ainoastaan viinan voimalla mökkitien päässä alkaa hiekka ropista niin ensimmäin kaljatölkki poksahtaa auki ,ja sitämukaa mennään ja kun viinat ovat loppuneet alkaa tulla mieli kaupunkiin, ja jos perhe on vielä mukana niin mykkäkoulu jatkunee seuraavan viikon .Tätä se on mökkeily monelta osin suomenmaassa, ahkerat työleiriläiset alkavat olla harvinaisuus tässä maassa .

        Moni hesassa kärsii järjettömästi, hulluuteen asti, kun baarit on kiinni, kun ei pääse baariin tilaamaan. Ihan joka arkipäivä. Jopa aamusta alkaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni hesassa kärsii järjettömästi, hulluuteen asti, kun baarit on kiinni, kun ei pääse baariin tilaamaan. Ihan joka arkipäivä. Jopa aamusta alkaen.

        Kauhea möly on ollut ravintoloiden sulkemisesta.


      • Anonyymi

        Ei hitto, kyllä minä vielä halaan naisystävääni, itse kun
        olen mies ja hetero, ja niin on naisystävänikin hetero.

        Halaus on merkki siitä, että välittää toisesta hirmuisen
        paljon.

        Okei, koronasäädökset, pidetään ne mielessä niin kauan
        kuin tätä karanteenia kestää nytten Suomessa. En
        halua koronatartuntaa ja joutua hyvässä lykyssä 3 kuu-
        kaudeksi makoilemaan sairaalaan taikka pahimmassa
        tilanteessa näin nuorena (36 vuotta) ruumishuoneelle
        ja hautaan joutua koronan tappaessa minut.

        Kiinaa ja kiinalaisia kohtaan minulla ei ole mitään
        sympatioita tällä hetkellä. Kiinahan on ollut kehitysmaa
        1.10.1949 lähtien kun siitä muovautui kommunistivaltio.
        Muinaisina keisarivallan aikoina tuhansia vuosia sitten
        Kiina on ollut viimeksi sivistysvaltio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni hesassa kärsii järjettömästi, hulluuteen asti, kun baarit on kiinni, kun ei pääse baariin tilaamaan. Ihan joka arkipäivä. Jopa aamusta alkaen.

        Ei ole hinkua baareihin, mutta ravintoloiden, kirjastoiden, uimahallien,
        kuntosalien, museoiden, konserttisalien, lentokenttien ja laivasatamien
        pysyessä kiinni nytten, alkaa olemaan kärsivällisyys hieman koetuksella
        kun tämä karanteeni jatkuu ja jatkuu vain, eikä tiedetä kukaan milloin
        tämä karanteeni oikein päättyy, ja voi huokaista helpotuksesta. Kesäkausi
        touko-, kesä-, heinä- ja elokuussa tulee olemaan tympeän tylsä jos
        kaikki kesäaktiviteetit perutaan tänä vuonna.

        Paska homma, minkä kiinalaiset tekivät koko maailmalle, karhun-
        palveluksen. Lopettaisivat lepakoiden syönnin, ei niistä leviä kuin
        pelkkää koronavirusta, kaikki eliölajit ne kiinalaiset syövät, karmeaa,
        on meillä eurooppalaisilla sentään paljon järkeenkäyvämpi ruokavalio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaseudun rauhaan pääsee jos sitä haluaa ja siellä viihtyy,kokeilkaa ensiksi viihdyttekö maalla/metsässä pidenmään kuin pari päivää . Tätä voi kokeilla eikä ole rahasta kiinni ,näitä retkipolkuja yms on tähän tarkoitukseen saatavilla jos vain haluaa. Aloittakaa päivän retkistä ja yöksi kotiin siitä on hyvä aloittaa . Jos tuntuu omalta tää juttu pidentäkää retkiänne muutamiksi päiviksi ja ostakaa lisää varusteita pikkuhiljaa .Ps tämä voi olla se sinun juttusi,muista tämä !

        Toisten pihoille ja nurkkiin ei leiriydytä.

        Se grilli ja laituri siellä mökillä ei ole vieraita varten, kun omistaja ei ole paikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hinkua baareihin, mutta ravintoloiden, kirjastoiden, uimahallien,
        kuntosalien, museoiden, konserttisalien, lentokenttien ja laivasatamien
        pysyessä kiinni nytten, alkaa olemaan kärsivällisyys hieman koetuksella
        kun tämä karanteeni jatkuu ja jatkuu vain, eikä tiedetä kukaan milloin
        tämä karanteeni oikein päättyy, ja voi huokaista helpotuksesta. Kesäkausi
        touko-, kesä-, heinä- ja elokuussa tulee olemaan tympeän tylsä jos
        kaikki kesäaktiviteetit perutaan tänä vuonna.

        Paska homma, minkä kiinalaiset tekivät koko maailmalle, karhun-
        palveluksen. Lopettaisivat lepakoiden syönnin, ei niistä leviä kuin
        pelkkää koronavirusta, kaikki eliölajit ne kiinalaiset syövät, karmeaa,
        on meillä eurooppalaisilla sentään paljon järkeenkäyvämpi ruokavalio.

        Malttia! Ei tilanne hosuen parane. Hosumalla tilanne vain pahenee. Kestetään se eristys kunnialla, ja katsotaan tulevaisuuteen. Nyt ei ole oikea aika niille aktiviteeteille. Ei tänä kesänä. Emme voi muuta nyt kuin kestää eristystä ja kirota Kiinaa ja kiinalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset viihtyy ainoastaan viinan voimalla mökkitien päässä alkaa hiekka ropista niin ensimmäin kaljatölkki poksahtaa auki ,ja sitämukaa mennään ja kun viinat ovat loppuneet alkaa tulla mieli kaupunkiin, ja jos perhe on vielä mukana niin mykkäkoulu jatkunee seuraavan viikon .Tätä se on mökkeily monelta osin suomenmaassa, ahkerat työleiriläiset alkavat olla harvinaisuus tässä maassa .

        Pitikö sinun omat mökkitavat meille kaikille ilmoittaa, voi sua raukkaa, on siellä muutakin kuin se poks tsuh, ei kaikilla ole niinkuin sinulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni hesassa kärsii järjettömästi, hulluuteen asti, kun baarit on kiinni, kun ei pääse baariin tilaamaan. Ihan joka arkipäivä. Jopa aamusta alkaen.

        Naapurin apua voi aina käyttää=naapuri laittaa vaikka pahvista oven taakse "tiskin", siihen menet ovelle jonottamaan ja odottamaan vuoroasi, naapuri myy sitten sinulle sen kaljan kertoimella 4 ja sinä imet niitä sen 10kpl ja siitä hoiput omaan kämppää/punkkaan, onko se nyt niin helkutin vaikeeta?, jos siltä tuntuu, niin öriset rappukäytävässä tarpeeksi lujaa, niin johan on "sinitakit" raahaamassa sua känniputkaan, miten toi eroaa sun normaalista baarikäynnistä?, ai niin, ei ole niitä "ohranjyvän silmissä" kaunistamia daameja "tiskillä", mutta nou hätä, ei ne oikeessakaan baarissa ole susta kiinnostuneita, eli ei mitään eroa normi B-iltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hitto, kyllä minä vielä halaan naisystävääni, itse kun
        olen mies ja hetero, ja niin on naisystävänikin hetero.

        Halaus on merkki siitä, että välittää toisesta hirmuisen
        paljon.

        Okei, koronasäädökset, pidetään ne mielessä niin kauan
        kuin tätä karanteenia kestää nytten Suomessa. En
        halua koronatartuntaa ja joutua hyvässä lykyssä 3 kuu-
        kaudeksi makoilemaan sairaalaan taikka pahimmassa
        tilanteessa näin nuorena (36 vuotta) ruumishuoneelle
        ja hautaan joutua koronan tappaessa minut.

        Kiinaa ja kiinalaisia kohtaan minulla ei ole mitään
        sympatioita tällä hetkellä. Kiinahan on ollut kehitysmaa
        1.10.1949 lähtien kun siitä muovautui kommunistivaltio.
        Muinaisina keisarivallan aikoina tuhansia vuosia sitten
        Kiina on ollut viimeksi sivistysvaltio.

