Sinua aivopestään hankkimaan KALLIS vetyauto (noin 80 000e), käyttämään KALLISTA vetyä energiana suhteessa vetyauton hankintahintaan (ehkä 15e/100km Suomessa), kärsimään alkuvuosina harvasta vetytankkausverkostosta joka ei välttämättä toimi edes luotettavasti (todella rajallinen range kun pitää päästä myös kaukaa takaisin), alkuvuosina kärsimään heikosta huoltoverkostosta vetyautollesi (kaukana) ja kun haluat myydä vetyautosi niin kärsit vielä suuresta hinnanalennuksesta, koska juuri kukaan ei halua ostaa sitä sinulta pois.... paitsi todella halvalla. Haluatko todella tälläistä autoilua missä HÄVIÄT PALJON RAHAA?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18281941/vety-toyota-83-alennuksella
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17717322/koska-julkistetaan-vetytankkausaseman-kuluttajahinta-suomessa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17259553/mita-saa-70-000---90-000e-vetyauton-hinnalla
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18006801/vetyautosta-tarjotaan-surkeasti-autoliikkeessa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17744170/vetytankkausaseman-aukiolon-luotettavuus-heikkoa-
Jatkuvasti toistetaan VALHETTA että vetyautot syrjäyttävät monet käyttövoimat lähitulevaisuudessa, vaikka myyntitilastot kertovat ettei viimeiseen 20 vuoteen ole missään maassa onnistuttu myymään vetyautoja vaan vetyautokanta pysyy sitkeästi pyöreästi 0,0% vuodesta toiseen. Viime vuosina vetyautojen myynti on vähentynyt marginaalisesta todella vähiseksi kun ihmisille on tullut tietoisuuteen myös vetyautojen huonot puolet.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina-
Täyssähköautot ovat käytännössä voittaneet kisan, sillä niitä myydään merkittäviä määriä ympäri maailmaa. Täyssähköautot kehittyvät selvästi nopeammin paremmiksi kuin vetyautot kun niihin liittyviä uutisia lukee vuosien varrelta. Hintasota tiputtaa jatkuvasti täyssähköautojen hintoja kun harvojen vetyautojen hinnat tippuvat selvästi hitaammin. On ennustettu että lähivuosina täyssähköautoja saa jopa polttomoottoriautojen hinnalla (jopa alle), jolloin ne todella lyövät itsensä läpi ja kallis vetyauto jää autokauppaan, koska SÄHKÖ on PALJON HALVEMPAA energiana.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18143537/maailmassa-tayssahkoautoja-27-700-000-vetyautoja-noin-72-000-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17091514/vetytankkausverkoston-tappaa-lopulta-isot-ajoakut-ja-akkutekniikka-
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/sahkoautoja-valmistetaan-kohta-20-halvemmalla-kuin-perinteisia-polttomoottorimalleja/1b205ce1-6929-4523-a725-c490999b0a17
Vetypropagandaa tekevät sitkeästi ne ihmiset jotka kokevat täyssähköautot uhkaksi, koska tietävät että täyssähköautot ovat voittaneet. Pääasiassa ihmiset joilla on vedyn parissa työpaikka, jolloin on tärkeää vähätellä kilpailijoita ja VALHEELLISESTI kehua vetyautoja vaieten myös sen suurista heikkouksista, jotka selittävät lopulta miksi vetyautot eivät mene kaupaksi nettihehkutuksista huolimatta.
Joku on saattanut tehdä myös suuria sijoituksia vety-yhtiöihin (osakkeisiin/rahastoihin) kun aiemmin uskoi vahvasti että vetybuumi alkaa. Kun ei alkanutkaan ja suuret rahat kiinni vetysijoituksissa, niin on pakko koittaa saada ihmisiä innostumaan vetytekniikasta jotta ei tarvitse myydä (suurella) tappiolla vetysijoituksiaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18269424/usealla-vety-yhtiolla-menee-huonosti-ja-osakekurssi-laskee-
Älä ole tyhmä ja lankea vetyautoja ihannoiviin puheisiin vaan tutki asiaa myös itse monesta eri paikasta, joissa vetyautoista keskustellaan. Näin saat lopulta oikean elämän mielikuvan vetyautoilusta ja tiedät sitten mihin kaikkeen olet sitoutumassa jos hankit vetyauton. Väitän ettei edes vetyfanaatikot aio vetyautoa hankkia vaan koittavat vain huijata muut niiden käyttäjiksi, koska tietävät myös vetyautojen huonot puolet. Kovin hiljaista on monilla vetytekniikkaan keskittyvillä keskustelupalstoilla.... käy toteamassa itse ja koita virittää sinne keskustelua jos et usko. Kannattaa erityisesti kiinnittää siihen huomiota että eri vetyautojen facebook ryhmissä jopa varoitellaan USEAN IHMISEN TOIMESTA että älä osta vetyautoa jos se on talouden ainoa auto, sillä vedyn korkea hinta ja vetytankkausasemien vedyn loppuminen plus huoltojen takia poissa pelissä vaikeuttaa vetyautoilua todella paljon. Kaikkein arvokkainta oikean elämän tietoa saa itse vetyautojen omistajilta, jotka puhuvat omalla nimellään ja omalla kuvallaan.
Useilla vedyn keskustelupalstoilla on melko hiljaista verrattuna muihin autojen keskustelupalstoihin. Kertoo vain siitä että harvat ihmiset yrittävät pitää juttua vedystä yllä ja suurta yleisöä ei kiinnosta, koska kovin hiljaista on kommentti ketjuissa. Ei ainoastaan Suomessa vaan myös ulkomaalaisilla keskustelupalstoilla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18225145/vetyfanaatikot-eivat-sieda-faktapohjaista-tieteellista-keskustelua-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17250419/missa-muualla-voi-keskustella-vetyautoista
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17743607/vetytekniikka-ei-kiinnosta-juuri-ketaan-
Vetyfanit VALEHTELEVAT sinulle ja houkuttelevat VETYANSAAN.
56
602
Vastaukset
- Anonyymi
Käytännössä vetytankkausverkoston rakentaminen maksaa valtavasti ja vetyfanaatikot haluavat että se rakennetaan osittain VEROVAROIN, koska eivät todennäköisesti saa merkittävästi lainaa pankista ja vaikeata on vähäisten vetyautojen määrän takia ylläpitää kannattavaa liiketoimintaa vetytankkausasemilla, koska maksavaa asiakaskuntaa ei ole. Kun ei ole kattavaa vetytankkausverkostoa, niin ei ole myöskään ihmisiä jotka suostuvat ostamaan KALLIIN vetyauton. Vetyfanaatikot tietysti VALEHTELEVAT sinulle että vetytankkausverkosto kyllä rakennetaan kattavasti eivätkä suostu kalliin hintalapun realismista keskustelemaan ja tarjoavat vastaukseksi osittaista YHTEISKUNNAN VEROVAROJA.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17809057/miljoona-vetyautoa-suomessa-tarvitsee-2133-miljoonaa-euroa-tukea-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17696132/vetytalouden-suuri-haaste-on-nimelta-hic-ominaisuus-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18177439/vetyautojen-hinnat-ja-niiden-tulevaisuuden-myynti-suomessa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17672440/laskelma-vetytankkausaseman-kannattavuudesta-ei-kannata-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254624/vetyinfran-rakentaminen-on-mahdottomuus-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18005410/vetyautoilijoiden-tuska-vedyn-hinta-nousee-sietamattomaksi-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18267216/yle-selvitti-moni-vetyprojekti-myohassa-selvasti-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17272076/alle-01-ostaa-todellisuudessa-vetyauton-suomessa-
Lisää keskustelua vetyautoilun arjesta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17401861/vety-lammittaa-ilmastoa-11-kertaisesti-vuodot-tukittava-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17248296/miksi-facebook-quotvetyquot-melko-vahan-keskustelua
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17431795/vetyautot-tullaan-romuttamaan-15v-ikaisena-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17752830/japani-on-epaonnistunut-vetytaloudessa-ja-vetyautoilussa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17994861/todisteita-etta-vetyautot-ovat-havinneet-kisan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18267047/shell-sulkee-vetytankkausasemia-ja-alkaa-rakentamaan-latausverkostoa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17241677/tulevaisuuden-vetytalous-on-pitkaan-viherpesua
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17798059/vihreaa-sahkoa-ei-pida-hukata-vetyautoihin-ja-synteettiseen-polttoaineeseen-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17124752/vetyautot-lisaavat-sahkokriiseja-tulevaisuudessa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17698352/vetytehtaat-tulevat-lisaamaan-vesikriiseja-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17471380/kannattamalla-vetyautoja-kannatat-myos-venajan-taloutta-ja-sotakassaa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18217444/saksassa-vaitellaan-onko-jarkea-tukea-vetyinfraa-verovaroin-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18006879/kaliforniassa-vaitellaan-vetytankkausasemien-rakentamisen-jarkevyydesta-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16995588/miksi-vetyautot-voittaisi-kaasuautot
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17065886/vetya-haihtuu-tankista-rahaa-tuuleen-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18164828/arvatkaapa-mita-vetyautolle-kay-kun-kunnon-pakkasella-tulee-sahkovika
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17710443/vetykuorma-autot-eivat-ole-kilpailukykyisia-viela-pitkaan-aikaan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17237413/tieteellista-pohdintaa-vetytaloudesta-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18146104/tanskassa-kaikki-vetyasemat-suljettiin
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18057280/yksikaan-vetyajoneuvo-ei-tule-pitkassa-juoksussa-halvemmaksi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18013215/sijoitusasiantuntija-quotvetyvedot-ovat-taydellista-ajanhukkaa-quot
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17768102/vetygeneraattorin-alyton-hinta-joka-ei-menesty-kilpailussa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17798070/nexo-vetypolttokennossa-vakavia-ongelmia-korvauksia-autoilijoille-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17083055/vetyasiantuntija-woikoski-pahoissa-taloudellisissa-vaikeuksissa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17073125/tutkijat-varoittavat-vedyn-sudenkuopista-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16846081/vetyauto-saastuttaa-50--enemman-kuin-8-l100-km-kuluttava-auto - Anonyymi
Kaikki lopulta puristuu yhteen ainoaan kysymykseen (eri muodoissa) mihin en ole muutamaan vuoteen saanut USKOTTAVAA vastausta:
Minkä todellisen ongelman vetyautot ratkaisevat autoilussa jos mietitään kuitenkin autoilun kokonaisuutta, jolloin punnitaan hyvien ja huonojen puolien suhdetta?
Miten autoilijoiden arki paranee vetyautojen avulla ja vetyauto kannattaa ehdottomasti ostaa?
Miksi ei kannata ostaa selvästi halvempaa bensa, diesel, etanoli, kaasu tai sähköautoa, joissa halvempi hankintahinta ja (osassa) halvemmat käyttökulut vetyautoon verrattuna? Mikä merkittävä ominaisuus näistä puuttuu mikä vetyautossa on ja se nimenomaan kiehtoo ihmisiä, jolloin vetyauto kannattaa ostaa KALLIISTA HINNASTA HUOLIMATTA?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17234958/minka-ongelman-vetyautot-ratkaisee-tulevaisuuden-autoilussa
... Jos et keksi hetken mietinnällä USKOTTAVAA vastausta, niin sitä ei keksi kukaan muukaan. Väitetty ilman puhdistaminen ei ole mielestäni sellainen argumentti millä autokauppiaat voivat myydä vetyautoja tulevaisuudessa, sillä harva on aidosti kiinnostunut ympäristöstä ostaen todella kalliin auton. Eikä "range ei tipu talvella ja nopea tankkaus", sillä sama ominaisuus on monissa polttomoottoriautoissa jo vuosikymmeniä jonka voi ostaa selvästi halvemmalla hinnalla.... joten miksi maksaa samasta ominaisuudesta noin 80 000e kun voi ostaa vastaavan polttomoottori auton noin 30 000e?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18174803/vetyauto-puhdistaa-ilmaa-totta-vai-tarua - Anonyymi
Mahtavaa!
- Anonyymi
Tätä viestiä on odotettu.
- Anonyymi
Todella hienoa!
- Anonyymi
Odotan totuuden tiedon aikoja.
- Anonyymi
Suorastaan huikeata.
- Anonyymi
Näihin vetyhulluihin alkaa kyllästyä.
- Anonyymi
Jos lankeaa kyseiseen ansaan niin on kyllä ihan rehellisesti kohtalonsa ansainnut. Vaatii vähintään yhtä paljon järjenkäyttöä vetyauton hankkiminen kuin se, että antaa pankkitunnuksensa puhelimessa poliisina esiintyvälle huijarille.
- Anonyymi
Juuri sen takia ihmisiä pitää valistaa ettei se vetyautoilu ole niin näppärää kuin vetyfanit antavat ymmärtää. Valehtelu ei ole oikein.
- Anonyymi
Eihän Suomessa edes myydä vetyautoja eikä vetyä, eli ottakaa ihan iisisti.
- Anonyymi
Mutta elokuussa 2025 ainakin teoriassa mahdollista vetyautoilla jos Suomen ainoa vetytankkausasema valmistuu Jyväskylään ja siinä voi/saa myös yksityisautoilijat tankata. Mitään takeita ei vielä siis ole että todellakin vetytankkausasema valmistuisi... ajoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta elokuussa 2025 ainakin teoriassa mahdollista vetyautoilla jos Suomen ainoa vetytankkausasema valmistuu Jyväskylään ja siinä voi/saa myös yksityisautoilijat tankata. Mitään takeita ei vielä siis ole että todellakin vetytankkausasema valmistuisi... ajoissa.
Jyväskylässä alkaa hurja vetyautojen myynti. Tottakai kaikilla on varaa 80 000e vetyautoon ja ostetaan niitä varmuuden vuoksi samantien kaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jyväskylässä alkaa hurja vetyautojen myynti. Tottakai kaikilla on varaa 80 000e vetyautoon ja ostetaan niitä varmuuden vuoksi samantien kaksi.
Ai jollain perheellä olisi varaa kahteen vetyautoon ja maksaa niistä 160 000e?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai jollain perheellä olisi varaa kahteen vetyautoon ja maksaa niistä 160 000e?
Pankista saa lainaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pankista saa lainaa.
Vaikka saisikin, niin ei ole montaa perhettä jotka sijoittaisivat kahteen uuteen melko tuntemattomaan tekniikkaan 160 000e. Monille perheille edes yhden alle 30 000e uuden auton ostaminen tuottaa jo vaikeuksia.
Vetyautot ovat hinnoitelleet itsensä ihan selvästi ulos ja sen takia niitä ei saada kaupaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka saisikin, niin ei ole montaa perhettä jotka sijoittaisivat kahteen uuteen melko tuntemattomaan tekniikkaan 160 000e. Monille perheille edes yhden alle 30 000e uuden auton ostaminen tuottaa jo vaikeuksia.
Vetyautot ovat hinnoitelleet itsensä ihan selvästi ulos ja sen takia niitä ei saada kaupaksi.Itse asiassa vetyautoon sijoittaminen juuri nyt on järkevää ja tuottaa varmasti myöhemmin rahat moninkertaisena takaisin, kun vetyasemia alkaa pompsahdella ylös ympäri maata kuin sieniä sateella ja jokainen haluaa siinä vaiheessa ylivoimaisen vetyauton. Silloin omastaan voi pyytää moninkertaisen hinnan ja kysyntä on taattu, mutta harva kuitenkaan haluaa vetyautostaan luopua ellei niitä ole varta vasten sijoitusmielessä ylimääräisiä nurkkiinsa hommannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa vetyautoon sijoittaminen juuri nyt on järkevää ja tuottaa varmasti myöhemmin rahat moninkertaisena takaisin, kun vetyasemia alkaa pompsahdella ylös ympäri maata kuin sieniä sateella ja jokainen haluaa siinä vaiheessa ylivoimaisen vetyauton. Silloin omastaan voi pyytää moninkertaisen hinnan ja kysyntä on taattu, mutta harva kuitenkaan haluaa vetyautostaan luopua ellei niitä ole varta vasten sijoitusmielessä ylimääräisiä nurkkiinsa hommannut.
Vetyautoja voi rahdata vaikkapa rapakon takaa pilkkahinnalla. Vuoden vanhaa Miraita lähtee 10t taalalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta elokuussa 2025 ainakin teoriassa mahdollista vetyautoilla jos Suomen ainoa vetytankkausasema valmistuu Jyväskylään ja siinä voi/saa myös yksityisautoilijat tankata. Mitään takeita ei vielä siis ole että todellakin vetytankkausasema valmistuisi... ajoissa.
Ei siitä saa yksityisautoilijat tankata ja saas nähdä milloin ne vetybussitkaan ja kuinka kauan ennenkuin hullutus loppuu.
- Anonyymi
Vetyjumala tulee ja pelastaa kaikki vetyautot.
- Anonyymi
Sanotaanko kuitenkin näin, että jos on niin tyhmä, että ostaa Suomeen 80ke hintaisen auton jota ei voi maassamme tankata ja itse auto vastaa ominaisuuksiltaan 40ke perusautoa, niin antaa hölmön hankkia, niin ehkä hän saa siitä oppia?
- Anonyymi
Se on todella helppoa väittää että vetyauto on hyvää tekniikkaa jos ei kerran itse vetyfani aio sellaista oikeassa elämässä ostaa ja kohdata itse vetyautoilun vaikeuksia. Tarkoitus on vain vedättää muita, jotta oma vetytyöpaikka ja/tai vetysijoitukset kukoistavat.
- Anonyymi
Minkä ongelman vetyautot ratkaisee autoilussa? Miksei tästä aiheesta haluta puhua?
- Anonyymi
Eihän vetyhullut halua mitään asiakeskustelua vaan vain fanaattisesti tunnepohjaisesti kannattaa vetyautoja. Tämä täyttää kultin tunnusmerkit kun ilmiötä ei voida järjellä selittää.
- Anonyymi
VetyCult, missä voin liittyä jos omistan sähköauton?
- Anonyymi
Vetynälkä kasvaa sitä mukaan kun valheet uppoaa.
- Anonyymi
Miksei Trump auta vetyautoilijoita?
- Anonyymi
Mitenkäs se uusi ladattava vetyhonda on pärjännyt markkinoilla? Senhän pitäisi olla käänteetekevä auto?
- Anonyymi
Ei ole juuri mitään kuulunut, joten kertoo vain siitä että marginaalissa vetyhonda pysyy ja muita Hondan autoja kyllä ostetaan.
- Anonyymi
Kyllä minä odotan niin kovasti sitä toista vetytankkausasemaa pääkaupunkiseudulle.
- Anonyymi
Missä se ensimmäinen on?
- Anonyymi
Vety on puhdas energia sitä pitää käyttää.
- Anonyymi
Tiedätkö miten paljon energiaa kuluuu vedyn valmistamiseen? Millä tavoin se energia on tuotettu jolla hyötysuhteeltaan surkeaa vetyä on valmistettu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö miten paljon energiaa kuluuu vedyn valmistamiseen? Millä tavoin se energia on tuotettu jolla hyötysuhteeltaan surkeaa vetyä on valmistettu?
Vedyn valmistamiseen elektrolyysillä kuluu noin 55kw ja siihen päälle sitten vielä siirto+vetytankkausaseman korkeapainekompressorin käyttämä energia. Menee paljon energiaa ennenkuin vety on vetyauton tankissa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17798059/vihreaa-sahkoa-ei-pida-hukata-vetyautoihin-ja-synteettiseen-polttoaineeseen- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedyn valmistamiseen elektrolyysillä kuluu noin 55kw ja siihen päälle sitten vielä siirto vetytankkausaseman korkeapainekompressorin käyttämä energia. Menee paljon energiaa ennenkuin vety on vetyauton tankissa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17798059/vihreaa-sahkoa-ei-pida-hukata-vetyautoihin-ja-synteettiseen-polttoaineeseen-Ja tuo 55kw oli siis per vetykilo, jolla ajaa vetyautolla taloudellisesti ajaen noin 100km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuo 55kw oli siis per vetykilo, jolla ajaa vetyautolla taloudellisesti ajaen noin 100km.
Tuosta 55kwh:sta saadaan polttokennossa takaisin 15kwh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta 55kwh:sta saadaan polttokennossa takaisin 15kwh.
Jep, sen takia myöskään vetyvoimalat "akkupankkeina" ei ole yleistyneet kun muuntoprosessit hukkaavat liikaa energiaa eikä niissä ole järkeä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18669498/vety-on-todellisuudessa-melko-tehotonta-energiaa-muuntoprosessien-takia- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, sen takia myöskään vetyvoimalat "akkupankkeina" ei ole yleistyneet kun muuntoprosessit hukkaavat liikaa energiaa eikä niissä ole järkeä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18669498/vety-on-todellisuudessa-melko-tehotonta-energiaa-muuntoprosessien-takia-Mutta kai niitä muutama vetyvarmuusvoimala on maailmalla? Minkä suuruisia ja missä?
- Anonyymi
Tekoäly kertoo seuraavasti, joten ei ihmekkään ettei vetyvaravoimalat ole yleistyneet:
"Tällä hetkellä maailmassa on vain muutama toimiva vetyvaravoimala, jotka käyttävät niin sanottua Power-to-Gas (PtG) -tekniikkaa. Tämä prosessi muuntaa ylijäämäsähkön vedeksi, joka voidaan myöhemmin muuntaa takaisin sähköksi kysynnän mukaan.
🌍 Vetyvaravoimaloiden määrä maailmassa
Vuonna 2023 maailmanlaajuisesti oli vain muutama toimiva Power-to-Hydrogen -projekti, ja suurin osa aiemmin suunnitelluista hankkeista on jäänyt toteutumatta. Vuoteen 2025 mennessä vain yksi suuri vihreän vedyn tuotantolaitos on edelleen rakenteilla, kun taas muut suuret projektit on peruutettu tai jäädytetty markkinahäiriöiden ja taloudellisten epävarmuustekijöiden vuoksi.
Wikipedia
🔋 Esimerkkejä vetyvaravoimaloista
Fukushima Hydrogen Energy Research Field (FH2R), Japani: Tämä on maailman suurin uusiutuvan energian avulla toimiva vetytehdas, joka tuottaa 1 200 Nm³ vetyä tunnissa. Se käyttää 10 MW aurinkosähköä ja on suunniteltu tukemaan sähkön varastointia ja siirtoa.
Wikipedia
Mainzer Stadtwerke, Saksa: Tämä laitos tuottaa 1 300 Nm³ vetyä tunnissa ja syöttää sen osittain maakaasuverkkoon. Se on osa laajempaa Power-to-Gas -hanketta, joka tukee energian varastointia ja jakelua.
Wikipedia – Die freie Enzyklopädie
⚠️ Haasteet ja tulevaisuus
Vaikka PtG-teknologia tarjoaa potentiaalia uusiutuvan energian varastointiin, sen laajamittainen käyttöönotto kohtaa useita esteitä:
Korkeat kustannukset: Vetyteknologiat ovat edelleen kalliita verrattuna perinteisiin varastointimenetelmiin, kuten pumppuvoimaan.
Skaalautuvuus: Vetyvaravoimaloiden kapasiteetti on rajallinen verrattuna muihin energian varastointiratkaisuihin.
Infrastruktuuri: Tarvitaan laajaa infrastruktuuria vedyn tuotantoon, varastointiin ja jakeluun, mikä on kallista ja monimutkaista.
Näistä syistä PtG-teknologian laajamittainen käyttöönotto on edelleen kokeilu- ja pilottivaiheessa, ja sen rooli energiajärjestelmissä on toistaiseksi rajallinen."- Anonyymi
Noniin, ei siis tule vetyvaravoimalat yleistymään kun ongelmia selvästi on.
- Anonyymi
Trumpin kauppasota vielä vaikeuttaa vetytalouden yleistymistä.
- Anonyymi
Yksikään luonnonsuojelujärjestö ei suosittele ensisijaisesti vetyauton hankkimista vaan täyssähköauton.
- Anonyymi
Totta, tekoälyn mukaan suositellaan täyssähköautoja mutta kehoitetaan myös välttämään minkä tahansa auton ostamista jos mahdollista ja suosia vaikkapa pyöräilyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, tekoälyn mukaan suositellaan täyssähköautoja mutta kehoitetaan myös välttämään minkä tahansa auton ostamista jos mahdollista ja suosia vaikkapa pyöräilyä.
Aika vähän autoilijoita voidaan siirtää aktiivisiksi polkupyörän käyttäjiksi, sillä moni kokee pyöräilyn epämukavaksi autoiluun verrattuna. Harvalla kun on vain 5km siirtymiä jonka fillari ratkaisisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika vähän autoilijoita voidaan siirtää aktiivisiksi polkupyörän käyttäjiksi, sillä moni kokee pyöräilyn epämukavaksi autoiluun verrattuna. Harvalla kun on vain 5km siirtymiä jonka fillari ratkaisisi.
5 kilsaa menee kävellen tunnissa, mutta läskiperseiselle rattimiehelle se on ylivoimainen tehtävä. On niin tosi miehestä sille omasta mielestään vanhalle sissille ajaa sillä manuaalivaihteisella aasialaisella polttiksellaan oman kylän kalleimpaan lähikauppaan ostamaan sitä mautonta bulkkilageria, täysmaitoa, Kokoomuksen Iltalehti, tupakkaa ja ilmaiseksi Pirkka-lehden älyvapaita niksejä.
- Anonyymi
Hydrogen was here.
- Anonyymi
Nyt nuo vetytagit pois täältä!
- Anonyymi
Vappupallot täytetään vedyllä vetytankkausasemalla.
- Anonyymi
Eikä täytetä vaan Heliumilla. Ei ne vetylihapiirakat leiju.
- Anonyymi
Keesus tulee ja pelastaa kaikki vetyuskovaiset.
- Anonyymi
Jos vetyä löydetään syvältä maan sisältä niin miten käy elektrolyysitehtaille?
- Anonyymi
Voi olla että elektrolyysilaitosten liikevoitto tippuu huomattavasti jos vedyn pumppaaminen maan pinnalle onnistuu ja se on selvästi halvempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla että elektrolyysilaitosten liikevoitto tippuu huomattavasti jos vedyn pumppaaminen maan pinnalle onnistuu ja se on selvästi halvempaa.
Siis jossain on mystinen "vetylähde" josta käydään pumppaamassa vetyä tuosta vain kuin kaivosta konsanaan? " Asiantuntijoita " löytyy nykyään joka sätkänvääntäjästä ja joka alalle.
- Anonyymi
Jokos se Jyvis on auki?
- Anonyymi
Tarkoititko Jyväskylän vetytankkausasema joka rakennetaan lähinnä viidelle vetybussille? Ei ole vielä avautunut ja avautuu EHKÄ heinäkuussa 2025.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoititko Jyväskylän vetytankkausasema joka rakennetaan lähinnä viidelle vetybussille? Ei ole vielä avautunut ja avautuu EHKÄ heinäkuussa 2025.
Eipä Jyväskylän tankkausaseman avaamisesta ole mitään juttua mediassa. Ties vaikka viivästyy reilusti syksyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465701Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki502963- 1832625
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t102301- 272063
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k122006törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151716- 1451305
- 131197
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2611133