Mitä Raamattu opettaa abortista?

Raamattu ei koskaan käsittele aborttia erillisenä aiheena. On kuitenkin monia raamatunkohtia, joiden kautta Jumalan näkökanta aborttiin tulee erittäin selväksi. Jeremias 1:5 kertoo meille, kuinka Jumala muovasi meidät äitimme kohdussa. Ps. 139:13-16 kuvailee, kuinka Jumalalla on aktiivinen rooli meidän luomisessamme ja muovaamisessamme jo kohdussa. 2. Moos. 21:22-25 julistaa saman tuomion - kuolemantuomion - sille, joka aiheuttaa lapsen kuoleman kohdussa kuin murhaajalle. Tämän johdosta on selvää, että Jumalan mielestä kohdussa oleva lapsi on yhtä lailla ihminen kuin täysikasvuinen aikuinen. Kristitylle abortti ei merkitse naisen oikeutta valintaan. Siinä on kysymys Jumalan kuvakseen luoman ihmisen elämästä tai kuolemasta (1. Moos. 1:26-27; 9:6).

Ensimmäinen kysymys, joka aina nostetaan esille kristittyjen mielipidettä vastaan, on seuraava: "Entä raiskaukset ja sukurutsaukset?" Niin kauheaa kuin raskaaksi tuleminen raiskauksen tai sukurutsauksen johdosta onkin, onko lapsen murhaaminen oikea ratkaisu sen korjaamiseksi? Tällä tavoin ei voida korjata ikävää tapahtumaa. Raiskauksen tai sukurutsauksen seurauksena syntynyt lapsi voidaan antaa adoptiolapseksi sellaiseen perheeseen, jossa ei ole omia lapsia tai lapsen äiti voi halutessaan kasvattaa lapsen. Voimme vain todeta, että lapsi on täysin viaton, eikä häntä saisi rangaista isänsä pahuuden takia.

Toinen yleisesti esitetty kysymys, joka esitetään kristittyjen näkökantaa vastaan, on seuraava: "Entä jos äidin elämä on vaarassa?" Tämä onkin rehellisesti sanoen kaikkein vaikeimmin vastattava aborttiin liittyvä kysymys. Meidän on ensimmäiseksi muistettava, että tämän kysymyksen eteen joudutaan vain 0.1 % maailman aborteista. Naiset hankkivat abortin paljon useammin oman mukavuutensa vuoksi kuin pelastaakseen oman elämänsä. Toiseksi, meidän on muistettava, että Jumalan pystyy ihmeisiin. Hän pystyy pelastamaan äidin ja lapsen hengen vastoin kaikkia lääketieteellisiä ennusteita. Loppujen lopuksi, tähän kysymykseen voivat vastata vain isä, äiti ja Jumala. Kaikkien tämän erittäin vaikean kysymyksen eteen joutuvien pitäisi rukoilla Jumalalta viisautta (Jaak. 1:5) sen suhteen, mitä Jumala haluaa heidän tekevän.

Yli 95 % nykyisistä aborteista on seurausta naisten haluttomuudesta saada lasta. Alle 5 % aborteista aiheutuu raiskauksista, sukurutsauksesta tai äidin terveysriskeistä. Mutta edes tuossa vaikeassa 5 % ryhmässä abortti ei saisi koskaan olla ensimmäinen vaihtoehto. Kohdussa olevan ihmisen elämä ansaitsee kaikki mahdolliset ponnistukset tuon lapsen syntymisen mahdollistamiseksi.

Abortin kokeneiden on muistettava, että abortin synti ei ole yhtään vähemmän anteeksiannettava kuin mikään muukaan synti. Uskon kautta Kristukseen kaikki synnit on annettu anteeksi (Joh. 3:16; Room. 8:1; Kol. 1:14). Abortin hankkinut nainen, häntä siihen kannustanut mies ja jopa abortin suorittanut lääkäri - he kaikki voivat saada anteeksi uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

https://www.gotquestions.org/Suomi/abortti.html

9

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Mitä Raamattu opettaa noidista? Opettaa että welhonaisten ei saa antaa elää, eli heidät on siis tapettava.

Roviolla polttaminen on perinteinen ja hyväksi havaittu, kristittyjen paljon suosima tapa, mutta toki hirttäminen tai mestaaminen käyvät myös.

Mitä Raamattu opettaa homoista? Opettaa että mies joka makaa toisen miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan, on surmattava. Teloittaminen, hirttäminen ja mestaaminen on kristittyjen suosimia tapoja.

Kristittyjen mielestä harmillisen monessa länsimaassa Raamatun käskyjä ei noudateta, mutta kristityt saarnamiehet tekevät väsymättä työtään etenkin Afrikan valtioissa, jotta kaikki homot saataisiin ainakin siellä tapettua.

• Anonyymi
        UUSI

Kannattaisiko lukea Raamattu ainakin kerran ennen aiheeseen osallistumista?

Jeesuksen käsky seuraajilleen:
        Joh. 15:
        12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisiko lukea Raamattu ainakin kerran ennen aiheeseen osallistumista?

Jeesuksen käsky seuraajilleen:
        Joh. 15:
        12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.

Olen lukenut Raamatun kaksikin kertaa. Edelleenkin sieltä löytyy käskyt että noitien ei saa antaa elää ja että miehen kanssa maanneet miehet on surmattava.

»Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut."

• Anonyymi
        UUSI

Kolmessa Afrikan maassa on astumassa voimaan miltei samanlainen laki, joka tekee homoseksuaalisuudesta rikollisen teon. Lakeja ajavat kristilliset järjestöt ja kristityt saarnaajat.

https://yle.fi/a/74-20027048

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kolmessa Afrikan maassa on astumassa voimaan miltei samanlainen laki, joka tekee homoseksuaalisuudesta rikollisen teon. Lakeja ajavat kristilliset järjestöt ja kristityt saarnaajat.

https://yle.fi/a/74-20027048

Samaahan se Päivi haluaisi Suomeenkin.

• Anonyymi
      UUSI

Aloittaja vääristelee.

"2. Moos. 21:22-25 julistaa saman tuomion - kuolemantuomion - sille, joka aiheuttaa lapsen kuoleman kohdussa kuin murhaajalle."

Tuossahan sanotaan juuri päinvastaista. Jos tulee pelkkä keskenmeno niin tulee vaan sakkoa, kuolemantuomio tulee vaan jos nainen vahingoittuu vakavasti.

• UUSI

2. Moos. 21:21-22
        "Jos miehet tappelevat keskenään ja loukkaavat raskaana olevaa vaimoa, niin että hän synnyttää kesken, mutta vahinkoa ei tapahdu, niin sakotettakoon syyllistä vaimon miehen vaatimuksen ja riidanratkaisijan harkinnan mukaan. Mutta jos vahinko tapahtuu, annettakoon henki hengestä,"

Tuo vahinko viittaa jommankumman kuolemaan. Jos vaimon synnytys käynnistyy luokkauksen takia ennenaikaisesti, mutta lapsi ja nainen jäävät eloon, niin silloin ei tule kuolemantuomiota.

• Anonyymi
      UUSI

Eipä juuri. Ei toivottu Jeesuskin sai syntyä, tosin häpeän vuoksi kaukana suvusta.

• Anonyymi
      UUSI

Abortti on murha, niin se on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      3775
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      135
      2506
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      58
      2051
    4. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      78
      1616
    5. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      13
      1609
    6. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      59
      1375
    7. Mun on pakko uskaltaa

Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      79
      1291
    8. Miksi rakastuit ?

Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      67
      1280
    9. Leikitään tavuleikkiä

Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      69
      1222
    10. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      71
      1207
    Aihe