Elävä usko

Ei se riitä vaikka olisi tieto ja oikea oppi, jos puuttuu Pyhän Hengen vaikuttama usko sydämestä. Niin sanoi Lutherkin.

27

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

.Niin, näin se sanoi ja jatkoi; Gen 12; 1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
      2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
      3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, JA KIROAN NE, JOTKA SINUT KIROAVAT, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

Eli helvetin matkalainen N;o 1.

Kuitenkin Paavali käskee tutkia Sanaa, että mikä on Jeesukselle otollista.

2. Kor. 13:5
      Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
      Ef. 5:10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;

r

• Anonyymi

Mikä sinä olet tuomitsemaan Lutheria?

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinä olet tuomitsemaan Lutheria?

Lutherinliero tuomitsi itsensä kirjoituksillaan juutalaisista, joten siitä ei sen enempää.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Lutherinliero tuomitsi itsensä kirjoituksillaan juutalaisista, joten siitä ei sen enempää.

he-ma ja r ovat hengenheimolaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siltä vaikuttaa, heissä on "miestä, puhumaan totta", eri on lestaraukka miehet.

• Anonyymi kirjoitti:

Taas näkee ettei selkeinkään Raamatun sanoma uppoa velluihin ellei sitä jollakin tavoin saada tukemaan heidän valheita. Luthervalhe vaatii taas Raamatunsanan sivuuttamisen.

• Pullotan pyhää henkeä perjantaiaamuisin nautittuani perinteistä hernekeitto ja pannariravintoa torstaina.

Jos tuntuu siltä, etää pyhä henki puuttuu, saa sitä minulta edullisesti pullotettuna.

• Sinä olet oikeasti sairas............... voi parkaa :(.

• TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Sinä olet oikeasti sairas............... voi parkaa :(.

Asiaa kannattaa miettiä myös toiselta kantilta.

Kuinka sairasta on olla taikauskoinen, uskoa olemattomaan epäjumalaan vailla minkäänlaista näyttöä tuon taikamaailman olemassaolosta?

• Anonyymi
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Sinä olet oikeasti sairas............... voi parkaa :(.

Hän on kapiainen kuten sunikin.

• Anonyymi

Sanopa tuo vl liikkeen kieroille johtajille. Pyhä henki ei ole ihmisen otettavissa eikä ohjattavissa, eikä se siirry ihmisestä toiseen jollakin taikalauseella, mutta Lutheriin en tässäkään vetoaisi, on sen verran harhapoluilla ollut tämä mies että odottaa viimeistä tuomiota väärällä puolella. Vihasi juutalaisia eli ihmisiä viimeiseen asti ja oli omalta osaltaan tukemassa hirmuhallintoa ihmisyyttä vastaan.

• Anonyymi

Voit ostaa vaikka apteekista PH-liuskoja ja mitata oman PH-arvosi. Sillä se selviää.

Itseäni vaivaa ajoittain alhainen PH-pitoisuus mutta onneksi Rennie auttaa.

• Anonyymi

No hyvä jos rennie auttaa mutta on olemassa paljon parempaa kuin rennie.

• Anonyymi

Onko sinulla Pyhä henki?

• Jos minulta kysyit, niin on minulla.

• Anonyymi
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Jos minulta kysyit, niin on minulla.

Tuo todistaa että et ymmärrä mikä on Pyhä henki. Sinä et sen olemassa oloa itsessäsi voi tietää, olet vl opin pauloissa ja valheen uskoneena luulet noin.

• TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Rikinkatkuisena pullotteena?

• Anonyymi
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Miten se ilmenee?

r

• Anonyymi

Näin se on. SRk:ssa kun ei ole oikiaa oppia eikä uuvelleensynytnyeitä montakaan -on vain srk ylpeuden ja halveksunnan henki.

Ehtoollis- ja kasteopetuskin on eri kuin Lutheeruksella,

• Anonyymi

Raamattu todistaa myös, että ihaninta ihmisessä on hänen laupeutensa..Pyhä Henki yksin voi tehdä Raamatun ja Jumalan ja Jeesuksen meille eläväksi..
      Usko on lahja Jumalalta ja se synnyttää uudeksi ihmiseksi, se on suuri rakkauskertomus vailla vertaa.
      Muissa uskonnoissa ihminen yrittää etsiä Jumalaa ja joissain uskomuksissa muuttua vähitellen Jumalaksi omin voimin. Mutta kristinuskossa Jumala tuli luotujensa luokse ja sovitti välimme Kristuksessa, ja jokainen joka uskoo Herraan, saa synnit anteeksi ja uuden elämän häneltä.

• Anonyymi

Täällä kovasti tuomittiin Lutheria. Ja samalla tuomittiin Jeesus Nasaretilainen joka sanoi aikansa juutalaisista näin. "Te olette isästä perkeleestä."

Kannattaa lukea Raamatusta kuka ja mikä on OIKEA JUUTALAINEN.

Etninen tausta ei ketään pelasta, vaan usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan poikana ja henkilökohtaisena vapahtajana. Epäusko heidän syntiensä vuoksi ristiinnaulittuun Jumalan poikaan Jeesukseen on edelleen suurimman osan etnisistä juutalaisista uskoto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä kovasti tuomittiin Lutheria. Ja samalla tuomittiin Jeesus Nasaretilainen joka sanoi aikansa juutalaisista näin. "Te olette isästä perkeleestä."

Etninen tausta ei ketään pelasta, vaan usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan poikana ja henkilökohtaisena vapahtajana. Epäusko heidän syntiensä vuoksi ristiinnaulittuun Jumalan poikaan Jeesukseen on edelleen suurimman osan etnisistä juutalaisista uskoto.

jeesus oli öhkömönkiäinen

• Anonyymi kirjoitti:

Etninen juutalainen on yhtä tosi kuin etninen vanhoillislestadiolainen.

Jeesus ei kironnut juutalaisia vaan heidän epäuskonsa. Natsit toteuttivat sen juutalaisten joukkotuhonnan johon Luther heidät yllytti ja neuvoi kirjassaan "juutalaisista ja heidän valheistaan"

Luther ja Göbbels,ja Hitler. Tuo epäpyhä kolminaisuus loi juutalaisten sukupuuttoon tähtäävän natsi-ideologian.

• Anonyymi

laitako kohtia Kirjasta?

r

• Anonyymi

Tuomitseminen ja ihmisten vartioiminen eivät kuulu Pyhällä Hengellä täytetyn tapoihin.
      Uskova pyrkii elämään Raamatun opetusten mukaan ymmärtäen, ettei sitä koskaan voi täysin täyttää. Pyhä Henki johdattaa ihmistä kulkemaan oikeaa tietä. Hänellä on huoli uskottomista. On rukouselämää. Isä meidän rukous täyttää kaiken, kun sitä ajatuksella tutkii. Meidän Isä, keiden, kaikkien ihmisten! Erotus tulee ihmisistä itsestään, koska monelle ei kelpaa Jeesuksen seura. Kaikille taivas on tarjolla.

Kun itsensä laittaa ns. paremmalle puolelle kuuluvaksi, korottaa itseään. Raamatun mukaan sellainen alennetaan.
      Pyhä Henki muuttaa ihmisen sisältä, tulee uudesti syntymä Hengessä. Elämä muuttuu, koska tieten tahtoen ei halua enää tehdä entiseen tapaan. Raha menettää ykkössijansa. Herää antamisen halu tarvitsevalle. Lapsia tulee varjella, heikkoja hoivata. Silloin ei enää eletä vain itseään varten.
      Näitä on hyvä itsessään tutkia.
      Itse asiassa koko elämämme on Jumalan lahjaa ja kaikki, mitä meillä on.

• Anonyymi

On ihmeellinjen käsitys lestadiolaislla.
        Kaikki muut menevät helvettiin ja he Taivaaseen, joka on mahdottomuus.

He saavat arvostella ja tuomita muita milensä mukaan, mutta jos joku kristitty tuo sen asian esille, minkä Jeesus velvoitti meiltä, tuoda totuus esille, Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Niin toimimme kuten Jeesus meitä; Hänen omiaan opastai. Menkää ja kastakaa ja opettakaa heitä.

Samoin lestadiolainen liike jakelee Pyhän Hengen tehtäviä, jopa saarnaajilleen, jotka muka saavat apua Häneltä? Erikoista, muka Henki päällä, ja ei ole yhtään armolahjaa.

Hengen tehtävä ei ole kirkastaa lahkosaarnaajia, Raamattua tuntemattomia puhujia, vaan Hän kirkastaa Jeesusta, joka on Hänen juttunsa, jopa nyt päivänä, mitä vietämme Jeesusken kirkastumisen kunniaksi. Sitä juhlisti Israelin kansa, ei yhtään VL:ää paikalla.

Vaikka teillä ei ole Jeesusken sisäsitä tuntemusta (joka nuorissa alkaa jo itämään) niin kannattaa lukea tuo Matt 28:20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Sitten se höpötys Jumalan kanssa käytävätä keksustelustanne, se ei ole totta, sillä Jumala ei ole koskaan puhunut sanaakaan pakanoille, mutta kristityillä tilanne on parempi, jatkoa Joh 14;6 Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Etsikää ensin Jeesus, sen jälkeen on mahdollista tuntea Jumalakin.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ihmeellinjen käsitys lestadiolaislla.
        Kaikki muut menevät helvettiin ja he Taivaaseen, joka on mahdottomuus.

He saavat arvostella ja tuomita muita milensä mukaan, mutta jos joku kristitty tuo sen asian esille, minkä Jeesus velvoitti meiltä, tuoda totuus esille, Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Niin toimimme kuten Jeesus meitä; Hänen omiaan opastai. Menkää ja kastakaa ja opettakaa heitä.

Samoin lestadiolainen liike jakelee Pyhän Hengen tehtäviä, jopa saarnaajilleen, jotka muka saavat apua Häneltä? Erikoista, muka Henki päällä, ja ei ole yhtään armolahjaa.

Hengen tehtävä ei ole kirkastaa lahkosaarnaajia, Raamattua tuntemattomia puhujia, vaan Hän kirkastaa Jeesusta, joka on Hänen juttunsa, jopa nyt päivänä, mitä vietämme Jeesusken kirkastumisen kunniaksi. Sitä juhlisti Israelin kansa, ei yhtään VL:ää paikalla.

Vaikka teillä ei ole Jeesusken sisäsitä tuntemusta (joka nuorissa alkaa jo itämään) niin kannattaa lukea tuo Matt 28:20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Sitten se höpötys Jumalan kanssa käytävätä keksustelustanne, se ei ole totta, sillä Jumala ei ole koskaan puhunut sanaakaan pakanoille, mutta kristityillä tilanne on parempi, jatkoa Joh 14;6 Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Etsikää ensin Jeesus, sen jälkeen on mahdollista tuntea Jumalakin.

r

Vl:t sitä, vl:t tätä, niin Jussi ei ulostamatta jätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      74
      7494
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3173
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      35
      2429
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      7
      2070
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      31
      2006
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1928
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1877
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1653
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      52
      1588
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18