lopunajan luopumus

Anonyymi

kuis moni teistä tietää lopunajan luopumuksen? tiedätkö mistä luopumus johtuu?

1.Timoteuksen kirje:
4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

55

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiirus ja usko niin, asuvat eri ihmisissään. Tänään on armo uusi ja parannukseteon aika, sillä ilman parannusta kukaan ei näe nenäänsä pidemmälle.

• Anonyymi

Mitä kiirus tarkoittaa? Aivan.

• Anonyymi

En ole kuullut siitä kiiruksesta. Voisitko kertoa mitä se tarkoittaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kuullut siitä kiiruksesta. Voisitko kertoa mitä se tarkoittaa?

Kirus on murresana ja tarkoittaa kiirettä. Uskovaiset touhottaa raamattuaan niin etteivät ehdi itse ajatella ja tehdä parannusta maailmankuvassaan todellisuuden suuntaan. Eri asia onko laumasieluilla tahtoakaan, raamatulla kun ei juurikaan ole tekemistä tosiasioiden kanssa.
        Ja vähän touhottamistahan elämä muillakin nykyisellään usein on. Minunkin pitäisi vielä ehtiä tehdä parannusta kukkapenkkiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirus on murresana ja tarkoittaa kiirettä. Uskovaiset touhottaa raamattuaan niin etteivät ehdi itse ajatella ja tehdä parannusta maailmankuvassaan todellisuuden suuntaan. Eri asia onko laumasieluilla tahtoakaan, raamatulla kun ei juurikaan ole tekemistä tosiasioiden kanssa.
        Ja vähän touhottamistahan elämä muillakin nykyisellään usein on. Minunkin pitäisi vielä ehtiä tehdä parannusta kukkapenkkiin.

Niin.

• Luopumus ja eksytys tulevat lopunaikoina ei mitään herätystä mitä helluntalaiset odottavat.

• Anonyymi

Uskon noin olevan.

• Anonyymi

Tiedätkö mistä luopumus johtuu ja mikä luopumuksen syy? Kerro?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä, mutta uskon sen liittyvän syntien sovitukseen.
        Halpaan armoon.
        Rakkaudettomuuteen Jumalansanaa ja niinikään Jumalaa kohtaan.
        Välinpitämättömyyteen ja näennäiseen itsensä pelastamusoppiin onin töin.
        Jeesuksen sovitustyön mitätöinti. Jeesuksen asema syntien sovittajana käännetään ylösalaisin niin että sen tilalle tulee korvasyyhyyn perustuvaa maailnan vapautta ja rakkautta eli paskaa kultakääreessä niin sanotusti.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä, mutta uskon sen liittyvän syntien sovitukseen.
        Halpaan armoon.
        Rakkaudettomuuteen Jumalansanaa ja niinikään Jumalaa kohtaan.
        Välinpitämättömyyteen ja näennäiseen itsensä pelastamusoppiin onin töin.
        Jeesuksen sovitustyön mitätöinti. Jeesuksen asema syntien sovittajana käännetään ylösalaisin niin että sen tilalle tulee korvasyyhyyn perustuvaa maailnan vapautta ja rakkautta eli paskaa kultakääreessä niin sanotusti.

ST

Aivan, ST! Laittomuus pääsee valtaan ja useimpien rakkaus kylmenee, sanoo Raamattu. Se selittää miksi on rakkaudetonta ja pää syy on korvausteologinen järki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun laittomuus = epäusko = Jumalantahtoon, jonka päämäärä on rakkaus, se kylmenee, siitä tulee luopumus. Luovutaan siitä, mikä on PYHÄ!
        Pyhä on tuonpuoleisuuden Valtakunta, johon pitäisi päämäärätietoisesti matkata.
        Vanhanliiton kansanvaellus on esimerkki. SE on peili jota katsoen lopunaikaa elävät näkevät oman tilansa. Näinhän se raamattu kertoo.
        Vanhassa liitossa nähdään opetuksena, niskoittelua, omavaltaista uskoa, päämäärän asettelua jne. jne. jne. ja luvattu maa- mihin piti päästä, niin erämaan hiekka peitti epäuskonsa tähden matkan.

Me katselemme raamatusta sitä opetusta, mikä Jumalan Valtakunnan tahto tuo esiin, eli haluttaanko me PYHÄÄ sydämeen.
        Epäpyhässä me rakennamme ateismia, muotouskonnollisuuksia, jne. joka huutaa Jumalalle - Ristiinnaulitse hänet- Hänet, joka kirkastaa Isän rakkauden meille.

Me rakennamme ristin, piikkikruunun, painamme Jeesuksen päähän oman orjantappurakruunun, että me korotamme meidän mukaisen uskon herran ja tapamme hänet. Tapamme, ettemme halua kuulla Isän rakkaudesta enempää.

Mutta, he, jotka aralla sydämellä antavat Pyhän Hengen näyttää synnin, eli meidän tottelemattomuuden Jumalan Pyhän Lain valkaisemaan tiehen, me näemme sen kätten hedelmän, mitä teemme. Yhdelle lähimmäiselle pahaa, sen teemme Häneen = Kristukselle.
        Hänhän on luoja, jossa heti luomisen jälkeen Edenissä oli kaikki sangen hyvää ja luvattu valtakunnallisesti eläville, Adamkin olisi saanut elää kuuliaisuudessa iankaikkisesti. Mutta peili kertoo missä meni vikaan. Syö hyvän ja pahantiedonpuusta hedelmä ja käärme. Siinä se yhtälö on peilissä nähtävissä.
        Ja kun syö väärästä puusta, alkaa kuin Jumala - hallitsemaan omin luvin neuvoin ja ohjein toista.
        Tulee Kainin henki - tulee sodat ja murhat. Himo, maailman rakkaus, laittomuus. Eli niskoitellaan Jumalan tahtoa vastaan ja se karkottaa Edenistä, elämänpuulta ja tulee synnin palkka kuolema.

Peili- mitä kertoo meidän ja minun kohdalla. Ketä kuullaan, missä mennään, mistä Pyhä Henki saisi valkaista Pyhää, vai onko sydän epäpyhässä - Ihmisen hedelmävatien ääressä, maailmassa, sen himoissa, ateismissa, epäjumalanpalvelu- kultaisen vasikan ääressä.

Saako Pyhä Henki kirkastaa tekemämme ristin ääressä sitä Sijaisuhria, jonka kuolemassa kuultiin, "Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät"!
        Hoksattiinko mitä teemme, hoksaanko tekemiseni, saako Henki kirkastaa tien, ja saako sydän paikan, jossa se pyytää sijaiseltaan. Herran anna minulle anteeksi.
        Synti eksytti minut. Lihassa tein synnin tahdon mukaan ja se himo, mikä siinä eli heräsi ja tein kuoleman kohdalleni.
        Mutta, se sijaisen kuolema tuokin Häntä katsellen mielenmuutoksen Herran tahdon Hengessä toteuttavaan elämään nähden.
        Hänessä on Elämä- Sinulla on iankaikkisen elämän sanat. Haluan elää - Haluan täällä jo toteuttaa Jumalan mielenmukaisuutta, Valtakunnan elämää Jumalan Voimasta.
        Minulla ei ole voimaa, mutta omassa voimassa ei tarvitakaan elää, vaan Hänen.
        Pyhä Henki ei johda syntiin, ja siksi Hänessä en teekään rikettä, vaan Hengen voimasta lihani saa kuolla ja Hengellä toteuttaa se Elämä. Näin Jumalan nimi meissä ja minussa saa tulla kirkastetuksi ja Elämäksi.
        Siinä on tämä iankaikkisen elämän voima, Kristus minussa, on tämä elämän toivo.

