Miksi juutalaiset eivät ole aina asuneet Lähi-idässä?

Anonyymi-ap

Milloin Jumala lupasi maa-alueen juutalaisille?

150

770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

'
      *

SIKSI - Kun MYRKYN-Vihreät EloKapinalliset - Ei Anna Asua Siellä !

*
      '

• Anonyymi

Hakutulos
        israel:vt:x
        1. 1.Moos. 32:28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut".

2. 1.Moos. 32:32 Sentähden israelilaiset eivät vielä tänäkään päivänä syö reisijännettä, joka kulkee lonkkaluun yli; sillä hän iski Jaakobia lonkkaluuhun, reisijänteen kohdalle.

3. 1.Moos. 33:20 Ja hän pystytti siihen alttarin ja antoi sille nimen Eel, Israelin Jumala.

4. 1.Moos. 34:7 Ja Jaakobin pojat tulivat kedolta. Kuultuaan, mitä oli tapahtunut, miehet sydäntyivät ja vihastuivat kovin siitä, että hän oli tehnyt häpeällisen teon Israelissa, kun oli maannut Jaakobin tyttären; sillä semmoista ei saa tehdä.

5. 1.Moos. 35:10 Ja Jumala sanoi hänelle: "Sinun nimesi on Jaakob; mutta älköön sinua enää kutsuttako Jaakobiksi, vaan nimesi olkoon Israel". - Niin hän sai nimen Israel.

6. 1.Moos. 35:21 Ja Israel lähti liikkeelle sieltä ja pystytti telttansa tuolle puolen Karjatornia.

7. 1.Moos. 35:22 Ja tapahtui, kun Israel asui siinä maassa, että Ruuben meni ja makasi Bilhan, isänsä sivuvaimon, kanssa. Ja Israel sai sen kuulla.

8. 1.Moos. 36:31 Ja nämä olivat ne kuninkaat, jotka hallitsivat Edomin maassa, ennenkuin yksikään kuningas oli hallinnut israelilaisia:

9. 1.Moos. 37:3 Ja Israel rakasti Joosefia enemmän kuin kaikkia muita poikiansa, koska hän oli syntynyt hänelle hänen vanhalla iällänsä, ja hän teetti hänelle pitkäliepeisen, hihallisen ihokkaan.

10. 1.Moos. 37:13 sanoi Israel Joosefille: "Sinun veljesi ovat paimenessa Sikemissä; tule, minä lähetän sinut heidän luokseen". Hän vastasi: "Tässä olen".

11. 1.Moos. 42:5 Niin Israelin pojat tulivat muiden tulijain mukana ostamaan viljaa, sillä Kanaanin maassa oli nälänhätä.

12. 1.Moos. 43:6 Israel sanoi: "Minkätähden teitte niin pahasti minua kohtaan, että ilmaisitte tuolle miehelle teillä olevan vielä veljen?"

13. 1.Moos. 43:8 Ja Juuda sanoi isällensä Israelille: "Anna nuorukaisen seurata minun mukanani, niin me nousemme ja lähdemme matkalle, että jäisimme eloon, sekä me että sinä ja vaimomme ja lapsemme, emmekä kuolisi.

14. 1.Moos. 43:11 Silloin heidän isänsä Israel sanoi heille: "Jos niin on, tehkää ainakin tämä: ottakaa säkkeihinne maan parhaimpia tuotteita ja viekää ne sille miehelle lahjaksi: vähän balsamia ja vähän hunajaa, kumihartsia ja hajupihkaa, pähkinöitä ja manteleita.

15. 1.Moos. 45:21 Israelin pojat tekivät niin, ja Joosef antoi heille vaunuja faraon käskyn mukaan sekä evästä matkaa varten.

16. 1.Moos. 45:28 Ja Israel sanoi: "Nyt on minulla kyllin; poikani Joosef elää vielä, minä menen häntä katsomaan, ennenkuin kuolen".

17. 1.Moos. 46:1 Niin Israel lähti matkalle mukanaan kaikki, mitä hänellä oli. Ja kun hän saapui Beersebaan, uhrasi hän teurasuhreja isänsä Iisakin Jumalalle.

18. 1.Moos. 46:2 Ja Jumala puhui Israelille näyssä yöllä; hän sanoi: "Jaakob, Jaakob!" Tämä vastasi: "Tässä olen".

19. 1.Moos. 46:5 Ja Jaakob lähti Beersebasta, ja Israelin pojat nostivat isänsä Jaakobin, lapsensa ja vaimonsa vaunuihin, jotka farao oli lähettänyt häntä noutamaan.

• Anonyymi

Nukkumaan idiootti. Toivottavasti viimeisen kerran.

• Anonyymi

Ottais nyt hoitaja sinulta puhelimen pois. Menet hoitajan kanssa kävelylle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hakutulos
        1. 1.Moos. 32:28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut".

2. 1.Moos. 32:32 Sentähden israelilaiset eivät vielä tänäkään päivänä syö reisijännettä, joka kulkee lonkkaluun yli; sillä hän iski Jaakobia lonkkaluuhun, reisijänteen kohdalle.

3. 1.Moos. 33:20 Ja hän pystytti siihen alttarin ja antoi sille nimen Eel, Israelin Jumala.

4. 1.Moos. 34:7 Ja Jaakobin pojat tulivat kedolta. Kuultuaan, mitä oli tapahtunut, miehet sydäntyivät ja vihastuivat kovin siitä, että hän oli tehnyt häpeällisen teon Israelissa, kun oli maannut Jaakobin tyttären; sillä semmoista ei saa tehdä.

5. 1.Moos. 35:10 Ja Jumala sanoi hänelle: "Sinun nimesi on Jaakob; mutta älköön sinua enää kutsuttako Jaakobiksi, vaan nimesi olkoon Israel". - Niin hän sai nimen Israel.

6. 1.Moos. 35:21 Ja Israel lähti liikkeelle sieltä ja pystytti telttansa tuolle puolen Karjatornia.

7. 1.Moos. 35:22 Ja tapahtui, kun Israel asui siinä maassa, että Ruuben meni ja makasi Bilhan, isänsä sivuvaimon, kanssa. Ja Israel sai sen kuulla.

8. 1.Moos. 36:31 Ja nämä olivat ne kuninkaat, jotka hallitsivat Edomin maassa, ennenkuin yksikään kuningas oli hallinnut israelilaisia:

9. 1.Moos. 37:3 Ja Israel rakasti Joosefia enemmän kuin kaikkia muita poikiansa, koska hän oli syntynyt hänelle hänen vanhalla iällänsä, ja hän teetti hänelle pitkäliepeisen, hihallisen ihokkaan.

10. 1.Moos. 37:13 sanoi Israel Joosefille: "Sinun veljesi ovat paimenessa Sikemissä; tule, minä lähetän sinut heidän luokseen". Hän vastasi: "Tässä olen".

11. 1.Moos. 42:5 Niin Israelin pojat tulivat muiden tulijain mukana ostamaan viljaa, sillä Kanaanin maassa oli nälänhätä.

12. 1.Moos. 43:6 Israel sanoi: "Minkätähden teitte niin pahasti minua kohtaan, että ilmaisitte tuolle miehelle teillä olevan vielä veljen?"

13. 1.Moos. 43:8 Ja Juuda sanoi isällensä Israelille: "Anna nuorukaisen seurata minun mukanani, niin me nousemme ja lähdemme matkalle, että jäisimme eloon, sekä me että sinä ja vaimomme ja lapsemme, emmekä kuolisi.

14. 1.Moos. 43:11 Silloin heidän isänsä Israel sanoi heille: "Jos niin on, tehkää ainakin tämä: ottakaa säkkeihinne maan parhaimpia tuotteita ja viekää ne sille miehelle lahjaksi: vähän balsamia ja vähän hunajaa, kumihartsia ja hajupihkaa, pähkinöitä ja manteleita.

15. 1.Moos. 45:21 Israelin pojat tekivät niin, ja Joosef antoi heille vaunuja faraon käskyn mukaan sekä evästä matkaa varten.

16. 1.Moos. 45:28 Ja Israel sanoi: "Nyt on minulla kyllin; poikani Joosef elää vielä, minä menen häntä katsomaan, ennenkuin kuolen".

17. 1.Moos. 46:1 Niin Israel lähti matkalle mukanaan kaikki, mitä hänellä oli. Ja kun hän saapui Beersebaan, uhrasi hän teurasuhreja isänsä Iisakin Jumalalle.

18. 1.Moos. 46:2 Ja Jumala puhui Israelille näyssä yöllä; hän sanoi: "Jaakob, Jaakob!" Tämä vastasi: "Tässä olen".

19. 1.Moos. 46:5 Ja Jaakob lähti Beersebasta, ja Israelin pojat nostivat isänsä Jaakobin, lapsensa ja vaimonsa vaunuihin, jotka farao oli lähettänyt häntä noutamaan.

Israeliiin ja sen naapuri maihin saadaan rauha vain ja ainostaan Venäläisellä Sarmat 2 Ohjuksella jota Israelin maailman paras ilmatorjuntakaan ei kykene torjumaan.
        Venäjällä on pienempiäkin ydinaseita mutta niitä on helpompi torjua.
        76 vuotta on yritetty neuvotella ja hullummaksi homma vaan on mennyt,joten vaihtoehtoja ei ole muuta kuin lopettaa kerralla tai antaa homman jatkua.

https://fi.wikipedia.org/wiki/RS-28_Sarmat

Se vaan on ikävä kyllä niin tehokas että siinä menee monta naapuri maata yhdelllä iskulla.
        Sen tuhovoima on 2000 x hirosiman ydinpommiin verratuna.

Voi olla että se estää sen käytön ,riiippuu pitkälti mikä on Israelin vastaus Iraniin joka on Venäjän liittolainen.

Tietenkin on mahdollista että sarmattia laimennetaan ,siis ei panna täyttä lastia siihen ydintä.

Iranillakin on arveltu olevan ydinase,mutta ei ne saa sitä Israeliiin edes ammuttua vaikka oisikin ,Israelilla on niin hyvät torjunta järjestelmät. paskat menee taivaan tuuliin ja pienet jäämät laskeutuu minne tuuli kuljettaa luultavasti Iraniin suurin osa ..riippuuu tuulen suunnasta. (voihan ne tulla Eu alueellekin ) Israelhan on niin lähellä Eu aluettta että pimeällä voi seurata tuota ilotulitusta Eu:sta käsin kun isot pojat leikkii ja kansa kärsii. Semoistahan se Politikointi on !
        Suomessakin Politikot laittaa kaikki rahat peliiin että Ukrainassa saadaan tapettua ihmisiä ja särjettyä taloja ja maa on lamassa ja korviaan myöten velassa. Semmoista se Politikointi on !
        Politikkojen etu on aina ollut sota ,sota on politikkojen kulta aikaa siksi ne provosoi sodan ja kansa kärsii ja maksaa....sellaista politikonti on .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nukkumaan idiootti. Toivottavasti viimeisen kerran.

Antakaahan poikain leikkiä Israelissa (Ja Ukrainassa myös) Politkothan (siis me kansa) tätä hommaa rahoittaa pitäähän kansalle jotain sirkushuvia olla kun ilotulitustta on mukava seurata.
        Tämä tulee meille maksaville kansalaisille niin kalliiksi että kyllä jotain nähtävää pitäää sen rahan edestä saada.
        Ajatelkaa millaiseen lamaan Suomikin on ajettu ja velkaannuttu ja leikattu ja veroja korotettu vaikka ei me paljoa Israeliin ole rahaa puskettukkaan ,suurin osa Ukrainaan.

Tällaistahan se politikointi on aina ollut iän kaiken että politikot provosoi kansan ja kansallisuudet ja rodut ja uskoonot toisiaan vastaan ja välillä ne yhdistelee ja sekoittelee uskontoja ja rotuja ja sukupuolia jopa (kuten Eu..sa ja Suomessa on tehty) että saadaan myöhemmin oikein kunnon kahina aikaan
        POLITKOT ON MELKO KETTUJA ! NE OTTAA HYÖDYN SIIS RAHAT ITSELLE MUTTA EI TAISTELE ITSE VAAN KÄSKEVÄT TAVALLISIA KANSALAISIA TAPPAMAAN JA TULEMAAN TAPETUIKSI.

Israel on tehnyt poikkeuksen vanhaan sääntööön ja alkanut tappamaan vihollisten politikkoja ja sotilas johtajia,tämä on uus ilmiö joka ei ole ennen ollut muodissa ,se voi laukaista ydinsodan.Koska politikotkaan ei enään ole turvassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Hakutulos

"SIIONISTIEN TARINOITA"!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hakutulos

Joka tapauksessa laskea vuodet maailman luomisesta Nooan syntymään 1506:ksi ja Nooan syntymästä arkin valmistumiseen, yleisen vedenpaisumuksen aikaan, 600:ksi (olkoot vuodet aurinkoisia, tai kuu, tai kymmenen sekoitus) Olen sitä mieltä, että pyhissä kirjoituksissa käytetään aurinko vuosia. Ja näiden 600 vuoden lopussa Nooa meni arkkiin pelastuakseen vedenpaisumuksesta. Tämä vedenpaisumus oli yleinen ja kesti vuoden ja kaksi kuukautta. Ja 295 vuotta kului vedenpaisumuksen lopusta Abrahamin syntymään ja 100 siitä Iisakin syntymään. Ja 60 vuotta myöhemmin Jaakob syntyi. 130 vuotta kului hänen saapumisestaan ​​Egyptiin ja sen jälkeen, kun hän tuli sieltä pois. Jaakobin Egyptiin tulon ja maastamuuton välillä kului 430 vuotta.
        Ulos Muutosta Salomon temppelin rakentamiseen neljäntenä hallitusvuotena, 480 vuotta. Pyhien kirjoitusten laskelmien mukaan temppelin rakentamisesta Jeesuksen Kristuksen aikaan kului 490 vuotta. Näin ollen tämä pyhästä kirjoituksesta kerätty laskelmani on noin 4 173 vuotta ja 8 kuukautta, enemmän tai vähemmän. Koska lahkoja on niin monenlaisia, en mene Jeesuksen Kristuksen pidemmälle.

• Anonyymi

Jeesus on uusi Israel uusi kantaisä josta kaikki katsotaan ennen mukaan Ei lihan ei etnisyyden Eikä minkään muunkaan mukaan, vaan hengen: Rakastatko Jeesusta; tie totuus ja elämä siinä on rakkauden tie.

• Anonyymi

Kyllä. Vaan:

Uusi ja "uusi"; on Taivaan Isä ja Luoja ja Pyhä Henki, ettei siinä nyt mitään sen vaikeaselkoisempaa ole.

Mooses siis, seuraten Luojaa, oli tosiasiallisesti Kristitty.

• Anonyymi

Lukekaa Mark Twainin ja Herman Melvillen matkakertomukset.
      Ottomaanit perivät veron kasvavista puista ja alue autioitui.

• Anonyymi

Sitten kun britit antoi alueen, jolla asui jo palestiinalaisia muutama miljoona, puhuttiin Israelin ja Palestiinan valtion perustamisesta. Kun ei tuntunut reilulta antaa toisten koteja amerikasta muuttaville juutalaisille.

Toki toisen maailmansodan hirmuaikojen jälkeen juutalaiset ansaitsivat maansa.
      Ja meillä länsimaissa oli kollektiivinen häpeä siitä, että annoimme kauheuksien tapahtua! Ok, kaikki eivät tienneet. Monet tiesivät jo 1930-luvulla, kun heitä kutsuttiin loisiksi, erotettiin kouluista ja viroista ja kulkivat keltainen Davidin tähti takissa. Kun asuntoja ryöstettiin, kauppoja rikottiin ja sitten heitä alkoi hävitä!

• Anonyymi

< kun heitä kutsuttiin loisiksi, <<
        Mikä oli syy? mistä ansiosta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hitler kertoo teoksessaan Mein Kampf, että natsien tavoite on ajaa juutalaiset Saksasta.
        Kirjassaan Hitler myös väitti, että arjalaiset – puhtain, älykkäin ja vahvin rotu – olisivat vaarassa tuhoutua, mikäli he sekaantuisivat alempaan juutalaiseen rotuun, joka hänen silmissään oli kaiken pahan alku ja juuri.

Ylirotuun, herrakansaan, kuuluminen veti puoleensa ihmisiä, joilla oli huonot olot, takana häpeällinen rauha, jossa Saksa tuomittiin raskaasti. Näyttää olevan niin, että joidenkin itsetunto kohenee, kun on joku huonompi,tyhmempi,heikompi. Ihan vaikka vaan propagandassa. Loisiksi aletiin kutsua, että ajatus juutalaisista ihmisinä saadaan unohdettua ja kohdella heitä vihollisina, joita ei tule suvaita. Vihaaminen tarvitsee kohteen. Rakastaa voi yleisemmin.

Mutta sittemppin alirotuisia tuli vastaa joka maassa. Muitakin kuin juutalaisia. Romanit olivat yksi suuri etninen ryhmä, jota tuhottiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisia kutsuttiin loisiksi, koska he menestyivät taloudellisesti ja älyllisesti. He eivät useiden Euroopan valtioiden lakien mukaan saaneet esim omistaa ja viljella maata. Saksassa yliopistojen professoreista, lääkäreistä sekä liike- ja pankkielämän edustajissa oli todella paljon juutalaisia verrattuna heidän osuutensa koko väestöstä. Silloiset työtä vieroksuvat ja rikolliset syyttivät kateuden takia juutalaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisia kutsuttiin loisiksi, koska he menestyivät taloudellisesti ja älyllisesti. He eivät useiden Euroopan valtioiden lakien mukaan saaneet esim omistaa ja viljella maata. Saksassa yliopistojen professoreista, lääkäreistä sekä liike- ja pankkielämän edustajissa oli todella paljon juutalaisia verrattuna heidän osuutensa koko väestöstä. Silloiset työtä vieroksuvat ja rikolliset syyttivät kateuden takia juutalaisia.

Oveluus, salakavaluus, kierous, petkuttaminen, petoksellisuus jne "hyveet" kykenevät rakentamaan etuja jolla ansoittaa toiset ja menestyä / kukoistaa itse.

Tuo on tosin erisuurta kuin aito älyllinen menestyminen; innovointi. Ja täysin eri asia kuin viisaus.

Mutta kaikillahan suuntansa ja sitä rataa.

• Anonyymi kirjoitti:

"EI JUUTALAISVAINOJA OLE OLLUT KOSKAAN"!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hitler kertoo teoksessaan Mein Kampf, että natsien tavoite on ajaa juutalaiset Saksasta.
        Kirjassaan Hitler myös väitti, että arjalaiset – puhtain, älykkäin ja vahvin rotu – olisivat vaarassa tuhoutua, mikäli he sekaantuisivat alempaan juutalaiseen rotuun, joka hänen silmissään oli kaiken pahan alku ja juuri.

Ylirotuun, herrakansaan, kuuluminen veti puoleensa ihmisiä, joilla oli huonot olot, takana häpeällinen rauha, jossa Saksa tuomittiin raskaasti. Näyttää olevan niin, että joidenkin itsetunto kohenee, kun on joku huonompi,tyhmempi,heikompi. Ihan vaikka vaan propagandassa. Loisiksi aletiin kutsua, että ajatus juutalaisista ihmisinä saadaan unohdettua ja kohdella heitä vihollisina, joita ei tule suvaita. Vihaaminen tarvitsee kohteen. Rakastaa voi yleisemmin.

Mutta sittemppin alirotuisia tuli vastaa joka maassa. Muitakin kuin juutalaisia. Romanit olivat yksi suuri etninen ryhmä, jota tuhottiin.

Benjamin Freedman syyttää kirjassaan heimoveljiään kasaarialkuperänsä tahallisesta salaamisesta, jotta nämä saisivat kristityt uskomaan, että heidän alkuperäinen kotimaansa olisi Palestiina, vaikka se todellisuudessa onkin jossain Keski-Aasiassa.

Benjamin Freedman kääntyi heimoveljiään vastaan ja käytti suuren osan omaisuudestaan tiedottamiseen juutalaisten kasaarialkuperästä. Hän ei hyväksynyt, että kasaarit käyttivät itsestään nimitystä "juutalainen", vaan
        nimitti heitä "niin sanotuiksi juutalaisiksi" ("self-styled jews"). Freedman piti Israelin perustamista kaikkien pahana kansainvälisenä rikoksena, sillä hän pelkäsi sen saattavan johtaa jopa kolmanteen maailmansotaan.

Kasaarit olivat turkkilais-mongolidinen kansa, joka oli sukua hunneille.

Kasaarit olivat kovasti mieltyneitä sotimiseen ja sen seurauksena Aasian muut kansat ajoivat kasaarit länteen.

Kasaarit valtasivat ajanlaskumme ensimmäisinä vuosisatoina suuren alueen Mustanmeren ja Kaspian meren pohjoispuolelta eli Etelä-Venäjältä. Sinne he perustivat suurvallan alistettuaan alueen 25 maanviljelystä harrastavaa kansaa.

Valtakunta oli mahtavimmillaan 700- ja 800-luvuilla, jolloin se oli kiistatta Euroopan mahtavin valtio. Noin 1000 jkr. venäläiset voittivat kasaarit, jolloin osa kasaariylimystöstä pakeni Eurooppaan lähinnä Unkariin ja Espanjaan.

Mutta varsinainen monimiljoonainen kansa jäi paikalleen ja tästä muodostui Itä-Euroopan ja Etelä-Venäjän kasaariväestö, joka käsitti 1900-luvun alussa noin yksitoista miljoonaa ihmistä.

Juutalaisen tietosanakirjan mukaan kasaarit olivat ryöstelyyn taipuvainen ja hyvin kostonhimoinen kansa. Juutalainen tietosanakirja mainitsee ns. itäjuutalaisten (ashke-natsi) polveutuvan kasaareista. (Itäjuutalaiset valloittivat Palestiinan)

• Anonyymi

EU on Nazien neljäs valtakunta.
        NaZionistit soluttivat Suomen 77 vuotta sitten, Usan 100 vuotta sitten.

NaZionistien Neljäs Valtakunta (Neljäs Teollinen Vallankumous/ The Great Reset (Zionisti Klaus Schwab WEF, hänen isä oli nazi), Agenda 21/30, Event 201, Internet Of Bodies, 6uild 6ack 6etter, New Normal)

Kaikki sodat on NaZionistien järjestämiä, ja gentilet saadaan vapaaehtoisesti lähtemään rintamille tappamaan toisiaan, tykinruaksi ja polkemaan miinoja.

Samat Zionisti-banksterit rahoittavat sodan kumpaakin osapuolta ja korjaavat lopuksi koko potin.

Nazit eivät kadonneet minnekään, vaan kutsuvat itseään nyt myös Zionisteiksi.

Itse asiassa ovat kutsuneet jo 1800 luvun lopussa pidetystä ensimmäisestä Zionistien Congressista lähtien.

Tällöin poliittinen Zionismi tuli tietoiseksi itsestään.

(1897.08.29-31
        *FIRST ZIONIST CONGRESS* is convened (29 August); adoption of the Basle Switzerland program, calling for the establishment of a national home for the Jews in the Land of Israel; Theodor Herzl, the congress' initiator, writes in his journal: "In Basle I founded the Jewish State... In ... fifty years, everyone will realize it. Zionist Organization is founded; Theodor Herzl is elected president.)

Vain toistakymmentä jokavuotista Zionistien Congressia myöhemmin, Eurooppa ja Venäjä oli täysin sekaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EU on Nazien neljäs valtakunta.
        NaZionistit soluttivat Suomen 77 vuotta sitten, Usan 100 vuotta sitten.

NaZionistien Neljäs Valtakunta (Neljäs Teollinen Vallankumous/ The Great Reset (Zionisti Klaus Schwab WEF, hänen isä oli nazi), Agenda 21/30, Event 201, Internet Of Bodies, 6uild 6ack 6etter, New Normal)

Kaikki sodat on NaZionistien järjestämiä, ja gentilet saadaan vapaaehtoisesti lähtemään rintamille tappamaan toisiaan, tykinruaksi ja polkemaan miinoja.

Samat Zionisti-banksterit rahoittavat sodan kumpaakin osapuolta ja korjaavat lopuksi koko potin.

Nazit eivät kadonneet minnekään, vaan kutsuvat itseään nyt myös Zionisteiksi.

Itse asiassa ovat kutsuneet jo 1800 luvun lopussa pidetystä ensimmäisestä Zionistien Congressista lähtien.

Tällöin poliittinen Zionismi tuli tietoiseksi itsestään.

(1897.08.29-31
        *FIRST ZIONIST CONGRESS* is convened (29 August); adoption of the Basle Switzerland program, calling for the establishment of a national home for the Jews in the Land of Israel; Theodor Herzl, the congress' initiator, writes in his journal: "In Basle I founded the Jewish State... In ... fifty years, everyone will realize it. Zionist Organization is founded; Theodor Herzl is elected president.)

Vain toistakymmentä jokavuotista Zionistien Congressia myöhemmin, Eurooppa ja Venäjä oli täysin sekaisin.

Alumiinifolio hukassa?

• Anonyymi

On ne juutlaiset siellä 3000v asuneet muslimit taas tuli vasta 600-luvun lopulla alueita valloitamaan.

• Anonyymi

höpön höpön, jutikat tulivat pohjoissyyriasta toisten maita ryöstämään Palestiinaan. Islamin usko tuli 600 luvulla, mutta se on toinen tarina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

höpön höpön, jutikat tulivat pohjoissyyriasta toisten maita ryöstämään Palestiinaan. Islamin usko tuli 600 luvulla, mutta se on toinen tarina.

Mitään palestiina ei ollu 3000v sitten kun juutalalaiset heimot asui aluella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä aluetta kutsuttiin tuolloin Palestiinaksi ja mitä viddua ne jutikat silloin tunki toisten maille, olisivat pysyneet poissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinäkö asuit ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä aluetta kutsuttiin tuolloin Palestiinaksi ja mitä viddua ne jutikat silloin tunki toisten maille, olisivat pysyneet poissa.

Koska mitä enemmän Ilmestyskirjaa satalasissa toteuttaapi, sitä nopeammin ihmiskunnan täystuho ja sitä kautta Luomakunnankin - eli angstaamiset Luojan luonnollista järjestystä vastaan - päätös toteutuu.

Tavoite on ko.silla Luomakunnan entisöityminen.
        Aitoa MEGALOMANIAA, siis.

• Anonyymi

"muslimit taas tuli vasta 600-luvun lopulla alueita valloitamaan."

Jos tuolle tielle lähdetään, niin muistutettakoon, ettei siellä kristittyjäkään ole ollut vielä kuin alle 2000 vuotta. Suurimman osan aikaa vähemmistönä, vieläpä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ennen valkolaiset Amerikasta elänyt eri kansaa myös 4500 eri kieli
        USA ikä on 300 vuotta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettei vain olisi kyseessä ollut palestiinalaiset heimot eivätkä nämä jotka itseään juutalaisiksi sanovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ravistitko ton hihastasi?

• Anonyymi

Miksi se on Lähi-itä? Ei ole oikein lähellä, eikä idässäkään.

• Anonyymi

Ei koskaan, vaan se on pelkkää tarua ja propagandaa.

• Anonyymi

Palestiinan alueen asutus argelogisten kaivausten perusteella ulottuu 10 000 vuoden päähän. Juutaliset eivät ole alueen alkuperäisasukaita, vaan tulivat ryöstämään toisten maat (kuten nytkin). Hallitsivat aluetta noin 300 vuotta, ei sen kauemmin ja jotkut kuvittelee etä niillä maavarkailla olisi ollut jonkinlainen paluuoikeus sinne.
      Jopa ottomaanien hallintoaika oli paljon pitempi.

• Anonyymi

Juutlais heimot on asuneet aluleella jo yli 3000v. Nämä muslimit on laluelle vasta 600-luvun lopussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutlais heimot on asuneet aluleella jo yli 3000v. Nämä muslimit on laluelle vasta 600-luvun lopussa.

Ei näköjään mene jakeluun, kyse ei ole uskonnosta. Ne musulien esi-isät olivat asuneet alueella jo 10 000 vuotta siten, jutikat tunkivat väkisin niitten maille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei näköjään mene jakeluun, kyse ei ole uskonnosta. Ne musulien esi-isät olivat asuneet alueella jo 10 000 vuotta siten, jutikat tunkivat väkisin niitten maille.

Höpsistä , Israel on vanha raamatullis-historiallinen valtio ja juutalaisten kotimaa. heidät karkotettiin diasporaan.
        Ihmiskunta on n. 6-7000 v. vanha.

• Anonyymi

Juuri niin.

• Anonyymi

Raamattuun ei ainakaan kannata vedota pyrkiessä väittämään, että juutalaiset olivat alkuperäisiä asukkaita. Aabraham, jota pidetään juutalaisten ja arabiheimojen kantaisänä, oli kotoisin nykyisen Irakin alueelta.

Juutalaiset polveutuvat Aabrahamin pojasta Iisakista ja arabiheimot Aabrahamin pojasta Ismaelista. Aabrahamin vaimo käski miehensä hankkia lapsen orjattaren kanssa. Sitten hän mustasukkaisena karkotti orjattaren ja pojan erämaahan kuolemaan. Ismaelin äiti pyysi Aabrahamin Jumalalta apua. Jumala pelasti äidin ja pojan erämaasta ja lupasi, että Ismaelista kasvaa myös suuri kansa. Islam (= Jumalan tahtoon alistuminen) syntyi myöhemmin tämän heimon parissa.

Raamattu on täynnä kertomuksia, joissa Israelin heimot valtaavat itselleen elintilaa. He eivät siis olleet alkuperäisiä asukkaita. Vieraita kansoja on myös aina asunut israelilaisten keskellä ja Jumala kehotti kohtelemaan heitä hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi höpönassuja. Juutalaisten ja muslimien esi-isät olivat Aabrahamin poikia ja velipuolia. veljeksiä. Iisak = juutalaisuus, Jeesuksen suku.. Ismael = arabiheimot ja Islam.
        Toorassa, raamatussa että Koraanissa on samat kertomukset. Sen vuoksi juutalaisuutta, kristinuskoa ja islamia kutsutaan Kirjan uskonnoiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi höpönassuja. Juutalaisten ja muslimien esi-isät olivat Aabrahamin poikia ja velipuolia. veljeksiä. Iisak = juutalaisuus, Jeesuksen suku.. Ismael = arabiheimot ja Islam.
        Toorassa, raamatussa että Koraanissa on samat kertomukset. Sen vuoksi juutalaisuutta, kristinuskoa ja islamia kutsutaan Kirjan uskonnoiksi.

Kun kaikki on totta.
        Onkin kaikki silloin valetta.

• Anonyymi kirjoitti:

Höpsistä , Israel on vanha raamatullis-historiallinen valtio ja juutalaisten kotimaa. heidät karkotettiin diasporaan.

"MITES SELITÄT 4 MILJOONAA VUOTTA VANHAN LUURANGON?"!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israelista on löytynyt vanhin ihmisen jäämistö. Se on miljoonia vuosia vanha!

Evoluution tutkimuksessa Israel toimii jälleen edelläkävijänä, kuten jo Tooran syntyaikoina.
        Teknologia on kehittynyt huimasti ajoista "jumala teki savimöykystä ukkelin". Kannattaa edelleen kuunnella, mitä Israel opettaa. Päivittää välillä tietolähde.

• Anonyymi

Mitä joku watun jumala mitään lupaa, eihän mitään jumalaa ole ollut koskaan olemassakaan. Tuolla verukkeella kuka tahansa voisi sanoa omistavansa vaikka mitä jne.... kun jumala lupasi, hihii!

• Anonyymi

Ateistiuskovaisen julistusta ,,,,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kuitenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kuitenkin.

Uskovaiset himoitsee saada ampua ydinohjuksilla toisia uskovaisia lähi-idässä, että semmonen moraalikäsitys uskovaisilla :)

• Anonyymi

Luojan ja Mooseksien välillä oli Elävä Yhteys.
        Kun Luojalle käännettiin selkä ko. Yhteys oli siltä istumalta entinen.

Jeesus sittemmin tarjosi samaisen Yhteyden vapaaehtoisesti nöyrille; Yksikertaisille, joista kieroudet loistavat poissaolollaan.

Jos tuohon liittää vielä altruismin, ikuisuuskuvioiden voiton alku on jo varma. Jos siitä sitten rukoilee hitusen, niin Yhteys ajan mittaan ns. syntyy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovainen ateisti ei kiistä jumalaa. Ainoastaan teidän määrittelemän jumalan. Sitä pitää joskus korostaa, koska etenkin kristityt on niin vitun rasittavia vääntäjiä.

Siinä on eroa, onko ateisti vai uskovainen ateisti.

Uskovainen on aina uskossa.
        Uskovainen ei kiistä jumalaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovaiset himoitsee saada ampua ydinohjuksilla toisia uskovaisia lähi-idässä, että semmonen moraalikäsitys uskovaisilla :)

Vasemmisto vaan pystyttää olkiukkoja ja pahoinpitelee teoksiaan niin että kahut vain pölisee, ihan syväntä riipasee kun kahtelee vasemmiston propalestiina aktivismia.

• Anonyymi

Antoiko Luther juutalaisista valheellisen lausunnon läimimäisittään vai totesiko heidän tekonsa.

• Anonyymi

Sekä että.
        Jos kaikki Lutherin nimiin laitettu tuotanto on tosiaan Lutherin kynästä, on pakko todeta, että hän on ollut mielisairas.
        Mutta ovatko kaikki kirjoitukset todella hänen?

• Anonyymi

Hajo sanoi, että juutalaisissa voisi olla jotain hyvääkin.

https://x.com/narrative_hole/status/1757072806682976725

• Anonyymi

Tätä samaa juutalaiset tekee Gazassa ja Länsirannalla. Siellä ihmiset on ala rotuisia.
      Vievät heiltä ihmisarvon.

Israel edustaa globalis mia ja kulttuurin marxilaisuutta. Ja ratsastaa ja rahastaa Jeesuksella.
      Kulttuuri Marxilaisuutta Samoin Patmos, Radio Dei, KD; IRR-TV Israelin ystävät ja homo ja abortti kirkko: puhuu toista, mutta todellisuus toimii toisin

• Anonyymi

Hitler oli koprofiili,narkkari ja kasvissyöjä

• Anonyymi

No Hitlerilä oli kuitenkin oma maansa. Ja palkittu sotasankari. Kerro jotain, miten Hitler ajoi omaa etuaan, eikä Saksan kansan etua? Niinpä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hitler oli koprofiili,narkkari ja kasvissyöjä

Älä unohda eläinrakasta ja kuvataiteilijaa.

• Anonyymi

Vasemmisto pystyttää olkiukkojaan juutalaisista aivan kuten heijän aate toverinsa kansallissosialistitkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No Hitlerilä oli kuitenkin oma maansa. Ja palkittu sotasankari. Kerro jotain, miten Hitler ajoi omaa etuaan, eikä Saksan kansan etua? Niinpä.

Ajoiko Hitler Saksan kansan etua, kun hänen mielestään kansa saa tuhoutua jos se ei uhraudu hänen puolestaan?

Vaikka Saksan armeija oli käytännössä jo lyöty, ei Aatu suostunut sotaa lopettamaan. Hän aikoi tapattaa koko kansan, koska ”kansa oli pettänyt hänet”. Onneksi hän sitten tappoi vain itsensä.

• Anonyymi

Englanti luovutti hallinnoimansa alueet Euroopasta natsivainoja pakeneville juutalaisille asuinpaikaksi. Siihen perustettiin Israel.

• Anonyymi

No melkein noin, IsoBritannia luovutti alueen mandaatin YK:lle, jossa usa osti ja painosti ääniä israelin tunnustamiseksi. Tilannehan oli se että ensimmäisessä äänestyksessä ei mennyt läpi, tarvittiin dollareita ja painostusta.

• Anonyymi

Vuoden 1948 Nakbassa Israel karkotti massoittain palestiinalaisia kodeistaan, ja otti nämä alueet hallintaansa. Palestiinalaisista tehtiin toisen luokan kansalaisia. Israel on vuosi toisensa jälkeen levittäytynyt syvemmälle palestiinalaisalueille.

Jokaisella kansanryhmällä on oikeus vapauteen, itsenäisyyteen ja ihmisoikeuksiin. Vapaustaistelu ei näin ollen ole terrorismia. Sen kuitenkin pitäisi kohdistua miehittäjään ja sen edustajiin, ei siviileihin. Terrorismin tarkoitus on herättää kauhua sekä huomiota tietylle asialle ja siksi se kohdistuu useimmiten siviileihin.

Vapaustaistelu voi myös lipsahtaa terrorismin puolelle. Hamasin hyökkäys oli terrorismia. Israel on puolestaan terrorisoinut palestiinalaisia jo vuodesta 1948 lähtien. Eikä vain palestiinalaisia.

Äärisionistijärjestö Irgun teki myös terrori-iskun King David hotelliin, jossa oli brittien Palestiinan mandaatin päämaja. Pommi-iskussa kuoli 91 ja haavoittui 46 (brittejä, arabeja, juutalaisia jne.) Outo kiitos siitä, että Britannia ajoi Israelin valtion perustamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No melkein noin, IsoBritannia luovutti alueen mandaatin YK:lle, jossa usa osti ja painosti ääniä israelin tunnustamiseksi. Tilannehan oli se että ensimmäisessä äänestyksessä ei mennyt läpi, tarvittiin dollareita ja painostusta.

Antisemitismikö oli sodan jälkeenkin vielä niin voimissaan, ettei YK meinannut antaa vainotuille paikkaa mihin asettua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho. olipa paksua jöötiä vessanpönttöön.

• Anonyymi

Alue piti siivota homoista ja lesboista jahka toimet on nyt hetken kesken. Olen vähän pahoillani vaikka en puolestanne.

• Anonyymi

He lähtivät ruskeina, ja palasivat valkoisina.

Palestiinan vallanneet "juutalaiset" ovat jotain käännynnäisiä, näillä ei ole minkään valtakunnan historiallisia sukujuuria Palestiinaan.

Palestiinalaiset ovat ainoita oikeita ja alkuperäisiä semiittejä.

• Anonyymi

"Palestiinalaiset ovat ainoita oikeita ja alkuperäisiä semiittejä."

Palestiinassa asui sekä juutalaisia että arabiheimoja. Rauhassa, ilman ongelmia. Ongelmat tulivat eurooppalaisten juutalaisten myötä. Sodan kokemukset raaistavat ja vaurioittavat. Se ilmeni "nuorten vihaisten miesten" äärisionismina, palestiinalaisten massakarkotuksina ja heidän omaisuutensa ryöstöinä. Tälle pohjalle Israelin valtio rakennettiin. Sillä on hinta, jota maksetaan edelleen. Gazan sota ei ainakaan ratkaise ongelmaa. Etnisillä puhdistuksilla on aina seurauksia.

Iran teki muuten juuri ohjusiskun Tel Aviviin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palestiinassa asui sekä juutalaisia että arabiheimoja. Rauhassa, ilman ongelmia. Ongelmat tulivat eurooppalaisten juutalaisten myötä. Sodan kokemukset raaistavat ja vaurioittavat. Se ilmeni "nuorten vihaisten miesten" äärisionismina, palestiinalaisten massakarkotuksina ja heidän omaisuutensa ryöstöinä. Tälle pohjalle Israelin valtio rakennettiin. Sillä on hinta, jota maksetaan edelleen. Gazan sota ei ainakaan ratkaise ongelmaa. Etnisillä puhdistuksilla on aina seurauksia.

"Iran teki muuten juuri ohjusiskun Tel Aviviin".

Raamatun Ilmestyskirjan se Viimeinen Sota alkaa siis toteutua siis, jo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja osui, yksi palestiinalainen pääsi 72 impyen hellään huomaan.

• Anonyymi

Israelin valtion perustaminen nykyiselle paikalle oli suuri virhe. Siperia tai Sahara olisivat olleet hyväksyttäviä paikkoja.

• Anonyymi

Eikös sille aiottu nyttemmin tehdä siiamilainen tosta ukrainasta? Menikö reisille, ehkä. Ehkei, koska aiempihan 50m on nykyään 20m. Vielä hetki kun siellä rys tuhoaa heitä ja karkuun lähtevät ulkomaille monet, niin ovathan jossakin kohtaa jo toisten alla siellä vähemmistönä

1948-120v minkä ihminen maks elää = 2068. Tuossa on maailmanlopun viimeinen vuosi, teoriassa. Käytännössä Luoja kuitenkin lyhentää tuon ajan liekö 2020+7ään, eli 2027 Joulukuuhunko sitten?

Johan tätä "ihmis"kuntamme perseilyä on Jumala vuosiatuhansiakin jo sietänyt

• Anonyymi

Israel on Naton yläpuolella s määrittää mitä maailmassa tapahtuu.

Nato kannatta sekuaalivammaiten perversioiden vallankumousta, globaalista Kulttuuri Marxilaisuutta. Stalinismi uusissa vaatteissa Tekoälyn hahmossa.

Kunnioitetaan samanlaista valhe sopimusta kuin Molotov–Ribbentrop-sopimus.
      YK on kännykkä linjalla kuin puberteetti pojat, kansojen pettämistä ja manipulointia eliitin hyväksi.

• Anonyymi

Mitä jos hakeutuisit hoitoon. Pää on pahasti pehmennyt.

• Anonyymi

Tietenkin.

Mitä rahaa kaikissa organisaatioissa on?

BIS rahaa!

Se jolla raha,
        siitä tuli aikoinaan muiden orjuuttaja

Se jolla rahanpainomonopoli,
        siitä tuli aikoinaan muiden jumala

Helpompi kamelin mennä neulansilmästä kuin varakkaan periä Taivaspaikka
        Tosin poikkeuksiakin löytyy

• Anonyymi

Sellaista "totuutta" vasemmisto päästelee viemäristään.

• Anonyymi

Aiheet ovat aina samat, muslimi siellä, muslimi täällä, muslimi makaa, muslimi istuu, muslimi seisoo.........

• Kardox89

Jos Muslimi siellä istunut
        mitä Israel tekee 70 vuotta ja mitä 100000 USA sotilas he tekevät Islami maailma

• Anonyymi

Seemiläisiä ovat, siitähän termikin anti-semiitti.
      Mitään juutalaisia ole koskaan ollutkaan.

• Anonyymi

Ei suomalaisiakaan ole koskaan ollut vaan omituista kieltä puhuvia muukalaisia jotka onnistuivat valloittamaan tämän maa alueen Venäjältä. Oikeudenmukaista olisi palauttaa tämä keinotekoinen ja toisten maille laittomasti perustettu suomalaisvaltio takaisin sen oikealle omistajalle Venäjälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei suomalaisiakaan ole koskaan ollut vaan omituista kieltä puhuvia muukalaisia jotka onnistuivat valloittamaan tämän maa alueen Venäjältä. Oikeudenmukaista olisi palauttaa tämä keinotekoinen ja toisten maille laittomasti perustettu suomalaisvaltio takaisin sen oikealle omistajalle Venäjälle.

Ruotsi tämän alueen ennen Venäjää omisti. Venäjä ryösti sen Ruotsilta. Venäjä ei siis ole ”oikea omistaja”.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruotsi tämän alueen ennen Venäjää omisti. Venäjä ryösti sen Ruotsilta. Venäjä ei siis ole ”oikea omistaja”.

Kyseessä oli lähinnä 1918 kun valkoiset valloitti Saksan tuella koko Suomen alueen Neuvosto-Venäjältä, joten se oli laiton toisten tontille perustettu keinotekoinen suomalaisvaltion. Rikollinen fanaattinen fennomaaniklikki sulki keskitysleireihinsä viattomia vanhuksia, sairaita, naisia ja lapsia kuolemaan nälkään ja sairauksiin. Nämä valkoiset rosvojoukot olivat tulleet jostain Volgan mutkasta ja huomanneet tilaisuutensa tulleet.

• Anonyymi

Toisen maailmansodan alussa Saksan hallinnoimilla alueilla oli n, 5milj.juutalaista. 6 miljoonaa tuhottiin ja sodan jälkeen oli Euroopassa n, 10 milj juutalaista.
      Kertokaa minulle "yhtälö" ....

• Anonyymi

Yhtälö on se, että olet sekaisin. Euroopassa oli 9.4 milj. juutalaista v. 1933 Hitlerin valtaan astuessa. Holokaustin ja sitä seuranneen Exoduksen jälkeen Eurooppaan jäi noin 3,5 milj. juutalaista. Tuhotuista sekä henkiin jääneistä löytyy myös maakohtaiset tilastot. Valtaosa holokaustin aikana tuhotuista 6 miljoonasta oli juutalaisia, mutta mukana oli myös muita ei-toivottuja ryhmiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhtälö on se, että olet sekaisin. Euroopassa oli 9.4 milj. juutalaista v. 1933 Hitlerin valtaan astuessa. Holokaustin ja sitä seuranneen Exoduksen jälkeen Eurooppaan jäi noin 3,5 milj. juutalaista. Tuhotuista sekä henkiin jääneistä löytyy myös maakohtaiset tilastot. Valtaosa holokaustin aikana tuhotuista 6 miljoonasta oli juutalaisia, mutta mukana oli myös muita ei-toivottuja ryhmiä.

höpön höpön, let sekaisin kuin seinäkello.

• Anonyymi

Tässä yhtälö kaikkeen:

Kehon menehtymisen jälkeen Taivas,
        tai helvetti.

Koska tuo on rajatonta ajaltaan. Ja kaikki muu ohimenevää

• Anonyymi

Voihan hizzipollahit sentää kohta etelä libanonkin on osa israelia.

• Anonyymi

Israel on paatuneita pakanoita niillä ei ole Jeesusta ja vihaavat Jeesusta ei siellä saa julistaa evankeliumia, Ne on Vääräuskoisia noitia ja velhoja,

Edustaa globaalista Kulttuuri Marxilaisuutta. Stalinismi uusissa vaatteissa Tekoälyn hahmossa. Deep State kulta eliitti.
      Saatananpalvojat.: Dei Patmos IRR-TV KD edustavat globaalista Kulttuuri Marxilaisuutta eli Israelia.

• Anonyymi

Jeesus itse oli juutalainen joka perusti oman lahkon jota ruvetiin kutsumaan kristinuskoksi on siis van juutalaisuudesta eronnut lahko tämä kristinusko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus itse oli juutalainen joka perusti oman lahkon jota ruvetiin kutsumaan kristinuskoksi on siis van juutalaisuudesta eronnut lahko tämä kristinusko.

Ei Hän ollut mitään vaan ON.
        Koska ylösnoussut joillain ihmeen tavalla.

Mitä tulee muuhun kertomaasi niin Torahhi sama asia kuin talmutti?

• Anonyymi

En minäkään syö reisijännettä, kuulostaa epäilyttävältä. Mutta olenkin pohjoismainen berserkki, joka syö vain oikeaa lihaa.

• Anonyymi

Matteuksen evankeliumi:
      13:13 Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä.
      13:14 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
      13:15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

Niin paatune ne jota paatunutta Israelia kannattaa, ne ovat vääräuskoisia:Edustaa globaalista Kulttuuri Marxilaisuutta. Stalinismi uusissa vaatteissa Tekoälyn hahmossa. Deep State kulta eliittiä. Niiden omatunto ja sydän on kovettunut alhaisuuden raakuuden tasolle, armoa ja laupeutta he eivät tunne, henkisesti kuolleet Luojansa edessä.

• Anonyymi

"Niiden omatunto ja sydän on kovettunut alhaisuuden raakuuden tasolle, armoa ja laupeutta he eivät tunne, henkisesti kuolleet Luojansa edessä".

Valitettavasti noin.
        Noh, tuonpuoleisissaan ehtinevät ikuisuuden verran sitten katua.

Ehkä jokunen kääntyy vielä, viime hetkillä:

..yksi tuli töihin aamulla toinen myöhemmin Jeesus antoi tosin saman maksu kaikille

tai toki näinkin:

Te tulette etsimään minua, mutta minä sanon nyt teille saman, minkä sanoin juutalaisille: minne minä menen, sinne ette te pääse.

• Anonyymi

<<Jeesus itse oli juutalainen joka perusti oman lahkon jota ruvetiin kutsumaan kristinuskoksi <<
      juutalaise ovat varastaneet Jeesuksen ja ratsastaa ja raastaa Jeesuksella.
      Hävytöntä! Vievät kunnian Jeesukselta. Ja vihaavat Jeesusta eikä Israelissa saa julistaa ristillä vuodatetun veren evankeliumia

Jeesus tuli taivaasta. Jumala itse tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa.

Jeesus on verellään pelastanut koko ihmiskunnan.

• Anonyymi

Juutalaiset saa vapaasti ottaa Jeesuksen vastaan sydämeensä. Se ei ole kielletty, Pääsevät myös Jeesus kansaan.
        Jeesus on Uusi kantaisä. "Uusi liitto Minun veressäni ."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset saa vapaasti ottaa Jeesuksen vastaan sydämeensä. Se ei ole kielletty, Pääsevät myös Jeesus kansaan.
        Jeesus on Uusi kantaisä. "Uusi liitto Minun veressäni ."

Kaikista heimoista ja kansoista on mahdollista nousta Kristinuskoon, totta!

• Anonyymi

Israelissa on paljon messiaanisia juutalaisia, eikä heitä vainota siellä.

• Anonyymi

Ei sellaista lupausta Jumala ole antanut. Se on ihmisen itsensä keksimä väittämä. Näin ihminen käyttää jumalia hyväkseen vallan ja omaisuuksien anastamiseksi.

• Anonyymi

Juu ja niin jumala kuin jeesuskin ovat ihmisten itsensä keksimiä. Satuolentoja vain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ja niin jumala kuin jeesuskin ovat ihmisten itsensä keksimiä. Satuolentoja vain.

Uskiksena pitää vähän laittaa vastaan ja sanoa, että Jumala ei ole ihmisen keksimä.
        Mutta kaikki sen määritelmät ovat, ne mitä meillä on (isä, luoja, poika ym.). Niin sen pitää ollakin, että me voidaan ymmärtää ja hahmottaa jumalaa jotenkin.
        Kaikkia ei jumalan opiskelu ja palvonta kiinnosta ja olkoon niin. Uskokoon kukin mihin haluaa, vaikka sitten "sattumaan" tai "intuitioon"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan kuten sinäkin, kahden pimeiden välissä hetken häilyvä hämärä joka katoaa pimeyteen.

• Anonyymi

Ei milloinkaan.

• Anonyymi

Tämä on oikea vastaus.
        Israelia ei mainita Toorassa.

• Anonyymi

On nämä uskovaiset sitten tosi kaheleita. Lapsena varmaan on syötetty raamattua enemmän kuin ruisleipää.

• Anonyymi

Joillekin Raamattua, toisille talmuttia, kolmansille ateismia, neljänsille saariapaskaa, viidensille agnostisuuksia, kuudensille välinpitämättömyyttä jne

• Anonyymi

Jos uskot niin se toimii niin kuin on luvattu, taivasten lailla, Jeesuksen vuodatettu veri puhdistaa, kun käytäntö toimii samoin kuin periaate, ei ole silloin pahaa se on Jeesus poistanut kuten itse eli.

Utopia on menetelmä.

Nyt on kaikki jumalia ja perversiot kidutus ja saastaisuus tuottaa mielihyvää ja vaurautta, se on jumalattomuutta taikauskoa ja noituutta.

Mielenmuutos on välttämättömyys. Altruismia ja hyvä hyvyyttä armoa ja anteeksiantoa ei eläimet tunne.

• Anonyymi

Mielenmuutos on välttämättömyys. Altruismia, hyvä hyvyyttä, armoa ja anteeksiantoa SIIS.

Josta seuraa sittemmin sielunmuutos.
        Jk onkin sitten AINUT reaali-ehto Pelastumiselle.

Ei taida paljoa "ihmisiä" moiset todellisuudessa kiinnostaa..

• Anonyymi

<Juu ja niin jumala kuin jeesuskin ovat ihmisten itsensä keksimiä. Satuolentoja vain.<<

Kun maailma luotiin kuka sen loin periaatteet oli silloin jo valmiin kun se räjähti 14.8 miljardia vuotta sitten. kaikki oli silloin jo valmista nyt vain palikoita kasataan. Ja homma toimii. Jos kasataan oikein.

Jumalan luoma ihminenkö jumala olisi?
      Hui hai sanon minä!

• Anonyymi

Siis kvarkin triljardisosa räjähti ei missään ja loi itse itsensä, evoluution, kaiken informaation etukäteen sekä elämän substanssin aineeseen. Todella ihmeellistä miten universumi on syntynyt ja vielä uskomattomampaa on elämän itsestään syntyminen elottomaan jota evoluutio jatkaa loputtomiin itse itseään luoden aivan kuten universumikin loputtomine sivupersoonineen. Ihmeellinen evoluutio miten se on itse itsestään luonut hämmästyttävänä biodiversiteettinä ja miten se loi planeettamme.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Höpöhöpö, Israel on perustettu 24_7_1922 samanaikaisesti palestiinalaisvaltio Jordanian kanssa Kansainliiton päätöksellä ei kenenkään maalle siten että juutalaiset saivat 23% ja palestiinalaiset 77%, Palestiinalaisvaltio Jordania itsenäistyi 1946 ja Israel kahta vuotta myöhemmin 1948. Jordaniasta siirtyi toisten maille laittomina siirtolaisina ja perustivat laittomia siirtokuntiaan Fedayeen jihadisti ryhmille tukikohdiksi joista he tekivät täsmälleen Hamas terrori iskuja juutalaisten kolhooseihin ja sovhooseihin 1920 luvulta lähtien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö, Israel on perustettu 24_7_1922 samanaikaisesti palestiinalaisvaltio Jordanian kanssa Kansainliiton päätöksellä ei kenenkään maalle siten että juutalaiset saivat 23% ja palestiinalaiset 77%, Palestiinalaisvaltio Jordania itsenäistyi 1946 ja Israel kahta vuotta myöhemmin 1948. Jordaniasta siirtyi toisten maille laittomina siirtolaisina ja perustivat laittomia siirtokuntiaan Fedayeen jihadisti ryhmille tukikohdiksi joista he tekivät täsmälleen Hamas terrori iskuja juutalaisten kolhooseihin ja sovhooseihin 1920 luvulta lähtien.

Höpö höpö israel pienellä on perustettu 24,7,1922, Erään siihen aikaan siellä toimineen Suomalaisen papin mukaan Lähi idässä ei ole ollut kuin nyrkillinen näitä jummalan kansalaisia. Kaikki tähän liittyvä on täyttä potaskaa. Ihmisen luomaa mielikuvitusta ym, ym, ym, Tämä lapsena syötetty harhaoppi vielä tänäkin päivänä aiheuttaa sotia ympäri maailman, kera Yhdysvaltojen.

• Anonyymi

Lainaus oli siis "palestiina" narratiivista jonka syntysanat lausui Yassir Arafat beduiinihatustaan ravistellen 1968 ja kakskytvuotta myöhemmin oman valtionkin heimoaan varten 1988, alueella vain oli jo valtio, Israel, jonka tilalle Arafat kalifaattinsa perusti. Juutalaiset ja palestiinalaiset saivat perustaa oman valtionsa ei kenenkään maalle Kansainliiton päätöksellä 24_07_1922. Juutalaiset palauttivat maalleen sen historiallisen nimen Israel ja palestiinalaiset keksivät omalle valtiolle nimen Transjordanian Hashemiittinen kuningaskunta. Israel sai 23% ja palestiinalaiset 77% koko alueesta jonka holhoojaksi britit sai mandaatin. Jordania itsenäistyi 1946 ja Israel 1948 jolloin brittien mandaatti aika päättyi.

Kysymys on tässä se miksi wikipediaan kuka tahansa saa ilman faktan tarkistusta kirjoittaa valheita, propagandaa ideologisista syistä. Wiki ei siis ole luotettava lähde

• Anonyymi

Muka pyhä kansa käyttäytyy julmasti ja väkivaltaisesti ja riistaa siten alueita itselleen.
      Joiden piti olla Rakkauden esikuva ja opetus kansa täynnä laupeutta ja hyvä hyvyyttä armoa ja anteeksiantoa ja uhrautuvaisuutta kuin Jumala itse.

Ne ovat pakana kansaa ja palvelevat Deep Statea kuin muutkin globalisti pakanat
      Juutalaiset kuuluu siihen USA:n kultaiseen eliittiin.

• Anonyymi

Joiden piti olla Rakkauden esikuva ja opetus kansa täynnä laupeutta ja hyvä hyvyyttä armoa ja anteeksiantoa ja uhrautuvaisuutta kuin Jumala itse.

Rakkauden (altruismi) esikuva (Jeesus) on täydellisyyttä.
        Täydellisyys on luonnollisuutta.
        Täydellisyyden vastustaminen on siten luonnottomuutta
        Luonnottomuus on lopulta välinpitämättömyyttä (egoismi)

Niin ollen

satanismi on luonnottomuuden palvontaa
        Kristinusko on taas yhteys tai Yhteys luonnolliseen

• Anonyymi

Vasemmiston olkiukko tehtailu vaan jatkuu.

• "ENGLANTI LUPASI"!!!

• Anonyymi

Tappamallako muka uuteen järjestykseen joka kelpaa Jeesukselle?

Israel kuuluu läntiseen homo demokratiaan. Jota Patmos, Radio Dei, KD, IRR-TV Taivas TV edustaa väkivaltaista sionismia. Juudas Iskariotin herraa ne palvelee kaikki tasan tyynin, kierosti ja lierosti, vastoin Pyhää totuutta.

• Anonyymi

Taitaa Jeesuskin jättää toisen tulemisensa väliin.

• Anonyymi

Tai sitten ei.

• Anonyymi

Kukaan ei ole aina asunut missään.

• Anonyymi

Ei niin. Siksi todellisuudessa maailma on Luojan ja me olemme hänen vierailijoitaan/kutsuttujaan, niin maanpäällä kuin mahd sittemmin Taivaassaankin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niin. Siksi todellisuudessa maailma on Luojan ja me olemme hänen vierailijoitaan/kutsuttujaan, niin maanpäällä kuin mahd sittemmin Taivaassaankin

*Hänen (lipsahti Shift-nappula)

• Anonyymi

Tuhansia vuosia sitten Israelilaiset lähtivät ottamaan luvatun maan haltuunsa. Lue historiasta Kaaleb ja Joosua.

• Anonyymi

Vanha Testamentti on ennustusta esikuvallista . Luvattu maa on taivas ja liitot on esikuvallisia Jeesuksesta .

Jeesus on uusi Israelin kantaisä josta syntyy uskollinen Jeesus kansa, jonka Jeesus itse tekee.
      Jumalan valinta on se: jotka ottavat Jeesuksen sydämeensä. Tämä on Jumalan valinta. Voiko olla oikeudenmukaisempaa valintaa.
      Jumala rakastaa sinunkin vihollisiasi. Niin ihmeellinen n Jeesus.
      Lue Joonaan kirja.

• Anonyymi

Ilman ihmisen sisäistä muutosta ihmiskunta tuhoutuu ja on rappeutunut moraalisesti että eettisesti aivan alkeellisille tasolle.

On kuin robotti aivot olisivat iskeneet ja tehneet ihmisestä raaemman julmemman ja häikäilemättömän olion, ahneus ja saastaisuus nauttia toisen kidutuksesta ja ruoskinnasta BDSM kuuluu länsimaiseen vapaaseen kulttuuriin jota myös Israel edustaa, - Markiisi De Sadea, - itsensä ylittämistä pahuudessa, sellainen emansipaatio on äly vapautta patologista perversiota.

• Anonyymi

<<Vanha Testamentti on ennustusta esikuvallista . Luvattu maa on taivas ja liitot on esikuvallisia Jeesuksesta .<<<

Mtt: 11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;

• Anonyymi

Tästä kaikesta saadaan "kiittää" Hitleriä ja opetuslapsiaan! Natsi-Saksa ajoi juutalaiset katastrofiin ja tätä kautta sitten perustettiin sodan jälkeen Israel, toisten maalle. Eli natsien syytä tämä.

• Anonyymi

Näin on.

