Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Anonyymi-ap

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.

Kaikki talousongelmat ratkeavat lopettamalla työeläkeloisinnan rahoittaminen.

Työntekijä on palkkansa ansainnut.

357

3784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      turpa kiinni persupummi, et ymmärrä mitään.

      • Anonyymi00002

        Rauhoitu. Perussuomalaisia on Suomen tulevaisuus.


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Rauhoitu. Perussuomalaisia on Suomen tulevaisuus.

        Juuri näin, perussuomalaisissa on Suomen tulevaisuus eli oman kansan pitää kasvattaa osaamistaan ja koulutustasoaan vastaamaan suomalaisten vientiyritysten vaatimuksia työvoimalle, jotka vientiyritykset suurelta osin tuottavat ne nettoveroeurot hyvinvointiyhteiskunnan tarpeisiin. Ulkomailta Suomeen vain syödä ja paskantaa osaavat maahanmuuttajat tekevät Suomesta vain kehitysmaan eli maahanmuuttajankin pitäisi jo Suomeen tullessaan olla osaaja.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Juuri näin, perussuomalaisissa on Suomen tulevaisuus eli oman kansan pitää kasvattaa osaamistaan ja koulutustasoaan vastaamaan suomalaisten vientiyritysten vaatimuksia työvoimalle, jotka vientiyritykset suurelta osin tuottavat ne nettoveroeurot hyvinvointiyhteiskunnan tarpeisiin. Ulkomailta Suomeen vain syödä ja paskantaa osaavat maahanmuuttajat tekevät Suomesta vain kehitysmaan eli maahanmuuttajankin pitäisi jo Suomeen tullessaan olla osaaja.

        Asiaa kirjoitti tämä kommentoija.
        Suomessa ammattikouluissa on opetusta vähennetty jatkuvasti ja siellä ei opi ammattia, se os tosiasia.
        Koulutusta lisätäävä huomattavasti ja työelämään harjoittelijoita oppimaan.
        Myös sellainen asia, kun oppilas menee työharjoitteluun, niin mistä on tullut sellainen käsitys, että hän olisi jo valmis työntekijä. Eikö se sana työharjoittelu tarkoita, että oppilas tulee opettelemaan työntekoa.
        Sitten arvioidaan oppilasta ja sanotaan ettei tämä osaa, ei osaa jos ei saa opetella ja kouluteta. On tietty pianaikaa joitain ihmeykslöitä jotka hetkessä kaiken osaavat, mutta aivan tavallisetkin tallero tarvitsevat opetusta.

        Miksi näitä Suomeen ja muuallekkin tulevia matuja sanotaan siirtolaisiksi. Ennen siirtolaiset menivät heti töihin ja alkoivat tienata elatuksensa ja maksaa veroja maalle mihin saapuivat. Nämä pitäisi kaikki palauttaa sinne mistä tulivat, sillä sillä oikeita pakolaisia on vain murto-osa. Geneven pakolais-sopimus pitää uuditaa, ja nykyinen lopettaa.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Asiaa kirjoitti tämä kommentoija.
        Suomessa ammattikouluissa on opetusta vähennetty jatkuvasti ja siellä ei opi ammattia, se os tosiasia.
        Koulutusta lisätäävä huomattavasti ja työelämään harjoittelijoita oppimaan.
        Myös sellainen asia, kun oppilas menee työharjoitteluun, niin mistä on tullut sellainen käsitys, että hän olisi jo valmis työntekijä. Eikö se sana työharjoittelu tarkoita, että oppilas tulee opettelemaan työntekoa.
        Sitten arvioidaan oppilasta ja sanotaan ettei tämä osaa, ei osaa jos ei saa opetella ja kouluteta. On tietty pianaikaa joitain ihmeykslöitä jotka hetkessä kaiken osaavat, mutta aivan tavallisetkin tallero tarvitsevat opetusta.

        Miksi näitä Suomeen ja muuallekkin tulevia matuja sanotaan siirtolaisiksi. Ennen siirtolaiset menivät heti töihin ja alkoivat tienata elatuksensa ja maksaa veroja maalle mihin saapuivat. Nämä pitäisi kaikki palauttaa sinne mistä tulivat, sillä sillä oikeita pakolaisia on vain murto-osa. Geneven pakolais-sopimus pitää uuditaa, ja nykyinen lopettaa.

        Sipilän persuhallitus muutti ammattikoulutuksen tapahtumaan työpaikoilla. Opettajat kun ovat melkoinen kustannuserä.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Sipilän persuhallitus muutti ammattikoulutuksen tapahtumaan työpaikoilla. Opettajat kun ovat melkoinen kustannuserä.

        turpakii alottaja EK-eliittikopla tiltu ja maanpetturipersut...

        = Suomea tuhoavat porvari-valehtelijat


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        turpakii alottaja EK-eliittikopla tiltu ja maanpetturipersut...

        = Suomea tuhoavat porvari-valehtelijat

        aivan 8000 miljardia euroa lähtee koko ajan Lapista kaivostuottoja ulkomaille, persut jakaa ne ilmaisina pois maastamme...

        eipä EK-kokoomus-RKP noista ole kiinnostunut...


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        turpakii alottaja EK-eliittikopla tiltu ja maanpetturipersut...

        = Suomea tuhoavat porvari-valehtelijat

        Laitahan sinä korkki kiinni.


      • Anonyymi00022

        Ihanaa, kun saa nauttia sekä eläkettä, että palkkaa, niin tulee toimeen - saa maksetuksi vuokransa, lääkkeensä, silmälasinsa ja ruokansa, kiitos Herralle 🙏🏼


      • Anonyymi00134
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Rauhoitu. Perussuomalaisia on Suomen tulevaisuus.

        Höpöhöpö. Äänestän vasemmistoliittoa(vas.)vahva vasemmisto on satsaus tulevaisuuteen


      • Anonyymi00135
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Juuri näin, perussuomalaisissa on Suomen tulevaisuus eli oman kansan pitää kasvattaa osaamistaan ja koulutustasoaan vastaamaan suomalaisten vientiyritysten vaatimuksia työvoimalle, jotka vientiyritykset suurelta osin tuottavat ne nettoveroeurot hyvinvointiyhteiskunnan tarpeisiin. Ulkomailta Suomeen vain syödä ja paskantaa osaavat maahanmuuttajat tekevät Suomesta vain kehitysmaan eli maahanmuuttajankin pitäisi jo Suomeen tullessaan olla osaaja.

        Höpöhöpöhöpö. Kotouttamisstrategiat ovat vientituote. Lappi on eu-matuille portti euroshengen alueelle ja avain asialliselle viisumipäätökselle, yksilötunnistuksen ja matun yksilöimiseen. Pilottialue, jolta voi vapauttaa rikolliset eu-matut venäjälle. Perussuomalaisilta puuttuu näkemys, joka vasemmistolla(vas.) on. Tulevaisuuden miljardibusiness.


      • Anonyymi00138
        Anonyymi00134 kirjoitti:

        Höpöhöpö. Äänestän vasemmistoliittoa(vas.)vahva vasemmisto on satsaus tulevaisuuteen

        Mieluummin toiselle palkkatyössä käyvänä edelleen äänestän vasemmistoa, koska tämä populistien kurjistamis ja vittuilu politikointi ja rikkaiden rahoittamine riittää jo, varsinkin duunarin pöydässä syö joku oikeistolainen jolla jo on ,, ja syy on populistien,
        valitettavasti.


      • Anonyymi00158

        Oliskohan taroeettomat yritystuet ns rikkaiden sisiaalietuus suurin ongeelma suomessa


      • Anonyymi00205
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Rauhoitu. Perussuomalaisia on Suomen tulevaisuus.

        Perussuomalaiset on suurin uhka Suomen tulevaisuudelle.

        Olisi ollut kokonaan parempi, vaikka meillä ei nyt kolmena vuotena olisi ollut tätä tuhohallitusta ollenkaan. Tämä Orpon ja Purran sekä Essayahin että Adlercreutzin hallitus on vain pahentunut valtiontalouden tilaa julmasti. Siksi Purran oma ennustus, Suomen päätyminen tarkkailuluokalle, tapahtui juuri tämän oikeistohallituksen aikana. Niin siinä kävi, että Purran Marinille osoittamaan pilkka "iskikin hänen omaan nilkkaan.". Ja Orpon " velaksi elämisen on loputtava" kuulostaa juuri siltä mikä on pääministerin taloustaitojen taso. Siis 0.


      • Anonyymi00209
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Ihanaa, kun saa nauttia sekä eläkettä, että palkkaa, niin tulee toimeen - saa maksetuksi vuokransa, lääkkeensä, silmälasinsa ja ruokansa, kiitos Herralle 🙏🏼

        Onneksi on 43 vuoden työrupeaman tuloksena riittävän suuri eläkke, että siitä riittää lapsille ja lastenlapsillekin jaettavaa. Ei tarvitse enää rikastua eikä haalia mammonaa, nuorten tukeminen ja auttaminen kannattaa...


      • Anonyymi00234
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Rauhoitu. Perussuomalaisia on Suomen tulevaisuus.

        Ei kannata ottaa todesta persueliitin puheita. He ovat isoja valesäkkejä.


      • Anonyymi00245
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Rauhoitu. Perussuomalaisia on Suomen tulevaisuus.

        Köyhä kivikautinen aika odottaa persujen kanssa. Onneksi tämä loppuu kohta🤯


      • Anonyymi00253
        Anonyymi00158 kirjoitti:

        Oliskohan taroeettomat yritystuet ns rikkaiden sisiaalietuus suurin ongeelma suomessa

        Varmasti paikkansa pitävä. Sama kuin matalapalkka ym tuet firmoille jotka tekevät isoa voittoa

        Rikkailta voisi ottaa lapsilisät pois kun on tarkoitettu alunperinkin pienituloiselle lapsenelättämiseen avuksi.


      • Anonyymi00261
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Laitahan sinä korkki kiinni.

        ookko jo nii kännissä ettet ite saa korkkias kii


      • Anonyymi00262
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Rauhoitu. Perussuomalaisia on Suomen tulevaisuus.

        ei oo ei


      • Anonyymi00268
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        turpakii alottaja EK-eliittikopla tiltu ja maanpetturipersut...

        = Suomea tuhoavat porvari-valehtelijat

        Pääministeri Sipilä jos kuka oli todellinen porvari.

        Päästeli häkäpönttöautollaan komeasti kokoomusllaistenkin ohi oikealta.


      • Anonyymi00270
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Rauhoitu. Perussuomalaisia on Suomen tulevaisuus.

        Perussuomalaissa on vain perussuomalaisten menneisyys.


      • Anonyymi00274
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        aivan 8000 miljardia euroa lähtee koko ajan Lapista kaivostuottoja ulkomaille, persut jakaa ne ilmaisina pois maastamme...

        eipä EK-kokoomus-RKP noista ole kiinnostunut...

        Porvarihallitukset = RKP kokoomus persut kepu- on Suomen suurin talousongelma

        ollut koko EU-ajan Suomen tuho, Suomen raha menetettiin, kansamme tuho, sos-ja terv eli sote-tuhot, valtavien kaivostuottojen menetys ulkomaille, idänkaupan loppuminen, lastenryöstö-laki huostabisnekseen, Stubbin valeilla veronkierto hallintarekisteri rikkaille, NATO-miljardit ulkomaille, jne jne

        RKP tukee aina kaikkea paitsi suomenkansaa.


      • Anonyymi00275
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Ihanaa, kun saa nauttia sekä eläkettä, että palkkaa, niin tulee toimeen - saa maksetuksi vuokransa, lääkkeensä, silmälasinsa ja ruokansa, kiitos Herralle 🙏🏼

        ei saa eläkettä jos saa palkkaa, silloin lopetetaan eläkkeenmaksu


      • Anonyymi00276
        Anonyymi00253 kirjoitti:

        Varmasti paikkansa pitävä. Sama kuin matalapalkka ym tuet firmoille jotka tekevät isoa voittoa

        Rikkailta voisi ottaa lapsilisät pois kun on tarkoitettu alunperinkin pienituloiselle lapsenelättämiseen avuksi.

        on sosialismia että valtio makselee tukia yrityksille

        ei missään muualla maailmassa ole tuollaista eliitti-elättilaumaa kuin suomen porvarit jotka elelee kansan rahoilla ja viettää luksus-elämää


      • Anonyymi00277
        Anonyymi00276 kirjoitti:

        on sosialismia että valtio makselee tukia yrityksille

        ei missään muualla maailmassa ole tuollaista eliitti-elättilaumaa kuin suomen porvarit jotka elelee kansan rahoilla ja viettää luksus-elämää

        rotarit vapaamuurarit lionssi-leijonat- kaikki hirteen?... kansan oikeustaju vaatii sitä...


      • Anonyymi00295
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Asiaa kirjoitti tämä kommentoija.
        Suomessa ammattikouluissa on opetusta vähennetty jatkuvasti ja siellä ei opi ammattia, se os tosiasia.
        Koulutusta lisätäävä huomattavasti ja työelämään harjoittelijoita oppimaan.
        Myös sellainen asia, kun oppilas menee työharjoitteluun, niin mistä on tullut sellainen käsitys, että hän olisi jo valmis työntekijä. Eikö se sana työharjoittelu tarkoita, että oppilas tulee opettelemaan työntekoa.
        Sitten arvioidaan oppilasta ja sanotaan ettei tämä osaa, ei osaa jos ei saa opetella ja kouluteta. On tietty pianaikaa joitain ihmeykslöitä jotka hetkessä kaiken osaavat, mutta aivan tavallisetkin tallero tarvitsevat opetusta.

        Miksi näitä Suomeen ja muuallekkin tulevia matuja sanotaan siirtolaisiksi. Ennen siirtolaiset menivät heti töihin ja alkoivat tienata elatuksensa ja maksaa veroja maalle mihin saapuivat. Nämä pitäisi kaikki palauttaa sinne mistä tulivat, sillä sillä oikeita pakolaisia on vain murto-osa. Geneven pakolais-sopimus pitää uuditaa, ja nykyinen lopettaa.

        Miksi näitä Suomeen ja muuallekkin tulevia matuja sanotaan siirtolaisiksi.

        Se on vihervasemmiston tapa pehmentää asiaa ja muuttaa asian
        luonnetta positiivisemmaksi. Pakolainen kuulostaa korvaan pahalta.
        Ennen kun meni oikein huonosti, niin sanottiin asiat suoraan, nyt kun
        menee huonosti, niin sanotaan että tilanne on haastava. Näin ei sitten
        tarvitse korjata ongelmia, vaan ne voidaan kiertää.


      • Anonyymi00296
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        aivan 8000 miljardia euroa lähtee koko ajan Lapista kaivostuottoja ulkomaille, persut jakaa ne ilmaisina pois maastamme...

        eipä EK-kokoomus-RKP noista ole kiinnostunut...

        Onneksi demarit tulee muuttaa kaiken. Trastuit tavarits.
        Tiitisen listalta pyyhitään kaikki demareiden nimet yli ja
        sitten voidaan aloittaa puhtaalta pöydältä ja sammua
        puhtaan pöydän alle. Eespäin, eespäin tiellä Taistojen
        jne....tralalaaa.


      • Anonyymi00297
        Anonyymi00134 kirjoitti:

        Höpöhöpö. Äänestän vasemmistoliittoa(vas.)vahva vasemmisto on satsaus tulevaisuuteen

        Taantumuksen takaraja jo häämöttää.


      • Anonyymi00298
        Anonyymi00205 kirjoitti:

        Perussuomalaiset on suurin uhka Suomen tulevaisuudelle.

        Olisi ollut kokonaan parempi, vaikka meillä ei nyt kolmena vuotena olisi ollut tätä tuhohallitusta ollenkaan. Tämä Orpon ja Purran sekä Essayahin että Adlercreutzin hallitus on vain pahentunut valtiontalouden tilaa julmasti. Siksi Purran oma ennustus, Suomen päätyminen tarkkailuluokalle, tapahtui juuri tämän oikeistohallituksen aikana. Niin siinä kävi, että Purran Marinille osoittamaan pilkka "iskikin hänen omaan nilkkaan.". Ja Orpon " velaksi elämisen on loputtava" kuulostaa juuri siltä mikä on pääministerin taloustaitojen taso. Siis 0.

        Marinilla oli syy paeta maasta, edes hyvästelemättä petettyjä
        äänestäjiä.

        Tutkimus: Tällaisia puolueiden jäsenet ovat – keskusta ja SDP eläkeikäisten puolueita ja perussuomalaiset miesten.


      • Anonyymi00299
        Anonyymi00276 kirjoitti:

        on sosialismia että valtio makselee tukia yrityksille

        ei missään muualla maailmassa ole tuollaista eliitti-elättilaumaa kuin suomen porvarit jotka elelee kansan rahoilla ja viettää luksus-elämää

        Vihreiden ja kokoomuksen jäsenet ovat parhaiten tienaavia ja koulutettuja, kun vertaillaan kuuden suurimman puolueen jäseniä. Tämä käy ilmi Kunnallisalan kehittämissäätiön (KAKS) tänään julkaisemasta tutkimuksesta.

        Miksi vihreät jaksaa aina mesoa köyhyydestä, onko tämä sitä populismia.


      • Anonyymi00322
        Anonyymi00275 kirjoitti:

        ei saa eläkettä jos saa palkkaa, silloin lopetetaan eläkkeenmaksu

        Ei lopu, eläke juoksee. Eläkkeellä saadut ansiot kasvattavat työeläkettä aina 70-vuotiaaksi asti.


      • Anonyymi00328
        Anonyymi00134 kirjoitti:

        Höpöhöpö. Äänestän vasemmistoliittoa(vas.)vahva vasemmisto on satsaus tulevaisuuteen

        Mätään tulevaisuuteen.


      • Anonyymi00329
        Anonyymi00205 kirjoitti:

        Perussuomalaiset on suurin uhka Suomen tulevaisuudelle.

        Olisi ollut kokonaan parempi, vaikka meillä ei nyt kolmena vuotena olisi ollut tätä tuhohallitusta ollenkaan. Tämä Orpon ja Purran sekä Essayahin että Adlercreutzin hallitus on vain pahentunut valtiontalouden tilaa julmasti. Siksi Purran oma ennustus, Suomen päätyminen tarkkailuluokalle, tapahtui juuri tämän oikeistohallituksen aikana. Niin siinä kävi, että Purran Marinille osoittamaan pilkka "iskikin hänen omaan nilkkaan.". Ja Orpon " velaksi elämisen on loputtava" kuulostaa juuri siltä mikä on pääministerin taloustaitojen taso. Siis 0.

        Ne on ne nee**r¡t se suurin uhka.
        Kun niillä on niin iso se.
        Vassarimiehet sen tietää, kun niillä on kokemusta. Aattelin vaikka Atte Harja-Annea.


      • Anonyymi00330
        Anonyymi00277 kirjoitti:

        rotarit vapaamuurarit lionssi-leijonat- kaikki hirteen?... kansan oikeustaju vaatii sitä...

        Ota suihin, niin paranet.


      • Anonyymi00338
        Anonyymi00209 kirjoitti:

        Onneksi on 43 vuoden työrupeaman tuloksena riittävän suuri eläkke, että siitä riittää lapsille ja lastenlapsillekin jaettavaa. Ei tarvitse enää rikastua eikä haalia mammonaa, nuorten tukeminen ja auttaminen kannattaa...

        Toivottavasti olet säästänyt tuloistasi tarpeeksi vanhuuteen.Muiden haluun maksaa eläkkeesi ei kannata uskoa Tässä kun käy samoin kuin sairaanhoidossa kun rahat loppuvat.Kommunismi ei toimi.


      • Anonyymi00339
        Anonyymi00275 kirjoitti:

        ei saa eläkettä jos saa palkkaa, silloin lopetetaan eläkkeenmaksu

        Työeläkettä ei lopeteta. Sivutoimisesti saa tehdä töitä. Niitä vain ei ole edes työikäisille, saati sitten eläkeläiselle, jos on ollut tietynlaisissa työpaikoissa nuorempana. Ikäsyrjintä on suurta, ja lisäksi esim. atk-alalla pitäisi olla uusimmat tiedot hallussa. Puhun esim. ohjelmoinnista nykyaikana. Kaikki on muuttunut sitten 70-luvun. Jo 5 vuotta voi olla ratkaiseva menetys työtaidoissa.


      • Anonyymi00340
        Anonyymi00276 kirjoitti:

        on sosialismia että valtio makselee tukia yrityksille

        ei missään muualla maailmassa ole tuollaista eliitti-elättilaumaa kuin suomen porvarit jotka elelee kansan rahoilla ja viettää luksus-elämää

        Eiköhän ne ole julkisen sektorintyöntekijät. Iso osa niistä on turhia.


      • Anonyymi00342
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Rauhoitu. Perussuomalaisia on Suomen tulevaisuus.

        Opettele edes kirjoittamaan.


      • Anonyymi00352
        Anonyymi00322 kirjoitti:

        Ei lopu, eläke juoksee. Eläkkeellä saadut ansiot kasvattavat työeläkettä aina 70-vuotiaaksi asti.

        Hyvin on se eläke kasvanutkin. Olen jo saanut eläkettä yli 500.000 € ja lisää
        ropisee tilille joka kuukausi joten mikä on köllötellessä.


      • Anonyymi00373
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Asiaa kirjoitti tämä kommentoija.
        Suomessa ammattikouluissa on opetusta vähennetty jatkuvasti ja siellä ei opi ammattia, se os tosiasia.
        Koulutusta lisätäävä huomattavasti ja työelämään harjoittelijoita oppimaan.
        Myös sellainen asia, kun oppilas menee työharjoitteluun, niin mistä on tullut sellainen käsitys, että hän olisi jo valmis työntekijä. Eikö se sana työharjoittelu tarkoita, että oppilas tulee opettelemaan työntekoa.
        Sitten arvioidaan oppilasta ja sanotaan ettei tämä osaa, ei osaa jos ei saa opetella ja kouluteta. On tietty pianaikaa joitain ihmeykslöitä jotka hetkessä kaiken osaavat, mutta aivan tavallisetkin tallero tarvitsevat opetusta.

        Miksi näitä Suomeen ja muuallekkin tulevia matuja sanotaan siirtolaisiksi. Ennen siirtolaiset menivät heti töihin ja alkoivat tienata elatuksensa ja maksaa veroja maalle mihin saapuivat. Nämä pitäisi kaikki palauttaa sinne mistä tulivat, sillä sillä oikeita pakolaisia on vain murto-osa. Geneven pakolais-sopimus pitää uuditaa, ja nykyinen lopettaa.

        Toi koko ammattikoulusysteemi on niin kallis ja tekopyhä paskaläjä että sen vois kokonaan poistaa ja maksaa firmoille kunnollisen korvauksen koulutuksesta (esim 5v palkka + koulutuskulut). kun ne firmat sen koulutuksen kuitenkin joutuu tekemään


      • Anonyymi00374
        Anonyymi00205 kirjoitti:

        Perussuomalaiset on suurin uhka Suomen tulevaisuudelle.

        Olisi ollut kokonaan parempi, vaikka meillä ei nyt kolmena vuotena olisi ollut tätä tuhohallitusta ollenkaan. Tämä Orpon ja Purran sekä Essayahin että Adlercreutzin hallitus on vain pahentunut valtiontalouden tilaa julmasti. Siksi Purran oma ennustus, Suomen päätyminen tarkkailuluokalle, tapahtui juuri tämän oikeistohallituksen aikana. Niin siinä kävi, että Purran Marinille osoittamaan pilkka "iskikin hänen omaan nilkkaan.". Ja Orpon " velaksi elämisen on loputtava" kuulostaa juuri siltä mikä on pääministerin taloustaitojen taso. Siis 0.

        Muutamassa vuodessa ei suomen kokoista konkurssikypsää ja vuotavaa varjolaivaa käännetä nousukiitoon varsinkin kun aikaisempi porukka on urakalla lapioinut rahaa takkaan


      • Anonyymi00375
        Anonyymi00253 kirjoitti:

        Varmasti paikkansa pitävä. Sama kuin matalapalkka ym tuet firmoille jotka tekevät isoa voittoa

        Rikkailta voisi ottaa lapsilisät pois kun on tarkoitettu alunperinkin pienituloiselle lapsenelättämiseen avuksi.

        Kakki tuet ja verovähennys himmelit pitäs ottaa kaikilta pois. Ja niiden kaikenmaailman turhien lappujen pyörittelijöille monoa perseelle.


    • Anonyymi00005

      Jätetään aluksi sen 300 miljardin potin kasvattaminen pois. Siitäkin irtoaa vuosittain useampi miljardi.

      • Anonyymi00041

        Tukipummiloiset kuolee kohta sukupuuttoon, eikä saa eläkkeitä koskaan.


      • Anonyymi00211
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Tukipummiloiset kuolee kohta sukupuuttoon, eikä saa eläkkeitä koskaan.

        Tarjoitst siis toimerntulotukipersut ja takuueläkekäispersut?


      • Anonyymi00278
        Anonyymi00211 kirjoitti:

        Tarjoitst siis toimerntulotukipersut ja takuueläkekäispersut?

        RAHA KÖYHÄLLE KLANSALLE PALAUTUU AINA HETI VALTIOLLE, se EI ole menoerä...

        vaan ostovoima luo kauppaa , firmat pärjää= työpaikkoja= verotuloja, jne...


      • Anonyymi00331
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Tukipummiloiset kuolee kohta sukupuuttoon, eikä saa eläkkeitä koskaan.

        Aktiivinen eutanasia kaikille, jotka jää eläkkeelle. Taloushuolet poistuu kertaheitolla, oikein heittämällä.


    • Anonyymi00006

      Ketjun aloittaja haluaa paskoa suomalaisen järjestelmän ja syödä tämän järjestelmän tuottamat nettoveroeurot loppuun muuttumalla asenteiltaan muiden raha-almuja odottavaksi kehitysmaaksi.

      • Anonyymi00009

        Valittajan pitäisi karttaa kaikkea sellaista, minkä nykyiset työeläkeläiset on saaneet aikaan. Hän voisi hyvin käyttää mm. sellaista asuntoa ja sosiaaliturvaa, jotka tulivat käyttöön hänen syntymävuonnaan. Ammattiliitotkin on tarkistettava, ettei joudu vanhusten pystyttämään liittoon mukaan.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Valittajan pitäisi karttaa kaikkea sellaista, minkä nykyiset työeläkeläiset on saaneet aikaan. Hän voisi hyvin käyttää mm. sellaista asuntoa ja sosiaaliturvaa, jotka tulivat käyttöön hänen syntymävuonnaan. Ammattiliitotkin on tarkistettava, ettei joudu vanhusten pystyttämään liittoon mukaan.

        Kyllä tässä nyt palkansaajien omista rahoista on kyse.

        Melkoisen pyramidihuijauksen työeläkeloiset ovat kyllä saaneet aikaiseksi. Minä en pidä sitä ansiona, vaan rikollisena toimintana.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Kyllä tässä nyt palkansaajien omista rahoista on kyse.

        Melkoisen pyramidihuijauksen työeläkeloiset ovat kyllä saaneet aikaiseksi. Minä en pidä sitä ansiona, vaan rikollisena toimintana.

        kokoomusporvarilla Hitler-riivaaja päässä, haluaa tappaa eläkeläiset...


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        kokoomusporvarilla Hitler-riivaaja päässä, haluaa tappaa eläkeläiset...

        Miksi sinä sellaista haluat?


      • Anonyymi00165

        Nämä kyseisen kaltaisten ketjujen aloittajat kuvittelevat nostavansa persujen kannatusta.
        Siinä käy juuri päinvastoin.
        Näistä kirjoituksista selviää kuinka tyhmiä ja kokonaisnäkemyksen käsittämättömiä tämän aatteen kannattajat ovat.
        Oman puolueensa kannatuksen nostattamiseksi ei välitetä rahtuakaan koko maan yleisestä taludesta ja kasvumahdollisuuksista.
        Mamut ja työttömät on laitettu pulueessa samalle viivalle.

        Mamujen ruotuun pistäminen on ok mutta nykyisten puolustusmenojen ja energianhinnan kasvu on aukaissut muidenkin puolueiden silmät ja kaikki mamu-kustannukset tulevat jatkossakin olemaan monen muun säästötoimenpiteen alaisia.
        Puoluekannasta riippumatta.


      • Anonyymi00166
        Anonyymi00165 kirjoitti:

        Nämä kyseisen kaltaisten ketjujen aloittajat kuvittelevat nostavansa persujen kannatusta.
        Siinä käy juuri päinvastoin.
        Näistä kirjoituksista selviää kuinka tyhmiä ja kokonaisnäkemyksen käsittämättömiä tämän aatteen kannattajat ovat.
        Oman puolueensa kannatuksen nostattamiseksi ei välitetä rahtuakaan koko maan yleisestä taludesta ja kasvumahdollisuuksista.
        Mamut ja työttömät on laitettu pulueessa samalle viivalle.

        Mamujen ruotuun pistäminen on ok mutta nykyisten puolustusmenojen ja energianhinnan kasvu on aukaissut muidenkin puolueiden silmät ja kaikki mamu-kustannukset tulevat jatkossakin olemaan monen muun säästötoimenpiteen alaisia.
        Puoluekannasta riippumatta.

        Persujen lehmäkaupat kokoomuksen kanssa on nähtävissä nykyisessä talouden tilassa.


      • Anonyymi00235
        Anonyymi00165 kirjoitti:

        Nämä kyseisen kaltaisten ketjujen aloittajat kuvittelevat nostavansa persujen kannatusta.
        Siinä käy juuri päinvastoin.
        Näistä kirjoituksista selviää kuinka tyhmiä ja kokonaisnäkemyksen käsittämättömiä tämän aatteen kannattajat ovat.
        Oman puolueensa kannatuksen nostattamiseksi ei välitetä rahtuakaan koko maan yleisestä taludesta ja kasvumahdollisuuksista.
        Mamut ja työttömät on laitettu pulueessa samalle viivalle.

        Mamujen ruotuun pistäminen on ok mutta nykyisten puolustusmenojen ja energianhinnan kasvu on aukaissut muidenkin puolueiden silmät ja kaikki mamu-kustannukset tulevat jatkossakin olemaan monen muun säästötoimenpiteen alaisia.
        Puoluekannasta riippumatta.

        Radiossa ihmeteltiin ja tuumailtiin, että oikeiston kannattajat äänestivät kuulemma Euroviisuissakin Israelia siitä syystä, että nyt näytetään "vihervassareille" (Israel sai Suomen kansalta 12 pisetettä). Aika erikoista jos näin on.


      • Anonyymi00279

        Tuohan on ollut RKP-kokoomusksen tavoite koko EU-ajan

        ensin tosin tuhosivat oman valuuttamme pois, sitten idänkaupan= tuhansia konkursseja, jne...


      • Anonyymi00324
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Kyllä tässä nyt palkansaajien omista rahoista on kyse.

        Melkoisen pyramidihuijauksen työeläkeloiset ovat kyllä saaneet aikaiseksi. Minä en pidä sitä ansiona, vaan rikollisena toimintana.

        Yhy yhy, itke vähän.


      • Anonyymi00332
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        kokoomusporvarilla Hitler-riivaaja päässä, haluaa tappaa eläkeläiset...

        Kyllä! Heti vaan!


      • Anonyymi00333
        Anonyymi00324 kirjoitti:

        Yhy yhy, itke vähän.

        Ja sitten päästät kunnon plöröt.


    • Anonyymi00011

      Mitenkä sitten tämä työeläkeloisijoiden ongelma pitäisi aloittajan mielestä hoitaa? Teloitetaan kaikki eläkeikäiset? Entä itsesi kaltaiset sosiaalipummit?

      • Anonyymi00013

        Oletkon kuullut sellaisesta kuin Kansaneläkelaitos? On ollut takuulla olemassa koko sinun elinaikasi.


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Oletkon kuullut sellaisesta kuin Kansaneläkelaitos? On ollut takuulla olemassa koko sinun elinaikasi.

        Kansan eläkkeet uudet voisi lopettaa.


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Kansan eläkkeet uudet voisi lopettaa.

        Yhden "yleiseläkkeen" tulee riittää jatkossa.


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        Yhden "yleiseläkkeen" tulee riittää jatkossa.

        Mistä valtio ottaa rahat kaikkien eläkeläisten eläkkeitten maksuun, hatustako vai??


      • Anonyymi00167

        Venäjän trolli siellä yrittää aiheuttaa eripuraa ja tasapäistää kaikki samalle viivalle.
        Kohoosit kunniaan on nimimerkki "eläkeläisloiset" unelma ja koko kansa reserviin muita maita kohtaan suoritettaviin "sotilasoperaatioihin" ja mielellään vielä eturintamaan.


      • Anonyymi00168
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Kansan eläkkeet uudet voisi lopettaa.

        Tulee muutakin lopetettavien listaan kuuluvia mieleen.


      • Anonyymi00172
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Kansan eläkkeet uudet voisi lopettaa.

        Joo ja neuvolat ja kotihoidontuet ja vanhempainvapaat ja koko koulutusjärjestelmän ja lapsilisät ja nämä laitokset joihin kotioloista johtuen lapsia sijoitetaan ja suojakodit perheväkivallasta kärsiville ja ja yleistuet ja toimeentulotuet ja kaikki muutkin tuet vois turhina lopettaa kun näkee mitä hyötyä niistä on.
        Nimittäin kun lukee tämän nimim. "eläkeläisloiset" kirjoituksia.


      • Anonyymi00173
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        Yhden "yleiseläkkeen" tulee riittää jatkossa.

        Hanki itselles elämä.


      • Anonyymi00175
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Mistä valtio ottaa rahat kaikkien eläkeläisten eläkkeitten maksuun, hatustako vai??

        No sieltähän se valtio ottaa rahat kaikkien eläkkeitten maksuun mistä se käyttää muutenkin veronmaksajien rahoja holtittomasti.
        Sopeutumisrahat ja puoluetuet ensimmäisenä poistolistalle. Samaten ilmaiset taksimatkat ja pienten lentoasemien tukeminen joiden kustannuksia perustellaan sillä että kansanedustajat pääsevät näppärästi kotipaikkakunnalleen ja " puolueen kokouksiin" eli kavereitten kanssa kaljakuppilaan ryyppään. Ja vernmaksajat maksaa.


      • Anonyymi00176
        Anonyymi00172 kirjoitti:

        Joo ja neuvolat ja kotihoidontuet ja vanhempainvapaat ja koko koulutusjärjestelmän ja lapsilisät ja nämä laitokset joihin kotioloista johtuen lapsia sijoitetaan ja suojakodit perheväkivallasta kärsiville ja ja yleistuet ja toimeentulotuet ja kaikki muutkin tuet vois turhina lopettaa kun näkee mitä hyötyä niistä on.
        Nimittäin kun lukee tämän nimim. "eläkeläisloiset" kirjoituksia.

        Näitä huostaanotettuja lasten sijoitusyksiköitä on hirmuinen määrä suomenmaassa.
        Ja kaikilla menee taloudellisesti loistavasti.
        Ja nykymenolla paikkojen tarve kasvaa vuosittain. Rajusti.


      • Anonyymi00178
        Anonyymi00176 kirjoitti:

        Näitä huostaanotettuja lasten sijoitusyksiköitä on hirmuinen määrä suomenmaassa.
        Ja kaikilla menee taloudellisesti loistavasti.
        Ja nykymenolla paikkojen tarve kasvaa vuosittain. Rajusti.

        Oikeusjärjestelmä käyttää koneistoaan johonkin suklaapatukkaavarkaaseen tai vesipullon varastaneeseen ja raiskausten ja pahoinpitelyiden uhrit odottaa vuositolkulla asiansa käsittelyä. Osa menee vanhaksi ja raukeaa.
        Kaikki mihin liittyy raha on etusijalla. Sen sijaan yksilön oikeusturva on tois sijainen asia.
        Kuten oman omaisuutensa suojeleminenkin.


      • Anonyymi00236

        Enkä huomio tulisikin kiinnittää eläkeyhtiöihin ja heidän hallitsemaansa varallisuuteen. Eivät ne suuret ikäluokat kovin pitkään enää täällä ole. Oleellista on myös huomioda, että samaa aikaan eläkeyhtiöiden hallinnoima varallisuus kuitenkin kasvaa vuosi vuodelta. Mistä tässä siis todellisuudessa on kysy?
        Eläkeyhtiöillä on valtaa, vaikka suora vaalitukeminen onkin kiellettyä.


      • Anonyymi00237
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Mistä valtio ottaa rahat kaikkien eläkeläisten eläkkeitten maksuun, hatustako vai??

        Valtiohan ei maksa kaikkia eläkkeitä, päinvastoin.
        Mistä valtio ottaa rahaa eläkkeiden maksuun, varmaankin samasta paikasta mistä se vippasi reilun miljardin rikkaiden veronkevennyksiin?


      • Anonyymi00257
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Mistä valtio ottaa rahat kaikkien eläkeläisten eläkkeitten maksuun, hatustako vai??

        Sun palkasta toivon mukaan veroja korottamalla.


      • Anonyymi00280

        Teloitetaan ne 1000-5000 Suomen rikkainta, ja rahaa riittää kaikille, ja riistokin taitaa loppua samalla...?


      • Anonyymi00334
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Oletkon kuullut sellaisesta kuin Kansaneläkelaitos? On ollut takuulla olemassa koko sinun elinaikasi.

        P♤sssk♤♤ se on.


      • Anonyymi00335
        Anonyymi00280 kirjoitti:

        Teloitetaan ne 1000-5000 Suomen rikkainta, ja rahaa riittää kaikille, ja riistokin taitaa loppua samalla...?

        Somput ja muut apinat veks, niin tulee säästöä.


      • Anonyymi00356
        Anonyymi00335 kirjoitti:

        Somput ja muut apinat veks, niin tulee säästöä.

        Jos tarkoitat somaleja, olet väärässä. Hyvin koulutettuja ja älykkäämpiä kuin suomalaiset. Tienaavat keskimäärin viisi tonnia. Joukossa tungokseen asti yli Kymppitonnin kuukaudessa tienaavat. Suomen pystyssä pitäjiä.


    • Anonyymi00012

      Persut ovat Suomen syöpä. Työtä ikänsä tehnyt on eläkkeensä itse maksanut, toisin kuin aloituksen tehnyt räkänokka.

      • Anonyymi00015

        Jaksatpa tuotakin valetta levittää.

        Olen ammattiliittoon kuuluva vasemmistoliittoa kannattava palkansaaja, joten voit lopettaa myös tuon persun hokemisen.


      • Anonyymi00076
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Jaksatpa tuotakin valetta levittää.

        Olen ammattiliittoon kuuluva vasemmistoliittoa kannattava palkansaaja, joten voit lopettaa myös tuon persun hokemisen.

        Niin varmaan joo, et taatusti ole vaan just päinvastoin


      • Anonyymi00100
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        Niin varmaan joo, et taatusti ole vaan just päinvastoin

        Viimeksi perjantaina maksoin liiton jäsenmaksun, mutta saattehan te pummit kuvitella mitä lystäätte.


      • Anonyymi00179
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Jaksatpa tuotakin valetta levittää.

        Olen ammattiliittoon kuuluva vasemmistoliittoa kannattava palkansaaja, joten voit lopettaa myös tuon persun hokemisen.

        Tyhmyyttä piisaa yli puoluerajojen.


      • Anonyymi00238

        No ei kuitenkaan ihan pidä paikkaansa. Ensiksikin työeläkemaksu on vakuutusluoteinen maksu, joten sitä ei saa jos kuolee.
        Itse näkisin asian siten, että nykyisin eläkkeellä olevat ovat makseneet eläkerahastoon rahaa ja koska ne on rahastoitu, on tuo raha poikinut pitkän ajan kuluessa noin 300 miljardin euron sijoitusvarallisuuden.
        Itse olen vielä työelämässä ja vähän huonoa tuuriakin ollut. Näillä näkymillä pääsen (jos pääsen) eläkkeelle vasta liki 68-vuotiaana (isäni pääsi eläkkeelle 57-vuotiaana). Jos itse pääsisin eläkkeelle olisin tyytyväinen osaani. Jostain superkarttumasta en voi edes haaveilla (kaikkea ne poliitikot aikoinaan suosionsa tueksi keksivät).


