Kiova on ollut syntymästään taistelupesäke

Anonyymi-ap

Kiova syntyi Kiovan Venäjänä mainitun slaavilaisen yhteiskunnan keskukseksi, mutta sen hallitsijat olivat alunperin Pohjolan varjageja. Tietysti hallitsijasuku sukupolvi sukupolvelta slaavilaistui, mutta toisaalta avioliittojen kautta uuttakin pohjoismaista verta sukuun siirtyi. Valtataistelut Kiovassa olivat arkipäivää. Niistä kerrotaan viime vuonna ilmestyneessä Taistelut Kiovasta -kirjasessa, jossa saa pikakäsityksen Kiovan alkuvaiheista. Kirjan sisällöstä tarkempaa tietoa löytyy täältä https://www.naruska.fi/default.asp?SivuID=32040

Kannattaa perehtyä Kiovan syntyyn ja alkuvaiheen tilanteeseen, niin ei ole pelkästään poliittisen manipuloinnin kohteena. E.m. kirjan saanee kirjastosta. Pyydä hankkimaan, jos kirjastossasi ei satu olemaan.

0

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
        Alajärvi
        63
        779
      2. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
        Ikävä
        158
        764
      3. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
        Naantali
        25
        760
      4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
        Ikävä
        100
        730
      5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
        Haapavesi
        27
        708
      6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
        Ikävä
        93
        677
      7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
        Ikävä
        193
        636
      8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
        Ikävä
        22
        592
      9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
        Ikävä
        61
        572
      10. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
        Iisalmi
        40
        539
      11. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
        Suomussalmi
        35
        524
      12. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
        Ikävä
        78
        470
      13. 39
        455
      14. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
        Ikävä
        57
        445
      15. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
        Ikävä
        75
        437
      16. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
        Ähtäri
        9
        429
      17. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
        Ikävä
        25
        427
      18. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
        Ikävä
        70
        423
      19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
        Ikävä
        54
        408
      20. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
        Ikävä
        40
        407
      Aihe