• Anonyymi

• Anonyymi

Kyllä ne vanhan- ja uuden testamentin aikaan asuivat siellä

• Anonyymi

Miten voi kansa rakastaa noin paljon hiekkaa ja kiviä, että pitää valloittaa niitä koko ajan lisää naapureilta. Ei vaikuta kovin järkevältä toiminnalta.

• Anonyymi

Jotku rakastaa rätei ja lumpui ja kyl mää sen ymmärrä. Mut et nätei flikoi, sitä mää en ymmärrä.

• Anonyymi

H2 - Miehityksen laboratorio

https://areena.yle.fi/1-50775566

• Anonyymi

Allah velvoittaa valloittamaan maailma islamiin oli siinä sitten hiekkaa, kiveä, jäätä tai lunta. Israel ei ole alistunut Allahin langettamaan Fatwaan eikä luovuttanut enää enempää oma maataan "Land for Peace" valheeseen. Israel alue luovutti omaa maataan 2005 palestiinalaisille koko Gazan jonka jälkeen palestiinalaiset aloittivat terrori-iskut sekä Qassam rakettien tehtailun ja ampumisen summamutikassa Israelin asutuskeskuksiin ja kaupunkeihin, siis siviilikohteisiin johon YK ei reagoinut mitenkään, vasta kun Israel teki vastaiskuja Hamasin kohteisiin maailma heräsi tuomitsemaan Israel.

• Anonyymi

Täällä vaan puolustetaan tappamista rotusortoa apartheidia kansamurhaa sotarikoksia kaikki on ihmisyyttä vastaan, väkivaltaisesti riistää toisen alueita.

Porukoilla vinksahtaneet käsitteet ja pimentyneet vintit , mihin on tungettu empatiakyky? Sinne mihin; ei kehtaa sanoa!
      Ihmisenä oleminen on Markiisi De Saden ideologiaa, vakaumus on samaa tasoa.
      Ovat ihan pihalla mitä maailmassa tapahtuu.

• Anonyymi

Muista myös että vihaaminen satuttaa ensin vihan kantajaa itseään.

• Anonyymi

Onko se korpraali näkynen joka kostonhimoisena tunkee outoja viestejä tänne?

• Anonyymi

Aatun ashkenatsi-leiri muutti Palestiinaan, samat vartiat, samat muurit, samat keskitysleirit, samat piikkilangat.

Palestiinan vallanneet ashkenatsit ovat khazarikäännynnäisiä, eikä heillä ole minkään valtakunnan sukujuuria Palestiinaan.

• Anonyymi

Korpraali näkynen joka et ole saanut rauhaa sielullesi siitä Khiamin tapaturmasta kun latasit kranaatinheittimen mutta kun olit onneton kopelokoura ja morkula putosi nokka edellä varpaillesi eikä Israeliin, no onnettomuuksia sattuu, oliko sulla muuten henkivakuutus ja tapaturmavakuutus voimassa? Vai mistä kauna ja katkeruutesi johtuu, eikö Hizbollah maksanut UNIFIL joukoille sitten tarpeeksi?

• Anonyymi

No, sehän oli Mooses, joka sai aikaan tämän tappamishimon ja siihen on uskominen, kun kaikki hirveys tapahtuu uskonnon varjolla.

Omituisinta on se, että myös jotkut suomalaiset ovat kiihkossa mukana, jopa kansanedustajat?

• Anonyymi

Niinhän se maan tapa on, Kontula, Hutisalo, Tuomioja, tappurainen, Valtonen, Salla yms. ovat poliittisesti korrekteja sekä "puolueettomia", mitä nyt persut änkyröivät.

• Anonyymi

Juutalaisilla on 4000 vuoden yhtäjaksoinen historia maassa jonka Jumala on heille antanut, siten he ovat alkuperäinen kansa, toki heitä enne alueella oli muitakin kuten amorilaiset, anakilaiset, refalaiset, eemiläiset, hivviläiset jne. jotka israelilaiset voittivat ja karkoittivat sodalla.

• Anonyymi

Kyseessähän oli joidenkin mukaan henki (Jumalan henki) joka tuli ilmestysmajasta esiin ja näkyi ihmisille pilvenpatsaana ja vastaili myös kysymyksiin.

Hesekielin kirjassa mainitaan myös taivaalta laskeutunut krysoliittikiven harmaan värinen kapine josta lähti kovaa ääntä ja savua ja sen sisältä tuli ilmassa leijuvia olentoja joilla oli monta siipeä.

Pilvi ohjasi myös Moosesta autiomaassa. Oliko kyseessä sama kapine kuin Hedekielin kirjassa?

Onko kyse ufoista, henkimaailman jutuista vaiko itsestään Luojajumalasta?

• Anonyymi

Asia lienee astetta monimutkaisempi, eihän ihminen näitä ymmärrä.

• Anonyymi

Valheiden maailmassa menee helposti harhaan.

• Anonyymi

Jumala antoi joskus kansalle maan tietyin ehdoin. Ehdot eivät täyttyneet joten Jumala otti maan kansalta pois. Siinä ei ole mitään sen ihmeellisempää. Nyt sionistit kuvittelevat, että maa saadaan väkivalloin takaisin. Se ei tule onnistumaan.

• Anonyymi

Jumala on antanut kaikille kansoille omat alueensa mutta vain juutalaisille Hän antoi oman maan Välimeren pohjukassa ja antoi turvatakuut vain Israelille, mikään muu kansa ei ole saanut vastaavia takuita. Jumala vannoi Abrahamille "Se joka sinua siunaa sitä Minä siunaan, se joka sinua kiroo sitä Minä kiroon ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki kansat" tämä tarkoitti juutalaista Jeesusta Kristusta Jumalan Poikaa joka otti pois maailman synnin.

Palestiinalaisten jumala Allah oli kironnut juutalaiset apinoiksi ja koiriksi sekä langetti Fatwan heidän päälleen, palestiinalaisilla on pakollinen velvollisuus toteuttaa Allahin käskyt, Fatwa sekä maan valloitus islamille. Hamas toteuttaa Allahin tahtoa kunnes Israel on tuhottu ja juutalaisille langetettu Fatwa suoritettu viimeiseen juutalaiseen. Mutta, tässä on vain yksi mutka matkassa, Jeesus Kristus joka kaatoi Allahin.

Palestiinalaiset ovat ongelmissa, vakavissa sellaisissa, he ovat vetäneet Jumalan kirouksen päälleen ja heidän kanssaan vasemmistolaiset. Adolfilla oli sama missio kuin hänen ystävillään muslimeilla, juutalaiset ovat torakoita ja rottia ja heistä on päästävä ja Wannsee konferenssi sinetöi miljoonien juutalaisten kohtalon sekä mustilaisten, polakkien, ukrainalaisten yms. ali-ihmisten 1942 Wannzee konferenssissa jossa Endlösung der Judenfragen oli tehty päätös.

Kansallissosialisteilla oli aikaa reilu kolme vuotta toteuttaa päätös ja sen päätyttyä Berliini raunioina, Puna-armeijalla kiire valloittaa Berliini sekä löytää Adolf mutta missasivat kun Adolf nautiskeli syankaliumia sekä Eva Braun ja heidän lapset teki seuraa, tosin Adolfin adjutantti lopetti Adolfin kärsimykset yhdellä laukauksella jonka jälkeen esikunta retuutti Adolf vainaan pihalle bunkkeristaan johonkin kranaatin monttuun sekä valeli bensalla juutalaisten sortaman ja vainoaman Adolf paran ja palava tulitikku vielä perään ja Adolf katosi johonkin.

Hamasin aloittaman Gazan sodan jäljiltä sen asemakaava menee pian uusiksi se kun alkaa olla kuin Berliini keväällä 1945. Mossad on kiitettävästi hoitanut paikallisia adolfeja Allahin paratiisiin, ehkä ne eivät ole kumminkaan saaneet syankaliumia vielä mistään duunattua ja heidän on sitten otettava koppeja pommeista joita ovat tilanneet Israelilta päästäkseen Allahin paratiisiin ohituskaistalla, sinne kun on ruuhkaa ja tungosta.

• 6mil juutalaiset kuoli Europasta .en tiedä miksi jumala ei lupasi heillä vaikka Berlin
      haheha

• Anonyymi

"Te Isaskarin pojat" kuten Mannerheim Suomen sotilaita puhutteli.

• Anonyymi

Jumala lupasi Israelin maa-alueen juutalaisille sen jälkeen kun he olivat paenneet ensin Egyptistä. Tuo lupaus tarkoittaa lähinnä sitä, että juutalaiset uskonoppineet itse keksivät jutun jolla perustelivat maa-alueen valtaamista itselleen!

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      179
      1492
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      43
      1071
    3. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      194
      921
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      755
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      680
    6. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      670
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      29
      663
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      37
      663
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      603
    Aihe