      • Anonyymi00258
        Anonyymi00100 kirjoitti:

        Viimeksi perjantaina maksoin liiton jäsenmaksun, mutta saattehan te pummit kuvitella mitä lystäätte.

        M7tä tarkoitat pummilla? Kuka tarkalleen on mielestäsi pummi?


      • Anonyymi00300
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Jaksatpa tuotakin valetta levittää.

        Olen ammattiliittoon kuuluva vasemmistoliittoa kannattava palkansaaja, joten voit lopettaa myös tuon persun hokemisen.

        Eli siis kommari.


      • Anonyymi00336

        Mustat ja ruskeat p-läjät on Suomen Syöpä.


      • Anonyymi00346
        Anonyymi00100 kirjoitti:

        Viimeksi perjantaina maksoin liiton jäsenmaksun, mutta saattehan te pummit kuvitella mitä lystäätte.

        Liitot pitäisi lopettaa, niihin menee työntekijöiden rahaa.
        Se on rikollista toimintaa.


      • Anonyymi00367
        Anonyymi00346 kirjoitti:

        Liitot pitäisi lopettaa, niihin menee työntekijöiden rahaa.
        Se on rikollista toimintaa.

        Elä huoli. Kyllä tämä Orpopurran hallitus on eekoon juoksupoikana huolehtinut ay-liikkeen vaikutusvallan alasajon jatkumisesta.


    • Anonyymi00014

      Persu haluaa siirtää ongelmat maton alle, eli jälkipolville.

      Siinä sitä olisi hienoa elämää ja viriiliä taloutta kun jengi ilman eläkettä olisi tulevaisuudessa sossunluukulla.

      Persuloogiesti se on on noin helppoa, mutta oikeasti käy kuten esimerksi kävi Ylen rahoitusleikakuskessa kun ei ymmärretä päätöksein seurannaisvaiktuksia.

      • Anonyymi00016

        Minkä vuoksi hoet tuota persua koko ajan?

        Tässä on kyse nimenomaan työeläkeloisten jälkipolville virittämästä ongelmasta, jossa työntekijän palkkasummasta varastetaan neljännes työeläkeloisille.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Minkä vuoksi hoet tuota persua koko ajan?

        Tässä on kyse nimenomaan työeläkeloisten jälkipolville virittämästä ongelmasta, jossa työntekijän palkkasummasta varastetaan neljännes työeläkeloisille.

        Olet pihalla kuin lumiukko, siksi oletin että persuilet.

        Siinä ei mitään varasteta, siinä rahoitetaan tulevaisuuden työeläkkeitä ja ne sijoitetaan eläkeyhtiöiden toimesta korkoa tuottamaan niin, että niillä korkotuloilla maksetaan eläkeet.

        Ajattteleppa vähän millaien tulevaisuus Suomella olisi jos niitä ei tällä systeemillä rahoitettaisi.

        Yhteiskunta, eli sossunluukku joutuisi pitämään huolen koko vanhusväestön elättämisestä, siis myös niiden jotka nykysysteemillä ovat työeläkkeellä eikä yhteiskunnan elätettävinä tai yhteiskunnan maksamilla eläkkeillä.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Minkä vuoksi hoet tuota persua koko ajan?

        Tässä on kyse nimenomaan työeläkeloisten jälkipolville virittämästä ongelmasta, jossa työntekijän palkkasummasta varastetaan neljännes työeläkeloisille.

        Se hokee persua koko ajan, koska se ei ymmärrä, miten hyvinvointiyhteiskunta ja sen rahoitus toimivat.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Se hokee persua koko ajan, koska se ei ymmärrä, miten hyvinvointiyhteiskunta ja sen rahoitus toimivat.

        Kerropa lyhyesti miten Suomen työeläkejärjestelmä toimii, niin opastan sinua sitten siinä lisää.

        Minä nimittäin tiedän.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Olet pihalla kuin lumiukko, siksi oletin että persuilet.

        Siinä ei mitään varasteta, siinä rahoitetaan tulevaisuuden työeläkkeitä ja ne sijoitetaan eläkeyhtiöiden toimesta korkoa tuottamaan niin, että niillä korkotuloilla maksetaan eläkeet.

        Ajattteleppa vähän millaien tulevaisuus Suomella olisi jos niitä ei tällä systeemillä rahoitettaisi.

        Yhteiskunta, eli sossunluukku joutuisi pitämään huolen koko vanhusväestön elättämisestä, siis myös niiden jotka nykysysteemillä ovat työeläkkeellä eikä yhteiskunnan elätettävinä tai yhteiskunnan maksamilla eläkkeillä.

        Työeläkeloisintajärjestelmässä nimenomaan varastetaan palkansaajan rahaa. Mitään lupaa siihen ei ole pyydetty. Kyseinen ryöstö rikkoo myös perustuslakia omaisuudensuojan osalta.

        Tuosta voit katsoa millaisesta hirviöstä on kyse:

        https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakejarjestelman-elakevarat-ja-rahavirrat/

        Sinulla on outo logiikka pitää palkansaajat yhteiskunnan ulkopuolella. Miksi teet niin? Sosiaaliturva, jota työeläkeloisintakin edustaa, tulee rahoittaa valtion varoista, siis että kaikki veronmasajat osallistuvat siihen, eikä pelkästään työtä tekevät palkansaajat.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Työeläkeloisintajärjestelmässä nimenomaan varastetaan palkansaajan rahaa. Mitään lupaa siihen ei ole pyydetty. Kyseinen ryöstö rikkoo myös perustuslakia omaisuudensuojan osalta.

        Tuosta voit katsoa millaisesta hirviöstä on kyse:

        https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakejarjestelman-elakevarat-ja-rahavirrat/

        Sinulla on outo logiikka pitää palkansaajat yhteiskunnan ulkopuolella. Miksi teet niin? Sosiaaliturva, jota työeläkeloisintakin edustaa, tulee rahoittaa valtion varoista, siis että kaikki veronmasajat osallistuvat siihen, eikä pelkästään työtä tekevät palkansaajat.

        Niin, kerro ihan lyhyesti mtein työeläkejärjestelmä toimii Suomessa, katsotaan oletko yhtään kartalla asiasta josta väännät.


      • Anonyymi00035

        Oliko tuo liian vaikea kysymys, eli et edes tiedä miten eläkejärjestelmä toimii kun vaihdat aihetta vastapuolen syyttelyyn.

        Mene ja osta hamekangas itsellesi, äläkä täällä esitä valheita Suomen eläkejärjestelmästä. Se on yksi OECD maiden kestävimmistä eläkejärjestelmistä.


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Niin, kerro ihan lyhyesti mtein työeläkejärjestelmä toimii Suomessa, katsotaan oletko yhtään kartalla asiasta josta väännät.

        Ei se ymmärrä, niin ei pysty vastaamaan tuohon kysymykseen.


      • Anonyymi00180
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Minkä vuoksi hoet tuota persua koko ajan?

        Tässä on kyse nimenomaan työeläkeloisten jälkipolville virittämästä ongelmasta, jossa työntekijän palkkasummasta varastetaan neljännes työeläkeloisille.

        Aivonsa juoneen ajatus "eläkeläisloisista" jäänyt aloittajan ainoaksi ajatukseksi.
        Mihinkä toimenpiteisiin tämä aloittaja on ryhtynyt maailmanlaajuisesti saadakseen maailman eläkejärjestelmät mieleiseensä malliin ?
        Työeläkejärjestelmä on voimassa myös Venäjällä ja Usassa kuten kaikissa Euroopan maissa ja myös muualla maailmassa. Järjestelmät vain eroavat toisistaan.


      • Anonyymi00184
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Minkä vuoksi hoet tuota persua koko ajan?

        Tässä on kyse nimenomaan työeläkeloisten jälkipolville virittämästä ongelmasta, jossa työntekijän palkkasummasta varastetaan neljännes työeläkeloisille.

        Palkansaaja ei maksa omasta ansiostaan neljännestä eläkemaksuja se on varma asia !
        Työnantaja maksaa suuremman osan.
        Mutta tätähän "eläkeläisloinen niimimerkki" ei tietenkään tiedä koska hän ei ole tilinauhaa nähnytkän, ainoastaan viranomaisten päätöksiä hakemuksiinsa joten hän ei ole tilinauhaa eli palkkalaskelmaa nähnytkään ja jos on ei ymmärrä näkemäänsä kuten ei mitään muutakaan.
        Eläkemaksut sentään menee oikeaan osoitteeseen eli niiden maksajille eikä niistä makseta muita kuin eläkkeitä ja nimenomaan eläkemaksuja maksaneille toisin kuin valtion veroeuroja jaetaan sinne ja tänne.
        Samoin työeläkkeiden maksajien kuten esim. Ilmarinen Varma, Elo .Keva jne. talous on paljon paremmassa kunnossa kuin valtion talous ja sijoitustoiminta pitää kassavarannot siinä kunnossa että eläkkeet pystytään maksamaan. Eli maksuvalmius on kunnossa.
        Veroja palkansaaja maksaa enemmän kuin työeläkemaksuja.
        Tämän eläkejärjestelmän romuttajan palkkasummaa on nostettava huomattavasti, että hän pystyy oman eläkeaikansa turvaamaan. Silloin nousevat myös verot pitkälti yli 25 %.
        Muta tämähän on pelkkää utopiaa, koska yrittäjillä ei ole mahdollisuutta misiin palkankorotuksiin.


      • Anonyymi00187
        Anonyymi00184 kirjoitti:

        Palkansaaja ei maksa omasta ansiostaan neljännestä eläkemaksuja se on varma asia !
        Työnantaja maksaa suuremman osan.
        Mutta tätähän "eläkeläisloinen niimimerkki" ei tietenkään tiedä koska hän ei ole tilinauhaa nähnytkän, ainoastaan viranomaisten päätöksiä hakemuksiinsa joten hän ei ole tilinauhaa eli palkkalaskelmaa nähnytkään ja jos on ei ymmärrä näkemäänsä kuten ei mitään muutakaan.
        Eläkemaksut sentään menee oikeaan osoitteeseen eli niiden maksajille eikä niistä makseta muita kuin eläkkeitä ja nimenomaan eläkemaksuja maksaneille toisin kuin valtion veroeuroja jaetaan sinne ja tänne.
        Samoin työeläkkeiden maksajien kuten esim. Ilmarinen Varma, Elo .Keva jne. talous on paljon paremmassa kunnossa kuin valtion talous ja sijoitustoiminta pitää kassavarannot siinä kunnossa että eläkkeet pystytään maksamaan. Eli maksuvalmius on kunnossa.
        Veroja palkansaaja maksaa enemmän kuin työeläkemaksuja.
        Tämän eläkejärjestelmän romuttajan palkkasummaa on nostettava huomattavasti, että hän pystyy oman eläkeaikansa turvaamaan. Silloin nousevat myös verot pitkälti yli 25 %.
        Muta tämähän on pelkkää utopiaa, koska yrittäjillä ei ole mahdollisuutta misiin palkankorotuksiin.

        Yrittäjä maksaa palkansaajien työeläkkeistä yli 17 % yrityksen puolesta ja pidättää ja tilittää samalla palkansaajan osuuden n. 7 %, yhteensä noin 25 %.

        Eläkemaksua n
        17, 5 % palkasta ( 4000 palkasta 17,5 % = 700 € )

        Yrittäjä maksaa kesä+talvilomaa 30 päivää vuodessa ja lisäksi lomaltapaluurahat 50 %, eli
        45 päivää
        sen lisäksi yrittäjä maksaa vuodesta riippuen arkipyhäkorvauksia noin
        10 päivää
        sen lisäksi yrittäjä maksaa sairauspäiviä vuodessa vähintään
        11 päivää
        näistä kaikista maksetaan lisäksi palkan sivukulut jotka ovat. 50 % eli päiviksi muutettuina
        33 päivää

        Nämä 99 päivää tuottamattomasta työstä yrittäjä maksaa omasta pussistaan.
        Arkipäiviksi muutettuna ne tekevät 99 pv : 21,5 pv =
        4,6 kuukautta.

        Paljonkohan palkkaa tämä aloittaja tarvitsisi elämiseensä ja tulevan eläkeen turvaamiseensa ja mihin hän kuvittelee nykyisen konkurssi aallon kurimuksessa kärvistelevän palkanmaksajan pystyvän ?
        Tietenkään aloittaja ei saisi asumistukia eikä mitään muitakaan nykyisiä tukia hänhän saa laskujensa mukaan 25 % lisää liksaa !. ( siis ei todellakaan saisi )


      • Anonyymi00192
        Anonyymi00187 kirjoitti:

        Yrittäjä maksaa palkansaajien työeläkkeistä yli 17 % yrityksen puolesta ja pidättää ja tilittää samalla palkansaajan osuuden n. 7 %, yhteensä noin 25 %.

        Eläkemaksua n
        17, 5 % palkasta ( 4000 palkasta 17,5 % = 700 € )

        Yrittäjä maksaa kesä talvilomaa 30 päivää vuodessa ja lisäksi lomaltapaluurahat 50 %, eli
        45 päivää
        sen lisäksi yrittäjä maksaa vuodesta riippuen arkipyhäkorvauksia noin
        10 päivää
        sen lisäksi yrittäjä maksaa sairauspäiviä vuodessa vähintään
        11 päivää
        näistä kaikista maksetaan lisäksi palkan sivukulut jotka ovat. 50 % eli päiviksi muutettuina
        33 päivää

        Nämä 99 päivää tuottamattomasta työstä yrittäjä maksaa omasta pussistaan.
        Arkipäiviksi muutettuna ne tekevät 99 pv : 21,5 pv =
        4,6 kuukautta.

        Paljonkohan palkkaa tämä aloittaja tarvitsisi elämiseensä ja tulevan eläkeen turvaamiseensa ja mihin hän kuvittelee nykyisen konkurssi aallon kurimuksessa kärvistelevän palkanmaksajan pystyvän ?
        Tietenkään aloittaja ei saisi asumistukia eikä mitään muitakaan nykyisiä tukia hänhän saa laskujensa mukaan 25 % lisää liksaa !. ( siis ei todellakaan saisi )

        Eihän sillä yrittäjällä ole omaa rahaa.
        Se raha on kotoisin työntekijän tekemästä työstä.


      • Anonyymi00243
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Olet pihalla kuin lumiukko, siksi oletin että persuilet.

        Siinä ei mitään varasteta, siinä rahoitetaan tulevaisuuden työeläkkeitä ja ne sijoitetaan eläkeyhtiöiden toimesta korkoa tuottamaan niin, että niillä korkotuloilla maksetaan eläkeet.

        Ajattteleppa vähän millaien tulevaisuus Suomella olisi jos niitä ei tällä systeemillä rahoitettaisi.

        Yhteiskunta, eli sossunluukku joutuisi pitämään huolen koko vanhusväestön elättämisestä, siis myös niiden jotka nykysysteemillä ovat työeläkkeellä eikä yhteiskunnan elätettävinä tai yhteiskunnan maksamilla eläkkeillä.

        Ei tämä nykyinen "ikävääristymä" ole pysyvää. Se menee ohi ja silti nyt samaan aikaan eläkeyhtiöiden sijoitusvarallisuus kasvaa. Eikö voisi olla vaikka muutama nollavuosi kasvun suhteen, jotta päästään vaikeimman yli?
        Mielestäni isoja eläkkeitä (alk. 3700 €) olisi varaa verottaa hieman enemmän ja pienimipiä eläkkeitä vastaavasti nostaa. Tämä vaikuttaisi sisämarkkinoihin piristävästi ja olisi siten taloudelle hyväksi.
        Kannattaa myös muistaa, että käärinliinoissa ei ole taskuja ja myös porvareiden jälkikasvulle olisi hyvä suoda mahdollisuus näyttää ylivertaiset kykynsä tämän päivän maailmassa ja näin saada tärkeä onnistumisen kokemus ja vähän rautaa luonteeseen.


      • Anonyymi00246
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Työeläkeloisintajärjestelmässä nimenomaan varastetaan palkansaajan rahaa. Mitään lupaa siihen ei ole pyydetty. Kyseinen ryöstö rikkoo myös perustuslakia omaisuudensuojan osalta.

        Tuosta voit katsoa millaisesta hirviöstä on kyse:

        https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakejarjestelman-elakevarat-ja-rahavirrat/

        Sinulla on outo logiikka pitää palkansaajat yhteiskunnan ulkopuolella. Miksi teet niin? Sosiaaliturva, jota työeläkeloisintakin edustaa, tulee rahoittaa valtion varoista, siis että kaikki veronmasajat osallistuvat siihen, eikä pelkästään työtä tekevät palkansaajat.

        Mistään loisinnasta ei ole kyse vaan jokainen ennen ja nyt maksaa tai on maksanut työeläkemaksun palkastaan eläkeyhtiöille joko yksityisille kuten esim Ilmarinen tai julkisen puolen kuten Keva ym.

        Eläkekin pitää itse hakea, ei sitä muuten kukaan hoida. Myös kansaneläke,jos sitä saa pienen työuran takia. Kun jää työstä eläkkeelle pitää itse hakea työeläkettä, jonka sitten yhtiö ilmoittaa mitä se tulee olemaan kerättyään kaikista töistä kertyneet eläkkeet, jotka on jo yhtiöllä tiedossa ja jotka ei ole, hakija itse toimittaa sinne, myös ulkomailla tehdyt työt.
        Loisiksi voisi tietysti kutsua niitä, jotka on esim perheenyhdistämisen kautta tulleet lastensa luo Suomeen ja heillä ei ole minkäänlaista työhistoriaa eikä asumishistoriaa( kansaneläke) Suomessa. He kuitenkin saavat toimeentulotukea ja muita tukia ja eläkeikään päästyään tai ennen sitäkin takuueläkkeen. Eli he saavat mitään Suomen hyväksi tekemättäkään ihan melkein tai jopa enemmän rahaa, kuin pienen työeläkkeen saava kanta suomalainen- useimmiten nainen.
        Että osittain on aloittajakin oikeassa, unohtanut vain oikein kohdentaa keita tarkoittaa.


      • Anonyymi00247
        Anonyymi00192 kirjoitti:

        Eihän sillä yrittäjällä ole omaa rahaa.
        Se raha on kotoisin työntekijän tekemästä työstä.

        On sillä yrittäjällä sikäli omaa rahaa, että hän nyt vain on se joka päättää. Lisäksi hän on voinut ottaa valtavan henkilökohtaisen riskin ja sijoittamaan kymmeniä, ellei satoja tuhansia saadakseen yrityksen yleensäkään pystyyn. Kaikki kunnia yrittäjille. Ja kaikki kunnia työntekijöille.
        Olisi jo vihdoin kaikkien aika ymmärtää, että tulos tehdään yhdessä. Ihmiset viettävät suuren osan elämästään töissä. On tärkeää, että kaikki voivat mahdollisimman hyvin. Kannustakaa toisianne, kiusaajille ja vapaamatkustajille ei ole sijaa. Tässä kannattaa ottaa nollatoleranssi, koska se vaan on oikeudenmukaista.
        Puhukaa, neuvotelkaa, ymmärtäkää toisianne. Ottakaa kaikki mukaan ja sitouttakaa päämääriin, delegoikaa jakakaa vastuut. Älkää aliarvioiko duunaria. Työn suorittaja on usein paras asiantuntija omassa työssään. Innostakaa, antakaa hänelle avaimet itse kehittää työtänsä. Palkitkaa onnistumiset ja ahkerat työntekijät. He ovat sen ansainneet. Ja juu, ay-liike ei ole palkitsemisen este, keinoja kyllä on. Hyvä työehteisö takaa parhaat työntekijät ja tekevät työpaikasta huokuttelevan ja nostavat yrityksen ihan uusiin svääreihin.
        Tai sitten vain jatkatte entiseen malliin, aina sydänkohtaukseen asti.


