Sanna Marin teki SDP:n puoluekokouksessa aloitteen siitä, että kertakäyttöisten suojien- ja tamponien larvonlisäkantaa pitäisi laskea. Sanna Marinin hallituksen Intersektionaalinen feminismi korostaa kaikkien ihmisten tasaarvoa, joten tasaarvon nimissä myös kertakäyttöisten kondomien arvolisäveroa pitäisi laskea.
Kertakäyttöisten kondomien arvolisäveroa pitäisi laskea.
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Punasen nortin ja kossun hintaa on laskettava rajusti ! Feministit ajattelevat vain itseään, Itsekkäitä paskiaisia ovat. Myös mies on ihminen ! man lives matter.
- Anonyymi
Pentti Siimes totesi Spedelle "Selitystoimisto Kekki"-sketsissä, että "meidän on laadittava uskottava seltys vaimollenne, kun olette olleet pitkään poissa - onhan vaimonne sentään ihminen".
- Anonyymi
Juuri näin.
Jotta muutos ei olisi kovin äkkinäinen ja liikaa kansantaloutta rasittava näinä vaikeina aikoina, asiaa voitaisiin tutkia STM:n johdolla, kuten maskien hyötyäkin tutkittiin, esim. kaipolalaisilla, jotka nyt ottavat jättiaskeleen ilmastotavoitteiden täyttämisessä.
Heille annettaisiin alv-alennus kondoomeihin ja sitten STM Kirsi Varhilan johdolla tutkisi sen hyötyjä ja haittoja.
STM on luonnollisesti huolissaan kondoomien väärinkäytön aiheuttamista vakavista haitoista.
Jos esim. kondoomin laittaa päähänsä, saattaa saada hiilidioksidimyrkytyksen.
PS.
Hyväosaisille ei pidä antaa ale-kondoomeja. Kondomien arvolinsävero on varsin kyseenalainen sekin. On sen poistamisesta tehty lakialoitekin; en tiedä, miten sille sittemmin kävi. Mutta miten se on tasa-arvokysymys? Kuukautissuojia tarvitsevat ne, joilla on kuukautiset ja se tarkoittaa lähes kaikkia naisia. Kondomeja tarvitsevat ne, jotka käyttävät sitä sukupuolitautien ja raskauden ehkäisyyn, ja siten asia koskee sekä miehiä että naisia. Lisäksi, jos nyt oikein saivartelemaan lähdetään, niin näistä vain kuukautissuojat ovat välttämättömiä, sillä kuukautisista ei voi vain pidättäytyä.
Mielellään molempien arvonlisäveronv oisi poistaa, tai laskea, mikäli se on nyt korkeampi kuin esimerkiksi lääkkeiden.- Anonyymi
Entäs sitten käytetty kondomi...joko sille on keksitty palautusautomaatti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs sitten käytetty kondomi...joko sille on keksitty palautusautomaatti?
Olen lahjoittanut käytetyn aina vokkiin..
- Anonyymi
Varmuusvälineet on tärkeitä kanssa.
Ei pelkkä menkat. - Anonyymi
Hyvä idea
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1366238
- 574406
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282918- 592871
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161885- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271476Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹371457- 311271
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431171