Bruttopalkka vain käteen ja työntekijä hoitakoon itse verojen, eläkemaksujen, työttömyysvakuutusmaksujen, sairasvakuutusmaksujen yms tilitykset. Mitä se työnantajalle kuuluu?
Miksi työnantajan täytyy tilittää eteenpäin työntekijälle kuuluvat maksut?
88
199
Vastaukset
- Anonyymi
Näin tehdään että myös kaltaisesi hoitaisi vastuunsa. Muutoin moni jäisi velkavankeuteen ja ilman eläkettä.
- Anonyymi
Onpa hölmö aloitus, aloittaja ei selvästikään ole penaalin terävin kynä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se on hölmö? Osaatko perustella vai oletko itse penaalin tylsin kynä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se on hölmö? Osaatko perustella vai oletko itse penaalin tylsin kynä?
Hei porvaripelle koska se on ollut sovittuna jo kymmeniä vuosia ja pohjautuu Suomen lakiin. Suomi EI ole mikään ihailemasi venäjä vaan pohjoismainen lakia kunnioittava valtio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi loirille maksettiin sitten palkkiot monesti suoraan käteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi loirille maksettiin sitten palkkiot monesti suoraan käteen?
Palkka maksetaan käteen, silloin kun työnantaja ja -tekijä haluavat välttää palkasta perittävät 'ylimääräiset' maksut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Ihan kun joku Tahvo ei tietäisi, että nuo on ne työnantajan vastuulle jäävät velvoitteet, joilla hoidetaan yhteiskunnan kuluja ja joiden tilittäminen on sovittu työnantajien hoidettavaksi.
Kuinkahan moni jättäisi nuo maksut palkastaan hoitamatta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Ihan kun joku Tahvo ei tietäisi, että nuo on ne työnantajan vastuulle jäävät velvoitteet, joilla hoidetaan yhteiskunnan kuluja ja joiden tilittäminen on sovittu työnantajien hoidettavaksi.
Kuinkahan moni jättäisi nuo maksut palkastaan hoitamatta?Jaa mitä kuluja? Välimeren pankkien tukemista, somalien elättämistä, vai naton 6 miljardia vuosittaisia "kuluja" (voitontekoa)?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa mitä kuluja? Välimeren pankkien tukemista, somalien elättämistä, vai naton 6 miljardia vuosittaisia "kuluja" (voitontekoa)?
Ei noin tyhmiä kuvitelmia voi kenenkään järjissään olevan pääkopan sisällä olla.
Etkös sinäkin tarvitse terveydenhoitoa, oletkos sinä käynyt koulua, aurataanko teillä päin teitä, toimiiko sinulla netti, entä puhelin, onko lämpöä, sähköä jne.
Tyypillisiä persuryssän öyhötyksiäsi Välimeren maiden pankkien tukemisesta, somalien elättämisestä ja NATO- liittymisen kuluista...kyllä joku on vapaaehtoisesti idiootti, levittäessään tuollaista disinformaatiota. Missä perunakuopassa olet pimennossa aikaasi viettänyt? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei noin tyhmiä kuvitelmia voi kenenkään järjissään olevan pääkopan sisällä olla.
Etkös sinäkin tarvitse terveydenhoitoa, oletkos sinä käynyt koulua, aurataanko teillä päin teitä, toimiiko sinulla netti, entä puhelin, onko lämpöä, sähköä jne.
Tyypillisiä persuryssän öyhötyksiäsi Välimeren maiden pankkien tukemisesta, somalien elättämisestä ja NATO- liittymisen kuluista...kyllä joku on vapaaehtoisesti idiootti, levittäessään tuollaista disinformaatiota. Missä perunakuopassa olet pimennossa aikaasi viettänyt?"aurataanko teillä päin teitä" - kaikkia teitä ei suinkaan aurata yhteiskunnan piikkiin
"toimiiko sinulla netti" - netti ei ole valtion business, käyttäjät maksavat sen itse.
"entä puhelin" - sama kuin yllä
"onko lämpöä" - jokainen maksaa lämpönsä itse
"sähköä" - jokainen maksaa sähkönsä itse
Kenenköhän rahoittamassa perunakuopassa sinä elät kun tuollaista disinformaatiota levittelet. - Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17760693t
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Minulle tuosta toisten asioiden hoidosta on kuule pelkkiä kustannuksia.
- Anonyymi
Olisit miettinyt sitä sillon kun päätit perustaa firman joka ei tule kannattamaan pidempään kun yhteiskunnan tukirahoja onnistut kerjäämään.
- Anonyymi
Kenen selkänahasta sä ne kustannukset revit? Työntekijöiden vai kenen?
- Anonyymi
Jos päättäisit vaan, että et noita toisia ihmisiä, "kuluja", et tarvitsisi, niin tuskin siinä nyt patsastelisi, luullen itseäsi yli-ihmiseksi. Taitaapi olla niin, että ilman noita "kuluja"ei sinullakaan olisi mitään miksi touhuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos päättäisit vaan, että et noita toisia ihmisiä, "kuluja", et tarvitsisi, niin tuskin siinä nyt patsastelisi, luullen itseäsi yli-ihmiseksi. Taitaapi olla niin, että ilman noita "kuluja"ei sinullakaan olisi mitään miksi touhuta.
Olipas typerä kommentt sulta. Tuo työnantajan velvoite on tehty juuri siksi, kun duunariin ei voi luottaa. Duunari pistäisi kaikki rahat omaan taskuunsa, ryyppäisi ja rellestäisi kaikki. Sitten kuitenkin eläkkeelle tai saikulle jäädessään vinkuisi valtiota auttamaan. Ei ole duunariin luottamista ei!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipas typerä kommentt sulta. Tuo työnantajan velvoite on tehty juuri siksi, kun duunariin ei voi luottaa. Duunari pistäisi kaikki rahat omaan taskuunsa, ryyppäisi ja rellestäisi kaikki. Sitten kuitenkin eläkkeelle tai saikulle jäädessään vinkuisi valtiota auttamaan. Ei ole duunariin luottamista ei!
Sinähän se kaikki tiedät. Ai, duunari jättäisi maksamatta, mutta yrittäjä maksaisi? Anna mun nauraa. Epärehellisimpiä kaikista ihmisistä ovat kelmit, pienyrittäjät, jotka yrittävät kaikessa pimittää, niin omissa eläkemaksuissaan kuin työntekijöiden palkoissa, kesälomakorvauksissa, ekäketilitysmaksuissa, alvi-tilityksissä ja niin edelleen.
- Anonyymi
Jakaisin ainakin verot kahdella.
Se olisi omavero verottajalta.
Mitään sote maksuja en tietenkään maksaisi, enhän saa sieltä mitään puhelinvastaajaa kummempaa kuitenkaan.
Oikeastaan, kannatetaan. - Anonyymi
Saattaa olla, jos ay-terroristit alkavat liikaa hevostelemaan, niin pian työnantajakin alkaa miettiä uudelleen palveluksiaan noissa asioissa.
- Anonyymi
Niinkö taas kuvittelet, että pikkuyrittäjänä uhoat ja joudut taipumaan sitten taas yhteiskunnan sääntöjä noudattamaan.
- Anonyymi
Työnantajat ilmoittaa palkkatiedot yhteen keskitettyyn tulorekisteriin eri viranomaisten tarpeita varten. Tiedot täytyy ilmoittaa tulorekisteriin jokaisen maksutapahtuman jälkeen viiden päivän kuluessa ja tulonsaajakohtaisesti. Verottaja voi pitää 7,5 viikon kesälomia, tykyliikuntaseminaari- päiviä tai olla sairaslomalla mutta työnantaja ei.
- Anonyymi
Vapaaehtoista tuo on. Suomessa ei ketään pakoteta työnantajaksi. Jos tehtävään ryhtyy niin sitten hoitaa siihen kuuluvat velvoitteet.
Yhtä lapsellista jos työntekijä kiukuttelisi että miksi sen pitää tehdä sitä ja tätä.
Lopettais jos ei homma kiinnosta tulijoita kyllä on. Ei täällä nykyisten työnantajien varassa olla. Tulijoita kyllä on.- Anonyymi
Työntekijän ei oikein kannata noin mahtipontisesti uhota..sitä on pian työttömyyskortistossa.
Voi toki ryhtyä yrittäjäksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työntekijän ei oikein kannata noin mahtipontisesti uhota..sitä on pian työttömyyskortistossa.
Voi toki ryhtyä yrittäjäksiTuodaan ulkoa, eivät kysele noiden pakollisten maksujen perään.
- Anonyymi
Voi kunpa se duunarikin hoitaisi edes velvoitteensa työnantajaa kohtaan.
- Anonyymi
Minua ei kiinnosta saako joku eläkkeensä vai ei.
- Anonyymi
Ei paha. Jokainen olisi työnantaja ja yksityisyrittäjä ja hoitaisi oman kirjanpitonsa itse. Laskuttaisi työtuntinsa siltä, jolle niitä tekee. Ja saisi kaikki valtion yritystuet ja verohelpotukset suoraan omalle tililleen!
Ei huono ehdotus!- Anonyymi
Aivan, minä olen usein ihmetellyt miksi työnantajan pitää ikäänkuin "holhota" työntekijöitään hoitamalla näille kuuluvia asioita.
- Anonyymi
Tuskin menisi noin. Tuossa tapauksessa työntekijät vaatisi lisää palkkaa. Lisäpalkalla ne sitten palkkaisi jonkun vitun työnantajan laskemaan niiden kirjanpidon.
Tässä ilmeisesti säälitty kuppasta työnantajaa jolla ei rahat riitä isompien palkkojen maksuun. Pitäisi tappaa tuollaiset köyhät paskat jotka työnantajia leikkii. Lopettais vittu jos ei kannata.Näin tekee työläisetkin. Lopettaa työnteon jos katsoo ettei työnteko tuota riittävästi rahaa. - Anonyymi
Saisi kirvauksen vain tekemästään työstä ei tuhlatusta työajasta, ei tarvittaisi tessejä.
- Anonyymi
Maanantaina tili tyhjä ja maksut maksamatta. Hyvä juttu.
- Anonyymi
Tuota on paljon!
Iso joukko erikoisosaajista, lääkäreistä yms ovat jo ammatinharjoittajia.
Eli he laskuttavat yritystä joka haluaa ostaa heidän palvelujaan ja maksavat sitten verot, sotut, eläkemaksut työttömyysvakuutukset yms.
Joskus laittavat pystyyn OY:n jonka kautta asiaa pyörittävät. Hieman parempi verotuksellisesti.
Oy on parempi jos vuosilaskutus on 1/2 millin luokkaa tai enemmän.
Itse olen tehnyt tuota yli 30v. Aluksi kimpassa suitten oma Oy.
- Anonyymi
USA;ssahan saa ottaa ulos eläkesäästönsä jos haluaa, eläketili on ikäänkuin pankki
- Anonyymi
Suomessa toimitaan päinvastoin, niitä pimitetään viimeiseen asti, kunnes niitä ei makseta enää ollenkaan.
- Anonyymi
Köyhiltä eläkeläisiltä perityillä kiskurivuokrilla menestyvä Kojamo, ent.VVO, Lumo brändi, jakaa jättiosingot verottomana pääomistajalle vasemmistolaiselle ay-liikkeelle.
Ay- liike maksaa puoluetukea SDP:n toiminnalle ja SDP puolestaan estää yksityisten kilpailevien toimijoiden toimintaa.
Periikö työnantaja tämän ay- liikkeen SDP: lle menevän avustuksen Kojamolta vai tilittääkö työnantaja sen ay-liikkeelle suoraan työläisen palkasta?- Anonyymi
SAK on iso omistaja tässä vuokralaisiaan ryöväävässä Kojamo Oy:ssä.
SAK on aatteellinen yhdistys joten on 100% verovapaa toimimaan myös pörssissä.
Verovapaita ovat myös osingot ja optiot joilla voidaan palkita SAK:n johtoa ihan SAK:n johdon toiveiden mukaisesti. Ainut veronmaksu tuossa on se, että valtio maksaa 100% takaisin työntekijöiden maksamista jäsenmaksuista verovähennyksen muodossa.
Totta kai SAK maksaa ainakin vassareille ja SDP:lle jotta saavat tukea myös eduskunnasta ja/tai hallituksesta. Ei kai SAK:n miljoonia saavat organisaatiot kuten puolueet pure ruokkivaa kättä.
- Anonyymi
Duunarit sais kaikki verohelpotukset ja tuet itselleen suoraan. Työsuhdeautot ja muut, jos tarttee.
- Anonyymi
Eiköhän ne ole yhteisesti sovittuja asioita. Jos puretaan tuollaiset, niin silloin pitää neuvotella koko palkkaus uusiksi. Kenelle mikäkin kulu kuuluu, ja mistä otetaan niihin kuluihin rahat.
- Anonyymi
Tämä on sopimusasia työnantajien, työntekijäliittojen ja valtiovallan kesken.
Sopimus varmistaa verojen maksamisen ja myös muiden lakisääteisten maksujen maksun.
Tämä mahdollistaa myös maksujen valvonnan keskitetysti.
Vaihtoehtona voisi olla myös erillisen organisaation perustaminen työnantajien ja työntekijöiden välille tätä tarkoitusta varten. Itseasiassa monet tilitoimistot hoitavat jo nykyään nämä asiat työnantajan puolesta.
Toistaiseksi nykyinen järjestelmä on toiminut pääosin hyvin, eivätkä työnantajatkaan ole tätä juuri kritisoineet. - Anonyymi
Ay-kassoille tilitettävien nimilistassa on valmiina YT:ssä potkut saavat.
Liitot huomaisivat että jäsenen kuukausitilitys meneekin juopotteluun. - Anonyymi
Nimilistalla olevien tilitys huomioi palkan satunnaisvaihtelut.
Saa Riku 200-tonnisen palkkansa varmasti oikein.- Anonyymi
Lakkokenraali Riku Aalto ,sd, oli Kojamon hallituksen puh.johtaja Teollisuusliiton puh.johtajuuden ohessa.
Ehkä hän tietää ay-liikkeensä verottomista tuloista ja menoista sekä vuokralla olevien eläkeläisten vuokran korotuksien suhteesta asumistuen korotuksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lakkokenraali Riku Aalto ,sd, oli Kojamon hallituksen puh.johtaja Teollisuusliiton puh.johtajuuden ohessa.
Ehkä hän tietää ay-liikkeensä verottomista tuloista ja menoista sekä vuokralla olevien eläkeläisten vuokran korotuksien suhteesta asumistuen korotuksiin.Maalitusta ja selvää vihapuhetta. Mutta eihän persuporvari muuta osaa.
- Anonyymi
Sopii hyvin kun nostetaan palkkoja ensin tuollaiset 30 %.
Jos eläkemaksut olisi maksettu kuten joskus 1950-luvulla niin eivät porvarit olisi kavaltaneet jo kertaalleen maksettuja eläkemaksuja itsellensä 1990-luvun laman jälkeen. Silloinhan konkurssikypsät työeläkelaitokset kaappasivat hyvintuottavat sekä suuren varallisuuden omaavat eläkekassat, -säätiöt, -rahastot sun muut duunarien eläkevarallisuutta vastuullisesti hoitavat toimijat.- Anonyymi
Miksi palkkoja pitäisi muka nostaa? Jokainen hoitaisi omat asiansa, mitä se muille kuuluu.
- Anonyymi
"duunarien eläkevarallisuutta vastuullisesti hoitavat toimijat."
Siis 1900-luvulla tuon varan keräsivät työnantajat noin 80% ja palkansaajat noin 20%.
Miten tuosta rahasta onkin nyt tullut duunarien eläkevarallisuutta? Missä sitten on tuo työnantajien maksama 80% osuus? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"duunarien eläkevarallisuutta vastuullisesti hoitavat toimijat."
Siis 1900-luvulla tuon varan keräsivät työnantajat noin 80% ja palkansaajat noin 20%.
Miten tuosta rahasta onkin nyt tullut duunarien eläkevarallisuutta? Missä sitten on tuo työnantajien maksama 80% osuus?En ymmärrä mitä kirjoitat.
1950-luvulle asti ihmiset maksoivat omalla palkallansa oman eläkkeensä. Hyvin toimi ja eläkkeisiin sijoitetut varat tuottivat hyvää tulosta. Ongelmaksi koitui lopulta mihinkä varat pitäisi sijoittaa. No porvarit keksivät jotta sijoitetaan varat vesivoimalaitoksiin alhaisella korolla kymmenien vuosien ajaksi jolloinka laina-ajan lopussa saadaan naureskella tyhmille duunareille kun siihen suostuivat. No ilmaiseksihan eläkevarat jälleen kerran menivät silloin porvarille kuten myös 1970-luvulla ja 1980-luvulla ja 1990-uvulla ja 2010-luvulla ja 2020 luvulla.
Työnantaja ei maksa 80-prosenttia eläkemaksuista vaan duunari itse maksaa 100-prosenttia kun tekee työnantajalle töitä. Mistä työnantaja saa tulonsa ? Ettei vain olisi asiakkailta ja miten asiakkaita saadaan sekä ketkä tekevät kaiken tämän työn millä asiakkaita palvellaan. Duunari maksaa oman eläkkeensä tekemällä työtä sekä myös yrittäjän eläkkeen maksamalla tuloveroa valtiolle. Yrittäjäthän eivät itse maksa omia eläkkeitään vaan suurin osa yrittäjäneläkkeen maksuista maksaa valtio eli duunarit.
Miksi yrittäjät eivät itse suostu maksamaan omia eläkkeitään vaan vaativat valtiota maksamaan heidän eläkkeensä ? Tämähän on fasismia taikka sitten putinismia ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi palkkoja pitäisi muka nostaa? Jokainen hoitaisi omat asiansa, mitä se muille kuuluu.
Palkkoja pitää nostaa siksi koska osa palkoista on siirretty tulevien eläkkeiden maksuun ja nämä rahat ovat samanlaista tuottavaa varallisuuta kuin ovat Björn Wahroosin sijoitukset.
Työnantajat itse halusivat aikoinaan työeläkemaksujen kautta tulevat varat omiin sijoituksiinsa ja nämä varat ovat siksi duunareille oikeutetusti tarkoitetut. Inflaatio söi duunarien eläkesäästöt mitkä oli lainattu liian alhaisella korkotuotolla työnantajille joille nämä varat eivät kuuluneet sillä ne ovat osa palkanmaksua duunarille.
Nyt jos duunarit olisivat itse saaneet pitää huolen omista eläkesijoituksistaan niin ei olisi mitään työnantajille koituvia liian suuria palkanmaksun sivukuluja. Ajatelkaas, vuosipalkasta kertyy eläkettä 1,7 % vuodessa työntekijälle ja samaan aikaan työnantaja maksaa reipaasti yli parikymmentäprosenttia eläkemaksuja duunaria kohti. Tässä on nyt kyllä jotakin mätää ikään kuin oltaisiin Venäjällä jossa oligarkit vetävät omat prosenttinsa "välikauppana". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä mitä kirjoitat.
1950-luvulle asti ihmiset maksoivat omalla palkallansa oman eläkkeensä. Hyvin toimi ja eläkkeisiin sijoitetut varat tuottivat hyvää tulosta. Ongelmaksi koitui lopulta mihinkä varat pitäisi sijoittaa. No porvarit keksivät jotta sijoitetaan varat vesivoimalaitoksiin alhaisella korolla kymmenien vuosien ajaksi jolloinka laina-ajan lopussa saadaan naureskella tyhmille duunareille kun siihen suostuivat. No ilmaiseksihan eläkevarat jälleen kerran menivät silloin porvarille kuten myös 1970-luvulla ja 1980-luvulla ja 1990-uvulla ja 2010-luvulla ja 2020 luvulla.
Työnantaja ei maksa 80-prosenttia eläkemaksuista vaan duunari itse maksaa 100-prosenttia kun tekee työnantajalle töitä. Mistä työnantaja saa tulonsa ? Ettei vain olisi asiakkailta ja miten asiakkaita saadaan sekä ketkä tekevät kaiken tämän työn millä asiakkaita palvellaan. Duunari maksaa oman eläkkeensä tekemällä työtä sekä myös yrittäjän eläkkeen maksamalla tuloveroa valtiolle. Yrittäjäthän eivät itse maksa omia eläkkeitään vaan suurin osa yrittäjäneläkkeen maksuista maksaa valtio eli duunarit.
Miksi yrittäjät eivät itse suostu maksamaan omia eläkkeitään vaan vaativat valtiota maksamaan heidän eläkkeensä ? Tämähän on fasismia taikka sitten putinismia !Meillä ainakin yellit on maksettu siten, kuin pitääkin. Eläke on nyt karvan yli 3000 euroa/kk. Niin maksaa myös suurin osa yrittäjistä. Duunarit maksaa palkastaan vaan hyvin pienen osan eläkkeistään. Tämän pienen osan työnantaja tilittää duunarin puolesta eteenpäin, koska duunarin maksuhaluttomuus on tiedetty hyvin häilyväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä mitä kirjoitat.
Miksi yrittäjät eivät itse suostu maksamaan omia eläkkeitään vaan vaativat valtiota maksamaan heidän eläkkeensä ? Tämähän on fasismia taikka sitten putinismia !"duunari itse maksaa 100-prosenttia kun tekee työnantajalle töitä"
Tuli mieleen että miksi sitten kun tulee puhetta palkoista ei kerrota todellista palkkaa?
Eikös todelliseen palkkaa tulisi lisätä nuo kaikki eläkekulut, lomakulut, sairauslukulut, vakuutuskulut, yms.?
Eli 2000€ palkka onkin jotain 3500€ alasta riippuen, miksi puhutaan 2000€ palkasta?
Tämä malli minimoi byrokratian.
Verottaja on onnistunut esimerkki julkisen alan digitalisoinnista, joka vähentää byrokratiaa ja kustannuksia ja parantaa palvelua. Näitä esimerkkejä ei ole liikaa.- Anonyymi
Julkisen alan digitalisointi on niellyt miljardeja mutta viranomaisten järjestelmät eivät ymmärrä vieläkään toisiaan.
Anonyymi kirjoitti:
Julkisen alan digitalisointi on niellyt miljardeja mutta viranomaisten järjestelmät eivät ymmärrä vieläkään toisiaan.
Keskimäärin tulokset ovat huonoja, mutta verttoja on hoitanut asiansa fiksusti.
- Anonyymi
Niin mikä malli se on joka minimoi byrokratian ? Unohdit kirjoituksestasi sen asian esiintuomisen.
Anonyymi kirjoitti:
Niin mikä malli se on joka minimoi byrokratian ? Unohdit kirjoituksestasi sen asian esiintuomisen.
Se on se, että sinä et kopioi palkkakuiteista tulojasi veroilmoitukseen tai pankkiin maksamiasi asuntolainan korkoja eikä joku verosvirastossa joudu tarkistamaan että syöttämäsi tiedot ovat oikein. Digitaalinen tiedonvälitys, pankkien, työnantajien ja verottajien kesken säästää valtavasti työtä.
- Anonyymi
Sosialidemokratiaan kuuluu, että joku muu aina hoitaa.
- Anonyymi
Ihanko totta. Kyllä se vaan on niin, että pienyrittäjät pimittää kaikessa. Moni on jättänyt työntekijöiden eläkemaksut tilittämättä ja siksihän eläkevakuutusyhtiöt lähettää niitä tarkastettavaksi työntekijöille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanko totta. Kyllä se vaan on niin, että pienyrittäjät pimittää kaikessa. Moni on jättänyt työntekijöiden eläkemaksut tilittämättä ja siksihän eläkevakuutusyhtiöt lähettää niitä tarkastettavaksi työntekijöille.
Miksi sinä mustamaalaat pienyrittäjiä?
Väitän että 99% pienyrittäjistä hoitaa velvollisuutensa tunnollisesti.
Miten työntekijöistä, hoitaako 99% työntekijöistä hommansa tunnollisesti?
- Anonyymi
Markka takaisin ja palkanmaksu käteisellä perjantaisin kirjekuoressa. Luottokortti vain yrityksille. Työeläkejärjestelmä lopetetaan ja sairausvakuutus kanssa. jokaisen huolehtii itsesetään, mitä hel'ettiä se muille kuuluu jos kaadut kännissä ja jalka katkee. Tai ei ole sukanvarressa eläkettä, pysy sitten töissä.
Ja työttömyysturva nyt ainakin pitää lopettaa. Kaikki töihin, kyllä niitä riittää, jos palkat vain on tarpeeksi huonot!- Anonyymi
Voisi tuoda eloa työpakoisiin, kun ei olisi muuta tulonlähdettä kuin työstä saatava palkka.
- Anonyymi
Nuornamiesnä kesätöissä sain tehtäväksi hakea pankista palkanmaksurahat. Siihen aikaan palkat tuli jo tilille, mutta ylityöt laskettiin käsin ja maksettiin riihikuivana. Pankkiin menin shekin ja kirjanpitäjän kirjoittaman "ostoslistan" kanssa, jossa oli kerrottu, että näin paljon satasia, näin paljon viisikymppisiä jne kolikkoihin asti, että jokaiselle saatiin laskettua tasaraha kirjekuoreen.
Olin autokuski ja minulla oli farkut ja t-paita eikä se rahamäärä mihinkään taskuihin mahtunut. Ystävällinen "pankkineiti" antoi pienen KOPin muovikassin rahojen kantamista varten ja kuminauhoja, jolla seteliniput sai sidottua.
Jälkikäteen mietin, että kova oli luottamus kesähessuun. - Anonyymi
Suurempi ongelma tässä tuntuu olevan ne ihmiset jotka on jo töissä ja tarkoitus olisi irtisanoa ne. Mutta ansiosidonnaisen korvauksen aika liian pitkä joten tulee kalliiksi kun porukkaa irtisanotaan. Työttömät ei mikään ongelma ole. Kokoomuksenkin mielestä tarvitaan lisää työvoima tarjontaa eli työttömiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuornamiesnä kesätöissä sain tehtäväksi hakea pankista palkanmaksurahat. Siihen aikaan palkat tuli jo tilille, mutta ylityöt laskettiin käsin ja maksettiin riihikuivana. Pankkiin menin shekin ja kirjanpitäjän kirjoittaman "ostoslistan" kanssa, jossa oli kerrottu, että näin paljon satasia, näin paljon viisikymppisiä jne kolikkoihin asti, että jokaiselle saatiin laskettua tasaraha kirjekuoreen.
Olin autokuski ja minulla oli farkut ja t-paita eikä se rahamäärä mihinkään taskuihin mahtunut. Ystävällinen "pankkineiti" antoi pienen KOPin muovikassin rahojen kantamista varten ja kuminauhoja, jolla seteliniput sai sidottua.
Jälkikäteen mietin, että kova oli luottamus kesähessuun.Minä armeijassa aseettomana sain kasan palkkapusseja ja parit HSL:n liput viedäkseni Santahaminan esikunnasta palkat Suomenlinnan työsiirtolan miehille.
Hyvin sujui. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurempi ongelma tässä tuntuu olevan ne ihmiset jotka on jo töissä ja tarkoitus olisi irtisanoa ne. Mutta ansiosidonnaisen korvauksen aika liian pitkä joten tulee kalliiksi kun porukkaa irtisanotaan. Työttömät ei mikään ongelma ole. Kokoomuksenkin mielestä tarvitaan lisää työvoima tarjontaa eli työttömiä.
Siis miten ansiosidonnainen vaikuttaa yrittäjän päätökseen irtisanoa?
Ei työnantaja maksa ansiosidonnaista.
- Anonyymi
Olisit ollut koulussa hereillä, niin ei tarvitsisi kysellä.
- Anonyymi
Tyhmille duunareille ei pidä antaa vaativia hommia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmille duunareille ei pidä antaa vaativia hommia.
Toivottavasti juuri sinä et tarvitse noita tyhmiä duunareita työmaallesi, niin voit palkata itseäsi viisaampia tohtoreita. Hehhehhehheh
- Anonyymi
Kuinkahan monelta nuo "unohtuisi" maksaa? Olisi verottajalla ja viimeiseksi ulosottomiehellä paljon töitä selvittää, kuinka paljon näitä maksuja onkaan saamatta, samoin muutkin maksut liitoille ja sairasvakuutukseen jäisi aika monelta hoitamatta.
- Anonyymi
AY ei luota että jäsenet maksaisivat jäsenmaksunsa.
Siksi vaatii työnantajaa hoitamaan tilitykset.
(Samalla saa listan AY-änkyröistä eli ekoista YT:ssä potkittavista.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AY ei luota että jäsenet maksaisivat jäsenmaksunsa.
Siksi vaatii työnantajaa hoitamaan tilitykset.
(Samalla saa listan AY-änkyröistä eli ekoista YT:ssä potkittavista.)Nimenomaan AY-liikkeet oikein patistaa etenkin uutta kokelasjäsentään tekemään työnantajansa kanssa perintäsopimuksen jäsenmaksuista. Muutenhan AY:n herrat ja rouvat eivät pystyisi kekkuiloimaan ja nostamaan suuria palkkioitaan ja palkkojaan. Kukapa niitä jäsenmaksuja viittisi (osaisiko duunari ees?) itse laskea saati tilittää liitolle.
- Anonyymi
No toki aseiden ostoon rahoja saisi oottaa kymmeniä vuosia . Säästettäisi.
- Anonyymi
Lisää filippiiniläisiä marjanpoimijoita taikka ukrainalaisia rakennusmiehiä Suomeen niin ei tarvitse kantaa huolenhäivää mistään kommunistisista eläkemaksuista.
Kurva sopimuskulttuuri ja slava putinismi !- Anonyymi
Olet sinä perin tyhmä, jos muka olet työnantaja. Taidat olla vaan se rosvo, joka pimitti työntekijöid|n työeläkemaksut omiin liiveihisi ja nyt on virkavalta kimpussasi. Ai, nyt kelpaisi nuo työntekijät, joita voisit kusettaa oikein kunnolla. Pimittäisit siis heidänkin eläkemaksut! Ja sitä oikein täällä mainostat! Stupido idiootti!
- Anonyymi
Teen pimeitä töitä saan rahat käteen valoisalla.
- Anonyymi
Yrittäjä elää aina tuota päivää!
- Anonyymi
jokaiselle duunarille tekisi hyvää olla yrittäjänä jonkin osan elämästään, se olisi todella avartavaa noillekkin jotka tuossa yllä kysyy miksi yrittäjä ei maksa omia eläkkeitään huh... siis noinkin suurta tietämättömyyttä on tällä vuosiluvulla suomen kansassa.
on se ihme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jokaiselle duunarille tekisi hyvää olla yrittäjänä jonkin osan elämästään, se olisi todella avartavaa noillekkin jotka tuossa yllä kysyy miksi yrittäjä ei maksa omia eläkkeitään huh... siis noinkin suurta tietämättömyyttä on tällä vuosiluvulla suomen kansassa.
on se ihme.Niinpä. Noi kuvittelee, että yrittäjä istuu kiillotetun pöydän takana konjakkilasi hyppysissään ja possuttelee sikaria. Rahaa tulee ikkunoista ja ovista niin, ettei eteensä nää. Lisäksi noi on kummaa sakkia, kun ne haukkuu yrittäjiä, mutta kaikesta huolimatta ne ei ite saa yritystä pystyyn, että pääsisivät nauttimaan siitä kaiken autuaaksi tekevästä "herruudesta". Jokin vikahan niissä on oltava. Ainakin yksi niistä vioista on jumalattoman iso tyhmyys mikä paistaa kilometrien päähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Noi kuvittelee, että yrittäjä istuu kiillotetun pöydän takana konjakkilasi hyppysissään ja possuttelee sikaria. Rahaa tulee ikkunoista ja ovista niin, ettei eteensä nää. Lisäksi noi on kummaa sakkia, kun ne haukkuu yrittäjiä, mutta kaikesta huolimatta ne ei ite saa yritystä pystyyn, että pääsisivät nauttimaan siitä kaiken autuaaksi tekevästä "herruudesta". Jokin vikahan niissä on oltava. Ainakin yksi niistä vioista on jumalattoman iso tyhmyys mikä paistaa kilometrien päähän.
Ei kun sinä kuvittelet, että työntekijät kuvittelee noin tyhmiä. Jos sä oot kateellinen työntekijöille, niin voithan jättää surkean yrittäjän työsarkasi siihen ja vaihtaa puolta. Stubido idiootti.
- Anonyymi
Työläisille on maksettava sen korkeampaa palkkaa mitä huonommin valtion taloudella menee. Tällöin estetään työväenluokan ostovoiman väheneminen.
Tämän takia AKT nyt lakkoilee. - Anonyymi
Olen ollut aina sitä mieltä että sosiaaliturva pitää laittaa vakuutuspohjaiseksi ja jokainen maksaa sitä itse ja saa määrätä tasonsa ja maksunsakin sitten maksukykynsä mukaan. Valtion otettava vaan joku perusvakuutus indeksillä vammaisena syntyneitä varten.
Sittenhän valtio toimii ilman turhia riitelyitä. Ne saa jotka ottaa ja maksaa vakuutusta ja ne jää omilleen ketkä ei ,hyvin selkeä järjestelmä,eikä perustu velalle mitenkään.
Miksi valtio haluaa sotkeutua aina kaikkeen? Ihmiset olkoot omillaan ja hoitakoot elämänsä itse niin nuoresta kuin pystyvät hautaan asti. Vain se on oikeudenmukaista toimintaa ja elämää ,vain sitä tehdään mitä tarvitaan,mitään muuta ei. Näin myös luonto ja raaka-aine varat säästyy muuten kaikki kohta kaput.- Anonyymi
Sulle ei lopulta jäisi mitään, kun tuloja vailla olevat ottaisivat suoraan tuen sinulta. Menis muijaas myöten kaikki mitä oot haalinut ja löytäisit ittes Ämmässuon kaatopaikalta ruokaa etsimässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulle ei lopulta jäisi mitään, kun tuloja vailla olevat ottaisivat suoraan tuen sinulta. Menis muijaas myöten kaikki mitä oot haalinut ja löytäisit ittes Ämmässuon kaatopaikalta ruokaa etsimässä.
Okay,olkoon sitten niin,i dont care. Näkyy särkyvän nää yhteiskunnat muutenkin.
Muttakun jokainen hoitaa asiansa itse,nii. on myös vastuussa itse kaikesta elämässään,mikä on vain oikeudenmukaista,likkahomhous ,on vain liika holhoutta. Jos pälli ei riitä elämiseen ,ei tänne pidä syntyäkään,se on ollut mun mottoni nyt ja aina.
Elämä ei ole ilmaista muttei mahdotontakaan kun vain löytää väylät. - Anonyymi
Sellaisia maita joissa tuollainen systeemi on käytössä löytyy paljon. Turha kuvitella että pystyt muuttamaan Suomen systeemiä joten tervemenoa johonkin ihannemaahasi josta paluuta ei sitten ole.
- Anonyymi
Työttömyys räjähtäisi nousuun, jos tuhannet palkanlaskijat laitettaisiin kilometritehtaalle.
- Anonyymi
Täytyyhän ne palkat maksaa mutta muu turha jäisi pois. Ulosottomiesten määrä 10-kertaistuisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyyhän ne palkat maksaa mutta muu turha jäisi pois. Ulosottomiesten määrä 10-kertaistuisi.
Kun palkat maksaa ruskeassa kirjekuoressa, niin verottaja ei saa mitään tietoja, joten ulosottajatkin joutuvat km-tehtaalle.
Jokainen saa sitten itse päättää tekeekö vero-, eläke-, ay- tai työttömyyyssijoituksen.
- Anonyymi
Nykyinen järjestelmä on hyvä. Kaikki ovat tämän hyväksyneet.
Järjestelmä on edullinen pitää yllä ja käytössä. Työnantajalla on jokatapauksessa perustiedot olemassa ja maksuihin liittyviä tietoja on pidettävä yllä jatkuvasti.
On hyvin vähäinen asia rakentaa siihen verotus-, eläke-, sote-, ym. tiedot. Se ei maksa juuri mitään. - Anonyymi
Vielä kun lopetetaan käteisen rahan käyttäminen, niin harmaa talous ja talousrikollisuus – johon myös sosiaalitukien väärin käyttö kuuluu – saadaan kuriin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445822
- 475328
- 483708
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise923269- 313126
- 592874
- 572730
- 532390
- 381844