Venäjällä ja Kiinalla sotaharjoituksia. Suomen mediat trollaavat sontaa.

Anonyymi-ap

Venäjä ja Kiina osallistuvat para-aikaa Etelä-Afrikan järjestämiin parin viikon sotaharjoituksiin, jotka päättyvät 27.2.

https://yle.fi/a/74-20010573/64-3-134262

Pari kuukautta siten 21-27.12. 2022 pitivät Venäjä ja Kiina yhteiset sotaharjoitukset Itä-Kiinamerellä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/venajan-puolustusministerio-venaja-osallistuu-kiinan-merisotaharjoitukseen/8594982

Huvittavaa ja sairasta on se, miten Suomen mediat keksivät itse juttuihinsa täysin valheellisia höpökommentteja, ihan kuin ne olisivat esim. Kiinan johdon kommentteja. Tässä yksi esimerkki edellisestä sotaharjoitusjutusta; "Putin ja Xi vakuuttivat yhteistyön jatkuvan, mutta välit rakoilevat: Mitä järkeä seisoa heikentyvän Venäjän rinnalla?"

Uutisjutun otsikossa luotiin kuva, ihan kuin olisi ollut Kiinan mielipide, että välit rakoilevat, eikä ole järkeä seisoa heikentyvän Venäjän rinnalla. Todellisuudessa väite oli median keksimä valhe ja kertoi päinvastaista, kuin mitä Kiinan ja Venäjän johto väleistään ovat koko ajan kertoneet ja miten ne ovat koko ajan vahvistaneet yhteistyötään.

Suomen mediat kyttäävät haukkana mitä tahansa Kiinan sanomaa asiaa, mikä voitaisiin epärehellisyydellä vääntää tarkoittavan täysin muuta kuin mitä on tarkoitettu. Näin toimien, ovat mediamme kaukana terveestä.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomen media toimii kuin huono lääkäri - päättää diagnoosista ennen potilaan kuulemista, koska se sopii hänelle...

      • Anonyymi

        Kiina ja Venäjä ovat lisänneet Ukrainan sodan aikana yhteistyötä kaikilla mahdollisilla sektoreilla ja yhteisiä sotaharjoituksia on jatkuvasti. Molemmat maat kehuvat, että vaikka yhteistyö on lisääntynyt paljon, on sitä yhä lisättävä. Suomen mediat valehtelevat, että yhteistyö ja ystävyys vähenee ja rakoilee, eikä Kiina halua jatkossa yhteistyötä Venäjän kanssa.


      • Entä mitä sinä itse haluat?


    • Anonyymi

      lisään aloittajan tietämättömyydelle
      Venäjä sotilaallinen yhteistyö
      -Kiina
      - Etelä-Afrikka
      -Intia
      -Venezuela
      -Valko-Venäjä
      -Syyria
      -Iran
      -Tšetšenia
      ainakin heidän kanssaan harjoittelevat ahkeraan
      -Pohjois-Korea tulossa mukaan.
      -entisiä Neuvostoliiton maita muutamia
      -Abhasia
      -Armenia
      lopulta nämä maat ovat lopulta Venäjän puolella
      Azerbaidžan (turkin ystävä), Kazakstan (venäjän ystävä), Kirgisia, Tadžikistan ja Uzbekistan, nämä lopulta ovat venäläisiä Moldova kiikun kaakun kuka oikeasti haluaa rutiköyhää maata EU kiusaksi no usa haluaa jotta EU heikkenee rahamme ääretön kaivo. varmaa usa ei noissa maissa pärjää vaan sekasortoa, jopa syvää vihaa amerikkaa kohtaan

    • Onko Kiina kenties sinusta hyvinkin aktiivisesti tukenut Venäjän hyökkäystä Ukrainaan?

    • No jos 52 Maa autavat ukrania No kyllä venäjälä myös oikeaus kysyä apua ystäviä

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      615
      4403
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3520
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      70
      3207
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2971
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2324
    6. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2267
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2241
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2060
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2015
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      1973
    Aihe