Vetybusseja Jyväskylään

Anonyymi-ap

29

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mahtavaa!

    • Anonyymi

      Loistavaa!

    • Anonyymi

      Huikeaa!

    • Anonyymi

      Mistä se vety repäistään, kun sähkö loppuu.

    • Anonyymi

      Ja ei maksa kuin noin 800 000e kappale plus mahdollisesti selvästi kalliimpi vety energiana kuin sähkö, joten taloudellisesti tuossa ei ole mitään järkeä. Hinta peilattu Barcelonan linkistä.

      Onko Toyota myynyt todella halvalla vetybussit kuitenkin, jotta niistä päästään eroon kuten Miraille kävi aiemmin?

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18281941/vety-toyota-83-alennuksella

      https://caetanobus.pt/wp-content/uploads/2023/05/H2.City-Gold.pdf

      https://www.electrive.com/2020/09/24/barcelona-orders-eight-hydrogen-buses-from-caetano/

    • Anonyymi

      Vai onko ne jonkun kolmannen osapuolen (Cefmof?) omistuksessa. Kaupungin uutisessa puhutaan vaan siitä, että kyseessä on hanke ja autot voidaan integroida kaupunkiliikenteeseen, joten kuvittelisin että kaupunki tai KA ei niitä ainakaan vielä omista

    • Anonyymi

      Erinomaista!

    • Anonyymi

      Mainiota!

    • Anonyymi

      Fantastista!

    • Anonyymi

      Ihanaa!

    • Anonyymi

      Jyväskyläläisiä kusetettu? Toivottavasti ei mene kaupungin rahoja hukkaan tällaiseen pelleilyyn.

      • Anonyymi

        Olisi mielenkiintoista saada parempi tieto koko hankkeesta. Rahoituksen valtion osuudesta, kaupungin osuudesta, laina tms. rahoituksen osuudesta. Rakennuslupa- ja turvallisuusasioista. Ei kai joku kaupunginjohtaja pysty päättämään tuon kokoluokan asiaa, tarvinnee hallituksen esityksen ja valtuuston päätöksen. Lopulliset käyttökustannukset ja vertailulaskelmat biopolttoaine, sähkö, vety ja sähköinen raideliikenne, todelliset päästövähennykset. Mielenkiinnolla odotetaan, vaikka ei Jyväskylästä ollakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista saada parempi tieto koko hankkeesta. Rahoituksen valtion osuudesta, kaupungin osuudesta, laina tms. rahoituksen osuudesta. Rakennuslupa- ja turvallisuusasioista. Ei kai joku kaupunginjohtaja pysty päättämään tuon kokoluokan asiaa, tarvinnee hallituksen esityksen ja valtuuston päätöksen. Lopulliset käyttökustannukset ja vertailulaskelmat biopolttoaine, sähkö, vety ja sähköinen raideliikenne, todelliset päästövähennykset. Mielenkiinnolla odotetaan, vaikka ei Jyväskylästä ollakaan.

        Todelliset päästövähennykset ovat kiistaatomat sähköisessä raideliikenteessä ja matkustaja/rahti volyymit ylivoimaiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todelliset päästövähennykset ovat kiistaatomat sähköisessä raideliikenteessä ja matkustaja/rahti volyymit ylivoimaiset

        Kiire tulee. Esim luvat ja valitukset ottaa oman aikansa. Rakentaminen jne. Joukkoliikenteen selvitys. Aika keskeneräisen kuuloista on. Koko vetytalous on tapa lykätä todellisia päästövähennyksiä tulevaisuuteen. Vantaan jätepolttolaitoksen co2 päästöjen keruu ja kuskaaminen jonnekin porareikään. Samoin tämä. Herra sanoi jotenkin " tekniikka on olemassa laitteistoja on valmistettu, kuljetusalusten valinta aloitettu, infra on kesken...jne. Kysymykseen milloin mahdollisesti tämä alkaa, vastaus no.......Kyllä siihen useampi vuosi menee vielä, eli ei taaskaan tarvitse tehdä muuta, kuin puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiire tulee. Esim luvat ja valitukset ottaa oman aikansa. Rakentaminen jne. Joukkoliikenteen selvitys. Aika keskeneräisen kuuloista on. Koko vetytalous on tapa lykätä todellisia päästövähennyksiä tulevaisuuteen. Vantaan jätepolttolaitoksen co2 päästöjen keruu ja kuskaaminen jonnekin porareikään. Samoin tämä. Herra sanoi jotenkin " tekniikka on olemassa laitteistoja on valmistettu, kuljetusalusten valinta aloitettu, infra on kesken...jne. Kysymykseen milloin mahdollisesti tämä alkaa, vastaus no.......Kyllä siihen useampi vuosi menee vielä, eli ei taaskaan tarvitse tehdä muuta, kuin puhua.

        Kilpilahden alueella voisi olla jollain lailla mahdollista koelaitos. Siellä on sähköä, vettä, sopivaa infra, kulutusta ja kokemusta yleensä kaasujen käsittelystä ja raskasta kalustoa käyttämään sitä esim. muutama säiliöauto. Jyväskylän liikennelaitokselle voi itku. Se on hiukan eri luokan hanke, kuin raskaan kaluston D korttipiste tien varteen. Bensiinillä ei edes onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpilahden alueella voisi olla jollain lailla mahdollista koelaitos. Siellä on sähköä, vettä, sopivaa infra, kulutusta ja kokemusta yleensä kaasujen käsittelystä ja raskasta kalustoa käyttämään sitä esim. muutama säiliöauto. Jyväskylän liikennelaitokselle voi itku. Se on hiukan eri luokan hanke, kuin raskaan kaluston D korttipiste tien varteen. Bensiinillä ei edes onnistu.

        Neste ilmoitti Kilpilahden vetyhankkeen lykkäämisestä, kun menee heikosti ja joutuu laittamaan ihan omia rahoja siihen jo alkuun epämääräiseen hankkeeseen. Että sen pituinen se.......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neste ilmoitti Kilpilahden vetyhankkeen lykkäämisestä, kun menee heikosti ja joutuu laittamaan ihan omia rahoja siihen jo alkuun epämääräiseen hankkeeseen. Että sen pituinen se.......

        Niistä julkisuuteen taannoin ilmoitetuista yli 25:stä hankkeesta tällä hetkellä Suomessa etenee 5 kpl. ja YKSIKÄÄN EI henkilöautoliikenteeseen, vaan koelaitoksia teräksen valmistamiseen tms.


    • Anonyymi

      Nyt näyttää hyvältä 👍

    • Anonyymi

      Näin ne vetyasiat etenevät 👍

    • Anonyymi

      Tämä vaikuttaa huikealta!

    • Anonyymi

      Hyvin tulee vetybusseja Jyväskylään 👍

    • Anonyymi

      Tämä on tulevaisuutta!

      • Anonyymi

        Vaan ei koskaan tätä päivää.


    • Anonyymi

      Tässä on tulevaisuus.

    • Anonyymi

      Huippua!

    • Anonyymi

      Hyvä juttu että vetybussit tulevat.

    • Anonyymi

      Kuulostaa todella hyvältä 👍

    • Anonyymi

      Upeaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      74
      4344
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3085
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      3055
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      395
      2136
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      217
      1249
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1193
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      74
      1176
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1045
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      61
      1032
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe