Onko Jumala olemassa?

Anonyymi

Jos Jumala on olemassa, niin mitä todisteita hänen olemassa olostaan on esittää?

Jos todisteita ei löydy, niin mitä järkeä on uskoa Jumalaan?

55

137

Vastaukset

• Raamattu todistaa Jumalasta. Se on riittävä todistus. On tietysti muitakin todisteita. Lue Psalmista 19, jos et muuten usko. Ja yleensä Raamatusta. Siellä mainitaan paljon muita todisteita Jumalasta kuin Raamattu itse.

Et usko Jumalaan, koska et tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa. (Jeesus)

• Ok. Pakko taipua. Uskon! Kiitos tästä todistuksesta! :)

• "Lue Psalmista 19, jos et muuten usko."

No pakko kai se on uskoa, jos psalmissa puhutaan Herran luomasta valon majasta. Kiitos Jeesus, kiitos, kiitos, kiitos!

• Raamattu on ihmisten kirjoittama.
        Se on kuolemaa pelkäävien ihmisten kirjoittama.

Itse en pelkää kuolemaa koska se on osa elämää.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on ihmisten kirjoittama.
        Se on kuolemaa pelkäävien ihmisten kirjoittama.

Itse en pelkää kuolemaa koska se on osa elämää.

Kuolema ei ole elämää: elämä päättyy kuolemaan.

Muiden ihmisten kuolema on osa elossa olevien elämää.

• Rukouksen voima todistaa Jumalasta. Jeesus lupasi seuraajilleen, että kaikki mitä he uskossa häneen rukoilevat tapahtuu. Niinpä uskovaiset eivät koskaan sairasta. He eivät myöskään kärsi materiaalisesta puutteesta. Heillä ei ole koskaan sydänsuruja. Rikokset ja sota eivät koske heitä.

• Aamen, aamen, aamen! Kiitos Jeesus, kiitos, kiitos, kiitos!

• Monet uskovaiset ovat kuolleet sodassa. Vielä useammat uskovaiset ovat sairastaneet.

• ”Jos todisteita ei löydy, niin mitä järkeä on uskoa Jumalaan?”

Moni ihminen on indoktrinoitu lapsena uskoon. He ovat havainneet, että kaikki heidän ympärillään uskovat, joten eivät näe tarvetta kyseenalaistaa uskomustaan. Monelle kristitylle on opetettu, että maailma yrittää heittää ajatuksia, jotka vieroittavat uskosta ja näitä vastaan tulee taistella. Ilman uskoa ei pelastu.

Uskontojen oppeihin voi muodostua myös vahva tunneside. Voit kuvitella esimerkiksi, ettei sinun tietoisuus kuole koskaan ja että tapaat kaikki kuolleet rakkaasi jälkielämässä. Tämä voi auttaa surun keskellä, mutta joudut kohtaamaan menetyksen ennen kuin voit jättää uskon taaksesi.

Usko voi antaa ihmiselle elämään harmoniaa seremonioiden ja yhteisöjen kautta. Ajattele vaikkapa miten tärkeä sunnuntai-jumalanpalvelus voi olla yksinäiselle vanhukselle.

Yleensäkin suuret maailmankuvan muutokset vaativat aikaa. Uskon mureneminen on prosessi. Jos ihminen ei ole kiinnostunut luonnontieteistä ja katsoo erilaisia mystisiä dokumentteja hengistä, enkeleistä ja muista ihmeistä, niin moni kykenee elämään uskoen, että elämme taikamaassa, missä kummituksetkin voivat olla todellisia. Suomalaisistakin ehkä noin 10% uskoo kummituksiin.

• Jos ei olis Jumalaa, ei olis mitään, ei sinua eikä minua, Ei olis mitään, ei olis mitäänkään.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos ei olis Jumalaa, ei olis mitään, ei sinua eikä minua, Ei olis mitään, ei olis mitäänkään.

Raamattu? Ja Jumala? Ja olisi ja on.

• Minä tulin uskoon 24-vuotiaana pian sen jälkeen, kun valmistuin luonnontieteellisestä tiedekunnasta. Tieteellinen tutkimustyö on vain vahvistanut uskoani Jumalaan ja Raamatun kirjoituksiin. Usko ja tiede (luonnontieteet) eivät ole ristiriidassa keskenään. Luonnontieteet vahvistavat Raamatun kirjoitukset todeksi ja sen, että Jumala todellakin on olemassa.

• Tottakai kummitukset ovat todellisia, koska opetuslapset uskoivat niihin! Kun he näkivät Jeesuksen kävelevän veden päällä, niin he luulivat näkevänsä aaveen. Kun Jeesus ilmestyi heille lukitussa huoneessa kolmantena päivänä kuolemastaan, niin he luulivat hänen olevan aave. Kummituksia siis todellakin on olemassa ja Raamattu on totta kirjaimellisesti!

