Valtion tulee kustantaa maskit!

Anonyymi

Ulkomaille annetaan miljardeja avustuksina jne. Suomen kaikille kansalaisille tulisi valtion lähettää postitse maskipaketit ilmaiseksi! Pääministeri kertoi kuinka Suomi on Euroopan rikkaimpia maita. Ei ole mitään estettä suojella köyhiä kansalaisiaan tältä tappavalta taudilta.

60

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tässä järkeä!

• Anonyymi

Mikäs idea siinä maskipakossa on kun pelikoneet saavat olla auki? Kaksinaamaista menoa hallitukselta ja eipä ole yllätys että persettään vaan raapii siellä parin sadan tuoleissa. Vai haluaako ne että vanhukset kuolee???

• Anonyymi

Oikeistolaiset verokiertäjät huijasivat maskikaupoissa. Mikään ei ole niille liian alhaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeistolaiset verokiertäjät huijasivat maskikaupoissa. Mikään ei ole niille liian alhaista.

Joku ministereistä meni valitsemaan tunnetun huijarin maskien välittäjäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka?

• Anonyymi

Käsittämätöntä rahankäyttöä jota ei oman maan veronmaksajat saa silloinkaan kun on hätätilanne. Maskit kuuluu lähettää kaikille ilmaiseksi. Rahasta se ei ole kiinni.Suomi kertoo jatkuvasti mediassa kuinka rikas valtio onkaan kyseessä nimeltä Suomi ja rahaa riittää yli äyräiden

• Anonyymi

Paljonko itse nettomaksat valtiolle veroa, jos valtio on niin rikkaaksi tullut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko itse nettomaksat valtiolle veroa, jos valtio on niin rikkaaksi tullut?

Minä maksan paljon, mutta mikään ei riitä.

• Anonyymi

Hätätilanne päällä. Mitä tekee Suomen hallitus. Pihtaa rahan kanssa ja neuvoo kansalaisiaan maksamaan itse omat maskinsa kun ensin kieltää niiden käytön ja sitten uhataankin maskipakolla

• Anonyymi

Mutta kun me kaikki olemme itse valtio! Ei kukaan muu meille maskeja jaa kuin me itse.

• Anonyymi

Itse ajattelen tämän asian nyt niin, että jos kaikille tässä maassa taataan ainakin yksi kiva harrastus, koulutus maailman tappiin saakka ja taluttajat jokaiseen neuvontapaikkaan, joissa saavat juristien opastusta oloon ja eloon, opastusta myös valitusten tekoon, minä voisin vaatia että veronmaksajana töihin mennessä ja tullessa, siellä ollella verovaroin maskia tarvitsevana minulle korvattaisiin verovaroista tarpeellinen maski.
        Raitilla rallatessa, voin maskin ihan itse maksaa.

• Anonyymi

Tässähän kävisi hyvin Li Anderssonin esitys satasen kansalaisrahasta.
      Kansalaisille palveluseteli maskien hankintaa varten.
      Satasella maskeja maksaisi jotain 560 miljoonaa euroa.
      Hyvä yritystuki kotimaisille yrittäjille.

• Anonyymi

Desifioidaan maskeja maailmalla edullisesti samoin kuin muuallakin maailmassa, voi levittää viestiä

Video, jota levitetään sosiaalisessa mediassa.  Mitä tarvitset päivittäiseen desinfiointiin?  Denaturoitu punainen alkoholi yli 80%, suljinrasia ja kansi.  "Säiliön sisään laitat vähän alkoholia, hyvin vähän - selittää apteekki."  Naamio on kiinnitetty kanteen: naamio on siten litistetty kanteen, eikä se ole kosketuksessa sisällä olevan alkoholin kanssa.  Haihduttamalla neste steriloi maskin kastelematta sitä.  Operaation on kestettävä kaksi, enintään neljä tuntia: Ei enempää, koska se voi kastua höyryn kanssa.  Huom. Naamio ei saa olla kosketuksessa nesteen kanssa.

https://www.laprovinciadicomo.it/videos/video/come-sanificare-una-mascherina_1045277_44/

• Anonyymi

Näytti mielestäni hankalalta maskin desinfioinnilta. Itse laitan Tallinnasta ostamaani 80% vodkaa spray-pulloon. Illalla suihkaisen maskin molemille puolille ja laitan maskit yöksi eteisen naulaan.

• Anonyymi

Ei tuo toimi. Arvaa miksi?

• Anonyymi

Suomessa ei ole mikään hätätilanne ja vaikka olisikin, niin maskeilla sitä ei pelasteta. En usko noiden maskien hyötyihin ja minä en ainakaan sellaista käytä, vaikka kaikki muut ympärillä käyttäisivät. En laita maskia ennen kuin sakolla uhataan. Suositukset ovat vain suosituksia.

• Anonyymi

No helpottaa varmaan, kun kaikkiin julkisiin tiloihin, kauppoihin jne tulee maskipakko.

• Anonyymi

En osta aivan kusetushintaan maskia

• Anonyymi

Mitä valtio kustantaa maskit, ei valtio mitään maskeja kustanna. Eihän se ruokaakaan kustanna, kuin Harakalle ja Lindmanille, juomien kanssa.

• Anonyymi

Tottakai kustantaa. Niitä valtion kustantamia ei tarvitse ottaa, voi hankkia markkinahintaan. Valtio voi hankkia suuret määrät, jolloin mahdollinen hinta jää Kansalaisille erittäin pieneksi.

• Anonyymi

Maskien hinnat on aivan naurettavan korkeat. Paperinpalasesta voisi maksaa max 10c kpl. Nyt on rahastuksen makua ja kunnolla kun puhutaan euron kpl hinnoista!

• Anonyymi

Kuulin just, että hinta oli noussu 11 eurosta 50 euroon paketista. Markkinamiehet nauraa ja pistää setelitukut taskuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulin just, että hinta oli noussu 11 eurosta 50 euroon paketista. Markkinamiehet nauraa ja pistää setelitukut taskuun.

Juu, ei ollut 11 euroa per 50 kpl paketti enää keväälläkään. Rahastuksen makua tässä tietenkin on.

Sama hinnannousu esimerkiksi Neoamiseptin kohdalla. Litrahinta on nyt kaksinkertainen viime syksyn hintaan verrattuna.

Prismassa maksavat 60 euroa per 50 kpl paketti.

• Anonyymi

Huolellisuudella maskeihin ei mene niin suurta rahaa kuin pelätään.

Tiedetään ettei virus elä muovipinnoillakaan kuin muutaman päivän verran korkeintaan. Jos siis maski olisi muuten käyttökelpoinen eli sitä ei ole vielä käytetty esimerkiksi neljää tuntia niin ei ole syytä heittää sitä pois.

Näin säästät rahaa:

- Käytä maskia esimerkiksi kauppareissulla tai junassa. Älä ota sitä matkan tai reissun aikana pois päältä.

- Kun käyttäminen päättyy niin aseta maski talouspaperin päälle ja kiedo paperi sen ympärille. Laita paperiin kiedottu nyt likainen ja viruksia sisältävä maski pakastepussiin. Pussiin kiinnitettyyn tarraan kirjoitat päivämäärän jolloin maskia käytit.

- Laita pussitettu maski talteen odottelemaan uudelleenkäyttöä siten että se pääsee kuivumaan. Muutaman päivän päästä virukset ovat maskista kuolleet pois. Nyt voit käyttää sitä uudelleen.

Tämä toimii vain ja ainoastaan siksi, että virus kuolee paperi- ja muovipinnoiltakin itsekseen muutaman päivän kuluessa. Jos yritettäisiin estää maskeilla jotakin muuta kuin juuri RNA-virusta niin tämä kierrätys ei toimisi kun pöpö jäisi elämään pinnalle pitkäksi aikaa.

Jos yksi työmatka kestää esimerkiksi tunnin niin viikon työmatkoihin tarvitset kuusi maskia. Maanantaina käytät maskit 1 ja 2, tiistaina 3 ja 4 sekä keskiviikkona 5 ja 6. Torstaina uudelleenkäytät 1 ja 2, perjantaina uudelleenkäytät 3 ja 4 ja seuraavana maanantaina uudelleenkäytät 5 ja 6. Tätä sitten toistetaan kunnes jokainen maski on saanut neljä käyttökertaa.

Viikossa maskit saivat 10 tuntia käyttöä ja kuudella maskilla käyttöä löytyisi yhteensä 24 tuntia. Eli siis kuukaudessa 22 päivän työmatkoihin kuluisi näin kierrättämällä kaksitoista maskia, kulut noin 12 euroa.

Jos maskin nakkaa kertakäytön jälkeen pois käyttöajasta riippumatta niin samoihin työmatkoihin kuluisi 44 maskia. Jos maski maksaa euron kipale niin kuukausitasolla hieman vaivaa näkemällä säästyy yli 30 euroa.

• Anonyymi

Tätä niksipirkkaohjetta saa jakaa eteenpäin.

• Anonyymi

Näyttää Suomi24 rikkovan omat linkkinsäkin kun otsikossa on huutomerkki. Jos siis haluaa viitata tuohon edelliseen viestiin niin lyhytlinkki urly.fi/1HI3 toimii.

• Anonyymi

Veroina vuedään ihmisiltä suuret summat. Nyt ihmiset pulassa. Valtio ei tule auttamaan maskihankinnoissa. Hullua touhua

• Anonyymi

Samaa mieltä

• Anonyymi

Olemme niin kilttejä. Kun 2015 tänne rantautuneille annettiin epämieluisaa ruokaa, he alkoivat heti osoittaa mieltään. Harva se ilta oli Narinkkatorilla kilkuttelijoita, kertomassa miten haluavat asioiden menevän, mitä haluavat.

Jos me yritämme edes täällä vähän keskustella iskee senruusi, kuten Beirutin uutisista nyt aamulla. Mehän maksamme sinnekin, Pekka Haavisto taisi näyttää vihreää valoa heti aamulla, mutta siitäkään ei saa puhua.
        Ei tämä mene nyt ihan oikein.

• Ei välttämättä huono idea. Koronan kustannukset ovat kovat, joten toisen aallon ongelmien minimoiminen vähentää sen tuomia kustannuksia. Siten, vaikka maskit maksavatkin, ne voivat myös säästää kustannuksia. Toinen pointti on se, että suomalaisista suuri osa tukee tässäkin asiassa muiden maiden talouksia oman sijaan ja ostaa tuontitavaraa eikä kotimaista. Valtio voisi hankkia kotimaisten valmistajien maskeja kansalaisille ja siten tukea kotimaista teollisuutta. Vähän kuin EU:n elvytyspaketilla vientiteollisuuttamme. Lisäksi tällä ratkaisulla ehkäistäisiin sitä, että heikompiosaisten terveyden hoitaminen tältäkin osin olisi huonommalla tolalla kuin rikkaampien, joilla on varaa juuri niin laadukkaisiin maskeihin kuin haluavat.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Louis Vuitton ‘Evil Twin’ Canvas Facemask Unboxing

Mä tahdon tällaisen maskin, tahdon että Kela maksaa mitään muuta rättiä en pidä. Jotain rajaa sentään näissä hommissa.

• Anonyymi

Kannatan tätä.

• Anonyymi

Suomalaiset maksaa jopa hautajaisensa itse vaikka koko ikänsä maksanut kirkkoveroa

• Anonyymi

Noo, joissakin maissa viskataan pöpelikköön ilman mitään kommervenkkeja. Jos ei halua hautajaisia, siitä vaan tuhka tuuleen. Ai niin tuhkaaminenkin maksaa, jos siihen ei ole varaa joutuuko tosiaan pöpelikköön.

• Anonyymi

Niinpä, kummallista

• Hautaustoimen kuluista maksetaan itse noin 20-25 prosenttia, ja loput korvaa yhteiskunta. Kirkollisvero ei liity asiaan.

• Anonyymi

Ihme ettei kukaan palstapoliisi ole ilmoittanut jo tästä ketjusta. Ei saa puhua rumia, pitää olla positiivinen, iloista antajaa Jumala rakastaa.

• Anonyymi

Hyvä naamari tarkasti käytettynä kestää kuukausia. Kannattaa osta värillisen niin lika ei näy yhtä helposti kuin valkoisesta.

• Anonyymi

Mitäpä jos alkaisin käyttää burkaa, sellaista punaista jossa on silmien kohdalla sellainen virkattu verkko?
        Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, naisena suoja yksin liikkumiseen ja samalla suoja koronaa vastaan.
        Niitä ei saa kaupoista, mutta olen käsistäni näppäränä ajatellut alkaa ompeluhommiin ja markkinoimaan. Ystävät sanoivat että väriä pitää vielä miettiä ja ideaakin kehitellä.
        Ehkä se jätesäkki on sittenkin parempi :(

• Anonyymi

Paljonko maksoi vuoden turhake: Korona kirje?

Olisivat nyt edes lähettäneet paketin maskeja jokaiselle.

• Anonyymi

Hei, sorry en ymmärrä mitä tarkoitat? Valaise pikkasen.

• Anonyymi

• Anonyymi

Tänä keväänä on saanut lukea päättäjien mielipiteitä siitä kuinka hienosti asioita hoidetaan, usein on mainittu että SUOMI ON RIKAS maa.

Ihmettelen suuresti kuinka meillä ei edes keskustella nyt siitä, että maskeja jaettaisiin meille kauppojen ja julkisen liikenteen ovilla.

Finnair vaatii maskin on kuulemma joitakin mitä jakaa, mutta jokaisen tulee itse maskinsa hankkia.
      Kuinka näin rikas maa, joka jakaa apua ympäri maailmaa, ei välitä kansasta tämän vertaa. Monet muuta maat jakavat maskeja, jokuhan ne toki maksaa mutta meillä tämä menee nyt kyllä väärin, siis todella väärin.
      Siis selvitköön kukin mitebn tahtoo ja ensiviikolla napsahtaa taas vanhuksille turvallinen kotonaoloelo. Että tuottava osa kansasta saa mällästää mielinmäärin.

• Anonyymi

Apteekit pääsevät taas tekemään tiliä.

• Anonyymi

Kuinka niin apteekit pääsevät tiliä, en minä osta yhtään mitään.

• Anonyymi

Kaikki pitää persuille maksaa. Avutonta porukkaa.

• Anonyymi

Hyvä aloitus ja oikea idea !

• Anonyymi

Valtion tulee lähettää postin mukana maskit. Kaikki ei edes pääae nuutä itse noutamaan tai ole rahaa.

• Anonyymi

Pummikommarit vaativat kaiken ilmaiseksi. Eli lisää veroja työtä tekeville veronmaksajille. Samalla kun itse vain makaillaan ja juodaan kaljaa sossurahalla.

• Anonyymi

Koska suomalaisille annetaan avustuksia?

• Anonyymi

Rahat meni jo.

• Anonyymi

Käytän maskia vain jos ne tulee postilaatikossa kotiin!

• Anonyymi

Ssma täälä

• Anonyymi

Miten työttömät maksavat maskit kun rahat vähissä tai muut vähävaraiset. Tottakai maskit tulee valtion kustantaa.

• Anonyymi

Äiiitiiiii tuuuu pyyyyhkiiiin!!!!!

• Anonyymi

ensimmäisenä maskeja pitäisi KÖYHILLE
      jakaa

eli työttömät ja toimeentulotukea saaville kyselemättä
      kera ylimääräinen rahatuki

jos kerta italialle ym. maille kellä suunnattomat kultavarannot, eivät vaadi ensin myydä niitä ennen miljardien jakoa?

jräjetöntähän tämä..

yksikää poliitikko ei silti vieläkäää ole sanaakaan sanonut pitäskö köyhien saada rahaa tai mitään

ajatelkaa, EI YKSIKÄÄN = tämä sama eduskunta äänesti rikos hallitukselle luottamuksen, vankeustuomittu puolustuminitseri ym..

• Anonyymi

Hyvin sanottu

• Anonyymi

Mitä hyötyä siitä olisi, että valtio maksaa maskit, kun me lopulta maksamme silloinkin maskit veroina?

• Anonyymi

Tämä on vaadittava!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      269
      9872
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      316
      7057
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      83
      1832
    4. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      106
      1474
    5. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1461
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1171
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1119
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      47
      926
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      24
      780
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      752
    Aihe