        Eli olette ns. ho/le:ja, ei muuten erikseen pidä mainita seksuaalista suuntautumista, jos se ei eroa "valtaväestöstä", sori vaan ho/bi ja le/bi, kaikille se ei vaan käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Malttia! Ei tilanne hosuen parane. Hosumalla tilanne vain pahenee. Kestetään se eristys kunnialla, ja katsotaan tulevaisuuteen. Nyt ei ole oikea aika niille aktiviteeteille. Ei tänä kesänä. Emme voi muuta nyt kuin kestää eristystä ja kirota Kiinaa ja kiinalaisia.

        Jep, hosumal tulee vespäisii mukuloit.


    • Anonyymi

      On se jännä, jos pää hajoaa näin äkkiä. Mites kestäisit, jos olisi vuosien sotatilanne? Lähtisitkö silloinkin karkuun?

      • Anonyymi

        Pään hajoamisesta on jauhettu koko päivä telkkarissa. Joku tekee tuollakin isoa bisnestä. Lääketeollisuus mukaanlukien.

        Jollakulla voi jo tulla mieleen, että mitä vikaa minussa on, kun ei ahdista?


      • Anonyymi

        2. Maailmansota kesti 68 kuukautta ajalla
        1.9.1939 - 7.5.1945.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pään hajoamisesta on jauhettu koko päivä telkkarissa. Joku tekee tuollakin isoa bisnestä. Lääketeollisuus mukaanlukien.

        Jollakulla voi jo tulla mieleen, että mitä vikaa minussa on, kun ei ahdista?

        Median tehtävä on kylvää ja lietsoa ahdistusta, muuten kukaan ei sitä huomaa itsessään, kun katsoo noita tv:stä tulevia uutislähetyksiä, niin mikä siinä on, että aina aluksi sanotaan: HYVÄÄ PÄIVÄÄ/ILTAA ja heti perään: koronaan on siellä ja siellä kuollut niin ja niin monta ihmistä, mikä helvetin "hyvää toivottamisen paikka se on" kun ihmisiä on KUOLLUT, voisiko sanoa vaan että: päivää uutisita tai iltaa uutisista ja jättää ne HYVÄT pois, kun kyse ei ole HYVISTÄ asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Maailmansota kesti 68 kuukautta ajalla
        1.9.1939 - 7.5.1945.

        Vaari oli neljä vuotta rintamalla ja asui korsussa.
        Tämä ei ole mitään siihen verrattuna, kun saa olla omassa kotona sohvalla. Katsella telkkua ja räplätä kännykkkää.


    • Anonyymi

      Muuttotappiotaajamien keskustoista saa palveluiden läheltä rivarin pätkiä hintaan 20-25.000 eli lähes ilmaiseksi. Jos muutat sinne vaikka Etelä-Suomen taajamasta myytyäsi asuntosi, niin tilille jää 100.000 , mutta jos muutat Helsingistä myytyäsi kaksiosi, niin tilillesi jää 200.000 euroa. Jos sinulle juoksee noiden lisäksi vaikka eläke tai joku muu sopiva etuus joka kuukausi, niin noilla tienesteillä pärjää hyvin koko loppuelämän.

      • Anonyymi

        Mietinnän arvoinen juttu.


      • Anonyymi

        Muutama vuosi eteenpäin, niin ei ole Suomessa enää mitään juoksevia etuuksia.


      • Anonyymi

        Ei niitä kannata hankkia edes ilmaiseksi. Pankki ei anna niihin nykyisin minkäänlaista korjauslainaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä kannata hankkia edes ilmaiseksi. Pankki ei anna niihin nykyisin minkäänlaista korjauslainaa.

        Putkiremonti pieneen kerrostaloyksiöön maksaa kymmeniätuhansia euroja, eikä sillä oikeasti saa mitään lisää, mitään uutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietinnän arvoinen juttu.

        Palasin maalle viidenkymmenen vuoden jälkeen koska täällä on mökkikin, ollut koko ajan vapaa-ajan paikkana.
        Asuntoja on täälläkin 22 000 - 40 000 eurolla mutta en lähtenyt osto linjalle (ottamaan lainaa) koska sain 60 m2 kaksion 500 euron vuokralla. Asumistuki 300 euroa.
        Mökille matkaa kivenheitto. Luontoa ja vettä joka puolella kymmeniä kilometrejä.
        Kohtuullinen eläke juoksee, jää säästöönkin, siitäkin. Liike-elämä ja kaupat alle 2 km säteellä. Terkkariin matkaa 200 m jos sellaista tarvitsee. Palolaitos ja ambulanssi 300 m.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putkiremonti pieneen kerrostaloyksiöön maksaa kymmeniätuhansia euroja, eikä sillä oikeasti saa mitään lisää, mitään uutta.

        lähtee kusimadot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama vuosi eteenpäin, niin ei ole Suomessa enää mitään juoksevia etuuksia.

        ON,maahantunkeutuja geelipäille ainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama vuosi eteenpäin, niin ei ole Suomessa enää mitään juoksevia etuuksia.

        Jep ja kukaan ei juokse etuuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palasin maalle viidenkymmenen vuoden jälkeen koska täällä on mökkikin, ollut koko ajan vapaa-ajan paikkana.
        Asuntoja on täälläkin 22 000 - 40 000 eurolla mutta en lähtenyt osto linjalle (ottamaan lainaa) koska sain 60 m2 kaksion 500 euron vuokralla. Asumistuki 300 euroa.
        Mökille matkaa kivenheitto. Luontoa ja vettä joka puolella kymmeniä kilometrejä.
        Kohtuullinen eläke juoksee, jää säästöönkin, siitäkin. Liike-elämä ja kaupat alle 2 km säteellä. Terkkariin matkaa 200 m jos sellaista tarvitsee. Palolaitos ja ambulanssi 300 m.

        Mis tollane "persläpi" o, jos kaik noi ulottuvil?, mä sinne olisi tulos, kerro ihmettis muilleki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä kannata hankkia edes ilmaiseksi. Pankki ei anna niihin nykyisin minkäänlaista korjauslainaa.

        Kuule kyllä antaa, jos olet vähänkään hoitanut raha-asioitasi normaalisti ja siitä tulee vakituinen asuntosi. Ei kannata uskoa kaikkia pelotteluita, joita välittävät tietyt piirit rahanhimossaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palasin maalle viidenkymmenen vuoden jälkeen koska täällä on mökkikin, ollut koko ajan vapaa-ajan paikkana.
        Asuntoja on täälläkin 22 000 - 40 000 eurolla mutta en lähtenyt osto linjalle (ottamaan lainaa) koska sain 60 m2 kaksion 500 euron vuokralla. Asumistuki 300 euroa.
        Mökille matkaa kivenheitto. Luontoa ja vettä joka puolella kymmeniä kilometrejä.
        Kohtuullinen eläke juoksee, jää säästöönkin, siitäkin. Liike-elämä ja kaupat alle 2 km säteellä. Terkkariin matkaa 200 m jos sellaista tarvitsee. Palolaitos ja ambulanssi 300 m.

        Eli nyt sitten sinulla on ainoanana vaikeutena se, että mihin sijoittaisit rahasi ;D


    • Anonyymi

      Niin. Sulun alkuperäinen tarkoitus oli vain kiusantekoa niille terveille jotka halusi vapaaehtoisesti karanteeniin mökille omalla porukalla. Koronahysteeritkot nyt näkee koronaa kaikkialla kaupassakin jos on joku toinen samaan aikaan tai vailla useampi auto ajaa samaan suuntaan on ne siellä koronahysteerikon mielestä vain tämän koronahysteerikon kiusaksi.

      • Anonyymi

        Vanhuksia on silti kuollut päivittäin hoivakodeissa,
        miten selität nämä kuolemat, itse asiassa kuolleet
        ovat kylläkin olleet siinä 75-95 ikävuoden paikkeilla,
        jo elämää nähneitä ja kokeneita.

        Myös vammaisten asunmisyksiköissä on vedetty
        turvatoimet äärimmilleen, kun vammaiset eivät
        osaa itse huolehtia omasta terveydestään. Pitää
        tällöin asumisyksiköiden ohjaajien huolehtia näiden
        vammaisten turvallisuudesta ja terveydestä.


    • Anonyymi

      Kyllä on nykypäivän pumpulissa pidetty ihminen herkkä kun pää leviää heti kun vähän poikkeusolot!
      Mulle on aivan sama missä olen ja mitä teen niin pärjään eikä ahdistaa eikä pää leviä mutta minä olenkin kokenut "pikkuisen" kovemmat olot kuin tämä koronan aiheuttama poikkeusolo.

      • Anonyymi

        Te slummien sossupummit olette tottuneet asumaan eristyksissä pienissä putkamaisissa kopeissanne. Kaikki eivät ole kaltaisianne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te slummien sossupummit olette tottuneet asumaan eristyksissä pienissä putkamaisissa kopeissanne. Kaikki eivät ole kaltaisianne.

        Helsingissä helposti jään usein pohtimaan kriittisesti
        toimiiko Helsingin sosiaali- ja terveystoimi sittenkään
        sujuvasti, kun katselee kännisiä ja narkkareita Helsingin
        Rautatieasemalla hoipertelemassa, he näköjään eivät
        piittaa mistään mitään elämässään muuta kuin miten
        saavat lisää ja lisää vain päihteitä riippuvuuteensa.


      • Anonyymi

        Sinulla on hyvä elämänasenne, mutta monellakaan
        nuoremman sukupolven edustajalla ei näköjään ole
        elämänasenne kohdillaan, kun valittavat olojaan.
        Nuoremman ikäpolven ihmiset voisi lähettää aikakoneella
        ajalle 27.1.-15.5. 1918, mitkä olivat karmean kurjat olot tuon
        ajan Suomessa kun käytiin Kansalaissotaa Punaisten
        ja Valkoisten välillä. Voisi tulla perpektiiviä nuoremman
        sukupolven asenteisiin.


      • Anonyymi

        Jep! 2020-luvulla ei osata poikkeusoloja kestää... Nykyihmiset... Miten sota-aika ja siitä johtuva pula kestettiin? 2020-luvun väki ei olisi kestänyt sitä aikaa ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on hyvä elämänasenne, mutta monellakaan
        nuoremman sukupolven edustajalla ei näköjään ole
        elämänasenne kohdillaan, kun valittavat olojaan.
        Nuoremman ikäpolven ihmiset voisi lähettää aikakoneella
        ajalle 27.1.-15.5. 1918, mitkä olivat karmean kurjat olot tuon
        ajan Suomessa kun käytiin Kansalaissotaa Punaisten
        ja Valkoisten välillä. Voisi tulla perpektiiviä nuoremman
        sukupolven asenteisiin.

        Sama sota jatkuu punaisten ja valkokaulusten kanssa nykyäänkin joka helkutin vaaleissa, no onneksi ei lahdata rakennusten taakse "vääränuskoisia", mutta eduskunnan kyselytunneilla se näkyy edelleenkin, sanan miekat ja tukari viuhuu oikealta vasemmalle ja vasemmalta oikealle, ainoot jotka ei osallistu, on kes kustan vastuuttomat väistelijät perse suomalaiset, ne pitää "nupit alhaalla, jottei osu nuppiin" ja sitten räksyttävät jälkijunassa et olis pitänyt tehdä näin tai noin, saamattomia katkonieleskelijöitä "oppaansa" vetäminä.


    • Anonyymi

      Eikö ihmisillä ole kotona noita kaikkia puuhia ja tkemisiä? Kun kerrankin on aikaa, niiin ... - Nm. Siivotkaa nurkkanne

      • Anonyymi

        Millaisessa sotkussa pitää elää, jotta jokapäivälle löytyy tunneiksi siivoamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisessa sotkussa pitää elää, jotta jokapäivälle löytyy tunneiksi siivoamista?

        Aika yleisesti ihmiset elävät sellaisissa sotkuissa, että tuntiakaan päivästä ei ole käytetty siivoamiseen vuositolkulla. - Nm. Montako kotia olet nähnyt


    • Anonyymi

      Mökki on työleiri ja yhtälailla siellä hajoaa pää kuin omakotitalossa. Siinä kerrotalokopperossa nyt ei ole korona-aikana vankina enää Erkkikään.

      • Anonyymi

        Riippuu mökistä. Meillä iso tupa ja kyökki, 3 makkaria, isot telkkarit joka huoneessa, talviasuttava, kaksi takkaa, sauna päärakennuksessa plus rantasauna, grillikatos hyvillä varusteilla, koivuhalot ostetaan paikalliselta maatilalliselta valmiina, vesi ja sähkö tulee tupaan ja saunaan, vielä ei ole aika edes haravoida tonttia vaan voi istuskella saunan jälkeen valtavalla terassilla, katsella järvelle ja kuunnella hiljaisuutta. Lähimpään mökkiin 2km matkaa. Grilli kuumaksi ja olut auki poks. Siinä koronat unohtuu ja stressit.

        Tätähän te mökkeilyn kritisoijat juuri kadehditte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mökistä. Meillä iso tupa ja kyökki, 3 makkaria, isot telkkarit joka huoneessa, talviasuttava, kaksi takkaa, sauna päärakennuksessa plus rantasauna, grillikatos hyvillä varusteilla, koivuhalot ostetaan paikalliselta maatilalliselta valmiina, vesi ja sähkö tulee tupaan ja saunaan, vielä ei ole aika edes haravoida tonttia vaan voi istuskella saunan jälkeen valtavalla terassilla, katsella järvelle ja kuunnella hiljaisuutta. Lähimpään mökkiin 2km matkaa. Grilli kuumaksi ja olut auki poks. Siinä koronat unohtuu ja stressit.

        Tätähän te mökkeilyn kritisoijat juuri kadehditte.

        Sulla kuuluu olevan ihan hemmetin ahdas kuva elämästä ja maailmasta. - Nm. Avarru


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla kuuluu olevan ihan hemmetin ahdas kuva elämästä ja maailmasta. - Nm. Avarru

        Tarkoitatko lääketokkuraa jossakin lähiön sossukämpässä nuorten sairaseläkeläisten kanssa rämpytellen kitaraa josta puuttuu kieliä? Ei kiitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mökistä. Meillä iso tupa ja kyökki, 3 makkaria, isot telkkarit joka huoneessa, talviasuttava, kaksi takkaa, sauna päärakennuksessa plus rantasauna, grillikatos hyvillä varusteilla, koivuhalot ostetaan paikalliselta maatilalliselta valmiina, vesi ja sähkö tulee tupaan ja saunaan, vielä ei ole aika edes haravoida tonttia vaan voi istuskella saunan jälkeen valtavalla terassilla, katsella järvelle ja kuunnella hiljaisuutta. Lähimpään mökkiin 2km matkaa. Grilli kuumaksi ja olut auki poks. Siinä koronat unohtuu ja stressit.

        Tätähän te mökkeilyn kritisoijat juuri kadehditte.

        Niinpä, vaikka kyllä tosta aika paljon puuttuu tiettyä mökkifiilistä.

        Minä tykkään mönkiä maassa. Kasvattaa kasveja. Raivata lepikkoa. Hakata klapeja. Kantaa vettä. Käydä sienessä. Marjassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mökistä. Meillä iso tupa ja kyökki, 3 makkaria, isot telkkarit joka huoneessa, talviasuttava, kaksi takkaa, sauna päärakennuksessa plus rantasauna, grillikatos hyvillä varusteilla, koivuhalot ostetaan paikalliselta maatilalliselta valmiina, vesi ja sähkö tulee tupaan ja saunaan, vielä ei ole aika edes haravoida tonttia vaan voi istuskella saunan jälkeen valtavalla terassilla, katsella järvelle ja kuunnella hiljaisuutta. Lähimpään mökkiin 2km matkaa. Grilli kuumaksi ja olut auki poks. Siinä koronat unohtuu ja stressit.

        Tätähän te mökkeilyn kritisoijat juuri kadehditte.

        No onnee vaan, meillä lähin mökkinaapuri on ihan kiinni meidän rajassa ja kaikenlisäksi vittumainen naapuri onkin kun on jo yli 20-vuotta tullut haastamaan riitaa milloin mistäkin. Uhkaillut jopa oikeustoimilla jos me ei tehdä kuten he haluavat ja vaatineet myös rahaa.

        On se mökkeily vaan hienoa. No siitä syystä ei olla paljoa siellä itse vietetty aikaa vaan vuokrattu pääsääntöisesti mut enää ei edes vuokrata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mökistä. Meillä iso tupa ja kyökki, 3 makkaria, isot telkkarit joka huoneessa, talviasuttava, kaksi takkaa, sauna päärakennuksessa plus rantasauna, grillikatos hyvillä varusteilla, koivuhalot ostetaan paikalliselta maatilalliselta valmiina, vesi ja sähkö tulee tupaan ja saunaan, vielä ei ole aika edes haravoida tonttia vaan voi istuskella saunan jälkeen valtavalla terassilla, katsella järvelle ja kuunnella hiljaisuutta. Lähimpään mökkiin 2km matkaa. Grilli kuumaksi ja olut auki poks. Siinä koronat unohtuu ja stressit.

        Tätähän te mökkeilyn kritisoijat juuri kadehditte.

        Niin, meidän mökki on 15 min Turun keskustasta rantasaunalla ja omaa tonttia melkein hehtaari, mut asutaan 30 min Trusta Aurajoen rannalla ja tonttia 2000 neliötä. Molemmista kauppaan kävellen, ettei täsä nyt tarvii vielä stressata!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onnee vaan, meillä lähin mökkinaapuri on ihan kiinni meidän rajassa ja kaikenlisäksi vittumainen naapuri onkin kun on jo yli 20-vuotta tullut haastamaan riitaa milloin mistäkin. Uhkaillut jopa oikeustoimilla jos me ei tehdä kuten he haluavat ja vaatineet myös rahaa.

        On se mökkeily vaan hienoa. No siitä syystä ei olla paljoa siellä itse vietetty aikaa vaan vuokrattu pääsääntöisesti mut enää ei edes vuokrata.

        Miksi et leivo sitä turpaan olan takaa vai eikö ole kanttia pupujussi.
        Jokaiselle hevostelijalle löytyy suitset ja ohjastaja. Sakot pahoinpitelystä on pieni hinta rauhasta maassa.
        Itse olen joutunut vastaavaan tilanteeseen mutta se olikin naapuri kun joutui lähtemään todella peloissaan, melkein saappaat edellä. Itse selvisin ehdollisella tuomiolla kun ei ollut aiempaa rikollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, vaikka kyllä tosta aika paljon puuttuu tiettyä mökkifiilistä.

        Minä tykkään mönkiä maassa. Kasvattaa kasveja. Raivata lepikkoa. Hakata klapeja. Kantaa vettä. Käydä sienessä. Marjassa.

        Perusjuttuja mökkielämässä. Hienoa että
        osaat nykypäivänä arvostaa noita aktiviteetteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko lääketokkuraa jossakin lähiön sossukämpässä nuorten sairaseläkeläisten kanssa rämpytellen kitaraa josta puuttuu kieliä? Ei kiitti.

        En. Tarkoitin sen kommentin kirjoittajaa, jolle vastasin. - Nm. Luki-luki vai joku muu ymmärtämisen vaje


    • Anonyymi

      <kyllä minäkin muuttaisin maalle mutta ei varaa

    • Anonyymi

      Yritä nnyt pitää se nuppisi jotenkin kasassa, ettei toisille ihmisille eikä eläimillekään aiheudu mitään ongelmaa sinusta!

    • Anonyymi

      Jos nuppi hajoaa noin pienestä niin ei varmaan tuu näillä näkymin olemaan elämäsi kovin pitkä.

      • Anonyymi

        Hirveitä terapia systeemejä valmistellaan jo syksyksi kouluun.

        Ihan alkaa olla jo muotia olla nuppivikainen ja napata jotain nappia.

        Voi kun vanhemmat ja nuoriso ymmärtäisi, mitä kaikkea se MT-diagnoosi oikeasti merkitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveitä terapia systeemejä valmistellaan jo syksyksi kouluun.

        Ihan alkaa olla jo muotia olla nuppivikainen ja napata jotain nappia.

        Voi kun vanhemmat ja nuoriso ymmärtäisi, mitä kaikkea se MT-diagnoosi oikeasti merkitsee.

        No mitä se merkitsee?

        Terveisin syrjäytynyt sairaseläkkeellä oleva mielenterveysongelmainen 31-vuotias


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveitä terapia systeemejä valmistellaan jo syksyksi kouluun.

        Ihan alkaa olla jo muotia olla nuppivikainen ja napata jotain nappia.

        Voi kun vanhemmat ja nuoriso ymmärtäisi, mitä kaikkea se MT-diagnoosi oikeasti merkitsee.

        Sitä se tätä nykyä on... Ihmeen herkkiä ollaan nykyään, ja MT-diagnoosit on niin muodikkaita-


    • Anonyymi

      Konstilla millä hyvänsä pitää välttää turhien MT-diagnoosien jako ihmisille. Ihminen menettää eämänsä. Moni muukin kärsii. Maksaa yhteiskunnalle mielettömästi.

      Suurin sairaseläkkeelle jäämisen syy on MT-ongelmat. Osa alkuun keksittyä. Ongelma syntyy ja kasvaa diagnoosista ja lopulta ollaan ongelmissa.

      • Anonyymi

        Jokaisella ihmisellä on "mielenterveysongelmia" ainut ero on siinä että terveimmät ihmiset on diagnosoituja ja hulluimmat ovat poliitikkoja.


      • Anonyymi

        Että diagnoosista alkaa sairaus?!? Kyllä homma menee niin, että sairaudesta alkaa diagnoosi, joita ei ihan heppoisesti jaella kenelle vaan. Sairaille diagnoosi antaa elämän, kun osataan sitten hoitaakin. Mitä hyötyy skitsofreenikko kommentista, " häntä pystyyn vaan ja menoksi..."?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että diagnoosista alkaa sairaus?!? Kyllä homma menee niin, että sairaudesta alkaa diagnoosi, joita ei ihan heppoisesti jaella kenelle vaan. Sairaille diagnoosi antaa elämän, kun osataan sitten hoitaakin. Mitä hyötyy skitsofreenikko kommentista, " häntä pystyyn vaan ja menoksi..."?

        Siinä taas ei joku tiedä mistään mitään, vaikka luulee kaiken tietävänsä.


    • Anonyymi

      Pidä kypärä tai jokin pata päässäsi varmuuden vuoksi ... mökkipaikkakunnalla.

    • Anonyymi

      En asuis maalla vaikka maksettais 😆 vaikka olisi sukupolvenvaihdoksessa iso maalaistalo ja tilukset tullut, niin ei ikinä. Kaupungin syke paras syke.

      • Anonyymi

        Suorin tie saada ennenaikainen syöpäsairaus asua siellä sykkeessä. Mietipä miksi sen saa vaikka ei polttaisi tupakkiakaan? Esim Helsinki yksi saastuneimmista cityistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suorin tie saada ennenaikainen syöpäsairaus asua siellä sykkeessä. Mietipä miksi sen saa vaikka ei polttaisi tupakkiakaan? Esim Helsinki yksi saastuneimmista cityistä.

        Helsinki sentään luopuu kivihiilestä
        lämmöntuotannossa vuonna 2024.

        En tiedä auttaako tämä kokonaan
        puhdistamaan ilmaa Helsingissä että
        luovutaan kivihiilestä lämmöntuotannossa
        Helsingissä 4 vuoden päästä.

