Miten auttaa Afganistanin pakolaisia?

Anonyymi

Mielestäni pitäisi evakuoida kaikki, jotka ovat tehneet meille töitä ja ovat sen takia hengenvaarassa. Se on velvollisuutemme ja kunniallista.

Haavisto ei kuitenkaan ole näitä pelastamassa. Hän sanoo, ettei ole mitään haittaa näille ihmisille, siitä että Suomella ei ole mitään lakeja koskien heitä. Ja kunhan koronakriisi hellittää, pääsee taas hakemaan henkilöpapereita Intiasta ja sitten ehkä pois maasta. Jos taleban ei tapa sitä ennen.
Vedotaan kaikkeen byrokratiaan. Alihankkijoiden kautta töissä, niin heitä ei evakuoida. Selittävät sitten työsuhdettaan länsimaisten kanssa talebaneille.

Onko jotain pakolaisapu-ryhmiä tai mielenosoituksia afgaanien tilanteen vuoksi?

Vähän epäröin sellaisiin menoa, kun ne kaikki ovat kuitenkin vihervassareita ja suvakkeja. Itse olen konservatiivi. Koen ettei suvakit suvaitse muita mielipiteitä.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vielä tulee aika, että afgaanit suurella vitutuksella katuvat mihittäjiensä kenkien nuolentaa.

    • Anonyymi

      Maksetaan matkaliput johonkin turvalliseen arabimaahan. Sellaiseen, joka maksaa kaiken loisimisen. Ai niin, sellaisia ei olekaan, siksi haluavat Suomeen.

    • Anonyymi

      Auttaa voi kun potkasee jo kentällä ulos koneesta.

    • Anonyymi

      Biden ainakin auttoi jättämällä niille paljon uusia aseita.

      • Anonyymi

        Joo ei tartte olla kovinkaan kummonen olalta ammuttava ohjus jolla voi paukutella aasianlentoja alas aina kun siltä tuntuu että maailma potkii.


    • Anonyymi

      Talebanit eivät päästä omia kansalaisiaan maasta ulos ulkomaisille evakuointilennoille kovin helposti. Heitä on lähes mahdoton evakuoida nyt ja aikaraja umpeutuu alle 2 viikon kuluttua, jolloin myös evakuointilennot loppuvat. Ei voi mitään.

    • Anonyymi

      Voi V.... Olet sinä hullu..... pärjätköön ihan itse ja jos ei niin kuolkoon!
      Ei niitä tänne kaivata..... Eikä muuallekkaan!!

      • Anonyymi

        Hyvin kiteytetty. Näin käy kaikille, jotka tekevät yhteistyötä perussuomalaisten kanssa. Persut on valmiit hylkäämään kaikki heidän kanssaan yhteistyötä tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kiteytetty. Näin käy kaikille, jotka tekevät yhteistyötä perussuomalaisten kanssa. Persut on valmiit hylkäämään kaikki heidän kanssaan yhteistyötä tekevät.

        Mistä V....ta Sait minun tekstiin perussuomalaiset????


    • Anonyymi

      😀😁🤗😊😇😇

      Kehotan lukijoita suhtautumaan sivustolla leviävään kirjoituksiin kriittisesti. Rokotevastaisen salaliittoteorikon keksityt valheet ovat tietenkin faktattomia. Linkkejä ei ole ja jos on ne ovat itsekyhätty nobodyn blogi tai matkapuhelimella kuvattu blogi tubevideo.

      😃😆😀😁😊😇🤗🤗

      Suhtaudutaan kuin pienten lasten väitteisiin, ymmärtäväisellä Hymyllä.

    • Anonyymi

      Talebaneja on maksimissaan 300000 kun Afganistanin väkiluku on 26000000 joten jokin ei oikein sovi yhteen että talebanit saavat vallan muutamassa päivässä.

    • Anonyymi

      Poitiivista talebaneissa on se että homoilusta tulee ihan kunnon tuomiot eikä mitään erityisiä valtionavustuksia kuten täällä.

    • Anonyymi

      Meillä erotettiin töissä kaksi persua kahviporukasta....pärjätköön ihan itse ja jos ei niin juokoon vettä!
      Ei niitä tänne kaivata..... Eikä muuallekkaan!!

      • Anonyymi

        Ei sulla mitään töitä ole.


      • Anonyymi

        Ootte varmaan ylpeitä ja kauniita ja rohkeita nyt😁😁


      • Anonyymi

        Lähti sitten kahviporukastanne ainoot järjen äänet. Voitte taas keskittyä sarasiepin tissivakoon/kakaroittenne aamupaskan analysointiin kaikessa rauhassa.


    • Anonyymi

      Jos heiltä itseltä kysytään niin tottakai kaikki maasta pois pyrkivät ovat hengenvaarassa. Miksi ovat velliperseitä eivätkä estäneet talibanien valtaan nousua.
      Sama kuin Suomessa vihervasemmisto haluaa alistaa suomalaiset oman ideologinsa orjiksi. Sallimmeko tämän pienen vähemmistön tavoitteet vastaan panematta? Vai pakenemmeko muualle?

      • Anonyymi

        Jos vihervasemmisto lle annettaisiin aseet niin täällä olisi sama meno. Kaikki erimieliset tuhottaisiin. Vihervasemmisto on Suomen talibanit.


    • Anonyymi

      Avustajat avustivat suomalaisia? Minä kun luulin, että suomalaiset menivät avustamaan afganistanilaisia!

    • Anonyymi

      Talebanien pitäisi tappaa kaikki maasta pois pyrkivät!!!
      Sieltä "pakolaisena" tulevat aiheuttavat vain tuhoa maailmalle!!
      Afganistslaiset on saastaa maansa ulkopuolella!

    • Talebanin päivässä kaatama Afganistanin hallitus ei ollut mistään kotoisin. Ekaksi teki mieleni sanoa, että tuollaiset pelkurit ja pakoon pötkijät voi hylätä saman tien. Vähän rauhoituttuani en kuitenkaan tee niin. Syy on se, että Afganistanin kyvytön ja korruptoitunut hallinto oli maan ulkopuolelta sinne istutettu. Kyseessä oli projekti, josta Yhdysvallat nyt irtautui. Biden jopa sanoi, että Yhdysvallat ei edes ollut koko projektissa mukana, mikä ei kyllä pidä paikkaansa. Se kyllä lienee totta, että EU:n ja Yhdysvaltain Afganistan-politiikka painottui eri tavalla.

      "Liberaalin demokratian" pystyttäminen Afganistaniin oli nimenomaan EU:n höttöidealistista globalismia. Suomi oli mukana tässä EU:n Afganistan-projektissa ja kantaa siitä omalta osaltaan vastuun. Vastuu koskee myös projektissa mukana olleita afgaaneja. Afganistanin hallitus oli nukkehallitus ja hallinnossa mukana olleet afgaanit olivat länsimaiden lakeijoja.

      Koko tuo länsimaiden hallinnoima ja rahoittama projekti oli umpihölmö. Ei demokratiaa voi tuoda Afganistanin kaltaiseen takapajuiseen kehitysmaahan istuttamalla sinne etuoikeutettu ulkovaltojen rahoittama eliitti, jota vielä puolustetaan ja pidetään pystyssä ulkomaisin asevoimin. Sellainen synnyttää vain itsenäisen demokraattisen kansallisvaltion irvikuvan. Jos demokratia Afganistanissa joskus on mahdollista niin tämä höttöidealistinen projekti vain etäännytti sen toteutumista.

    • Anonyymi

      Nämä Suomen kehitysapukohteet ovat aivan samanlaisia kuin Afganistan. Rakennettu savijaloille. Ne on itseään ruokkivia hirviöitä joita pitää elättää uudella rahalla, koska jos raha otetaan pois, ne romahtaa. Siksi kehitysapua ei uudisteta, koska jos niin tehtäisiin paljastuisi menneisyyden mätäpaiseet. Usa teki aivan oikein vetäytyessään. Muslimi on muslimi vaikka voissa paistaisi. Eri kasvot länsimaalaiselle.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      671
      5144
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      142
      3968
    3. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3770
    4. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      18
      3332
    5. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3131
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2534
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2401
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2340
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2187
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      51
      2184
    Aihe