naistutkimuksen maisteri valmistui!

JipiJaiJEi

Ensimmäinen naistutkimuksen maisteri valmistui.
**** aloitti opintonsa vuonna 2003 Kristiina-instituutin ensimmäisessä naistutkimuksen maisteriohjelmassa. Instituutti kuuluu Helsingin yliopiston humanistiseen tiedekuntaan.

Siinä on taas yksi niin totaalisen turha verorahoin tuettu tutkinto. Voi luoja. Miten naiset voivat olla niin kiinnostuneita omasta sukupuolestaan, että hakeutuvat moisiin huuhaahommiin?
Vai tuntuuko se liian vaativalta tehdä ihan oikeita töitä?

13

862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurre_Orava

      Kaikkea sitä.

      Arvaappa mitä.
      Kohta tämä korkeasti koulutettu alkaa valittamaan miksi häntä ei palkata Metso Automationin tuotekehitykseen viidentonnin kuukausipalkalla vaikka hänellä on niin korkea koulutus. ;)

      Vaikea keksiä hyödyllistä työtä kyllä tällaiselle...

    • Sanelma

      kaikenlaista hiihtäjää mahtuu maailmaan, opiskellaahan sitä teologiaakin vaikka oikeitakin töitä on tekemättä.

    • Kerrotko vielä, mitä tiedät naistutkimuksesta? Mitä asioita siellä opiskellaan ja tutkitaan?

      • Mää

        Naisten anatomiaa. Jotakin puuttuu mutta mitä.


      • Mää kirjoitti:

        Naisten anatomiaa. Jotakin puuttuu mutta mitä.

        mutta ymmärrän kyllä, että moni poika toivoisi naistutkimuksen olevan juuri sitä.


      • Kurre_Orava
        Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:

        mutta ymmärrän kyllä, että moni poika toivoisi naistutkimuksen olevan juuri sitä.

        Minkähän ikäisenä se naisen anatomia lakkaa olemasta mysteeri?

        Itse olen havainnut, että näin keski-ikää lähestyessä venuskukkula ei enää tunnu valloittamattomalta kuin Mount Everest.

        Tosin tässä alkaa huomata, että naiset jotka kymmenen vuotta muistuttivat Greta Garboa alkavat muistuttaa toista kuulaisaa hahmoa, nimittäin Fakta Homman Pirreä.;)

        Niin se on, me kaikki vanhenemme.


      • Nari Säre
        Kurre_Orava kirjoitti:

        Minkähän ikäisenä se naisen anatomia lakkaa olemasta mysteeri?

        Itse olen havainnut, että näin keski-ikää lähestyessä venuskukkula ei enää tunnu valloittamattomalta kuin Mount Everest.

        Tosin tässä alkaa huomata, että naiset jotka kymmenen vuotta muistuttivat Greta Garboa alkavat muistuttaa toista kuulaisaa hahmoa, nimittäin Fakta Homman Pirreä.;)

        Niin se on, me kaikki vanhenemme.

        ...minkä tahansa homman, jonka ottaa haasteena, eikä muuten vaan rennosti (kuten esim. pari pussikaljaa), mielenkiinto häipyy nopeasti, kun haasteen on saanut "voitettua".

        Siksi naisia ei kannata koskaan ottaa haasteena. Sen vuoksi on myös tärkeää esim. parisuhtessa lopulta se ystävyys ja mukavuus. (Etenkin, kun Gretan sijaan löytääkin Pirren vierestään joku kuulas aamu... ja kun se nainen löytää James Deanin sijasta Heikki Kinnusen edustaman HeppuHei -hahmon siitä kuorsailemasta)

        Palkkaisitkos, Kurre, muuten naistutkijan "tasa-arvoa" edistämään? (Itse en palkkaisi, johtuen mitä ilmeisimmin siitä, että hän on uskonnollisesti biasoitunut suhteessa tasa-arvokysymyksiin - patriarkaalin salaliittoteorioita toistelevan ihmisen paikka on itse asiassa jossain muualla.)

        Itse pohdiskelin, että joku feministinen järjestö olisi ainut järkevä työpaikka naistutkijalle. Miksipä toisaalta ei sitten vaikka maakuntamuseokin? (Jos olisi museologia ollut sivuaineena).


      • Kurre_Orava kirjoitti:

        Minkähän ikäisenä se naisen anatomia lakkaa olemasta mysteeri?

        Itse olen havainnut, että näin keski-ikää lähestyessä venuskukkula ei enää tunnu valloittamattomalta kuin Mount Everest.

        Tosin tässä alkaa huomata, että naiset jotka kymmenen vuotta muistuttivat Greta Garboa alkavat muistuttaa toista kuulaisaa hahmoa, nimittäin Fakta Homman Pirreä.;)

        Niin se on, me kaikki vanhenemme.

        tosiaan sitä anatomiaa on kartoitettu jo ihan riittävästi. Tuskin siihen naistutkimusta tarvitaan.

