"Parlamentaarinen demokratia on informaatioyhteiskunnassa saamassa haastajan infokratiasta - tiedotusvallasta. Sille näyttää olevan ominaista suuri epä-älyllisyys, yhteiskunnallisten ja muidenkin ongelmien pohdiskelun välttäminen, poliittisten kysymysten kääntäminen henkilökysymyksiksi sekä omaan toimintaansa kohdistuva täydellinen kritiikittömyys."
Sorsan mielestä tiedotusvälineet eivät kirjoittaneet yhteiskunnallisista ongelmista vaan keskittyivät pinnallisiin asioihin. Sorsan mukaan taustalla oli käsitys, että puolueet olivat menettäneet kykyään toimia tulkkina kansalaisten näkemyksille yhteiskunnallisista asioista ja että joukkoviestinten tulisi ottaa tämä tehtävä itselleen. Sorsan mukaan tässä unohdettiin, että puolueiden aatteet olivat alun alkaen kehittyneet juuri kansalaismielipiteen pohjalta.
Niinpä. Ja joukkoviestinten mielipiteet ovat kehittyneet superrikkaiden ja kaiken maailman "aktivistien" tavoitteiden pohjalta. Ja aina vaan pahemmaksi homma menee, nykyisin kansalaismielipiteen pohjalta kehittyneet puolueet tottelevat kuuliaisesti superrikkaiden ja heidän "aktivistiensa" agendaa.
Olikohan Sorsa ensimmäinen suomalainen, jonka media canceloi?
Kalevi Sorsa sen totesi jo 40 vuotta sitten.
5
138
Vastaukset
- Anonyymi
Sorsa vastusti myös presidentin vallan karsimista. Ja tuo presidentin vallan leikkaaminenhan oli puhdasta kansanvallan päälle kusemista. Onneksi löytyi sitten eliitin pullukainen iskemään leimaa päälle.
- Anonyymi
Kalevi Sorsa oli ylivoimaisesti kaunein pääministerimme tähän asti.
- Anonyymi
Aikansa kutakin! YYA-aikana kelpasi jopa Sorsan tapainenkin!
- Anonyymi
” Kalevi Sorsa oli ylivoimaisesti kaunein pääministerimme tähän asti.”
”Kauneus” oli rähmällään olijan silmässä!
- Anonyymi
Journalistin ohjeet ennen:
"1. Lehtimiehen tulee työssään pyrkiä totuuteen sekä virheettömään ja monipuoliseen tiedonvälitykseen.
2. Asiatiedot on tarkistettava niin hyvin kuin olosuhteet sen sallivat. Tarkistamisvelvollisuus on olemassa myös silloin, kun tiedot on jo aikaisemmin julkaistu.
3. Tietolähteisiin on suhtauduttava kriittisesti.
4. Yhtä tärkeää kuin julkaistujen tietojen oikeellisuus on se, ettei mitään olennaista jätetä kertomatta.
5. Lukijalle on annettava mahdollisuus erottaa toisistaan tosiasiat ja mielipiteet.
6. Otsikolla, kärjellä, kirjoituksen esittelyn sekä otsikkojulisteen sisällöllä on oltava tekstissä kate.
Huomautuksia
Oikeiden ja todenmukaisten tietojen välittäminen on lehtimiehen ohjeiden tärkein velvoitus. Tällöin tarkoitetaan nimenomaan yleiseltä kannalta merkityksellisiä tietoja, jonka avulla lukija saa mahdollisimman oikean kuvan häntä ympäröivästä todellisuudesta."
Journalistin ohjeet nykyisin:
"Hyvä journalistinen tapa perustuu jokaisen oikeuteen vastaanottaa tietoja ja mielipiteitä."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit876042KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3285240Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202668Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841865Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1041682- 1121546
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1211430Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393