Kommunismin ihanuus

Niin olen pitemmän aikaa ollut kommunismia vastaan, mutta sitten ymmärsin kommunismin hienouden.

Pitää paikkansa että se on ollut sikamainen miljoonia ihmisiä kohtaan.
Mutta ajatelkaan tasa-arvoa.Neukuissa Stalinin aikaan oli kaikilla riski joutua Siperiaan kuolemanleirille.
Ja pitää paikkansa että kommunismissa oli kaikilla kurjat olot, mutta eihän se nyt onnistu että kaikille annettaisiin hyvät olot.
Joten jotta saadaan tasa-arvo kaikille on laitettava kurjat olot.
On se kumma kun nykyajan pullamössönuoriso ja aikuiset eivät tätä tajua.

Kyllähän siellä porukkaa kyykytettiin mutta kaikkia tasa-puolisesti miehiä,naisia,enemmistöjä ja vähemmistöjä.

Ja arvaas mitä?
Aprillia

14

1367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepi

      Heh tää oli hyvä. Kävin jo kuumana ennen loppua.

      Etenkin tuo termistön väärinkäyttö ja diktatuurin sekoittaminen kommunismiin puski jo savua ulos korvista :)

      • ei muuta sanottavaa.


    • noitatohtori

      ...mutta Stalinin aikaan ja muutenkaan Neuvostoliitto ei koskaan ollut kommunistinen vaan sosialistinen valtio. Ja tämä ei ole aprillia. ;)

      • Dan the man

        Neuvostoliittoa johti Neuvostoliiton Kommunistinen Puolue (NKP).

        Seli seli... Kiemurtele nyt sitten irti tästäkin.


      • noitatohtori
        Dan the man kirjoitti:

        Neuvostoliittoa johti Neuvostoliiton Kommunistinen Puolue (NKP).

        Seli seli... Kiemurtele nyt sitten irti tästäkin.

        Se, että NKP nimellisesti johti Neuvostoliittoa ei tarkoita sitä että Neuvostoliitto olisi ollut kommunistinen tai edes aidosti sosialistinen valtio. Leninin aikana vallankumous oli menossa oikeaan suuntaan, mutta hänen kuolemansa aikoihin sosialismia vääristeltiin pahasti. Et kai vakavalla naamalla väitä Stalinin toteuttaneen aitoa sosialismia?


      • Läheltäseurannut
        noitatohtori kirjoitti:

        Se, että NKP nimellisesti johti Neuvostoliittoa ei tarkoita sitä että Neuvostoliitto olisi ollut kommunistinen tai edes aidosti sosialistinen valtio. Leninin aikana vallankumous oli menossa oikeaan suuntaan, mutta hänen kuolemansa aikoihin sosialismia vääristeltiin pahasti. Et kai vakavalla naamalla väitä Stalinin toteuttaneen aitoa sosialismia?

        Jos ei Stalin toteuttanut kommunismia tai aitoa sosialismia, niin miksi SKP ylisti Stalinia vielä viisikymmentäluvulla ja taistolaissiipi vielä seitsemänkymmentä ja kahdeksankymmentäluvullakin?


      • Dan the man
        noitatohtori kirjoitti:

        Se, että NKP nimellisesti johti Neuvostoliittoa ei tarkoita sitä että Neuvostoliitto olisi ollut kommunistinen tai edes aidosti sosialistinen valtio. Leninin aikana vallankumous oli menossa oikeaan suuntaan, mutta hänen kuolemansa aikoihin sosialismia vääristeltiin pahasti. Et kai vakavalla naamalla väitä Stalinin toteuttaneen aitoa sosialismia?

        Stalin julkaisi kootut teoksensa joita myös suomalaiset kommunistit lukivat uskovan hartaudella vuosikymmeniä. Lisäksi diktaattori johti kansainvälistä kommunistista liikettä kuolemaansa asti.

        Vertaus... Et kai vakavalla naamalla väitä Hitlerin toteuttaneen aitoa kansallissosialismia?


      • Että Stalin ei oikeasti ollut kommunisti.30-luvulla Stalinilla oli iso valta länsimaitten kommunistisissa liikkeissä, näissä liikkeissä oli porukkaa joka oli sitä mieltä että kyllä Stalin on oikea kommunisti ja olivat valmiita ja murhasivatkin Stalinia arvostelleita ihmisiä.

        Mutta ei tämä 2:een maailmansotaan loppunut, oli meillä 70-luvulla taistolaiset jotka olivat kommunisteja ja ihailivat Stalinia jota pitivät yhtenä oivallisimmista kommunisteista.

        Joten en näe syytä miksi pitäisi väitteitä "ei Stalin oikeasti ollut kommunisti" tai "ei se ollut oikeaa sosialismia vaan väärää kuunnella".


      • L.J.H kirjoitti:

        Että Stalin ei oikeasti ollut kommunisti.30-luvulla Stalinilla oli iso valta länsimaitten kommunistisissa liikkeissä, näissä liikkeissä oli porukkaa joka oli sitä mieltä että kyllä Stalin on oikea kommunisti ja olivat valmiita ja murhasivatkin Stalinia arvostelleita ihmisiä.

        Mutta ei tämä 2:een maailmansotaan loppunut, oli meillä 70-luvulla taistolaiset jotka olivat kommunisteja ja ihailivat Stalinia jota pitivät yhtenä oivallisimmista kommunisteista.

        Joten en näe syytä miksi pitäisi väitteitä "ei Stalin oikeasti ollut kommunisti" tai "ei se ollut oikeaa sosialismia vaan väärää kuunnella".

        Jaaha, jaaha...
        Että emme maksaisi teleyhtiöille paskan puhumisesta, sovitaan termeistä. Pitäytykäämme
        kommunismista ja kommunisteista keskustellessamme Marx´ in yhteiskunta-analyysissa, koska
        pätevämpää ei näihin päiviin saakka ole ilmestynut. Ensinnäkin "Partakalle" ei olisi Leninille suositellut edes sosialismin kokeilua tulemassa olevalle Neuvostoliitolle.Hänhän
        edellytti teoriassaan sosialismin edellytykseksi pitkällevietyä teollistunutta taloutta.
        Venäjähän oli 1917 lähes puhtaasti maatalousmaa. Mitä Staliniin tulee, niin Hänhän dikta-
        toorisella otteellaan pilasi kaiken, niin Neuvostoliiton kuin kansainvälisen kommunistisen
        ( Komintern ) liikkeenkin. Taistolaisista joku sana. Suurin osa heistä ei tiennyt mistä
        oli kysymys, jo perhetaustansa vuoksi. Monelle liikkeeseen mukaanmeno lienee ollut kapi-
        na omia vanhempia vastaan. Myöhemmin joistakin heistä elämänkokemuksen myötä on tullut
        kommunisteja, mutta useimmista ns. takinkääntäjiä. Näinkö on näreet ?
        vom


      • Dan the man
        vom kirjoitti:

        Jaaha, jaaha...
        Että emme maksaisi teleyhtiöille paskan puhumisesta, sovitaan termeistä. Pitäytykäämme
        kommunismista ja kommunisteista keskustellessamme Marx´ in yhteiskunta-analyysissa, koska
        pätevämpää ei näihin päiviin saakka ole ilmestynut. Ensinnäkin "Partakalle" ei olisi Leninille suositellut edes sosialismin kokeilua tulemassa olevalle Neuvostoliitolle.Hänhän
        edellytti teoriassaan sosialismin edellytykseksi pitkällevietyä teollistunutta taloutta.
        Venäjähän oli 1917 lähes puhtaasti maatalousmaa. Mitä Staliniin tulee, niin Hänhän dikta-
        toorisella otteellaan pilasi kaiken, niin Neuvostoliiton kuin kansainvälisen kommunistisen
        ( Komintern ) liikkeenkin. Taistolaisista joku sana. Suurin osa heistä ei tiennyt mistä
        oli kysymys, jo perhetaustansa vuoksi. Monelle liikkeeseen mukaanmeno lienee ollut kapi-
        na omia vanhempia vastaan. Myöhemmin joistakin heistä elämänkokemuksen myötä on tullut
        kommunisteja, mutta useimmista ns. takinkääntäjiä. Näinkö on näreet ?
        vom

        Hyvä että jotkut sentään oppivat. Neuvostoliiton 70-vuoden diktatuurin ja kurjuuden jälkeen sitten huomattiin ettei Marxin teorioita toteutettukaan Neuvostoliitossa "oikein", aina sama selitys sokeilta fanaatikoilta. Kumma juttu etteivät kommunistit koskaan myöntäneet tätä silloin kun Neuvostoliitto oli vielä tolpillaan...


      • noitatohtori
        Läheltäseurannut kirjoitti:

        Jos ei Stalin toteuttanut kommunismia tai aitoa sosialismia, niin miksi SKP ylisti Stalinia vielä viisikymmentäluvulla ja taistolaissiipi vielä seitsemänkymmentä ja kahdeksankymmentäluvullakin?

        Tuohon en osaa sanoa mitään, mutta joka tapauksessa Stalin ei tekojensa valossa ollut kommunisti.


      • noitatohtori
        Dan the man kirjoitti:

        Hyvä että jotkut sentään oppivat. Neuvostoliiton 70-vuoden diktatuurin ja kurjuuden jälkeen sitten huomattiin ettei Marxin teorioita toteutettukaan Neuvostoliitossa "oikein", aina sama selitys sokeilta fanaatikoilta. Kumma juttu etteivät kommunistit koskaan myöntäneet tätä silloin kun Neuvostoliitto oli vielä tolpillaan...

        Silloin tilanne olikin hieman erilainen.. Kuinka usein itse tajuat tilanteen todella silloin kun se vielä on tapahtumassa?

        Kyllä jotkut tosin tajusivat mitä oli meneillään.. Lenin varoitti jopa testamentissaan ettei Stalinille tulisi antaa liikaa valtaa, tai muuten vallankumous suistuisi sosialismista poispäin. Vaan kuinkas kävikään? Älä syytä kommunisteja, syytä aatteen varjolla toimivia diktaattoria ja myöhempiä johtajia.


      • vom kirjoitti:

        Jaaha, jaaha...
        Että emme maksaisi teleyhtiöille paskan puhumisesta, sovitaan termeistä. Pitäytykäämme
        kommunismista ja kommunisteista keskustellessamme Marx´ in yhteiskunta-analyysissa, koska
        pätevämpää ei näihin päiviin saakka ole ilmestynut. Ensinnäkin "Partakalle" ei olisi Leninille suositellut edes sosialismin kokeilua tulemassa olevalle Neuvostoliitolle.Hänhän
        edellytti teoriassaan sosialismin edellytykseksi pitkällevietyä teollistunutta taloutta.
        Venäjähän oli 1917 lähes puhtaasti maatalousmaa. Mitä Staliniin tulee, niin Hänhän dikta-
        toorisella otteellaan pilasi kaiken, niin Neuvostoliiton kuin kansainvälisen kommunistisen
        ( Komintern ) liikkeenkin. Taistolaisista joku sana. Suurin osa heistä ei tiennyt mistä
        oli kysymys, jo perhetaustansa vuoksi. Monelle liikkeeseen mukaanmeno lienee ollut kapi-
        na omia vanhempia vastaan. Myöhemmin joistakin heistä elämänkokemuksen myötä on tullut
        kommunisteja, mutta useimmista ns. takinkääntäjiä. Näinkö on näreet ?
        vom

        "Taistolaisista joku sana, suurin osa heistä ei tiennyt mistä on kyse, jo perhetaustansa vuoksi"

        Eivätkä halunneetkaan tietää.Sama koskee myös kommunistista liikettä yleensäkin länsimaissa.
        Kun länsimaissa agitaattorit mainostivat Neuvostoliittoa proletariaatin paratiisina,jotkut länsimaitten asukkaista muuttivatkin sinne, kun sitten aikaa myöten pettyivät siihen systeemiin ja muuttivat takaisin länsimaihin niin heidät leimattiin luokkapettureiksi, etenkin jos kertoivat kokemuksistaan.Neuvostoliitosta paenneet sikäläiset toisinajattelijat leimattiin länsimaalaisten kommunistien toimesta valehtelijoiksi.

        Sitten tuohon Marx,Lenin,Stalin,sosialismi,kommunismi keskusteluun, että tuollaiset "ei siinä oikeasti ollut kyse kommunismista"väitteet ovat saivartelua.
        Sitä paitsi kommunismi keksittiin länsimaisten rappeuttamiseksi kansainvälisen Siionisti-liikkeen toimesta.Eli he ymmärsivät sen toimimattomuuden ennenkuin laskivat sen liikkeelle.Olen nähnyt pöytäkirjoja asiasta.
        Eli noi tollaiset kommunismi hyvä aate sen vain ovat jotkut pilanneet-väitteet eivät mene läpi.


    • Lone Ranger

      Kommunismissa oli tarkoitus tehdä kaikista köyhiä, miten se toimii, kun rahaa ei saisi olla mutta elää pitäisi. Sitäpaitsi Marx sanoi: "luokkien vastakohtaisuuden hävitessä kansakunnan sisällä häviää myöskin kansakuntien keskinäinen vihamielisyys."
      Onnistui hyvin neukkulassa vai mitä!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1373
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1062
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      963
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      692
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      613
    Aihe