Hallitus on epäonnistunut

Anonyymi-ap

Huonon taloudentilanteemme huomioiden Suomessa, työttömyyden määrän ja velanoton kasvun räjähtäessä käsiin, Riikka Purra valtionvarainministerina ja Petteri Orpo pääministerinä ovat epäonnistuneet kaikilla mittateilla mitattuna.

Suorastaan näin surkeasti Suomen asioita ei ole hoitanut yksikään itsenäisyyden aikainen hallitus Suomessa.

Vai on Suomen talouskasvu kiinni Hormuzin salmesta! Kaikkea on kyllä keksitty, mutta tämä syynä on riman alitus!

62

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Totta. Poskettomat selitykset taas Riikka Purralta tänään!

      • Anonyymi00051

        Riikka Purra on toistuvalla valehtelullaan osoittanut olevansa epärehellinen henkilö.

        Perustuslain kohdassa 60 § edellytetään:
        "Ministerien on oltava rehellisiksi ja taitaviksi tunnettuja Suomen kansalaisia."

        :(


    • Anonyymi00002

      Tänäänkin se tuli selväksi, että hallitus on tehnyt vääriä päätöksi, Suomi on EU: n tarkkailuluokalle! Riikka Purra sitä väitti edellisen hallituksen joutuvan sinne EU;n tarkkailuluokalle, mutta näin kävi porvarihallitukselle, että sinne pätyi. Ylpeys käy lankeemuksen edellä!

      • Anonyymi00011

        Tarkkaululuokalle joutuminen tiedettiin jo vuosia sitten. Tämä hallitus pitkitti sinne pääsyä, estää sitä ei olisi voinut mikään hallitus.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Tarkkaululuokalle joutuminen tiedettiin jo vuosia sitten. Tämä hallitus pitkitti sinne pääsyä, estää sitä ei olisi voinut mikään hallitus.

        No jopas pomppasi, persun selitys on dorkapersuille kerrottu tupaillassa totuutena.

        P.S. jos ne 100 000 uutta työpaikkaa olisi tullut, ei olisi t a r k k a i l u l u o k a l l e hallitus päätynyt! Ei nyt tarvitsisi 80 000 työttömän lisäyksen kuvitelka tuovan verotulojen lisäystä.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        No jopas pomppasi, persun selitys on dorkapersuille kerrottu tupaillassa totuutena.

        P.S. jos ne 100 000 uutta työpaikkaa olisi tullut, ei olisi t a r k k a i l u l u o k a l l e hallitus päätynyt! Ei nyt tarvitsisi 80 000 työttömän lisäyksen kuvitelka tuovan verotulojen lisäystä.

        Tempoutyöllistetyt eivät tuo lisäarvoa talouteen.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Tempoutyöllistetyt eivät tuo lisäarvoa talouteen.

        Dorkapanssien huutokuorossa se on ilmeisesti ainoa millä maa pysyy pystyssä.


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Tempoutyöllistetyt eivät tuo lisäarvoa talouteen.

        Mieluummin työllistyminen vaikka tempuilla kuin työttömänä. Ja joka palkasta veroa maksetaan. Ja kun on työn syrjässä kiinni, on helpompi hakea jatkossa töitä, kuin pitkaikaistyöttömänä.

        Kerropa mikä on sinun käsitys tempputyöllistymisestä? Nythän työllisyystoimia hoitaa kunnat! Veikkaan, että tyhmäpersuna et osaa vastata, olet lukenut tuon persujen propagandalehdestä Suomen Uutisista.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Tarkkaululuokalle joutuminen tiedettiin jo vuosia sitten. Tämä hallitus pitkitti sinne pääsyä, estää sitä ei olisi voinut mikään hallitus.

        Kuka tiesi?


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Kuka tiesi?

        Suomen alijäämä on 4,5 prosenttia bruttokansantuotteesta 2025 ja tästä puolustusmenoilla voidaan selittää vain yksi prosenttiyksikkö.
        Alijäämämenettelyyn joutumisen raja on 3 % BKT:sta.

        Suomen velkasuhde ylittäisi komission ennusteen mukaan ensi vuonna 90 prosentin rajan, kun sääntöjen mukaan mailla saa olla bruttokansantuotteeseen suhteutettuna julkista velkaa enintään 60 prosenttia.

        Sitä voi nyt miettiä miten tämä hallitus onkaan epäonnistunut, kun kaikki mittarit huutaa punaisella!


    • Anonyymi00003

      "Aki Lindén: ”Ihmisiä patistetaan leikkauksilla työpaikkoihin, joita ei ole olemassa”

      Aki Lindén piti demarien ryhmäpuheenvuoron kehysriihikeskustelussa 6. toukokuuta.
      Kansanedustaja Aki Lindén (sd) ihmettelee, miksi hallitus on luovuttanut talouden kunnostustoimissa ja tarjoilee enää ”viimeisiä namuja” omille eturyhmilleen.

      Lindén piti eduskunnassa SDP:n ryhmäpuheenvuoron julkisen talouden suunnitelman lähetekeskustelussa.

      Kansanedustajan mielestä kehysriihi näpertelypäätöksillään viimeistään osoitti, että hallitus on nostanut kädet pystyyn julkisen talouden kuntoon saamisessa ja EU:n korkeimman työttömyyden torjunnassa.

      – Nyt ihmisiä patistetaan sosiaaliturvan ja koulutuksen leikkauksilla työpaikkoihin, joita ei kerta kaikkiaan ole olemassa. Voiko suuremmin epäonnistua, Lindén kysyi.

      Samaan aikaan hallitus jakaa omille viiteryhmilleen erilaisia etuja, vielä kun voi."

    • Anonyymi00004
      • Anonyymi00005

        Ei ainoastaan toimittajan, vaan myös monen eduskunnan iltapäivän keskustelua seuranneen mielestä, ilkkumiseksi meni.

        Purran on vaikea käyttäytyä asiallisesti, kun hallituksen ja valtionvarainministerin oma epäonnistuminen on kaiken kansan nähtävänä. Naaman ilme jo kertoo, että totuus hallituksen epäonnistumisesta kirvelee Purraa. Orpo taas diipadaapaa suoltaa työttömyydestä ja maan ajautumisesta aina pahempaan jamaan. Etää kaikki tajunnut no lähes kaikki johtuu Ukrainan tilanteesta ja nyt Hormuzan salmen tilanteesta.

        Orpolla taitaa olla dementia, kun hän ei muistanut, että 80 000 työtöntä tuli hallituksen aloituksen jälkeen, eikä niitä Orpon vakuuttamia/lupaamia 100 000 työpaikkaa tullutkaan.


    • Premissisi on lähtökohtaisesti virheellinen.... "Hallitus on epäonnistunut kaikilla mittareilla".... jota et perustele millään lailla, etkä esitä ainuttakaan mittaria ja sen tuloksia.

      Tällaisen kliimaksihakuisen hörhöiIyn seurauksena ulostuva....

      "Suorastaan näin surkeasti Suomen asioita ei ole hoitanut yksikään itsenäisyyden aikainen hallitus Suomessa."

      .... on suorastaan äärimmäisen surkean kehäpäätelmä, jolla et vain ammu omaan jalkaasi, vaan tuhoat omaa ideologiaasi, jolle huoraat pää märkänä.

      Teidän peikkolaakson sotapeikkojen aktivismi on suorastaan surkeaa.... jatkuvaa yksipuolistamista, muunneltuja totuuksia, vääristelyitä, valheita, kehäpäättelyä, heikkoäIyistä roiskimistaa.... Siis suorastaan hävettävää. Ettekö todeIIakaan parempaan pysty? Kehittyyhän se paisekin. Miksi te ette edes paiseenkaan vertaa?

      ☝️🤨

      • Anonyymi00009

        https://velkakello.fi/

        Orpon ja Purran hallituksen velkasaldo tulee olemaan ylin 60 mrd. Ja kansat tyhjenbetty: ARA 2,4 mrd, VER yli 1 mrd, Työrmttömyysvakuutusmaksujen ylijäämä ( jäänyt ed. hallitukselta) 1,4 mrd. Tuhohalkitus jakoi hyvätuloisille 1 mrd ja viisi tonnia kuussa ansaitseva inssi sai veronkevennystä 10 € kuussa!!!
        1700 € ansaitseva osa-aikakassa maksoi 20 € enemmän veroja.


      • Anonyymi00017

        https://yle.fi/t/18-335344/fi
        Työttömiä ja lomautettuja pukkaa vaikka hallitus heikensi työehtoja rajusti ja lanseerasi potkulait madaltaakseen työntekijöiden palkkaamista.

        Perseellern meni tuokin, ei olis kannattanut eläkkeelle lähteneen vastuuttoman EK:n Häkämiehen kertoa hallitukselle askelmerkkejä. Tässä ollaan, uppoamassa syvään lamaan. Eikä Suomen Yrittäjien Mikael Pentikäinenkään ole kui saatanallinen takapiru. No nyt yrityskonkurssia pukkaa 400 kpl kuukausivauhdilla. Ei siis auttanut polkea maahan työntekijöiden etuja. Työllisyysvaikutus täysi nolla!!!


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        https://yle.fi/t/18-335344/fi
        Työttömiä ja lomautettuja pukkaa vaikka hallitus heikensi työehtoja rajusti ja lanseerasi potkulait madaltaakseen työntekijöiden palkkaamista.

        Perseellern meni tuokin, ei olis kannattanut eläkkeelle lähteneen vastuuttoman EK:n Häkämiehen kertoa hallitukselle askelmerkkejä. Tässä ollaan, uppoamassa syvään lamaan. Eikä Suomen Yrittäjien Mikael Pentikäinenkään ole kui saatanallinen takapiru. No nyt yrityskonkurssia pukkaa 400 kpl kuukausivauhdilla. Ei siis auttanut polkea maahan työntekijöiden etuja. Työllisyysvaikutus täysi nolla!!!

        "Suomi tarvitsee taas tasapainon työmarkkinoille. Suomi tarvitsee työntekijöiden oikeuksien kunnianpalautuksen, Lindtman painotti.

        Keinoja olisivat tiukka puuttuminen työmarkkinarikollisuuteen, ay-jäsenmaksun verovähennyksen palauttaminen järjestäytyneiden työmarkkinoiden roolin vahvistamiseksi vakaan talouden perustana sekä uuden aikuiskoulutustuen luominen vastaamaan työelämän murrokseen.

        – Järjestäytyneet työmarkkinat ovat pohjoismaisen hyvinvointivaltion kulmakivi. Ne tuovat vakautta, ja vakaus tuo kasvua, Lindtman linjasi"

        Ruotsissa sekä työntekijöiden että työnantajien järjestäytymisaste yli 80 % !!!


      • Anonyymi00009 kirjoitti:

        https://velkakello.fi/

        Orpon ja Purran hallituksen velkasaldo tulee olemaan ylin 60 mrd. Ja kansat tyhjenbetty: ARA 2,4 mrd, VER yli 1 mrd, Työrmttömyysvakuutusmaksujen ylijäämä ( jäänyt ed. hallitukselta) 1,4 mrd. Tuhohalkitus jakoi hyvätuloisille 1 mrd ja viisi tonnia kuussa ansaitseva inssi sai veronkevennystä 10 € kuussa!!!
        1700 € ansaitseva osa-aikakassa maksoi 20 € enemmän veroja.

        Miten tämä kertoo, että "hallitus on epäonnistunut"? Onko faktantarkistus ja perustelu todella niin vaikea asia?


      • Anonyymi00017 kirjoitti:

        https://yle.fi/t/18-335344/fi
        Työttömiä ja lomautettuja pukkaa vaikka hallitus heikensi työehtoja rajusti ja lanseerasi potkulait madaltaakseen työntekijöiden palkkaamista.

        Perseellern meni tuokin, ei olis kannattanut eläkkeelle lähteneen vastuuttoman EK:n Häkämiehen kertoa hallitukselle askelmerkkejä. Tässä ollaan, uppoamassa syvään lamaan. Eikä Suomen Yrittäjien Mikael Pentikäinenkään ole kui saatanallinen takapiru. No nyt yrityskonkurssia pukkaa 400 kpl kuukausivauhdilla. Ei siis auttanut polkea maahan työntekijöiden etuja. Työllisyysvaikutus täysi nolla!!!

        Erittäin törkeästi mutkat suoraksi vetävä epämääräinen kompilaatio omaa maailman kuvaasi tukevassa mudossa. Yritä nyt saada jonkinlainen selkeä kokonaisuus, miten voidaan todeta, onko hallitus epäonnistunut vai ei.


      • Anonyymi00026
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Miten tämä kertoo, että "hallitus on epäonnistunut"? Onko faktantarkistus ja perustelu todella niin vaikea asia?

        Sulle luuseri ei tarvitse perustella mitään. Jos et itse älyä, ei nyt kannata rautalangastakaan vaivautua taivuttaa! Turhaahan se olisi inttäjälle.


      • Anonyymi00032
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Miten tämä kertoo, että "hallitus on epäonnistunut"? Onko faktantarkistus ja perustelu todella niin vaikea asia?

        Hallitus asetti yhdeksi tärkeimmistä tavoitteistaan "velkalaivan kääntämisen". Velkaantumistahdin kiihdyttäminen on epäonnistumitsa tässä tehtävässä.

        Jää tietysti paljon muitakin tehtäviä, joissa hallitus on voinut onnistua. Missä kaikissa hallituksen tehtävissä tulokset puhuvat onnistumisen puolesta?

        Jos ei mitattavia asioita keksi, saa kertoa myös ideologisia asioita, kuten "on menty kuitenkin oikeaan suuntaan" tai "on korjattu rakenteita".


      • Anonyymi00033
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Erittäin törkeästi mutkat suoraksi vetävä epämääräinen kompilaatio omaa maailman kuvaasi tukevassa mudossa. Yritä nyt saada jonkinlainen selkeä kokonaisuus, miten voidaan todeta, onko hallitus epäonnistunut vai ei.

        Hallitus asetti omaksi tavoitteekseen sen, että tällä hallituskaudella syntyy 100 000 uutta työpaikkaa yrityksiin. Työllisyys on pienentynyt ja työttömyys kasvanut. Hallitus on epäonnistunut tässä tehtävässään.

        Mutta tosiaan, onhan noita muitakin tehtäviä. Saa kertoa onnistumisista!


      • Anonyymi00034
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Miten tämä kertoo, että "hallitus on epäonnistunut"? Onko faktantarkistus ja perustelu todella niin vaikea asia?

        ”Miten tässä nyt onkaan käynyt?”
        Pääministeri Petteri Orpo (kok) pyrkii jälleen luomaan uskoa, että Suomen talous lähtee nousuun. Sen voisi aiheuttaa maailman poliittisen tilanteen rauhoittuminen.

        – Aina kun viimeisen vuoden puolentoista kahden aikana pilvet ovat harventuneet maailmalla, Suomen talous on lähtenyt kasvuun. Siitä voi tehdä sen johtopäätöksen yksinkertaistetusti, että

        – Pääministerin korskeista puheista huolimatta, julkisen talouden suunnitelmasta ei voi vetää muuta johtopäätöstä kuin että Suomen talouden tilanne on sanalla sanoen huono. Ja edelleen tämä hallitus syyttää edellistä Marinin hallitusta tuhlailusta ja velkaantumisesta. Se on käyttänyt mauttomasti ilmaisua velkalaiva. Mutta miten tässä nyt onkaan käynyt? Itse asiassa Orpo-Purran hallitus ottaa enemmän velkaa kuin edellinen Marinin hallitus, Tytti Tuppurainen sanoi.

        Käytännössä hän vaati tämän jälkeen hallituksen eroa.

        – Pääministeri Orpo, onko teille tuttu käsite tulovastuu. Olisiko nyt paikallaan vetää johtopäätökset puheista ja näistä tuloksista, Tuppurainen sanoi."


      • Anonyymi00036
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Miten tämä kertoo, että "hallitus on epäonnistunut"? Onko faktantarkistus ja perustelu todella niin vaikea asia?

        Oletko oikeasti noin TYHMÄ?


    • Anonyymi00006

      TUHON HALLITUS

      • Anonyymi00015

        Hakeudu hoitoon!!!!!

        Ilmiannoin Sinut!


    • Anonyymi00010

      – Kehysriihen avauspäivän aamuna ryhmäjohtaja Tuppurainen (sd) vaati aamulla Maikkarilla (MTV) 1,4 miljardin lisäsopeutusta. Pari tuntia myöhemmin te huusitte mielenosoituksessa leikkaukset seis.


      Niin se rooli muuttuu kun ykeisö muuttuu😂😂😂😂😂

      • Anonyymi00016

        Hallitukselta vaatii kulujen kiristyksiä, kansalle näytetään kivaa ja mukavaa.


      • Anonyymi00019

        Linkki?


      • Anonyymi00053

        Purra velkanutti Suomen !

        ☝️🤨


    • Anonyymi00012

      Tällaista valehtelee persut sivuillaan:

      Ihmisen puolella
      Isänmaalliseen ja oikeudenmukaiseen politiikkaan kuuluu vähäosaisten, huono-onnisten ja syrjäytyneiden suomalaisten auttaminen.
      Haluamme tukea apua tarvitsevia ensisijaisesti oman maamme sisällä. Tätä kutsumme sisäiseksi solidaarisuudeksi. Puolueemme haluaa edistää työntekoa ja yrittämistä ja sillä tavoin maamme talouden vahvistumista

      Voi perse mitä valehtelua !!!

      • Anonyymi00020

        No huh huh!!


    • Anonyymi00013

      Selkärangattomien hallitus.

    • Anonyymi00014

      Suomalaisten veronmaksajien on elätettävä ex hallituksen tänne houkuttelemat ulkomaalaiset opiskelijat perheineen🥵
      Ukrainalaiset🥵
      Ja muut maahantulleet, paperittomista lähtien.
      Tuettava sotia, ja kehittymättömiä maita jne, jne loputtomasti on kädenojentajia, kohti Suolen verovaroja.

      Kyllä, ne rahat on tietysti Pois vanhuspalveluista , kouluilta, päivähoidoilta ja Meidän on Maksettava kaikesta Enemmän. Jotta rahaa riittää loputtomasti noille muille.... Jaattavaksi, ilman mitään vastinetta, tai toivoa rahan takaisinmaksusta.

    • Anonyymi00018

      2008: 31,1 miljardia Ukrainan hryvniaa (Ukrainan, IVY-maiden ja Euroopan rikkain);
      2018: 12,2 miljardia Ukrainan hryvniaa;
      2024: 4,0 miljardia Ukrainan hryvniaa (Forbesin mukaan);
      2025: 7,9 miljardia Ukrainan hryvniaa (Forbesin mukaan sija 390 maailmassa);
      NV:n mukaan vuosina 2024–2025 Ukrainan rikkain mies, jonka nettovarallisuus on 4,8–5,1 miljardia.

      Hyvä että jotkut sijoittaa toisien rahoja .koska heillä sotatila käynnissä
      tarvitsevat rahaa sama mistä se tulee tulo virta ei saa antaa ehtyä.
      suomen täytyy ottaa lisää velkaa ja lähettää ukrainaan 60miljardia heti!

      • Anonyymi00037

        Ukrainan hryvniaa.
        Mikä helvetin hryvniaa?


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Ukrainan hryvniaa.
        Mikä helvetin hryvniaa?

        Ukrainan hryvnia on yhtä kuin
        0,019 Euroa.


    • Anonyymi00023

      Surkee hallitus.

      • Anonyymi00029

        Surkein koskaan.


    • Anonyymi00024

      Ihan päin helvettiä mennyt hallituksen teot!

    • Yksisiläisiä ja mutka suoraksi vetäviä syytöksiä ja väittämiä tulee kuin troIIin tykistä, mutta ei ainuttakaan pätevää kokonaisuutta ja perustelua, joista voidaan päätellä, onko hallitus epäonnistunut vai ei. Jos teidän tietotasonne ja ulosantinne on näin heikkoa ja kommentit pääsääntöisesti yksisilmäisiä roiskaisuja, niin voinette kuorossa todeta "olen täällä vain provoilemassa, koska mistään en mitään tiedä".

      ☝️😆

      • Anonyymi00038

        Eikö sua jo itseäsikin naurata tuo posketon valehtelusi?


      • Anonyymi00038 kirjoitti:

        Eikö sua jo itseäsikin naurata tuo posketon valehtelusi?

        Missä asiassa olen valehdellut? Äläkä vastaa "kaikessa", vaan perustele mikä kommentissa olen valehdellut ja miten todistat, että se on valehtelua.


    • Anonyymi00025

      EROA PURRA!

      • Anonyymi00031

        ...


    • Anonyymi00027

      Ja pahasti!

    • Anonyymi00028

      Onko Orpo ja Purra vastuussa kun Suomen talous ja vielä 4 vuotta sitten kaikkien aikojen huipussa ollut työllisyys romuttui, kysyi Hesari taannoin?

      Totta helvetissä ne on vastuussa, miksi Suomessa muuten olisi koko hallitusta ja pääministerin ja valtiovarainministerin virkoja. Mutta kantavatko Orpo ja Purra tai heidän puolueensa oikeasti sitä vastuuta, se onkin jo eri asia.

      Eivät ne todellakaan kanna vastuuta, vaan selittävät kaiken syyttäen milloin edellistä hallitusta tai seuraavaa ja milloin Suomen kansaa, maahanmuuttajia tai suhdanteita. Kaikki muut käy syyllisiksi kunhan itsensä ei tarvitse vastata teoistaan.

      Kolme vuotta ovat pian tyrineet saksiensa kanssa ja saaneet aikaan EU:n kovimman työttömyyden ja yhtä paljon yritysten konkursseja kuin suuri 90-luvun lama. Kuka muistaa, niin sitäkin 90-luvun lamaa kokoomus hoiti leikkaamalla, ja silloinkin ne saivat leikkauksillaan aikaan 7-8 vuotta kestäneen konkurssien ja työttömyyden aallon ja myös asuntojen hintojen romahduksen. Mitään eivät siitä oppineet silloinkaan. Kuten ei näytä oppivan tämän Thatcerilais-Trumppilaista opikeistopolitiikkaa kannattavat wannabe-rikkaat. Silmät vaan kiinni ja vaalit toisensa jälkeen uskotaan kaikki valehtelu ja tyhjät lupaukset, mitä nämä suut muikeana puhuvat aina kun vaalit lähestyy.

      • Anonyymi00043

        Pakkohan se on leikata, kun valtion kassavirta on liian pieni menoihin nähden.
        Vai meinaatko, että voisimme elää velaksi ikuisesti? Kuka sen rahan meille lahjottaisi?
        Aika pitkältihän hallitus on toteuttanut niitä toimenpiteitä, joita asiantuntijatkin ovat ehdottaneet, mitä olisi pitänyt tehdä toisin? Kotitalousvähennyksen leikkaaminen oli kieltämättä virhe, mutta mikä muu muka on vähentänyt työllisyyttä? Se ei paranna julkista taloutta, että valtio antaa jollekin rahaa ja saa siitä osan takaisin.

        Vasemmisto ilmeisesti tukisi yrityksiä enemmän, että ne voisivat työllistää enemmän?


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Pakkohan se on leikata, kun valtion kassavirta on liian pieni menoihin nähden.
        Vai meinaatko, että voisimme elää velaksi ikuisesti? Kuka sen rahan meille lahjottaisi?
        Aika pitkältihän hallitus on toteuttanut niitä toimenpiteitä, joita asiantuntijatkin ovat ehdottaneet, mitä olisi pitänyt tehdä toisin? Kotitalousvähennyksen leikkaaminen oli kieltämättä virhe, mutta mikä muu muka on vähentänyt työllisyyttä? Se ei paranna julkista taloutta, että valtio antaa jollekin rahaa ja saa siitä osan takaisin.

        Vasemmisto ilmeisesti tukisi yrityksiä enemmän, että ne voisivat työllistää enemmän?

        Kaikki talousasiantuntijat huusivat kuorossa muutama vuosi sitten, ettei laskusuhdanteessa pitäisi leikata. Kuunteliko nämä? Ei kuunnelleet, ja tulokset on nähtävissä.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Pakkohan se on leikata, kun valtion kassavirta on liian pieni menoihin nähden.
        Vai meinaatko, että voisimme elää velaksi ikuisesti? Kuka sen rahan meille lahjottaisi?
        Aika pitkältihän hallitus on toteuttanut niitä toimenpiteitä, joita asiantuntijatkin ovat ehdottaneet, mitä olisi pitänyt tehdä toisin? Kotitalousvähennyksen leikkaaminen oli kieltämättä virhe, mutta mikä muu muka on vähentänyt työllisyyttä? Se ei paranna julkista taloutta, että valtio antaa jollekin rahaa ja saa siitä osan takaisin.

        Vasemmisto ilmeisesti tukisi yrityksiä enemmän, että ne voisivat työllistää enemmän?

        Miten ne leikkaukset onnistui oikeasti:

        https://yle.fi/a/74-20204795


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Kaikki talousasiantuntijat huusivat kuorossa muutama vuosi sitten, ettei laskusuhdanteessa pitäisi leikata. Kuunteliko nämä? Ei kuunnelleet, ja tulokset on nähtävissä.

        Leikata mistä, sosiaaliturvastako? Kuka näin sanoi?
        Hallitus nimenomaan on tehnyt nämä päätökset talouspoliittisten asiantuntijoiden arvioiden pohjalta, luuletko tosiaan että ne keksii ne omasta päästään. Toki poliittinen ajatusmaailma vaikuttaa siihen, että mitä niistä toteutetaan.

        On kyllä erikoista tuo vasemmiston ajattelu, kritisoivat sitä että hallitus on ottanut liikaa velkaa ja leikannut liikaa. Mistä vasemmisto ne rahat olisi sitten repineet?


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Leikata mistä, sosiaaliturvastako? Kuka näin sanoi?
        Hallitus nimenomaan on tehnyt nämä päätökset talouspoliittisten asiantuntijoiden arvioiden pohjalta, luuletko tosiaan että ne keksii ne omasta päästään. Toki poliittinen ajatusmaailma vaikuttaa siihen, että mitä niistä toteutetaan.

        On kyllä erikoista tuo vasemmiston ajattelu, kritisoivat sitä että hallitus on ottanut liikaa velkaa ja leikannut liikaa. Mistä vasemmisto ne rahat olisi sitten repineet?

        Niin, Orpo on tosiaan itsekin sanonut tietäneensä, että leikkaukset taantumassa heikentävät taloutta. Tietenkin on tiennyt. Siksi hän myös hokee, että toimien vaikutukset alkavat näkyä sitten, kun talous kasvaa.

        Tämän vuoksi hallitusta kritisoidaan; kasvuvaiheessa leikkaukset ovat toimiva keino ja siksi ne pitäisi tehdä silloin. Orpon hallitus päätti toisin ja tulokset me näemme kaikki.

        Jos ei keksi taloudelle muita hoitokeinoja kuin leikkauset ja velan, varmasti tuntuu tosi erikoiselta, kun joku muu kritisoi näistä molempia. Mutta kappas ihmettä; jos taloutta tukee, ei tarvita leikkauksia eikä velkaa kumpaakaan sellaisia määriä kuin silloin, jos sekä leikkaa että kahmii ennätysvelat.


    • Anonyymi00044
    • Anonyymi00045

      hyvinhän on hallius onnistunut: rikollisuuden kasu , adsunnottomien kas u, jopa Honfonfon triaead- jäjesetöt tukevan tuomeen, , sillin Jamea voi uolla helposti..


      maanpuolustusu pissikakkaa...

    • Anonyymi00052

      Perkele! Me, Suomen kansa, vaadimme Riikka Purran eroa ministerin tehtävästä.

    • Anonyymi00054

      Pääministeri puhuu muunneltua totuutta

      Yle: Pääministeri Petteri Orpo (kok.) puhui eduskunnalle työllisten määrän kehityksestä virheellisesti jo aiemmin keväällä.

      Hallitus joutui esittelemään eduskunnalle jälleen synkkiä valtiontalouden lukemia. Pääministeri Petteri Orpo (kok.) löysi puheenvuorossaan myös ilon aiheita:

      – Kaiken tämän synkistelyn keskellä, hyvät edustajat, Suomessa työllisten määrä on lähes sama kuin silloin, kun hallitus aloitti.

      – Se kertoo minulle siitä, että Suomen talous on dynaaminen. Olemme nähneet aivan liikaa yt-neuvotteluita ja konkursseja, niin jonnekin koko ajan syntyy uusia työpaikkoja. Iloitaan siitä.

      Orpo puhui virheellisesti aiemmin myös kyselytunnilla
      Orpo on aiemminkin puhunut eduskunnassa työllisyysluvuista epätarkasti.

      Helmikuussa pääministeri väitti eduskunnan kyselytunnilla, että ”työllisten määrä on pysynyt aika vakiona läpi hallituskauden”. Tuolloin käytössä olivat työllisyysluvut vuodenvaihteen tienoolta, jolloin työllisiä oli noin 50 000 vähemmän kuin hallituskauden alussa.

      Pienentynyttä työllisten määrää voi suhteuttaa hallituksen kautensa alussa ilmoittamaan tavoitteeseen. Sen mukaan tavoite on saada kauden aikana 100 000 uutta työllistä.

      Nyt nähty työllisten määrän muutos 64 000:lla on miltei kaksi kolmasosaa hallituksen työllisyystavoitteesta, mutta laskusuuntaan.

      • Anonyymi00061

        Oikeasti 80 000.


    • Anonyymi00055

      Kokkoomuslaisten mielestäkin: EVA-kysely: Yli kaksi kolmesta uskoo Suomen menevän väärään suuntaan.

    • Anonyymi00056

      Kokoomus tajunnut jo että hallitus on töpeksinyt oikeen huolella!

      ☝️🤨

    • Anonyymi00057

      JÄRJESTELMÄ on romahtanut ! Niiden viimeinen temppu oli kusettaa teiltä rahat silmittömällä huijjauksella nimeltä "työvoimapua" ja "nolla"-korkojallituksella. näin saivat sopulit YLI-velkaantumaan niin etteivät selviä enää veloistaan

      Järjestelmäromahdukselle keksivät nimenkin: "korona"

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16318307/virus-vaiko-sittenkin-jarjestelma-romahdus-nro2-

      T. haans.sea,

      VARO VELEKAA, tämä on rahanarvoinen neuvvo ennenmuuta pienituloisille

    • Anonyymi00060

      orpo haluaisi erota! muttei pysty ku stubin homo painostaa orpoa pysymään pääministerinä, ettei stubun, orpon,purran,kataisen korruptio kuviot aukeaisi ulkopuolisille.
      Joku toinen pääministeri ei katsoisi stubun velttoilua, tehtäviensä laiminlyöntiä samoin kuin keisarin uskollinen sylikoira, vanha vemputtaja koulukaveri, stubun oma pikku orja orpo.
      kulissit kaatuu

    • Anonyymi00063

      KYLLÄ!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe