Vetybussit aloittavat liikennöinnin Jyväskylässä 2025 👍
https://yle.fi/a/74-20114054
Vetybusseja Jyväskylään
29
427
Vastaukset
- Anonyymi
Mahtavaa!
- Anonyymi
Loistavaa!
- Anonyymi
Huikeaa!
- Anonyymi
Mistä se vety repäistään, kun sähkö loppuu.
- Anonyymi
Ja ei maksa kuin noin 800 000e kappale plus mahdollisesti selvästi kalliimpi vety energiana kuin sähkö, joten taloudellisesti tuossa ei ole mitään järkeä. Hinta peilattu Barcelonan linkistä.
Onko Toyota myynyt todella halvalla vetybussit kuitenkin, jotta niistä päästään eroon kuten Miraille kävi aiemmin?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18281941/vety-toyota-83-alennuksella
https://caetanobus.pt/wp-content/uploads/2023/05/H2.City-Gold.pdf
https://www.electrive.com/2020/09/24/barcelona-orders-eight-hydrogen-buses-from-caetano/ - Anonyymi
Vai onko ne jonkun kolmannen osapuolen (Cefmof?) omistuksessa. Kaupungin uutisessa puhutaan vaan siitä, että kyseessä on hanke ja autot voidaan integroida kaupunkiliikenteeseen, joten kuvittelisin että kaupunki tai KA ei niitä ainakaan vielä omista
- Anonyymi
Erinomaista!
- Anonyymi
Mainiota!
- Anonyymi
Fantastista!
- Anonyymi
Ihanaa!
- Anonyymi
Jyväskyläläisiä kusetettu? Toivottavasti ei mene kaupungin rahoja hukkaan tällaiseen pelleilyyn.
- Anonyymi
Olisi mielenkiintoista saada parempi tieto koko hankkeesta. Rahoituksen valtion osuudesta, kaupungin osuudesta, laina tms. rahoituksen osuudesta. Rakennuslupa- ja turvallisuusasioista. Ei kai joku kaupunginjohtaja pysty päättämään tuon kokoluokan asiaa, tarvinnee hallituksen esityksen ja valtuuston päätöksen. Lopulliset käyttökustannukset ja vertailulaskelmat biopolttoaine, sähkö, vety ja sähköinen raideliikenne, todelliset päästövähennykset. Mielenkiinnolla odotetaan, vaikka ei Jyväskylästä ollakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista saada parempi tieto koko hankkeesta. Rahoituksen valtion osuudesta, kaupungin osuudesta, laina tms. rahoituksen osuudesta. Rakennuslupa- ja turvallisuusasioista. Ei kai joku kaupunginjohtaja pysty päättämään tuon kokoluokan asiaa, tarvinnee hallituksen esityksen ja valtuuston päätöksen. Lopulliset käyttökustannukset ja vertailulaskelmat biopolttoaine, sähkö, vety ja sähköinen raideliikenne, todelliset päästövähennykset. Mielenkiinnolla odotetaan, vaikka ei Jyväskylästä ollakaan.
Todelliset päästövähennykset ovat kiistaatomat sähköisessä raideliikenteessä ja matkustaja/rahti volyymit ylivoimaiset
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todelliset päästövähennykset ovat kiistaatomat sähköisessä raideliikenteessä ja matkustaja/rahti volyymit ylivoimaiset
Kiire tulee. Esim luvat ja valitukset ottaa oman aikansa. Rakentaminen jne. Joukkoliikenteen selvitys. Aika keskeneräisen kuuloista on. Koko vetytalous on tapa lykätä todellisia päästövähennyksiä tulevaisuuteen. Vantaan jätepolttolaitoksen co2 päästöjen keruu ja kuskaaminen jonnekin porareikään. Samoin tämä. Herra sanoi jotenkin " tekniikka on olemassa laitteistoja on valmistettu, kuljetusalusten valinta aloitettu, infra on kesken...jne. Kysymykseen milloin mahdollisesti tämä alkaa, vastaus no.......Kyllä siihen useampi vuosi menee vielä, eli ei taaskaan tarvitse tehdä muuta, kuin puhua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiire tulee. Esim luvat ja valitukset ottaa oman aikansa. Rakentaminen jne. Joukkoliikenteen selvitys. Aika keskeneräisen kuuloista on. Koko vetytalous on tapa lykätä todellisia päästövähennyksiä tulevaisuuteen. Vantaan jätepolttolaitoksen co2 päästöjen keruu ja kuskaaminen jonnekin porareikään. Samoin tämä. Herra sanoi jotenkin " tekniikka on olemassa laitteistoja on valmistettu, kuljetusalusten valinta aloitettu, infra on kesken...jne. Kysymykseen milloin mahdollisesti tämä alkaa, vastaus no.......Kyllä siihen useampi vuosi menee vielä, eli ei taaskaan tarvitse tehdä muuta, kuin puhua.
Kilpilahden alueella voisi olla jollain lailla mahdollista koelaitos. Siellä on sähköä, vettä, sopivaa infra, kulutusta ja kokemusta yleensä kaasujen käsittelystä ja raskasta kalustoa käyttämään sitä esim. muutama säiliöauto. Jyväskylän liikennelaitokselle voi itku. Se on hiukan eri luokan hanke, kuin raskaan kaluston D korttipiste tien varteen. Bensiinillä ei edes onnistu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kilpilahden alueella voisi olla jollain lailla mahdollista koelaitos. Siellä on sähköä, vettä, sopivaa infra, kulutusta ja kokemusta yleensä kaasujen käsittelystä ja raskasta kalustoa käyttämään sitä esim. muutama säiliöauto. Jyväskylän liikennelaitokselle voi itku. Se on hiukan eri luokan hanke, kuin raskaan kaluston D korttipiste tien varteen. Bensiinillä ei edes onnistu.
Neste ilmoitti Kilpilahden vetyhankkeen lykkäämisestä, kun menee heikosti ja joutuu laittamaan ihan omia rahoja siihen jo alkuun epämääräiseen hankkeeseen. Että sen pituinen se.......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neste ilmoitti Kilpilahden vetyhankkeen lykkäämisestä, kun menee heikosti ja joutuu laittamaan ihan omia rahoja siihen jo alkuun epämääräiseen hankkeeseen. Että sen pituinen se.......
Niistä julkisuuteen taannoin ilmoitetuista yli 25:stä hankkeesta tällä hetkellä Suomessa etenee 5 kpl. ja YKSIKÄÄN EI henkilöautoliikenteeseen, vaan koelaitoksia teräksen valmistamiseen tms.
- Anonyymi
Nyt näyttää hyvältä 👍
- Anonyymi
Näin ne vetyasiat etenevät 👍
- Anonyymi
Maailmalla on lopetettu useita vetyajoneuvokokeiluita ja palattu takaisin täyssähkön tai dieselin pariin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18057280/yksikaan-vetyajoneuvo-ei-tule-pitkassa-juoksussa-halvemmaksi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17112558/vetybussit-eivat-parjaa-kilpailussa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18099766/vetyjunilla-ei-parjaa-kilpailussa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17710443/vetykuorma-autot-eivat-ole-kilpailukykyisia-viela-pitkaan-aikaan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17744061/parjaako-vetykuorma-autolla-kilpailussa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17768102/vetygeneraattorin-alyton-hinta-joka-ei-menesty-kilpailussa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17994861/todisteita-etta-vetyautot-ovat-havinneet-kisan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18531011/vetyautojen-ostajat-kokeneet-tulleensa-huijatuksi-ja-nostaneet-oikeuskanteen-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18225145/vetyfanaatikot-eivat-sieda-faktapohjaista-tieteellista-keskustelua-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17752830/japani-on-epaonnistunut-vetytaloudessa-ja-vetyautoilussa- - Anonyymi
Tämä vaikuttaa huikealta!
- Anonyymi
Hyvin tulee vetybusseja Jyväskylään 👍
- Anonyymi
Tämä on tulevaisuutta!
- Anonyymi
Vaan ei koskaan tätä päivää.
- Anonyymi
Tässä on tulevaisuus.
- Anonyymi
Huippua!
- Anonyymi
Hyvä juttu että vetybussit tulevat.
- Anonyymi
Kuulostaa todella hyvältä 👍
- Anonyymi
Upeaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .744344Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503085Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333055Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952136Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171249Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 741176
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291045- 611032
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973