Heips
Koska olen kiireinen ja toiminnan mi-es, niin ajattelin lahjoittaa yhden idean palstalaisille. Saa vapaasti "varastaa". Idea koskisi kirjaa, jonka nimi olisi kutakuin "Miten hyödynnän piirakkaani elämässä.", eli suomennettuna kutakuin --> "Nainen! Käytä hyväksesi sukupuoltasi - 50 erilaista kätevää konstia!".
Voisin vaikka aloittaa ihan esimerkki-konstilla. Niitä voisi helposti kasata viisikymmentä, eikä kirja olisi pelkästään myyntimenestys suomalaisille naisille, vaan olisi samalla purevaa yhteiskuntakritiikkkiä. Pienellä vaivalla kirjasta saisi myyntimenestyksen.
Okei. Aloitetaan nyt vaikka esimerkkikonstilla No.1.
Kikan nimi voisi olla vaikka "Asunto-kikka". Menee suurinpiirtein seuraavanlaisesti:
No.1
Nainen! Oletko kyllästynyt nykysuhteesi? Onko miehesi normaali veltos joka litkii Karjala-olutta viikonloppuisin ja katsoo lätkää? Kaipaatko uuden asunnon ja uutta piristettä elämääsi? Punni elämäsi tarkkaan sillä sinulla on monia sukupuolen suomia vaihtoehtoja!
Hanki itsellesi rakastaja. Ole positiivisesti nykynainen! Päästä itsesi vapaaksi! Vapauta energiasi! Ole huoleti, tulet selviämään tilanteesta hyvin yksinkertaisesti.
Kun miehesi saa selville että sinulla on rakastaja, ja siitä suivaantuu, mene soittamaan naapurin ovikelloa ja kerro "väkivaltaisesta miehestäsi". Mene tämän jälkeen kaupungin sossulle, ja kerro että miehesi on alkoholisti ja väkivaltainen. Kerro kaupungion tädille, että sinun on pakko saada uusi asunto, niin nopeasti kuin mahdollista, eikä pelkästään siitä syystä että miehesi on "vaarallinen", vaan siitäkin, että "hän raahaa joka ilta alkoholistikavereita asuntoonne, ja et pysty keskittymään suureen toiveesi, suorittaa yhteiskuntatieteiden pääsykoetta yliopistoon". (Keksittyjä juttuja kaikki). Kannattaa myös sanoa että "todistajia löytyy". Ne on tosin helppo luoda, eikä niitä kukaan tarkemmin tarkasta.
Noin 10 päivän sisällä sinulla on uusi asunto. Saat todennäköisesti myös eri vaihtoehtoja, eikä kaupungin asunnon vuokrakaan ole moksis.
Parasta tässä on se että onnistut myös virkistävästi kostamaan miehellesi. Jätä hänet kaksioonne hoitamaan se 600EUR vuokra yksin sillä duunaripalkallaan. Heh-heh, siitäs sai. Tiedät, että kun hän menee kaupungilta kysymään kämppää, että jono on vuosia. Näytä pitkää nenää. Ajattele positiivisesti. Miehesi on kusessa. Sinulla taas on homma hanskassa, ja uusi rakastaja.
----------------------------------------
Kikka 2 voisi olla vaikka: "Miten onnistun pitämään yhteiset lapset ja saamaan mieheni maksamaan elatusmaksua."
Kikka 3 voisi olla vaikka "miten onnistun syyttämään työnantajaani seksuaalisesta syrjinnästä, ja saamaan hänet maksamaan minulle korvauksia".
Kikka 4 voisi olla vaikka "miten saan kiintiöillä hyvän toimen".
Kikkka 5 voisi olla vaikka "miten teen mahdollisimman onnistuneen valheellisen raiskausilmoituksen".
Kikka 6 voisi olla vaikka "miten voi purata nykynaisen turhautuneisuuteni mieheeni, ja saamaan mieheni poliisin käsirautoihin."
Kikkoja riittää.................
Idean lahjoitus
30
1536
Vastaukset
- soo-peliä
jo nämä temput, ne mittään kirjaa siihen tarvi!
- Sanelma
katkeroituneelta - olet kuitenkin vielä amatööri, otapa mallia mies vainista, hän osaa!
- Mi-es
Istun tässä kaksiossani ja tuli just puhelinlaskukin.
:(
Muija vei kaikki. Jätti mulle C-kasettisoittimen ja hevinauhan. Kuulemma osti itselleen sossun rahoilla dvd:n. :(
Ei oo kun näkkileipää. :( - Sanelma
Mi-es kirjoitti:
Istun tässä kaksiossani ja tuli just puhelinlaskukin.
:(
Muija vei kaikki. Jätti mulle C-kasettisoittimen ja hevinauhan. Kuulemma osti itselleen sossun rahoilla dvd:n. :(
Ei oo kun näkkileipää. :(Loistava tilaisuus rakentaa hallittu kokonaisuus, kun vanhat romut eivät aiheuta turhaa painolastia.
Ethän syö näkkileipää vuoteessa - neuvon kokemuksesta :) - Mi-es
Sanelma kirjoitti:
Loistava tilaisuus rakentaa hallittu kokonaisuus, kun vanhat romut eivät aiheuta turhaa painolastia.
Ethän syö näkkileipää vuoteessa - neuvon kokemuksesta :)Mistähän saisin asunnon? Onko sulla tietoa?
Pitäisi saada yksiö ja heti. Töissä olen keskustassa.
Katoin että Lahdessa olis yksiö heti vapaana.
Ex-muijalla menee kuulema hyvin. Hänestä ei tartte huolta kantaa. - Sanelma
Mi-es kirjoitti:
Mistähän saisin asunnon? Onko sulla tietoa?
Pitäisi saada yksiö ja heti. Töissä olen keskustassa.
Katoin että Lahdessa olis yksiö heti vapaana.
Ex-muijalla menee kuulema hyvin. Hänestä ei tartte huolta kantaa.kaksiossa? Onhan mukavampaa pitää makuutilat erillään.
- Mi-es
Sanelma kirjoitti:
kaksiossa? Onhan mukavampaa pitää makuutilat erillään.
Ihan tavallisena ravintola-alalla työskentelevänä, voin kyllä sanoa että katsokaa meitäkin. :(
Peruspalkkana on noin 9EUR tunnissa eikä se siitä itsestään nouse. Pienet iltalisät löytyy, mutta ei tää mitään miljoonabisnestä ole.
Palkallani en pysty kaksiota pyörittämään. :(
Olisin nyt tajunnut tehdä hieman puskurirahaa. Pitäiskö myydä auto? :(
Nimim: "Kusessa ollaan" - Sanelma
Mi-es kirjoitti:
Ihan tavallisena ravintola-alalla työskentelevänä, voin kyllä sanoa että katsokaa meitäkin. :(
Peruspalkkana on noin 9EUR tunnissa eikä se siitä itsestään nouse. Pienet iltalisät löytyy, mutta ei tää mitään miljoonabisnestä ole.
Palkallani en pysty kaksiota pyörittämään. :(
Olisin nyt tajunnut tehdä hieman puskurirahaa. Pitäiskö myydä auto? :(
Nimim: "Kusessa ollaan"Unettomuuden hoidosta; "Mikäli vuoteeseen mennyt ei ole nukahtanut 10–20 minuutin kuluessa, hänen tulee siirtyä olohuoneeseen tekemään jotain rauhallista ja palata vuoteeseen vasta väsyneenä". Pitäisiköhän tuo lause ymmärtää siten, ettei köyhillä ole varaa edes unettomuudesta kärsiä?
Minun tuntipalkkani on kymmenisen euroa, ilman mitään lisiä. Yliopisto ei ole kovasti maineessa palkkojen maksajana. - Mi-es
Sanelma kirjoitti:
Unettomuuden hoidosta; "Mikäli vuoteeseen mennyt ei ole nukahtanut 10–20 minuutin kuluessa, hänen tulee siirtyä olohuoneeseen tekemään jotain rauhallista ja palata vuoteeseen vasta väsyneenä". Pitäisiköhän tuo lause ymmärtää siten, ettei köyhillä ole varaa edes unettomuudesta kärsiä?
