Vetybusseja Jyväskylään

Anonyymi-ap

93

1356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mahtavaa!

      • Anonyymi

        Erittäin mahtavaa 👍


    • Anonyymi

      Loistavaa!

      • Anonyymi

        Tämä on tosiaan loistavaa!


    • Anonyymi

      Huikeaa!

    • Anonyymi

      Mistä se vety repäistään, kun sähkö loppuu.

      • Anonyymi

        Seinästä.


    • Anonyymi

      Ja ei maksa kuin noin 800 000e kappale plus mahdollisesti selvästi kalliimpi vety energiana kuin sähkö, joten taloudellisesti tuossa ei ole mitään järkeä. Hinta peilattu Barcelonan linkistä.

      Onko Toyota myynyt todella halvalla vetybussit kuitenkin, jotta niistä päästään eroon kuten Miraille kävi aiemmin?

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18281941/vety-toyota-83-alennuksella

      https://caetanobus.pt/wp-content/uploads/2023/05/H2.City-Gold.pdf

      https://www.electrive.com/2020/09/24/barcelona-orders-eight-hydrogen-buses-from-caetano/

    • Anonyymi

      Vai onko ne jonkun kolmannen osapuolen (Cefmof?) omistuksessa. Kaupungin uutisessa puhutaan vaan siitä, että kyseessä on hanke ja autot voidaan integroida kaupunkiliikenteeseen, joten kuvittelisin että kaupunki tai KA ei niitä ainakaan vielä omista

    • Anonyymi

      Erinomaista!

      • Anonyymi

        Tämä on tosiaan erinomaista.


    • Anonyymi

      Mainiota!

      • Anonyymi

        Sitä se tosiaan on 👍


    • Anonyymi

      Fantastista!

      • Anonyymi

        Niin tämä on minunkin mielestäni 👍


    • Anonyymi

      Ihanaa!

    • Anonyymi

      Jyväskyläläisiä kusetettu? Toivottavasti ei mene kaupungin rahoja hukkaan tällaiseen pelleilyyn.

      • Anonyymi

        Olisi mielenkiintoista saada parempi tieto koko hankkeesta. Rahoituksen valtion osuudesta, kaupungin osuudesta, laina tms. rahoituksen osuudesta. Rakennuslupa- ja turvallisuusasioista. Ei kai joku kaupunginjohtaja pysty päättämään tuon kokoluokan asiaa, tarvinnee hallituksen esityksen ja valtuuston päätöksen. Lopulliset käyttökustannukset ja vertailulaskelmat biopolttoaine, sähkö, vety ja sähköinen raideliikenne, todelliset päästövähennykset. Mielenkiinnolla odotetaan, vaikka ei Jyväskylästä ollakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista saada parempi tieto koko hankkeesta. Rahoituksen valtion osuudesta, kaupungin osuudesta, laina tms. rahoituksen osuudesta. Rakennuslupa- ja turvallisuusasioista. Ei kai joku kaupunginjohtaja pysty päättämään tuon kokoluokan asiaa, tarvinnee hallituksen esityksen ja valtuuston päätöksen. Lopulliset käyttökustannukset ja vertailulaskelmat biopolttoaine, sähkö, vety ja sähköinen raideliikenne, todelliset päästövähennykset. Mielenkiinnolla odotetaan, vaikka ei Jyväskylästä ollakaan.

        Todelliset päästövähennykset ovat kiistaatomat sähköisessä raideliikenteessä ja matkustaja/rahti volyymit ylivoimaiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todelliset päästövähennykset ovat kiistaatomat sähköisessä raideliikenteessä ja matkustaja/rahti volyymit ylivoimaiset

        Kiire tulee. Esim luvat ja valitukset ottaa oman aikansa. Rakentaminen jne. Joukkoliikenteen selvitys. Aika keskeneräisen kuuloista on. Koko vetytalous on tapa lykätä todellisia päästövähennyksiä tulevaisuuteen. Vantaan jätepolttolaitoksen co2 päästöjen keruu ja kuskaaminen jonnekin porareikään. Samoin tämä. Herra sanoi jotenkin " tekniikka on olemassa laitteistoja on valmistettu, kuljetusalusten valinta aloitettu, infra on kesken...jne. Kysymykseen milloin mahdollisesti tämä alkaa, vastaus no.......Kyllä siihen useampi vuosi menee vielä, eli ei taaskaan tarvitse tehdä muuta, kuin puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiire tulee. Esim luvat ja valitukset ottaa oman aikansa. Rakentaminen jne. Joukkoliikenteen selvitys. Aika keskeneräisen kuuloista on. Koko vetytalous on tapa lykätä todellisia päästövähennyksiä tulevaisuuteen. Vantaan jätepolttolaitoksen co2 päästöjen keruu ja kuskaaminen jonnekin porareikään. Samoin tämä. Herra sanoi jotenkin " tekniikka on olemassa laitteistoja on valmistettu, kuljetusalusten valinta aloitettu, infra on kesken...jne. Kysymykseen milloin mahdollisesti tämä alkaa, vastaus no.......Kyllä siihen useampi vuosi menee vielä, eli ei taaskaan tarvitse tehdä muuta, kuin puhua.

        Kilpilahden alueella voisi olla jollain lailla mahdollista koelaitos. Siellä on sähköä, vettä, sopivaa infra, kulutusta ja kokemusta yleensä kaasujen käsittelystä ja raskasta kalustoa käyttämään sitä esim. muutama säiliöauto. Jyväskylän liikennelaitokselle voi itku. Se on hiukan eri luokan hanke, kuin raskaan kaluston D korttipiste tien varteen. Bensiinillä ei edes onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpilahden alueella voisi olla jollain lailla mahdollista koelaitos. Siellä on sähköä, vettä, sopivaa infra, kulutusta ja kokemusta yleensä kaasujen käsittelystä ja raskasta kalustoa käyttämään sitä esim. muutama säiliöauto. Jyväskylän liikennelaitokselle voi itku. Se on hiukan eri luokan hanke, kuin raskaan kaluston D korttipiste tien varteen. Bensiinillä ei edes onnistu.

        Neste ilmoitti Kilpilahden vetyhankkeen lykkäämisestä, kun menee heikosti ja joutuu laittamaan ihan omia rahoja siihen jo alkuun epämääräiseen hankkeeseen. Että sen pituinen se.......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neste ilmoitti Kilpilahden vetyhankkeen lykkäämisestä, kun menee heikosti ja joutuu laittamaan ihan omia rahoja siihen jo alkuun epämääräiseen hankkeeseen. Että sen pituinen se.......

        Niistä julkisuuteen taannoin ilmoitetuista yli 25:stä hankkeesta tällä hetkellä Suomessa etenee 5 kpl. ja YKSIKÄÄN EI henkilöautoliikenteeseen, vaan koelaitoksia teräksen valmistamiseen tms.


    • Anonyymi

      Nyt näyttää hyvältä 👍

    • Anonyymi

      Näin ne vetyasiat etenevät 👍

    • Anonyymi

      Tämä vaikuttaa huikealta!

    • Anonyymi

      Hyvin tulee vetybusseja Jyväskylään 👍

      • Anonyymi

        Niin niitä tulee 👍


    • Anonyymi

      Tämä on tulevaisuutta!

      • Anonyymi

        Vaan ei koskaan tätä päivää.


    • Anonyymi

      Tässä on tulevaisuus.

    • Anonyymi

      Huippua!

      • Anonyymi

        Tämä on todellakin ihan huippua 👍


    • Anonyymi

      Hyvä juttu että vetybussit tulevat.

    • Anonyymi

      Kuulostaa todella hyvältä 👍

    • Anonyymi

      Upeaa!

    • Anonyymi

      Jopas jopas 👍

    • Anonyymi

      Kivaa!

    • Anonyymi

      Sinne niitä tulee 👍

    • Anonyymi

      Kuulostaa varsin erinomaiselta.

    • Anonyymi

      Ensi kesänä Jyväskylään.

      • Anonyymi

        Kyllä pitää käydä 👍


    • Anonyymi

      Jyväskylässä paikallinen kaupunginjohtaja teki stuntin. VETYSÄHKÖBUSSI on kaikilla mittareilla mitattuna KUSTANNUSTEHOTON ja KILPAILUKYVYTÖN!

      https://www.sustainable-bus.com/fuel-cell-bus/fuel-cell-bus-hydrogen/

      SUOMESSA PUHTAAT SÄHKÖBUSSIT OVAT MENESTYSTARINA!

      Tuki ei riitä vetyinfran rakentamiseen ja ylläpitoon. Polttokennoilla toimiva vetysähköbussi on kallis hankittava ja vielä kalliimpi ylläpidettävä. Sen elinikä on lyhyt.

      Jokainen euro on tiukassa ja liikenneoperaattori harkitsee tarkkaan elinkaarikustannukset. Olen 100% varma, että Jyväskylä ei saa vetysähköbusseja.


      "markkinat"

    • Anonyymi

      https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/vireon+hydrogen+oy/32592354

      Startup...

      https://www.jyvaskyla.fi/uutinen/2024-09-26_suomen-ensimmainen-kayttoon-tuleva-vetytankkausasema-rakennetaan-jyvaskylaan-mahdollistaa

      "markkinat"

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Niin ne aloittavat ensi kesänä 👍

      • Anonyymi

        Ehkä aloittaa, ehkä ei. Näitä vetyasemia ja vastaavia on koko ajan siirretty eteenpäin tai peruttu kokonaan. Täälläkin typerät vetyfanaatikot (tai se yksi ainoa vetyfanaatikko) höpisivät vetyasemista vuonna 2023 eikä niitä ole vieläkään tullut yhtäkään. Ja sama on tapahtunut vetytuotannon kohdallakin, lähes kaikki vetyhankkeet on peruttu tai siirretty tulevaisuuteen.

        Ja varmaa on, että vetyä ei riitä vetyautoille seuraavaan 20 vuoteen. Ei siis ainakaan vihreää vetyä, koska noin 99% nykyisestä vedystä tehdään fossiilisilla. Maakaasusta vetyä on jonkin verran, vihreää vetyä ei ole lähes yhtään.


      • Anonyymi

        Ehkä aloittaa, ehkä ei. Näitä vetyasemia ja vastaavia on koko ajan siirretty eteenpäin tai peruttu kokonaan. Täälläkin typerät vetyfanaatikot (tai se yksi ainoa vetyfanaatikko) höpisivät vetyasemista vuonna 2023 eikä niitä ole vieläkään tullut yhtäkään. Ja sama on tapahtunut vetytuotannon kohdallakin, lähes kaikki vetyhankkeet on peruttu tai siirretty tulevaisuuteen.

        Ja varmaa on, että vetyä ei riitä vetyautoille seuraavaan 20 vuoteen. Ei siis ainakaan vihreää vetyä, koska noin 99% nykyisestä vedystä tehdään fossiilisilla. Maakaasusta vetyä on jonkin verran, vihreää vetyä ei ole lähes yhtään.


    • Anonyymi

      Vetybussit on hyviä.

    • Anonyymi

      Vetyautot hakkaavat surullisen välivaiheen sähköautot mennen tullen. Pätee myös busseihin.

      • Anonyymi

        Vetyvalehtelijan tunnistaa siitä että hän aina vain kehuu vetyä, mutta ei kerro YKSITYISKOHTAISESTI miten siihen "voittoon" päästään. Vain päättää väittää niin että voittaa muut käyttövoimat... kertomatta miten se vetyauto sen tekee.


      • Anonyymi

        Jos vetybusseja on kenties 5kpl elokuussa, niin on vielä melko pitkä matka yli 1000 täyssähköbussin tilaston kiinni ottamiseen kun ei edes vetytankkaustakaan ole juuri missään eikä suurta määrää vetybusseja voi olla pelkästään Jyväskylän ympäristössä.


    • Anonyymi

      Näin ne asiat etenevät 👍

    • Anonyymi

      Tämä on erinomaista !

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miten liittyy asiaan?
        Konkursseista saamme kiittää kovasti meidän hallitustamme joka on tappaa maamme taloutta innolla.


    • Anonyymi

      Tämä on erinomaista.

    • Anonyymi

      Hyvä homma 👍

    • Anonyymi

      Erittäin hienoa 👍

    • Anonyymi

      Tämähän kuulostaa vallan erinomaiselta.

    • Anonyymi

      Tänä kesänä 👍

    • Anonyymi

      Hienoa!

    • Anonyymi

      Minä olen käynyt Jyväskylässä.

    • Anonyymi

      Jyväskylä on keski-suomessa.

    • Anonyymi

      Hienoa että vetybussit aloittavat liikennöinnin Jyväskylässä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tämä on ihanaa 💕

    • Anonyymi

      Hyvä kun aloittavat.

    • Anonyymi

      Piti olla jo, mutta näyttää olevan vasta suunnitteluasteella, kuten kaikki muutkin tuon firman asemat. Taitaa olla taas niitä joille kelpaa ilmaiset rahat ja sitten homma jää ikuiseen vaiheeseen.

    • Anonyymi

      Nyt ei ole enään montaa kuukautta heinäkuuhun ja pitäisi olla jo vetytankkausasemien rakentaminen käynnissä edes tontin perustusten osalta. Mistä löytyy uutisia että homma oikeasti etenee eikä ole jälleen kerran siirretty 1-2 vuotta eteenpäin kuten monet vetyprojektit?

      "Yle selvitti: Vetyhankkeiden piti tuoda Suomeen paljon töitä ja rahaa, mutta nyt moni projekti yhtäkkiä sakkaa.

      Viime keväänä Yle löysi Suomesta lähes 26 vihreän vedyn tehdashanketta. Nyt niistä moni hehkuu kartalla keltaisena myöhästymisen merkiksi.
      Grafiikka näyttää Suomeen suunnitellut 26 vetytalouden hanketta kartalla. Hankkeista 13 on myöhässä alkuperäisestä aikataulusta ja yksi peruuntunut."

      https://yle.fi/a/74-20065871

      • Anonyymi

        Vetytalous tarkoittaa, että vetyä tuotetaan teollisuuden käyttöön.
        Poika se jaksaa unohtaa ettei tuolla ole mitään tekoa vetyautoilun kanssa joka ei ole missään suhteessa kannattavaa ja maailmalla siitä ollaan luovuttu ja luopumassa.


    • Anonyymi

      Hyvä hyvä hyvä!

    • Anonyymi

      Tämä on paras.

    • Anonyymi

      Ajoin tiistaina Jyväskylän ohi.

      • Anonyymi

        Minä en ajanut.


    • Anonyymi

      Sinne niitä tulee 👍

    • Anonyymi

      Myös New Yorkiin tulee vetybussit 👍

      • Anonyymi

        Kyllä se näin on 👍


    • Anonyymi

      Niitä tulee nyt 👍

      • Anonyymi

        Ja paljon 😊👍


    • Anonyymi

      Jopas jopas 😊

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janne Ahonen E R O A A

      Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      2049
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

      Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      130
      1533
    3. En kai koskaan saa sinua

      Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1376
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

      Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1244
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

      On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1176
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

      Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      12
      1101
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

      Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      223
      922
    8. Ootko huomannut miten

      pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      155
      881
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

      Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      813
    10. Miksi ihmeessä?

      Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      779
    Aihe