• Anonyymi kirjoitti:

Jos ei olis Jumalaa, ei olis mitään, ei sinua eikä minua, Ei olis mitään, ei olis mitäänkään.

”Jos ei olis Jumalaa, ei olis mitään, ei sinua eikä minua, Ei olis mitään, ei olis mitäänkään.”

Olet rajoittunut ajatuksissasi liian suppeaksi. Se, että emme tiedä, miten joku asia tapahtui tai miksi se on kuten se on, ei tarkoita, että joku Persoonallinen Metafyysinen Olento olisi tehnyt sen. En ymmärrä, miksi kokisit tuollaisen Persoonan edes selitykseksi.

• Järkisyitä kirjoitti:

”Jos ei olis Jumalaa, ei olis mitään, ei sinua eikä minua, Ei olis mitään, ei olis mitäänkään.”

Olet rajoittunut ajatuksissasi liian suppeaksi. Se, että emme tiedä, miten joku asia tapahtui tai miksi se on kuten se on, ei tarkoita, että joku Persoonallinen Metafyysinen Olento olisi tehnyt sen. En ymmärrä, miksi kokisit tuollaisen Persoonan edes selitykseksi.

Se on oletus, ei selitys.

Montako tieteellistä selitystä tunnet universumin syntyyn johtaneista syistä?

Miksi sanot jatkuvasti että "Jumala teki sen' ei ole mikään selitys, kun kukaan asiaa pohtinut uskovainen ei sano sitä selitykseksi?

• Anonyymi kirjoitti:

"Jos ei olis Jumalaa, ei olis mitään, ei sinua eikä minua, Ei olis mitään, ei olis mitäänkään."

Jos ei olisi MITÄÄN niin sehän tarkoittaa ettei myöskään jumalaa olisi :D Pieni ristiriita....

• code_red kirjoitti:

"Jos ei olis Jumalaa, ei olis mitään, ei sinua eikä minua, Ei olis mitään, ei olis mitäänkään."

Jos ei olisi MITÄÄN niin sehän tarkoittaa ettei myöskään jumalaa olisi :D Pieni ristiriita....

Vitun näsäviisas tollo ja saivartelija! Tietysti Jumala on aina olemassa ja on ollut jo ennen maailman luomista! Olet sanakiistojen kipeä ilkimys tai sitten täysi idiootti, jos et tajunnut sitä, että jokainen uskovainen tarkoittaa tuollaisilla sanoilla sitä että mitään muuta ei olisi olemassa kuin Jumala ellei hän olisi luonut maailmaa ja sen eläviä olentoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Vitun näsäviisas tollo ja saivartelija! Tietysti Jumala on aina olemassa ja on ollut jo ennen maailman luomista! Olet sanakiistojen kipeä ilkimys tai sitten täysi idiootti, jos et tajunnut sitä, että jokainen uskovainen tarkoittaa tuollaisilla sanoilla sitä että mitään muuta ei olisi olemassa kuin Jumala ellei hän olisi luonut maailmaa ja sen eläviä olentoja.

"Tietysti Jumala on aina olemassa ja on ollut jo ennen maailman luomista!"

Hahhaa!!! Bum!! Osui ja uppos! :D :D :D Näitä on aina kiva lukea :D :D :D

• Anonyymi kirjoitti:

Se on oletus, ei selitys.

Montako tieteellistä selitystä tunnet universumin syntyyn johtaneista syistä?

Miksi sanot jatkuvasti että "Jumala teki sen' ei ole mikään selitys, kun kukaan asiaa pohtinut uskovainen ei sano sitä selitykseksi?

>>> Montako tieteellistä selitystä tunnet universumin syntyyn johtaneista syistä?<<<

Nopeasti mieleen tulee viisi erilaista skenaarioita:
        1. Klassinen Big Bang / Kvanttifluktuaatio
        (kuten esim. säieteoria simulaatiot Kim/Nishimura/Tsuchiya)
        2. Big Bounce
        3. Erilaiset CCC-variaatiot
        4. Uusien universumien ja aikajanojen syntyminen mustien aukkojen kautta
        5. Simulaatio-hypoteesi

Oikeastaan saattaa olla väärin kysyä, mitkä syyt johtivat universumin syntyyn, koska meillä alkaa olla aika lailla viitteitä siitä, että aika on olemassa vain universumin sisällä. Oikeampi kysymys olisi, miksi universumi on olemassa.

Itse näkisin niin, että universumin on oltava olemassa kaikkine historioineen jonkinlaisena ajattomana rakenteena. Ajan kokeminen on helposti selitettävissä ilman, vaikka ei olisikaan mitään ”nyt”-hetkeä, jonka kuintenkin koemme koko ajan. Hiljattain on kirjoitettu, että tutkijat todistivat tämän teoreettisesti käyttäen hyväkseen kvanttilomittumista. Ajatus on kuitenkin vanha.

