Meille kerrotaan kaksi täysin erilaista lukua
- Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan heinäkuussa 216 000, mikä oli 47 000 enemmän kuin vuotta aiemmin.
- Työ- ja elinkeinoministeriö puolestaan kertoo tiedotteessa, että työ- ja elinkeinotoimistoissa oli heinäkuun lopussa yhteensä 387 500 työtöntä työnhakijaa. Se on 118 500 enemmän kuin vuotta aikaisemmin.
Miksi työttömien todellisesta määrästä valehdellaan?
5
<50
Vastaukset
"Erojen taustalla ovat erilaiset tietotarpeet ja käsitteelliset eroavuudet."
Kyse on eri tietolähteistä ja erilaisista määrittelyistä työttömyydelle. Asia ei ole ollenkaan salaista, vaan tilastojen välisiä eroja vertaillaan säännöllisesti. Työvoimatutkimus on näistä se 'virallinen', jonka perusteella tehdään vertailua muihin maihin.
Täältä voi lukea tarkemmin tilastojen välisten erojen syistä.
http://tilastokeskus.fi/tietotrendit/artikkelit/2015/tyottomyystilastot-tilastoivat-eri-kohderyhmia/- Anonyymi
Se on seuraus natsi-suomen elämään jääneestä "citius, altius, fortius" pyrkimyksestä.
Ja valehtelemallakin olet parempi!
Siksi kaikki viranomaisten ja persunnuolijoitten tekeminen perustuu valehteluun ja omiin valheisiin uskomiseen.
Lopulta maailman onnellisin kansa saa höbelin-rauhan palkinnon ikiliikkujan keksimisestä sontaläjän lapioimisesta kasasta toiseen. - Anonyymi
Työtä vailla on Suomessa 500 000 - 600 000 palkkatyötä hakevaa. 1 tunti työtä viikossa tekee tilastoissa työläisen, vaikka "palkan" maksaa kokonaan tai lähes kokonaan yhteiskunta tulonsiirroilla. Noin 500 000 Suomalaista tekee työtä myös palkatta.
- Anonyymi
Suomessa kusetetaan aina heikompaa, se on ollut maan tapa aina,ei ihme että viisaat muuttaa pois täältä!
- Anonyymi
Muutekaan työttömyystuet palkaksi ja tehdään työsopimukset ilman työvelvoitetta, niin hokkuspokkus työttömyys on kadonnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706724
- 594542
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s293446- 613037
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271616- 171610
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401543- 341399
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471350