        Nykyinen Helsingin kaupunginjohtaja
        Jan Vapaavuori hamuaa tiivimpää
        rakennuskantaa Helsinkiin, en lämpene
        Vapaavuoren ajatukselle, pitää olla
        myös viheralueita ja rantaviivaa Helsingissä,
        kallioperää ja rantakallioita.


      • Anonyymi

        Kaupungeissa ne taudit vasta leviääkin! Ei, ei kiitos! En halua asua kaupungissa. Ellei ole koronaa, niin ilmansaasteet nostavat syöpäriskiä. Sitten vielä se meteli, ei sitä kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinki sentään luopuu kivihiilestä
        lämmöntuotannossa vuonna 2024.

        En tiedä auttaako tämä kokonaan
        puhdistamaan ilmaa Helsingissä että
        luovutaan kivihiilestä lämmöntuotannossa
        Helsingissä 4 vuoden päästä.

        Nykyinen Helsingin kaupunginjohtaja
        Jan Vapaavuori hamuaa tiivimpää
        rakennuskantaa Helsinkiin, en lämpene
        Vapaavuoren ajatukselle, pitää olla
        myös viheralueita ja rantaviivaa Helsingissä,
        kallioperää ja rantakallioita.

        Nämä koronan tapaiset epidemiat tulevat ilmeisesti muuttamaan tätä vielä tällä hetkellä vallitsevaa kuvaa, että tiivistä ja korkeata.

        Korona ja epidemiat olivat jo epidemiologien tiedossa ja lisää on tulossa Aasiasta. Kaupunkisuunnittelussa on tämän kriisin jälkeen ja oikeastaan ollut jo vähän aikaa ennenkin eri trendit. Suomessa tullaan vaan aina muutama vuosi jäljessä..


    • Anonyymi

      On teillä etelän vetelillä heikot päät, kun ette kestä kotona olemista. Pysykään kotona sisällä ja käykää ulkona vain kauppareissulla ja apteekissa.

      • Anonyymi

        Kyllä minä kestän tätä karanteenia,
        odotan vain milloin tämä karenteeni
        oikein päättyy.


    • Anonyymi

      Kuinkakohan monta elämää hallitus eli alistajamme haluavat vielä tuhota? Työpaikkojen tuhoamisen myötä tuhoutuu moni elämä kun rahat eivät riitä lainojen takaisinmaksuun eikä valtio yksittäistä ihmistä halua pelastaa.

      Valtion perusperiaate:
      1. Hyödynnä ongelma tai luo sellainen
      2. Esitä valtio ainoaksi ratkaisuksi ongelmaan
      3. Muuta lait jotta valtiolla on enemmän valtaa
      4. Ota lisää velkaa keskuspankeilta.
      5. Keskuspankkien omistajat kiittävät ja saavat enemmän osinkoja uuden velan myötä.
      6. Valtion henkilöstöä osallistuu Bilderberg kokouksiin, jotka ovat salaisia. Eihän tottelijoille tarvitse kertoa mitä juonia keskuspankkiliitännäisillä henkilöillä kaavailaan Bilderberg-salaseurassa.
      7. Toteuta NWO:ta

    • Anonyymi

      Jos tällänen asia hajottaa teidän pään, kuinka te meinaatte pärjätä kun tulee tosi ongelmia?
      Jo on onnetonta ryhmää.
      Terveisin Tampereen mies 45v.

      • Anonyymi

        En pitänyt synt .hels. Paikasta enkä paikasta maaseudun . Asuntoni on jättimäinen as.auto..


    • Anonyymi

      Mökillä saa kirveen käteen.

      • Anonyymi

        niin, jos on tottumaton kirveen käyttäjä.


    • Anonyymi

      Sähkön perusmaksu,tiemaksu,vakuutukset,kiinteistövero,kunnossapito ja matkat mökille.Tätä on koettu liian kanssa .
      Toinen vaihtoehto olisi ollut vuokrata kesämökki pariksi viikoksi /vuosi eri paikoista Suomessa.Vuoden pimeimpään aikaan voisi tehdä joskus viikon matkan johonkin välimeren maahan.
      44 v töissä ja 55v mehiläisten hoitoa harrastuksena.Vuoden marjat ja sienet vaihdoin tuttavien kanssa hunajaan
      En enää kaipaa matkailua enkä puuhastelua.Mökillä kiinnostaa enää saunan lämmitys ja saunominen auringon laskiessa länteen järven selän taakse.

    • Anonyymi

      Kyllä pitää olla laho pää jos ei kestä olla kotona, en voi ymmärtää. nimim. Mökillä silloin tällöin

    • Anonyymi

      Mökit takavarikoitava kaikki valtiolle ja asutetaan niihin turvapaikanhakijoita.

    • Anonyymi

      Koronan idea oli tuottaa kansainvälinen ekonominen romahtaminen, kaikki jotka osaa laskea 1 1 tajuaa tämän. Lisäksi lääkeyhtiöt rikastuvat.

      • Anonyymi

        Lapsuuden maalla asuneena, en sinne kaipaa. Kaupunki jossa palvelut pelaa ja vanhana varsinkin on turvallisempi kuin mökki korvessa.


      • Anonyymi

        Se joka keksii ensimmäisenä rokotteen tähän virukseen,osakkeet noussevat pilviin ja moni tekee elämänsä tilin .


      • Anonyymi

        "Koronan idea oli tuottaa kansainvälinen ekonominen romahtaminen, kaikki jotka osaa laskea 1 1 tajuaa tämän. Lisäksi lääkeyhtiöt rikastuvat."

        Mulla oli osakesijoituksia jotka oli aivan huippuarvossa Tammi-Helmikuussa enkä tietenkään ehtinyt myydä niitä vaikka yritin mut kukaan ei ostanut, sitten tuli romahdus ja kaikki meni. Pakko tän on olla joku eliitin salajuoni!

        Mies89


      • Anonyymi

        Salaliittoteorioihin uskominen kertoo älyn puutteesta.


    • Anonyymi

      Maaseudun rauhassa metsien ja vesistöjen
      läheisyydessä mieli lepää, kaupungin vilinässä
      mieli stressaantuu herkästi. Omavaraistaloudessa
      sentään tietää mistä ruoka tulee, kaupunkilaiset
      taasen ovat riippuvaisia palveluiden annista.

      Tässäpä se ristiriita maaseudun ja kaupunkien
      välillä.

      • Anonyymi

        Vanhuksien ei kannata mökeille mennä, siellä kun kaatuu tai muuta sattuu, pitkä matka saada apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhuksien ei kannata mökeille mennä, siellä kun kaatuu tai muuta sattuu, pitkä matka saada apua.

        Useimmat meistä kuolee omaan sänkyynsä.


    • Anonyymi

      Ite kulen mökillä vehkeet paljaana siltä varalta jos naapuri mökille tulee uusi maalaisia. Kirves on siis otettu suojuksesta ja puukko tupesta.

      • Anonyymi

        Älä nyt vaan munaas viillä tai kompastu kirveeseen


    • Anonyymi

      Kyllä Suomessa metsää riittää ilman mökkiäkin. Ylös ulos ja kunnon lenkille.
      Happea riittää ja kuntoa kohentamaan, oletpa missä tahansa. Pää hajoaa vain heikoilta jotka vain löhöilee sisällä tekemättä mitään järkevää.

      • Anonyymi

        Se on aivan totta! Ei tarvi lähiöistäkään kauas kävellä niin on luonnossa. Meillä Jyväskylässä esim loistavat ulkoilumaastot. On kukkulaa, laavua, lenkkipolkua, lampe, kangasmaastoa ja suota. Saa ihan valita maun mukaan. Asuttiin aikoinaan Kirkkonummella kerrostalossa. Siitä kun pyöräili sinne rannikolle ja käveli loput luonnonpolkuja merelle, niin upeaa merimaisemaa ja retkipaikkoja. Kaikkialta löytyy kaunista luontoa. Sitä ne tulee tuolta Japanista ja Kiinasta saakka tänne ihmettelemään turistitkin normaaliolosuhteissa. Meillä se on joka päivä täällä. Se vaan pitää osata hyödyntää. Järvisuomi koskineen on myös upea ja meillä vettä ja vesistöä piisaa. Joutsenet oli eilen saapuneet meidän paikalliselle lammelle, vaikka vielä jäässä onkin.


    • Anonyymi

      Kuin myös.

    • Anonyymi

      Mökkikuntien kannattaisi nyt vähän miettiä mökkiläisiin suhtautumista. Kaupungeista saattaa olla tulossa vakiasukkaita, veronmaksajia.

    • Anonyymi

      Jos vaikka ensin opettelisit kirjoittamaan oikeaa suomea, dorka.

    • Anonyymi

      Kirjat mökkikunnalle ja se kakkosasunto kaupungissa. Verot oikeaan osoitteeseen ja palvelut paranee.

    • Anonyymi

      Onpa sulla vaikeaa.
      Oletko tullut ajatelleeksi, että koska vaan voit joutua minkä muun sairauden tai onnettomuuden takia olemaan kotonasi sisällä. (Esimerkiksi ihminen voi sokeutua ihan ykskaks.) Oletko tullut ajatelleeksi, että olisit kiukuttelullasi ongelmaksi läheisillesi.. olet onnekas jos läheisesi jaksavat olla lähelläsi.
      Ollaan ja elellään.

    • Anonyymi

      Ei hajoo pää vaikka viiteen viikkoon en ole nähnyt kuin yhden perheen ulkopuolisen ihmisen. Hoidetaan lampaita, hevosia ja muita eläimiä. Ruokaa riittää meille kaikille. Välillä saunotaan yöllä ja ihaillaan kirkasta tähteä taivaalla. Rahaa ei paljoa tule, mutta ei sitä paljoa menekään. Koneita ei montaakaan ole, melkein kaikki tehdään lihastyönä. Elämäntapana on työ, joka ei työltä tunnu. Kaupunkiin en tahtoisi koskaan muuttaa. Aikoinaan tämän elämäntyylin valitsin, enkä ole katunut. Helpolla en ole silti päässyt. Paremminkin selättänyt lukemattomia ongelmia ja venynyt sellaisiin töihin, joihin en tiennyt edes kykeneväni. Onnea matkaan kaikille teille samoin ajatteleville.

      • Anonyymi

        Miksi pitää olla ”samoin ajatteleva”, että toivotat onnea matkaan?

        Minä puolestani toivotan onnea matkaan kaikille, vaikka eivät samoin ajattelisikaan, olivatpa he kaupungista tai maalta! Myös sinulle! Ja oikein hyvä kun olet löytänyt itsellesi sopivan elämäntavan! :D


      • Anonyymi

        Miksi pitää olla ”samoin ajatteleva”, että toivotat onnea matkaan?

        Minä puolestani toivotan onnea matkaan kaikille, vaikka eivät samoin ajattelisikaan, olivatpa he kaupungista tai maalta! Myös sinulle! Ja oikein hyvä kun olet löytänyt itsellesi sopivan elämäntavan! :D


      • Anonyymi

        Miksi pitää olla ”samoin ajatteleva”, että toivotat onnea matkaan?

        Minä puolestani toivotan onnea matkaan kaikille, vaikka eivät samoin ajattelisikaan, olivatpa he kaupungista tai maalta! Myös sinulle! Ja oikein hyvä kun olet löytänyt itsellesi sopivan elämäntavan! :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää olla ”samoin ajatteleva”, että toivotat onnea matkaan?

        Minä puolestani toivotan onnea matkaan kaikille, vaikka eivät samoin ajattelisikaan, olivatpa he kaupungista tai maalta! Myös sinulle! Ja oikein hyvä kun olet löytänyt itsellesi sopivan elämäntavan! :D

        Kiitos! Onnea matkaan myös sinulle! Huomautit ihan aiheesta, kirjoitin ajattelematta loppuun asti ja korjataan toivotus kaikkia koskevaksi.


    • Anonyymi

      Eiku mökille...vastuullisesti....hallitus ei meitä kyykytä kun vastuullisuutta noudatetaan....eikä pistäväkatseinen pääteini....

      • Anonyymi

        Pääteini sai heti kehut asioiden hoitamisen johdosta sen jälkeen kun luvattiin lisämiljoonia WHO:lle. Samalla mekanismilla aukeaa EU:sta komeita virkoja poliitikoille.


      • Anonyymi

        Ei kaksikymmentä vuotta täyttänyt ja yliopistot käynyt ole enää mikään teini (teenager), vaan nuorehko aikuinen.

        Tai voi tietysti olla jonkun eläkeikäisen mielensäpahoittajan näkökulmasta.


      • Anonyymi

        Mökeillä käytetään melko runsaasti alkoholia. Montako humalaista vastuullista henkilöä tunnet? - Nm. Vastuullinen ei edes humallu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääteini sai heti kehut asioiden hoitamisen johdosta sen jälkeen kun luvattiin lisämiljoonia WHO:lle. Samalla mekanismilla aukeaa EU:sta komeita virkoja poliitikoille.

        Pääsi pohjattomalle pussille jakamaan suomalaisten tulevatkin verorahat jo etukäteen ja taitaa tasoittaa tietä kansainvälisiin virkoihin, ehkäpä itselleen ja kavereileen. Kunnian himoa pitää olla🤩


    • Anonyymi

      Asun yksin kerrostalossa, kaupasta tuodaan tilaamani tavarat haluamaani aikaan, ulkoilen muita kartellen, ei hajoa pää, ei suututa, ei mene hermot, ei pala pinna , ei tuskastuta, suututa, masenna tai väsytä. Kotona on kiva olla!!!!
      Mukavaa kavättä!

    • Anonyymi

      Vielä kun joku toisi mökille 🚁 helikopterilla rahaa 💰!

      100 000 euroa edes alkuun.

    • Anonyymi

      Työpaikan kusipäiden kanssa pää hajoaa, kotona on mahtavaa ja hermot lepää.

    • Anonyymi

      Siksihän se pyritäänkin kieltämään kun on riski että ihmiset rentoutuvat siellä. Ihmisten tulee k ä r s i ä

    • Anonyymi

      Uskon olevani FOKKERI ja lähden nousúkiintoon laiturilta, pian BF109a, on peräsimessäni LASKEN KAASUA...........nnnnnnnnuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii raahahhaah
      t. avaaja

    • Anonyymi

      Hillitkää sitä halua mennä mökille! Nyt on väärä aika mennä mökille, sillä koronapandemia ei ole ohi vieläkään! Malttia!

    • Anonyymi

      Koronahysteerikot kute kutsun (niitä kodin ulkopuolella vain suoja-asteissa kiireestä kantapäähän) liikkuvia tyyppejä jotka saarnaa tätä uskontoa toisille.. Ei oikein ymmärrä mökkeilyn ideaa, mahtaako niillä edes olla mökkiä vai ovatko vain kateellisia niille joilla on mökki? Niin itselle mökkeily on sitä, että mökille joka sijaitsee metsän keskellä veden äärellä mennään eikä sieltä juuri poistuta mihinkään. Sivistyksen pariin tarvii lähteä todella harvoin mistään syystä. Kyllä siellä mökki tontilla riittää tekemistä kaikenlaista eikä tylsää tule.

    • Anonyymi

      Vielä kun joku koronahysteerikko kertoisi miten siellä omalla mökillä, omalla porukalla käytännössä karanteeni olosuhteissa muka mitään haittaa muille aiheuttaisi olis todella hyvä. Mutta vaikuttaa siltä, että niille tärkeä on päästä vain pätemään eri nettisivuilta lukemillaan asioilla ja touhottamaan, vouhottamaan vaikka mitään oikeaa syytä ei olisikaan. Niin koronasta kuin muistakin, ne on sellaisia ihmisiä joiden vouhotuksen kohteet vaihtelee sen mukaan mistä lehdet ja mediat milloinkin kirjoittaa. Varmaan sikainfluenssan aikaan ne vouhotti siitä, ihme ettei ne silloin keksineet pukeutua toppahaalariin ja foolioon kääriä itseään.

      • Anonyymi

        Niinpä

        Riskit pienenee


    • Anonyymi

      Vielä kun joku koronahysteerikko kertoisi miten siellä omalla mökillä, omalla porukalla käytännössä karanteeni olosuhteissa muka mitään haittaa muille aiheuttaisi olis todella hyvä. Mutta vaikuttaa siltä, että niille tärkeä on päästä vain pätemään eri nettisivuilta lukemillaan asioilla ja touhottamaan, vouhottamaan vaikka mitään oikeaa syytä ei olisikaan. Niin koronasta kuin muistakin, ne on sellaisia ihmisiä joiden vouhotuksen kohteet vaihtelee sen mukaan mistä lehdet ja mediat milloinkin kirjoittaa. Varmaan sikainfluenssan aikaan ne vouhotti siitä, ihme ettei ne silloin keksineet pukeutua toppahaalariin ja foolioon kääriä itseään.

      • Anonyymi

        No googlettaisit sinäkin ne syyt. Niitä löytyy ihan asiantuntijoiden esittäminä, eivät ole suinkaan valeuutisia. Miksi asiantuntijat ovat mielestäsi väärässä ja sinä oikeassa? Luotatko itse maallikkoon vai esim ylilääkäriin.

        Ja yritä rauhoittaua, kyllä kaikkia tässä tilanteessa harmittaa, mutta pitää joustaa ja olla vähemmän itsekäs.

        Ja aloitukseen.. Jos pää ei kestä muutamaa kuukautta kotona niin hoida se kuntoon. Ei minulla ainakaan ole hätää kotonani. Ja mökki löytyy eri kunnasta mutten mene sinne vielä.


    • Anonyymi

      "Jee jee, biisi piristää, jos nuppia alkaa kiristää." Minua on auttanut.

    • Anonyymi

      Älkää hukkuko matalaan veteen, se on noloa.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti Sanna Marin ja muutama muu ei tajua mökkeilystä yhtään mitään, ei oo tainnu likka koskaan edes olla mökillä.

      Mökeillä ollaan 100% omissa oloissa, ei haluta ketään kylään, ei tuttuja, ei ystäviä, ei naapureita eikä ainakaan sukulaisia. Mökkikunnan kaupoissa ei käydä, useimmiten koko kylässä on vain yksi sikakallis ruokakauppa, joten ruuat tuodaa mukana. Ainoastaan pakolliset maidot ja tupakat käydään pikapikaa hakemassa. Kaupassa ei oo koskaan jonoa. Mökkikunnan terveydenhuoltoa EI kuormiteta, 24 vuoden aikana ei oo kertaakaan käyty paikallisessa terveyskeskuksessa, miksi siis nytkään. Enkä usko erään lääkärin mainitsemien ongenkoukkujen poiston sormesta kaatavan minkään kunnan terveydenhuoltoa, huoh. Ja jos koronaa epäillään, niin ajetaan kyllä se 1,5 tuntia omaan terveyskeskuseen, vaikka lain mukaan oltaisiinkin oikeutettuja MINKÄ TAHANSA tk: n palveluihin.

      Asia on vaan niin että Sanna kumppaneineen onvat niin cityihmisiä ettei heitä oo edes pentuina pakotettu landelle, niin ufoja heittoja sieltä tulee.

      • Anonyymi

        Mökkikunnassa vakituisesti asuvana ja kaupan kassalla vuosia työskennelleenä voin sanoa että olet kovin hakoteillä. Eikä ole yksi lääkäri tai kunnanjohtaja joka on pyytänyt pysymään kotona. Mutta kun lusikalla annetaan ei voi kauhalla vaatia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mökkikunnassa vakituisesti asuvana ja kaupan kassalla vuosia työskennelleenä voin sanoa että olet kovin hakoteillä. Eikä ole yksi lääkäri tai kunnanjohtaja joka on pyytänyt pysymään kotona. Mutta kun lusikalla annetaan ei voi kauhalla vaatia.

        Älä mene nyt siellä mökkikunnassa imemään munaa sinne mökeille, vaikka sitä ei Marin ja kunnanjohtaja erikseen ole kieltänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mökkikunnassa vakituisesti asuvana ja kaupan kassalla vuosia työskennelleenä voin sanoa että olet kovin hakoteillä. Eikä ole yksi lääkäri tai kunnanjohtaja joka on pyytänyt pysymään kotona. Mutta kun lusikalla annetaan ei voi kauhalla vaatia.

        Mökkikunnan ruokakaupassa oikeesti käyneenä voin sanoa ettei jonoja ja ruuhkaa ole ikinä. Paikkakunnan tk: ssa en ole käyny koskaan, mutta paljonpa niitä ongenkoukkuja jää sormiin kun kunnallinen terveydenhuolto menee siitä sekasin, hehhee! Mökille mennään ja ruuat ym tarvittava tuodaan mukana. Ei rasiteta eikä rikasteta paikallisia yrittäjiä, ei nyt eikä koskaan.


      • Anonyymi

        Juuri näin.


    • Etköhän sitten vaan mene. osta viikon ruoat mukaan.

    • Anonyymi

      Juuri näin.

    • Anonyymi

      Eipä ole hetkeuttanut vielä mihinkään suuntaan elämää tää tilanne. Samanlailla teen klapini,kuin aina keväällä, rapsuttelen pihan käyn tuos 10 km pääs mökillä ( en enää) pilkillä koska jäät heikkoja, no katiskat saa just. Lämmittelen taloa. Soittelen kitaraa iltaisin paljon youtuuben kanssa ,saa valita soittokaverin, linnut osa jo pönttöihin tuos pihas kurkistelee, käyn lastenlapsia tapaamas ulkona ja vien heil vahä karkkeja, ne on hyviä .pojalle puita kärryillä ,vaimo leipoo rieskaa ym. Kuntoilen liiku, autotallis pienet puntit, normaali 64 v. eläkeläisen elämää. Eipä täs ,katellaan. Rauhoittuminen nyky elämässä saattaa tehä monelle hyvää,kun näkee et on muutakin elämää,kuin kiire ja stressi kaikilla, tarkoitan montaa nuorempaa immeistä. Hyvää jatkoa kaikille.i

    • Anonyymi

      Mökillä puuhastelu parasta lääkettä mieleen ja kehoon.

    • Anonyymi

      Kyllä on ihmisillä kehno psyyke,jos ei kestä parin kuukauden kotona oloa,ei kaikilla ole mökkiä minne "paeta" pään hajoamista,pitäkää toisistanne huolta aina ei ole mahdollisuutta olla perheen kanssa.

    • Anonyymi

      Mua ei Corona haittaa yhtään, mikään ei ole muuttunut yksin kotona ja mökillä kuten aina, ystäviä eikä sukulaisiakaan ole joten samanlaista aikaa tämä kuin ennenkin.

    • Anonyymi

      Pysy kotona älä äänestä vihreitä.

    • Anonyymi

      Naurattaa suomalaisten heikko stressin sietokyky. Kun on asunut mökillä jo kymmeniä vuosia, eikä työmarkkituen surkean ostovoiman takia pääse sieltä minnekään, niin väkisin on tottunut eristykseen ja erakkoelämään.
      Bensa on nyt halpaa, niin se helpottaa kaupassakäyntiä. Nyt saavat muutkin kokea minkälaista on työttömän arki mökissä tai kaupunkiluukkuun eristettynä.
      Normiduunarit ei pääse puskemaan rahojaan saasteena taivaalle ja löysiin sukupuolisuhteisiin. Oma akka saa kelvata, jotkut ovat kyllä tapelleet, kun ei sitä samaa naamaa jaksa viikosta toiseen katsella. Maailma pelastuu koronan ansiosta ja Linkola taputtaa käsiiään pilven reunalta

    • Anonyymi

      Pinna ei pala, pinna on ainakin polkupyörissä tehty teräksestä eikä helposti syty palamaan, se on varmaa.

      Pitää sanoa niin kuin ennen, oikea ilmaisui on PINNA KATKEAA, päreet paloivat jne.

      Kupa prkle rappeuttaa ja mädättää suomenkieltä tällä tavoin?

    • Anonyymi

      Täh, palaako joltakin muka pinna muutaman viikon eristäytymisen ja sosiaalisten kontaktien puutteen takia, ei voi olla totta.
      Meikäläiselle nykytila on ihan normi arkea, kun ei ole ystäviä, niin ei ole myöskään sosiaalisia kontakteja elämässä.
      Eivät ne ole mitään sosiaalisia kontakteja, jos kaupassa käydessä näkee ihmisiä.

    • Anonyymi

      Suomalainen kaunis luonto rauhoittaa. Se on puhdas. Se on hoidettu. Suomalaiset eivät heittele roskapusseja huiskin haiskin. Sitä kannattaa kunnioittaa, nauttia siitä niin kauan kuin se on mahdollista. Vihdoinkin huomaamme, kuusipuiden tumman huoman, keväisten koivujen virkistävän voiman!

      • Anonyymi

        Missä hemmetissä sinä elät, olet ja asut? No. suomalaiset heittävät roskansa ja muutkin, isommatkin roinansa pitkin metsiä ja teiden varsia. Sohvia, jääkaappeja, mikroja, tv-töllöjä ... yms. myöten. - Nm. Kuplako on kotisi


    • Anonyymi

      Minua ahdisti aina mökillä alkeellisissa oloissa. Työleiri.
      Kotona on ihanaa ja ruokaakin saa helpommin laitettua ja vettä tulee hanasta eikä ole kylmä! Mihin sitä ihminen kotoaan lähtisi, muualla kuin kotona hajoo pää.

    • Anonyymi

      Asiaa.
      Pihalle.
      Ulos
      Mökille
      ..
      Miksi on hyvä, että korona iski meihin juuri keväällä? Sään vaikutusta ei kannata aliarvioida, sanovat mielenterveyden asiantuntijat

      https://yle.fi/uutiset/3-11310053

    • Anonyymi

      Demarinaisella on mökkiä Kuusamossa ja Levillä.
      Onko vielä Bemari virkasuhdeautona?

      Tavallisella riistäjäporvarilla on Skoda ja vuokramökki. Siitäkin kunnon demaribemaristi miettii tekevänsä verottajalle kyselyluonteisen ilmoituksen, että millä rahalle porvari on ostanut Skodansa?


      Ehkä yhtenä syynä SDP:n edustajan innosta tartuttaa kuusamolaisiin koronavirus on se, että Kuusamossa on paljon lestadiolaisia keskustalaisia.

    • Anonyymi

      Mökille olo estää parhaiten pään hajoamisen.
      Osa ihmisistä on heikkoja päässään.

      Kokeilin kyllä itsekkin aikoinaan ,olin melkein 6kk,tukikohdassa ja en mennyt/päässyt minnekään.
      3 kk jälkeen tuntui vituttavan,kun satoi räntälunta vuoristossa ja viima oli kova.
      Kylmyys ja asumuskset oli heikkoja. Jatkuva odotus,milloin tykkitulta voi tulla.
      Työt tehtiin silti hammasta purren. Ruoka oli no,mitä oli,eli sillä.
      Aikavaihtui,tuli hiekkamyrsky Saharasta..näkyvyys 300m. Kaikki suojeluvälineet hiekassa..putsausta ja putsausta.. silti vaarat kulki mukana..
      Kunnes tykkituli .150m päähän iskemät. Kiire,kiire.. missä lähin pommisuoja,missä? 4- tuntia pommisuojassa,adrenaali on huipuissaan..
      Milloin tämä on ohi?
      Ajatukset lähimmäisistä,kuolenko jos iskemä osuu kohdalle?
      Pelkoa ei silti ollut,ei hajottanut päätä.. Pitää vain jaksaa,selvitä,kohta tämä on ohi,ennenkuin jatkuu uudestaan.

      Tämä on pieni kertomus kokemuksestani,mutta he veteraanit,olivat 5 v. rintamalla. Heillä oli kokoajan se vaara,mitä itse koin vain hetken (2v.).
      He eivät päässeet mökille,osa heistä meni taivaaseen. Osa palasi vammautuneena,moni kauhujen kokeneena ja ne elävät vieläkin muistoissa heillä.

      En tiedä...milloin nuppi hajoaa..?

    • Anonyymi

      Minäkin tykkään olla mökillä kun voin.
      Välilä mietin että minkälaisia ne nykyään ovat, kun tuttava joka keran siellä kävi ihmetteli juoksevan veden puutetta.
      Isovanhempani rakensivat mökin sekä saunan siellä. Puu lämmittimen paikka, valaisimet toimivat Kuitenkin sähköllä, paitsi sauna. Kesät ja talvet jotka olen siellä viettänyt kerro miten paljon elämä on murtunut muuallakin. Ollen iloinen miten vähäinen ja luonnon läheinen se on muihin paikkoihin verattuna nykymaailmassa.

    • Anonyymi

      Vittu soikoon!!! Ei se ole tavallisen suomalaisen vika, jos korona jyllää! Vastuu on päättäjillä!

      • Anonyymi

        Päättäjät eivät ole terveydenhoitoalan toimijoita, eivätkä voi millään tietää, tuleeko virus vaiko ei. Sen sijaan tämän maan ylin terveysviranomainen lepsutteli liian kauan. - Nm. Asiaintuntemattomuutta


    • Anonyymi

      Mökkien arvostus noussut pilviin!!! Nyt teitä mökkien myyjiä yritetään harhauttaa, että mökkien hinnat laskenut. Ei pidä paikkaansa hinnan lasku. Totuus on se , että kukaan ei myy nyt mökkiään.

    • Anonyymi

      On tässä hässäkässä hyvätkin puolensa. Siperia opettaa. Kansa viisastuu.

      Ennustan mökkien kysynnän kasvua. Nyt kelpaa mikä tahansa nakerrettavaksi, kunhan on edes välttävät mobiiliyhteydet. Kantovesi niin ei tarvitse satsata edes jätevesijärjestelmään.

      Luultavasti myös retkeilytarvikekauppa (esimerkiksi vedensuodattimet) tulee vilkastumaan, kun kansalla herää itsesuojeluvaistot. On aikaa miettiä ja nähdä tosiasiat.

      Alkaa kiinnostamaan selviytyminen jonkin aikaa alkeellisissa oloissa. Tietoa kartutetaan, sekä välineitä hankitaan. Ja mökki.

      Seuraavan vastaavan viruksen antaessa vasta merkkejä itsestään jossain päin maailmaa, Suomalaiset ovat jo kaikessa rauhassa täydentämässä varmuusvarastojaan ja laittamassa mökkejään kuntoon pidempiaikaista visiittiä ajatellen.

      Tällä kerrallahan naureskeltiin melkoisen pitkään tilanteen vakavuudelle.

      Mutta seuraavalla kerralla kaikki ovat jo mökeillänsä kun hallitus vasta heräilee, että tulossa on uusi kaikkien aikojen paskamyrsky.

      • Anonyymi

        " Kansa viisastuu. " Älä unta näe. - Nm. Mahdotonta


    • Anonyymi

      Mökki kuin mökki, nyt vähintää arvo sen 50000euro rannan kanssa ja arvo sen kun nousee. Viisas ei myy nyt halvalla mökkiä. Betonimöykky jossakin keskustassa halpuu se varma......

    • Anonyymi

      Nyt pääsee Suomi ja YK niittää poliisivoimin kylvettyä huumeongelmaa ...
      Onko piä jäässä? Viunaa tekisi mieli ... VALTIO on myrkyttänyt teidät.

      Ottaen huomioon, että USA lentotukialuksellakin kovakuntoisista nuorista 1 KUOLI koronaan, niin ei mikään ihan KEVYT TAUTI.
      Ei se huipputason valvonta/sairaalakaan pelastanut.

      LÄHTEKÄÄ VAAN LANDELLE ... elätte pidempään.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4628
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      128
      4080
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      34
      2654
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      201
      1678
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1306
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1289
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1248
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      63
      1232
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1183
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1102
    Aihe