Kvanttimaailman todennäköisyydet nostavat kysymyksen universumin pohjimmaisesta luonteesta. Koen mielenkiintoisena, että Feynman diagrammi vastaa havaintoja, jos (ja vain jos) kaikki mahdolliset hiukkasten vuorovaikutukset tapahtuvat samanaikasesti.

>>> Miksi sanot jatkuvasti että "Jumala teki sen' ei ole mikään selitys, kun kukaan asiaa pohtinut uskovainen ei sano sitä selitykseksi? <<<

Koska sitä tyrkytetään selityksenä. Jos kyseessä on oletus, niin koko edellä oleva lause olisi varsin triviaali turhanpäiväinen tokaisu. Se menisi:
        ”Jos oletetaan, että Jumala on luonut kaiken, niin tällöin ei olis mitään, ei sinua eikä minua.”

Tulkitsin, että kirjoittaja kuvittelee, että ainut mahdollinen selitys meidän olemassa ololle on Jumalallinen luominen.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä tulin uskoon 24-vuotiaana pian sen jälkeen, kun valmistuin luonnontieteellisestä tiedekunnasta. Tieteellinen tutkimustyö on vain vahvistanut uskoani Jumalaan ja Raamatun kirjoituksiin. Usko ja tiede (luonnontieteet) eivät ole ristiriidassa keskenään. Luonnontieteet vahvistavat Raamatun kirjoitukset todeksi ja sen, että Jumala todellakin on olemassa.

--- Luonnontieteet vahvistavat Raamatun kirjoitukset todeksi ja sen, että Jumala todellakin on olemassa. ---

Kerro toki lisää.

• Järkisyitä kirjoitti:

>>> Montako tieteellistä selitystä tunnet universumin syntyyn johtaneista syistä?<<<

Nopeasti mieleen tulee viisi erilaista skenaarioita:
        1. Klassinen Big Bang / Kvanttifluktuaatio
        (kuten esim. säieteoria simulaatiot Kim/Nishimura/Tsuchiya)
        2. Big Bounce
        3. Erilaiset CCC-variaatiot
        4. Uusien universumien ja aikajanojen syntyminen mustien aukkojen kautta
        5. Simulaatio-hypoteesi

Oikeastaan saattaa olla väärin kysyä, mitkä syyt johtivat universumin syntyyn, koska meillä alkaa olla aika lailla viitteitä siitä, että aika on olemassa vain universumin sisällä. Oikeampi kysymys olisi, miksi universumi on olemassa.

Itse näkisin niin, että universumin on oltava olemassa kaikkine historioineen jonkinlaisena ajattomana rakenteena. Ajan kokeminen on helposti selitettävissä ilman, vaikka ei olisikaan mitään ”nyt”-hetkeä, jonka kuintenkin koemme koko ajan. Hiljattain on kirjoitettu, että tutkijat todistivat tämän teoreettisesti käyttäen hyväkseen kvanttilomittumista. Ajatus on kuitenkin vanha.

Kvanttimaailman todennäköisyydet nostavat kysymyksen universumin pohjimmaisesta luonteesta. Koen mielenkiintoisena, että Feynman diagrammi vastaa havaintoja, jos (ja vain jos) kaikki mahdolliset hiukkasten vuorovaikutukset tapahtuvat samanaikasesti.

>>> Miksi sanot jatkuvasti että "Jumala teki sen' ei ole mikään selitys, kun kukaan asiaa pohtinut uskovainen ei sano sitä selitykseksi? <<<

Koska sitä tyrkytetään selityksenä. Jos kyseessä on oletus, niin koko edellä oleva lause olisi varsin triviaali turhanpäiväinen tokaisu. Se menisi:
        ”Jos oletetaan, että Jumala on luonut kaiken, niin tällöin ei olis mitään, ei sinua eikä minua.”

Tulkitsin, että kirjoittaja kuvittelee, että ainut mahdollinen selitys meidän olemassa ololle on Jumalallinen luominen.

Älä tulkitse ja lopeta paskan jauhaminen siitä, että nuo tiedemiesten arvailut ja oletukset olisivat "selityksiä". Ne eivät ole tieteellisiä selityksiä eivätkä mitään selityksiä: pelkkiä satuja ja taruja, jotka sairas mieli on kehittänyt omassa päässään.

• Anonyymi kirjoitti:

--- Luonnontieteet vahvistavat Raamatun kirjoitukset todeksi ja sen, että Jumala todellakin on olemassa. ---

Kerro toki lisää.

Eiköhän se ole kreationismi-palstalla tullut jo moneen kertaan kerrottua, mutta jos joku on niin kovapäinen, että ei pidä totena tieteellisen tutkimuksen tuloksia vaan uskoo mieluumiin kosmologisiin taruihin ja evoluutiosatuihin, niin minkäs sille voi! Järkipuhe ei ateistiin tehoa!

• Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän se ole kreationismi-palstalla tullut jo moneen kertaan kerrottua, mutta jos joku on niin kovapäinen, että ei pidä totena tieteellisen tutkimuksen tuloksia vaan uskoo mieluumiin kosmologisiin taruihin ja evoluutiosatuihin, niin minkäs sille voi! Järkipuhe ei ateistiin tehoa!

Sinulla on selviä vaikeuksia erottaa sadut ja todellisuus tai sitten olet itseään toistava trolli jolla on liikaa joutilasta aikaa.

Tai sitten sekä että. Yritä vähän muunnella tyyliäsi ja hankkiudu aluksi eroon huutomerkeistä jos haluat edes yrittää olla uskottava.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä tulin uskoon 24-vuotiaana pian sen jälkeen, kun valmistuin luonnontieteellisestä tiedekunnasta. Tieteellinen tutkimustyö on vain vahvistanut uskoani Jumalaan ja Raamatun kirjoituksiin. Usko ja tiede (luonnontieteet) eivät ole ristiriidassa keskenään. Luonnontieteet vahvistavat Raamatun kirjoitukset todeksi ja sen, että Jumala todellakin on olemassa.

Hienoa! Et ole ainoa. Tsempit!

• Anonyymi kirjoitti:

Älä tulkitse ja lopeta paskan jauhaminen siitä, että nuo tiedemiesten arvailut ja oletukset olisivat "selityksiä". Ne eivät ole tieteellisiä selityksiä eivätkä mitään selityksiä: pelkkiä satuja ja taruja, jotka sairas mieli on kehittänyt omassa päässään.

”Ne eivät ole tieteellisiä selityksiä eivätkä mitään selityksiä: pelkkiä satuja ja taruja”

Tieteessä niistä käytetään nimeä hypoteesi tai teoria.

Tuo viimeinen, joka sisältää älykkään suunnittelun ei taida olla tieteellinen hypoteesi, vaan luoja-satu kuten totesit, mutta muista löytyy tieteellisiä papereita. Esimerkiksi:

Big Bounce: Havainnolliset viitteet
        https://arxiv.org/abs/1005.0814

Tieteellinen julkaisu, miten säieteoria voi selittää 3D avaruuden:
        https://arxiv.org/abs/1108.1540

• Sinä näköjään etsit Jumalaa,se on hyvä. Ala lukea Raamattua,niin Jumala alkaa johdattaa sinua rakkaasti Pyhänhengen avulla lapsekseen. Jumala johdattaa jokaista yksilöllisesti. Tulet tuntemaan Isä Jumalan, poika Jeesuksen ja Pyhänhengen persoonallisesti. Et tule tarvitsemaan mitään todisteita,heidän olemassa olostaan, vaan tiedät se varmasti itse. Jumala johdattaa sinua uskontielle,erehtymättömästi, toisin,kuin me vajavaiset ihmiset. Tervetuloa ikuisuuden valtakunnan kansalaiseksi jo nyt, tässä maailmassa.

• Olen monta kertaa todennut, että Jumal on olemassa.

• Tottakai Jumala on olemassa, mutta et voi tuntea häntä ja hänen poikaansa Jeesusta kristusta, ellet usko evankeliumia! Jos uskot, niin sinussa itsessäsi on Jumalan todistus pojastaan ihan sen mukaan, mitä Johannes kirjoittaa! (1Joh 5)

Tee siis parannus ja käänny pois pahuudestasi Jumalan tykö, ja uskomalla evankeliumin saat Jumalan todistuksen sydämeesi ja voit olla varma siitä, että Jumala on olemassa ja rakastaa sinua!

Jos et usko, niin et tietenkään pidä totena Jumalan todistusta itsestään, koska sinussa ei silloin sitä todistusta ole!

• ”Tee siis parannus ja käänny pois pahuudestasi”

Aloittaja lienee ihan kunnollinen ja hyvä ihminen. Hänen leimaaminen pahaksi on aika törkeä heitto!

• Järkisyitä kirjoitti:

”Tee siis parannus ja käänny pois pahuudestasi”

Aloittaja lienee ihan kunnollinen ja hyvä ihminen. Hänen leimaaminen pahaksi on aika törkeä heitto!

No kun en ole hyvä ihminen : olen täysi paska ja paha ihminen! Jopa sinun mielestäsi!

• Totuus ei pala tulessakaan!
      Katoamisen pelko elossa olossa ja kuoleman lähestyessä helpottaa.
      Jälleennäkemisen toive ilahduttaa.

• > Jos todisteita ei löydy, niin mitä järkeä on uskoa Jumalaan?

Niinpä, Raamatun mukaan demonitkin uskovat Jumalan olevan. Ei siitä näytä olevan mitään hyötyä heille. Usko Jumalan olemassaoloon, ei ole erityisen hyödyllistä, vaikka Jumala olisi. Hyödyllistä on olla vanhurskas, koska vanhurskaat tekevät hyvää ja saavat lahjaksi ikuisen elämän.

"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

" Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

• Niin mutta kun niitä demonejakaan ei ole olemassa!

Ainoa demoni, joka on olemassa, on ihminen. Jotkut kristityt pitävätkin saatanaa ja demoneita ihmisinä! Jeesus ei siis turhaan sanonut Pietarille: "Mene pois edestäni saatana, sillä...!"

• Ateistit vaativat aina ja ikuisesti todisteita Jumalasta ja henkien läsnäolosta
      , Steve Huff on tutkinut yli 10 vuotta verhon takaista elämää ja päässyt erittäin läheiseen kontaktiin henkien ( olkoon kummitukset ) kanssa.
      Nyt on valvotuissa olosuhteissa dokumenttia, missä liikutellaan materiaa hengen maailmasta. Katso ja ihmettele: https://www.youtube.com/watch?v=pml2afZvtms

• Olen olemassa jos haluat minun olevan olemassa.

Monet kristityksi itseään sanovat epäjumaloivat tosiasiassa itseään.

• Halleluja! Sinä et siis olekaan pelkkää juutalaisten keksimää huuhaata :O

• Kuvittele eläväsi jossain ajalla 30000 - 2000 vuotta sitten. Mitä tiedät kaikkeudesta? Miten näet ja koet kaikkeuden? Koska ihmisen äly on kehittynyt jatkuvasti, oli vain ajan kysymys, kun yksinkertainen kommunikointi kehittyi symboliikaksi ja verbaliikaksi ja lopulta käsitteiden syntymään. Opitaan ymmärtämään kysymyksen/tietämättömyyden merkitys, opitaan luomaan kysymyksiä, kuten miten, miksi, missä, kuka, milloin jne. ja sitten ryhdytään luomaan niihin vastauksia. Tämä on ihan inhimillistä kehityskulkua. Ja sitten päästään siihen, millaisia vastauksia em. kysymyksiin alkaa syntyä. Ihmisiä kiinnosti se, miten he ovat olemassa, miten kaikki on olemassa, mistä ne tuli jne. ja lopulta vielä alkeellisen analogisen ajattelun myötä syntyi kysymys 'kuka?' Kaikkea tuntematonta siis pyrittiin selittämään siirtämällä niihin selityksiksi niitä asioita, jotka on ihmisille tuttuja. Koska ihminen osaa luoda mielen ja käden taidoilla työvälineitä, aseita, koristeita, asumuksia, vaatteita jne., niin tämä ajatusmalli siirtyi vähitellen siihen, että Maakin on luotu mielen ja käden taidoin. Ja sitten syntyikin itse Luoja, joka eri kulttuureissa on omanlaisensa, ihmistä suurempi ja mahtavampi. Sen muotoilu jatkui ja lopulta syntyi jumalat, joiden kehitys päättyi tiettyyn pisteeseen, joiden olemassaoloa on jatkettu perintein yms. keinoin tähän päivään asti.

• >>Koska ihminen osaa luoda mielen ja käden taidoilla työvälineitä, aseita, koristeita, asumuksia, vaatteita jne., niin tämä ajatusmalli siirtyi vähitellen siihen, että Maakin on luotu mielen ja käden taidoin. Ja sitten syntyikin itse Luoja, joka eri kulttuureissa on omanlaisensa, ihmistä suurempi ja mahtavampi. Sen muotoilu jatkui ja lopulta syntyi jumalat, joiden kehitys päättyi tiettyyn pisteeseen, joiden olemassaoloa on jatkettu perintein yms. keinoin tähän päivään asti<<

Joo, kyllähän useimmat näitä asioita pidempään tutkineet ja syvällisemmin pohtineet ovat päätyneet siihen, että maaplaneetta ja koko aurinkokuntamme on suunniteltu ja luotu. Vielä ei tosin tiedetä sitä miten tuo luominen on tapahtunut, mutta ehkä siihenkin saadaan vielä joskus vastaus.

”Jumaliin” itse uskon pikemminkin kuin yhteen kaikkivaltiaaseen kaiken luojaan. Jokin yhtenäinen kaiken aineellisen alkulähde ja kaiken ykseyden takana oleva voima täytynee kuitenkin olla olemassa. ”Persoonallisen Jumalan” ymmärrän itse kuitenkin toisin.

• Anonyymi kirjoitti:

>>Koska ihminen osaa luoda mielen ja käden taidoilla työvälineitä, aseita, koristeita, asumuksia, vaatteita jne., niin tämä ajatusmalli siirtyi vähitellen siihen, että Maakin on luotu mielen ja käden taidoin. Ja sitten syntyikin itse Luoja, joka eri kulttuureissa on omanlaisensa, ihmistä suurempi ja mahtavampi. Sen muotoilu jatkui ja lopulta syntyi jumalat, joiden kehitys päättyi tiettyyn pisteeseen, joiden olemassaoloa on jatkettu perintein yms. keinoin tähän päivään asti<<

Joo, kyllähän useimmat näitä asioita pidempään tutkineet ja syvällisemmin pohtineet ovat päätyneet siihen, että maaplaneetta ja koko aurinkokuntamme on suunniteltu ja luotu. Vielä ei tosin tiedetä sitä miten tuo luominen on tapahtunut, mutta ehkä siihenkin saadaan vielä joskus vastaus.

”Jumaliin” itse uskon pikemminkin kuin yhteen kaikkivaltiaaseen kaiken luojaan. Jokin yhtenäinen kaiken aineellisen alkulähde ja kaiken ykseyden takana oleva voima täytynee kuitenkin olla olemassa. ”Persoonallisen Jumalan” ymmärrän itse kuitenkin toisin.

Eli roikut jumaluskossa kiinni ilman mitään näyttöä. Tämä selvä.

• Musiikki on yksi elämän perusalue, minkä sisällä on mahdollista päästä jumalallisen maailman läheisyyteen.. rukouksen, kiitoksen, ylistyksen kautta. Kaikki eivät koe samoin kuin säveltäjät, esiintyjät, sanoittajat ja suurin osa kuulijoista, jotka integroituvat samalla tavalla. Mutta kuuntelevat siitä huolimatta
      kaunista musiikkia...jota on monenlaista, koska Jumalan verkosto on laaja, eikä katso
      kuuntelijaa maailmankatsomuksen perusteella.
      https://www.youtube.com/watch?v=olXGdMRE6VU

• Ei uskomisesta nykyään ole mitään haittaakaan ja eihän ole pakko uskoa. Tänne vain kirjoittelevat uskontojen uhrit jotka aivan oikeasti tuntevat vihaa uskontoja kohtaan koska ovat joutuneet kokemaan uskonnollista väkivaltaa kasvaessaan, nyt projisoivat kokemansa väkivallan uskovaisiin. Tuntevat voimaantumista kun voivat antaa uskoville pataan, huudella uskon vastaisia juttuja,

Normaalin kasvun kokeneet eivät juurikaan välitä koko jutusta, ketä oikeasti kiinnostaa kuinka maailma on syntynyt, tärkeämpää on oma elämä, perhe, ihmissuhteet, työ, harrastukset, seksi ja muu hauskanpito.

• >>Ei uskomisesta nykyään ole mitään haittaakaan ja eihän ole pakko uskoa. Tänne vain kirjoittelevat uskontojen uhrit jotka aivan oikeasti tuntevat vihaa uskontoja kohtaan koska ovat joutuneet kokemaan uskonnollista väkivaltaa kasvaessaan, nyt projisoivat kokemansa väkivallan uskovaisiin. Tuntevat voimaantumista kun voivat antaa uskoville pataan, huudella uskon vastaisia juttuja<<

Aika moni on myös varmastikin pettynyt Jumalaan, eli siis siihen Jumalaan, jota Raamattu kuvailee (oikeudenmukainen ja rakastava kaikkivaltias). Kun omat uskonnolliset odotukset ja kuvitelmat ja todellisuus eivät olekaan kohdanneet, niin on saatettu mennä sitten toiseen äärilaitaan. Monet fatalistit ja NA-ihmiset selittävät ihmiselle tapahtuvat pahat asiat sielun ja Jumalan suunnitelmana, jonka tarkoitus on kehittää ja jalostaa sielua ja persoonaa. Minun mielestäni taas kaikkea pahaa ja kärsimystä ei voi selittää noin yksioikoisesti...ja useinhan omat valinnatkin vaikuttavat siihen mitä tulevaisuudessa tapahtuu.

Uskon kyllä ihmistä tarkkailevaan Jumalaan("sisäiseen Jumalaan"), kuten kaikki oikeat teosofit ja NA-ihmisetkin ja aidot kristitytkin. Jokin suurempi tarkoitus ja merkityshän ihmiselämällä on.

• Anonyymi kirjoitti:

>>Ei uskomisesta nykyään ole mitään haittaakaan ja eihän ole pakko uskoa. Tänne vain kirjoittelevat uskontojen uhrit jotka aivan oikeasti tuntevat vihaa uskontoja kohtaan koska ovat joutuneet kokemaan uskonnollista väkivaltaa kasvaessaan, nyt projisoivat kokemansa väkivallan uskovaisiin. Tuntevat voimaantumista kun voivat antaa uskoville pataan, huudella uskon vastaisia juttuja<<

Aika moni on myös varmastikin pettynyt Jumalaan, eli siis siihen Jumalaan, jota Raamattu kuvailee (oikeudenmukainen ja rakastava kaikkivaltias). Kun omat uskonnolliset odotukset ja kuvitelmat ja todellisuus eivät olekaan kohdanneet, niin on saatettu mennä sitten toiseen äärilaitaan. Monet fatalistit ja NA-ihmiset selittävät ihmiselle tapahtuvat pahat asiat sielun ja Jumalan suunnitelmana, jonka tarkoitus on kehittää ja jalostaa sielua ja persoonaa. Minun mielestäni taas kaikkea pahaa ja kärsimystä ei voi selittää noin yksioikoisesti...ja useinhan omat valinnatkin vaikuttavat siihen mitä tulevaisuudessa tapahtuu.

Uskon kyllä ihmistä tarkkailevaan Jumalaan("sisäiseen Jumalaan"), kuten kaikki oikeat teosofit ja NA-ihmisetkin ja aidot kristitytkin. Jokin suurempi tarkoitus ja merkityshän ihmiselämällä on.

Kyllähän ne Narcotics Anonymous ihmiset melko pahoja ovat, mutta taitaa sittenkin New Age viedä voiton, mitä mielisairauteen tulee.

Miksi hitossa käytät lyhennettä, jota kukaan ei tunne? (NA-ihmiset)

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän ne Narcotics Anonymous ihmiset melko pahoja ovat, mutta taitaa sittenkin New Age viedä voiton, mitä mielisairauteen tulee.

Miksi hitossa käytät lyhennettä, jota kukaan ei tunne? (NA-ihmiset)

>>...mutta taitaa sittenkin New Age viedä voiton, mitä mielisairauteen tulee<<

Monenlaista väkeä tietysti mukana ja monenlaisia käsityksiä asioista, mutta New Age ei ole varsinaisesti ainakaan uskonto. Yleisesti NA: ssa uskotaan kuitenkin mm. reinkarnaatioon, enkeleihin, karman lakiin, korkeampiin voimiin, ufoihin, uuden ajan muutokseen jne. Se on siis eräänlaista avarrettua hengellisyyttä ja henkisyyttä parhaimmillaan.

• Tieteellisesti suuntautuneet ateistit ovat varmasti se ensimmäinen joukko, joka voisi alkaa pohtimaan yliluonnollisia vaikuttimia, joita tutkitussa järjestyksessä voisi kuvitella olevan. Tiede ei pois sulje näitä entiteettejä, joita ei voi tutkia.
      https://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/JLaamanen.htm

• Yksi todiste on esim. Raamattukoodit

hae Googlesta vaikka

"Yeshua burning bush bible code"
      "Messiaan koodi"

Esim. Ivan Panin on löytänyt Raamatusta koodin.
      Luku seitsemän esiintyy Raamatussa erityisellä tavalla, jollaista ei ole ilmeisesti havaittu missään muissa kirjoissa. (liittyen nimiin, lukumääriin, kirjaimien numeroarvoihin jne). Tämä voisi todistaa että Raamatun luontiin liittyy jotain yliluonnollista.

• Gematria on typerää kirjainten ja niistä muodostuvien sanojen lukuarvon laskemista. Toki luomiskertomuksessa on käytetty gematriaa tekstin tuottamisessa, mutta se ei todista yliluonnollisesta Jumalasta vaan ihmisestä, joka on taitanut matematiikan alkeet sen lisäki, että on ollut kirjallisesti lahjakas aikakautensa mittapuun mukaan.

• täydellisyyden luku 7. Seitsemästä luomispäivästä moniin Ilmestyksen ”seitsemään” lukuun seitsemän merkitsee sellaisia ​​käsitteitä kuin valmistuminen ja täydellisyys, vapauttaminen ja paraneminen sekä lupausten täyttäminen.
        7 päivää luomisessa
        7 päivä lepopäivä
        7 viikonpäivää
        7 ihmisen energiakeskusta l.-chakraa
        7 väriä sateenkaaressa
        7 säveltä nuottiasteikolla

Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
        Sinun valtakuntasi tulee;
        Sinun tulee tapahtua maan päällä niin kuin taivaassa;
        Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
        Anteeksi meille rikoksemme, kun annamme anteeksi niille, jotka rikovat meitä vastaan;
        Älä johda meitä kiusaukseen; ja
        Päästä meidät pahasta.

• Anonyymi kirjoitti:

täydellisyyden luku 7. Seitsemästä luomispäivästä moniin Ilmestyksen ”seitsemään” lukuun seitsemän merkitsee sellaisia ​​käsitteitä kuin valmistuminen ja täydellisyys, vapauttaminen ja paraneminen sekä lupausten täyttäminen.
        7 päivää luomisessa
        7 päivä lepopäivä
        7 viikonpäivää
        7 ihmisen energiakeskusta l.-chakraa
        7 väriä sateenkaaressa
        7 säveltä nuottiasteikolla

Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
        Sinun valtakuntasi tulee;
        Sinun tulee tapahtua maan päällä niin kuin taivaassa;
        Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
        Anteeksi meille rikoksemme, kun annamme anteeksi niille, jotka rikovat meitä vastaan;
        Älä johda meitä kiusaukseen; ja
        Päästä meidät pahasta.

Seitsemän tähteä Otavassa,
        seitsemän poikaa Jukolassa,
        seitsemän senttiä vaginassa.

• Tätä on kyselty kautta aikojen, eikä ole asianmukaisia vastauksia löytynyt. Listaan tähän nyt muutaman kohdan millä vastaajat voisivat välttyä nolaamasta itseään.

-Raamattu ei todista jumalasta. Se pikemminkin näyttää selvästi olevan sen aikaisten ihmisten kirjoittamia taruja.
      -Omat tuntemukset eivät ole todiste jumalista. Niitä voidaan selittää ihan lääketieteellisesti, kemiallisesti, biologisesti kuin psykologisestikin.
      -Jonkun asian tuntemattomuus ei täyty milläkään toisella tuntemattomalla. Se on vain yksinkertaisen typerä väite.

On olemassa lukemattomia keinoja testata onko väitettyä jumalaa olemassa, mutta niiden testaaminen ensin vaatisi siihen jumalaansa uskovaa osaavan selittää, millainen hänen jumalansa on. Jos henkilö ei osaa selittää mihin uskoo, niin eipä hänellä ole hääppöistä lähtökohtaa saada muita uskomaan moiseen.

Näin ateistina olen kuullut valtavat määrät eri määritelmiä jumalille, aina pisteeseen asti, että se kaataa itse itsensä.

• Ateismi voi olla kevyt kantaa.
      Mutta entäkun ei "pysty" olemaan ateisti? Juuri kokemuksien ja
      todisteiden vuoksi. Ja toinen voi.
      Eli kaksi eri tavalla tuntevaa ihmistä on kyseessä.
      Oikein muotoiltu kysymys siis olisi : mitä tunnetta on uskoa Jumalaan?

• Ei maailmalle voi todistaa Jumalan olemassaoloa. Maailma ei voi henkeä saada.
      Kun Kristus sanoi: Jos te osaatte antaa hyviä lahjoja lapsillenne niin myös Jumala antaa teille pyhää henkeä vielä herkemmin. Niin jos joku maailmassa elävä antaa lapselleen vaikka Ferrarin lahjaksi niin ei silti voi henkeä saada eli on ihmisryhmiä, joille Jeesuksen sanat eivät toimi tai toteudu lainkaan.

4000-2000 eKr Härkä, tarkkanäköisyys, rauhan henki
      2000- 0 eKr Oinas, Oikeudenmukaisuuden henki
      0-2000 jKr Kalat Totuuden Henki
      2000-4000 jKr Vesimies Maailman henki
      4000-6000 jKr Kauris ????

Näyttäisi muuten olevan tulossa 2000 vuotta tai ehkä jopa 4000 vuotta jolloin maailmalla on suuri ilo. Totuuden henki alkaa olla viimeisiään vetävä ja Maailman henki alkaa vaikuttaa pääasiallisena henkenä.

Ellen ole aivan väärin tulkinnut tuota Vesimiehen vaikuttavaa henkeä. Saattaa se olla jokin muukin kuin Maailman henki, mutta en ole aivan varma asiasta. Joka tapauksessa OIKEISTO jyrää melko voimallisesti ja tekee vallankumouksia, vaikka vasemmistokin yrittää vastavallankumouksin päästä valtaan

Tämä viesti on pelkkää spekulaatiota, mutta tähän ainakin itse varaudun, että seuraavat 2000 vuotta Maailma on ykkönen verrattuna uskontoihin.

• Henkilökohtainen kokemus on Jumala. Voi olla monen yhtä'lön summa, eli monta tietä. Luonnontieteellinen, uskonnollinen, yliluonnollinen, tieteellinen kuva mukana.

Mutta jos menet kirjastoon ja avaat ateistina kirjan missä sanotaan: Jumala on olemassa. Tod. näk. alkaa saunatonttu- ja Jim -osasto hahmottumaan näköpiirissä.

Tähän tarvitaan siis vipuvarsi ja apua> hengen maailmasta. Kehittämällä näitä
      henkisiä ominaisuuksia, taivas aukenee, tai tulee ainakin lähemmäksi.

• Hienoa, että pohdit asiaa. Kehotan, että kysyt häneltä itseltää. Lähesty häntä Jeesuksen kautta. Ole tosissasi. Kyllä hän etsijälle vastaa. Ole jatkossakin utelias, hyväntahtoinen ja arvostava, niin varmasti asiat avautuvat. Kaikkea hyvää!

• Kas tässäpä oiva keino saada kristitty ja etsijä luopumaan villeimmistä toiveistaan jumalien olemassa olo suhteen.

Neuvo, että rukoilisi jumalaansa ja pyytäisi häneltä asioita, jotka edellyttävät jotakin yliluonnollista ja kelpaisivat siten varmaksi todisteeksi hänestä.

Kun sitten vastausta ei kuulu, niin johan se saa vilpittömän ihmisen hylkäämään turhat toiveet jostakin muusta kuin siitä, mikä on todettu reaalimaailmaan kuuluvaksi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Torppa sairaalaan

Kas kas..oliko ullatus, että taas tapahtuu..
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1473