        Kieltämättä nimestä tulee kaikenlaisia mielleyhtymiä, siksi kai sinne luennoillekin kai niitä pojanjolppeja joskus eksyy. Yleensä ne valitsee istumapaikkansa uloskäynnin lähettyviltä, ja poistuvat vähin äänin kun selviää mitä tässä ei ainakaan olla tutkimassa.


      • Nari Säre kirjoitti:

        ...minkä tahansa homman, jonka ottaa haasteena, eikä muuten vaan rennosti (kuten esim. pari pussikaljaa), mielenkiinto häipyy nopeasti, kun haasteen on saanut "voitettua".

        Siksi naisia ei kannata koskaan ottaa haasteena. Sen vuoksi on myös tärkeää esim. parisuhtessa lopulta se ystävyys ja mukavuus. (Etenkin, kun Gretan sijaan löytääkin Pirren vierestään joku kuulas aamu... ja kun se nainen löytää James Deanin sijasta Heikki Kinnusen edustaman HeppuHei -hahmon siitä kuorsailemasta)

        Palkkaisitkos, Kurre, muuten naistutkijan "tasa-arvoa" edistämään? (Itse en palkkaisi, johtuen mitä ilmeisimmin siitä, että hän on uskonnollisesti biasoitunut suhteessa tasa-arvokysymyksiin - patriarkaalin salaliittoteorioita toistelevan ihmisen paikka on itse asiassa jossain muualla.)

        Itse pohdiskelin, että joku feministinen järjestö olisi ainut järkevä työpaikka naistutkijalle. Miksipä toisaalta ei sitten vaikka maakuntamuseokin? (Jos olisi museologia ollut sivuaineena).

        Suvauksesta (sukupuolivaikutusten arvioinnista) kuullut?

        Teettää lisää töitä työpaikoilla ja työllistää todennäköisesti myös joitakin naistutkimusihmisiä (!).

        Se se on kun feministit täällä Suomessakin ovat vallan kahvaan päässeet...


      • Kurre_Orava
        Nari Säre kirjoitti:

        ...minkä tahansa homman, jonka ottaa haasteena, eikä muuten vaan rennosti (kuten esim. pari pussikaljaa), mielenkiinto häipyy nopeasti, kun haasteen on saanut "voitettua".

        Siksi naisia ei kannata koskaan ottaa haasteena. Sen vuoksi on myös tärkeää esim. parisuhtessa lopulta se ystävyys ja mukavuus. (Etenkin, kun Gretan sijaan löytääkin Pirren vierestään joku kuulas aamu... ja kun se nainen löytää James Deanin sijasta Heikki Kinnusen edustaman HeppuHei -hahmon siitä kuorsailemasta)

        Palkkaisitkos, Kurre, muuten naistutkijan "tasa-arvoa" edistämään? (Itse en palkkaisi, johtuen mitä ilmeisimmin siitä, että hän on uskonnollisesti biasoitunut suhteessa tasa-arvokysymyksiin - patriarkaalin salaliittoteorioita toistelevan ihmisen paikka on itse asiassa jossain muualla.)

        Itse pohdiskelin, että joku feministinen järjestö olisi ainut järkevä työpaikka naistutkijalle. Miksipä toisaalta ei sitten vaikka maakuntamuseokin? (Jos olisi museologia ollut sivuaineena).

        "
        James Deanin sijasta Heikki Kinnusen edustaman HeppuHei -hahmon siitä kuorsailemasta
        "

        Meillä rouva todennut, että kun tavattiin muistutin kovasti Harry Potterin Dumbledorea, nyttemmin olen kuulemma alkanut muistuttaa lähinnä Hagridia. ;)


    • maaria

      Voi vaan miettiä sitä, kuinka monen aineen ja alan opiskelu on ihan huuhaata. Kukapa sitä voi lähteä määrittelemään. Jokainen lähtee omista arvoistaan ja arvostuksistaan kuitenkin.

      En tiedä, miten määrittelet oikeat työt, mutta eipä se naistutkimuksen maisteri sen höpömpiä töitä tule tekemään kuin moni muukaan akateeminen ihminen.

      Itse olen miettinyt, että miten yliopistoissa opetetaan sellaista ainetta, mitä minä opiskelen. Se on kuin antaisi tiedon muodossa olevaa ruutia aktivistille. No sehän on sopii minulle.

      • Kurre_Orava

        Oikean työn määritelmistä yksi kuuluu siten, että oikeissa töissä palkka ei tule veronmaksajien pussista.

        Tämän sitten romuttaa heti poliisi-, palolaitos, hoitsut jne. Mutta periaatteen varmaan hoksasit...


      • maaria
        Kurre_Orava kirjoitti:

        Oikean työn määritelmistä yksi kuuluu siten, että oikeissa töissä palkka ei tule veronmaksajien pussista.

        Tämän sitten romuttaa heti poliisi-, palolaitos, hoitsut jne. Mutta periaatteen varmaan hoksasit...

        että julkisella sektorilla ei sitten tehdä ollenkaan oikeita töitä. just....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe