Tämän päivän uutisten mukaan Irakin eilisessä pommi-iskussa kuoli liki 100 henkilöä. Se on kaksinkertaisesti Lontoo iskuun verrattuna.
Koska Suomessa järjestetään hiljainen hetki Irakilaisille?
Koska on hiljainen hetki
9
494
Vastaukset
- daydreamer
minä itken niiden syyttömien ihmisten puolesta, jotka eivät olisi kuolleet ilman USA:ta.
- Epäileväinen
Eiköhän noiden sadan ihmisen kuolema johtunut Saddamin kannattajan tekemästä terrori-iskusta?
Jos taas Saddam olisi saanut pysyä vallassa, olisi uhrimäärä jo tähän mennessä ollut moninkertainen kidutusten ja mielivaltaisten teloitusten takia.
Voit toki itkeskellä syyttömien ihmisten puolesta sekä Irakissa että muualla maailmassa, mutta älä niin herkästi nimeä syyllistä miettimättä tarkemmin.
Surit kai myös WTC-tornien syyttömien uhrien kohtaloa?
- daydreamer
tämä on sotaa, jota vastaan minä kävin marssimassa maaliskuussa 2003.
ja te syytitte minua terrorismin tukijaksi!- Ateisti
Ainut joka siellä rähise ovat Al-Zarqawin miehet ja "sankarilliset" pommittajat jotka ovat tappaneet 100 viikonloppuna.
- Tseke Vaara
2000- luvulla vielä niin pimeää porukkaa, että kehtaa mennä "rauhan"marssille? Haloo hei. N- liiton raato on mädännyt jo 15 vuotta.
- Eräs toinen
Ateisti kirjoitti:
Ainut joka siellä rähise ovat Al-Zarqawin miehet ja "sankarilliset" pommittajat jotka ovat tappaneet 100 viikonloppuna.
Ota jo pois ne jenkkilän väriset lasit silmiltäsi.
Mihin unohdit luettelostasi Irakia miehittävät sotajoukot? Ei tainnut edes olla sattuma... - Eräs toinen
Tseke Vaara kirjoitti:
2000- luvulla vielä niin pimeää porukkaa, että kehtaa mennä "rauhan"marssille? Haloo hei. N- liiton raato on mädännyt jo 15 vuotta.
Mitä 2000-luvun rauhanmarssilla on tekemistä entisen Neuvostoliiton kanssa?
Alkoi vaikeutumaan v.1990 hävityn Gulf-Warin jälkeen.
Saddam suuruudenhulluudessaan laskeskeli voivansa liittää Kuwaitin, entisen Irakin
alueen, 19 maakunnakseen.
Bush senior päätti voittoisan sotansa Bagdadin porteille.
USA:n sotaa kannattaneet shiiat toivoivat USA:n apua Saddamin koston pelossa.
Pelko oli aiheellinen, Saddam kosti ankarasti sodan oman maansa kansalaisilleen.
Alkoivat teloitusaallot. Näistä pohjoisen Kurdiväestö sai myös osansa.
Satoja kyliä ja kaupunkeja hävitettiin.
Udai Hussein oli Halabjan, tuhansia Kurdeja tappaneen kaasuiskujen toimeenpanija.
Irakilaisten jokapäiväistä elämää vaikeutti myös USA:n määräämä kauppasaarto.
Kansa on kärsinyt 15v suuruudenhullun johtajansa sotaintoilun seurauksia.
On uskomattoman kyynistä väittää, että nyt tavallisella irakilaisella
menee paremmin nyt kun USA:n johtama liittouma on tuomassa maalle demokratiaa
ohjuksien myötä, konetuliase ohimolla.- toivomus
Pidetään palstalla hiljainen hetki ja ollaan hetkinen hiljaa Irakista ja USA:sta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu126921Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli36846Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi47819Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva143714Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus50711- 54701
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e31684Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy187660Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42656Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali136655