Kohta sota on täällä, oletko valmis?

Anonyymi-ap

Ihminen on aina ratkaissut riidat voimakeinoin, miksei siis myös valtioiden mittakaavassa. Aina on ihmisellä ollut ase, jolla puolustaa omaansa tai ase, jolla ryöstää naapurilta tai kostaa kokemansa vääryyden. Me kaikki olemme havainneet sitä ympäristössämme.

Maailman historiaa kun katsoo, sota valtioiden välillä on pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Vihoittelut ja naapurimaan ja -kansan mustamaalaaminen on tärkeä osa myös sisäpolitiikkaa, tapaa hallita omaa kansaansa. Jos sisäiset levottomuudet uhkaavat, pieni rähinä tai sapelinkalistelu naapurin kanssa saa kansan taas ojennukseen ja tukemaan hallitsijaansa.

Euroopassa on ollut jo lähes 80 vuotta "rauha", joten johan se on aikakin taas vähän mitellä voimiaan. Jotenkin olen surullinen vain siitä, että suomalaiset kyllä puhuvat talvi- ja jatkosodasta, mutta eivät oikeasti ole ajatelleet sotaa osana tulevaisuutta. Nyt sitä kannattaa ajatella, se nimittäin tulee, aivan varmasti. En ymmärrä miksi osa on ikäänkuin tuudittautunut nykyisyyteen ajattelematta tulevaisuutta, nykyisyydellä ei ole mitään väliä tulevaisuudessa.

Eli rivit suoriksi nyt siellä kotona, kun lapset riitelevät, opettakaa heille pohtimaan syitä, miksi joku teki väärin ja mikä olisi sopiva ratkaisu. Jos kuulut pullamössö-sukupolveen, joka on omassa lapsuudessaan saanut kaiken haluamansa, kannattaa itsekin opetella ajattelu tulevaisuutta silmällä pitäen. Sota on taantuma väestön kehityksessä, älymystöä harvennetaan ja alemman keskiluokan sivistymättömät pääsevät hetkeksi valtaan. Näinhän se aina menee.

Kirjoitin tämän aiemmin Vauva-sivuston keskusteluun, mutta eikän tämä saanut olla siellä kuin 5 minuuttia ennen poistoa. En tarkoita pahaa, mutta jotenkin tämä kansa on saatava hereille näkemään, mitä hyssyttelevien virkamiesten takana oikeasti on tulossa.

17

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KOKOOMUS ON RAAMATTUA KUNNIOITTAVA PUOLUE.

    • Anonyymi

      Joko vihdoinkin sota tulee ?

    • Anonyymi

      jippii Naton kannattajat pääsee eturintamalle

    • Anonyymi

      Persuuputini voi mennä Venäjälle , ! Putinin aika käy vähhiin. !!

    • Anonyymi

      Katsotaan 2023 jouluna paljonko maksaa
      Maito
      Kananmunat 10rs
      Kahvi
      Liha 400g naudan
      Kananjauheliha 400g
      Jne laitan ylös juuri
      Palataan jouluna nato trollit naton vihaavat
      Russia win

      • Entä olutta


      • No älä syö molemmeat kana ja muna syö yksi kana tai muna.älä syö liha 400 g syö 300 g tai syö kasivis


      • Kardox89 kirjoitti:

        No älä syö molemmeat kana ja muna syö yksi kana tai muna.älä syö liha 400 g syö 300 g tai syö kasivis

        Tärkeä venmälaiset ja amerikalaiset syövät liha heillä persa ja maha tule isommpi


    • Anonyymi

      Hyvää pohdiskelua. Monella persulla ja muilla pirttihulluilla on kuitenkin luki-ongelma, ei ne jaksa lukea noin pikää tekstiä. Sinänsä asiaa, me olemme vain eläimiä, laumassa viihtyviä nisäkkäitä. Meillä on samat käyttäytymiskoodit geeneissämme kuin muillakin.

      Ei se auta kuin valmistautua, maat ja mannut myyntiin ja kaikki käteiseksi ja piiloon. Kyllä se elämä vielä voittaa, mutta ihmisten pahuus saa välillä vallan ja osalle joukkohysterian. Toivottavasti joskus ihmiset oppivat välttämään historian virheitä.

      Vai onko sota, riitely, tappelu ja kina yhtä välttämätön osa elämää kuin itse kuolemakin?

      • Anonyymi

        Historian faktojen mukaan on se.


    • Anonyymi

      Miksi täysin osattomat päättäjien riitoihin laitetaan aina kärsimään eli rauhaa rakastavat kansat sotimaan keskenään ja nämä syylliset katselevat bunkkereiden suojasta,
      Nämä päättäjät ja sodan lietsojat pitää panna areenalle nyrkkeilykehään ja siellä antaa tapella keskenään, kunnes sopivat keskenään tai sitten tappelevat loppuun saakka.
      Silloin ei kuole ainuttakaan kiistoihin osatonta eli tavallista kansalaista, eikä tuhoudu infrastruktuuri.

    • Anonyymi

      Toivottavasti edes valmistaudutaan, ettei pelkällä kokardilla ja vyöllä hommiin lähdetä.

    • Anonyymi

      Aina ollaan valmiina, sitä vartenhan armeija on käyty.

    • Anonyymi

      Sote on päällä. Jeesus yksin rakastaa.

    • Anonyymi

      Nämä hullut Sale & Sanna jauhavat sotaa Venäjää vastaan NATOn kanssa. Miksi? Kaikki ollut hyvin Venäjän kanssa 30 vuotta (Neuvostoliiton jälkeen); kuin nyt yhtäkkiä ollaan hyökkeemässä sinne?
      No, onneksi Turkki ja Unkari ovat meitä viisaampia, ja estävät tyhmyytemme. Hyvä niin.
      Lähden Turkkiin kevätlomalle.

      Slava Turtsija i Vengrija.

      • Anonyymi

        Miksi olet hyökkäämässä sinne? Ei kukaan pakota.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe