Tämä on kysymys kaikille palstakirjoittajille sukupuolesta riippumatta.
Valitsisitko prostituoidun ammatin itsellesi?
Jos vastaat kyllä tai ei, niin perustele, jotta saadaan koottua ajatuksia palstalaisten mielipiteistä. Hyviä keskusteluhetkiä! Oma vastaukseni tulee hetken kuluttua.
Valitsisitko prostituoidun ammatin itsellesi?
194
5981
Vastaukset
- WEF
En valitsisi prostituoidun ammattia itselleni, koska en arvosta sitä tarpeeksi. En ole koskaan myöskään tuntenut, että yhteiskunnassa vallitseva epäoikeudenmukaisuus pakottaisi ketään valitsemaan alan, jota hän sydämestään inhoaa. (En muuten tiedä, kuinka iso osa prostituoiduista on miehiä.) Oman käsitykseni mukaan syntyperäisissä suomalaisissa täytyy siis olla prostituution vapaaehtoisesti valinneita henkilöitä, joita ei voi millään tapaa pitää uhreina.
- Realist
Ehkä ääni olisi toinen kellossa, jos vaihtoehtona on ansaita 2 euroa päivässä loppuelämän ajan. Tästähän on kyse.
- WEF
Realist kirjoitti:
Ehkä ääni olisi toinen kellossa, jos vaihtoehtona on ansaita 2 euroa päivässä loppuelämän ajan. Tästähän on kyse.
Kuka tienaa 2 euroa päivässä ja kuka 500 euroa/pv? Jos sellainen ala on, jossa ansaitsee 500 euroa päivässä, sen alan työntekijät ovat minuun verrattuna upporikkaita, sillä 2 euroa päivässä on huomattavasti lähempänä minun ansioitani kuin 500 euroa päivässä. Silti en vaihtaisi noin rahakkaaseen hommaan, jos en arvostaisi sitä, en siirtyisi sille pelkästään rahan takia.
- Realist
WEF kirjoitti:
Kuka tienaa 2 euroa päivässä ja kuka 500 euroa/pv? Jos sellainen ala on, jossa ansaitsee 500 euroa päivässä, sen alan työntekijät ovat minuun verrattuna upporikkaita, sillä 2 euroa päivässä on huomattavasti lähempänä minun ansioitani kuin 500 euroa päivässä. Silti en vaihtaisi noin rahakkaaseen hommaan, jos en arvostaisi sitä, en siirtyisi sille pelkästään rahan takia.
Maapallon väestöstä puolet tienaa 1-2 euroa päivässä. Useimmissa Euroopan maissa prostituoidun taksat ovat 100-200 euroa kerralta. Suomessa hinnat ovat poikkeuksellisen alhaiset.
- WEF
Realist kirjoitti:
Maapallon väestöstä puolet tienaa 1-2 euroa päivässä. Useimmissa Euroopan maissa prostituoidun taksat ovat 100-200 euroa kerralta. Suomessa hinnat ovat poikkeuksellisen alhaiset.
Puhumme samasta asiasta, mutta eri rajauksin. Puhuin nimenomaan syntyperäisten suomalaisten tilanteesta Suomessa, koska kysyttiin, haluaisiko itse alkaa prostituoiduksi. Sanoin vastauksessani mm.:
"En ole koskaan myöskään tuntenut, että yhteiskunnassa vallitseva epäoikeudenmukaisuus pakottaisi ketään valitsemaan alan, jota hän sydämestään inhoaa. ... Oman käsitykseni mukaan syntyperäisissä suomalaisissa täytyy siis olla prostituution vapaaehtoisesti valinneita henkilöitä, joita ei voi millään tapaa pitää uhreina."
Monissa muissa maissa tilanne tosiaan on erilainen, aivan kuten sanoit.
PS. Haluan huomauttaa, että odotan tämän ketjun toisessa kohdassa ketjun aloittajan vastausta siitä, onko jokaisen syntyperäisen suomalaisen heteronaisprostituoidun ajautuminen alalle jonkin lapsuudessa itsetuntoa heikentäneen seikan seurausta. Jos niin olisi, en puhuisi samaan tapaan vapaaehtoisuudesta kuin ketjun ensimmäisessä viestissäni puhuin. - Ei enää sexiä
WEF kirjoitti:
Puhumme samasta asiasta, mutta eri rajauksin. Puhuin nimenomaan syntyperäisten suomalaisten tilanteesta Suomessa, koska kysyttiin, haluaisiko itse alkaa prostituoiduksi. Sanoin vastauksessani mm.:
"En ole koskaan myöskään tuntenut, että yhteiskunnassa vallitseva epäoikeudenmukaisuus pakottaisi ketään valitsemaan alan, jota hän sydämestään inhoaa. ... Oman käsitykseni mukaan syntyperäisissä suomalaisissa täytyy siis olla prostituution vapaaehtoisesti valinneita henkilöitä, joita ei voi millään tapaa pitää uhreina."
Monissa muissa maissa tilanne tosiaan on erilainen, aivan kuten sanoit.
PS. Haluan huomauttaa, että odotan tämän ketjun toisessa kohdassa ketjun aloittajan vastausta siitä, onko jokaisen syntyperäisen suomalaisen heteronaisprostituoidun ajautuminen alalle jonkin lapsuudessa itsetuntoa heikentäneen seikan seurausta. Jos niin olisi, en puhuisi samaan tapaan vapaaehtoisuudesta kuin ketjun ensimmäisessä viestissäni puhuin.Seksin osto halutaan kieltää, koska uhkakuva on siitä, että ulkomaalaiset naiset vyöryvät tänne.
- nuttu
Kivempaa on seksiä harrastaa ilman pakkoa.
Pakolla tarkoitan siis työaikoja....
Eli, en valitsisi.
Mutta minusta ammatin OIKEASTI valinneet saisivat saada pikkasen enemmän kunnioitusta osakseen.- Wertailija
Kivempi syödä pizzaa kuin puuroa, siksi puuro on kiellettävä lailla. Ainakin kaurapuuro. Ainakin lapsista ja feministeistä.
- jorojukka-kukka
Mielestäni prostituoidun "ammatti" ei ole oikea ammatti. Oman ruumiinsa vieraan ihmisen käyttöön myyminen on mielestäni vastoin kaikkea ihmisyyttä, ihmisenä olemisen kauneutta. Ihmisellä on oikeus tuntea itsensä erityislaatuisena rakastetuksi ja hyväksytyksi, eikä hänen "ammattinsa" saa olla näiden tavoitteiden esteenä.
Kaikenkaikkiaan pidän rakastelua sellaisessa arvossa, että teen sitä vain minulle tärkeän ja rakkaan ihmisen kanssa. En myöskään hyväksy prostituoidun "ammattia" siinä suhteessa, että se on naista alistava; hyväpalkkainen tai muuten varoissaan oleva mies (minkä näköinen, tyyppinen tahansa) ostaa naisen ruumiin käyttöönsä vain siitä syystä, että nainen tarvitsee rahaa. Olisi aika opettaa miehelle, että aivan kaikkea ei saa rahalla.- sam l.
No miksi niin monet naiset sitten haluaa tehdä sitä?
- Kurre_Orava
Kerropa mitä mieltä olet hänestä:
http://www.sexpert.fi/johanna/index.html
Jännä juttu, mahtaako olla Suomen ainut vapaaehtoinen alalla? - WEF
Koska pyysit vastauksia sukupuolesta riippumatta, vastasin miehenä kysymykseesi. Kuitenkin sanot: "En myöskään hyväksy prostituoidun "ammattia" siinä suhteessa, että se on naista alistava; hyväpalkkainen tai muuten varoissaan oleva mies (minkä näköinen, tyyppinen tahansa) ostaa naisen ruumiin käyttöönsä vain siitä syystä, että nainen tarvitsee rahaa. Olisi aika opettaa miehelle, että aivan kaikkea ei saa rahalla." Tuon mukaan tarkastelet asiaa yksinomaan naisnäkökulmasta. Kuten sanoin vastauksessani, en tiedä, kuinka iso osa prostituoiduista on miehiä, mutta ilmeisesti heitä on tai ainakin voi olla, koska pyysit vastauksia niin naisilta kuin miehiltäkin.
- jorojukka-kukka
WEF kirjoitti:
Koska pyysit vastauksia sukupuolesta riippumatta, vastasin miehenä kysymykseesi. Kuitenkin sanot: "En myöskään hyväksy prostituoidun "ammattia" siinä suhteessa, että se on naista alistava; hyväpalkkainen tai muuten varoissaan oleva mies (minkä näköinen, tyyppinen tahansa) ostaa naisen ruumiin käyttöönsä vain siitä syystä, että nainen tarvitsee rahaa. Olisi aika opettaa miehelle, että aivan kaikkea ei saa rahalla." Tuon mukaan tarkastelet asiaa yksinomaan naisnäkökulmasta. Kuten sanoin vastauksessani, en tiedä, kuinka iso osa prostituoiduista on miehiä, mutta ilmeisesti heitä on tai ainakin voi olla, koska pyysit vastauksia niin naisilta kuin miehiltäkin.
Olet vaihtanut nimimerkkisi, mutta ei se minua haittaa. Tunnistin sinut kuitenkin, kun jäin miettimään tuota puolueettomuuttasi.
No mutta asiaan. On totta, että kun prostituoitu onkin mies, ei naisten alistaminen ole enää siinä mukana. Toisaalta Suomessa taitaa olla todella vähän miesprostituoituja ja jos onkin, he hoitavat työtään pidemmän kaavan kautta. Ollaan tavallaan jo seuralaispalvelun piirissä, joka mielestäni on piirun verran inhimillisempää toimintaa kuin se prostituutio, jota tarkoitan tässä yhteydessä. Alapesu, akti, alapesu, akti jne... - avecMaria
jorojukka-kukka kirjoitti:
Olet vaihtanut nimimerkkisi, mutta ei se minua haittaa. Tunnistin sinut kuitenkin, kun jäin miettimään tuota puolueettomuuttasi.
No mutta asiaan. On totta, että kun prostituoitu onkin mies, ei naisten alistaminen ole enää siinä mukana. Toisaalta Suomessa taitaa olla todella vähän miesprostituoituja ja jos onkin, he hoitavat työtään pidemmän kaavan kautta. Ollaan tavallaan jo seuralaispalvelun piirissä, joka mielestäni on piirun verran inhimillisempää toimintaa kuin se prostituutio, jota tarkoitan tässä yhteydessä. Alapesu, akti, alapesu, akti jne...Sehän on WEF. Ei varmaan ole sama. Ei ainakaan minun mieslestäni.
- avecMaria
Kurre_Orava kirjoitti:
Kerropa mitä mieltä olet hänestä:
http://www.sexpert.fi/johanna/index.html
Jännä juttu, mahtaako olla Suomen ainut vapaaehtoinen alalla?Näkyy selvästi ainakin myyvän itseään. Kertoo itsestään niitä asioita, joita asiakkaat haluavat hänestä tietää.
Eihän tuo kovin väkinäistä ole...Mutta ehkä joro näkee siinä parittajan silleen himmeesti... - WEF
No mutta asiaan. On totta, että kun prostituoitu onkin mies, ei naisten alistaminen ole enää siinä mukana. Toisaalta Suomessa taitaa olla todella vähän miesprostituoituja ja jos onkin, he hoitavat työtään pidemmän kaavan kautta. Ollaan tavallaan jo seuralaispalvelun piirissä, joka mielestäni on piirun verran inhimillisempää toimintaa kuin se prostituutio, jota tarkoitan tässä yhteydessä. Alapesu, akti, alapesu, akti jne...En ole koskaan ollut täällä nimimerkíllä Pepe, vaan olen aina ollut WEF. Minä pystyn olemaan puolueeton kuulumatta leireihin, pystytkö sinä? On aika oireellista, että heti kun pyydän sinua tarkastelemaan asiaa myös toisesta näkökulmasta, rupeat epäilemään minua joksikin toiseksi.
"On totta, että kun prostituoitu onkin mies, ei naisten alistaminen ole enää siinä mukana."
Entä miehen alistaminen? Jos naisprostituoidun palveluista maksava mies alistaa toiminnallaan naista, eikö ole johdonmukaista sanoa, että miesprostituoidun palveluista maksava nainen alistaa toiminnallaan miestä? Missä se puolueettomuus on? (Kuten olen jo sanonut, omasta mielestäni vapaaehtoista prostituoitua ei alista kukaan.) - WEF
avecMaria kirjoitti:
Sehän on WEF. Ei varmaan ole sama. Ei ainakaan minun mieslestäni.
En todellakaan ole Pepe. Kiitos, kun osallistuit oikaisemiseen. :)
- jorojukka-kukka
avecMaria kirjoitti:
Näkyy selvästi ainakin myyvän itseään. Kertoo itsestään niitä asioita, joita asiakkaat haluavat hänestä tietää.
Eihän tuo kovin väkinäistä ole...Mutta ehkä joro näkee siinä parittajan silleen himmeesti...Ja sinä näet minut ihan kaikessa. Ei viestiä, ettei suoraa tai piilomainintaa minusta.
- Kurre_Orava
Ja sinä näet minut ihan kaikessa. Ei viestiä, ettei suoraa tai piilomainintaa minusta.
Markkinoinnin perussääntöhän on, ettei väliä mitä puhutaan kunhan puhutaan.
Hyvin olet brändisi esille tuonut...
Mutta kerro mielipiteesi tästä Johannasta, kiinnostaa.. - avecMaria
WEF kirjoitti:
En todellakaan ole Pepe. Kiitos, kun osallistuit oikaisemiseen. :)
En vaan voi uskoa että olisit Pepe. Jonkin kerran tässä hänenkin tekstejään lukenut...
Sitä paitsi, minua tympii tämä sinä olet hän väittely. Lapsellista touhua.
Minäkin olen Kurre, Jack, Nari ja välillä kaikki palstalle kirjoittavat "nimettömät".
Huoh. - avecMaria
Ja sinä näet minut ihan kaikessa. Ei viestiä, ettei suoraa tai piilomainintaa minusta.
"En myöskään hyväksy prostituoidun "ammattia" siinä suhteessa, että se on naista alistava..."
Sanoitko sinä noin vai et? Jos sanoit, sinun pitää nähdä Johannan ilmoituksessakin alistamista ja parittajahan sitä taitaa useimmin tehdä? Olen kyllä vähän vihreä näissä huorahommissa, mutta ehkä sinä tiedät paremmin...;)) - jorojukka-kukka
WEF kirjoitti:
En ole koskaan ollut täällä nimimerkíllä Pepe, vaan olen aina ollut WEF. Minä pystyn olemaan puolueeton kuulumatta leireihin, pystytkö sinä? On aika oireellista, että heti kun pyydän sinua tarkastelemaan asiaa myös toisesta näkökulmasta, rupeat epäilemään minua joksikin toiseksi.
"On totta, että kun prostituoitu onkin mies, ei naisten alistaminen ole enää siinä mukana."
Entä miehen alistaminen? Jos naisprostituoidun palveluista maksava mies alistaa toiminnallaan naista, eikö ole johdonmukaista sanoa, että miesprostituoidun palveluista maksava nainen alistaa toiminnallaan miestä? Missä se puolueettomuus on? (Kuten olen jo sanonut, omasta mielestäni vapaaehtoista prostituoitua ei alista kukaan.)Ensinnäkään en ole puolueeton, en ole koskaan niin väittänytkään, vaan olen feministi ja feminismin puolella. Tämä tarkoittaa naisten etujen parantamista niissä kohdissa, missä naisen asema miehen asemaan verrattuna on huonompi. En koe tarvetta olla puolueeton, sillä sehän on todellisuudessa mahdotonta. Ilmaistessaan mielipiteensä ihminen ottaa kantaa suuntaan tai toiseen. Mahdollisimman tasapuolinen yritän olla, mitä tulee tasa-arvokysymyksiin. No ehkä käsitys puolueetomuudesta on meillä vähän erilainen.
Enkä mitenkään epäile sinua Pepeksi sen vuoksi, että otit miesprostituution esiin, vaan olen tehnyt havaintoni jo eilen, mutta en viitsinyt siitä kirjoittaa. Se ei ole oleellista, joten annetaan asian olla. Tein sen sivuhuomautuksena.
Miesprostituoiduista minulla on todella vähän tietoa, mutta voin kuvitella, että homoprostituoiduksi mies saattaa ryhtyä insestin tai pedofilian seurauksena. Myös köyhyys ajaa nuoret pojat prostituutioon. Mutta nämä ovat miespuolisia, joita käyttävät toiset miehet. Heistä voi käyttää nimitystä alistettu.
Heteromiesprostituoitu saattaa hyvinkin toteuttaa pelkkää seksuaalifantasiaansa ja hankkia lisätuloja. Mutta kuten sanottu, asia on minulle täysin mysteerio sen vähäisen esiintymisen vuoksi. - jorojukka-kukka
avecMaria kirjoitti:
"En myöskään hyväksy prostituoidun "ammattia" siinä suhteessa, että se on naista alistava..."
Sanoitko sinä noin vai et? Jos sanoit, sinun pitää nähdä Johannan ilmoituksessakin alistamista ja parittajahan sitä taitaa useimmin tehdä? Olen kyllä vähän vihreä näissä huorahommissa, mutta ehkä sinä tiedät paremmin...;))Itse aloitukseen?
- Kurre_Orava
Ensinnäkään en ole puolueeton, en ole koskaan niin väittänytkään, vaan olen feministi ja feminismin puolella. Tämä tarkoittaa naisten etujen parantamista niissä kohdissa, missä naisen asema miehen asemaan verrattuna on huonompi. En koe tarvetta olla puolueeton, sillä sehän on todellisuudessa mahdotonta. Ilmaistessaan mielipiteensä ihminen ottaa kantaa suuntaan tai toiseen. Mahdollisimman tasapuolinen yritän olla, mitä tulee tasa-arvokysymyksiin. No ehkä käsitys puolueetomuudesta on meillä vähän erilainen.
Enkä mitenkään epäile sinua Pepeksi sen vuoksi, että otit miesprostituution esiin, vaan olen tehnyt havaintoni jo eilen, mutta en viitsinyt siitä kirjoittaa. Se ei ole oleellista, joten annetaan asian olla. Tein sen sivuhuomautuksena.
Miesprostituoiduista minulla on todella vähän tietoa, mutta voin kuvitella, että homoprostituoiduksi mies saattaa ryhtyä insestin tai pedofilian seurauksena. Myös köyhyys ajaa nuoret pojat prostituutioon. Mutta nämä ovat miespuolisia, joita käyttävät toiset miehet. Heistä voi käyttää nimitystä alistettu.
Heteromiesprostituoitu saattaa hyvinkin toteuttaa pelkkää seksuaalifantasiaansa ja hankkia lisätuloja. Mutta kuten sanottu, asia on minulle täysin mysteerio sen vähäisen esiintymisen vuoksi."
Heteromiesprostituoitu saattaa hyvinkin toteuttaa pelkkää seksuaalifantasiaansa ja hankkia lisätuloja.
"
Nin juu aivan.
Ja nainenhan ei voi? - jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
"
Heteromiesprostituoitu saattaa hyvinkin toteuttaa pelkkää seksuaalifantasiaansa ja hankkia lisätuloja.
"
Nin juu aivan.
Ja nainenhan ei voi?Mutta totuus on, että miehet ovat seksuaalisesti paljon aktiivisempia siten, että he ovat valmiimpia toteuttamaan seksuaalisen halunsa tyydyttämistä aivan ilman muuta tunnetta, kiintymystä, rakkautta, hellyyttä. Pelkkä pano monelle riittää. Myös palstalla se tulee julki aika usein, kun miehet syyttävät naisia siitä, että naiset eivät anna, vaan miesten pitää mennä huor... Yksikään nainen ei valita edes anonyymistä täällä vastaavaa.
- j.pukkila
Ensinnäkään en ole puolueeton, en ole koskaan niin väittänytkään, vaan olen feministi ja feminismin puolella. Tämä tarkoittaa naisten etujen parantamista niissä kohdissa, missä naisen asema miehen asemaan verrattuna on huonompi. En koe tarvetta olla puolueeton, sillä sehän on todellisuudessa mahdotonta. Ilmaistessaan mielipiteensä ihminen ottaa kantaa suuntaan tai toiseen. Mahdollisimman tasapuolinen yritän olla, mitä tulee tasa-arvokysymyksiin. No ehkä käsitys puolueetomuudesta on meillä vähän erilainen.
Heteromiesprostituoitu saattaa hyvinkin toteuttaa pelkkää seksuaalifantasiaansa ja hankkia lisätuloja. Mutta kuten sanottu, asia on minulle täysin mysteerio sen vähäisen esiintymisen vuoksi...onkohan tähän olemassa naisunionilla jokin järjellinen selitys, mielestäni prostituutiota harjoittavat etupäässä naiset, jotka kuvittelen suhteellisen paljon ansaitseviksi, koska ansainta-aika on lyhyt..??
..ettei vain miestä riistettäisi..??
..kuten keskustelusta mielestäni käy ilmi, prostituutio vaikuttaa naisvaltaiselta alalta, oletko nyt viemässä tienestit nimenomaan tältä ammattiryhmältä..?? - jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
"
"
Nin juu aivan.
Ja nainenhan ei voi?Mutta totuus on, että miehet ovat seksuaalisesti paljon aktiivisempia siten, että he ovat valmiimpia toteuttamaan seksuaalisen halunsa tyydyttämistä aivan ilman muuta tunnetta, kiintymystä, rakkautta, hellyyttä. Pelkkä pano monelle riittää. Myös palstalla se tulee julki aika usein, kun miehet syyttävät naisia siitä, että naiset eivät anna, vaan miesten pitää mennä huor... Yksikään nainen ei valita edes anonyymistä täällä vastaavaa.
- WEF
Heteromiesprostituoitu saattaa hyvinkin toteuttaa pelkkää seksuaalifantasiaansa ja hankkia lisätuloja. Mutta kuten sanottu, asia on minulle täysin mysteerio sen vähäisen esiintymisen vuoksi."Ensinnäkään en ole puolueeton, en ole koskaan niin väittänytkään, vaan olen feministi ja feminismin puolella." "En koe tarvetta olla puolueeton, sillä sehän on todellisuudessa mahdotonta."
Eilen kuitenkin sanoit, että tälle palstalle tarvitaan puoleettomuutta ja toivotit minut lämpimästi tervetulleeksi.
"Tämä tarkoittaa naisten etujen parantamista niissä kohdissa, missä naisen asema miehen asemaan verrattuna on huonompi."
Jos nainen on vapaaehtoisesti prostituoitu, millä tavalla se huonontaa hänen asemaansa suhteessa mieheen?
"Enkä mitenkään epäile sinua Pepeksi sen vuoksi, että otit miesprostituution esiin, vaan olen tehnyt havaintoni jo eilen, mutta en viitsinyt siitä kirjoittaa. Se ei ole oleellista, joten annetaan asian olla. Tein sen sivuhuomautuksena."
Yleensä sivuhuomautuksia ei esitetä viestin otsikossa, mutta annetaan tosiaan sen asian olla.
"Heteromiesprostituoitu saattaa hyvinkin toteuttaa pelkkää seksuaalifantasiaansa ja hankkia lisätuloja."
Olen samaa mieltä. Mielestäni myös heteronaisprostituoitu saattaa toteuttaa seksuaalifantasioitaan ja hankkia lisätuloja. Tuossa tapauksessa hän ei todellakaan ole millään tapaa alistettu uhri, vaan tietää täsmälleen, mitä haluaa, ja tekee sen. - jorojukka-kukka
Mutta totuus on, että miehet ovat seksuaalisesti paljon aktiivisempia siten, että he ovat valmiimpia toteuttamaan seksuaalisen halunsa tyydyttämistä aivan ilman muuta tunnetta, kiintymystä, rakkautta, hellyyttä. Pelkkä pano monelle riittää. Myös palstalla se tulee julki aika usein, kun miehet syyttävät naisia siitä, että naiset eivät anna, vaan miesten pitää mennä huor... Yksikään nainen ei valita edes anonyymistä täällä vastaavaa.
Tulee jo tuplana. ;)
- jorojukka-kukka
WEF kirjoitti:
"Ensinnäkään en ole puolueeton, en ole koskaan niin väittänytkään, vaan olen feministi ja feminismin puolella." "En koe tarvetta olla puolueeton, sillä sehän on todellisuudessa mahdotonta."
Eilen kuitenkin sanoit, että tälle palstalle tarvitaan puoleettomuutta ja toivotit minut lämpimästi tervetulleeksi.
"Tämä tarkoittaa naisten etujen parantamista niissä kohdissa, missä naisen asema miehen asemaan verrattuna on huonompi."
Jos nainen on vapaaehtoisesti prostituoitu, millä tavalla se huonontaa hänen asemaansa suhteessa mieheen?
"Enkä mitenkään epäile sinua Pepeksi sen vuoksi, että otit miesprostituution esiin, vaan olen tehnyt havaintoni jo eilen, mutta en viitsinyt siitä kirjoittaa. Se ei ole oleellista, joten annetaan asian olla. Tein sen sivuhuomautuksena."
Yleensä sivuhuomautuksia ei esitetä viestin otsikossa, mutta annetaan tosiaan sen asian olla.
"Heteromiesprostituoitu saattaa hyvinkin toteuttaa pelkkää seksuaalifantasiaansa ja hankkia lisätuloja."
Olen samaa mieltä. Mielestäni myös heteronaisprostituoitu saattaa toteuttaa seksuaalifantasioitaan ja hankkia lisätuloja. Tuossa tapauksessa hän ei todellakaan ole millään tapaa alistettu uhri, vaan tietää täsmälleen, mitä haluaa, ja tekee sen.Tarkoitin puolueettomuudella eilen sitä, että ei mene kumpaankaan leiriin täällä. Feministit ja antifeministit ovat vahvasti asettuneet vastakkain.
Jälkeenpäin aloin kuitenkin kovasti miettiä, miksi joku haluaa tähdentää puolueettomuutta. Stratekiaa...
Ja taas aiheeseen. En usko naisten vapaaehtoisuuteen prostituoidun "ammatin" valinnassa, vaan siihen liittyy sosiaalisen taustan ja itsearvostuksen lisäkorosteita. - j.pukkila
Tarkoitin puolueettomuudella eilen sitä, että ei mene kumpaankaan leiriin täällä. Feministit ja antifeministit ovat vahvasti asettuneet vastakkain.
Jälkeenpäin aloin kuitenkin kovasti miettiä, miksi joku haluaa tähdentää puolueettomuutta. Stratekiaa...
Ja taas aiheeseen. En usko naisten vapaaehtoisuuteen prostituoidun "ammatin" valinnassa, vaan siihen liittyy sosiaalisen taustan ja itsearvostuksen lisäkorosteita...älykäs nainen valitsee tietysti itse asiakkaansa ja yhdistää huvin ja hyödyn..??
- Kurre_Orava
Mutta totuus on, että miehet ovat seksuaalisesti paljon aktiivisempia siten, että he ovat valmiimpia toteuttamaan seksuaalisen halunsa tyydyttämistä aivan ilman muuta tunnetta, kiintymystä, rakkautta, hellyyttä. Pelkkä pano monelle riittää. Myös palstalla se tulee julki aika usein, kun miehet syyttävät naisia siitä, että naiset eivät anna, vaan miesten pitää mennä huor... Yksikään nainen ei valita edes anonyymistä täällä vastaavaa.
Sinä pidät naisen seksuaalisuutta huomattavasti erilaisena kuin miehen?
Siis ihan muistakin kuin kasvatuksellisista syistä?
Mites tämä istuu feministien ajamaan ideaan, että naisen seksuaalisuus tukahdutetaan ja että nainenkin tuntee puhdasta halua?
Oletko siis sitä mieltä, että naisen seksuaalisuus on jotenkin kauniimpaa ja puhtaampaa kuin miehen seksuaalisuus? - jorojukka-kukka
j.pukkila kirjoitti:
..älykäs nainen valitsee tietysti itse asiakkaansa ja yhdistää huvin ja hyödyn..??
Miesnäkökulma hallinnassa.
- WEF
Tarkoitin puolueettomuudella eilen sitä, että ei mene kumpaankaan leiriin täällä. Feministit ja antifeministit ovat vahvasti asettuneet vastakkain.
Ja taas aiheeseen. En usko naisten vapaaehtoisuuteen prostituoidun "ammatin" valinnassa, vaan siihen liittyy sosiaalisen taustan ja itsearvostuksen lisäkorosteita."Jälkeenpäin aloin kuitenkin kovasti miettiä, miksi joku haluaa tähdentää puolueettomuutta. Stratekiaa..."
Jossakin toisessa asiassa voin olla kanssasi hyvin pitkälti samaa mieltä riippumatta siitä, kuka olet ja mihin leiriin kuulut. Voit käyttää siitä mitä sanaa haluat, se ei vaikuta toimintaani.
"En usko naisten vapaaehtoisuuteen prostituoidun "ammatin" valinnassa, vaan siihen liittyy sosiaalisen taustan ja itsearvostuksen lisäkorosteita."
Minä taas uskon, että nainen voi olla vapaaehtoisesti prostituoitu. Kuka syntyperäinen suomalainen voi olla Suomessa sellaisessa asemassa, että hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin prostituoiduksi ryhtyminen? - jorojukka-kukka
WEF kirjoitti:
"Jälkeenpäin aloin kuitenkin kovasti miettiä, miksi joku haluaa tähdentää puolueettomuutta. Stratekiaa..."
Jossakin toisessa asiassa voin olla kanssasi hyvin pitkälti samaa mieltä riippumatta siitä, kuka olet ja mihin leiriin kuulut. Voit käyttää siitä mitä sanaa haluat, se ei vaikuta toimintaani.
"En usko naisten vapaaehtoisuuteen prostituoidun "ammatin" valinnassa, vaan siihen liittyy sosiaalisen taustan ja itsearvostuksen lisäkorosteita."
Minä taas uskon, että nainen voi olla vapaaehtoisesti prostituoitu. Kuka syntyperäinen suomalainen voi olla Suomessa sellaisessa asemassa, että hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin prostituoiduksi ryhtyminen?Naisesta voi tulla prostituoitu esim.
- tytön itsetunto on alistettu lapsena
- sosiaalinen tausta
- insestin kokeminen
- pedofilian kokeminen
- itseviha
- ei-heteroseksuaalisuuntautuminen
- kokemuksista kehittynyt miesviha
- masennus
- kehityshäiriöt
- keskittymisvaikeudet, oppimisvaikeudet
- sosiaalisten tilanteiden pelko, jonka vuoksi koulu ei onnistu
Onhan näitä, vaikka kuinka paljon. Tässä vain muutamia. - Mä vaan
Naisesta voi tulla prostituoitu esim.
- sosiaalinen tausta
- insestin kokeminen
- pedofilian kokeminen
- itseviha
- masennus
- kehityshäiriöt
Onhan näitä, vaikka kuinka paljon. Tässä vain muutamia.Siis miten nuo liittyy pakkoon?
- j.pukkila
Miesnäkökulma hallinnassa.
..silloinhan prostituutiota ei pitäisi olla olemassakaan..??
- WEF
- sosiaalinen tausta
- insestin kokeminen
- pedofilian kokeminen
- itseviha
- masennus
- kehityshäiriöt
Onhan näitä, vaikka kuinka paljon. Tässä vain muutamia.Itsetunnon alistaminen, insesti ja kaikki muut mainitsemasi ovat erittäin ikäviä asioita, joiden merkitystä ihmisen tulevaisuuden kannalta varmasti kukaan täällä ei halua millään tapaa väheksyä. Silti haluan kysyä, kumpi pitää paikkansa:
1) Kaikki syntyperäiset suomalaiset heteronaisprostituoidut ovat kokeneet mainitsemiasi asioita ja ovat sen takia ajautuneet alalle.
2) Koska ajatellaan, että prostituutio on naista alistavaa, siitä on johdettu, että kukaan nainen ei vapaaehtoisesti voi olla prostituoitu, vaan jokaisen syntyperäisen suomalaisen heteronaisprostituoidun lapsuudesta täytyy löytyä jokin itsetuntoa heikentänyt seikka, joka selittää ajautumisen alalle.
Jos kohta 1 on totta, silloin ymmärrän käsityksesi, että naisprostituutio sortaa naista, koska silloin on kyse siitä, että lyödään lyötyä. Jos kohta 2 on totta, silloin asiaa ei ole kunnolla kysytty prostituoiduilta, vaan on tehty liian pitkälle meneviä päätelmiä omien oletusten pohjalta. - America
Kertoi tapauksen naisesta, joka joutui baarissa innokkaan, mutta itsetietoisen.,tungettelevan ja tosi ärsyttävän iskijän kohteeksi. Nainen koki tämän tunkeilevan iskijän niin inhottavaksi, että päätti lähteä tämän mukaan, mutta päätti samalla, että ajattelsi tällä kertaa vain pelkästään omaa nautintoaan eikä välittäisi tämän tunkeilevan hyypiön tunteista mitään.
Hämmästyksekseen nainen kokikin tämän miehen kanssa ensimmäistä kertaa elämässään orgasmin yhdynnässä.
Lisäksi, kuka sitä nyt omaa ukkoaan seksiunelmissaan ajattelee? - Ei enää sexiä
j.pukkila kirjoitti:
..onkohan tähän olemassa naisunionilla jokin järjellinen selitys, mielestäni prostituutiota harjoittavat etupäässä naiset, jotka kuvittelen suhteellisen paljon ansaitseviksi, koska ansainta-aika on lyhyt..??
..kuten keskustelusta mielestäni käy ilmi, prostituutio vaikuttaa naisvaltaiselta alalta, oletko nyt viemässä tienestit nimenomaan tältä ammattiryhmältä..??Lesbojen kohtalo on kova varsinkin murrosiässä, jolloin ymmärtämystä on vaikea saada ikätovereilta. Itsemurhaluvut lesboilla ovat murrosiässä viisikertaiset tavallisiin tyttöihin verrattuna.
Lesbot itse ovat tutkimuksissaan havainneet että lesbouden hyväksymisen jälkeen syntyy heteroviha, joka menee ohi noin 15 20 vuodessa. - FNL
sam l. kirjoitti:
No miksi niin monet naiset sitten haluaa tehdä sitä?
Eloonjäämisvietti ja raha. Joskus, mutta hyvin harvoin, seksistä nauttiminen
- j.pukkila
Ei enää sexiä kirjoitti:
Lesbojen kohtalo on kova varsinkin murrosiässä, jolloin ymmärtämystä on vaikea saada ikätovereilta. Itsemurhaluvut lesboilla ovat murrosiässä viisikertaiset tavallisiin tyttöihin verrattuna.
Lesbot itse ovat tutkimuksissaan havainneet että lesbouden hyväksymisen jälkeen syntyy heteroviha, joka menee ohi noin 15 20 vuodessa...siis lesbon kosto on mikä..??
..feminismi vai prostituutio..??
..olen ajatellut, että feminismin teoriana mainitsemasi lesbon kosto voisi toimia, mutta miten sillä voi selittää prostituution..?? - jorojukka-kukka
WEF kirjoitti:
Itsetunnon alistaminen, insesti ja kaikki muut mainitsemasi ovat erittäin ikäviä asioita, joiden merkitystä ihmisen tulevaisuuden kannalta varmasti kukaan täällä ei halua millään tapaa väheksyä. Silti haluan kysyä, kumpi pitää paikkansa:
1) Kaikki syntyperäiset suomalaiset heteronaisprostituoidut ovat kokeneet mainitsemiasi asioita ja ovat sen takia ajautuneet alalle.
2) Koska ajatellaan, että prostituutio on naista alistavaa, siitä on johdettu, että kukaan nainen ei vapaaehtoisesti voi olla prostituoitu, vaan jokaisen syntyperäisen suomalaisen heteronaisprostituoidun lapsuudesta täytyy löytyä jokin itsetuntoa heikentänyt seikka, joka selittää ajautumisen alalle.
Jos kohta 1 on totta, silloin ymmärrän käsityksesi, että naisprostituutio sortaa naista, koska silloin on kyse siitä, että lyödään lyötyä. Jos kohta 2 on totta, silloin asiaa ei ole kunnolla kysytty prostituoiduilta, vaan on tehty liian pitkälle meneviä päätelmiä omien oletusten pohjalta.Ne ovat monimutkaisia kuvioita, eikä niitä voi jakaa pariin syy-seuraus oletukseen. Ei koskaan missään aisiassa kaikkea voi selittää yksiselitteisesti, vaan vähän sitä ja vähän tätä ja ripaus pariakymmentä muuta.
Psykologit osaavat selvittää nämä asiat huomattavasti paremmin. Toivottavasti saadaan tänne jokin linkki aiheesta. Ainakin minua kiinnostaisi. - Huora-madonna?
Seksin pitää olla puhdasta, oikean laista, kunnioitettavaa, täydellistä ja sellaista, että kaikki ystäväsi ja vanhempasikin sen hyväksyvät. Naisen on oltava kunnioitettu ja pyhä, häntä on arvostettava ja kunnioitettava myös seksuaalisen toiminna aikana. Kun olet naimisissa rakastamsi miehen kanssa, ja harjoitat seksiä puhtaasti ja ajattelet miestäsi seksin aikana ja keskityt puhtaaseen yhteiseen nautintoonne, niin....
Kun kyllästyt olemaan Madonna ja haluat kokeilla sen toisen naisen elämää ota yhteyttä, joka kohtelee sinua kuin huoraa
[email protected] - jorojukka-kukka
j.pukkila kirjoitti:
..siis lesbon kosto on mikä..??
..olen ajatellut, että feminismin teoriana mainitsemasi lesbon kosto voisi toimia, mutta miten sillä voi selittää prostituution..??Niin hänen seksuaalista haluaan voi käyttää hyväkseen ja tavallaan vihata miestä ja viedä hänen rahansa ja näytellä nautintoa ja ajatella, että sinä vit... ääliö! ;)
No tämä nyt oli aivan oma teoriani, joka ei varmastikaan ole mikään yleispätevä toimintamalli. Jostain olen kyllä lukenut jotain tuonkin suuntaista. Mistä, en muista enää. - 50 000 miestä
j.pukkila kirjoitti:
..onkohan tähän olemassa naisunionilla jokin järjellinen selitys, mielestäni prostituutiota harjoittavat etupäässä naiset, jotka kuvittelen suhteellisen paljon ansaitseviksi, koska ansainta-aika on lyhyt..??
..kuten keskustelusta mielestäni käy ilmi, prostituutio vaikuttaa naisvaltaiselta alalta, oletko nyt viemässä tienestit nimenomaan tältä ammattiryhmältä..??Ulkomaalaisten prostituoitujen pääasiallinen motiivi tulla Suomeen, on maamme korkeampi elintaso. Prostituutio on keino päästä kiinni tähän elintasoon, koska laillisesti siirtolaiseksi ja normaalitöihin on erittäin vaikea päästä.
Tosiasiassa myös köyhemmistä maista tänne avioituvat miehet alistuvat seksikumppaneiksi motiivinaan päästä kiinni korkampaan elintasoon. - avecMaria
Ne ovat monimutkaisia kuvioita, eikä niitä voi jakaa pariin syy-seuraus oletukseen. Ei koskaan missään aisiassa kaikkea voi selittää yksiselitteisesti, vaan vähän sitä ja vähän tätä ja ripaus pariakymmentä muuta.
Psykologit osaavat selvittää nämä asiat huomattavasti paremmin. Toivottavasti saadaan tänne jokin linkki aiheesta. Ainakin minua kiinnostaisi.Oma halu tai sitten ajautuminen.
Oma halu nyt on tietenkin oma halu. Ihminen toimii omien pätöstensä mukaan. Sitten on nämä, jotka tavalla tai toisella ajautuvat hommaan, enempiä harkitsematta.
Ruotsissa (Tukholma) ainakin oli yhteen aikaan paljon tyttöjä, jotka huorasivat saadakseen kalliita nuotikuteita ja muuta kivaa. Kun sitten oli homma aloitettu sitä ei osattukaan lopettaa ja pian he olivat alkoholi- ja huumekoukussa. - WEF
Ne ovat monimutkaisia kuvioita, eikä niitä voi jakaa pariin syy-seuraus oletukseen. Ei koskaan missään aisiassa kaikkea voi selittää yksiselitteisesti, vaan vähän sitä ja vähän tätä ja ripaus pariakymmentä muuta.
Psykologit osaavat selvittää nämä asiat huomattavasti paremmin. Toivottavasti saadaan tänne jokin linkki aiheesta. Ainakin minua kiinnostaisi.Minuakin kiinnostaisi.
- Sentti
Vanhoja kliseitä. Matemaattisesti on kuitenkin helppo laskea, että enne prostituutiota, miesten ja naisten tilpäisseksin määrä oli yhtä suuri. Eli yhtä irtoseksiä harjoittavaa naista kohti oli aina yksi mies.
- Ei enää sexiä
j.pukkila kirjoitti:
..siis lesbon kosto on mikä..??
..olen ajatellut, että feminismin teoriana mainitsemasi lesbon kosto voisi toimia, mutta miten sillä voi selittää prostituution..??Miksi lesbot ja heidän järjestönsä ovat nimenomaan niin aktiivisia kieltämään seksin oston ja prostituoitujen oikeuden plakata itsellen turvamiehiä?
- Sentti
WEF kirjoitti:
Että köyät miehet jäävät ilman puolisoa. Rikkaita miehiä taas naiset kierrättävät ja hyvätuloiset naiset jäävät usein ilman puolisoa, koska keskituloisetkin naiset metsästävät hyvätuloisia meihiä.
http://kotisivu.mtv3.fi/asiat/ilmanparia.html - Sentti
WEF kirjoitti:
Monet julkisuudenkin miehet ovat kehuskelleet seksikumppaniensa määrällä.
Suurin osa miehistä toimisi mielellään gigolona, jos se olisi mahdollista. Isäkin tuntisi vain salaa ylpeyttä mainitessaan: "Siellä se toimii gigolona naisille Aurinkorannikolla".
Se, miksi naisten seksiin suhtaudutaan tuomitsevammin, johtuu historiallisesta työnjaosta. Naisille on jaettu ne työt, joissa hän on ollut kyläyhteisön valvonnan alla. Metsätöihin ja paimeneen ei naisia ole laskettu. Naiset sitäpaitsi jäävät kiinni vatsan kasvusta luvattoman seksin seurauksena.
Jos nykyaikan halutaan seksuaalisen kontrollin työnjakoa tasapuolistaa siten, että kontrolli ei kohdistu etupäässä naisiin, niin se ei kutenkaan onnistu "työntämällä käärmettä pyssyyn", eli yrittämällä keinotekoisesti sanktioittaa miehen seksuaalisuutta. Ainoa keino on naisten itse vapautua alistumasta vain toiseen sukupuoleen kohdistuvaan seksuaalisuuden kontrolliin, vaikka seurauksena olisikin jonkin aikaa kestävä seksuaalinen anarkia eli hillitön meno. - j.pukkila
Sentti kirjoitti:
Monet julkisuudenkin miehet ovat kehuskelleet seksikumppaniensa määrällä.
Suurin osa miehistä toimisi mielellään gigolona, jos se olisi mahdollista. Isäkin tuntisi vain salaa ylpeyttä mainitessaan: "Siellä se toimii gigolona naisille Aurinkorannikolla".
Se, miksi naisten seksiin suhtaudutaan tuomitsevammin, johtuu historiallisesta työnjaosta. Naisille on jaettu ne työt, joissa hän on ollut kyläyhteisön valvonnan alla. Metsätöihin ja paimeneen ei naisia ole laskettu. Naiset sitäpaitsi jäävät kiinni vatsan kasvusta luvattoman seksin seurauksena.
Jos nykyaikan halutaan seksuaalisen kontrollin työnjakoa tasapuolistaa siten, että kontrolli ei kohdistu etupäässä naisiin, niin se ei kutenkaan onnistu "työntämällä käärmettä pyssyyn", eli yrittämällä keinotekoisesti sanktioittaa miehen seksuaalisuutta. Ainoa keino on naisten itse vapautua alistumasta vain toiseen sukupuoleen kohdistuvaan seksuaalisuuden kontrolliin, vaikka seurauksena olisikin jonkin aikaa kestävä seksuaalinen anarkia eli hillitön meno...onko kunniaksi, ainakin mikäli vanhoihin kertomuksiin on uskominen, niin hengenmeno taattu, jos väärä äijä sekaantuu väärään naiseen, tämä on aivan tyypillinen teema vanhoissa villinlännen kirjoissa, joten ei tämä ole mitään kommunistista propagandaa..
- j.pukkila
Niin hänen seksuaalista haluaan voi käyttää hyväkseen ja tavallaan vihata miestä ja viedä hänen rahansa ja näytellä nautintoa ja ajatella, että sinä vit... ääliö! ;)
No tämä nyt oli aivan oma teoriani, joka ei varmastikaan ole mikään yleispätevä toimintamalli. Jostain olen kyllä lukenut jotain tuonkin suuntaista. Mistä, en muista enää...ei kai kukaan niin pösilö voi olla, mieskään, ettei erota, mikä on teeskentelyä..??
..vai voiko naisen fysiologia toimia tunteista ja ajatuksista erillään..?? - jorojukka-kukka
j.pukkila kirjoitti:
..ei kai kukaan niin pösilö voi olla, mieskään, ettei erota, mikä on teeskentelyä..??
..vai voiko naisen fysiologia toimia tunteista ja ajatuksista erillään..??Kyllä prostituoitu näyttelee nauttivansa asiakkailleen.
- j.pukkila
Kyllä prostituoitu näyttelee nauttivansa asiakkailleen.
..näytteleminen kuuluu kaikkeen ammattilaisuuteen, siis asiakaspalvelutehtävään erityisesti..
..josta päädynkin kysymään onko myyminenkin sitten oikeastaan sukua prostituutiolle, eikö kaikessa myymisessä ole mukana pakollisen harhan osuus..??
..eikö kaupan myyjääkin tavallaan pakoteta toimimaan vastoin tahtoaan, jos hänen pitää päivät pitkät hymyillä kaikenmaailman örvelöille..??
..mikäs myyjän erottaa prostituutista, jos asiakas vain haluaa pelkän päivän hymyn, mistä prostituutio alkaa..?? - WEF
Kyllä prostituoitu näyttelee nauttivansa asiakkailleen.
Sanoit yhdessä viestissäsi, että prostituution pariin ajautuu Suomessa naisia, joiden itsetunto on lapsena tavalla tai toisella murskattu. Niitä linkkejä psykologien käsityksiin asiasta ei ole vielä kumpikaan meistä eikä kukaan muukaan esittänyt, mutta kysyn silti, pystyykö nainen edes näyttelemään nauttivansa työhönsä liittyvästä seksistä, jos hänen itsetuntonsa yli on jyrätty silloin, kun hän oli pieni lapsi. Jos oletetaan, että suomalaisten heteronaisprostituoitujen ajautuminen alalle johtuu siitä, että heitä on lapsena kohdeltu väärin, pitäisikö ennemminkin sanoa, että nainen luulee nauttivansa työhönsä liittyvästä seksistä, koska häntä on aina kohdeltu väärin?
Olemme täysin samaa mieltä siitä, että jossakin vaiheessa ilman psykologin koulutusta ei yksinkertaisesti ole rahkeita vastata tiettyihin kysymyksiin. Halusin kuitenkin kommentoida viestiäsi, koska mielestäni sinun ei pitäisi olla niin varma siitä näyttelemisestä. - proffan_rouva
Kurrepa sen jo kirjoitti.
Lisäisin vielä: Miten niin miehet ovat aktiivisempia kuin naiset? - P.e.p.e.
No mutta asiaan. On totta, että kun prostituoitu onkin mies, ei naisten alistaminen ole enää siinä mukana. Toisaalta Suomessa taitaa olla todella vähän miesprostituoituja ja jos onkin, he hoitavat työtään pidemmän kaavan kautta. Ollaan tavallaan jo seuralaispalvelun piirissä, joka mielestäni on piirun verran inhimillisempää toimintaa kuin se prostituutio, jota tarkoitan tässä yhteydessä. Alapesu, akti, alapesu, akti jne...Moikka vaan sekä Kukka että WEF ja kiitos AvecMaria.
"Olet vaihtanut nimimerkkisi, mutta ei se minua haittaa. Tunnistin sinut kuitenkin, kun jäin miettimään tuota puolueettomuuttasi."
Hauska sattuma sinänsä. En olisi tätä epiosodia varmaan edes huomannut, mutta kävin eilen tuolla Fem-chatissa. Ja kuinka ollakaan tapasin siellä asiallisen tuntuisen kaverin, joka käyttää nimimerkkiä WEF. Hän ei heti tunnistanut minua enkä minä häntä. Kirjoitanhan (P.e.p.e.) tänne nykyisin aika harvoin. WEF kertoi kuitenkin, että sinä olit epäillyt häntä Pepeksi. Elä eppäile. Vaikka WEF fiksun tuntuinen kaveri onkin, ei hän ole P.e.p.e. ;D Ehkä varmin vakuus voisi olla se, että minä en juurikaan ole osallistunut prostituutio-keskusteluun? Eli Kukka, P.e.p.e. ei petä tai juksaa ;D - jorojukka-kukka
WEF kirjoitti:
Sanoit yhdessä viestissäsi, että prostituution pariin ajautuu Suomessa naisia, joiden itsetunto on lapsena tavalla tai toisella murskattu. Niitä linkkejä psykologien käsityksiin asiasta ei ole vielä kumpikaan meistä eikä kukaan muukaan esittänyt, mutta kysyn silti, pystyykö nainen edes näyttelemään nauttivansa työhönsä liittyvästä seksistä, jos hänen itsetuntonsa yli on jyrätty silloin, kun hän oli pieni lapsi. Jos oletetaan, että suomalaisten heteronaisprostituoitujen ajautuminen alalle johtuu siitä, että heitä on lapsena kohdeltu väärin, pitäisikö ennemminkin sanoa, että nainen luulee nauttivansa työhönsä liittyvästä seksistä, koska häntä on aina kohdeltu väärin?
Olemme täysin samaa mieltä siitä, että jossakin vaiheessa ilman psykologin koulutusta ei yksinkertaisesti ole rahkeita vastata tiettyihin kysymyksiin. Halusin kuitenkin kommentoida viestiäsi, koska mielestäni sinun ei pitäisi olla niin varma siitä näyttelemisestä.Yhdyn hyvin pitkälle kirjoitukseesi. Itse olen ollut aiheesta aina hyvin kiinnostunut, mutta en systemaattisesti sitä kuitenkaan tutkinut, toisin kuin puolisoni. Ja häneltä sainkin tiedon, että hänen muistaakseen 1-1,5 % prostituoiduista hakeutuu alalle täysin omasta tahdostaan. Luku on siis erittäin pieni, mutta minut saa tämäkin luku epäilemään. No en nyt ala perustelemaan enää tämän enempää, sillä aihe vaatisi taas monen kirjan verran tekstiä eri kannoilta ajateltuna.
Tuosta prostituoidun seksuaalisesta nautinnosta olen kyllä todellakin sitä mieltä, että asiakas toivoo, että nainen nauttii, mutta todellisuudessa nainen tekee vain työtään rahan ansaitsemistarkoituksessa. Seksuaalinen nautinto kulkee joissain ihan muissa sfääreissä. Toki joskus voi prostituoitu nauttiakin, mutta kyllä se on enemmän poikkeus kuin sääntö.
Oletko ajatellut kuinka moni nainen EI NAUTI MIEHEN KANSSA, vaikka hän on aktissa omasta vapaasta halustaan ja mies on vakikumppani. Miehen ja naisen seksuaalisuus on erilaista. Miehen seksuaalisuus on orgasmikeskeistä ja yleensä myös loppuu siihen.
Jos tytön itsetunto murskataan lapsena, seuraukset saattavat olla erittäin moninaiset. Ei ole yhtä kaavaa, miten tyttö aikuisena naisena käyttäytyy, mitä ongelmia hänelle hänelle kehittyy jne. - jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Moikka vaan sekä Kukka että WEF ja kiitos AvecMaria.
"Olet vaihtanut nimimerkkisi, mutta ei se minua haittaa. Tunnistin sinut kuitenkin, kun jäin miettimään tuota puolueettomuuttasi."
Hauska sattuma sinänsä. En olisi tätä epiosodia varmaan edes huomannut, mutta kävin eilen tuolla Fem-chatissa. Ja kuinka ollakaan tapasin siellä asiallisen tuntuisen kaverin, joka käyttää nimimerkkiä WEF. Hän ei heti tunnistanut minua enkä minä häntä. Kirjoitanhan (P.e.p.e.) tänne nykyisin aika harvoin. WEF kertoi kuitenkin, että sinä olit epäillyt häntä Pepeksi. Elä eppäile. Vaikka WEF fiksun tuntuinen kaveri onkin, ei hän ole P.e.p.e. ;D Ehkä varmin vakuus voisi olla se, että minä en juurikaan ole osallistunut prostituutio-keskusteluun? Eli Kukka, P.e.p.e. ei petä tai juksaa ;DNo eihän pettämisestä ja juksaamisesta ole kysymys, jos vaihtaa nimimerkkiään. :)
Täysin luvallista. Vaihtoihan Aavekin jostain kumman syystä taas nimimerkkiään.
No joopa joo, aika näyttää. - jorojukka-kukka
Yhdyn hyvin pitkälle kirjoitukseesi. Itse olen ollut aiheesta aina hyvin kiinnostunut, mutta en systemaattisesti sitä kuitenkaan tutkinut, toisin kuin puolisoni. Ja häneltä sainkin tiedon, että hänen muistaakseen 1-1,5 % prostituoiduista hakeutuu alalle täysin omasta tahdostaan. Luku on siis erittäin pieni, mutta minut saa tämäkin luku epäilemään. No en nyt ala perustelemaan enää tämän enempää, sillä aihe vaatisi taas monen kirjan verran tekstiä eri kannoilta ajateltuna.
Tuosta prostituoidun seksuaalisesta nautinnosta olen kyllä todellakin sitä mieltä, että asiakas toivoo, että nainen nauttii, mutta todellisuudessa nainen tekee vain työtään rahan ansaitsemistarkoituksessa. Seksuaalinen nautinto kulkee joissain ihan muissa sfääreissä. Toki joskus voi prostituoitu nauttiakin, mutta kyllä se on enemmän poikkeus kuin sääntö.
Oletko ajatellut kuinka moni nainen EI NAUTI MIEHEN KANSSA, vaikka hän on aktissa omasta vapaasta halustaan ja mies on vakikumppani. Miehen ja naisen seksuaalisuus on erilaista. Miehen seksuaalisuus on orgasmikeskeistä ja yleensä myös loppuu siihen.
Jos tytön itsetunto murskataan lapsena, seuraukset saattavat olla erittäin moninaiset. Ei ole yhtä kaavaa, miten tyttö aikuisena naisena käyttäytyy, mitä ongelmia hänelle hänelle kehittyy jne.Joku tuolla kysyikin, että suositeltaisiinko myös prostituoidun ammattia vaimolle tai tyttärelle, jotenka esitän tuon kysymyksen myös sinulle, WEF. Miten on, vaimollesi tai tyttärellesi?
Ja muuten keskustelu on taas rönsyillyt, kun aloituksessa halusin kartoittaa pelkästään kuinka moni palstalainen on valmis tähän ammattiin. Ammattiprostituoitujen ammatista on helppo puhua, kun se on etäällä, mutta halusin tuoda sen jokaista palstalaista lähelle. - luotsi
Heteromiesprostituoitu saattaa hyvinkin toteuttaa pelkkää seksuaalifantasiaansa ja hankkia lisätuloja. Mutta kuten sanottu, asia on minulle täysin mysteerio sen vähäisen esiintymisen vuoksi.Kun nainen on prostitutoitu häntä alistavat miehet eikä tuollainen nainen ole mielestäsi muutenkaan kovin yhteiskuntakelpoinen.
Kun mies on prostitutoitu naisille niin hän vain toteuttaa fantasioitaan?
Jepulista jee... Sie saat miut hymyilemään päiväpäivältä enemmän. Kiip up tö kuut vörk. Ajatuksenjuoksisi ja johdonmukaisuus on lähes liikuttavan poukkoilevaa. - jorojukka-kukka
luotsi kirjoitti:
Kun nainen on prostitutoitu häntä alistavat miehet eikä tuollainen nainen ole mielestäsi muutenkaan kovin yhteiskuntakelpoinen.
Kun mies on prostitutoitu naisille niin hän vain toteuttaa fantasioitaan?
Jepulista jee... Sie saat miut hymyilemään päiväpäivältä enemmän. Kiip up tö kuut vörk. Ajatuksenjuoksisi ja johdonmukaisuus on lähes liikuttavan poukkoilevaa.Ja se on johdonmukaista juuri siitä syystä, että mies ja nainen kokevat seksuaalisuutensa eri tavalla, ympäröivä yhteiskunta ja yleinen mielipide kokee ne hyvinkin eri tavalla. Jo kasvatuksessa tulee esille erot. Tytön seksuaalisuus tukahdutetaan häveliäisyyteen jne. Nainen on psykologisesti eri tavalla rakentunut jne.
Sinä päivänä kun seksuaalinen tasavertaisuus koskettaa miestä ja naista, olen, Luotsi, kanssasi samaa mieltä tuosta johdonmukaisuuden puutteesta. - jorojukka-kukka
Ja se on johdonmukaista juuri siitä syystä, että mies ja nainen kokevat seksuaalisuutensa eri tavalla, ympäröivä yhteiskunta ja yleinen mielipide kokee ne hyvinkin eri tavalla. Jo kasvatuksessa tulee esille erot. Tytön seksuaalisuus tukahdutetaan häveliäisyyteen jne. Nainen on psykologisesti eri tavalla rakentunut jne.
Sinä päivänä kun seksuaalinen tasavertaisuus koskettaa miestä ja naista, olen, Luotsi, kanssasi samaa mieltä tuosta johdonmukaisuuden puutteesta.Ja myös noihin prostituoitujen naisten ja miesten eroavuuksiin liittyy sellainen seikka, että nainen on taloudellisesti heikommassa asemassa kaikkialla maailmassa vielä edelleenkin.
- j.pukkila
Yhdyn hyvin pitkälle kirjoitukseesi. Itse olen ollut aiheesta aina hyvin kiinnostunut, mutta en systemaattisesti sitä kuitenkaan tutkinut, toisin kuin puolisoni. Ja häneltä sainkin tiedon, että hänen muistaakseen 1-1,5 % prostituoiduista hakeutuu alalle täysin omasta tahdostaan. Luku on siis erittäin pieni, mutta minut saa tämäkin luku epäilemään. No en nyt ala perustelemaan enää tämän enempää, sillä aihe vaatisi taas monen kirjan verran tekstiä eri kannoilta ajateltuna.
Jos tytön itsetunto murskataan lapsena, seuraukset saattavat olla erittäin moninaiset. Ei ole yhtä kaavaa, miten tyttö aikuisena naisena käyttäytyy, mitä ongelmia hänelle hänelle kehittyy jne...onko tämä tulkittavissa siten, että nainen puhuukin toista kuin tarkoittaa..??
- jorojukka-kukka
j.pukkila kirjoitti:
..onko tämä tulkittavissa siten, että nainen puhuukin toista kuin tarkoittaa..??
Me kaikki ihmiset joskus olemme tilanteessa, jossa emme syystä tai toisesta puhu totta.
- luotsi
Ja se on johdonmukaista juuri siitä syystä, että mies ja nainen kokevat seksuaalisuutensa eri tavalla, ympäröivä yhteiskunta ja yleinen mielipide kokee ne hyvinkin eri tavalla. Jo kasvatuksessa tulee esille erot. Tytön seksuaalisuus tukahdutetaan häveliäisyyteen jne. Nainen on psykologisesti eri tavalla rakentunut jne.
Sinä päivänä kun seksuaalinen tasavertaisuus koskettaa miestä ja naista, olen, Luotsi, kanssasi samaa mieltä tuosta johdonmukaisuuden puutteesta.Nyt menee kyllä feministillä jutut jo ihan sekaisin. Eli siis: Nainen ja mies ovatkin erilaisia kaikinpuolin paitsi tietenkin esim matenmaattisesti, kielellisesti, johtamiskyvyiltään tai minkään muun asian kannalta joka vaikuttaa nimenomaan työelämään.
Ilmeisesti mielestäsi miehen seksuaalisuus on jotenkin likaista tai ainakin vähemmän kauniimpaa kuin naisen. Miehet ovat lähtökohtaisesti perverssejä jotka ihan mielellään ovat vaikkapa prostituoituja. Naiset sitä vastoin eivät edes voi fantasioida ks. asioista. Ilmeisesti naiset ovat estyneempiä ihan luonnostaan. Koska olet tätä mieltä asioista niin mitenkä se naisten seksuaalisuus voi edetä jos toitota samoja teesejä kuin jo 60-luvullakin toitotettiin.
Uskotko todella että kaikki miesprostituoidut tuntevat vain suurta iloa kun viiksekäs 60vuotias naikkonen pomppii päällä kaikki 150kg mukana menossa.... Mutta jos nuori mies menee naisprostituoidun luokse niin saastan määrä ei mahtuisi edes kaatopaikalle...
Ja sitten peräänkuulutat seksuaalista tasa-arvoa... Heihei. - luotsi
Ja myös noihin prostituoitujen naisten ja miesten eroavuuksiin liittyy sellainen seikka, että nainen on taloudellisesti heikommassa asemassa kaikkialla maailmassa vielä edelleenkin.
Miesprostituutio on hyväksyttävää sen vuoksi, että maailmassa on enemmän köyhiä naisia kuin miehiä? Mitenkäs mahtaa taiwanilaista poikaprostituoitua kiinnostaa, että hänen on ihan ok olla prostituoitu siihen saakka kunnes jollain naisella on saman verran rahaa kuin Bill Gatesilla... Heippa vaan ja onnea.
- P.e.p.e.
No eihän pettämisestä ja juksaamisesta ole kysymys, jos vaihtaa nimimerkkiään. :)
No joopa joo, aika näyttää.... selittelen mutta kuitenkin ;D
Minkä ihmetyksen takia minä vaihtaisin nimimerkkiä? Mietipä sitä. Kyllä minä taas kerron, kun kyllästyn tähän, jota käytän ihan tietystä syystä. Ei ole sellaista asiaa tai aihetta, jota en voisi käsitellä Pepenä ;D Lisäksi, olisihan se röyhkeä loukkaus niitä henkilöitä kohtaan, jotka minut palstalla "tuntevat" ja joihin olen "tutustunut".
Mukavaa maanantaita sinulle :D luotsi kirjoitti:
Nyt menee kyllä feministillä jutut jo ihan sekaisin. Eli siis: Nainen ja mies ovatkin erilaisia kaikinpuolin paitsi tietenkin esim matenmaattisesti, kielellisesti, johtamiskyvyiltään tai minkään muun asian kannalta joka vaikuttaa nimenomaan työelämään.
Ilmeisesti mielestäsi miehen seksuaalisuus on jotenkin likaista tai ainakin vähemmän kauniimpaa kuin naisen. Miehet ovat lähtökohtaisesti perverssejä jotka ihan mielellään ovat vaikkapa prostituoituja. Naiset sitä vastoin eivät edes voi fantasioida ks. asioista. Ilmeisesti naiset ovat estyneempiä ihan luonnostaan. Koska olet tätä mieltä asioista niin mitenkä se naisten seksuaalisuus voi edetä jos toitota samoja teesejä kuin jo 60-luvullakin toitotettiin.
Uskotko todella että kaikki miesprostituoidut tuntevat vain suurta iloa kun viiksekäs 60vuotias naikkonen pomppii päällä kaikki 150kg mukana menossa.... Mutta jos nuori mies menee naisprostituoidun luokse niin saastan määrä ei mahtuisi edes kaatopaikalle...
Ja sitten peräänkuulutat seksuaalista tasa-arvoa... Heihei.älä sekoita samanlaisuutta ja tasa-arvoisuutta. SE ei ole loogista. Tasa-arvoon kuuluu nimenomaan se, että on mahdollisuus olla erilainen ja silti omata yhtäläiset mahdollisuudet ja oikeudet itsensä kehittämiseen, elättämiseen, arvostukseen.
Olen samaa mieltä jjk:n kanssa naisen seksuaalisuudesta. Poikkeuksia on ja saa olla, kokemukseni perusteella pääpiirteissään kuitenkin miehen ja naisen ero on juuri tuo. Siksi näennäinen samanlaisuus esim. prostituutiossa ei kerro mitään sukupuolisesta tasavertaisuudesta.- jorojukka-kukka
luotsi kirjoitti:
Miesprostituutio on hyväksyttävää sen vuoksi, että maailmassa on enemmän köyhiä naisia kuin miehiä? Mitenkäs mahtaa taiwanilaista poikaprostituoitua kiinnostaa, että hänen on ihan ok olla prostituoitu siihen saakka kunnes jollain naisella on saman verran rahaa kuin Bill Gatesilla... Heippa vaan ja onnea.
Piti juuri muistuttaa sinua tuosta, että tuolla aijemmin kirjoitin poikaprostituutiosta, joiden käyttäjinä ovat miehet. Heitä voi sanoa uhriksi täydellä syyllä. Luepa aikaisemmat viestini tästä ketjusta.
- luotsi
Piti juuri muistuttaa sinua tuosta, että tuolla aijemmin kirjoitin poikaprostituutiosta, joiden käyttäjinä ovat miehet. Heitä voi sanoa uhriksi täydellä syyllä. Luepa aikaisemmat viestini tästä ketjusta.
noh tuon viestin tuossa jo ehdein lukea. Mutta hieman arveluttaa edelleen näkemyksesi, että heteromiesprostituoidulla (onkohan tuollaista sanaa oikeasti) on vain hauskaa ja kivaa "työssään" ja hän vain toteuttaa itseään samalla kun naisprostituoitu on aina vain uhri.
Kun puhut muuten vapaasta tahdosta ja mahdollisuuksista olla mitä haluaa olla niin miksi kuitenkin rajaat ihmisen (tai siis naisen, koska miehille se vaan on hubaa) mahdollisuuden myydä seksuaalisia palveluksia. Voiko olla mahdollista, että vaikka sinusta se on likaistakin likaisempaa niin kaikkien mielestä asia ei niin ole - siis jopa joidenkin naisten. Vai ovatko näin ajattelevat naiset jotenkin sairaita tai yhteiskunnan uhreja sekä aivopesemiä tai jotain? - jorojukka-kukka
luotsi kirjoitti:
Nyt menee kyllä feministillä jutut jo ihan sekaisin. Eli siis: Nainen ja mies ovatkin erilaisia kaikinpuolin paitsi tietenkin esim matenmaattisesti, kielellisesti, johtamiskyvyiltään tai minkään muun asian kannalta joka vaikuttaa nimenomaan työelämään.
Ja sitten peräänkuulutat seksuaalista tasa-arvoa... Heihei.Reagoitpa sinä nyt dundeellisesti! ;)
En ole väittänyt, että tavallinen miesprostituoitu olisi kovin iloinen työnsä varjopuolista, mutta aijemmin olikin puhetta siitä, kuka saattaisi vapaaehtoisesi valita ammatin. Toisaalta sinulla on kummallinen käsitys 60 vuotiaista naisista. Se kuvastaa tavallaan sen, että olet juuttunut ulkonäköseikkoihin ja nuoruuden ihannointiin. Esimerkkisi on siinäkin suhteessa epäsuhtainen, että siinä on 60 v, viiksekäs ja 150 kiloinen nainen miesprostituoitu ja sitten nuori mies prostituoitu nainen. Liioittelet tarpeettomasti ja samoin tunteilet.
Naisprostituoitujen asiakkaat eivät lähtökohtaisesti ole nuoria, itsestään huolehtivia miehiä, vaan jotain muuta. Korrektiuden nimissä en syyllisty samaan kuvaukseen kuin sinä viestissäsi, koska siihen ei ole tarvetta. Lukijoillakin on päässään omat mielikuvat, joten luotan heihin. :) - jorojukka-kukka
Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:
älä sekoita samanlaisuutta ja tasa-arvoisuutta. SE ei ole loogista. Tasa-arvoon kuuluu nimenomaan se, että on mahdollisuus olla erilainen ja silti omata yhtäläiset mahdollisuudet ja oikeudet itsensä kehittämiseen, elättämiseen, arvostukseen.
Olen samaa mieltä jjk:n kanssa naisen seksuaalisuudesta. Poikkeuksia on ja saa olla, kokemukseni perusteella pääpiirteissään kuitenkin miehen ja naisen ero on juuri tuo. Siksi näennäinen samanlaisuus esim. prostituutiossa ei kerro mitään sukupuolisesta tasavertaisuudesta.Välillä tuntuu, että tässä prostituutiokeskustelussa olen varsinainen kummajainen, joka ei ole vielä tähän viiteenkymmeneen ikävuoteen oppinut miehistä ja naisista mitään.
- jorojukka-kukka
luotsi kirjoitti:
noh tuon viestin tuossa jo ehdein lukea. Mutta hieman arveluttaa edelleen näkemyksesi, että heteromiesprostituoidulla (onkohan tuollaista sanaa oikeasti) on vain hauskaa ja kivaa "työssään" ja hän vain toteuttaa itseään samalla kun naisprostituoitu on aina vain uhri.
Kun puhut muuten vapaasta tahdosta ja mahdollisuuksista olla mitä haluaa olla niin miksi kuitenkin rajaat ihmisen (tai siis naisen, koska miehille se vaan on hubaa) mahdollisuuden myydä seksuaalisia palveluksia. Voiko olla mahdollista, että vaikka sinusta se on likaistakin likaisempaa niin kaikkien mielestä asia ei niin ole - siis jopa joidenkin naisten. Vai ovatko näin ajattelevat naiset jotenkin sairaita tai yhteiskunnan uhreja sekä aivopesemiä tai jotain?Siis naisprostituoitujen kohdalla. Se etten usko "ammatin" valinnan vapaaehtoisuuteen perustuu muuhun kuin toiminnan likaisuuteen tai puhtauteen.
Ja sitten kirjoitin että "heteromiesprostituoitu" saattaa hyvinkin toteuttaa seksuaalifantasiaansa ja hankkia lisätuloja. En siis väittänyt nyt, että kaikki ehdottomasti näin tekevät.
Mutta sen verran noista vanhoista ja viiksekkäistä naisista, että nuorena törmäsin useinkin tilanteisiin, joissa NUORET MIEHET YRITTIVÄT VIKITELLÄ OMAA 60 VUOTIASTA MUMMOANI ja melkeinpä puoliväkisin. Eikä ollut rahasta kysymys. Eli kyllä se niin on, että suurin osa miehistä pan... ikään ja kokoon katsomatta kunhan vain saa. Tämä on minun kokemukseni. Toisilla voi olla toisenlainen. jorojukka-kukka kirjoitti:
Välillä tuntuu, että tässä prostituutiokeskustelussa olen varsinainen kummajainen, joka ei ole vielä tähän viiteenkymmeneen ikävuoteen oppinut miehistä ja naisista mitään.
totuus ei vaan ole nyt muodissa.
Kaiketi sitä varsinkin nuorena nainenkin voi kaikkivoipaisesti kuvitella yhtä ja toista seksuaalisuudesta(an). Ajan mittaan tosiasiat tulevat kuitenkin esille.
Poikkeuksia tietysti on, mutta loppujen lopuksi aika vähän. Toki "onnellinen huora", kun sellainen löytyy, saa aina takuuvarmasti tilaa julkisuudessa.- jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
... selittelen mutta kuitenkin ;D
Minkä ihmetyksen takia minä vaihtaisin nimimerkkiä? Mietipä sitä. Kyllä minä taas kerron, kun kyllästyn tähän, jota käytän ihan tietystä syystä. Ei ole sellaista asiaa tai aihetta, jota en voisi käsitellä Pepenä ;D Lisäksi, olisihan se röyhkeä loukkaus niitä henkilöitä kohtaan, jotka minut palstalla "tuntevat" ja joihin olen "tutustunut".
Mukavaa maanantaita sinulle :DMutta kun täällä on esiintynyt vain yksi ja ainoa suhteellisen rauhallinen feministikriittinen mies ja Pepe, se olet ollut juuri sinä. Nyt äkkiä on tullut kuin taivaasta toinenkin, WEF, jotenka tottakai epäilys herää. Ja tuokin on teillä yhtälaista. Sinä sanot, että kannatat tasa-arvoa ja kuitenkin et millään usko naisten heikompaan asemaan. WEF sanoo olevansa puolueeton ja kuitenkin jättää systemaattisesti huomioimatta tarkastella naisten kannalta asioita. Kyllä nämä ovat näitä sisäpiirijuttujanne, mutta annetaan olla sattumien, sattumien, sattumat ja jatketaan asialinjalla. Mitäs näitä selittelemään. :)
- P.e.p.e.
Mutta kun täällä on esiintynyt vain yksi ja ainoa suhteellisen rauhallinen feministikriittinen mies ja Pepe, se olet ollut juuri sinä. Nyt äkkiä on tullut kuin taivaasta toinenkin, WEF, jotenka tottakai epäilys herää. Ja tuokin on teillä yhtälaista. Sinä sanot, että kannatat tasa-arvoa ja kuitenkin et millään usko naisten heikompaan asemaan. WEF sanoo olevansa puolueeton ja kuitenkin jättää systemaattisesti huomioimatta tarkastella naisten kannalta asioita. Kyllä nämä ovat näitä sisäpiirijuttujanne, mutta annetaan olla sattumien, sattumien, sattumat ja jatketaan asialinjalla. Mitäs näitä selittelemään. :)
"Mutta kun täällä on esiintynyt vain yksi ja ainoa suhteellisen rauhallinen feministikriittinen mies ja Pepe, se olet ollut juuri sinä."
Tuota voisi luonnehtia jo jonkin tason tunnustukseksi. Olen otettu. Kiitos :D vaikka edelleen epäilet.
Se että haen erilaista, uutta tai laajempaa näkökulmaa asioille kuin esim. mitä sinä kulloinkin esität, ei suoranaisesti tarkoita, että olisin eri mieltä kanssasi. Usein yritän vain saada keskusteluun uusia sävyjä.
Feminismikriittinen olen kyllä, mutta onko se sitten feminismin kannalta ainoastaan huono asia. Ei välttämättä.
"Kyllä nämä ovat näitä sisäpiirijuttujanne"
Kun ei ole niitäkään. Minä kirjoitan palstalle ihan juuri ja ainoastaan omia ajatuksiani ja täysin itsenäisesti ( perustuu omiin havantoihini ei sopimuksiin tai jäsenkirjaan ). Minun ei sinänsä tarvitse puolustaa ketään, mitään tai lyöttäytyä mihinkään sisäpiiriin, enkä niin aijo jatkossakaan tehdä. Nyt sinä näet taas niitä piruja siellä missä niitä ei ole. - Jack
avecMaria kirjoitti:
En vaan voi uskoa että olisit Pepe. Jonkin kerran tässä hänenkin tekstejään lukenut...
Minäkin olen Kurre, Jack, Nari ja välillä kaikki palstalle kirjoittavat "nimettömät".
Huoh.Niin ja minä olen puolestani aava (?), Ave.Maria, Näri vaikka oikeasti olenkin Jöris.
Voihan vide, miten joku voi ottaa nämä palstat tosissaan. Miten sitä sanotaankaan... ai niin, "hanki itsellesi elämä". - Jack
No mutta asiaan. On totta, että kun prostituoitu onkin mies, ei naisten alistaminen ole enää siinä mukana. Toisaalta Suomessa taitaa olla todella vähän miesprostituoituja ja jos onkin, he hoitavat työtään pidemmän kaavan kautta. Ollaan tavallaan jo seuralaispalvelun piirissä, joka mielestäni on piirun verran inhimillisempää toimintaa kuin se prostituutio, jota tarkoitan tässä yhteydessä. Alapesu, akti, alapesu, akti jne...sinä olet pelle.
- WEF
P.e.p.e. kirjoitti:
Moikka vaan sekä Kukka että WEF ja kiitos AvecMaria.
Hauska sattuma sinänsä. En olisi tätä epiosodia varmaan edes huomannut, mutta kävin eilen tuolla Fem-chatissa. Ja kuinka ollakaan tapasin siellä asiallisen tuntuisen kaverin, joka käyttää nimimerkkiä WEF. Hän ei heti tunnistanut minua enkä minä häntä. Kirjoitanhan (P.e.p.e.) tänne nykyisin aika harvoin. WEF kertoi kuitenkin, että sinä olit epäillyt häntä Pepeksi. Elä eppäile. Vaikka WEF fiksun tuntuinen kaveri onkin, ei hän ole P.e.p.e. ;D Ehkä varmin vakuus voisi olla se, että minä en juurikaan ole osallistunut prostituutio-keskusteluun? Eli Kukka, P.e.p.e. ei petä tai juksaa ;DTerve vaan P.e.p.e. :)
Tosiaan se chatissa näkeminen oli hauska yhteensattuma, ilmeisesti ei osata olla toisistamme erossa. ;) Erittäin asialliselta ja fiksulta vaikutat sinäkin, jossain taas varmasti törmäillään. :) - WEF
Mutta kun täällä on esiintynyt vain yksi ja ainoa suhteellisen rauhallinen feministikriittinen mies ja Pepe, se olet ollut juuri sinä. Nyt äkkiä on tullut kuin taivaasta toinenkin, WEF, jotenka tottakai epäilys herää. Ja tuokin on teillä yhtälaista. Sinä sanot, että kannatat tasa-arvoa ja kuitenkin et millään usko naisten heikompaan asemaan. WEF sanoo olevansa puolueeton ja kuitenkin jättää systemaattisesti huomioimatta tarkastella naisten kannalta asioita. Kyllä nämä ovat näitä sisäpiirijuttujanne, mutta annetaan olla sattumien, sattumien, sattumat ja jatketaan asialinjalla. Mitäs näitä selittelemään. :)
Olen tullut kuin taivaasta, kauniisti sanottu. :)
"WEF sanoo olevansa puolueeton ja kuitenkin jättää systemaattisesti huomioimatta tarkastella naisten kannalta asioita."
En ole kirjoittanut tänne kovin pitkään, mutta pyrin ehdottomasti tarkastelemaan asioita molempien sukupuolten kannalta. Tein täällä kyselyn, johon vastasi 12 naista ja 6 miestä ja esitin kaikki vastaukset sisältöä muuttamatta. Vastaajia oli vähän, joten en yleistä liikaa, mutta vastanneista naisista noin puolet tunsi itsensä epätasa-arvoiseksi suhteessa miehiin ja muihin naisiin. Miehet tunsivat itsensä hyvin tasa-arvoisiksi. Sanoin tuon kyselyn ensimmäisen kysymyksen tulosten tarkastelussa täysin avoimesti. Jos haluat esimerkin kirjoituksesta, jossa tarkastelin asioita naisten kannalta, muistele sitä kirjoitusta, johon halusit tarkennuksen ja sait sen minulta. Sanoin, että naiset eivät ole viemässä miehiltä rusinoita pullasta sillä, että heille armeija on vapaaehtoinen, koska naiset kyllä huolehtivat yhteiskunnallisista velvollisuuksistaan.
Kiitos siitä, että olet huolissasi puolueettomuudestani ja tarkkailet, puhunko totta. Uskon, että voit myöntää, että puhun. :) - avecMaria
No eihän pettämisestä ja juksaamisesta ole kysymys, jos vaihtaa nimimerkkiään. :)
No joopa joo, aika näyttää.Tietysti haluut, muuten et olisi asiaa söhinyt.
Juttu on niin, että yritin pitää nimimerkkini mahdollsimman lähellä sitä tuttua ja ihanaa ave.mariaa, jotta sinäkään et eppäilisi, minun halunneen juksata. Ja etä jatkossaskin voisit sanoa minua ihanasti aaveeksi...Rupean taas tuntemaan outoa yhteenkuuluvuutta kanssasi, minun lienee jälleen aika tarkistaa lääkitys...
Se miksi minun piti mennä vaihtamaan nimimerkki on puhdas oma töppini ja vahinko, mitä valitettavasti ei saatu enää ylläpidonkaan voimin peruutettua. Yritin kyllä.
Kiitos vielä erityisesti sheriffille ajasta, jonka asiaan uhrasi, jos nyt näkee tämän. Vaikka nimimerkki oli pakko vaihtaa. - avecMaria
Jack kirjoitti:
Niin ja minä olen puolestani aava (?), Ave.Maria, Näri vaikka oikeasti olenkin Jöris.
Voihan vide, miten joku voi ottaa nämä palstat tosissaan. Miten sitä sanotaankaan... ai niin, "hanki itsellesi elämä".Kurrekin, jos sinä olet minä ja minä olen Kurre...
:)) - Lukenut myös
Jos tytön itsetunto murskataan lapsena, seuraukset saattavat olla erittäin moninaiset. Ei ole yhtä kaavaa, miten tyttö aikuisena naisena käyttäytyy, mitä ongelmia hänelle hänelle kehittyy jne.alalle sen takia, että pitää niin paljon seksistä, että tämä on pääsyy alalle hakeutumiseen.
- WEF
Joku tuolla kysyikin, että suositeltaisiinko myös prostituoidun ammattia vaimolle tai tyttärelle, jotenka esitän tuon kysymyksen myös sinulle, WEF. Miten on, vaimollesi tai tyttärellesi?
Ja muuten keskustelu on taas rönsyillyt, kun aloituksessa halusin kartoittaa pelkästään kuinka moni palstalainen on valmis tähän ammattiin. Ammattiprostituoitujen ammatista on helppo puhua, kun se on etäällä, mutta halusin tuoda sen jokaista palstalaista lähelle."Oletko ajatellut kuinka moni nainen EI NAUTI MIEHEN KANSSA, vaikka hän on aktissa omasta vapaasta halustaan ja mies on vakikumppani. Miehen ja naisen seksuaalisuus on erilaista. Miehen seksuaalisuus on orgasmikeskeistä ja yleensä myös loppuu siihen."
Tuon orgasmikeskeisyyden korostaminen miesten osalta on liian yleistävää. En voi tietää, kuinka iso osa naisista nauttii aktin aikana, mutta en usko, että vakituisten kumppaneiden kesken homma yleensä on yhtä orgasmikeskeistä kuin yhden yön jutuissa. Mitä nainen hakee yhden yön jutusta? En usko, että ainakaan rakkautta, hellyyttä ja syvempää nautintoa. - avecMaria
Lukenut myös kirjoitti:
alalle sen takia, että pitää niin paljon seksistä, että tämä on pääsyy alalle hakeutumiseen.
Siis tarkoitta että noin pieni osa hakeutuu kutsumusammattiinsa...? :))
- WEF
Lukenut myös kirjoitti:
alalle sen takia, että pitää niin paljon seksistä, että tämä on pääsyy alalle hakeutumiseen.
Sadasosa on erittäin vähän, mutta se ei ole 0%. Alalle seksin takia hakeutuneet eivät ole alistettuja uhreja. Kenelläkään ei pitäisi olla valittamista, jos mies maksaa vapaaehtoisesti alalla olevalle naiselle hänen palveluksistaan, koska molemmat tietävät mitä haluavat ja tekevät sen.
Tilaston mukaan 98,5 - 99 prosentissa tapauksia asia ei ole noin ja tuo on hälyttävän iso luku. Palveluista maksava asiakas ei käsittääkseni voi erottaa päälle päin (ainakaan kaikissa tapauksissa), onko tarjoaja liikkeellä omasta tahdostaan vai ei. Jos voisi, silloin mies voisi valita, mistä syistä alalla olevalle naiselle rahojaan maksaa. On sitten toinen juttu, moniko oikeasti välittäisi siitä. - P.e.p.e.
WEF kirjoitti:
Terve vaan P.e.p.e. :)
Tosiaan se chatissa näkeminen oli hauska yhteensattuma, ilmeisesti ei osata olla toisistamme erossa. ;) Erittäin asialliselta ja fiksulta vaikutat sinäkin, jossain taas varmasti törmäillään. :)Vahvista J-K:n epäluuloja ;D
Pitääpä jatkaa vaikkapa tuolla chatissa "sen" salaliiton suunnittelua
Huomasit varmaan, että J-K ikään kuin kehasi meitä. Voin kertoa, että se on harvinaista herkkua. - WEF
P.e.p.e. kirjoitti:
Vahvista J-K:n epäluuloja ;D
Pitääpä jatkaa vaikkapa tuolla chatissa "sen" salaliiton suunnittelua
Huomasit varmaan, että J-K ikään kuin kehasi meitä. Voin kertoa, että se on harvinaista herkkua.Epäluuloja kannattaa aina pitää yllä, jos saa lisää herkkua. Olenkin tässä jo herkutellut viime kehuilla, jospa niitä tulisi vielä lisääkin. :D :)
- jorojukka-kukka
Jack kirjoitti:
Niin ja minä olen puolestani aava (?), Ave.Maria, Näri vaikka oikeasti olenkin Jöris.
Voihan vide, miten joku voi ottaa nämä palstat tosissaan. Miten sitä sanotaankaan... ai niin, "hanki itsellesi elämä".Niin noh, olet kylläkin aika tosikko, joten parempi etten sano mitään. :)
- mariamagda
avecMaria kirjoitti:
Huoh.nyt ave.maria? Miksi nikkiä pitää mennä vaihtelemaan välillä, en keksi syytä.
Mikset koskaan sano pilaillessasi että olet Nari etkä kommentoi yleensä häntä?
Minusta aave ja jack ovat narin lisämuotoja,myöskin proffanrouva.
Tuontapaista tyyliä kuin sinulla on, on helppo tehdä.
Narilla oli myös monta muuta.
Mielipiteeni saan ilmaista tässäkin asiassa. Voin olla väärässäkin, mutta mitäs siitä, pöhkö mikä pöhkö.
Kerro mitä mieltä olet narista, joku huono puoli.
Kerropas - avecMaria
mariamagda kirjoitti:
nyt ave.maria? Miksi nikkiä pitää mennä vaihtelemaan välillä, en keksi syytä.
Mikset koskaan sano pilaillessasi että olet Nari etkä kommentoi yleensä häntä?
Minusta aave ja jack ovat narin lisämuotoja,myöskin proffanrouva.
Tuontapaista tyyliä kuin sinulla on, on helppo tehdä.
Narilla oli myös monta muuta.
Mielipiteeni saan ilmaista tässäkin asiassa. Voin olla väärässäkin, mutta mitäs siitä, pöhkö mikä pöhkö.
Kerro mitä mieltä olet narista, joku huono puoli.
KerropasEttä menin vahingossa pilaamaan nickini. Muuta syytä siihen ei tosiaan ollut. Oma moka. Rakastan lempinimeäni "aave" siksi halusin säilyttää nimen mahd. lähellä entistä.
Tiedätkö muuten että myös sinua ja minua on luultu samaksi? Ja vieläpä sama henkilö.
No, jotain negatiivista Narista. Ymmärtänet, etten voi häntä ihmisenä mennä arvostelemaan, kun en tunne ollenkaan, mutta jos kirjoittamisesta saisin sanoa jotain, niin hän kirjoittaa liian vaikea selkoisesti. Minun on hankala pysyä kärryillä mistä hän puhuu ja siksipä en juuri kommentoikaan.
Narin sivupersoonista en tiedä ja olen kiinnostunut todella vähän kenenkään muunkaan sivupersoonista. En kuulu tällä palstalla heihin, jotka kailuttavat että sinä olet se. Se on muiden huomattavasti lapåsellisempien tehtävänä. Sillä halukkaita tehtävään näkyy aina löytyvän. - jorojukka-kukka
Jack kirjoitti:
sinä olet pelle.
Kerrohan minulle, mitä tuo asia sinulle kuului. Ja kerro samalla mistä saat kaiken tuon palstalla purkamasi vihaisuuden. Onko yksityiselämäsi noin perseestä, että höyryt pitää purkaa täällä feministipalstalla? ;)
Ja kerro vielä sekin, että helpottaako tuo melskaaminen oloasi? - mariamagda
avecMaria kirjoitti:
Että menin vahingossa pilaamaan nickini. Muuta syytä siihen ei tosiaan ollut. Oma moka. Rakastan lempinimeäni "aave" siksi halusin säilyttää nimen mahd. lähellä entistä.
Tiedätkö muuten että myös sinua ja minua on luultu samaksi? Ja vieläpä sama henkilö.
No, jotain negatiivista Narista. Ymmärtänet, etten voi häntä ihmisenä mennä arvostelemaan, kun en tunne ollenkaan, mutta jos kirjoittamisesta saisin sanoa jotain, niin hän kirjoittaa liian vaikea selkoisesti. Minun on hankala pysyä kärryillä mistä hän puhuu ja siksipä en juuri kommentoikaan.
Narin sivupersoonista en tiedä ja olen kiinnostunut todella vähän kenenkään muunkaan sivupersoonista. En kuulu tällä palstalla heihin, jotka kailuttavat että sinä olet se. Se on muiden huomattavasti lapåsellisempien tehtävänä. Sillä halukkaita tehtävään näkyy aina löytyvän.pilasit nikkisi?
Sinä tulit kummittelemaan palstalle vasta kun olin jo hetken aikaa ollut. Jos olisin tiennyt että täällä olet sinä jota kutsutaan vielä mariaksikin, niin olisin varmasti valinnut toisen nikin.
Tiedän, että meitä on luultu samaksi, ja juuri siksi tuo moninikkisyys haittaa palstaa todella paljon (tarkoituksen pilata kunnollinen feministinen keskustelu,jossa valitettavasti olette hyvin onnistuneet)
Olen erittäin harmissani siitä, että minua on luultu sinun kanssasi samaksi, ja vielä henkilö, jonka mielipiteistä pidän ja enkä olisi ikinä sellaista halunnut. Koitan olla hieman asiallisempi itse, etten aina yhdy pelleilyynne, jotten sekottaisi enempää nikkejä. Ja vaikka kuinkapaljon ottaisi välillä päähän sovinistiset naisten alistamiset. Joskus kyllä varmasti tulen suuttumaan tosissani. - jorojukka-kukka
WEF kirjoitti:
Sadasosa on erittäin vähän, mutta se ei ole 0%. Alalle seksin takia hakeutuneet eivät ole alistettuja uhreja. Kenelläkään ei pitäisi olla valittamista, jos mies maksaa vapaaehtoisesti alalla olevalle naiselle hänen palveluksistaan, koska molemmat tietävät mitä haluavat ja tekevät sen.
Tilaston mukaan 98,5 - 99 prosentissa tapauksia asia ei ole noin ja tuo on hälyttävän iso luku. Palveluista maksava asiakas ei käsittääkseni voi erottaa päälle päin (ainakaan kaikissa tapauksissa), onko tarjoaja liikkeellä omasta tahdostaan vai ei. Jos voisi, silloin mies voisi valita, mistä syistä alalla olevalle naiselle rahojaan maksaa. On sitten toinen juttu, moniko oikeasti välittäisi siitä.Ja oman vapaan valinnan (johon en edelleenkään usko) vastakkainen puoli kiinnostaa kovasti. Miten sinä määrittelet ne, jotka eivät ole liikkeellä omasta tahdostaan? Mitä kaikkea tähän ryhmään kuuluu?
- avecMaria
mariamagda kirjoitti:
pilasit nikkisi?
Sinä tulit kummittelemaan palstalle vasta kun olin jo hetken aikaa ollut. Jos olisin tiennyt että täällä olet sinä jota kutsutaan vielä mariaksikin, niin olisin varmasti valinnut toisen nikin.
Tiedän, että meitä on luultu samaksi, ja juuri siksi tuo moninikkisyys haittaa palstaa todella paljon (tarkoituksen pilata kunnollinen feministinen keskustelu,jossa valitettavasti olette hyvin onnistuneet)
Olen erittäin harmissani siitä, että minua on luultu sinun kanssasi samaksi, ja vielä henkilö, jonka mielipiteistä pidän ja enkä olisi ikinä sellaista halunnut. Koitan olla hieman asiallisempi itse, etten aina yhdy pelleilyynne, jotten sekottaisi enempää nikkejä. Ja vaikka kuinkapaljon ottaisi välillä päähän sovinistiset naisten alistamiset. Joskus kyllä varmasti tulen suuttumaan tosissani.Sen painamalla väärää nappulaa...Erehdys, virhe, joka koitui nickin kohtaloksi.
Minua ei haittaa vaikka teette minusta kekkosen, ihan sama.
Eka viestini olen tänne kirjoittanut noin puolitoista vuotta sitten. Elikäs sinä olet sitten ollut kauemmin? - avecMaria
avecMaria kirjoitti:
Että menin vahingossa pilaamaan nickini. Muuta syytä siihen ei tosiaan ollut. Oma moka. Rakastan lempinimeäni "aave" siksi halusin säilyttää nimen mahd. lähellä entistä.
Narin sivupersoonista en tiedä ja olen kiinnostunut todella vähän kenenkään muunkaan sivupersoonista. En kuulu tällä palstalla heihin, jotka kailuttavat että sinä olet se. Se on muiden huomattavasti lapåsellisempien tehtävänä. Sillä halukkaita tehtävään näkyy aina löytyvän.En todellakaan tarkoita, että hän kirjoittaisi huonosti, MINÄ vain en pysy aina kärryillä, mutta sehän on minun ongelmani, ei hänen.
- WEF
Ja oman vapaan valinnan (johon en edelleenkään usko) vastakkainen puoli kiinnostaa kovasti. Miten sinä määrittelet ne, jotka eivät ole liikkeellä omasta tahdostaan? Mitä kaikkea tähän ryhmään kuuluu?
Oikeastaan siihen kysymykseen kuuluu vastata niiden, jotka sanoivat, että 1 - 1,5% prostituoiduista on alalla saadakseen mahdollisimman paljon seksiä. Minkä takia sen tilaston mukaan muut ovat alalla, minähän sitä tilastoa en ole missään nähnytkään. En epäile sen olemassaoloa, mutta en myöskään voi vastata kysymykseesi.
- WEF
WEF kirjoitti:
Oikeastaan siihen kysymykseen kuuluu vastata niiden, jotka sanoivat, että 1 - 1,5% prostituoiduista on alalla saadakseen mahdollisimman paljon seksiä. Minkä takia sen tilaston mukaan muut ovat alalla, minähän sitä tilastoa en ole missään nähnytkään. En epäile sen olemassaoloa, mutta en myöskään voi vastata kysymykseesi.
Piti vielä sanoa, että tunnut ottavan tilastoista huomioon vain sen minkä haluat. Jos tilastossa sanotaan, että 1 - 1,5% on omasta tahdostaan alalla ja et sitä usko, niin kai muutenkin epäilet tilaston luotettavuutta. Jos aiot viitata tilastoihin täällä keskustelussa, älä poimi niistä vain asioita, jotka tukevat omia käsityksiäsi.
- WEF
WEF kirjoitti:
Epäluuloja kannattaa aina pitää yllä, jos saa lisää herkkua. Olenkin tässä jo herkutellut viime kehuilla, jospa niitä tulisi vielä lisääkin. :D :)
Nyt tämä nimimerkki on sitten rekisteröity ja olen se sama henkilö, joka on kirjoitellut tänne rekisteröimättömällä nimimerkillä WEF. En ole kukaan muu ja kukaan muu ei ole minä. Vastaan vain omista sanoistani, kuten muutkin vastaavat omistaan. :)
- luotsi
älä sekoita samanlaisuutta ja tasa-arvoisuutta. SE ei ole loogista. Tasa-arvoon kuuluu nimenomaan se, että on mahdollisuus olla erilainen ja silti omata yhtäläiset mahdollisuudet ja oikeudet itsensä kehittämiseen, elättämiseen, arvostukseen.
Olen samaa mieltä jjk:n kanssa naisen seksuaalisuudesta. Poikkeuksia on ja saa olla, kokemukseni perusteella pääpiirteissään kuitenkin miehen ja naisen ero on juuri tuo. Siksi näennäinen samanlaisuus esim. prostituutiossa ei kerro mitään sukupuolisesta tasavertaisuudesta.Siis miehen ja naisen suurin ero on juuri seksuaalisuudessa? Ajattelussa, arvottamisessa sekä muutenkin luonteessa se ratksaiseva ero löytyy seksuaalisuudesta. No ovathan feministit heittäneet romukoppaan jo ajatukset jostain erityisestä äidinrakkaudesta sekä naisen luontaisesta hellyydestä jne.
Tosin sopii aika hyvin feministiseen ajatteluun, että seksuaalisuudessa tehdä se pesäero miehiin. Näin ollen saadaan myös prostituutiokeskuselussa miehestä se ainainen pahan alku... - luotsi
Välillä tuntuu, että tässä prostituutiokeskustelussa olen varsinainen kummajainen, joka ei ole vielä tähän viiteenkymmeneen ikävuoteen oppinut miehistä ja naisista mitään.
Itseäni eniten ihmetyttää, että prostituutiokeskustelussa suurinta moraalista ääntä pitävät ne jotka ajattelevat seksuaalisuudesta samalla tavalla. Että se kuuluu kahden ihmisen väliseksi "salaisuudeksi", makuuhuoneeseen jne..
Itse prostituoituja ei haluta kuulla asiassa lainkaan.
En itsekkään ole siis prostituution kannalla. Prostituution ympärillä liikkuu kuitenkin sellainen määrä muita lieveilmiöitä.
Mutta haluan kuitenkin säilyttää ihmisen oikeuden määrätä itse kehostaan ja mielestään. Lisäksi seksuaalinen vapauskin olisi kiva säilyttää. Jos joku haluaa tulla naiduksi 10kertaa päivässä ja vaikkapa 10äijää tai naista samaan aikaan niin mikäs siinä. Jos hän haluaa ottaa siitä maksun niin ottakoon. Ei se ole minulta eikä muilta pois.
Mikäli tuon toiminnan joku välittää tai ottaa siitä oman "siivunsa" pois, niin kyseessä on paritus josta on päästävä eroon. Prostituutiota enemmän lievilmiöitä tuo nimenomaan paritus. Parittajilla kun aina on muitakin "bisneksiä" - yleensä huumeita sekä varastettua tavaraa. - luotsi
Reagoitpa sinä nyt dundeellisesti! ;)
En ole väittänyt, että tavallinen miesprostituoitu olisi kovin iloinen työnsä varjopuolista, mutta aijemmin olikin puhetta siitä, kuka saattaisi vapaaehtoisesi valita ammatin. Toisaalta sinulla on kummallinen käsitys 60 vuotiaista naisista. Se kuvastaa tavallaan sen, että olet juuttunut ulkonäköseikkoihin ja nuoruuden ihannointiin. Esimerkkisi on siinäkin suhteessa epäsuhtainen, että siinä on 60 v, viiksekäs ja 150 kiloinen nainen miesprostituoitu ja sitten nuori mies prostituoitu nainen. Liioittelet tarpeettomasti ja samoin tunteilet.
Naisprostituoitujen asiakkaat eivät lähtökohtaisesti ole nuoria, itsestään huolehtivia miehiä, vaan jotain muuta. Korrektiuden nimissä en syyllisty samaan kuvaukseen kuin sinä viestissäsi, koska siihen ei ole tarvetta. Lukijoillakin on päässään omat mielikuvat, joten luotan heihin. :)Itselläni ei ole kovin tarkkaa kuvaa nais- tai miesprotituoiden asiakaskunnasta. Tosin lähipitäjässä pyöritettiin ks bisnestä ja käsitykseni mukaan asiakaskunta oli ihan läpileikkaus miehistä. Eli nuorista pojanklopeista aina niihin 60vuotiaisiin maatiaisiin.
Enkä itseasiassa tunteile. Johan sinunkin logiikkasi mukaan voi päätellä, että nuorille viehkeille naisille riittää vientiä ilman jotta heidän seksipalveluista tarvitsisi maksaa. Miehethkän kelpuuttava mummosikin niin minkälaisia naisia ne ovat jotka palveluista maksavat.....
Naisten asiakkaistahan tuli telkkarissa ohjelma. Muutenkin perussyyllinen, eli n.30-40v mies se siellä ramppaa. Monasti vielä perheellisiä. Sinun korrektiudesta toki voimme olla montaa mieltä, ei sitä tarvitse erikseen hehkuttaa. Samoin kuin minä niin myös sinä syyllistyt ilman sanoja leimaamaan naisten asiakkaat tiettyyn muottiin. - luotsi
- sosiaalinen tausta
- insestin kokeminen
- pedofilian kokeminen
- itseviha
- masennus
- kehityshäiriöt
Onhan näitä, vaikka kuinka paljon. Tässä vain muutamia.Miehestä voi tulla prostituoitu esim.
- hänellä on sellaisia seksuaalisia fantasioita
- ? - mariamagda
avecMaria kirjoitti:
Sen painamalla väärää nappulaa...Erehdys, virhe, joka koitui nickin kohtaloksi.
Minua ei haittaa vaikka teette minusta kekkosen, ihan sama.
Eka viestini olen tänne kirjoittanut noin puolitoista vuotta sitten. Elikäs sinä olet sitten ollut kauemmin?Tarkoitin, ettet ollut aaveen olomuodossa silloin heti kun tulin palstalle.
- mariamagda
avecMaria kirjoitti:
En todellakaan tarkoita, että hän kirjoittaisi huonosti, MINÄ vain en pysy aina kärryillä, mutta sehän on minun ongelmani, ei hänen.
juuri noin. Sinähän olet mielelläsi tyhmäkin, nari viisas, hehe.
- P.e.p.e.
WEF kirjoitti:
Nyt tämä nimimerkki on sitten rekisteröity ja olen se sama henkilö, joka on kirjoitellut tänne rekisteröimättömällä nimimerkillä WEF. En ole kukaan muu ja kukaan muu ei ole minä. Vastaan vain omista sanoistani, kuten muutkin vastaavat omistaan. :)
Katos. Sä teit sen. Pitäiskö minunkin? Tämä on kuitenkin sen luokan kysymys, että pitänee vielä hetki harkita ;D
- jorojukka-kukka
luotsi kirjoitti:
Siis miehen ja naisen suurin ero on juuri seksuaalisuudessa? Ajattelussa, arvottamisessa sekä muutenkin luonteessa se ratksaiseva ero löytyy seksuaalisuudesta. No ovathan feministit heittäneet romukoppaan jo ajatukset jostain erityisestä äidinrakkaudesta sekä naisen luontaisesta hellyydestä jne.
Tosin sopii aika hyvin feministiseen ajatteluun, että seksuaalisuudessa tehdä se pesäero miehiin. Näin ollen saadaan myös prostituutiokeskuselussa miehestä se ainainen pahan alku...En minä ainakaan näe eri sukupuolissa suurtakaan eroa ihmisenä. Totta. Seksuaalisuudessa ero tulee esiin aika laajasti ja myös ympäristön suhtautumisessa. Vauvasta vanhukseen naista käsitellään eri tavalla ja myös naiset itse kokevat seksuaalisuutensa miehistä poikkeaviksi. Aihe on taas kerran laaja, eikä siitä saa vetää liian mustavalkoisia johtopäätelmiä. Ihmiset ovat yksilöitä.
"Naisen luontaista hellyyttä" on käytetty naista vastaan, jotenka minun puolestani se saakin olla ja pölyttyä romukopassa. Se on olemassa, mutta feminismi on valjastanut sen siten, ettei sitä enää voi käyttää naista vastaan.
Miehetkin ovat erilasia, eivätkä kaikki miehet alkaisikaan prostituoiduiksi. Otitko huomioon sen kiihkoilusi keskellä? :) - jorojukka-kukka
luotsi kirjoitti:
Itselläni ei ole kovin tarkkaa kuvaa nais- tai miesprotituoiden asiakaskunnasta. Tosin lähipitäjässä pyöritettiin ks bisnestä ja käsitykseni mukaan asiakaskunta oli ihan läpileikkaus miehistä. Eli nuorista pojanklopeista aina niihin 60vuotiaisiin maatiaisiin.
Enkä itseasiassa tunteile. Johan sinunkin logiikkasi mukaan voi päätellä, että nuorille viehkeille naisille riittää vientiä ilman jotta heidän seksipalveluista tarvitsisi maksaa. Miehethkän kelpuuttava mummosikin niin minkälaisia naisia ne ovat jotka palveluista maksavat.....
Naisten asiakkaistahan tuli telkkarissa ohjelma. Muutenkin perussyyllinen, eli n.30-40v mies se siellä ramppaa. Monasti vielä perheellisiä. Sinun korrektiudesta toki voimme olla montaa mieltä, ei sitä tarvitse erikseen hehkuttaa. Samoin kuin minä niin myös sinä syyllistyt ilman sanoja leimaamaan naisten asiakkaat tiettyyn muottiin.Jos nainen maksaa seksipalvelusta, hän mitä ilmeisemmin haluaa jännitystä elämäänsä ja kokeilla jotain ihan hassua. En muuta selitystä keksi. Koskaan en ole kyllä törmännyt naiseen, joka on kertonut, että ko. palveluita on käyttänyt. Monet miehet kertovat ja jopa kerskailevat. Omani ei, pakko sanoa tämäkin, ennenkuin joku ystävällinen ehtii leukailemaan. :)
- Jack
Kerrohan minulle, mitä tuo asia sinulle kuului. Ja kerro samalla mistä saat kaiken tuon palstalla purkamasi vihaisuuden. Onko yksityiselämäsi noin perseestä, että höyryt pitää purkaa täällä feministipalstalla? ;)
Ja kerro vielä sekin, että helpottaako tuo melskaaminen oloasi?No joo, mitähän itse mahdoit taanaoin tarkoittaa kun vastasit kirjoitukseeni Jack = Aave. Etkä sitten paljon muuta.
"Onko yksityiselämäsi noin perseestä, että höyryt pitää purkaa täällä feministipalstalla? ;) "
tällä heitollasi ei ole mitään tekemistä kirjoitukseni kanssa, mistä ihmeestä sait yksityiselämäni tähän repäistyksi. MIkä logiikka sen takana piilee? Olisi yhtä typerää kuitata heittosi tyyliin: Johtuvatko typerät ja epäloogiset heittosi miehesi homoseksuaalisuudesta vai siitä, että lapsesi imppaa tinneriä? Onko perhe-elämäsi niin kovassa kierteessä, että et pysty keskustelemaan järkevästi tällä palstalla. Hoh-hoi-jaa? - jorojukka-kukka
WEF kirjoitti:
Nimittäin juuri sinun kanssasi on kiva keskustella ja uskoisin tästä tulevankin jotakin. Eli kaipaan edelleen, että ottaisit nyt jotakin kantaa tuohon tuohon "ei omasta, vapaasta tahdostaan". Mitä se mahtaa pitää sisällään?
Tuo 1 - 1,5 % kuuluu sen vapaan tahdon piiriin, mutta se EI VAPAA TAHTO kiinnostaa keskustelunaiheena eritoten minua. - jorojukka-kukka
WEF kirjoitti:
Nyt olen hämmästynyt, kun sanot, että älä ota tilastoista sitä, mikä tukee omia käsityksiäsi. Nimittäin miksi ihmeessä yrittäisin väittää olevani mututuntumalla väärässä, jos kerran tilastokin osoittaa minun olevat epäilyksissäni mahdollisimman lähellä totuutta. Toisaalta en todellakaan usko edes tuohon prosenttilukuun, vaan uskon, että siitäkin pienestä %-määrästä naisia löytyy jotakin "syitä", miksi he ryhtyvät prostituoidun epä-ammattiin, joksi sitä kutsun.
Olen vakaasti tätä mieltä. Älä yritä vaikuttaa minuun. - jorojukka-kukka
Jack kirjoitti:
No joo, mitähän itse mahdoit taanaoin tarkoittaa kun vastasit kirjoitukseeni Jack = Aave. Etkä sitten paljon muuta.
"Onko yksityiselämäsi noin perseestä, että höyryt pitää purkaa täällä feministipalstalla? ;) "
tällä heitollasi ei ole mitään tekemistä kirjoitukseni kanssa, mistä ihmeestä sait yksityiselämäni tähän repäistyksi. MIkä logiikka sen takana piilee? Olisi yhtä typerää kuitata heittosi tyyliin: Johtuvatko typerät ja epäloogiset heittosi miehesi homoseksuaalisuudesta vai siitä, että lapsesi imppaa tinneriä? Onko perhe-elämäsi niin kovassa kierteessä, että et pysty keskustelemaan järkevästi tällä palstalla. Hoh-hoi-jaa?Mikä on tehnyt sinusta noin vihaisen antifeministin?
- luotsi
En minä ainakaan näe eri sukupuolissa suurtakaan eroa ihmisenä. Totta. Seksuaalisuudessa ero tulee esiin aika laajasti ja myös ympäristön suhtautumisessa. Vauvasta vanhukseen naista käsitellään eri tavalla ja myös naiset itse kokevat seksuaalisuutensa miehistä poikkeaviksi. Aihe on taas kerran laaja, eikä siitä saa vetää liian mustavalkoisia johtopäätelmiä. Ihmiset ovat yksilöitä.
"Naisen luontaista hellyyttä" on käytetty naista vastaan, jotenka minun puolestani se saakin olla ja pölyttyä romukopassa. Se on olemassa, mutta feminismi on valjastanut sen siten, ettei sitä enää voi käyttää naista vastaan.
Miehetkin ovat erilasia, eivätkä kaikki miehet alkaisikaan prostituoiduiksi. Otitko huomioon sen kiihkoilusi keskellä? :)"Naisen luontaista hellyyttä" on käytetty naista vastaan, jotenka minun puolestani se saakin olla ja pölyttyä romukopassa."
Niin juu... Ja sitä sinun miehen likaista seksuaalisuutta ei käytetä pommikoneenlailla miehiä vastaan? Turhat pedofiili ja raiskaussyytökset, naisten uhriutuminen miehen eläimellisen seksuaalisen vietin edessä, miesten "putkiajattelu" jne jne jne... Sinäkään et tällä hetkellä syyllisty minkäänlaiseen stereotypiointiin miehestä perversseine seksuaalisine mielihaluineen fantasioidessaan prostituoidun urasta.... Mistä sinun tieteelliseen totuuteen eikä puolueelliseen mielipiseen perustuva yleistys miehen seskuaalisuudesta oikein pohjaa?
"Miehetkin ovat erilasia, eivätkä kaikki miehet alkaisikaan prostituoiduiksi. Otitko huomioon sen kiihkoilusi keskellä? :) "
Kaikki prostituoidut eivät ole aseella uhattuina "työtään" tekemässä.. Otitko sen huomioon kiihkoilusi keskellä? - luotsi
Jos nainen maksaa seksipalvelusta, hän mitä ilmeisemmin haluaa jännitystä elämäänsä ja kokeilla jotain ihan hassua. En muuta selitystä keksi. Koskaan en ole kyllä törmännyt naiseen, joka on kertonut, että ko. palveluita on käyttänyt. Monet miehet kertovat ja jopa kerskailevat. Omani ei, pakko sanoa tämäkin, ennenkuin joku ystävällinen ehtii leukailemaan. :)
Tässähän puristuu kokoon oma ajattelusi pähkinän kuoressa.
"Jos nainen maksaa seksipalvelusta, hän mitä ilmeisemmin haluaa jännitystä elämäänsä ja kokeilla jotain ihan hassua."
Eli jos nainen käyttää maksullista seksiä niin sehän se on hassunhauskaa ja kivvaa. Siitähän riittää kerrottavaa myös lapsenlapsille jotka ymmärtävät että naisten käyttämät maksulliset palvelut ovatkin vain iloluontoisia tapahtumia joita voisi vaikka käyttää enemmänkin.... Jep jep.. Mies käy maksullisissa naisissa niin kyseessä on taas se likainen ja saastainen tapahtuma ja sellainen mies tulisi kivittää kuoliaaksi...
Ihmetteletkö oikeasti, että joku nainen ei kerro sinulle käyttäneensä maksullisia palveluita? Rohkaise heitä, ehkä joku on käyttänyt - saatte makoisat naurut... luotsi kirjoitti:
Siis miehen ja naisen suurin ero on juuri seksuaalisuudessa? Ajattelussa, arvottamisessa sekä muutenkin luonteessa se ratksaiseva ero löytyy seksuaalisuudesta. No ovathan feministit heittäneet romukoppaan jo ajatukset jostain erityisestä äidinrakkaudesta sekä naisen luontaisesta hellyydestä jne.
Tosin sopii aika hyvin feministiseen ajatteluun, että seksuaalisuudessa tehdä se pesäero miehiin. Näin ollen saadaan myös prostituutiokeskuselussa miehestä se ainainen pahan alku..."Siis miehen ja naisen suurin ero on juuri seksuaalisuudessa?"
Ensinnäkään en puhuisi kategorisesti yksikössä miehestä ja naisesta. Toiseksi en arvota ja järjestele kaikkia mahdollisia (esim. taloudellisia, anatomisia ja kulttuurisia) eroja suuruusjärjestykseen.
"Tosin sopii aika hyvin feministiseen ajatteluun, että seksuaalisuudessa tehdä se pesäero miehiin."
Vaikka niin mielelläni haluaisin uskoa että naisten ja miesten seksuaalisuudessa ei ole keskimäärin mitään eroa, kokemukseni puhuu toista. Erot voivat johtua kasvatuksesta ja laajemmin kulttuurista, hormonitoiminnasta tai mistä hyvänsä, mutta niitä on. Melkein tyypillisempää feminismeille olisi nykypäivänä kiistää erot, ainakin essentiaaliset, mutta joudun toistaiseksi sanoutumaan irti tuosta vapauttavasta ideasta.
Yksilöiden väliset erot voivat luonnollisesti olla sukupuolten välisiä eroja suuremmat, sehän on selvää. Ainahan niin on.- luotsi
"Siis miehen ja naisen suurin ero on juuri seksuaalisuudessa?"
Ensinnäkään en puhuisi kategorisesti yksikössä miehestä ja naisesta. Toiseksi en arvota ja järjestele kaikkia mahdollisia (esim. taloudellisia, anatomisia ja kulttuurisia) eroja suuruusjärjestykseen.
"Tosin sopii aika hyvin feministiseen ajatteluun, että seksuaalisuudessa tehdä se pesäero miehiin."
Vaikka niin mielelläni haluaisin uskoa että naisten ja miesten seksuaalisuudessa ei ole keskimäärin mitään eroa, kokemukseni puhuu toista. Erot voivat johtua kasvatuksesta ja laajemmin kulttuurista, hormonitoiminnasta tai mistä hyvänsä, mutta niitä on. Melkein tyypillisempää feminismeille olisi nykypäivänä kiistää erot, ainakin essentiaaliset, mutta joudun toistaiseksi sanoutumaan irti tuosta vapauttavasta ideasta.
Yksilöiden väliset erot voivat luonnollisesti olla sukupuolten välisiä eroja suuremmat, sehän on selvää. Ainahan niin on."Vaikka niin mielelläni haluaisin uskoa että naisten ja miesten seksuaalisuudessa ei ole keskimäärin mitään eroa, kokemukseni puhuu toista. "
Niinpä. Itselläni taasen on monenmoisia kokemuksia ja voisin väittää että myös naisista löytyy oman kokemukseni perusteella hyvinkin aktiivisia ja ns.kinkyjä tapauksia. Tällaisen tunneperäisen keskustelun ongelma onkin siinä, että omat kokemukset ja niistä johdetut ajatukset ovat sangen subjektiivisia. Lisäksi niistä johdetut päättelyt syntyvät aiempien kokemusten sekä ajattelumaillien pohjalta.
Siksi vahvasti lähdin tähän kirjoitteluun mukaan, koska jotkut aina sopivissa tilanteissa kiistävät miesten ja naisten väliset erot ja kun niitä eroja sitten tarvitaan niin niitä jälleen myös löydetään.
Koko prostituutiokeskustelu on pelkällä mutupohjalla tällä palstalla. Kukaan palstalaisista tuskin tuntee yhtään prostituoitua ja ei näin ollen voi puhua toisen puolesta tarkasti - vaikka tietäisi miten hyvin millä tavalla toisten tulee elää.
Lisäksi ongelma prostituutiossa on monimuotoinen. Voimme keskustella joko ihmisen oikeudesta päättää omasta kehostaan sekä siitä mitä hän sillä tekee tai sitten prostituutioon liittyvään ihmiskauppaan, parittamiseen jne sekä näiden mukana tuleviin lieveilmiöhin. Ostokiellon sijaan voisimme miettiä, että haluammeko nähdä poliiseita kyttäämässä rappukäytävissä mahdollisia asiakkaita vai jahtaamassa parittajia ja niitä jotka organisoivat pakotettua prostituutiota sekä ihmiskauppaa... - jorojukka-kukka
luotsi kirjoitti:
"Naisen luontaista hellyyttä" on käytetty naista vastaan, jotenka minun puolestani se saakin olla ja pölyttyä romukopassa."
Niin juu... Ja sitä sinun miehen likaista seksuaalisuutta ei käytetä pommikoneenlailla miehiä vastaan? Turhat pedofiili ja raiskaussyytökset, naisten uhriutuminen miehen eläimellisen seksuaalisen vietin edessä, miesten "putkiajattelu" jne jne jne... Sinäkään et tällä hetkellä syyllisty minkäänlaiseen stereotypiointiin miehestä perversseine seksuaalisine mielihaluineen fantasioidessaan prostituoidun urasta.... Mistä sinun tieteelliseen totuuteen eikä puolueelliseen mielipiseen perustuva yleistys miehen seskuaalisuudesta oikein pohjaa?
"Miehetkin ovat erilasia, eivätkä kaikki miehet alkaisikaan prostituoiduiksi. Otitko huomioon sen kiihkoilusi keskellä? :) "
Kaikki prostituoidut eivät ole aseella uhattuina "työtään" tekemässä.. Otitko sen huomioon kiihkoilusi keskellä?Kerrohan sinä, mitä tarkoittaa todellisuudessa se, että nainen ei-vapaasta tahdostaan harjoittaa prostituutiota.
luotsi kirjoitti:
"Vaikka niin mielelläni haluaisin uskoa että naisten ja miesten seksuaalisuudessa ei ole keskimäärin mitään eroa, kokemukseni puhuu toista. "
Niinpä. Itselläni taasen on monenmoisia kokemuksia ja voisin väittää että myös naisista löytyy oman kokemukseni perusteella hyvinkin aktiivisia ja ns.kinkyjä tapauksia. Tällaisen tunneperäisen keskustelun ongelma onkin siinä, että omat kokemukset ja niistä johdetut ajatukset ovat sangen subjektiivisia. Lisäksi niistä johdetut päättelyt syntyvät aiempien kokemusten sekä ajattelumaillien pohjalta.
Siksi vahvasti lähdin tähän kirjoitteluun mukaan, koska jotkut aina sopivissa tilanteissa kiistävät miesten ja naisten väliset erot ja kun niitä eroja sitten tarvitaan niin niitä jälleen myös löydetään.
Koko prostituutiokeskustelu on pelkällä mutupohjalla tällä palstalla. Kukaan palstalaisista tuskin tuntee yhtään prostituoitua ja ei näin ollen voi puhua toisen puolesta tarkasti - vaikka tietäisi miten hyvin millä tavalla toisten tulee elää.
Lisäksi ongelma prostituutiossa on monimuotoinen. Voimme keskustella joko ihmisen oikeudesta päättää omasta kehostaan sekä siitä mitä hän sillä tekee tai sitten prostituutioon liittyvään ihmiskauppaan, parittamiseen jne sekä näiden mukana tuleviin lieveilmiöhin. Ostokiellon sijaan voisimme miettiä, että haluammeko nähdä poliiseita kyttäämässä rappukäytävissä mahdollisia asiakkaita vai jahtaamassa parittajia ja niitä jotka organisoivat pakotettua prostituutiota sekä ihmiskauppaa...Jos en hyväksy prostituutiota niin en hyväksy. En muuten ole ainoa ihminen maailmassa joka sen elinkeinona tuomitsee. Miksikö? Siksi kun enemmistölle ihmisistä ei ole miellyttävää elää yhteiskunnassa, jossa kaikki on kaupan.
Olisihan se vaivattomampaa heittäytyä postmodernin virran vietäväksi mutta olen nyt kumminkin ajatellut jotain peruspilareita tässä elämässä pitää.
Valitan, jos joku mies- tahi naisprostituoitu kokee kantani elinkeinonharjoittamisen vapauttaan loukkaavaksi ja mielensä pahoittaa. Näin nyt vaan on marjat.- nuttu
luotsi kirjoitti:
"Vaikka niin mielelläni haluaisin uskoa että naisten ja miesten seksuaalisuudessa ei ole keskimäärin mitään eroa, kokemukseni puhuu toista. "
Lisäksi ongelma prostituutiossa on monimuotoinen. Voimme keskustella joko ihmisen oikeudesta päättää omasta kehostaan sekä siitä mitä hän sillä tekee tai sitten prostituutioon liittyvään ihmiskauppaan, parittamiseen jne sekä näiden mukana tuleviin lieveilmiöhin. Ostokiellon sijaan voisimme miettiä, että haluammeko nähdä poliiseita kyttäämässä rappukäytävissä mahdollisia asiakkaita vai jahtaamassa parittajia ja niitä jotka organisoivat pakotettua prostituutiota sekä ihmiskauppaa...Prostituoituja.
Yksi hyvinkin läheinen.
Elää parisuhteessa ja tekee työtään. Ukko ei töihin sitä pakota, eikä näin ollen toimi parittajana.
Pilkkaa hän osakseen saa, mutta ei ole ammatistaan luopunut. - jorojukka-kukka
luotsi kirjoitti:
Lisäksi ongelma prostituutiossa on monimuotoinen. Voimme keskustella joko ihmisen oikeudesta päättää omasta kehostaan sekä siitä mitä hän sillä tekee tai sitten prostituutioon liittyvään ihmiskauppaan, parittamiseen jne sekä näiden mukana tuleviin lieveilmiöhin. Ostokiellon sijaan voisimme miettiä, että haluammeko nähdä poliiseita kyttäämässä rappukäytävissä mahdollisia asiakkaita vai jahtaamassa parittajia ja niitä jotka organisoivat pakotettua prostituutiota sekä ihmiskauppaa...On totta, että minäkin olen joissakin yhteyksissä valmis väittämään, että naisella on yhtä voimakas seksuaalisuus kuin miehellä, mutta nainen käyttää seksuaalisuuttaan eri tavalla kuin mies. Miehelle riittää parin minuutin höyläys ja nainen tarvitsee vallan muuta.
Tämä tuli nyt vähän karrikoiden tarkoituksella! :D - jorojukka-kukka
nuttu kirjoitti:
Prostituoituja.
Yksi hyvinkin läheinen.
Elää parisuhteessa ja tekee työtään. Ukko ei töihin sitä pakota, eikä näin ollen toimi parittajana.
Pilkkaa hän osakseen saa, mutta ei ole ammatistaan luopunut.Kirjoitteleeko tänne? ;)
- nuttu
On totta, että minäkin olen joissakin yhteyksissä valmis väittämään, että naisella on yhtä voimakas seksuaalisuus kuin miehellä, mutta nainen käyttää seksuaalisuuttaan eri tavalla kuin mies. Miehelle riittää parin minuutin höyläys ja nainen tarvitsee vallan muuta.
Tämä tuli nyt vähän karrikoiden tarkoituksella! :Djoka ainakin joskus estää toteuttamasta viettiä...
kirjoitin siitä tuonne ylempänä olevaan aloitukseen.
Mutta nainen taitaa kyllä haluta sitä turvallista ja tunnepitoista seksiä. Poikkeuksia toki löytyy. - nuttu
Kirjoitteleeko tänne? ;)
kirjoittele tänne...
- jorojukka-kukka
luotsi kirjoitti:
Tässähän puristuu kokoon oma ajattelusi pähkinän kuoressa.
"Jos nainen maksaa seksipalvelusta, hän mitä ilmeisemmin haluaa jännitystä elämäänsä ja kokeilla jotain ihan hassua."
Eli jos nainen käyttää maksullista seksiä niin sehän se on hassunhauskaa ja kivvaa. Siitähän riittää kerrottavaa myös lapsenlapsille jotka ymmärtävät että naisten käyttämät maksulliset palvelut ovatkin vain iloluontoisia tapahtumia joita voisi vaikka käyttää enemmänkin.... Jep jep.. Mies käy maksullisissa naisissa niin kyseessä on taas se likainen ja saastainen tapahtuma ja sellainen mies tulisi kivittää kuoliaaksi...
Ihmetteletkö oikeasti, että joku nainen ei kerro sinulle käyttäneensä maksullisia palveluita? Rohkaise heitä, ehkä joku on käyttänyt - saatte makoisat naurut...Vaikka miehiin ja naisiin suhtaudutaankin seksiin liittyvissä kysymyksissä niin eri tavalla. Ei tuo naistenkaan osa niin helppo ole.
- nuttu
Kirjoitteleeko tänne? ;)
Eläkä suotta minua epäile. En harjota kyseistä ammattia.
En koe sitä itselleni ihmisarvoiseksi työksi. - jorojukka-kukka
nuttu kirjoitti:
kirjoittele tänne...
Voisi olla antoisaa palstalaisille, jos hän kertoisi omin sanoin ammatistaan anonyymisti. Saataisiin ainakin yhden ihmisen tietoa olettamuksiemme lisäksi.
- jorojukka-kukka
nuttu kirjoitti:
Eläkä suotta minua epäile. En harjota kyseistä ammattia.
En koe sitä itselleni ihmisarvoiseksi työksi.Ei tullut mieleenikään. Ihan tosi.
- WEF
P.e.p.e. kirjoitti:
Katos. Sä teit sen. Pitäiskö minunkin? Tämä on kuitenkin sen luokan kysymys, että pitänee vielä hetki harkita ;D
Tee se ihmeessä, sehän ei ole mahdollista, että kaksi eri henkilöä rekisteröisi nimimerkkinsä ajallisesti näin lähekkäin. ;) Saadaan taas sitä herkkua. :)
- nuttu
Ei tullut mieleenikään. Ihan tosi.
varmuuden vuoksi vain halusin korjata mahdolliset väärinkäsitykset....
Lähinnä myös yleisesti...
Ystäväni ei osaa suomea. Englannilla kommunikoimme... - luotsi
Vaikka miehiin ja naisiin suhtaudutaankin seksiin liittyvissä kysymyksissä niin eri tavalla. Ei tuo naistenkaan osa niin helppo ole.
ihmettelen, että kun tuomitset prostituution niin voimakkaasti kuin tuomitset niin yhtäkkiä se on naisen käyttämänä hassunhauskaa ja kivaa. Sallit siis tietyt asiat toisille ja toisille et. Seksuaalisen objektin viittaa sopii siis miehille mutta ei naisille.
Tästä oli alunperinkin kyse. Miksi sinusta toinen prostituutio on kuvottavaa ja pitäisi tuomita rikosoikeudellisesti mutta miesprostituutio naisten käyttämä on hauskaa ja kertoo siitä että nainen tekee jälleen kerran niitä rohkeita ja itsenäisiä ratkaisuja. - luotsi
Kerrohan sinä, mitä tarkoittaa todellisuudessa se, että nainen ei-vapaasta tahdostaan harjoittaa prostituutiota.
Ei-vapaasti eli pakotettuna. Kyseessä on ihmiskauppa, orjuutus, pakottaminen, vapauden vieminen, kiristäminen, raiskaus... Riippuu ihan tilanteesta. Ei kai tuo niin epäselvää pitäisi olla?
Lähinnä tuo koskettaa ulkomailta tulevaa prostituutiota ja ihmiskauppaa. En ole väittänytkään etteikö sellaista olisi. Kyse olikin jossain vaiheessa ihmisen oikeudesta itse päättää kehostaan eikä muiden oikeudesta päättää siitä...
No nyt tiedät sinäkin jos oli epäselvää aikaisemmin. - jorojukka-kukka
luotsi kirjoitti:
ihmettelen, että kun tuomitset prostituution niin voimakkaasti kuin tuomitset niin yhtäkkiä se on naisen käyttämänä hassunhauskaa ja kivaa. Sallit siis tietyt asiat toisille ja toisille et. Seksuaalisen objektin viittaa sopii siis miehille mutta ei naisille.
Tästä oli alunperinkin kyse. Miksi sinusta toinen prostituutio on kuvottavaa ja pitäisi tuomita rikosoikeudellisesti mutta miesprostituutio naisten käyttämä on hauskaa ja kertoo siitä että nainen tekee jälleen kerran niitä rohkeita ja itsenäisiä ratkaisuja.Kaikki johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että nainen ja mies ovat erilaisia seksuaalisesti.
- luotsi
luotsi kirjoitti:
Tästä oli alunperinkin kyse. Miksi sinusta toinen prostituutio on kuvottavaa ja pitäisi tuomita rikosoikeudellisesti mutta miesprostituutio naisten käyttämä on hauskaa ja kertoo siitä että nainen tekee jälleen kerran niitä rohkeita ja itsenäisiä ratkaisuja.Miksi naisten ostamat seksuaaliset palvelut olisivat vähemmän rikollisia kuin miesten ostamat?
- luotsi
Kaikki johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että nainen ja mies ovat erilaisia seksuaalisesti.
tuo kerrohan piti olla sinulle.
- jorojukka-kukka
luotsi kirjoitti:
Miksi naisten ostamat seksuaaliset palvelut olisivat vähemmän rikollisia kuin miesten ostamat?
Miesten ja naisten seksipalvelut ovat vakavuudeltaan erilaisia juuri siksi, että sekä nainen itse että ympäröivä yhteiskunta suhtautuu naisen ja miehen seksuaalisuuteen niin eri tavalla. Mies ei useinkaan esim. pahoittele viikkokausia jälkeenpäin yhden illan suhdettaan, kun taas nainen saattaa näin hyvinkin tehdä ja kokea itsensä "likaiseksi" ja ei-arvostetuksi, jos joku saisi tietää hänen seikkailuistaan. Vastaavasti mies saattaa jopa kehaista kavereilleen, että heh hee, taas tuli yksi kaato lisää ja kaverit yhtyisivät naureskeluun ja olalle taputteluun. Tämä siis vain yhtenä esimerkkinä. Tällöin mies seksipalvelun tarjoajana ei ole niin itseään tuomitseva eikä menentä ihmisarvoaan samalla tavalla kuin prostituoitu nainen.
Ja ostajan kannalta. Miesostaja käyttää paljon ihan toisen tyyppisten myyjien (naiset, nuoret pojat, lapset) hädänalaista tilaa hyväkseen, mutta ne harvat naisostajat, jotka ostavat seuralaispalvelua, heidän miespuoliset palveluntarjoajansa ovat ns. gigolotyyppisiä, joissa tekijän ja uhrin asema jopa kääntyy päälaelleen. Mies uskottelee naiselle rakkautta ja vie tämän rahat.
On niin monen tyyppisiä palveluntarjoavia, että niitä on vaikea verrata keskenään. - luotsi
Miesten ja naisten seksipalvelut ovat vakavuudeltaan erilaisia juuri siksi, että sekä nainen itse että ympäröivä yhteiskunta suhtautuu naisen ja miehen seksuaalisuuteen niin eri tavalla. Mies ei useinkaan esim. pahoittele viikkokausia jälkeenpäin yhden illan suhdettaan, kun taas nainen saattaa näin hyvinkin tehdä ja kokea itsensä "likaiseksi" ja ei-arvostetuksi, jos joku saisi tietää hänen seikkailuistaan. Vastaavasti mies saattaa jopa kehaista kavereilleen, että heh hee, taas tuli yksi kaato lisää ja kaverit yhtyisivät naureskeluun ja olalle taputteluun. Tämä siis vain yhtenä esimerkkinä. Tällöin mies seksipalvelun tarjoajana ei ole niin itseään tuomitseva eikä menentä ihmisarvoaan samalla tavalla kuin prostituoitu nainen.
Ja ostajan kannalta. Miesostaja käyttää paljon ihan toisen tyyppisten myyjien (naiset, nuoret pojat, lapset) hädänalaista tilaa hyväkseen, mutta ne harvat naisostajat, jotka ostavat seuralaispalvelua, heidän miespuoliset palveluntarjoajansa ovat ns. gigolotyyppisiä, joissa tekijän ja uhrin asema jopa kääntyy päälaelleen. Mies uskottelee naiselle rakkautta ja vie tämän rahat.
On niin monen tyyppisiä palveluntarjoavia, että niitä on vaikea verrata keskenään.Eli mielestäsi ainakin tässä tapauksessa miehen ja naisen tulisi olla eri arvoisia rikosoikeullisesti. Mielenkiintoista tasa-arvoa.
- avecMaria
mariamagda kirjoitti:
Tarkoitin, ettet ollut aaveen olomuodossa silloin heti kun tulin palstalle.
Olen ollut samana henkilönä alusta asti. Rekisteröinnissä (viime syksynä) luonnollisesti joudun valitsemaan uuden nimen, koska Marian oli joku jo valinnut...
- jorojukka-kukka
luotsi kirjoitti:
Eli mielestäsi ainakin tässä tapauksessa miehen ja naisen tulisi olla eri arvoisia rikosoikeullisesti. Mielenkiintoista tasa-arvoa.
Sinä, Luotsi, puhuit rikosoikeudellisuudesta, minä en puhunut siitä sanaakaan.
- Homolaki
On niin monen tyyppisiä palveluntarjoavia, että niitä on vaikea verrata keskenään.Kannatatko siis 89 valtiossa voimasa olevaa lakia homouden kieltämisestä? Vai voisiko asia olla niin, että jos homot ja lesbot ylpeänä jatkavat elämäänsä valitsemallaan tavalla, niin yhteiskunnan asenteet muuttuvat. Niin kuin ovat monissa maissa muuttuneet.
- Tilastofaktaa
WEF kirjoitti:
Tilaston mukaan 98,5 - 99 prosentissa tapauksia asia ei ole noin ja tuo on hälyttävän iso luku. Palveluista maksava asiakas ei käsittääkseni voi erottaa päälle päin (ainakaan kaikissa tapauksissa), onko tarjoaja liikkeellä omasta tahdostaan vai ei. Jos voisi, silloin mies voisi valita, mistä syistä alalla olevalle naiselle rahojaan maksaa. On sitten toinen juttu, moniko oikeasti välittäisi siitä.Noin 45 % työntekijöistä pitää palkkaa tärkeämpänä tekijänä työssä, kuin työn sisältöä. Tämäkin tilastotieto voi olla vääristynyt, koska pienipalkkaiset luuserit uskottelevat itselleen, että heillä muka menee hyvin, vaikka palkka on surkea.
- tytsy
avecMaria kirjoitti:
Olen ollut samana henkilönä alusta asti. Rekisteröinnissä (viime syksynä) luonnollisesti joudun valitsemaan uuden nimen, koska Marian oli joku jo valinnut...
Olette te outoja. Eikö tässä pitänyt keskustella prostituutiosta?
- jorojukka-kukka
luotsi kirjoitti:
Ei-vapaasti eli pakotettuna. Kyseessä on ihmiskauppa, orjuutus, pakottaminen, vapauden vieminen, kiristäminen, raiskaus... Riippuu ihan tilanteesta. Ei kai tuo niin epäselvää pitäisi olla?
Lähinnä tuo koskettaa ulkomailta tulevaa prostituutiota ja ihmiskauppaa. En ole väittänytkään etteikö sellaista olisi. Kyse olikin jossain vaiheessa ihmisen oikeudesta itse päättää kehostaan eikä muiden oikeudesta päättää siitä...
No nyt tiedät sinäkin jos oli epäselvää aikaisemmin.On muutakin pakotetta kuin nuo ulkoapäin tulevat pakotteet. Ja niitä muita ovat esim. itseviha, -inho, -halveksunta. Itsensä vähäinen arvostus, sisään juurtunut ja pakonomainen kärsimyksen sieto. Sairaalloinen halu olla sitä, mitä muut haluavat, toteuttaa toisten haluja. Kuvitelmat omasta riittämättömyydestä muuhun. Jne...jne...
- jorojukka-kukka
On muutakin pakotetta kuin nuo ulkoapäin tulevat pakotteet. Ja niitä muita ovat esim. itseviha, -inho, -halveksunta. Itsensä vähäinen arvostus, sisään juurtunut ja pakonomainen kärsimyksen sieto. Sairaalloinen halu olla sitä, mitä muut haluavat, toteuttaa toisten haluja. Kuvitelmat omasta riittämättömyydestä muuhun. Jne...jne...
Myös äärimmilleen mennyt kyynisyys, tunteettomuus saattaa naista ajaa prostituutioon. Ja harva varmasti edes tiedostaa ja kehtaa tunnustaa, mikä hänet ajaa tuohon toimintaan. On helppo sanoa "teen sitä vapaasta tahdostani" kuin näyttää oma haavoittuneisuutensa toisten riepoteltaviksi.
Olemalla prostituutiota vastaan, minä puolustan naisten kokonaisvaltaista tervehtymistä myös siinä tilanteissa, kun mieli on järkkynyt tavalla tai toisella.
- j.pukkila
..itse en prostituutiota kannata, joskaan en mene ketään tuomitsemaankaan, jos sitä ammattina harjoitetaan, sen sijaan, jos prostituutio kätkeytyy julkisivun taakse, kaksinaamaisuuteen, kuten näyttää käyvän, sitä en hyväksy alkuunkaan..
..muutoin olisi hauska tietää, mikä on prostituution yhteiskunnallinen funktio, mistä se syntyy tai mitkä seikat selittävät prostituution olemassaolon..
..feministit voisivat jo kohottaa keskustelunsa älyllistä tasoa huomaamalla sen seikan, ettei kysymys voi olla mistään miehen pahuudesta ja että mies kun on semmoinen ja semmoinen ja semmoinen, niin siitä seuraa sitä ja sitä ja ennenkaikkea tätä..- jorojukka-kukka
Entäpä voisitko harkita ryhtyväsi itse prostituoiduksi?
- j.pukkila
Entäpä voisitko harkita ryhtyväsi itse prostituoiduksi?
..kantani asiaan..
..siis en kannata tai suosittele ketään ryhtymään moiseen..
- avecMaria
Paljonko mahtaa olla näitä, jotka tekevät tätä työkseen?
Entä paljonko on heitä, jotka kannattavat tuota ammattia, eli ovat joskus sortuneet antamaan rahasta, entäpä heitä, jotka käyttävät näitä tyttöjä/naisia?
Itse olen sitä mieltä, että jokainen tekee omalla fysiikallaan mitä haluaa - elääkseen. En valitsisi, en myöskään valitsisi itselleni DI.n koulutusta. Se etten täälläistä valintaa itse tekisi ei kuitenkaan tarkota sitä, että toisenlaisen valinnan tehnyt olisi jotenkin epäkelvompi ihmisenä, tai valinnut väärin. Prostituutio ammattina on aika lyhytaikainen ja se sisältää sellaisia riskejä joita en haluaisi ottaa.
- avecMaria
Tuota minäkin hain. :)
Sinä vaan kiteytit sen paremmin.
- muoriska
herättää ihmetystä...
Jos nimittäin valitsisi, niin olisi kai sitten valinnut. Sehän on ammatti (?) johon ei vaadita minkäänlaista koulutusta, työpaikkaa ei tarvitse hakea, senkun ryhtyy vain harjoittamaan ammattia (?) ja tyrkyttämään itseään. Ensiksi vaikka iltasella keskustassa parkkipaikkojen liepeillä ja jatkaa siitä sitten paremmin maksavien asiakkaiden pariin jahka sattuu semmoisia saamaan.
Sitä vain tarkoitan, että eivätköhän ne, jotka haluavat kyseisen ammatin (?) valita, ole ihan vapaasti sen myös valinneet.
Siksi en pysty ymmärtämään kysymystä, tai pikemminkin, että miksi se on asetettu.
Vaan jos vastata pitää, eikä kantani tullut vielä selville, niin vastaan että ennemmin vaikka rehellisesti kerjään leipäni, tai hankin sen supermarketien roskalaatikoista, jos nyt niinkuin en jostain syystä muuta työtä saisi. Siis ennemmin kuin suostuisin tikullakaan koskemaan noihin säälittäviin surkimuksiin jotka kuvittelevat että rahalla saa mitä korvien välistä puuttuu. Ei saa.- jorojukka-kukka
Koska monet palstalla sanovat, että prostituoitu on ammatti siinä missä parturikampaajankin ammatti tmv. Mutta yksikään palstalainen ei valitsisi sitä omaksi ammatikseen. Siksi vapaaseen ammatinvalintaan tulee suhtautua erittäin epäilevästi. Kummallinen ammatti, johon kukaan ei halua.
- Kurre_Orava
Koska monet palstalla sanovat, että prostituoitu on ammatti siinä missä parturikampaajankin ammatti tmv. Mutta yksikään palstalainen ei valitsisi sitä omaksi ammatikseen. Siksi vapaaseen ammatinvalintaan tulee suhtautua erittäin epäilevästi. Kummallinen ammatti, johon kukaan ei halua.
Kysyppä kuinka moni haluaa paskakuskiksi?
- j.pukkila
..muistaakseni palstalla esiintyi joskus aikaisemmin, että on maita, joissa peräti 90 %väestöstä ei halua johtotehtäviin..
..tosin kummastelen, mikä maa ja mikä valuutta,mutta ehkä antaa suuntaa..
Ensinnäkin henkisistä syistä. Ko. ammatti kovettaisi minua todennäköisesti vielä entisestään, jos mahdollista, enkä sitä halua olla itsekään näkemässä.
Toiseksi sosiaalisista syistä. Yhteisöillä on kuitenkin norminsa eikä prostituutiota koskaan täysin normaalina ammattina tulla hyväksymään.
Kolmanneksi hygieniasyistä.- Jack
"Ko. ammatti kovettaisi minua todennäköisesti vielä entisestään"
MIkäs sinut on jo nyt noin kovaksi saanut, feminismi? Jack kirjoitti:
"Ko. ammatti kovettaisi minua todennäköisesti vielä entisestään"
MIkäs sinut on jo nyt noin kovaksi saanut, feminismi?Mutta ei oppi ojaan kaada. Nuorna vitsa väännettävä.
Mites verenpaineet? Ei kysyvä tieltä eksy.
- mariamagda
En alkaisi prostituoiduksi. Täytyi hetki miettiä, kun en ole asiaa ajatellut, että miksi en, se vaan on ollut selviö.
Ensin tuli mieleen, etten kestäisi kun kaikenlaiset ihramahaiset limanuljaskasovinistit vaatisivat minua tekemään nöyryyttäviä asioita vasten tahtoani. Enkä silti vaikka olisi minkälainen asiakas!
Minä tuskin alkaisin siihen köyhyyden takiakaan, mutta voisin kuvitella, ja vähän nähtyänikin sensuuntaista, että jos rahaa ei olisi eikä tulisi, niin silloin joku voisi tienata sen tällä tavoin. Ja ehkä tuon kynnyksen jälkeen olisi myöhemmin helpompaa ylittää kynnys.
En, en ja en.- Rahat loppu
Jossa olet jäänyt jumiin johonkin syrjäiseen maahan, koska rahat ovat ryöstetty, etkä pääse enää takaisin Suomeen. Amerikkalaisturisti tarjoaisi rahat kotimatkaan panosta, suostuisitko?
- mariamagda
Rahat loppu kirjoitti:
Jossa olet jäänyt jumiin johonkin syrjäiseen maahan, koska rahat ovat ryöstetty, etkä pääse enää takaisin Suomeen. Amerikkalaisturisti tarjoaisi rahat kotimatkaan panosta, suostuisitko?
Pyh! On sitä muitakin keinoja selvitä sieltä.
- En edes haluaisi...
Aikanaan prostituutiokeskustelussa eräs kirjoittaja pelotteli miehiä näin: "Haluaisitko itse ammatiksesi olla anaaliyhdynnässä 10 miehen kanssa päivässä". No, kyseinen kirjoittaja ei oikein tuntenut asiaansa.
Esimerkiksi Helsingissä toimii Jack Off Club, jonka ideana on, että 20-30 miestä kokoontuu runkkailemaan yhdessä, ja parin tunnin aikana sitten kierrellään ja runkkataan toisia miehiä vuoron perään.- mariamagda
jos suurennuslasilla haeskelee..
Suurempi määrä miehiä tekee sitä lasten kanssa..
- ritvali
kehoni on omani, sukupuolielimiäni en anna tilapäiseen tyydyttämiskäyttöön, edes rahasta.
Lisäksi olen hirveän ujo, joten onnistuisi vain täydessä kaasussa.- Jack
Tarkoittaako tuo sitä, että kuitenkin "täydessä kaasussa" riittävästi rohkeutta keränneenä voisit ryhtyä?
- mariamagda
varmaan katsoa taas ensi kerralakin `tyttökauppiaat` ja muistuttaa prostituution erittäin karmeista puolista, tämä alkaa taas kuulostaa siltä kuin se olisi `kivahelppojuttutienatarahaa`.
- Waroittaja
Muuten voi sinultakin lipsahtaa seksin puolelle.
- mariamagda
Waroittaja kirjoitti:
Muuten voi sinultakin lipsahtaa seksin puolelle.
sinusta ihmiskauppa sama asia kuin seksi?
Ihmisruumis ei ole kaupan. Ainoastaan mies (ei kaikki) kaikkine muinekin kaameuksiin, esim. väkivaltaisuus, on kyennyt tekemään ihmisruumiistakin kauppatavaran ja edelleen puolustelee sitä. Kysymys kuuluu miksi. Kun miehet kuulemma(palstan miesten mukaan) eivät olekaan niin pahoja kuin kaikki tilastot, vankilat, ihmisten henkilökohtaiset kokemukset osoittavat. Ihmiskaupan puolustaminen osoittaa juuri tätä miehen kaameutta. (niiden miesten jotka puolustavat)
- ...
Lisäkysymys niille, jotka pitävät prostituutiota kivana lisäansiona tyttösille ja poikasillekin:
Suosittelisitko vaimollesi ja tyttärellesi?- Moderni
Ateisteilla ei ole kuudettä käskyä.
- ...
Moderni kirjoitti:
Ateisteilla ei ole kuudettä käskyä.
Eipä taida olla Mooseksesta tässä kyse.
- Jack
Minusta paljon mielenkiintoisempaa olisi kysyä niiltä, jotka sen ovat valinneet, että miksi niin ovat tehneet. Feministipalstalta asiaa on esittämässäsi muodossa turha kysyä, vai mitä luulet? Jos asia sinua oikeesti kiinnostaa. Kun nyt näytät uhranneen vapaa-aikasi huora- ja väkivaltakeskustelulle, niin hae googlella jokin sopiva foorumi. Kokeile vaikka sitä kuuluisaa Sihteeriopistoa.
t. nimimerkki kaikki mahdolliset epäilemäsi nickit- mariamagda
pakotetut prostituoidut voisivat/saisivat vastailla kysymyksiin niinkuin he asiat kokevat?
Ei mitenkään. - jorojukka-kukka
En ole tähän asti epäillyt sinua kuin Aaveeksi, jolla on tosiaan välillä yhtä kiukkuinen ote asioihin.
Toisaalta minua hämmästyttää tämä suunnaton kirjoitustulva, jos täällä mainitsee epäilevänsä jotain kirjoittajaa moninikkisyydestä. Luulisi, että asiaan vastattaisiin pelkästään, että "en ole, olet erehtynyt", mutta ei. Asiaa vatvotaan ja vatvotaan, selitellään oikein innolla. En minä vaan viitsisi vaivautua. Ihan sama, kuka epäilisi minua toiseksi kirjoittajaksi. Mutta se koira jne... :D
Ja sitten aiheeseen takaisin. Se että kysyn ihan missä vaan, että voisiko valita prostituoidun ammatin, antaa minulle viitteitä siitä, onko ko. "ammatti" normaalien valittavien ammattien joukossa. Ei näytä olevan. Se kertoo minulle sen, että prostituoidun ammatti on epä-ammatti kaikessa epäinhimillisyydessään.
Minulla on muuten pari tuttua sihteeriopistosta, jotenka mitä heiltä pitäisi kysyä. Kunnon tyttöjä ovat.
Terveisin nimimerkki Jöröjukka-kukka aina vaan!
- WEF
Tämä vastaus tulee nyt eri kohtaan kuin tarkoitin, mutta onneksi oikealle henkilölle. Kysyit JJK siitä vapaasta tahdosta, mutta siihen kysymyksen perään ei voinut vastata, koska ruudulle tulevan ilmoituksen mukaan viestin hierarkia on liian syvä.
Jos 1 - 1,5 % prostituoiduista on alalla täysin vapaaehtoisesti, 98,5 - 99 % ei ole. Mikä syy sitten voisi pakottaa Suomessa asuvan syntyperäisen suomalaisen tuolle alalle? Käsittääkseni pakkoa sanan tiukimmassa merkityksessä ei ole. Kenelläkään ei ole vaihtoehtoina prostituoiduksi alkaminen tai nälkään kuoleminen. Ketään ei käsittääkseni esim. henkeä uhkaamalla pakoteta lähtemään tuolle alalle. Syntyperäisten suomalaisten kohdalla pakosta puhuminen on kirjaimellisesti otettuna liioittelua.
Jos naisen itsetunto on lapsena murskattu ja hän ajautuu sen takia alalle, en kuitenkaan halua puhua vapaaehtoisuudesta. En tietenkään väitä, että jokainen insestin uhri päätyy alalle. Jos kuitenkin voidaan osoittaa, että useimpia prostituoituja on kohdeltu lapsena erittäin pahasti väärin, esim. insestiä ja prostituutiota ei voi käsitellä täysin erillisinä ilmiöinä. Niiden välille on vaikea vetää kausaalisuhdettakaan, koska aivan kuten olet sanonut, itsetunnon murskaaminen lapsuudessa voi heijastua monella eri tapaa aikuisessa.
Täysin omasta vapaasta tahdostaan alalla ovat ne henkilöt, joiden lapsuudesta ei löydy mitään todella pahoja itsetuntoon vaikuttaneita seikkoja, heidän voidaan sanoa oikeasti valinneen alansa heille mahdollisten alojen joukosta. Olennaista on, että heillä on ollut ja on todellisia vaihtoehtoja. Sen sijaan ihmisellä, jota on kohdeltu lapsena järkyttävän huonosti, niitä vaihtoehtoja ei välttämättä kovin monta ole. En ole psykologi, sanon sen jälleen kerran, mutta tämä on oma käsitykseni asiasta.- WEF
Keskustelunavauksessaan nimimerkki Sovinisti oli laittanut linkin Anna Kontulan tutkimukseen Prostituutio Suomessa, josta poimin pikaselailun pohjalta mm. seuraavanlaisia seikkoja liittyen siihen, mistä olen puhunut etupäässä JJK:n kanssa.
1) Kontulan mukaan prostituoituja ei voi jakaa kahtia menestyviin seksin ammattilaisiin ja alalle pakotettuihin uhreihin, sillä jokaisen hänen tapaamansa prostituoidun elämässä on sekä uhriuttavia että kannattelevia tekijöitä.
2) Prostituutio on sukupuolittunut ilmiö, sillä valtaosa seksityöntekijöistä on naisia ja valtaosa heidän asiakkaistaan miehiä. Silti myös miesprostituoituja ja naisasiakkaita löytyy ja Kontulan mukaan on viitteitä siitä, että tuo prostituution muoto olisi kasvussa.
3)Koulutus on yleistä prostituoiduille. Kontulan haastattelemista prostituoiduista lähes kaikilla oli suoritettuna ainakin yksi keskiasteen tutkinto. Puolella oli myös korkeakouluopintoja takanaan.
4) Suomessa myös joillekin suomalaisille prostituoiduille prostituutio on taloudellisesta syistä pakollista ja he haluaisivat lopettaa prostituution.
Kontulan tutkimuksen mukaan siis ei ole perusteita sanoa, että 1 - 1,5 % prostituoiduista on alalla täysin vapaaehtoisesti ja 98,5 - 99 % enemmän tai vähemmän pakottavien syiden vuoksi, koska kahta ryhmää ei voi erottaa jyrkästi toisistaan (kohta 1). Kohdan 4 mukaan joidenkin prostituoitujen kohdalla pakosta puhuminen on kuitenkin perusteltua. Mikä sitten heidän osuus prostituoiduista on, jäi minulle ainakin tutkimuksen pikaselailun perusteella avoimeksi.
Erään haastatellun prostituoidun mukaan julkisuudessa käyty keskustelu prostituutiosta on hevonpaskaa, sillä kukaan ei ole pakottanut heitä alalle. Sanoin aiemmin puhuessani ei-vapaaehtoisuudesta, että esim. insestin uhrilla ei välttämättä vaihtoehtoja kovin monta ole. Kuitenkin jos puhutaan henkilöstä, jolla on esim. keskiasteen tutkinto tai tutkintoja, ei voida missään nimessä sanoa, että henkilö ei olisi voinut valita, koska hän on itse valintansa tehnyt. Kontulan mukaan se, että prostituoidut esitetään suomalaisessa keskustelussa uhreina, tarkoittaa, että prostituoituja ei välttämättä kohdella normaaliin tapaan aktiivisina toimijoina. Tämä voi johtaa siihen, että heidän lapsensa otetaan huostaan helpommin, juuri prostituution takia. Tuolloin mielestäni uhriksi kuvaaminen kääntyy itseään vastaan, koska kyseessä on itseään toteuttava ennuste. - jorojukka-kukka
WEF kirjoitti:
Keskustelunavauksessaan nimimerkki Sovinisti oli laittanut linkin Anna Kontulan tutkimukseen Prostituutio Suomessa, josta poimin pikaselailun pohjalta mm. seuraavanlaisia seikkoja liittyen siihen, mistä olen puhunut etupäässä JJK:n kanssa.
1) Kontulan mukaan prostituoituja ei voi jakaa kahtia menestyviin seksin ammattilaisiin ja alalle pakotettuihin uhreihin, sillä jokaisen hänen tapaamansa prostituoidun elämässä on sekä uhriuttavia että kannattelevia tekijöitä.
2) Prostituutio on sukupuolittunut ilmiö, sillä valtaosa seksityöntekijöistä on naisia ja valtaosa heidän asiakkaistaan miehiä. Silti myös miesprostituoituja ja naisasiakkaita löytyy ja Kontulan mukaan on viitteitä siitä, että tuo prostituution muoto olisi kasvussa.
3)Koulutus on yleistä prostituoiduille. Kontulan haastattelemista prostituoiduista lähes kaikilla oli suoritettuna ainakin yksi keskiasteen tutkinto. Puolella oli myös korkeakouluopintoja takanaan.
4) Suomessa myös joillekin suomalaisille prostituoiduille prostituutio on taloudellisesta syistä pakollista ja he haluaisivat lopettaa prostituution.
Kontulan tutkimuksen mukaan siis ei ole perusteita sanoa, että 1 - 1,5 % prostituoiduista on alalla täysin vapaaehtoisesti ja 98,5 - 99 % enemmän tai vähemmän pakottavien syiden vuoksi, koska kahta ryhmää ei voi erottaa jyrkästi toisistaan (kohta 1). Kohdan 4 mukaan joidenkin prostituoitujen kohdalla pakosta puhuminen on kuitenkin perusteltua. Mikä sitten heidän osuus prostituoiduista on, jäi minulle ainakin tutkimuksen pikaselailun perusteella avoimeksi.
Erään haastatellun prostituoidun mukaan julkisuudessa käyty keskustelu prostituutiosta on hevonpaskaa, sillä kukaan ei ole pakottanut heitä alalle. Sanoin aiemmin puhuessani ei-vapaaehtoisuudesta, että esim. insestin uhrilla ei välttämättä vaihtoehtoja kovin monta ole. Kuitenkin jos puhutaan henkilöstä, jolla on esim. keskiasteen tutkinto tai tutkintoja, ei voida missään nimessä sanoa, että henkilö ei olisi voinut valita, koska hän on itse valintansa tehnyt. Kontulan mukaan se, että prostituoidut esitetään suomalaisessa keskustelussa uhreina, tarkoittaa, että prostituoituja ei välttämättä kohdella normaaliin tapaan aktiivisina toimijoina. Tämä voi johtaa siihen, että heidän lapsensa otetaan huostaan helpommin, juuri prostituution takia. Tuolloin mielestäni uhriksi kuvaaminen kääntyy itseään vastaan, koska kyseessä on itseään toteuttava ennuste.Siis omaa ajatustani puoltaa se, että Kontulankin tapaamissa prostituoiduissa oli jokaisessa myös uhriuttavia tekijöitä. Tätä olen koko ajan täällä kirjoittanut. On toinen asia kuinka paljon ketäkin yksilöä prostituutio uhriuttaa ja syö heidän ihmisarvoaan, mutta niin varmasti käy jokaiselle jossakin määrin. Tämä on oma vakaa käsitykseni perustuen ihan lukemaani, kokemaani ja hahmotukseeni elämästä yleensä.
Tuota en kylläkään käsittänyt, että jos prostituoidulla on keskiasteen koulutus, niin se jotenkin suojaisi häntä. Tekisi hänestä jotenkin enemmän toimintansa valitsijan.
Tulee myös mieleeni, että haluaisiko mies nähdä prostituoidun aktiivisena toimijana, jotta säästyisi ajatukselta, että mahdollisesti käyttää hyväkseen jotakin naista, joka ei osaa jostain syystä suojata itseään. - WEF
Siis omaa ajatustani puoltaa se, että Kontulankin tapaamissa prostituoiduissa oli jokaisessa myös uhriuttavia tekijöitä. Tätä olen koko ajan täällä kirjoittanut. On toinen asia kuinka paljon ketäkin yksilöä prostituutio uhriuttaa ja syö heidän ihmisarvoaan, mutta niin varmasti käy jokaiselle jossakin määrin. Tämä on oma vakaa käsitykseni perustuen ihan lukemaani, kokemaani ja hahmotukseeni elämästä yleensä.
Tuota en kylläkään käsittänyt, että jos prostituoidulla on keskiasteen koulutus, niin se jotenkin suojaisi häntä. Tekisi hänestä jotenkin enemmän toimintansa valitsijan.
Tulee myös mieleeni, että haluaisiko mies nähdä prostituoidun aktiivisena toimijana, jotta säästyisi ajatukselta, että mahdollisesti käyttää hyväkseen jotakin naista, joka ei osaa jostain syystä suojata itseään."Siis omaa ajatustani puoltaa se, että Kontulankin tapaamissa prostituoiduissa oli jokaisessa myös uhriuttavia tekijöitä. Tätä olen koko ajan täällä kirjoittanut."
Olen kanssasi samaa mieltä, tämä tukee sitä mitä olet koko ajan sanonut. Toisaalta Kontulan mukaan jokaisen hänen tapaamansa prostituoidun elämässä on myös kannattelevia tekijöitä. Prostituoitujen esittäminen pelkästään uhreiksi ei siis ole tätä kautta perusteltua.
"Tuota en kylläkään käsittänyt, että jos prostituoidulla on keskiasteen koulutus, niin se jotenkin suojaisi häntä. Tekisi hänestä jotenkin enemmän toimintansa valitsijan."
Jos prostituoidulla on koulutus, se antaa hänelle vaihtoehtoja. Jos hänellä on ollut tuo koulutus ennen prostituoiduksi ryhtymistä, hänellä on ollut selvä vaihtoehto prostituutiolle, jota hän ei ole halunnut valita. Eikö työn tekemistä helpota tieto, että tekee mitä haluaa ja on itse alansa valinnut? Jos prostituoitu on alalle ajauduttuaan suorittanut keskiasteen tutkinnon, hänellä on sitä kautta ulospääsy työstään, jos hän työtään inhoaa. Koulutus antaa aina mahdollisuuksia ja sen vuoksi suojaamisesta puhuminen on mielestäni paikallaan.
"Tulee myös mieleeni, että haluaisiko mies nähdä prostituoidun aktiivisena toimijana, jotta säästyisi ajatukselta, että mahdollisesti käyttää hyväkseen jotakin naista, joka ei osaa jostain syystä suojata itseään"
Otin termin "aktiivinen toimija" suoraan Anna Kontulan tutkimuksesta, eli tässä tapauksessa asiasta puhui nainen, ei mies. - jorojukka-kukka
WEF kirjoitti:
"Siis omaa ajatustani puoltaa se, että Kontulankin tapaamissa prostituoiduissa oli jokaisessa myös uhriuttavia tekijöitä. Tätä olen koko ajan täällä kirjoittanut."
Olen kanssasi samaa mieltä, tämä tukee sitä mitä olet koko ajan sanonut. Toisaalta Kontulan mukaan jokaisen hänen tapaamansa prostituoidun elämässä on myös kannattelevia tekijöitä. Prostituoitujen esittäminen pelkästään uhreiksi ei siis ole tätä kautta perusteltua.
"Tuota en kylläkään käsittänyt, että jos prostituoidulla on keskiasteen koulutus, niin se jotenkin suojaisi häntä. Tekisi hänestä jotenkin enemmän toimintansa valitsijan."
Jos prostituoidulla on koulutus, se antaa hänelle vaihtoehtoja. Jos hänellä on ollut tuo koulutus ennen prostituoiduksi ryhtymistä, hänellä on ollut selvä vaihtoehto prostituutiolle, jota hän ei ole halunnut valita. Eikö työn tekemistä helpota tieto, että tekee mitä haluaa ja on itse alansa valinnut? Jos prostituoitu on alalle ajauduttuaan suorittanut keskiasteen tutkinnon, hänellä on sitä kautta ulospääsy työstään, jos hän työtään inhoaa. Koulutus antaa aina mahdollisuuksia ja sen vuoksi suojaamisesta puhuminen on mielestäni paikallaan.
"Tulee myös mieleeni, että haluaisiko mies nähdä prostituoidun aktiivisena toimijana, jotta säästyisi ajatukselta, että mahdollisesti käyttää hyväkseen jotakin naista, joka ei osaa jostain syystä suojata itseään"
Otin termin "aktiivinen toimija" suoraan Anna Kontulan tutkimuksesta, eli tässä tapauksessa asiasta puhui nainen, ei mies.Mutta mitähän ovat nuo Kontulan prostituoitua "kannattelevat" tekjät. Olisi mielenkiintoista tietää.
Tuohon koulutukseen vetoaminen prostituution yhteydessä on mielestäni turhaa, koska en ainakaan itse lähde ajattelemaan prostituoitua jonakin aivottomana ja osaamattomana ihmisenä, vaan rikkirevittynä ja haavoitettuna. Tällainen ihminen voi hyvinkin menestyä opinnoissaan ja olla vaikka proffatasoinen siltä osin, mutta oma rikkinäisyys ajaa häntä erilaisiin tekoihin, jotka joko lisää vahingoittavat häntä itseään tai muita. Ei ole siis mielestäni niinkään kysymys käytännön mahdollisuuksista jättää prostituoidun ammattia, vaan he ovat myös pitkälti oman mielensä vankeja.
Myös prostituoidun on vaikea lähteä ammatistaan, koska menneisyys seuraa häntä koko elämän ajan.
Kontula on nainen toki, mutta miesten on helppo yhtyä hänen ajatuksiinsa, jos ne vähääkään poistavat miesten omaa syyllisyyttä ostajina. - WEF
Mutta mitähän ovat nuo Kontulan prostituoitua "kannattelevat" tekjät. Olisi mielenkiintoista tietää.
Tuohon koulutukseen vetoaminen prostituution yhteydessä on mielestäni turhaa, koska en ainakaan itse lähde ajattelemaan prostituoitua jonakin aivottomana ja osaamattomana ihmisenä, vaan rikkirevittynä ja haavoitettuna. Tällainen ihminen voi hyvinkin menestyä opinnoissaan ja olla vaikka proffatasoinen siltä osin, mutta oma rikkinäisyys ajaa häntä erilaisiin tekoihin, jotka joko lisää vahingoittavat häntä itseään tai muita. Ei ole siis mielestäni niinkään kysymys käytännön mahdollisuuksista jättää prostituoidun ammattia, vaan he ovat myös pitkälti oman mielensä vankeja.
Myös prostituoidun on vaikea lähteä ammatistaan, koska menneisyys seuraa häntä koko elämän ajan.
Kontula on nainen toki, mutta miesten on helppo yhtyä hänen ajatuksiinsa, jos ne vähääkään poistavat miesten omaa syyllisyyttä ostajina.Uskon, että olemme esittäneet tyhjentävästi omat kantamme keskustellessamme monista prostituutioon liittyvistä seikoista. Jos löydämme aiheesta myöhemmin jotain uutta sanottavaa, jatkan mielelläni, mutta ainakin tällä hetkellä tuntuu, että alamme kohta toistaa itseämme. Olen kanssasi keskustellessani oppinut ilmiöstä erittäin paljon uutta. Olemme tietyistä asioista samaa mieltä ja tietyistä eri mieltä, mutta ainakin minä ymmärrän kantaasi paremmin kuin keskustelun alussa ja toivon, että lähentyminen on molemminpuolista. Kiitos sinulle JJK, juuri tällaisten keskusteluiden toivossa tälle keskustelupalstalle olen tullutkin. :)
- jorojukka-kukka
WEF kirjoitti:
Uskon, että olemme esittäneet tyhjentävästi omat kantamme keskustellessamme monista prostituutioon liittyvistä seikoista. Jos löydämme aiheesta myöhemmin jotain uutta sanottavaa, jatkan mielelläni, mutta ainakin tällä hetkellä tuntuu, että alamme kohta toistaa itseämme. Olen kanssasi keskustellessani oppinut ilmiöstä erittäin paljon uutta. Olemme tietyistä asioista samaa mieltä ja tietyistä eri mieltä, mutta ainakin minä ymmärrän kantaasi paremmin kuin keskustelun alussa ja toivon, että lähentyminen on molemminpuolista. Kiitos sinulle JJK, juuri tällaisten keskusteluiden toivossa tälle keskustelupalstalle olen tullutkin. :)
Itse olisin vieläkin ollut valmis syventämään keskustelua ja jakamaan sitä aina vain pienemmiksi osasiksi aiheen laajuuden ja monipuolisuuden vuoksi. Mutta hyvä näinkin. Keskustelu sujui ihan moitteettomasti ja jatketaan taas jossain toisaalla, toisen tai samankin aiheen parissa.
- WEF
Itse olisin vieläkin ollut valmis syventämään keskustelua ja jakamaan sitä aina vain pienemmiksi osasiksi aiheen laajuuden ja monipuolisuuden vuoksi. Mutta hyvä näinkin. Keskustelu sujui ihan moitteettomasti ja jatketaan taas jossain toisaalla, toisen tai samankin aiheen parissa.
Koska sanot, että olisit halunnut jatkaa keskustelua, kerron, että ennen kuin kirjoitin viime viestin, jossa kiitin sinua, olin kirjoittamassa sinulle vastausta edellisessä viestissäsi sanomiisi asioihin. Kuitenkin huomasin, että olin sanonut melkein kaiken sen jo aiemmin. Meidän tarkastelulähtökohtamme ovat olleet koko ajan sen verran kaukana toisistaan, että jatkaminen ei olisi enää ollut hedelmällistä. En usko, että olisit luopunut lähtökohdastasi, että jokainen prostituoitu on uhri, minun ei mielestäni kannattanut enää esimerkiksi viitata Kontulan tutkimuksen niihin kohtiin, joissa hän korostaa ilmiön monitahoisuutta. Sinä HALUAT nähdä prostituoidun uhrina, ja en usko, että olet tällä hetkellä valmis katsomaan asiaa muista näkökulmista. Sen takia keskustelu on tällä hetkellä tullut niin pitkälle, kuin se saattoi edetä.
Tämä lisäselvitys oli paikallaan, koska tunnuit ihmettelevän, miksi en jatkanut keskustelua. Viime viestissäni esitetyt kehut ja kiitokset ovat voimassa tietysti edelleen, totta kai. :) - jorojukka-kukka
WEF kirjoitti:
Koska sanot, että olisit halunnut jatkaa keskustelua, kerron, että ennen kuin kirjoitin viime viestin, jossa kiitin sinua, olin kirjoittamassa sinulle vastausta edellisessä viestissäsi sanomiisi asioihin. Kuitenkin huomasin, että olin sanonut melkein kaiken sen jo aiemmin. Meidän tarkastelulähtökohtamme ovat olleet koko ajan sen verran kaukana toisistaan, että jatkaminen ei olisi enää ollut hedelmällistä. En usko, että olisit luopunut lähtökohdastasi, että jokainen prostituoitu on uhri, minun ei mielestäni kannattanut enää esimerkiksi viitata Kontulan tutkimuksen niihin kohtiin, joissa hän korostaa ilmiön monitahoisuutta. Sinä HALUAT nähdä prostituoidun uhrina, ja en usko, että olet tällä hetkellä valmis katsomaan asiaa muista näkökulmista. Sen takia keskustelu on tällä hetkellä tullut niin pitkälle, kuin se saattoi edetä.
Tämä lisäselvitys oli paikallaan, koska tunnuit ihmettelevän, miksi en jatkanut keskustelua. Viime viestissäni esitetyt kehut ja kiitokset ovat voimassa tietysti edelleen, totta kai. :)Olisin halunnut jatkaa pohdiskelua siitä, mitä kaikkea pitää sisällään tuo ei-vapaa tahto, koska siinä on mielestäni niin paljon erilaisia variaatioita, eikä se tarkoita pelkästään sitä, että JOKU PAKOTTAA NAISEN prostituoiduksi, eikä se tarkoita myöskään pelkästään taloudellista pakkoa jne... Tälläinen asioihin tarkka pureutuminen on mielipuuhaani, mutta olen huomannut, että tämän palstan kirjoittajat vierastavat tuota tyyliä.
- Wanha muistelee
WEF kirjoitti:
Erään haastatellun prostituoidun mukaan julkisuudessa käyty keskustelu prostituutiosta on hevonpaskaa, sillä kukaan ei ole pakottanut heitä alalle. Sanoin aiemmin puhuessani ei-vapaaehtoisuudesta, että esim. insestin uhrilla ei välttämättä vaihtoehtoja kovin monta ole. Kuitenkin jos puhutaan henkilöstä, jolla on esim. keskiasteen tutkinto tai tutkintoja, ei voida missään nimessä sanoa, että henkilö ei olisi voinut valita, koska hän on itse valintansa tehnyt. Kontulan mukaan se, että prostituoidut esitetään suomalaisessa keskustelussa uhreina, tarkoittaa, että prostituoituja ei välttämättä kohdella normaaliin tapaan aktiivisina toimijoina. Tämä voi johtaa siihen, että heidän lapsensa otetaan huostaan helpommin, juuri prostituution takia. Tuolloin mielestäni uhriksi kuvaaminen kääntyy itseään vastaan, koska kyseessä on itseään toteuttava ennuste.Kalle lehdessä esiintyi 70 luvulla pariskunta yhdyntäkuvissa, joka ilmeisesti piti esiintymisestä niin paljon, että suostui kuvattavaksi lehtee.
Seuraavassa nuomerossa kerrottiin, miten maalaispaikkakunnan sosiaalitantat kävivät ottamassa lapsen huostaan. - WEF
Olisin halunnut jatkaa pohdiskelua siitä, mitä kaikkea pitää sisällään tuo ei-vapaa tahto, koska siinä on mielestäni niin paljon erilaisia variaatioita, eikä se tarkoita pelkästään sitä, että JOKU PAKOTTAA NAISEN prostituoiduksi, eikä se tarkoita myöskään pelkästään taloudellista pakkoa jne... Tälläinen asioihin tarkka pureutuminen on mielipuuhaani, mutta olen huomannut, että tämän palstan kirjoittajat vierastavat tuota tyyliä.
"Olisin halunnut jatkaa pohdiskelua siitä, mitä kaikkea pitää sisällään tuo ei-vapaa tahto, koska siinä on mielestäni niin paljon erilaisia variaatioita, eikä se tarkoita pelkästään sitä, että JOKU PAKOTTAA NAISEN prostituoiduksi..."
Ei-vapaassa tahdossa on minunkin mielestäni paljon erilaisia variaatioita ja niistä puhuttiin aika paljonkin. Kuitenkin, myös se vapaa tahto on olemassa, JJK. :) - WEF
Wanha muistelee kirjoitti:
Kalle lehdessä esiintyi 70 luvulla pariskunta yhdyntäkuvissa, joka ilmeisesti piti esiintymisestä niin paljon, että suostui kuvattavaksi lehtee.
Seuraavassa nuomerossa kerrottiin, miten maalaispaikkakunnan sosiaalitantat kävivät ottamassa lapsen huostaan.Tämä on erittäin hyvä esimerkki, Wanha. Asenteet ovat 70-luvusta varmasti muuttuneet vapaammiksi, olen kyllä juuri 70-luvulla syntynyt, joten en kyllä paljon mitään asenteista silloin lapsena tajunnut, mutta esimerkkisi kertoo paljon ainakin silloin pikkupaikkakunnalla vallinneista asenteista. Porno ja prostituutio ovat eri asioita (ainakin minun mielestäni), mutta toisaalta on paljon ihmisiä, jotka eivät hyväksy kumpaakaan, koska kyse on oman ruumiin myymisestä. Ruumiinsa myynyt voidaan katsoa uhriksi ja sillä perusteella voidaan katsoa, että hän ei kykene huolehtimaan lapsestaan. Tosin tuossa esimerkissäsi on jo koston piirteitä.
- mariamagda
Sinä halusit ottaa puheeksi prostituution, koska minä halusin lopettaa sen jyrkästi ja sanoin sen selvästi. Et taida itse kestää kenenkään muun määräyksiä,olen huomannut nyt. En todellakaan pidä enää tyylistäsi. Olet minusta vielä kaukana feminismistä. Oikea` feministi ei ikinä käyttäytyisi tuolla tavalla toista feministiä vastaan täysin syyttä. Pelkästä omasta vallanhimostaan, vaikka prostituutio-kysymystä hyväksikäyttämällä. Et ymmärtänyt edes kun koitin kääntää asian leikiksi että kamppailemme antien mielestä feministi number 1:stä. Aaveenkin katsot mieluisemmaksi juttukumppaniksi kuin minut. Ja erääseen feministiin uskot,vaikka vaikuttaa `narisevalta`. Minä sain kertakaikkiaan tarpeekseni mukamas feministipalstasta. Mistähän sellaisen löytäisi.
Olisi kiva jos tosiaan löytyisi netistä feministipalsta. Tämä on sovinistipalsta, ja todella outo jokatavalla. Hyvätkin feministit, (jotka vastailivat minulle) ovat jo melkein kaikki hävinneet, eikä ihme!- Sovinisti
Tältä palstalta saa todella hakemalla hakea hyviä feministikirjoittajia. :))))))) )
- jorojukka-kukka
En tiedä miten suhtautua kirjoituksiisi. Ja mitään sellaista ei ole osunut silmiini, jossa olisit halunnut lopettaa keskustelun prostituutiosta. Ja enkä myöskään kilpaile täällä kenenkään kanssa mistään.
Ikävää jos olet palstaan tympääntynyt. Toivottavasti vain minuun. En osaa nyt muuta sanoa. Olet ottanut keskusteluun tärkeitä aiheita arkailematta, vaikka täällä tuleekin lunta tupaan armotta jos jotain itsestään paljastaa.
Toivottavasti jatkat vielä. Olen messissä.- Paljastaja
Olet ottanut keskusteluun tärkeitä aiheita arkailematta, vaikka täällä tuleekin lunta tupaan armotta jos jotain itsestään paljastaa.
Toivottavasti jatkat vielä. Olen messissä.Mariamagda ovat iste asiassa yksi ja sama henkilö. Säälittävää!
- mariamagda
Paljastaja kirjoitti:
Mariamagda ovat iste asiassa yksi ja sama henkilö. Säälittävää!
se monimoninikkinen tämän palstantuhoaja, joka haluat estää feministisen keskustelun. Surkea yritys.
Kiitos Härmän vapaalle.
- Hertha
Olen mukavuudenhaluinen, itserakas, suhteellisen erakkomainen, rakastan riippumattomuutta, en halua teeskennellä enkä mielistellä, olen aamuvirkku ja ehdottoman iltauninen, en halua edesauttaa miehiä menettämään itsekunnioitustaan, kannatan terveitä elämäntapoja, joihin "omaehtoinen" erotiikka kuuluu silloin kun on kuuluakseen, ei pankkitilin hälyyttämänä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2375399Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki353191Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1332427"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2101993Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol631530Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77917- 53784
Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan8771Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni122767Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui9706