Luovunko Hänestä? Hänellä on iankaikkisen elämän sanat.
        Mutta kuka haluaa loukkaantua Kristukseen, niin he tähän maailmaan rakastuneena jättävät iankaikkisen elämän armolahjan ja polkevat sen maahan, kuin "siat" helmensä.
        KM

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun laittomuus = epäusko = Jumalantahtoon, jonka päämäärä on rakkaus, se kylmenee, siitä tulee luopumus. Luovutaan siitä, mikä on PYHÄ!
        Pyhä on tuonpuoleisuuden Valtakunta, johon pitäisi päämäärätietoisesti matkata.
        Vanhanliiton kansanvaellus on esimerkki. SE on peili jota katsoen lopunaikaa elävät näkevät oman tilansa. Näinhän se raamattu kertoo.
        Vanhassa liitossa nähdään opetuksena, niskoittelua, omavaltaista uskoa, päämäärän asettelua jne. jne. jne. ja luvattu maa- mihin piti päästä, niin erämaan hiekka peitti epäuskonsa tähden matkan.

Me katselemme raamatusta sitä opetusta, mikä Jumalan Valtakunnan tahto tuo esiin, eli haluttaanko me PYHÄÄ sydämeen.
        Epäpyhässä me rakennamme ateismia, muotouskonnollisuuksia, jne. joka huutaa Jumalalle - Ristiinnaulitse hänet- Hänet, joka kirkastaa Isän rakkauden meille.

Me rakennamme ristin, piikkikruunun, painamme Jeesuksen päähän oman orjantappurakruunun, että me korotamme meidän mukaisen uskon herran ja tapamme hänet. Tapamme, ettemme halua kuulla Isän rakkaudesta enempää.

Mutta, he, jotka aralla sydämellä antavat Pyhän Hengen näyttää synnin, eli meidän tottelemattomuuden Jumalan Pyhän Lain valkaisemaan tiehen, me näemme sen kätten hedelmän, mitä teemme. Yhdelle lähimmäiselle pahaa, sen teemme Häneen = Kristukselle.
        Hänhän on luoja, jossa heti luomisen jälkeen Edenissä oli kaikki sangen hyvää ja luvattu valtakunnallisesti eläville, Adamkin olisi saanut elää kuuliaisuudessa iankaikkisesti. Mutta peili kertoo missä meni vikaan. Syö hyvän ja pahantiedonpuusta hedelmä ja käärme. Siinä se yhtälö on peilissä nähtävissä.
        Ja kun syö väärästä puusta, alkaa kuin Jumala - hallitsemaan omin luvin neuvoin ja ohjein toista.
        Tulee Kainin henki - tulee sodat ja murhat. Himo, maailman rakkaus, laittomuus. Eli niskoitellaan Jumalan tahtoa vastaan ja se karkottaa Edenistä, elämänpuulta ja tulee synnin palkka kuolema.

Peili- mitä kertoo meidän ja minun kohdalla. Ketä kuullaan, missä mennään, mistä Pyhä Henki saisi valkaista Pyhää, vai onko sydän epäpyhässä - Ihmisen hedelmävatien ääressä, maailmassa, sen himoissa, ateismissa, epäjumalanpalvelu- kultaisen vasikan ääressä.

Saako Pyhä Henki kirkastaa tekemämme ristin ääressä sitä Sijaisuhria, jonka kuolemassa kuultiin, "Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät"!
        Hoksattiinko mitä teemme, hoksaanko tekemiseni, saako Henki kirkastaa tien, ja saako sydän paikan, jossa se pyytää sijaiseltaan. Herran anna minulle anteeksi.
        Synti eksytti minut. Lihassa tein synnin tahdon mukaan ja se himo, mikä siinä eli heräsi ja tein kuoleman kohdalleni.
        Mutta, se sijaisen kuolema tuokin Häntä katsellen mielenmuutoksen Herran tahdon Hengessä toteuttavaan elämään nähden.
        Hänessä on Elämä- Sinulla on iankaikkisen elämän sanat. Haluan elää - Haluan täällä jo toteuttaa Jumalan mielenmukaisuutta, Valtakunnan elämää Jumalan Voimasta.
        Minulla ei ole voimaa, mutta omassa voimassa ei tarvitakaan elää, vaan Hänen.
        Pyhä Henki ei johda syntiin, ja siksi Hänessä en teekään rikettä, vaan Hengen voimasta lihani saa kuolla ja Hengellä toteuttaa se Elämä. Näin Jumalan nimi meissä ja minussa saa tulla kirkastetuksi ja Elämäksi.
        Siinä on tämä iankaikkisen elämän voima, Kristus minussa, on tämä elämän toivo.

Luovunko Hänestä? Hänellä on iankaikkisen elämän sanat.
        Mutta kuka haluaa loukkaantua Kristukseen, niin he tähän maailmaan rakastuneena jättävät iankaikkisen elämän armolahjan ja polkevat sen maahan, kuin "siat" helmensä.
        KM

:) Amen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan, ST! Laittomuus pääsee valtaan ja useimpien rakkaus kylmenee, sanoo Raamattu. Se selittää miksi on rakkaudetonta ja pää syy on korvausteologinen järki.

"...korvausteologinen järki."

Lauseyhteydestä ja kirjoituksestasi voi päätellä, että et takuulla tiedä edes mitä tuo tarkoittaa.

• Anonyymi

Lopunajan luopumuksesta kertoo esim. se, että uskovat roikkuvat erilaisilla keskustelufoorumeilla aikansa kuluksi, kinastellakseen keskenään, eikä evankelioidakseen ei-uskovia.

Raamatun opetuslapset olivat alati teillä ja aitovierillä evankelioidakseen uskosta osattomia, koska rakkaus Jeesukseen ja sanoman eteenpäinviemiseen oli heillä palavaa.

Samaan tehtävään meidätkin on kutsuttu.

Parannuksenteon voi aloittaa vaikka heti.

• Anonyymi

Täällä olemisella voi olla syynsä.

• Anonyymi

Aivan, se ei ole ylhäältä tuleva viisaus vaan riivaajien viisaus, joka on sielullinen ja maallinen, se riitautuu helposti, siitä on tehtävä parannuksen. Olet oikeassa. Ihmisen järki on myös osa siitä luopumusta ja se johtaa järkeisuskoon pois elävästä uskosta. Siitä on todella tärkeä ottaa selvää ja tutkia onko asia näin, niin silloin on mahdollista tehdä parannuksen kun on vielä armonaikaa. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä olemisella voi olla syynsä.

Niin onhan se kinastelukin ihan oikea syy.

• Anonyymi

Pottumaalle pitäisi tehdä parannusta. Joudakko lannan ajoon? No nyt on ainakin kutsuttu.

Evankeliointi nostattaa kanssaihmisissä vain myötähäpeän tunteita. Harva kehtaisi siinnä hommassa enää naamaansa näyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin onhan se kinastelukin ihan oikea syy.

Aivan, kinastelu tulee aina siitä että järki nousee päätään päin ja riitautuu, se ei ole ylhäältä tuleva viisaus vaan riivaajien viisaus, sielullinen ja maallinen viisaus, missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno. Se on osa luopumusta pois elävästä uskosta.

• Anonyymi

Eiköhän nykyajan "aitovierit" ole täälläkin.
        Jos kylvää, niin kylvää.
        Ja elämänkentällä kirjoitusten mukaan on kahdenlaisia kylväjiä.

• Anonyymi

Missään kohyaa Raamatussa ei sanota, että kaikkien uskovien pitäisi juosta ympäri maan/maapallon evankelioimassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missään kohyaa Raamatussa ei sanota, että kaikkien uskovien pitäisi juosta ympäri maan/maapallon evankelioimassa.

Kirjoitusten mukaan Vapahtajan kehotus. Tämä on tehtävä, tai toimenkuva ja lähettäjä on Tulevan Valtakunnan Kuningas. Siksi juostaan!

Ja hän sanoi heille: "Menkää >>>>kaikkeen maailmaan<<<< ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta. (Mar 16:15-20)

Menkää siis ja tehkää>>>> kaikki kansat <<<< minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        (Mat 28:19-20)

Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.

Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että >>>>sinä olisit pelastukseksi >>> maan ääriin asti'." <<<<
        Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.
        (Apt 13:46-48)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitusten mukaan Vapahtajan kehotus. Tämä on tehtävä, tai toimenkuva ja lähettäjä on Tulevan Valtakunnan Kuningas. Siksi juostaan!

Ja hän sanoi heille: "Menkää >>>>kaikkeen maailmaan<<<< ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta. (Mar 16:15-20)

Menkää siis ja tehkää>>>> kaikki kansat <<<< minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        (Mat 28:19-20)

Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.

Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että >>>>sinä olisit pelastukseksi >>> maan ääriin asti'." <<<<
        Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.
        (Apt 13:46-48)

Nuo kohdat kertovat, kuinka opetuslapsille erityisesti annettiin tuo tehtävä. Ei siis koske kaikkia kristittyjä.

• Anonyymi

Olen saanut selvää, mikä luopumuksen syy on, se on järkeisusko joka tulee siitä että nojaudutaan omaan ymmärrykseen ja tulkitaan Raamattua oman ymmärryksen mukaan. Järki joka on inhimillinen, nousee päätään päin.

Raamatussa kerrotaan että haalitaan opettajia himojen mukaan korvasyyhyyn ja silloin käännetään korvat pois totuudesta.

2Tim. 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
      4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

Elävä usko tulee siitä että kuullaan Jumalan Sanaa.

• Anonyymi

Kuuleminen tarkoittaa tässä manipuloinnille alistumista. Aivot jätetään eteiseen jne.
        Asetutaan alistetuksi ja hyväksikäytetyksi. Raamatusta löytyy tähän kyllä riittävästi aineistoa.

• Anonyymi

Luopumuksen syitä on useita juurisyitä: epäusko, epäileminen, pettyminen, harhautuminen, eksyminen, houkutukset, laiskuus, velttous jne. jne.

• Anonyymi

Ei ole se todellinen syy! Keksit tuon kaiken omasta päästäsi eli nojauduit suoraan omaan ymmärrykseesi. Keksit syitä korvasyyhyysi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuleminen tarkoittaa tässä manipuloinnille alistumista. Aivot jätetään eteiseen jne.
        Asetutaan alistetuksi ja hyväksikäytetyksi. Raamatusta löytyy tähän kyllä riittävästi aineistoa.

Siksipä maailman manipuloinnista kannattaa lähteä elämään sisälle, eikä jättää aivoja narikkaan.

• Anonyymi

Tiedätkö mistä luopumus johtuu?
      Se johtuu siitä, että nykyihmiset, vuosituhantisen alistamisen jälkeen, osavat hankkia tietoa, ajatella ja arvioida asioita itse. Eivät ole enää poppamiesten ja niiden tonttutarinoiden vietävissä.
      Ammen aamenelle.

• Anonyymi

Aivan, järjen mukaan.

• Anonyymi

Kohdallani toteutuu: Mutta vanhurskaan polku on kuin aamurosko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka. Noin ulkomuistista Sananlaskuissa. Luopumus on kaukana. Oletko nukkunut eilen kun et ollut Jumalanpalveluksessa? Lähes varmasti asut kehä III:n sisäpuolella. Siellä uskon laatu on heikompi kuin muualla Suomessa. Se tiedetään. Elätkö Breznevin aikaa Suomessa?

• Anonyymi

Kelle se aamu tosiaan lopulta valkenee niin tajuavat uskonpatoksen köyhyyden. Uskonnot ovat katoavaa kansanperinnettä, ja hyvä niin.