Minun tuntipalkkani on kymmenisen euroa, ilman mitään lisiä. Yliopisto ei ole kovasti maineessa palkkojen maksajana.En ole ennen kärsinyt. Mutta kun nämä ongelmat alkoivat pari viikkoa sitten niin en ole pystynyt nukkumaan. Työkaveritkin kattovat että mikähän miehellä on.
Laitoin lehteen ilmoituksen että etsin yksiötä. Ei tullut yhtään soittoa. Ilmoituskin oli kallis. Kaupungin luukulla kävin mutta aika on vasta kesäkuussa. :(
Eilen menin baariin ja tuntui siltä että minua on kusetettu. :( Humalapäissäni irtosi jopa itkut, kun soitin ex-muijalle ja kysyin kuinka se kehtas, ja se nakkas luurin korvaan. Huusin lujaa "perkele" ja portsari heitti mut ulos. :(
Kävelin salaa kattomassa yöllä siellä ex-muijani uutta kämppää. Puistolassa semmonen tavallinen yksiö. Siellä paloi valot. Multa irtosi toisen kerran kyynel.
Nyt rupeaa työkin kusemaan. Ei saa nukuttua ja rahahuolet painaa. On tullut mieleen että jos muuttaisin pois pääkaupunkiseudulta. Ei hyvältä näytä. Löytyyköhän Kuopion seudulta yksiöitä ja töitä?
:( - Sanelma
Mi-es kirjoitti:
En ole ennen kärsinyt. Mutta kun nämä ongelmat alkoivat pari viikkoa sitten niin en ole pystynyt nukkumaan. Työkaveritkin kattovat että mikähän miehellä on.
Laitoin lehteen ilmoituksen että etsin yksiötä. Ei tullut yhtään soittoa. Ilmoituskin oli kallis. Kaupungin luukulla kävin mutta aika on vasta kesäkuussa. :(
Eilen menin baariin ja tuntui siltä että minua on kusetettu. :( Humalapäissäni irtosi jopa itkut, kun soitin ex-muijalle ja kysyin kuinka se kehtas, ja se nakkas luurin korvaan. Huusin lujaa "perkele" ja portsari heitti mut ulos. :(
Kävelin salaa kattomassa yöllä siellä ex-muijani uutta kämppää. Puistolassa semmonen tavallinen yksiö. Siellä paloi valot. Multa irtosi toisen kerran kyynel.
Nyt rupeaa työkin kusemaan. Ei saa nukuttua ja rahahuolet painaa. On tullut mieleen että jos muuttaisin pois pääkaupunkiseudulta. Ei hyvältä näytä. Löytyyköhän Kuopion seudulta yksiöitä ja töitä?
:(Täällä on paikoin työvoimapulaa. Turussa tarvitaan telakalle porukkaa, Salossa Nokialle. Telakalle otetaan myös kokemattomampia, kuukauden tai puolen vuoden palkallisella koulutusjaksolla.
Mikäli taas päätä löytyy, pyri yliopistoon, yo-kylässä on kelpo yksiöitä parin satasen kk-vuokralla, senkin maksaa asumistuella.
Pääkaupunkiseutu on asuntohelvetti. Asumiskulujen vuoksi minäkin Turun valitsin. Kolme huonetta keskustassa, samalla rahalla olisin Helsingistä saanut käpysen vaatehuoneen jostain huonomaineisesta lähiöstä...
Asiasta aiheeseen, onko oikein syyttää feminismiä siksi, että olet ollut epäonninen rakkaudessa? - Mi-es
Sanelma kirjoitti:
Täällä on paikoin työvoimapulaa. Turussa tarvitaan telakalle porukkaa, Salossa Nokialle. Telakalle otetaan myös kokemattomampia, kuukauden tai puolen vuoden palkallisella koulutusjaksolla.
Mikäli taas päätä löytyy, pyri yliopistoon, yo-kylässä on kelpo yksiöitä parin satasen kk-vuokralla, senkin maksaa asumistuella.
Pääkaupunkiseutu on asuntohelvetti. Asumiskulujen vuoksi minäkin Turun valitsin. Kolme huonetta keskustassa, samalla rahalla olisin Helsingistä saanut käpysen vaatehuoneen jostain huonomaineisesta lähiöstä...
Asiasta aiheeseen, onko oikein syyttää feminismiä siksi, että olet ollut epäonninen rakkaudessa?...yksinkertaisia.
Mutta siltä näyttää että meni työ, muija, koulutus, ja kämppä. Kyllä se miestä syö. :(
Exällä on asiat hyvin. Kuulemma liikkuu nykyään paljon baareissa. Varaa sillä on, ja halpa on vuokrakin. Varmaan nukkuu myös hyvin. :(
En minä feminismiä syytä. Koen että minua on syrjitty verrattuna exääni. Psykiatri oli ainoa joka otti mut vastaan ja kuunteli mun tilannetta, ja antoi mulle jotain pillereitä :(
Pari kertaa käyny jopa mielessä että jos lähtis tonne kevät-jäille kävelemään. :(
Asuntohan se tässä se päällinen ongelma mulla on. Exälle irtosi ainakin heti.
Ehkä tämä vielä tästä. Jos vaikka ryhtyisin sähkömieheksi ja muuttaisin Saloon. Kurssit alkaa kai syksyllä. Onkohan paljon hakijoita? Saako opintotukea tarpeeksi? - Sanelma
Mi-es kirjoitti:
...yksinkertaisia.
Mutta siltä näyttää että meni työ, muija, koulutus, ja kämppä. Kyllä se miestä syö. :(
Exällä on asiat hyvin. Kuulemma liikkuu nykyään paljon baareissa. Varaa sillä on, ja halpa on vuokrakin. Varmaan nukkuu myös hyvin. :(
En minä feminismiä syytä. Koen että minua on syrjitty verrattuna exääni. Psykiatri oli ainoa joka otti mut vastaan ja kuunteli mun tilannetta, ja antoi mulle jotain pillereitä :(
Pari kertaa käyny jopa mielessä että jos lähtis tonne kevät-jäille kävelemään. :(
Asuntohan se tässä se päällinen ongelma mulla on. Exälle irtosi ainakin heti.
Ehkä tämä vielä tästä. Jos vaikka ryhtyisin sähkömieheksi ja muuttaisin Saloon. Kurssit alkaa kai syksyllä. Onkohan paljon hakijoita? Saako opintotukea tarpeeksi?työkkäristä, ei hajuakaan. Onnea joka tapauksessa :)
- Mi-es
Sanelma kirjoitti:
työkkäristä, ei hajuakaan. Onnea joka tapauksessa :)
Amen
Mi-es kirjoitti:
Amen
Yliopisto kaupungeissa on kaikkialla asuntopula, pääkaupunkiseudulla se on pahin. Muuttotappio paikkakunnalta asunnon löytää helposti, työn saanti on taas ongelmallista siellä. Aikuiskoulutus määrärahat ovat kohtalaisen hyviä, jos lisäkoulutus tarvetta on. Työpaikka täytyy kyllä silloin olla, jos näitä rahoja lähtee hakemaan. Eräs mahdollisuus, voisi olla Ravintola- alan koulutukseen hakeutuminen, opiskelupaikkoja on kohtalaisesti, paitsi kokkikoulutuksessa, sen jälkeen opintovapaan hakeminen työpaikasta ja eikun opiskelemaan. Opiskelija -asuntoja on aika hyvin myös pääkaupunkiseudulla. Aikuisten lisäkoulutus määrärahat korvaavat kohtalaisesti asiomenetykset.
Jäillä käveleminen on vaihtoehdoista huonoin.
- nuttu
...Miten voit raiskata jäämättä kiinni...
... Miten voit hakata niin, ettei jälkiä jää...
... Miten saat huijattua naisen rahat...
... miten pidät viittä naista samaan aikaan, kiinni jäämättä...
... Miten pakoilla vastuuta kotitöistä...
... miten unohtaa laspet sujuvasti. Kyllä se ex niistä huolen pitää...
Näitä on monia.
Mutta eikö parasta olisi keskittyä siihen, miten itse voisi toimia, ettei tule tilanteita, missä joutuu näiden asioiden kanssa tekemisiin?- Nari Säre
...avauksessa oli kyseessä vähän katkera ihmiskuva.
Valtaosa suomalaisista naisistahan on ihan jees porukkaa.
Minä olen kanssa sitä mieltä, että kotitöiden kanssa haluan olla tekemisissä mahdollisimman vähän.... sillä alalla olisi paljon rationalisoimista. (Esim. jo asunnon valinta, lattiamateriaalit, matot ovat turhaa kamaa jne.). - Nari Säre
Nari Säre kirjoitti:
...avauksessa oli kyseessä vähän katkera ihmiskuva.
Valtaosa suomalaisista naisistahan on ihan jees porukkaa.
Minä olen kanssa sitä mieltä, että kotitöiden kanssa haluan olla tekemisissä mahdollisimman vähän.... sillä alalla olisi paljon rationalisoimista. (Esim. jo asunnon valinta, lattiamateriaalit, matot ovat turhaa kamaa jne.)....niistähän esitinkin oman ihan kelpoisen käyttäytymismallin, jolla ei tarvitse joutua niiden kanssa tekemisiin.
Yleensä oudompien naisten kanssa esim. työympyröissä kun välttää kahdenkeskisiä tilanteita suljettujen ovien takana, niin homma on ihan jees. (Tämä erään vanhan amerikkalaisprofessorin ohje miespuolisille tohtoriopiskelijoilleen on hyvää vastalääkettä sekä tekaistujen raiskaussyytteiden että ahdistelusyytteiden riskien välttämiseksi).
Samaten esim. naisliftareita ei miehen kannata ottaa kyytiin. (En ota muita miesliftareitakaan, paitsi varusmiehiä - olettaen, ettei heillä ole rynkky selässä :-) - nuttu
Nari Säre kirjoitti:
...niistähän esitinkin oman ihan kelpoisen käyttäytymismallin, jolla ei tarvitse joutua niiden kanssa tekemisiin.
Yleensä oudompien naisten kanssa esim. työympyröissä kun välttää kahdenkeskisiä tilanteita suljettujen ovien takana, niin homma on ihan jees. (Tämä erään vanhan amerikkalaisprofessorin ohje miespuolisille tohtoriopiskelijoilleen on hyvää vastalääkettä sekä tekaistujen raiskaussyytteiden että ahdistelusyytteiden riskien välttämiseksi).
Samaten esim. naisliftareita ei miehen kannata ottaa kyytiin. (En ota muita miesliftareitakaan, paitsi varusmiehiä - olettaen, ettei heillä ole rynkky selässä :-)on ok.
Pahimmalta tuntuu vain niiden ihmisten puolesta, jotka ovat katkeroituneet, ja eivät osaa jatkaa elämää eteenpäin... - Nari Säre
nuttu kirjoitti:
on ok.
Pahimmalta tuntuu vain niiden ihmisten puolesta, jotka ovat katkeroituneet, ja eivät osaa jatkaa elämää eteenpäin......koskee molempia sukupuolia.
Esim. raiskatun naisen on varmasti tosi vaikea päästä semmoisesta kokemuksesta eteenpäin. Itsellänikin, kun kerroin kokemuksesta, jossa olin saada ihan tuosta vain turpiini kaupungilla, mietitytti monet kerrat esim. että viitsiikö lähteä kadulle lauantailtana.. Ja tilanne oli sentään "vain läheltä piti" (julli veti vain kevyesti korvista, eikä ihan kerennyt lyödä, kun järjestyshenkilöt tulivat paikalle).
PAras vastalääke tämmöiseen olisi oikea kunnon ihmissuhde, ystävyyssuhdekin... joka eheyttää, ja jossa ihmiset ovat muistuttamassa toisiaan myös siitä, että ihmiset voivat oikeasti välittää toisistaan.
Oudompien tyyppien, sekä miesten että naisten, kanssa terve varovaisuus on sitten varmasti paikallaan - kummallakin sukupuolella.
- cisma
Juttusi on keksitty.
- Mi-es
....että kestää, että tälle kyseiselle naiselle irtoaa kaupungin kämppä?
Entäs miehelle?
Tuosta voi jopa poimia tuon "väkivaltaisen" pois. - cisma
Mi-es kirjoitti:
....että kestää, että tälle kyseiselle naiselle irtoaa kaupungin kämppä?
Entäs miehelle?
Tuosta voi jopa poimia tuon "väkivaltaisen" pois.Riippuu esim. hakijan tuloista, sekin vaikuttaa jos on lapsia tai on raskaana.
- Mi-es
cisma kirjoitti:
Riippuu esim. hakijan tuloista, sekin vaikuttaa jos on lapsia tai on raskaana.
Tavallisia duunareita. Peruspalkka 1700EUR/kk. Nainen ei raskaana eikä lapsia.
Valittaa sosiaalista tilannettaan kaupungin asuntoluukulle. Ilman kämppää ois "asunnoton" eikä löydy ketään jolle vois mennä, ja miehen luona ei voi enää asua.
Niin, veikkauksia? - cisma
Mi-es kirjoitti:
Tavallisia duunareita. Peruspalkka 1700EUR/kk. Nainen ei raskaana eikä lapsia.
Valittaa sosiaalista tilannettaan kaupungin asuntoluukulle. Ilman kämppää ois "asunnoton" eikä löydy ketään jolle vois mennä, ja miehen luona ei voi enää asua.
Niin, veikkauksia?Neuvottaisiin kai menemään lähimpään turvakotiin.
- Mi-es
cisma kirjoitti:
Neuvottaisiin kai menemään lähimpään turvakotiin.
....tässä uusinta-tapauksessa mieshän ei ollut väkivaltainen.
Laitoin kai nuo palkatkin liian korkeiksi, ne voisi tiputtaa tonne 1400 kieppeille.
Kysymys siis ei ollut se mihin vastasit. - cisma
Mi-es kirjoitti:
....tässä uusinta-tapauksessa mieshän ei ollut väkivaltainen.
Laitoin kai nuo palkatkin liian korkeiksi, ne voisi tiputtaa tonne 1400 kieppeille.
Kysymys siis ei ollut se mihin vastasit.No sitten se riippuu asuntojonojen pituudesta, samoin vaikuttaa asunnontarve, esim. häätötilanne.
- Tehokkaampi
Jos vaimosi tekee tällaisia kikkoja, voit käyttää yhtä kikkaa.
1. Osta ensin pullo Kossua. 2. Hakkaa vaimosi perinpohjaisesti sairaalkuntoon, niin että näkee siitä painajaisia lopun ikäänsä pysyviä vammoja(ehkä invaliditeetti 5-15%). 3. Kärsi kuuliasena oikeudelta saamasi kuuden kuukauden ehdollinen vankeustuomio. - Kurre_Orava
Tuo kikka 1 on kyllä havaittu toimivaksi.
On tosiaan totta, että nainen saa jostain syystä asunnon paremmin kuin mies.
Toisaalta noissa tilanteissa täytyy vain hyväksyä se tosiasia, että olet mies.
Nainen kun on kuitenkin se heikompi astia, kyllä mies pikkumurheet kestää.
Työstä ja kämpästä puheenollen. Mene vaikka ammattikurssille, jollekin sellaiselle josta saat tutkinnon, vaikkapa ihan omalta alaltasi.
Ne Nokian hommat Salossa ovat kouluttamattomalla kamalaa kauraa, teet monotonista hihnahommaa kolmessa vuorossa vanhojen akkojen seassa.
Vuosi sitä ja saat muudä aivosi pesusieneksi. Keksi jotain muuta, vaikka tänne Mansen seudulle opiskelemaan rekkakuskiksi ammattikurssille, hommia kuulemma olisi.Tampere on muuten oikeasti hupaisa kaupunki. Kaikenlaista viipeltäjää. Tampereella annetaan kuulemma kaikkien kukkien kukkia, no ilimankos.
- Kurre_Orava
Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:
Tampere on muuten oikeasti hupaisa kaupunki. Kaikenlaista viipeltäjää. Tampereella annetaan kuulemma kaikkien kukkien kukkia, no ilimankos.
Manse on tosiaan lähin isompi kylä tästä meiltä. Ja kyllä se minustakin on ihan kiva kylä.
Olen kuullut määritelmän, että Manse on Suomen suurin pikkukylä ja Helsinkin maailman pienin suurkaupunki. :)
Ja täytyy myöntää, että asuisin mieluummin Mansessa. Takaisin pääkaunkiseudulle en muuttaisi millään. Kiva paikka käydä, mutta kyllä konetie Manseen on sielläkin parasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu554285Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182841- 1402613
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett152083- 151523
- 1121426
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731377Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1581098- 931057
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon211038