Se on epämieluisa huomio mutta siirtojen oppiminen ja sitä myötä kehittyminen vaatii tietynlaista älykkyyden minimimäärää että saavuttaisi edes jonkinlaisen tason.
Maailman parhaimpien shakin suurmestareiden joukossa ei ole ainuttakaan mustaa pelaajaa mikä on merkillistä tai sitten ei ole?
Itse pelaan aktiivisti chess.com- sivustolla missä meitä on yli 22 000 000 pelaajaa. Olen pelannut yli 5000:n pelaajan kanssa ympäri maailmaa kohtaamatta ensimmäistäkään mustaa pelaajaa.
Myös arabit loistavat poissaoloillaan.
Shakissa valkoisten ylivalta jyllää!
13
93
Vastaukset
- Anonyymi
Niinpä.
Tosin itä-aasialaiset ovat valkoisiakin älykkäämpiä ÄO-tutkimuksen mukaan. Heitä ei ole paljon shakkimestareina, mikä hieman ihmetyttää.
Shakkihan on keksitty Aasiassa. Tosin se ei ole ollut kovin suosittu siellä. Go-peli on suositumpi.- Anonyymi
Lisäys.
Wikipedian mukaan shakki-peli on keksitty Persiassa tai Intiassa. Eli ei Kiinassa, kuten monet luulevat. Tosin kiinalaisilla on oma shakin tapainen ikivanha pelinsä. Anonyymi kirjoitti:
Lisäys.
Wikipedian mukaan shakki-peli on keksitty Persiassa tai Intiassa. Eli ei Kiinassa, kuten monet luulevat. Tosin kiinalaisilla on oma shakin tapainen ikivanha pelinsä.Kiitos kommenteistasi, juurikin näin.
Meillä on chess.com sivustoilla hyvin vahva Team Finland- joukkue joka osallistuu mm. Maailmanliigaan jossa olemme menestyneet paljon odotettua paremmin.
Odotettua paremmin tarkoittaa tietenkin suhteellista väkilukuamme.
Olen itsekin kummastellut kiinalaisten ja japanilaisten pelaajien puuttumista shakin huipputasoilta. Heitä ei näy edes edustamaltani "keskitasolla". He ovat kuitenkin maailman älykkäimpiä kansoja.
Nyt meillä on tiukka joukkueottelu käynnissä Team Vietnamia vastaan. Tämänhetkiset päättyneet pelit osoittavat melkoista tasaväkisyyttä.nasuvaan kirjoitti:
Kiitos kommenteistasi, juurikin näin.
Meillä on chess.com sivustoilla hyvin vahva Team Finland- joukkue joka osallistuu mm. Maailmanliigaan jossa olemme menestyneet paljon odotettua paremmin.
Olen itsekin kummastellut kiinalaisten ja japanilaisten pelaajien puuttumista shakin huipputasoilta. Heitä ei näy edes edustamaltani "keskitasolla". He ovat kuitenkin maailman älykkäimpiä kansoja.
Nyt meillä on tiukka joukkueottelu käynnissä Team Vietnamia vastaan. Tämänhetkiset päättyneet pelit osoittavat melkoista tasaväkisyyttä.Johdamme juuri Team Mongoliaa vastaan 23- 3.....
- Anonyymi
Ehkäpä älykkäämpi ihminen jättää shakkipelit väliin koska hänellä on parempaakin tekemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys.
Wikipedian mukaan shakki-peli on keksitty Persiassa tai Intiassa. Eli ei Kiinassa, kuten monet luulevat. Tosin kiinalaisilla on oma shakin tapainen ikivanha pelinsä.Voipi olla noin, mutta nykyään wikipedia alkaa olla jo aika epäluotettava lähde. Paikkak on redusoitunut poliittisia aatteita levittäväksi Pravdaksi tai Izvestijaksi.
- Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Kiitos kommenteistasi, juurikin näin.
Nyt meillä on tiukka joukkueottelu käynnissä Team Vietnamia vastaan. Tämänhetkiset päättyneet pelit osoittavat melkoista tasaväkisyyttä.Pelaavat mielummin näitä nykyaikaisia pelejä, eli ns. elektronista urheilua.
Eikös ne siellä New Yorkin keskuspuistossa, missä lie, aina mustatkin pelaa sitä pikashakkia?
- Anonyymi
Jouduit sitten kasakka taas vaihtamaan nimimerkkiäsi. Koska oikein opit että suomalaiset ei tykkää öyhöttämisestä?
- Anonyymi
Tarkoitat kait, että foorumin vasurisensorit eivät tykkää oman maan, kansan, kulttuurin, kielen ja uskon puolustajista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat kait, että foorumin vasurisensorit eivät tykkää oman maan, kansan, kulttuurin, kielen ja uskon puolustajista?
Mikäs oman kansan puolustaja Viktor on? On se kumma kun täällä milloin hollantilaiset tai venäläiset tulevat neuvomaan ketä pitää milloinkin vihata. Taidat olla niitä Bäcmanin miehiä.
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs oman kansan puolustaja Viktor on? On se kumma kun täällä milloin hollantilaiset tai venäläiset tulevat neuvomaan ketä pitää milloinkin vihata. Taidat olla niitä Bäcmanin miehiä.
Herrat alentuivat arvuuttelemaan syntyperääni. Olen syntynyt ja elänyt koko ikäni Helsingissä.
Meillä oli sukutila 1700- luvun alusta asti Karjalan kannaksella jonka ryssät sitten ryöstivät.
Siltä osin minulta ei myötätuntoja sinne päin paljoa heru.
Viktor on toinen etunimeni ja se on seurannut sukuamme jo vuosisatoja; sen nimen olen antanut myös yhdelle pojistani joka sanoi jatkavansa sitä eteenpäin.
Äitini oli Savosta.
Siksi minusta on tullut tällainen; vilkkauteni on Karjalasta ja kieroutuni on peräisin Savosta.- Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Herrat alentuivat arvuuttelemaan syntyperääni. Olen syntynyt ja elänyt koko ikäni Helsingissä.
Meillä oli sukutila 1700- luvun alusta asti Karjalan kannaksella jonka ryssät sitten ryöstivät.
Siltä osin minulta ei myötätuntoja sinne päin paljoa heru.
Viktor on toinen etunimeni ja se on seurannut sukuamme jo vuosisatoja; sen nimen olen antanut myös yhdelle pojistani joka sanoi jatkavansa sitä eteenpäin.
Äitini oli Savosta.
Siksi minusta on tullut tällainen; vilkkauteni on Karjalasta ja kieroutuni on peräisin Savosta.No, silti olet dosentti Backmanin miehiä.
Anonyymi kirjoitti:
No, silti olet dosentti Backmanin miehiä.
Hmmm... en tunne miestä sanoi Paavali Jeesuksesta kertoman mukaan.
Tiedän tuosta Mr. Bäckmannista sen verran että hän oli lähettänyt Jessikka Arolle kipsisen pienoismallijäljennöksen Tallinnassa olevasta Pronssisoturista.
Lisäksi tuo saasta oli käynyt heittämässä ruplan kolikon Jessikkan verkkokomeron lattialle.
Näistä törkeyksistä Bäckmann tuomittiin raasuvanoikeudessa n. 100 000:n euron korvauksiiin. Tuomio kumottiin Hovioikeudessa.
Tässä kuitenkin kauhua Jessikkan ja siskonsa hirvittävistä hetkistä Pronssisoturinsa kaa:
https://mvlehti.net/2020/07/14/backman-jauhotti-ylen-hovioikeus-hylkasi-jessikka-aroon-liittyneet-paasyytteet-ns-mv-lehti-jutussa-umv-haastattelu/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174566
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842519Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731657Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella281500Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641207- 211159
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221125- 117978
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42942- 171924