• Anonyymi

Tuosta näin sen näyn monia vuosia siten, että monet uskovat luopuvat tai siis eksyvät, koska pimeys puetaan valkeuteen.
      Pimeyden työt muutetaan kauniiseen pakettiin niin että sitä moni seurakuntakin pitää valkeutena.
      Jeesuksen asema syntien sovittajana menettää kavalasti merkityksensä.
      Maailma tulee tarjoamaan korvausteologiaa kaikkinensa myös erittäin hyvältä ja oikealta näyttävässä paketissa.
      Toinen näky koski parannuksen tekoa. Jeesus kehotti siinä tekemään parannuksen.
      Uskon niin että luopumus tarkoittaa luopumusta syntien sovituksesta Jeesuksessa Kristuksessa koska se ei kelpaa ihmisille, vaan ihmiset rakentavat oman uskontonsa sellaisen varaan mikä heidän lihaansa miellyttää.

ST

• Anonyymi

Aivan, järki ja järkeisusko tulee korvausteologiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on mahdollista, en tiedä. Minä tulkitsin niin että nimenomaan se korvaava asia olisi rakkaus, ei järki.
        Niin että Jumalan rakkaus, joka tuli täyteyteen syntien sovituksessa korvattaisiin jollain muulla mielihyvää tuottavalla asialla, joka näyttäytyy kauniina ja hyvänä asiana.
        En sitten tiedä, kun raamatussa on kuitenkin kerrottu, cettä totuys on ilmoutettu lapsenmielisille yms, vettä maailman viisaus tulisi tyhjäksi.
        Eli ei ole kyllä tuo järjen isuuskaan pous suljettu, koska se on ihan raamatullinen, raamatussa suoraan kerrottu.

ST

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on mahdollista, en tiedä. Minä tulkitsin niin että nimenomaan se korvaava asia olisi rakkaus, ei järki.
        Niin että Jumalan rakkaus, joka tuli täyteyteen syntien sovituksessa korvattaisiin jollain muulla mielihyvää tuottavalla asialla, joka näyttäytyy kauniina ja hyvänä asiana.
        En sitten tiedä, kun raamatussa on kuitenkin kerrottu, cettä totuys on ilmoutettu lapsenmielisille yms, vettä maailman viisaus tulisi tyhjäksi.
        Eli ei ole kyllä tuo järjen isuuskaan pous suljettu, koska se on ihan raamatullinen, raamatussa suoraan kerrottu.

ST

ST

Niin, ST, mutta löysin erittäin vakavan harhaanjohtavan Raamatun kohdan, joka on ristiriidassa Raamatun kokonaisen ilmoituksen kanssa ja elävällä uskolla ei ole mitään tekemistä korvausteologisen järjen kanssas.

Katsoin myös muita eri Raamatun käännöksiä, joissa järki ei ole mitään mainittava. Ne osoittaa että kyseinen kohta on todettu harhaanjohtavaksi kohdaksi joka tukee järkiä joka tulee korvausteologiasta (korvasyyhy).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, ST, mutta löysin erittäin vakavan harhaanjohtavan Raamatun kohdan, joka on ristiriidassa Raamatun kokonaisen ilmoituksen kanssa ja elävällä uskolla ei ole mitään tekemistä korvausteologisen järjen kanssas.

Katsoin myös muita eri Raamatun käännöksiä, joissa järki ei ole mitään mainittava. Ne osoittaa että kyseinen kohta on todettu harhaanjohtavaksi kohdaksi joka tukee järkiä joka tulee korvausteologiasta (korvasyyhy).

Aivan. Parree pysyä vain yksinkertaisesti lähellä Jeesusta.
        Joonaan merkkiä katsellen.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan. Parree pysyä vain yksinkertaisesti lähellä Jeesusta.
        Joonaan merkkiä katsellen.

ST

:) Ja parasta tutkia muita Raamatun kohtia onko asia näin ja pysyä Jumalan Sanassa. Jeesus kehotti pysymään Hänessä, se tarkoittaa Sanassa pysymistä koska Sana on lihaan tullut Jeesus, niin Sana saa aikaan meissä lihaksi ja Kristuksen muotoa. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> löysin erittäin vakavan harhaanjohtavan Raamatun kohdan, joka on ristiriidassa Raamatun kokonaisen ilmoituksen kanssa <<

Tämä lause osoittaa, kuinka ihmisjärkeily johtaa harhaan.

Raamattua avaa oikein vain Pyhä Henki. Siksi ei pitäisi selitellä raamattua pidemmälle, mitä edes on Jeesus-tiellä ehtinyt Pyhän Hengen johtamana vaeltaa. Siksi Herra myös on asettanut erikseen opettajat, joille hän on avannut raamattua enemmän.

Täällä esiintyy yksi jos toinenkin raamatunopettajana. Sellaisetkin, jotka seurakunnassa ovat hiljaa istuvan, opetusta saavan paikalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> löysin erittäin vakavan harhaanjohtavan Raamatun kohdan, joka on ristiriidassa Raamatun kokonaisen ilmoituksen kanssa <<

Tämä lause osoittaa, kuinka ihmisjärkeily johtaa harhaan.

Raamattua avaa oikein vain Pyhä Henki. Siksi ei pitäisi selitellä raamattua pidemmälle, mitä edes on Jeesus-tiellä ehtinyt Pyhän Hengen johtamana vaeltaa. Siksi Herra myös on asettanut erikseen opettajat, joille hän on avannut raamattua enemmän.

Täällä esiintyy yksi jos toinenkin raamatunopettajana. Sellaisetkin, jotka seurakunnassa ovat hiljaa istuvan, opetusta saavan paikalla.

Amen, olet oikeassa siinä. :) Mutta arvaa, huolettaako? Että se harhaanjohtava kohta voi johtaa sellaista opettajaa joka ei etsi Herraa eikä tutki muita Raamatun käännöksiä, onko asia näin ja opettaa sen harhaanjohtavan kohdan mukaan korvasyyhyyn.

Arvaa mitä? Katsoin myös muita eri Raamatun käännöksiä, joissa ei ole mainittavissa se harhaanjohtava kielenkäännös mitään ja ne on täysin sovussa kokonaisen Raamatun ilmoituksen kanssa, että elävällä uskolla ei ole mitään tekemistä teologisen järjen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

:) Ja parasta tutkia muita Raamatun kohtia onko asia näin ja pysyä Jumalan Sanassa. Jeesus kehotti pysymään Hänessä, se tarkoittaa Sanassa pysymistä koska Sana on lihaan tullut Jeesus, niin Sana saa aikaan meissä lihaksi ja Kristuksen muotoa. :)

Niin. Kyllä, se on hyvä tutkia Jumalansanaa omaksi rakennuksekseen.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Kyllä, se on hyvä tutkia Jumalansanaa omaksi rakennuksekseen.

ST

Tai ainakin lukea....henki sitten avaa ennemmin tai myöhemmin.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korvausteologiako tässä on se syypää eli että israelin osa Jumalan omaisuuskansana onkin jaettu meille ei-juutalaisille pakanoille?

• Anonyymi

Äärimmäisen ajan lyhyyden huippu.

• Anonyymi

Yksi Raamatun kohta on harhaanjohtava, jonka mukaan järki on sallittava mutta se on ristiriidassa Raamatun kokonaisen ilmoituksen kanssa jonka mukaan järjellä ei ole mitään tekemistä Raamatun tuntemisen kanssa.

• Anonyymi

Epäilen että se harhaanjohtava Raamatunkohta johtaa luulemaan että saa käyttää korvausteologista järkiä tulkiten Raamattua ja opettaen ja saarnaten ymmärtämättä että se johtaa luopumukseen.

Katsoin myös muita Raamatun käännöksiä, ne on täysin sovussa kokonaisen Raamatun ilmoituksen kanssa että usko tulee Jumalan Sanan kautta ja se on elävä usko jolla ei ole mitään tekemistä korvausteologian kanssa.

Harmi, että suomenkielen Raamatusta löytyy se harhaanjohtava kohta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäilen että se harhaanjohtava Raamatunkohta johtaa luulemaan että saa käyttää korvausteologista järkiä tulkiten Raamattua ja opettaen ja saarnaten ymmärtämättä että se johtaa luopumukseen.

Katsoin myös muita Raamatun käännöksiä, ne on täysin sovussa kokonaisen Raamatun ilmoituksen kanssa että usko tulee Jumalan Sanan kautta ja se on elävä usko jolla ei ole mitään tekemistä korvausteologian kanssa.

Harmi, että suomenkielen Raamatusta löytyy se harhaanjohtava kohta.

Et ymmärrä sanan korvausteologia merkitystä.

• Anonyymi

Yleisesti kun näitä lukee: Onpa teillä heikko usko. Te vähäuskoiset, sanoo Jeesus Kristus edelleen. Hänen ohjelmajulistus on edelleen voimassa: Hän vaelsi kylästä kylään, paransi kaikkinaista raihnautta, julisti valtakunnan evankeliumi. Niin ainakin itse teen kaikessa heikkoudessa. Kirjoittakaa jostain muusta kuin luopumuksesta. Vaikka hevosen varsoista. Kyllä ne ovat sopivia.

• Anonyymi

Raamattu kehottaa koettelemaan ja tutkimaan itseään onko elävässä uskossa kun on vielä armonaikaa niin on mahdollista pelastua väärältä järkeisuskolta joka johtaa luopumukseen. En tarkoita teidän uskoa vaan siitä mikä luopumuksen syy on ja siinä voi olla eri syitä ja yksi voi olla järki eli korvausteologinen järki joka johtaa luopumukseen.

• Anonyymi

Valheita kirjoitat. Monissa seurakunnissa pidetään enemmän rukouskokouksia kuin 20-vuotta sitten. Syy: keski-ikä nousee seurakunnissa ja koko yhteiskunnassa. Ajattelepa ensin mitä kirjoitat.

• Anonyymi

Lopun aika alkoi jo Jeesuksen elinaikana. Siksi asia on helppo nähdä. Luopumus johtuu ihan samasta asiasta kuin Paavalinkin aikoina. Siitä, että mukaan tuli parempia oppeja ja maailmassa oli tarjolla kivempaakin.

• Anonyymi

Niin. Elämme nyt luopumuksen aikaa. Olisiko ulkokultaisuus ole osuutta luopumusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Elämme nyt luopumuksen aikaa. Olisiko ulkokultaisuus ole osuutta luopumusta?

Farisealaisuus on yhtä vanha kuin ihminen. Puhuihan Jeesus maanpäällisen elämän aikana siitä.Tänä päivänä länsimaissa eikä muuallakaan ei ole edes Jumalisuuden ulkokuortakaan. Saati voimaa. On 3. sukupuoli, avioliitto saman sukupuolen kanssa jne.

• Anonyymi

Luopumus on selvästi alkanut ainakin länsimaissa. Mutta Aasiassa ja Afrikassa kristinusko on kovassa nousussa. Tosin siellä myös tapetaan kristittyjä paljon.Raamattu ilmoittaa,että vaivan aikana,moni uskovakin luopuu, marttyyri kuolemaa pelätessään. Monet kiroavat vaivoissaan Jumalaa.mutta viisaimmat kääntyvät Jumalan puoleen. 7:n sinetin.7:ntorven. 7:n maljan ja 3:n voi huudon jälkeen,on ihmiskunta vähissä.Silti jotkut vielä kiroavat Jumalaa, eivätkä huuda häntä avukseen.

• Anonyymi

Mitä on 3? Kertoisithan?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      9497
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      14
      3833
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      31
      3161
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      89
      2468
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2090
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      396
      1974
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      242
      1511
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1351
    9. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      73
      1138
    10. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1115
    Aihe