      • Anonyymi00301
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Minkä vuoksi hoet tuota persua koko ajan?

        Tässä on kyse nimenomaan työeläkeloisten jälkipolville virittämästä ongelmasta, jossa työntekijän palkkasummasta varastetaan neljännes työeläkeloisille.

        Sinähän voit kieltäytyä eläkkeestä, ei sitä ole pakko hakea.
        Näin nekin rahat menee valtion ylläpitämiseen. Mielenkiintoinen
        tilanne olisi se, että jokainen maksaisi itse eläkkeensä. Kuinka
        moni eläisi sillä, ilman valtion tukia.


      • Anonyymi00302
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Olet pihalla kuin lumiukko, siksi oletin että persuilet.

        Siinä ei mitään varasteta, siinä rahoitetaan tulevaisuuden työeläkkeitä ja ne sijoitetaan eläkeyhtiöiden toimesta korkoa tuottamaan niin, että niillä korkotuloilla maksetaan eläkeet.

        Ajattteleppa vähän millaien tulevaisuus Suomella olisi jos niitä ei tällä systeemillä rahoitettaisi.

        Yhteiskunta, eli sossunluukku joutuisi pitämään huolen koko vanhusväestön elättämisestä, siis myös niiden jotka nykysysteemillä ovat työeläkkeellä eikä yhteiskunnan elätettävinä tai yhteiskunnan maksamilla eläkkeillä.

        Yhteiskunnan elätti ei ymmärrä noin vaikeita asioita.


      • Anonyymi00347
        Anonyymi00192 kirjoitti:

        Eihän sillä yrittäjällä ole omaa rahaa.
        Se raha on kotoisin työntekijän tekemästä työstä.

        Perusta firma, kommari.


    • Anonyymi00029

      Typeryyden edessä olen voimaton. Tarkoitatko nyt ihan tosissasi, että työeläkkeiden osuus tulisi siirtää valtion hoidettavaksi ja katettavaksi veroilla? Olisi aika rajut veronkorotukset tulossa.

      Ja mitäs laitonta tai varastamista työeläkkeiden kerääminen on? Sehän perustuu lakiin.

      • Anonyymi00033

        Parempi on tietenkin lakkauttaa koko älytön viritelmä, mutta kyllä, eläkkeiden maksu tulee keskittää Kansaneläkelaitokselle, joka on tarkoitusta varten perustettu.

        Nouskoot verot, entä sitten? Pääasia että palkansaajat saavat pitää rahansa ja päättää itse niiden käytöstä.

        Varastaminen on rikollista toimintaa.


      • Anonyymi00193
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Parempi on tietenkin lakkauttaa koko älytön viritelmä, mutta kyllä, eläkkeiden maksu tulee keskittää Kansaneläkelaitokselle, joka on tarkoitusta varten perustettu.

        Nouskoot verot, entä sitten? Pääasia että palkansaajat saavat pitää rahansa ja päättää itse niiden käytöstä.

        Varastaminen on rikollista toimintaa.

        Jos työeläkkeiden maksu palkansaajan osalta tulisi vapaaehtoiseksi niin tällä palkansaajan
        7 % osuudella ottaisin heti "työeäkevakuutuksen" ja maksaisin tämän 7 % kuten nyt tapahtuu.

        Tämä aloittaja voisi nostaa palkkaansa tämän 7 % kun jättäisi työeläkemaksuosuuden maksamatta. Ja maksaa siitä sitten veroja lisää.
        4000 euron palkkasummalla se tekisi 280 euroa kk. Silläpä helposti turvaa eläkepäivänsä.
        Olettaen että kyseessä ei ole perheellinen. Perheelliseltä muut tuet menevät tietenkin uuteen tarkisteluun.

        Epäiln suuresti että kys. 280 euroa siirrettäisiin tulevaan henk. koht. eläkekassaan.
        Tekisihän se sentään 3360 euroa vuodessa ja 10 vuodessa 33 600.
        Tämän rahasumman säästöön saamiseksi eläkepäiviä varten kyseinen "eläkeläis loisia" vihaava tietenkin on koko ajan 4000 euron kuukausipalkalla töissä.
        Tämä 10 vuoden säästö 33600 riittäisi tasan tarkkaan 2,8 vuodeksi nyt Kelan maksamaan takuueläkkeeseen ( 33600 € : 1000 € = 33,6 kk eli 2.8 vuotta.


      • Anonyymi00194
        Anonyymi00193 kirjoitti:

        Jos työeläkkeiden maksu palkansaajan osalta tulisi vapaaehtoiseksi niin tällä palkansaajan
        7 % osuudella ottaisin heti "työeäkevakuutuksen" ja maksaisin tämän 7 % kuten nyt tapahtuu.

        Tämä aloittaja voisi nostaa palkkaansa tämän 7 % kun jättäisi työeläkemaksuosuuden maksamatta. Ja maksaa siitä sitten veroja lisää.
        4000 euron palkkasummalla se tekisi 280 euroa kk. Silläpä helposti turvaa eläkepäivänsä.
        Olettaen että kyseessä ei ole perheellinen. Perheelliseltä muut tuet menevät tietenkin uuteen tarkisteluun.

        Epäiln suuresti että kys. 280 euroa siirrettäisiin tulevaan henk. koht. eläkekassaan.
        Tekisihän se sentään 3360 euroa vuodessa ja 10 vuodessa 33 600.
        Tämän rahasumman säästöön saamiseksi eläkepäiviä varten kyseinen "eläkeläis loisia" vihaava tietenkin on koko ajan 4000 euron kuukausipalkalla töissä.
        Tämä 10 vuoden säästö 33600 riittäisi tasan tarkkaan 2,8 vuodeksi nyt Kelan maksamaan takuueläkkeeseen ( 33600 € : 1000 € = 33,6 kk eli 2.8 vuotta.

        Eli jos ei maksa palkastaan eläkemaksuja ei kuulu Kelan maksaman kansaneläkejärjestelmän piiriin, joten ei ole oikeutettu mihinkään Kelan maksamaan eläkkeeseen.
        Oma valinta.


      • Anonyymi00248
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Parempi on tietenkin lakkauttaa koko älytön viritelmä, mutta kyllä, eläkkeiden maksu tulee keskittää Kansaneläkelaitokselle, joka on tarkoitusta varten perustettu.

        Nouskoot verot, entä sitten? Pääasia että palkansaajat saavat pitää rahansa ja päättää itse niiden käytöstä.

        Varastaminen on rikollista toimintaa.

        Jos eläkeyhtiöiden sijoitusvarallisuus siirettäisiin Kelan saataville on vaara, että poliitikot pääsevät niihin käsiksi. Istuva hallitus on tästä varoittava esimerkki.


    • Anonyymi00031

      Aloittaja juuri deletoi eläkkeensä.

      Onneksi olkoon.

      Mistä näitä yksinkertaisia sikiää?

      • Anonyymi00034

        Minä kyllä osaan sijoittaa rahani itsekin, kunhan ne minulle annetaan. Nyt ne on ilman lupaa varastettu minulta. Tilanteen on muututtava, koska nykyinen pyramidihuijaus ei ole millään tavalla laillinen.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Minä kyllä osaan sijoittaa rahani itsekin, kunhan ne minulle annetaan. Nyt ne on ilman lupaa varastettu minulta. Tilanteen on muututtava, koska nykyinen pyramidihuijaus ei ole millään tavalla laillinen.

        Siinähän se juuri on, että eläkefirmat ovat aika taitavia sijoittajia. Ne ovat pitkäjänteisiä ja hyvin perillä asioista. Yksityinen tavallinen työntekijä harvemmin pystyy samaan, kymmenien vuosien työikänsä ajan ja vielä vuosikymmeniä sen jälkeenkin eläkeaikana. Ihminen helposti yliarvioi omat sijoittajan kykynsä, varsinkin nuorella iällä.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Siinähän se juuri on, että eläkefirmat ovat aika taitavia sijoittajia. Ne ovat pitkäjänteisiä ja hyvin perillä asioista. Yksityinen tavallinen työntekijä harvemmin pystyy samaan, kymmenien vuosien työikänsä ajan ja vielä vuosikymmeniä sen jälkeenkin eläkeaikana. Ihminen helposti yliarvioi omat sijoittajan kykynsä, varsinkin nuorella iällä.

        Kyllähän jokainen on taitava sijoittaja, kun pääsee sijoittamaan muiden rahoja. Koko tuon pyramidihuijauksen toimintakulut on jo 400 miljoonaa euroa vuodessa.

        Kyllä palkansaajan pitää saada käyttää rahansa omana elinaikaan, kun on vielä toimintakykyinen. Varastamiselle on tehtävä loppu.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Minä kyllä osaan sijoittaa rahani itsekin, kunhan ne minulle annetaan. Nyt ne on ilman lupaa varastettu minulta. Tilanteen on muututtava, koska nykyinen pyramidihuijaus ei ole millään tavalla laillinen.

        Ehkä sinä osaat, mutta järjestelmä pitää olla silleen tehty, että se palvelee koko yhteiskuntaa. Kaikki ei osaa eikä katso tarpeellisesi niitä sijoittaa tulvien eläkkeiden varalle- tiedän. Moni yrittäjä tälläkin hetekellä tekee sen virheen, että maksaa vain minimimäärän eläkkeitä säästöön jos sitäkään. Sitten koittaa karu todellsiuus kun eläkeikä koittaa.
        Yhteiskunnan kokonaisvaltainen toimivuus menee monien muidenkin yksilötason etujen ja päätäntävallan edelle.

        Niitä ei ole ilman lupaa varastettu sinulta, se perustuu lakiin.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Ehkä sinä osaat, mutta järjestelmä pitää olla silleen tehty, että se palvelee koko yhteiskuntaa. Kaikki ei osaa eikä katso tarpeellisesi niitä sijoittaa tulvien eläkkeiden varalle- tiedän. Moni yrittäjä tälläkin hetekellä tekee sen virheen, että maksaa vain minimimäärän eläkkeitä säästöön jos sitäkään. Sitten koittaa karu todellsiuus kun eläkeikä koittaa.
        Yhteiskunnan kokonaisvaltainen toimivuus menee monien muidenkin yksilötason etujen ja päätäntävallan edelle.

        Niitä ei ole ilman lupaa varastettu sinulta, se perustuu lakiin.

        Kyllä rahat on minulta ilman lupaa varastettuja. Minä en ole antanut lupaa niidem käytölle, ja samaan aikaan minulla on niille kyllä käyttöä tälläkin hetkellä.

        Minimitoimeentulosta joutuu valtio vastaamaan ja se on ihan ok rahoittaa verovaroista ja Kelan kautta. Mutta nämä ekstraviritelmät, missä otetaan ilman lupaa palkansaajilta johonkin ihmehimmeliin eivät kuulu oikeusvaltioon.

        Pankit osaavat kyllä kaupata halukkaille vapaaehtoisia eläkevakuutuksia, jos joku sellaisesta on kiinnostunut. Taikasana on vapaaehtoisuus.

        Palkkarahat kuuluvat työntekijälle, eivät muille. Sen vuoksi tuo pyramidihuijaus pitää lakkauttaa.


      • Anonyymi00116

        Alkiosta nämä sekä Suomen opinahjosta nämä #yksinkertaiset# yleensä sikiövät.


      • Anonyymi00196

        Monen sukupolven rikastama ajatuksenjuoksu.


      • Anonyymi00200
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Minä kyllä osaan sijoittaa rahani itsekin, kunhan ne minulle annetaan. Nyt ne on ilman lupaa varastettu minulta. Tilanteen on muututtava, koska nykyinen pyramidihuijaus ei ole millään tavalla laillinen.

        Kerropa minkälaisesta palkkasummasta sijoittaisit ja paljonk siitä jää sijoitettavaa kk ?
        Kerro kerro ja esitä laskelma.
        Kuka tollaisen ottaisi edes töihin, kun on jo varastettu jotain ennekuin on päässyt edes töihin ?


      • Anonyymi00201
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Siinähän se juuri on, että eläkefirmat ovat aika taitavia sijoittajia. Ne ovat pitkäjänteisiä ja hyvin perillä asioista. Yksityinen tavallinen työntekijä harvemmin pystyy samaan, kymmenien vuosien työikänsä ajan ja vielä vuosikymmeniä sen jälkeenkin eläkeaikana. Ihminen helposti yliarvioi omat sijoittajan kykynsä, varsinkin nuorella iällä.

        Aivan ensimmäiseksi olisi hyvä osata laskutaito.


      • Anonyymi00202
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Kyllähän jokainen on taitava sijoittaja, kun pääsee sijoittamaan muiden rahoja. Koko tuon pyramidihuijauksen toimintakulut on jo 400 miljoonaa euroa vuodessa.

        Kyllä palkansaajan pitää saada käyttää rahansa omana elinaikaan, kun on vielä toimintakykyinen. Varastamiselle on tehtävä loppu.

        Hyvin menee ja paremmin pois tulee kun koko palkka tulisi puhtaana käteen ilman mitään vähennyksiä.
        Eli aloittajan ajatusjuoksu on verrattavissa pikapanoon.
        Hetken hurmio on koko loppuelämän turmio.


      • Anonyymi00203
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Ehkä sinä osaat, mutta järjestelmä pitää olla silleen tehty, että se palvelee koko yhteiskuntaa. Kaikki ei osaa eikä katso tarpeellisesi niitä sijoittaa tulvien eläkkeiden varalle- tiedän. Moni yrittäjä tälläkin hetekellä tekee sen virheen, että maksaa vain minimimäärän eläkkeitä säästöön jos sitäkään. Sitten koittaa karu todellsiuus kun eläkeikä koittaa.
        Yhteiskunnan kokonaisvaltainen toimivuus menee monien muidenkin yksilötason etujen ja päätäntävallan edelle.

        Niitä ei ole ilman lupaa varastettu sinulta, se perustuu lakiin.

        Mitenkä tällainen muka sijoittaisi kun 7 % palkasta on katastrofi ?
        Ja kun sen vertaa ei osaa laskea että palkasta EI MENE neljännesosaa eläkemaksuihin VAAN 7 %.
        Siitä vaan tällä laskutavalla sijoittamaan !


      • Anonyymi00249
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Minä kyllä osaan sijoittaa rahani itsekin, kunhan ne minulle annetaan. Nyt ne on ilman lupaa varastettu minulta. Tilanteen on muututtava, koska nykyinen pyramidihuijaus ei ole millään tavalla laillinen.

        Eläkevakuutusmaksu on nimensä mukainen eli vakuutusluonteinen maksu.
        Jos ei eläkkeelle asti pääse tai on eläkkeellä vain lyhyen aikaa, on tavallaan maksanut turhaan, kuten vakuutusmaksuissa usein käy.
        Silti, mitä nuorempi sitä korkeampi eläkeikä ja käytännössä huomattavasti pienempi eläke koska työurat ovat nykyään sirpaleisia. Silti eläkeyhtiöiden sijoitusvarallisuus kasvaa joka vuosi. Myös suuret ikäluokat siirtynevät pian ajasta ikuiseeteen. Näkisin, että nuoret tulevat tästä eniten kärsimään eikä se olisi välttämätöntä.


      • Anonyymi00250
        Anonyymi00203 kirjoitti:

        Mitenkä tällainen muka sijoittaisi kun 7 % palkasta on katastrofi ?
        Ja kun sen vertaa ei osaa laskea että palkasta EI MENE neljännesosaa eläkemaksuihin VAAN 7 %.
        Siitä vaan tällä laskutavalla sijoittamaan !

        Se on totta.
        On myös totta, että palkkakuluista menee se lähes neljännes eläkemaksuun. Jos eläkemaksu palkkakuluista olisi pienempi niin nousisiko työntekijän palkka niin ei nousisi, ainakaan jos katsoo työvoimareservin kokoa ja ottaa huomioon, että koko planeetan työikäinen väestö on käytännössä rekrytoitavissa.


      • Anonyymi00303
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Minä kyllä osaan sijoittaa rahani itsekin, kunhan ne minulle annetaan. Nyt ne on ilman lupaa varastettu minulta. Tilanteen on muututtava, koska nykyinen pyramidihuijaus ei ole millään tavalla laillinen.

        Kuvitteletko saavasi työnantajamaksutkin itsellesi, täh?
        Melkoinen tollikka, ei ymmärrä mitään työelämästä. Hanki ensin
        työpaikka itsellesi ja ala tekemään töitä ilman verokorttia. Näin
        säästät kaikki rahat itsellesi ja voit sitten sijoittaa ne mielesi
        mukaan. Mutta edelleenkään työnantaja ei maksa sinulle sitä
        17 % pakollista työeläkemaksua. Se ei kuulu tuntipalkkaan.


      • Anonyymi00304
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Kyllä rahat on minulta ilman lupaa varastettuja. Minä en ole antanut lupaa niidem käytölle, ja samaan aikaan minulla on niille kyllä käyttöä tälläkin hetkellä.

        Minimitoimeentulosta joutuu valtio vastaamaan ja se on ihan ok rahoittaa verovaroista ja Kelan kautta. Mutta nämä ekstraviritelmät, missä otetaan ilman lupaa palkansaajilta johonkin ihmehimmeliin eivät kuulu oikeusvaltioon.

        Pankit osaavat kyllä kaupata halukkaille vapaaehtoisia eläkevakuutuksia, jos joku sellaisesta on kiinnostunut. Taikasana on vapaaehtoisuus.

        Palkkarahat kuuluvat työntekijälle, eivät muille. Sen vuoksi tuo pyramidihuijaus pitää lakkauttaa.

        Selvä kelan elätti, minäminäminäminäminä.


      • Anonyymi00306
        Anonyymi00249 kirjoitti:

        Eläkevakuutusmaksu on nimensä mukainen eli vakuutusluonteinen maksu.
        Jos ei eläkkeelle asti pääse tai on eläkkeellä vain lyhyen aikaa, on tavallaan maksanut turhaan, kuten vakuutusmaksuissa usein käy.
        Silti, mitä nuorempi sitä korkeampi eläkeikä ja käytännössä huomattavasti pienempi eläke koska työurat ovat nykyään sirpaleisia. Silti eläkeyhtiöiden sijoitusvarallisuus kasvaa joka vuosi. Myös suuret ikäluokat siirtynevät pian ajasta ikuiseeteen. Näkisin, että nuoret tulevat tästä eniten kärsimään eikä se olisi välttämätöntä.

        Näkisin, että nuoret tulevat tästä eniten kärsimään eikä se olisi välttämätöntä.

        Jos vakuutusyhtiöiden varallisuus kasvaa, niin siitä on myös
        nuorille hyötyä tulevaisuudessa.


    • Anonyymi00036

      Ihmisten pitäisi olla työelämässä vähintään 68 vuotiaaksi ennen kuin työeläke myönnettäisiin.

      • Anonyymi00038

        Eläkeiän voisi nostaa 70 vuoteen 2027.


      • Anonyymi00039

        Ei pidä edes olla kuin yksi lakisääteinen eläke. Jokainen saa sitten omista rahoistaan säästää juuri niin paljon kuin kiinnostaa.

        Nythän tämä työeläkeloisintajärjestelmä on rakennettu vielä niin "dynaamiseksi", että sen ehtoja muutetaan lennosta. Eli pyramidihuijaus vain pahenee, kun maksuja korotetaan ja eläkkeelle pääsyn ikää nostetaan.

        Rikollista toimintaahan tuo on kaikin puolin ja lakkautettava tietenkin. Kela maksakoot jatkossa kaikki eläkkeet.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Ei pidä edes olla kuin yksi lakisääteinen eläke. Jokainen saa sitten omista rahoistaan säästää juuri niin paljon kuin kiinnostaa.

        Nythän tämä työeläkeloisintajärjestelmä on rakennettu vielä niin "dynaamiseksi", että sen ehtoja muutetaan lennosta. Eli pyramidihuijaus vain pahenee, kun maksuja korotetaan ja eläkkeelle pääsyn ikää nostetaan.

        Rikollista toimintaahan tuo on kaikin puolin ja lakkautettava tietenkin. Kela maksakoot jatkossa kaikki eläkkeet.

        Ja kun rahat loppu 70v, ollaan käsi suorana huutamassa valtiolta rahaa.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Ja kun rahat loppu 70v, ollaan käsi suorana huutamassa valtiolta rahaa.

        Sosiaaliturvan maksaa jatkossa Kela.

        Pääasia on, että palkansaajien rahoja ei enää ryöstetä työeläkeloisintaan.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Sosiaaliturvan maksaa jatkossa Kela.

        Pääasia on, että palkansaajien rahoja ei enää ryöstetä työeläkeloisintaan.

        Mistä rahat ajatuksessasi tulee Kelalle?


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Mistä rahat ajatuksessasi tulee Kelalle?

        Mistä Kelan rahoitus tulee?


      • Anonyymi00117
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Ja kun rahat loppu 70v, ollaan käsi suorana huutamassa valtiolta rahaa.

        Niihän ne kaikki nytkin tekevät kuolleita lukuunottamatta.


      • Anonyymi00206

        Vanhuuseläkeikää on nostettu jo 70 vuoteen.
        Elinajanodote on eri asia kuin fyysinen ja psyykkinen työkyky.


      • Anonyymi00207
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Ei pidä edes olla kuin yksi lakisääteinen eläke. Jokainen saa sitten omista rahoistaan säästää juuri niin paljon kuin kiinnostaa.

        Nythän tämä työeläkeloisintajärjestelmä on rakennettu vielä niin "dynaamiseksi", että sen ehtoja muutetaan lennosta. Eli pyramidihuijaus vain pahenee, kun maksuja korotetaan ja eläkkeelle pääsyn ikää nostetaan.

        Rikollista toimintaahan tuo on kaikin puolin ja lakkautettava tietenkin. Kela maksakoot jatkossa kaikki eläkkeet.

        Et siis edelleenkään osaa laskea vaikka kaava on vännetty rautalangasta ?
        Rahoille olisi kuulemma käyttöä ja sosiaalituet pitäisi pitää siinä sivussa ennallaan ?
        Et taida olla ikinä ollutkaan töissä ?


      • Anonyymi00208
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Ja kun rahat loppu 70v, ollaan käsi suorana huutamassa valtiolta rahaa.

        Kuollaan kaikki ennen eläkeikää niin valtiolla menee hyvin.
        Ei jää tosin jälkipolville mitään perittävää joten ei tarvi riidellä perintöveroitakaan.


      • Anonyymi00210
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Sosiaaliturvan maksaa jatkossa Kela.

        Pääasia on, että palkansaajien rahoja ei enää ryöstetä työeläkeloisintaan.

        Voi hellalettas sentään !Sosiaaliturvan maksaa jo nyt KELA.
        Mene ihmeessä Kelan sivuille Kela.fi ja katso mitä Kela maksaa ja kenelle ja paljonko.
        Saatat hämästyä suuresti !


      • Anonyymi00307

        Vuoteen 2005 asti eläkekertymä alkoi 23 vuotiaana.
        Ehkä tähän pitäisi palata. Moni ehti tehdä töitä 5-7
        vuotta ennen kuin alkoi eläke karttua.


    • Anonyymi00047

      Kerro mikä osuus eläkemaksusta on palkansaajan rahaa ja minkä osuuden maksaa työnantaja? Se työnantajan maksama eläkemaksu ei ole palkansaajan rahaa, se on työnantajan maksama eläkevakuutusmaksu.

      Laskele sitten millaisen eläkkeen sillä palkansaajan maksamalla summalla saisit säästeltyä ja pohdi samalla, että olisiko sijoitukset jotka tekisit kuinka varmoja tuoton suhteen siinä vaiheessa kun pääset eläkkeelle.

      • Anonyymi00050

        Työnantaja maksaa 100 prosenttia työntekijän aiheuttamista kustannuksista. Se on palkkasumma, jonka verran työntekijän palkkaaminen kustantaa työnantajalle. Ja suurimmalla osalla se työeläkeloisintaan varastettu osuus on noin 1/4 tuosta palkkasummasta.

        Palkkasumma on siis kokonaisuudessaan työntekijän rahaa. Työantaja ei säästy siltä kuin jättämällä palkkaamatta työntekijä.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Työnantaja maksaa 100 prosenttia työntekijän aiheuttamista kustannuksista. Se on palkkasumma, jonka verran työntekijän palkkaaminen kustantaa työnantajalle. Ja suurimmalla osalla se työeläkeloisintaan varastettu osuus on noin 1/4 tuosta palkkasummasta.

        Palkkasumma on siis kokonaisuudessaan työntekijän rahaa. Työantaja ei säästy siltä kuin jättämällä palkkaamatta työntekijä.

        CiPilot ekoäly kertoo siitä näin, ja tässä nyts e juridinen näkökulma koska täällä väitetään että eläkeyhtöt varastaa sen työntekijältä.

        Lainaus:
        Juridinen näkökulma: ei, se ei ole työntekijän rahaa
        Lainsäädännössä työnantajan eläkemaksu:
        ei ole palkkaa
        ei näy työntekijän palkkalaskelmassa
        ei ole verotettavaa tuloa
        on työnantajan lakisääteinen velvoite

        Työntekijän palkkana pidetään vain bruttopalkkaa, josta vähennetään työntekijän oma eläkemaksu.


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Työnantaja maksaa 100 prosenttia työntekijän aiheuttamista kustannuksista. Se on palkkasumma, jonka verran työntekijän palkkaaminen kustantaa työnantajalle. Ja suurimmalla osalla se työeläkeloisintaan varastettu osuus on noin 1/4 tuosta palkkasummasta.

        Palkkasumma on siis kokonaisuudessaan työntekijän rahaa. Työantaja ei säästy siltä kuin jättämällä palkkaamatta työntekijä.

        Tässäkin olet väärässä, CoPilot vastaa näin:

        TyEL‑maksu sisältää:
        työnantajan osuus (suurin osa)
        työntekijän osuus (pidätetään palkasta, 7,15 % tai 8,65 % iästä riippuen)

        Mutta kysymääsi summaa tarkoittaa nimenomaan työnantajan osuutta → 17,4 %.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Tässäkin olet väärässä, CoPilot vastaa näin:

        TyEL‑maksu sisältää:
        työnantajan osuus (suurin osa)
        työntekijän osuus (pidätetään palkasta, 7,15 % tai 8,65 % iästä riippuen)

        Mutta kysymääsi summaa tarkoittaa nimenomaan työnantajan osuutta → 17,4 %.

        Eikö sinulla ole tuon enempää omaa älyä?

        Työnantaja maksaa 100 prosenttia työntekjän palkkasummasta.


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Eikö sinulla ole tuon enempää omaa älyä?

        Työnantaja maksaa 100 prosenttia työntekjän palkkasummasta.

        Kyllä, työnantajan on keksittävä jostakin 100 prosenttia palkkauksesta aiheutuvista kuluista. Suotavaa olisi ,että työntekijä tekisi töitä sen edestä. Mielellään vähän enemmän, että työnantajallekin jäisi edes sämpylä. Harvempi saa hilloa sen päälle.


      • Anonyymi00102
        Anonyymi00087 kirjoitti:

        Kyllä, työnantajan on keksittävä jostakin 100 prosenttia palkkauksesta aiheutuvista kuluista. Suotavaa olisi ,että työntekijä tekisi töitä sen edestä. Mielellään vähän enemmän, että työnantajallekin jäisi edes sämpylä. Harvempi saa hilloa sen päälle.

        No aivan ensiksi työntekijälle tulee antaa ansaittu palkkasumma, eikä ryöstää sitä työeläkeloisintaan. Menkööt työeläkeloiset töihin tienaamaan, jos haluavat ekstraa.


      • Anonyymi00118
        Anonyymi00087 kirjoitti:

        Kyllä, työnantajan on keksittävä jostakin 100 prosenttia palkkauksesta aiheutuvista kuluista. Suotavaa olisi ,että työntekijä tekisi töitä sen edestä. Mielellään vähän enemmän, että työnantajallekin jäisi edes sämpylä. Harvempi saa hilloa sen päälle.

        Hmm.Minulle riittää munkki sekä ylähuuli munkin päälle.


      • Anonyymi00212

        Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä.
        Kun ei osaa laskea niin ei osaa laskea.


      • Anonyymi00215
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Tässäkin olet väärässä, CoPilot vastaa näin:

        TyEL‑maksu sisältää:
        työnantajan osuus (suurin osa)
        työntekijän osuus (pidätetään palkasta, 7,15 % tai 8,65 % iästä riippuen)

        Mutta kysymääsi summaa tarkoittaa nimenomaan työnantajan osuutta → 17,4 %.

        Työntekijä maksaa palkkasummastaan omaa työeläkettään 7,5 % eli se vähennetään bruttopalkasta.
        Työnantaja maksaa 17,4 % työntekijälle kertyvää työeläkettä työntekijän bruttopalkan määrästä nimenomaan ja ainoastaan yrityksen kassasta eikä tämä vähennä työntekijän palkkaa miltään osin.


      • Anonyymi00216
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Eikö sinulla ole tuon enempää omaa älyä?

        Työnantaja maksaa 100 prosenttia työntekjän palkkasummasta.

        Työnantaja maksaa palkansaajalle bruttopalkkaa ja maksaa siitä paljon lakisääteisiä sivukuluja.
        Työnantaja PIDÄTTÄÄ palkansaajan palkasta palkansaajalle KUULUVAT erät, kuten verot ja tyel eli työeläkemaksut. Sitten työnantaja TILITTÄÄ ne eteenpäin.


      • Anonyymi00217
        Anonyymi00087 kirjoitti:

        Kyllä, työnantajan on keksittävä jostakin 100 prosenttia palkkauksesta aiheutuvista kuluista. Suotavaa olisi ,että työntekijä tekisi töitä sen edestä. Mielellään vähän enemmän, että työnantajallekin jäisi edes sämpylä. Harvempi saa hilloa sen päälle.

        Samoja geenejä kuin Trumpilla ?
        Prosenttilaskun suhteen ?


      • Anonyymi00218
        Anonyymi00102 kirjoitti:

        No aivan ensiksi työntekijälle tulee antaa ansaittu palkkasumma, eikä ryöstää sitä työeläkeloisintaan. Menkööt työeläkeloiset töihin tienaamaan, jos haluavat ekstraa.

        Ei voi olle työeläkeloinen jos ei ole jo töissä.


      • Anonyymi00219
        Anonyymi00118 kirjoitti:

        Hmm.Minulle riittää munkki sekä ylähuuli munkin päälle.

        Eli työntekijä olisi tehtävä ilmeisesti 100 % lisää töitä. Ilmaiseksi ?
        Tässäkin laskutapa eroaa huomattavasti muista.


    • Anonyymi00051

      Miksi se ostovoima pitää ottaa eläkeläisiltä ja antaa duunarille?
      Minä olen ainakin ostanut eläkevakuutuksen ja maksanut sitä reilu 40 vuotta.
      Nyt saan ostamastani vakuutuksesta korvauksen, se mistä vakuutusyhtiö ne rahat taikoo on mulle yhdentekevää kunhan saan korvaukset jotka vakuutusehtojen mukaan kuuluu minulle.
      Jos duunari haluaa ostovoimaa niin aina hän voi tehdä 25% pidempää työpaivää, eikö tulos ole silloin sama kuin rosvoamalla eläkeläisesltä hänen vakuutuskorvauksensa?

      • Anonyymi00054

        Tässä annetaan työntekijän pitää omat rahansa. Tuskinpa sinäkään tyytyväinen olet, jos sinulta varastetaan joka kuukausi rahaa jollekulle tuntemattomalle, jotta saisi elää tavallista leveämpää elämää sinun rahoillasi.


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        Tässä annetaan työntekijän pitää omat rahansa. Tuskinpa sinäkään tyytyväinen olet, jos sinulta varastetaan joka kuukausi rahaa jollekulle tuntemattomalle, jotta saisi elää tavallista leveämpää elämää sinun rahoillasi.

        Joo olisin aika tyytymätön jos minulle luvattuja yli 400 000€ ostettuja vakuutusrahoja ei tulisikaan.
        Nyt nuo älyttömät ehdotukset lähtee siitä että rikotaan laillinen vakuutussopimus jossa vielä valtio takaajana, ja jos et ole tajunnut niin eläke on vakuutuskorvausta.
        Mulle sopisi että minulle maksetaan takaisin se reilu 400 000€ korkoineen kertakorvauksena ja sen jälkeen nynyiset työssäkäyvät saa tehdä mitä haluavat.
        Se että eläkemaksut lopetetaan ja sen myötä eläkkeent olisi 100% omaisuuden riisto ja jakaminen toisille.
        Turha selitellä että kela maksisi sitten jotain minimieläketä vastineeksi.
        Aivan sama kuin ehdotettaisiin että palkat pitäisi sovittaa sosialitukien suuruusluokkaan eikä yhtään enempää.


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00081 kirjoitti:

        Joo olisin aika tyytymätön jos minulle luvattuja yli 400 000€ ostettuja vakuutusrahoja ei tulisikaan.
        Nyt nuo älyttömät ehdotukset lähtee siitä että rikotaan laillinen vakuutussopimus jossa vielä valtio takaajana, ja jos et ole tajunnut niin eläke on vakuutuskorvausta.
        Mulle sopisi että minulle maksetaan takaisin se reilu 400 000€ korkoineen kertakorvauksena ja sen jälkeen nynyiset työssäkäyvät saa tehdä mitä haluavat.
        Se että eläkemaksut lopetetaan ja sen myötä eläkkeent olisi 100% omaisuuden riisto ja jakaminen toisille.
        Turha selitellä että kela maksisi sitten jotain minimieläketä vastineeksi.
        Aivan sama kuin ehdotettaisiin että palkat pitäisi sovittaa sosialitukien suuruusluokkaan eikä yhtään enempää.

        Omilla rahoilla saa jokainen tehdä mitä lystää, mutta työeläkeloisinnassa varastetaan palkansaajilta rahaa muiden työeläkeloisintaan. Se on rikollista toimintaa. Missä ovat perustuslakitalebaanit nyt?


      • Anonyymi00220
        Anonyymi00103 kirjoitti:

        Omilla rahoilla saa jokainen tehdä mitä lystää, mutta työeläkeloisinnassa varastetaan palkansaajilta rahaa muiden työeläkeloisintaan. Se on rikollista toimintaa. Missä ovat perustuslakitalebaanit nyt?

        Idioottiloisilta pitäisi ottaa puheoikeus pois.


    • Anonyymi00055

      Voiko joku olla vielä persu?

      • Anonyymi00221

        Täytyy tuntea myötähäpeää jos ja kun perus suomalainen on kuin tämä idittiloinen.


    • Anonyymi00056

      Eläkemaksu ei ole osa palkkaa.

      • Anonyymi00057

        Ei ole nettopalkkaa, koska se varastetaan palkkasummasta.

        Tuolle rikolliselle toiminnalle tulee tehdä loppu. Työntekijä on palkkasummansa ansainnut kokonaan. Verot pitää toki maksaa, mutta veroja maksavatkin kaikki.


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Ei ole nettopalkkaa, koska se varastetaan palkkasummasta.

        Tuolle rikolliselle toiminnalle tulee tehdä loppu. Työntekijä on palkkasummansa ansainnut kokonaan. Verot pitää toki maksaa, mutta veroja maksavatkin kaikki.

        Lue edelllinen kommentti asiasta, juridisesti se ei ole palkkaa, eli edes siinä mielessä sitä ei varasteta palkasta.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00061 kirjoitti:

        Lue edelllinen kommentti asiasta, juridisesti se ei ole palkkaa, eli edes siinä mielessä sitä ei varasteta palkasta.

        Palkkasummasta varastetaan noin neljäsosa työeläkeloisintaan. Ne rahat viedään palkansaajalta väkisin, eli ryöstetään. Se on rikollista toimintaa.

        Lue kommenttini.


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        Palkkasummasta varastetaan noin neljäsosa työeläkeloisintaan. Ne rahat viedään palkansaajalta väkisin, eli ryöstetään. Se on rikollista toimintaa.

        Lue kommenttini.

        Ei varasteta, ne maksetaan lakiin perustuen, eli laillista on.


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Ei ole nettopalkkaa, koska se varastetaan palkkasummasta.

        Tuolle rikolliselle toiminnalle tulee tehdä loppu. Työntekijä on palkkasummansa ansainnut kokonaan. Verot pitää toki maksaa, mutta veroja maksavatkin kaikki.

        Jos se hypoteettisesti ajatellen jätettäisiinnpois, niin ei työntekijä sitä työnantajan maksamaa osaa saa, koska se ei ole työntekijän rahaa.


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Ei varasteta, ne maksetaan lakiin perustuen, eli laillista on.

        Ne varastetaan, koska en ole antanut lupaa rahojeni käyttöön.

        Varastaminen on rikos, ja jo perustuslaki suojaa omaisuuden. Harvoin on näin vakavia rikoksia tethy tässä mittaluokassa.

        Työeläkeloiset varastavat minulta rahaa, ja se on rikos.


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        Jos se hypoteettisesti ajatellen jätettäisiinnpois, niin ei työntekijä sitä työnantajan maksamaa osaa saa, koska se ei ole työntekijän rahaa.

        Koko palkkasumma on työntekjän rahaa. Työnantaja ei pääse siitä maksusta eroon kuin jättämällä työntekijä palkkaamatta.


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00069 kirjoitti:

        Koko palkkasumma on työntekjän rahaa. Työnantaja ei pääse siitä maksusta eroon kuin jättämällä työntekijä palkkaamatta.

        Tuossa se ratkaisu tuolle työeläkeloisimesta jankaavalle, lähtee pois duunista, niin ei tarvi maksella mitään omista rahoista, simppeliä ja homma ratkaistu.


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Ne varastetaan, koska en ole antanut lupaa rahojeni käyttöön.

        Varastaminen on rikos, ja jo perustuslaki suojaa omaisuuden. Harvoin on näin vakavia rikoksia tethy tässä mittaluokassa.

        Työeläkeloiset varastavat minulta rahaa, ja se on rikos.

        Eduskunta säätää Suomessa lait ja määrittää rikokset, et sinä.


      • Anonyymi00091
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        Tuossa se ratkaisu tuolle työeläkeloisimesta jankaavalle, lähtee pois duunista, niin ei tarvi maksella mitään omista rahoista, simppeliä ja homma ratkaistu.

        Simppeli ratkaisu on antaa työntekijän pitää tienaamansa palkkarahat, eikä varastaa niitä työeläkeloisille. Yhtä simppeliä kuin jättää esimerkiksi varastamasta kaupasta.


      • Anonyymi00092
        Anonyymi00084 kirjoitti:

        Eduskunta säätää Suomessa lait ja määrittää rikokset, et sinä.

        Eipä Suomen lainsäädännössä ole omaisuusrikoksia sallittukaan.


      • Anonyymi00096
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Ei ole nettopalkkaa, koska se varastetaan palkkasummasta.

        Tuolle rikolliselle toiminnalle tulee tehdä loppu. Työntekijä on palkkasummansa ansainnut kokonaan. Verot pitää toki maksaa, mutta veroja maksavatkin kaikki.

        Noin tyhmä työntekijä ei varmasti ole ansainnut palkkaansa alunperinkään. Osan hänen palkastaan voisi suoraan antaa kunnon työntekijöille.


      • Anonyymi00099
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Ne varastetaan, koska en ole antanut lupaa rahojeni käyttöön.

        Varastaminen on rikos, ja jo perustuslaki suojaa omaisuuden. Harvoin on näin vakavia rikoksia tethy tässä mittaluokassa.

        Työeläkeloiset varastavat minulta rahaa, ja se on rikos.

        Sinun rahojasi ovat vai ne, mitä palkasta jää nettona käteen. Ei muut.


      • Anonyymi00101
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        Tuossa se ratkaisu tuolle työeläkeloisimesta jankaavalle, lähtee pois duunista, niin ei tarvi maksella mitään omista rahoista, simppeliä ja homma ratkaistu.

        Ei taida oikein aivotoiminta pelata tuolla jankkaajalla.


      • Anonyymi00119
        Anonyymi00084 kirjoitti:

        Eduskunta säätää Suomessa lait ja määrittää rikokset, et sinä.

        Ilmankos ne ovat niin huonoja sekä aikaansa seuraamattomia.


      • Anonyymi00120
        Anonyymi00101 kirjoitti:

        Ei taida oikein aivotoiminta pelata tuolla jankkaajalla.

        Niin,mutta eduskunta kelpoinen yksilö kuitenkin,hik.


      • Anonyymi00223
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Ei ole nettopalkkaa, koska se varastetaan palkkasummasta.

        Tuolle rikolliselle toiminnalle tulee tehdä loppu. Työntekijä on palkkasummansa ansainnut kokonaan. Verot pitää toki maksaa, mutta veroja maksavatkin kaikki.

        jaksaa jaksaa jaksaa .


      • Anonyymi00225
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Ne varastetaan, koska en ole antanut lupaa rahojeni käyttöön.

        Varastaminen on rikos, ja jo perustuslaki suojaa omaisuuden. Harvoin on näin vakavia rikoksia tethy tässä mittaluokassa.

        Työeläkeloiset varastavat minulta rahaa, ja se on rikos.

        Minäkään en ole antanut lupaa käyttää verorahojani idiootti loisten hyväksi. Ne on varastettu minulta.
        Harvoin on nähty näin suurta tyhmyyttä tällä keskustelusivustolla.
        Idioottiloiset varastavat minulta verorahoja se on väärin.


      • Anonyymi00226
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        Tuossa se ratkaisu tuolle työeläkeloisimesta jankaavalle, lähtee pois duunista, niin ei tarvi maksella mitään omista rahoista, simppeliä ja homma ratkaistu.

        Ei se ole ikinä töissä ollutkaan !
        Eikä sitä kukaan töihin ottaisikaan !


      • Anonyymi00227
        Anonyymi00096 kirjoitti:

        Noin tyhmä työntekijä ei varmasti ole ansainnut palkkaansa alunperinkään. Osan hänen palkastaan voisi suoraan antaa kunnon työntekijöille.

        Sillähän se onkin niin kade työssäkäyville kun ei pysty työpaikkaansa pitämään.


      • Anonyymi00369
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Ne varastetaan, koska en ole antanut lupaa rahojeni käyttöön.

        Varastaminen on rikos, ja jo perustuslaki suojaa omaisuuden. Harvoin on näin vakavia rikoksia tethy tässä mittaluokassa.

        Työeläkeloiset varastavat minulta rahaa, ja se on rikos.

        Tee rikosilmoitus ryöstöstä.


      • Anonyymi00370
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        Tuossa se ratkaisu tuolle työeläkeloisimesta jankaavalle, lähtee pois duunista, niin ei tarvi maksella mitään omista rahoista, simppeliä ja homma ratkaistu.

        Voisihan se perustaa yrityksen, niin voisi maksaa omaa
        eläkettään tai jättää maksamatta.


    • Anonyymi00059

      VITTU ETTÄ NÄÄ PERSUT ON TYHMIÄ. EK POLITIIKKAA LEIKKAA, SITTEN ITSETÄÄN KUN KERRANNAISVAIKUTUKSET ISKEE VIELÄ KOVEMMIN KUIN HUOMATTU OPRON SOSIAALITURVALEIKKAUKSISTA.

      MITEN IHMINEN VOI OLLA NOIN TYHMÄ!

      • Anonyymi00065

        Samaa mieltä, että persut ovat tyhmiä.

        Mutta sillä ei voi perustella työeläkeloisintaa. Se himmeli on ihan muiden roistojen laatima.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Samaa mieltä, että persut ovat tyhmiä.

        Mutta sillä ei voi perustella työeläkeloisintaa. Se himmeli on ihan muiden roistojen laatima.

        Suomen työeläkejärjestelmä on siitä erityisen hyvä, että se ei ole valtion budjetissa menoina eikä velanhoidossa maksukykyyn liittyvänä tulevaisuuden riskinä, kuten niissä maissa joissa se hoidetaan valtion rahoilla, eli verotuksella.


      • Anonyymi00083
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Suomen työeläkejärjestelmä on siitä erityisen hyvä, että se ei ole valtion budjetissa menoina eikä velanhoidossa maksukykyyn liittyvänä tulevaisuuden riskinä, kuten niissä maissa joissa se hoidetaan valtion rahoilla, eli verotuksella.

        Ei se ole "hyvä" kuin niille ketkä siitä pyramidihuijauksesta hyötyvät.

        Maksajille se on vuosikymmeniä kestävä katastrofi, jonka vuoksi elämän aikana tehdyn työn hedelmät ryöstetään aivan muille.

        Valtion tehtävä on kustantaa sosiaaliturva, jota myös kaikki eläkkeet ovat. Se ei ole palkansaajien tehtävä muutoin kuin verotuksen kautta, mutta veroja maksavat muutkin. Julkinen talous rahoitetaan yhteisesti.


      • Anonyymi00111
        Anonyymi00083 kirjoitti:

        Ei se ole "hyvä" kuin niille ketkä siitä pyramidihuijauksesta hyötyvät.

        Maksajille se on vuosikymmeniä kestävä katastrofi, jonka vuoksi elämän aikana tehdyn työn hedelmät ryöstetään aivan muille.

        Valtion tehtävä on kustantaa sosiaaliturva, jota myös kaikki eläkkeet ovat. Se ei ole palkansaajien tehtävä muutoin kuin verotuksen kautta, mutta veroja maksavat muutkin. Julkinen talous rahoitetaan yhteisesti.

        Sinä hyödyt siitä vuorollasi sitten kun pääset eläkkeelle.

        Verotus kiristyisi rajusti jos työeläkkeet siirrettäisiin niillä katettaviksi, Suomen lainanhoitokyvyn uskottavuus romahtaisi, eli korot nousisi jne.

        Lisäksi olisi kiusaus, että eläkesäästöt käytettäisiin muuhun kuin mihin ne on tarkoitettu jos kulloinenkin hallitus niin päättäisi.


      • Anonyymi00142

        Vittu että nää persut, voisit ensin opetella kirjoittamaan, moiti toisia tyhmiksi sitten.


      • Anonyymi00312
        Anonyymi00083 kirjoitti:

        Ei se ole "hyvä" kuin niille ketkä siitä pyramidihuijauksesta hyötyvät.

        Maksajille se on vuosikymmeniä kestävä katastrofi, jonka vuoksi elämän aikana tehdyn työn hedelmät ryöstetään aivan muille.

        Valtion tehtävä on kustantaa sosiaaliturva, jota myös kaikki eläkkeet ovat. Se ei ole palkansaajien tehtävä muutoin kuin verotuksen kautta, mutta veroja maksavat muutkin. Julkinen talous rahoitetaan yhteisesti.

        Valtion tehtävä on kustantaa sosiaaliturva, jota myös kaikki eläkkeet ovat

        Väärin työeläke ei ole sosiaaliturva, vaan eläkevakuutus.
        Emme elä kommunismissa, jossa kaikki asiat hoitaa valtio.


    • Anonyymi00062

      Perehdy asiaan, kysy vaikka tekoälyltä jos et itse ole perillä asiasta joka mieltä vaivaa.

      Tieto vähentää tuskaa.

    • Anonyymi00070

      Nykyiset työeläkeläiset ovat maksaneet eläkemaksunsa ja rakentaneet hyvinvointivaltion, joka on nyt vihervassareiden toiveen mukaisesti muuttumassa oleskeluyhteiksunnaksi, johon tullaan ympäri maailmaa nauttimaan täyden palvelun ylläpidosta.

      • Anonyymi00072

        Täyden työuran tehnyt ja eläkemaksunsa maksanut voi nostaa eläkettä 25 vuotta. Silloin on vasta saanut "omansa pois".


      • Anonyymi00093

        Varmasti ovat maksaneet vapaaehtoisesti eläkemaksunsa, mutta eivät ole maksaneet eläkkeitään.

        Se että 1960-luvulla varastettiin palkkasummasta noin 5 prosenttia ei ole mikään oikeutus sille, että nykyään tuo ryöstösaalis on jo 25 prosenttia.

        Varkaus on rikos.


      • Anonyymi00095
        Anonyymi00093 kirjoitti:

        Varmasti ovat maksaneet vapaaehtoisesti eläkemaksunsa, mutta eivät ole maksaneet eläkkeitään.

        Se että 1960-luvulla varastettiin palkkasummasta noin 5 prosenttia ei ole mikään oikeutus sille, että nykyään tuo ryöstösaalis on jo 25 prosenttia.

        Varkaus on rikos.

        Öle pöljä meuhkaamatta tuosta varastamisesta, laki edellyttää, että työnantaja maksaa tyEL maksut ja se ei ole juridisessa mielessä palkkaa.


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00095 kirjoitti:

        Öle pöljä meuhkaamatta tuosta varastamisesta, laki edellyttää, että työnantaja maksaa tyEL maksut ja se ei ole juridisessa mielessä palkkaa.

        Muiden rahojen varastaminen on rikos. Tuskinpa sinäkään olisit hiljaa, jos sinulta varastetaan rahaa. Mutta koska saat itse työntekijöiltä varastettua rahaa, niin puolustat raivoisasti rikollista toimintaa.


      • Anonyymi00110
        Anonyymi00104 kirjoitti:

        Muiden rahojen varastaminen on rikos. Tuskinpa sinäkään olisit hiljaa, jos sinulta varastetaan rahaa. Mutta koska saat itse työntekijöiltä varastettua rahaa, niin puolustat raivoisasti rikollista toimintaa.

        Älä lässytä, se ei ole varastamista kun täyttää laissa määrätyt velvoitteet.

        Puhut nyt asiasta josta et selvästikään mitään ymmärrä, meuhkaat vaan tuon varastamisen ympärillä ja et osaa mitää asiallista tähän sanoa.

        Et osaa edes puolustella väitettäsi varastamisesta, toistat sitä vaan kuin tyhjä tynnyri.


      • Anonyymi00112
        Anonyymi00110 kirjoitti:

        Älä lässytä, se ei ole varastamista kun täyttää laissa määrätyt velvoitteet.

        Puhut nyt asiasta josta et selvästikään mitään ymmärrä, meuhkaat vaan tuon varastamisen ympärillä ja et osaa mitää asiallista tähän sanoa.

        Et osaa edes puolustella väitettäsi varastamisesta, toistat sitä vaan kuin tyhjä tynnyri.

        Eli sinulta saa varastaa, eikä se sinua hetkauta mihinkään. Tämä selvä. Missä asut?


      • Anonyymi00127
        Anonyymi00112 kirjoitti:

        Eli sinulta saa varastaa, eikä se sinua hetkauta mihinkään. Tämä selvä. Missä asut?

        Mitä ajattelit tulla varastamaan ja miksi?


      • Anonyymi00143
        Anonyymi00104 kirjoitti:

        Muiden rahojen varastaminen on rikos. Tuskinpa sinäkään olisit hiljaa, jos sinulta varastetaan rahaa. Mutta koska saat itse työntekijöiltä varastettua rahaa, niin puolustat raivoisasti rikollista toimintaa.

        Muiden rahojen varastaminen, älä höpötä paskaa, tee ensin noin 45 vuotta töitä, jurnuta sitten , kun saat köyhyysrajoilla olevan eläkkeen.


    • Anonyymi00073

      SUURIN ONGELMA ON PAKOLAISET

      • Anonyymi00074

        Vasurien mielestä kaikilla maailman vähäosaisilla on oikeus hakeutua Suomeen täysihoitoon.


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        Vasurien mielestä kaikilla maailman vähäosaisilla on oikeus hakeutua Suomeen täysihoitoon.

        Persujen mielestä Suomeen ei tarvi tulla ketään muualta, ei edes työn takia. Firmojen pitäisi muuttaa Suomesta pois, jos on tarvetta työntekijöille joita ei ole Suomessa tarpeeksi asti tai eivät ole tarpeeksi osaavia, persut tykkäisi ja kiittäisi niitä firmoja, kun älyävät mennä maihin, joissa on osaajia paljon tarjolla.


      • Anonyymi00082

        Perustoimeentulotukimenot olivat viimevuonna noin 1 mrd. eli vain parisen prosenttia siitä mitä nuo työeläkeläispunkerot vetivät hilloa.


      • Anonyymi00113
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Perustoimeentulotukimenot olivat viimevuonna noin 1 mrd. eli vain parisen prosenttia siitä mitä nuo työeläkeläispunkerot vetivät hilloa.

        Työeläke on työtä tekemällä ansaittua eläkesäästötuloa, sosiaalituki verovaroin kustannettua tukea.

        Jos noitakin asioita pidät toisiaan vastaavina, on ilmeisesti jossain vikaa. En tiedä miten koulussa noita asioita nykyään opetetaan, mutta sinun kohdalla se ei ole mennyt perille.


      • Anonyymi00115
        Anonyymi00113 kirjoitti:

        Työeläke on työtä tekemällä ansaittua eläkesäästötuloa, sosiaalituki verovaroin kustannettua tukea.

        Jos noitakin asioita pidät toisiaan vastaavina, on ilmeisesti jossain vikaa. En tiedä miten koulussa noita asioita nykyään opetetaan, mutta sinun kohdalla se ei ole mennyt perille.

        Minä en ole antanut lupaa viedä palkkasummastani neljäsosaa työeläkeloisintaan.

        Kyseessä on omaisuusrikos.

        Sitä puolustavat ovat rikollisia itsekin, etenkin työeläkeloiset, jotka ovat ryhtyneet rikollisin keinoin hankittuun omaisuuteen.


      • Anonyymi00122
        Anonyymi00113 kirjoitti:

        Työeläke on työtä tekemällä ansaittua eläkesäästötuloa, sosiaalituki verovaroin kustannettua tukea.

        Jos noitakin asioita pidät toisiaan vastaavina, on ilmeisesti jossain vikaa. En tiedä miten koulussa noita asioita nykyään opetetaan, mutta sinun kohdalla se ei ole mennyt perille.

        He saavat kuitenkin enemmän jotka tekevät työtä muita kevyemmin.


      • Anonyymi00128
        Anonyymi00115 kirjoitti:

        Minä en ole antanut lupaa viedä palkkasummastani neljäsosaa työeläkeloisintaan.

        Kyseessä on omaisuusrikos.

        Sitä puolustavat ovat rikollisia itsekin, etenkin työeläkeloiset, jotka ovat ryhtyneet rikollisin keinoin hankittuun omaisuuteen.

        No kun sinulta ei tuota kysytä, se on eduskunnan säätämä laki. Silleen yhteiskunta toimii. Vaaleissa voit äänestää ja vaikuttaa asioihin


      • Anonyymi00144
        Anonyymi00115 kirjoitti:

        Minä en ole antanut lupaa viedä palkkasummastani neljäsosaa työeläkeloisintaan.

        Kyseessä on omaisuusrikos.

        Sitä puolustavat ovat rikollisia itsekin, etenkin työeläkeloiset, jotka ovat ryhtyneet rikollisin keinoin hankittuun omaisuuteen.

        Minä en ole antanut lupaa, ei sinulta tarvitse mitään kysyäkään, olet vain yksi orja toisten joukossa. Ole hyvilläsi , että saat palvella porhoja. Letkuniskoilla ei ole niskat kipeinä työpäivän jälkeen.


      • Anonyymi00315
        Anonyymi00115 kirjoitti:

        Minä en ole antanut lupaa viedä palkkasummastani neljäsosaa työeläkeloisintaan.

        Kyseessä on omaisuusrikos.

        Sitä puolustavat ovat rikollisia itsekin, etenkin työeläkeloiset, jotka ovat ryhtyneet rikollisin keinoin hankittuun omaisuuteen.

        Minä en ole antanut lupaa viedä palkkasummastani neljäsosaa työeläkeloisintaan.

        Sitä ei sinulta kysytä.


    • Anonyymi00086

      Kyllä ne rahat palautuvat kulutukseen ja veroihin, joilla teitä nuoria pummeja elätetään.

      • Anonyymi00088

        Kumpiko pitäisi siis lopettaa, eläkkeiden vai vastikkeettomien tukien maksu? Siinä alottajalle kysymys.


      • Anonyymi00094
        Anonyymi00088 kirjoitti:

        Kumpiko pitäisi siis lopettaa, eläkkeiden vai vastikkeettomien tukien maksu? Siinä alottajalle kysymys.

        Aloittajalle riittää, että työntekijät saavat pitää palkkarahansa, ja ettei niitä varasteta työeläkeloisintaan.

        Viime vuonna ryövättiin palkansaajilta 28.2 miljardia euroa. Se on kaikki palkansaajien ostovoimasta pois. Rakenna siinä sitten omilla rahoilla elämää, kun rahat varastetaan laiskotteleville työeläkeloisille.


      • Anonyymi00097
        Anonyymi00094 kirjoitti:

        Aloittajalle riittää, että työntekijät saavat pitää palkkarahansa, ja ettei niitä varasteta työeläkeloisintaan.

        Viime vuonna ryövättiin palkansaajilta 28.2 miljardia euroa. Se on kaikki palkansaajien ostovoimasta pois. Rakenna siinä sitten omilla rahoilla elämää, kun rahat varastetaan laiskotteleville työeläkeloisille.

        Kuitenkin eläkkeelle jäädessä tili olisi tyhjä ja vuokrat maksamatta. Mites sitten eteenpäin ilman eläkettä?.


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00094 kirjoitti:

        Aloittajalle riittää, että työntekijät saavat pitää palkkarahansa, ja ettei niitä varasteta työeläkeloisintaan.

        Viime vuonna ryövättiin palkansaajilta 28.2 miljardia euroa. Se on kaikki palkansaajien ostovoimasta pois. Rakenna siinä sitten omilla rahoilla elämää, kun rahat varastetaan laiskotteleville työeläkeloisille.

        Tuolla älykapasiteetilla aloittaja on itse kohta työkyvyttömyyseläkkeellä, toivon mukaan eivät maksa hänelle sitä vuosiin. Saisi loisia ilman eläkettä, kelan toimeentulotuella, jonka mm. työeläkeläiset rahoittavat veroillaan.


      • Anonyymi00105
        Anonyymi00097 kirjoitti:

        Kuitenkin eläkkeelle jäädessä tili olisi tyhjä ja vuokrat maksamatta. Mites sitten eteenpäin ilman eläkettä?.

        Miten niin ilman eläkettä? Missä sellaista on ehdotettu?


      • Anonyymi00123
        Anonyymi00094 kirjoitti:

        Aloittajalle riittää, että työntekijät saavat pitää palkkarahansa, ja ettei niitä varasteta työeläkeloisintaan.

        Viime vuonna ryövättiin palkansaajilta 28.2 miljardia euroa. Se on kaikki palkansaajien ostovoimasta pois. Rakenna siinä sitten omilla rahoilla elämää, kun rahat varastetaan laiskotteleville työeläkeloisille.

        Rakentaahan sitä ihminen vaikka mitä,jos vain hartiapankki on hänellä kunnossa.


      • Anonyymi00316
        Anonyymi00094 kirjoitti:

        Aloittajalle riittää, että työntekijät saavat pitää palkkarahansa, ja ettei niitä varasteta työeläkeloisintaan.

        Viime vuonna ryövättiin palkansaajilta 28.2 miljardia euroa. Se on kaikki palkansaajien ostovoimasta pois. Rakenna siinä sitten omilla rahoilla elämää, kun rahat varastetaan laiskotteleville työeläkeloisille.

        Ei näköjään osannut vastata, kuuluu jälkimmäisten joukkoon.


    • Anonyymi00089

      Kokoomuksen pomojen veronkierrot ja muut kusetukset on taas unohdettu näppärästi ja keskitytään täysin toissijsisiin asioihin.

      • Anonyymi00090

        Onneksi vasemmistodemarit ei kierrä veroja eikö vaadi sossun ja kelan rahoja itselleen. Muistakaa se, kun olette vaalikopissa kynä kourassa.


      • Anonyymi00098
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        Onneksi vasemmistodemarit ei kierrä veroja eikö vaadi sossun ja kelan rahoja itselleen. Muistakaa se, kun olette vaalikopissa kynä kourassa.

        He elävät verorahoilla!


      • Anonyymi00109
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        Onneksi vasemmistodemarit ei kierrä veroja eikö vaadi sossun ja kelan rahoja itselleen. Muistakaa se, kun olette vaalikopissa kynä kourassa.

        Näytä minulle demariehdokas, jolla on useamman henkilön yritys tai joka tulee yksityisestä yrityksestä muuten kuin esim luottamusmiehenä.


    • Anonyymi00107

      Ongelmahan on vasemmistolainen ajatusmaailma jossa ammattikoulutus haluttiin arvostuksessa samalle tasolle Lukion kanssa. Opetusaika kasvatettiin ja laajennettiin sellaiseksi jolla ei ole mitään tekemistä sen opeteltavan ammatin kanssa. Vai voiko joku oikeasti väittää että esimerkiksi maalarin koulutukseen ammattikoulussa tarvitaan kolme vuotta. Puolivuotta teoriaa ja sen jälkeen työharjoittelua puolivuotta-vuosi. Ja jos halutaan opettaa muutakin lukuainetta niin tuohon päälle puolivuotta-vuosi.

      • Anonyymi00108

        Väärä ketju.


    • Anonyymi00114

      Onko aloittaja näitä työeläkkeitä vastaan aktiivisesti hyökkääviä professoreja?

      • Anonyymi00124

        Ihan olen tavallinen ammattiliittoon kuuluva rividuunari, joka haluaa päättää itse kuinka omat rahansa käyttää. Verot minä maksan mielelläni, ja veroastetta saa Suomessa 5 prosenttiyksikköä korottaakin, mutta varastamista en hyväksy, ja sitä tuo työeläkeloisinta nimenomaan on, kun meiltä palkansaajilta viedään ilman lupaa aivan järkyttävä määrä rahaa työeläkepummeille.

        Kaikki sosiaaliturva, jota eläkkeetkin ovat, pitää siirtää Kelan maksettavaksi. Silloin niitä rahoittaa jokainen veronmaksaja. Leveän luksuselämän joskus elämän ehtoopuolella saa jokainen rahoittaa itse omista rahoistaan vapaaehtoisesti säästämällä, jos sellainen toiminta kiinnostaa. Mutta muiden rahat eivät kuulu työeläkeloisille, ei sitten pätkän vertaa.


      • Anonyymi00132
        Anonyymi00124 kirjoitti:

        Ihan olen tavallinen ammattiliittoon kuuluva rividuunari, joka haluaa päättää itse kuinka omat rahansa käyttää. Verot minä maksan mielelläni, ja veroastetta saa Suomessa 5 prosenttiyksikköä korottaakin, mutta varastamista en hyväksy, ja sitä tuo työeläkeloisinta nimenomaan on, kun meiltä palkansaajilta viedään ilman lupaa aivan järkyttävä määrä rahaa työeläkepummeille.

        Kaikki sosiaaliturva, jota eläkkeetkin ovat, pitää siirtää Kelan maksettavaksi. Silloin niitä rahoittaa jokainen veronmaksaja. Leveän luksuselämän joskus elämän ehtoopuolella saa jokainen rahoittaa itse omista rahoistaan vapaaehtoisesti säästämällä, jos sellainen toiminta kiinnostaa. Mutta muiden rahat eivät kuulu työeläkeloisille, ei sitten pätkän vertaa.

        Sulta ei ole kukaan varastanut yhtään mitään!! Joten lakkaa syyttelemästä! Eikä ole mitään työeläkeloisia, on vain sinunlaisia kelapummeja!


      • Anonyymi00141
        Anonyymi00124 kirjoitti:

        Ihan olen tavallinen ammattiliittoon kuuluva rividuunari, joka haluaa päättää itse kuinka omat rahansa käyttää. Verot minä maksan mielelläni, ja veroastetta saa Suomessa 5 prosenttiyksikköä korottaakin, mutta varastamista en hyväksy, ja sitä tuo työeläkeloisinta nimenomaan on, kun meiltä palkansaajilta viedään ilman lupaa aivan järkyttävä määrä rahaa työeläkepummeille.

        Kaikki sosiaaliturva, jota eläkkeetkin ovat, pitää siirtää Kelan maksettavaksi. Silloin niitä rahoittaa jokainen veronmaksaja. Leveän luksuselämän joskus elämän ehtoopuolella saa jokainen rahoittaa itse omista rahoistaan vapaaehtoisesti säästämällä, jos sellainen toiminta kiinnostaa. Mutta muiden rahat eivät kuulu työeläkeloisille, ei sitten pätkän vertaa.

        Et sinä voi päättää mihin rahasi käytät. Muuta muualle Suomesta, niin sitten voit päättää. Täällä pätee toisenlaiset lait.


      • Anonyymi00145
        Anonyymi00124 kirjoitti:

        Ihan olen tavallinen ammattiliittoon kuuluva rividuunari, joka haluaa päättää itse kuinka omat rahansa käyttää. Verot minä maksan mielelläni, ja veroastetta saa Suomessa 5 prosenttiyksikköä korottaakin, mutta varastamista en hyväksy, ja sitä tuo työeläkeloisinta nimenomaan on, kun meiltä palkansaajilta viedään ilman lupaa aivan järkyttävä määrä rahaa työeläkepummeille.

        Kaikki sosiaaliturva, jota eläkkeetkin ovat, pitää siirtää Kelan maksettavaksi. Silloin niitä rahoittaa jokainen veronmaksaja. Leveän luksuselämän joskus elämän ehtoopuolella saa jokainen rahoittaa itse omista rahoistaan vapaaehtoisesti säästämällä, jos sellainen toiminta kiinnostaa. Mutta muiden rahat eivät kuulu työeläkeloisille, ei sitten pätkän vertaa.

        Kannattaa mennä opiskelemaan, kuulostaa nuo jutut vähän levottomilta.


      • Anonyymi00146
        Anonyymi00124 kirjoitti:

        Ihan olen tavallinen ammattiliittoon kuuluva rividuunari, joka haluaa päättää itse kuinka omat rahansa käyttää. Verot minä maksan mielelläni, ja veroastetta saa Suomessa 5 prosenttiyksikköä korottaakin, mutta varastamista en hyväksy, ja sitä tuo työeläkeloisinta nimenomaan on, kun meiltä palkansaajilta viedään ilman lupaa aivan järkyttävä määrä rahaa työeläkepummeille.

        Kaikki sosiaaliturva, jota eläkkeetkin ovat, pitää siirtää Kelan maksettavaksi. Silloin niitä rahoittaa jokainen veronmaksaja. Leveän luksuselämän joskus elämän ehtoopuolella saa jokainen rahoittaa itse omista rahoistaan vapaaehtoisesti säästämällä, jos sellainen toiminta kiinnostaa. Mutta muiden rahat eivät kuulu työeläkeloisille, ei sitten pätkän vertaa.

        Mutta muiden rahat eivät kuulu työeläkeloisille, kannattaisi harkita muuttoa Yhdysvaltoihin , siellä on käyttöä sinunlaisillesi ajattelijoille.


      • Anonyymi00161
        Anonyymi00124 kirjoitti:

        Ihan olen tavallinen ammattiliittoon kuuluva rividuunari, joka haluaa päättää itse kuinka omat rahansa käyttää. Verot minä maksan mielelläni, ja veroastetta saa Suomessa 5 prosenttiyksikköä korottaakin, mutta varastamista en hyväksy, ja sitä tuo työeläkeloisinta nimenomaan on, kun meiltä palkansaajilta viedään ilman lupaa aivan järkyttävä määrä rahaa työeläkepummeille.

        Kaikki sosiaaliturva, jota eläkkeetkin ovat, pitää siirtää Kelan maksettavaksi. Silloin niitä rahoittaa jokainen veronmaksaja. Leveän luksuselämän joskus elämän ehtoopuolella saa jokainen rahoittaa itse omista rahoistaan vapaaehtoisesti säästämällä, jos sellainen toiminta kiinnostaa. Mutta muiden rahat eivät kuulu työeläkeloisille, ei sitten pätkän vertaa.

        Eli hyväksyisit sen että nykyiset eläkkeen maksamiset siirretään valtiolle ja veroja nostetaan niin paljon että saadaan eläkeläisille heidän nykyinen eläke maksettua?
        Valtiohan on taannut meidän eläkkeet vastineeksi siitä että olemme maksaneet aikoinaan elkemaksuja.
        Eli hyväksyt 25% lisäveron kun se on vero mutta et hyväksy 25% työeläkemaksua?
        Erikoinen tuo sinun ajattelumallisi.


      • Anonyymi00169
        Anonyymi00161 kirjoitti:

        Eli hyväksyisit sen että nykyiset eläkkeen maksamiset siirretään valtiolle ja veroja nostetaan niin paljon että saadaan eläkeläisille heidän nykyinen eläke maksettua?
        Valtiohan on taannut meidän eläkkeet vastineeksi siitä että olemme maksaneet aikoinaan elkemaksuja.
        Eli hyväksyt 25% lisäveron kun se on vero mutta et hyväksy 25% työeläkemaksua?
        Erikoinen tuo sinun ajattelumallisi.

        Kyllä, sosiaaliturva kuten eläkkeet kuuluvat valtion maksettaviksi. Niiden tasosta saa päättää sitten eduskunta.

        Se mitä on tapahtunut "aikoinaan" ei vaikuta enää nykypäivänä. Jatkosotakin on jo ohitse.


      • Anonyymi00349
        Anonyymi00124 kirjoitti:

        Ihan olen tavallinen ammattiliittoon kuuluva rividuunari, joka haluaa päättää itse kuinka omat rahansa käyttää. Verot minä maksan mielelläni, ja veroastetta saa Suomessa 5 prosenttiyksikköä korottaakin, mutta varastamista en hyväksy, ja sitä tuo työeläkeloisinta nimenomaan on, kun meiltä palkansaajilta viedään ilman lupaa aivan järkyttävä määrä rahaa työeläkepummeille.

        Kaikki sosiaaliturva, jota eläkkeetkin ovat, pitää siirtää Kelan maksettavaksi. Silloin niitä rahoittaa jokainen veronmaksaja. Leveän luksuselämän joskus elämän ehtoopuolella saa jokainen rahoittaa itse omista rahoistaan vapaaehtoisesti säästämällä, jos sellainen toiminta kiinnostaa. Mutta muiden rahat eivät kuulu työeläkeloisille, ei sitten pätkän vertaa.

        Jos eläkkeet menisi Kelan maksettavaksi, niin sinnekkin
        maksettaisiin se reilut 17 % Mikä siinä muuttuisi?
        Minä en halua maksaa Kelan loisille yhtään omista rahoista.


    • Anonyymi00121

      Aloittaja unohti, että työeläkeläiset maksavat paljon enemmän veroja kuin kelaelätit

      • Anonyymi00125

      • Anonyymi00129
        Anonyymi00125 kirjoitti:

        Minä en ole unohtanut sitä, että palkkasummastani varastetaan työeläkeloisintaan noin 25 prosenttia joka ainoasta tilistä.

        Yksikään työeläkeloinen ei maksa veroja, koska ne pummien käyttämät rahat on varastettu suurimmalta osin palkansaajilta.

        https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakejarjestelman-elakevarat-ja-rahavirrat/

        Luehan sitten linkkisi oikein huolella...mutta ethän sinä kelapummi mitään lue, huudat vain lisää avustusrahaa...


      • Anonyymi00131
        Anonyymi00125 kirjoitti:

        Minä en ole unohtanut sitä, että palkkasummastani varastetaan työeläkeloisintaan noin 25 prosenttia joka ainoasta tilistä.

        Yksikään työeläkeloinen ei maksa veroja, koska ne pummien käyttämät rahat on varastettu suurimmalta osin palkansaajilta.

        https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakejarjestelman-elakevarat-ja-rahavirrat/

        PUHUT PASKAA, ENSINNÄKIN SINÄ ET KÄY TYÖSSÄ KOSKA JOS KÄVISIT NIIN TIETÄISIT ETTÄ EI TEL-MAKSUJA MENE 25% PALKASTA JA SITTEN SE ETTÄ KYLLÄ ELÄKELÄISETKIN MAKSAA VEROJA, JOPA ENEMMÄN KUIN TE LOISPUMMIT JA TYÖSSÄKÄYVÄT!!


      • Anonyymi00181
        Anonyymi00131 kirjoitti:

        PUHUT PASKAA, ENSINNÄKIN SINÄ ET KÄY TYÖSSÄ KOSKA JOS KÄVISIT NIIN TIETÄISIT ETTÄ EI TEL-MAKSUJA MENE 25% PALKASTA JA SITTEN SE ETTÄ KYLLÄ ELÄKELÄISETKIN MAKSAA VEROJA, JOPA ENEMMÄN KUIN TE LOISPUMMIT JA TYÖSSÄKÄYVÄT!!

        Miksi huudat ja möykkäät kuin pikkukakara?

        Ensinnäkin minä olen palkansaaja, ja palkkasummasta tosiaan varastetaan noin neljäsosa työeläkeloisintaan. Varkaus on rikos.


    • Anonyymi00126

      Työikäinen väestö: PISTÄKÄÄ NYT TURPANNE KIINNI!!

      Teijän velvollisuus on hommata leipää ja leivän päälle voita ja kaiiaaroa meille kaikille eläkelläisille.

    • Anonyymi00130

      Tee meille kaikille palvelus ja lopeta elämäs!! Sinä olet jauhanut työeläkkeistä ja eläkeläisistä niin paljon paskaa että toivon että et itse koskaan tule pääsemään eläkkeelle, ja siksi onkin parempi että päätät oman elämäsi!!

      PS. Eläkeläinen on eläkkeensä ansainnut, on aikoinaan makseltu TEL-maksuja ja veroja ja veroja maksetaan nytkin!!

    • Anonyymi00133

      Työeläkeläiset ovat itse työllään keränneet ansionsa, Kela-eläkeläiset taas elävät muiden piikkiin.

    • Anonyymi00136

      Muista itse sitten kun sulla on 40v työuraa jäljellä ja kroppa pettää ennen eläkeikää. Karma anta sulle pontenssiin kymmenen sen mitä negaa toivot toisille.

    • Anonyymi00139

      Sanos muuta kyllä työmies on eläkkeensä ansainnut vielä hyvinkin.

    • Anonyymi00140

      Onko tämän aloittaja kateellinen ihmisille, jotka ovat olleet töissä monta kymmentä vuotta, ja siten ansainneet työeläkkeen?
      Voi voi tuollaista raukkaa, joka selvästikin näyttää olevan toimeentulotukiasiakas, eikä siten ikinä saa muuta eläkettä kuin takuueläkkeen.
      Harmillista että hänen elämänsä on ns mennyt hukkaan.
      Mutta se on kuitenkin oma valinta, joten kannattaisi olla iloinen ja mennä kalastelemaan, tähän aikaan saa monenlaista vaelluskalaa.
      Nälkä tietysti on aina vieraana, joten se pistää kirjoittelemaan mitä tahansa.
      Koeta jaksaa!

      • Anonyymi00147

        Oikea eläkeläinen on sellainen joka on itse työeläkkeensä tienannut Suomeen ulkomailta hankitulla rahalla josta työeläke maksetaan. Muut sitten on mitä on.


      • Anonyymi00160
        Anonyymi00147 kirjoitti:

        Oikea eläkeläinen on sellainen joka on itse työeläkkeensä tienannut Suomeen ulkomailta hankitulla rahalla josta työeläke maksetaan. Muut sitten on mitä on.

        No olenko minä sitten osittain oikea eläkeläinen kun olen työskennellyt ruotsissa ja kartuttanut siellä eläkettä joka maksetaan nyt minulle tänne suomeen?


      • Anonyymi00170
        Anonyymi00160 kirjoitti:

        No olenko minä sitten osittain oikea eläkeläinen kun olen työskennellyt ruotsissa ja kartuttanut siellä eläkettä joka maksetaan nyt minulle tänne suomeen?

        Eläkeläinen on henkilö, joka on oikeutettu eläkkeeseen. Ei sillä ole merkitystä mikä on ollut, vaan sillä on, mikä sattuu olemaan kyseisellä hetkellä.


      • Anonyymi00271
        Anonyymi00160 kirjoitti:

        No olenko minä sitten osittain oikea eläkeläinen kun olen työskennellyt ruotsissa ja kartuttanut siellä eläkettä joka maksetaan nyt minulle tänne suomeen?

        Kyllä tuo nostaa pisteitä kovasti. Jos verrataan vaikka eläkeläiseen joka on työeläkkeensä kerryttänyt verorahoilla maksetulla palkalla niin aivan eri arvoissa ollaan.


    • Anonyymi00148

      Eläkemaksut on pakkosäästämistä. Työuran aikana kertyneitä säästöjään pääsee nostamaan sitten eläkkeellä. Kun on 25 vuotta nostanut, niin on saanut omansa pois.

      • Anonyymi00149

        Jos pakkosäästämistä ei olisi, niin käteen jäisi enemmän rahaa. Moni joisi nämä rahat ja sitten eläkkeellä ei olisi mitään turvaa.


      • Anonyymi00150

        Eläkkeelle on kuitenkin monen jäätävä, koska työkyky alkaa 65 ikävuoden jälkeen olla jo kyseenalainen.


      • Anonyymi00151

        Kyseessä on eräänlainen työkyvyttömyysvakuutus, joka on pakollinen. Sitten tietyn iän saavutettuaan vakuutettu pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle ilman lääkärin lausuntoa.


      • Anonyymi00152

        Kun tunkeutuu maahan turvapaikanhakijana, niin pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle jo teini-iässä, vaikka ei ole maksanut latiakaan eläkevakuutusmaksuja.


    • Anonyymi00153

      Kun eläkeläinen käyttää tuloveron jälkeen käteen jäävät euronsa viinaan, tupakkaan ja bensaan, niin raha palautuu käytännössä kokonaan verottajan mustaan aukkoon.

      • Anonyymi00154

        Suunnilleen samon käy, jos raha käytetään palveluiden ostamiseen.


      • Anonyymi00163

        MInä käytän noista vain viinaa, se 0,2 tai 0,3 litran pullo tulee ostettua miltei joka kauppareissun yhteydessä. Kun ottaa kulman takana pienet napanterit niin jaksaa paremmin tylsät ruokakauppa- asiatkin hoitaa. Sähköbussi kyllä kuljettaa vaikka olisi vähän verta viinassa.


    • Anonyymi00155

      Yli 3000 € vuodes Tel maksuja maksanut kai sillä jonkulaine eläkkeen saa

      • Anonyymi00156

        Eihän nuo lapset vielä mitään ymmärrä mistään eläkkeestä ku neivät vielä mitää nteekkään.
        Pimeitä hommia ja mitä lie paskaduunia moni tekee nii neipä paljoa eläkettä näy sitte kun elo alkaa hiipua.
        Kannattaskohan ihan oikeasti miettiä mitä tuli tehtyä.
        Eläkkeet ja muukin on ihan läkisääteistä täällä meillä eikä Kela kaikille eläkettä maksa,työeläkkeet tulee aivan muualta.


      • Anonyymi00159

        Halvalla olet päässyt, minä olen maksanut keskimäärin 8500€/v yelliä.
        Sillä olen ostanut itselle 2300€ eläkkeen.


    • Anonyymi00162

      Jotenkin on tullut mieleen että onko aloittaja venäjän trolli?
      Kun katselee ketjua niin siellä on oikeastaan vain yksi joka syöttää tuota varastamissyytöstä koko ajan ja toivoo muiden lähtevän mukaan.

      Ei kai kukaan suomalainen ole noin pöljä ettei tajua että eläke on vakuutus ja vakuutusmaksua maksetaan ihan samoin kuin tapaturvmavakuutusta tai liikennevakuutusta.

      • Anonyymi00171

        Ryssäntrolli putinistipersukin ilmaantui ketjuun. Tehän sen varastamisen osaatte, ja sen takia sinäkin tulit raivopäänä puolustamaan varastamisen oikeutta. Sinun mielestäsi on siis oikein varastaa rahaa muilta.

        Pakko tässä on huolissaan olla, kun Suomessa tuntuu olevan paljon rikollisuuden hyväksyvää ja rikollsuutta puolustavaa väkeä.


    • Anonyymi00164

      Pitäisit nyt jo idiootti turpas kiinni.
      Ja olkaa hyvät ihmiset kommentoimatta näihin naurettaviin kalasteluyrityksiin.

    • Anonyymi00174

      Työeläke on ansaittua ,se kerrytetään pakoista ,eikä valtiolla ole osuutta eikä arpaa noiden varojen suhteen. Pakansaajat ovat turvanneet its vanhuutensa kerryttämällä eläkevaroja, eikä siihen kuinka ja milloin ne ulos maksetaan ole kellään nokan koputtamista, ei politikoilla eikä työnantajilla ,sillä heidän maksuosuus on siirrettyä palkanmaksua sopimuksiin nojaten jonka pohjata tuo osuus on osa palkansaajien palkkaa.. Ihmisillä on potentiaalinen työikä jonka odotukset ovat nykyisellään korotettu luonnottoman korkeaksi jonka suhteen tulisi tehdä korjaus ja palata entiseen . Tämän hallitus on ristiretkellä ajamassa elinmahdollisuuksia ahtaalle mm. vanhuuden päivien osalta kuten myös palkansaajien joiden on vai yhä vaikeampi tulla palkoillaan toimeen työehtoja alas ajettaessa.

      Tuossa on ikä ihmisen katsonta kantaa uutisoinnissa siitä mihin suuntaan ollaan menossa:

      https://yle.fi/a/74-20225341

      • Anonyymi00183

        Työeläkeloisten saamat rahat eivät ole juurikaan ansaittua.

        Mutta palkansaaja on rahansa ansainnut työtä tekemällä. Tällä hetkellä palkkasummasta varastetaan noin neljäsosa työeläkeloisille. Tuolle rikolliselle toiminnalle on tehtävä stoppi. Jo perustuslaissa turvataan omaisuudensuoja.


      • Anonyymi00191
        Anonyymi00183 kirjoitti:

        Työeläkeloisten saamat rahat eivät ole juurikaan ansaittua.

        Mutta palkansaaja on rahansa ansainnut työtä tekemällä. Tällä hetkellä palkkasummasta varastetaan noin neljäsosa työeläkeloisille. Tuolle rikolliselle toiminnalle on tehtävä stoppi. Jo perustuslaissa turvataan omaisuudensuoja.

        EI OLE mitään työeläkeloisia ja ne eläkkeet ON ITSE ansaittua!


      • Anonyymi00195
        Anonyymi00191 kirjoitti:

        EI OLE mitään työeläkeloisia ja ne eläkkeet ON ITSE ansaittua!

        Kyllä muilta varastetuilla rahoilla eläminen on nimenomaan loisintaa.


      • Anonyymi00230
        Anonyymi00195 kirjoitti:

        Kyllä muilta varastetuilla rahoilla eläminen on nimenomaan loisintaa.

        Ei ole mitään varkautta tai loisintaa! Olet KATEUKSISSASI KEKSINYT KOKO JUTUN!!


      • Anonyymi00251
        Anonyymi00230 kirjoitti:

        Ei ole mitään varkautta tai loisintaa! Olet KATEUKSISSASI KEKSINYT KOKO JUTUN!!

        No sittenhän työeläkeloisintaa ei edes olisi, ja minä saisin pitää palkkarahani.

        Vaan kun näin ei ole. Minulta varastetaan jokaisesta tilistä 1/4 työeläkeloisille.

        Toivottavasti tälle palkansaajien ryöstölle tehdään vihdoin loppu.


      • Anonyymi00266
        Anonyymi00251 kirjoitti:

        No sittenhän työeläkeloisintaa ei edes olisi, ja minä saisin pitää palkkarahani.

        Vaan kun näin ei ole. Minulta varastetaan jokaisesta tilistä 1/4 työeläkeloisille.

        Toivottavasti tälle palkansaajien ryöstölle tehdään vihdoin loppu.

        EI OLE MITÄÄN TYÖELÄKELOISIA EIKÄ SINULTA VARASTETA MITÄÄN, SINÄ ITSE VARASTAT MUILTA ELI OLET RIKOLLINEN!! JOS oikeasti olisit työssä niin tietäisit että jokainen maksaa omaa tulevaa eläkettään eikä tel-maksuja oteta 25% vaan paljon vähemmän!! Mutta ethän sinä voi tietää kun et ole päivääkään työssä ollut!


    • Anonyymi00182

      Työeläke on lakkautettava kaikilta, työeläkevarat kokonaan valtion käyttöön niin saamme Nato-kyvykkyyden uudelle tasolle sekä runsaan lisäavun Ukrainalle. Kelan eläke riittää ja jokainen sopeuttakoon elinkulunsa sen mukaiseksi, eläkkeellä pääasia on saada joku ruoka joka päivälle ja säästäköön jokainen muun itse!

    • Anonyymi00185

      Työeläkettä alkoi kertymään ollessani 23v ikäinen.
      Kertymässä oli katkoja ja, lopettaessani vakituisen työn 52v vaiheessa ja pätkät 57 vuotisena oli katkojen vähentämä kokonaiskertymä 37% tavallisen 60:n asemesta.
      Tunnen itseni hyväntekijäksi koska nuorena tein tilaa työttömille ja, varsinkin lopettaessani vakituisessa työssä käymisen, ilman terveysongelmia, 52 vuotisena. Seuraavat 5 vuotta työpätkä, työttömyysjakso periaatteella.

    • Anonyymi00186

      Olen ollut työelämässä vieraan palveluksessa 52-vuotta 16-vuotiaasta 68-vuotiaaksi asti . Olen 79-vuotias ja aloittajan mukaan nyt sitten loisinut perusteettomasti jo 11 vuotta. Millainenkohan työhistoria tällä ketjun aloittaneella viisastelijalla on takanaan. Ettei vain ole lemposen leppoistelun lomassa suurempien tukien toivossa päätynyt yleviin ajatuksiinsa.

    • Anonyymi00188

      Ap on idiootti joka ei ymmärrä edes sitä että työeläkerahat eivät liity mitenkään valtion talouteen. Keskity siis siihen työntekoosi äläkä jauha skeidaa, aikoinaan sinäkin pääset eläkkeelle ellei päässäsi suoni poksahda kateudesta aiemmin.

      • Anonyymi00197

        Sinä siis haukut minua idiootiksi, kun en halua minulta varastettavan rahaa?

        Eipä ole ahneudella ja rikollisuuden palvonnalla näemmä nyky-Suomessa mitään rajaa.


      • Anonyymi00222

        Kyllä liittyy, valtiovarainministeriö ja tilastokeskus ovat linkittäneet työeläkemenot julkiseen talouteen! Ellei työeläkkeitä lopeteta kokonaan, vetää EU-komissio Suomen kuvaannollisesti hirteen.

        Meistä jokainen on oman onnensa seppä eikä sata vuotta sitten tunnettu mitään työeläkettä.


      • Anonyymi00231
        Anonyymi00222 kirjoitti:

        Kyllä liittyy, valtiovarainministeriö ja tilastokeskus ovat linkittäneet työeläkemenot julkiseen talouteen! Ellei työeläkkeitä lopeteta kokonaan, vetää EU-komissio Suomen kuvaannollisesti hirteen.

        Meistä jokainen on oman onnensa seppä eikä sata vuotta sitten tunnettu mitään työeläkettä.

        Työeläke on ANSAITTUA RAHAA eikä työeläkkeitä EU-komissio vaadi lopetettavaksi joten lopeta se paskansuoltaminen!! Mitä tulee VVM:ään niin siellä ei ymmärretä mitään mistään!!


      • Anonyymi00252
        Anonyymi00231 kirjoitti:

        Työeläke on ANSAITTUA RAHAA eikä työeläkkeitä EU-komissio vaadi lopetettavaksi joten lopeta se paskansuoltaminen!! Mitä tulee VVM:ään niin siellä ei ymmärretä mitään mistään!!

        Kun menet töihin, niin saat palkkaa, joka on ansaittua rahaa työpanostasi vastaava määrä.

        Paitsi että kun minä olen töissä, niin minun palkkasummastani varastetaan noin 25 prosenttia työeläkeloisintaan. Rikolliset siis "ansaitsevat" minun tienaamaa rahaa.

        Varkaus on rikos, se pitää työeläkeloistenkin ymmärää.


      • Anonyymi00265
        Anonyymi00252 kirjoitti:

        Kun menet töihin, niin saat palkkaa, joka on ansaittua rahaa työpanostasi vastaava määrä.

        Paitsi että kun minä olen töissä, niin minun palkkasummastani varastetaan noin 25 prosenttia työeläkeloisintaan. Rikolliset siis "ansaitsevat" minun tienaamaa rahaa.

        Varkaus on rikos, se pitää työeläkeloistenkin ymmärää.

        EI OLE MITÄÄN LOISIA EIKÄ RIKOLLISIA, PAITSI SINÄ ITSE! Jos olisit oikeasti töissä niin tietäisit ettei kenenkään palkasta viedä TEL-maksuja 25% vaan vähemmän!!!

        Eli turhaan haukut eläkeläisiä rikollisiksi ja varkaiksi sekä loisiksi, sinä ITSE OLET sellainen mistä muita syytät!!

        MENE TÖIHIN PUMMI!


      • Anonyymi00273
        Anonyymi00222 kirjoitti:

        Kyllä liittyy, valtiovarainministeriö ja tilastokeskus ovat linkittäneet työeläkemenot julkiseen talouteen! Ellei työeläkkeitä lopeteta kokonaan, vetää EU-komissio Suomen kuvaannollisesti hirteen.

        Meistä jokainen on oman onnensa seppä eikä sata vuotta sitten tunnettu mitään työeläkettä.

        Sata vuotta sitten jäi lasten huoleksi vanhustensa hoito. Eikä aina niin hyvin. Sakari Topeliuksen saduissa kerrotaan miten uunin nurkalla istui vapiseva vanhus josta ei välitetty, odotettiin että kuolisi riesana olemasta. Vaikka se onkin satu,niin tottahan tuo kohtelu oli.
        Vanhukset olivat vain vaivana. Ei edes sänkyä ollut vaan penkillä uunin nurkassa nukkuivat. Lapset ilkkuivat ja tekivät kiusaa.
        Sitäkö tuo aloittelija tavoittelee, että kun ikäihmisiltä otetaan työeläke pois niin sitten Anonyymi-ap: kin ottaa mummon ja vaarin kotiinsa asumaan ja ruokkii ja vaatettaa. Sekä yksineläneet tädit ja sedät ynnä muut vanhat sukulaiset ja kiertävät kerjäläiset joita tulee yhtenään mieron tieltä..


      • Anonyymi00319
        Anonyymi00197 kirjoitti:

        Sinä siis haukut minua idiootiksi, kun en halua minulta varastettavan rahaa?

        Eipä ole ahneudella ja rikollisuuden palvonnalla näemmä nyky-Suomessa mitään rajaa.

        Olet vain typerä kommunisti, ketään ei kiinnosta nuo "älykkäät kommentit"


      • Anonyymi00350
        Anonyymi00197 kirjoitti:

        Sinä siis haukut minua idiootiksi, kun en halua minulta varastettavan rahaa?

        Eipä ole ahneudella ja rikollisuuden palvonnalla näemmä nyky-Suomessa mitään rajaa.

        Sinä olet idiootti, olet aivan oikeassa. Lopeta loisinta ja mene töihin.


    • Anonyymi00189

      Onko alottaja sinun kivaa olla katkera ikuisesti niille, jotka opiskelivat, saivat hyvät duunit ja ovat nyt ansaitulla eläkkeellä. Itselläsi kun elämä lipsahti pieleen jo lapsena, tuli huumeet ja muut huvit.

      • Anonyymi00198

        Ei minua kiinnosta yhtään muiden asiat, vaan omat rahat. Nyt palkkasummastani varastetaan 1/4 työeläkeloisille.

        Sinä siis hyväksyt rikollisen toiminnan. Miksi?


      • Anonyymi00213
        Anonyymi00198 kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta yhtään muiden asiat, vaan omat rahat. Nyt palkkasummastani varastetaan 1/4 työeläkeloisille.

        Sinä siis hyväksyt rikollisen toiminnan. Miksi?

        Ilmeisesti kukaan suvustasi ei ole elänyt tai todennäköisesti tule elämään eläkeikään asti.


      • Anonyymi00224
        Anonyymi00198 kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta yhtään muiden asiat, vaan omat rahat. Nyt palkkasummastani varastetaan 1/4 työeläkeloisille.

        Sinä siis hyväksyt rikollisen toiminnan. Miksi?

        Voivoi hellanlettas. Edustat pullamössö-sukupolvea, kaikki valmiina saatua hemmoteltua aikuista kakaraa. Kuule multakin on viety aina palkasta eläkevakuutus- ja työttömyysvakuutusmaksut vaan silti teen duunia ja pääsen luultavasti 5 vuoden päästä vanhuuseläkkeelle. Turha kitistä. Tee duunia ja pääset aikanaan eläkkeelle itekin.


      • Anonyymi00229
        Anonyymi00198 kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta yhtään muiden asiat, vaan omat rahat. Nyt palkkasummastani varastetaan 1/4 työeläkeloisille.

        Sinä siis hyväksyt rikollisen toiminnan. Miksi?

        Ei kukaan varasta mitään eikä 1/4 palkasta mene keneltäkään TEL-maksuja, lisäksi ei ole mitään muita loisia kuin sinä itse!! Ei tuo siis ole rikollista toimintaa muilta kuin sinulta itseltäsi!!


      • Anonyymi00239
        Anonyymi00229 kirjoitti:

        Ei kukaan varasta mitään eikä 1/4 palkasta mene keneltäkään TEL-maksuja, lisäksi ei ole mitään muita loisia kuin sinä itse!! Ei tuo siis ole rikollista toimintaa muilta kuin sinulta itseltäsi!!

        Minulta varastetaan palkkasummasta 1/4 joka ainoasta tilistä. Kukaan ei ole kysynyt lupaa, vaan rahat ryöstetään kuten pankkiryöstäjät pankista. Ja tälle toiminnalle on työeläkeläisrosvojen hyväksyntä. Suomessa saa siis elellä huoletta ilman lupaa palkansaajilta varastetuilla rahoilla.


      • Anonyymi00254
        Anonyymi00213 kirjoitti:

        Ilmeisesti kukaan suvustasi ei ole elänyt tai todennäköisesti tule elämään eläkeikään asti.

        Missä vaiheessa minä olen sanonut olleeni kiinnostunut MUIDEN asioista? Maailmassa on 8 miljardia ihmistä. En minä voi heidän puolestaan elää.

        Minua kiinnostaa omat asiat, joihin kuuluvat myös itse tienaamani rahat. Nyt palkkasummastani on varastettu noin neljännes työeläkeloisintaan.

        Minkä vuoksi te puolustatte rikollisuutta? Ilmeisesti olette tottuneet elämään varastelemalla.


      • Anonyymi00256
        Anonyymi00224 kirjoitti:

        Voivoi hellanlettas. Edustat pullamössö-sukupolvea, kaikki valmiina saatua hemmoteltua aikuista kakaraa. Kuule multakin on viety aina palkasta eläkevakuutus- ja työttömyysvakuutusmaksut vaan silti teen duunia ja pääsen luultavasti 5 vuoden päästä vanhuuseläkkeelle. Turha kitistä. Tee duunia ja pääset aikanaan eläkkeelle itekin.

        Että kun Hitleri tappoi, niin Putinkin saa tappaa.

        Sitähän sinä tarkoitat. Että kun ennenkin varastettiin, niin nytkin saa varastaa.

        Ja ajattele, 1960-luvulla varastetiin 5 prosenttia ja eläkkeelle pääsi 60-vuotiaana. Nyt varastetaan 25 prosenttia ja eläkkeelle pääsee 70-vuotiaana. Ja tällä menolla pyramidihuijauksen maalitolpat sirtyvät edelleen.

        Eipä ole ahneudella rajaa, kun täällä suu vahdossa puolustetaan omasuusrikoksia.


      • Anonyymi00264
        Anonyymi00254 kirjoitti:

        Missä vaiheessa minä olen sanonut olleeni kiinnostunut MUIDEN asioista? Maailmassa on 8 miljardia ihmistä. En minä voi heidän puolestaan elää.

        Minua kiinnostaa omat asiat, joihin kuuluvat myös itse tienaamani rahat. Nyt palkkasummastani on varastettu noin neljännes työeläkeloisintaan.

        Minkä vuoksi te puolustatte rikollisuutta? Ilmeisesti olette tottuneet elämään varastelemalla.

        Edelleenkään kukaan ei varasta sinulta mitään koska olet pelkkä kelapummi eikä ole mitään rikollisuutta! Sitäpaitsi palkasta ei viedä 1/4 tel-maksuja, tämän tietäisit jos OLISIT TÖISSÄ!

        Sitäpaitsi, nykyiset eläkeläiset eivät ole saaneet sellaisia tukia joita nykyiset nuoret aikuiset ovat saaneet!! Ja aina on maksettu veroja. Nykyiset eläkeläiset on myös maksaneet veroja, ja maksavat edelleenkin, sekä ovat työssä ollessaan maksaneet tel-maksuja.
        Omaa tulevaa eläkettään jokainen maksaa, kuten aikaisemmat sukupolvet.

        Ja vanhenet sinä itsekin!


      • Anonyymi00320
        Anonyymi00198 kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta yhtään muiden asiat, vaan omat rahat. Nyt palkkasummastani varastetaan 1/4 työeläkeloisille.

        Sinä siis hyväksyt rikollisen toiminnan. Miksi?

        Se on hyvä että sinulta viedään, niin me muut pääsemme
        vähemmällä. Olet Nobelisi ansainnut(Suuri Ajattelija)


      • Anonyymi00321
        Anonyymi00239 kirjoitti:

        Minulta varastetaan palkkasummasta 1/4 joka ainoasta tilistä. Kukaan ei ole kysynyt lupaa, vaan rahat ryöstetään kuten pankkiryöstäjät pankista. Ja tälle toiminnalle on työeläkeläisrosvojen hyväksyntä. Suomessa saa siis elellä huoletta ilman lupaa palkansaajilta varastetuilla rahoilla.

        Suomessa saa siis elellä huoletta ilman lupaa palkansaajilta varastetuilla rahoilla.

        Eikö olekkin hieno systeemi, kun sinulta viedään niin meille jää enemmän.


      • Anonyymi00351
        Anonyymi00198 kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta yhtään muiden asiat, vaan omat rahat. Nyt palkkasummastani varastetaan 1/4 työeläkeloisille.

        Sinä siis hyväksyt rikollisen toiminnan. Miksi?

        Pummeilta on kiva varastaa.


      • Anonyymi00361
        Anonyymi00254 kirjoitti:

        Missä vaiheessa minä olen sanonut olleeni kiinnostunut MUIDEN asioista? Maailmassa on 8 miljardia ihmistä. En minä voi heidän puolestaan elää.

        Minua kiinnostaa omat asiat, joihin kuuluvat myös itse tienaamani rahat. Nyt palkkasummastani on varastettu noin neljännes työeläkeloisintaan.

        Minkä vuoksi te puolustatte rikollisuutta? Ilmeisesti olette tottuneet elämään varastelemalla.

        Minkä vuoksi te puolustatte rikollisuutta? Ilmeisesti olette tottuneet elämään varastelemalla.

        Kaikki ei ole kommareita.


    • Anonyymi00190

      Eikö tällä avaaja pummilla ole muuta tekemistä kuin yrittää ärsyttää yhteiskunnan tukipilareita, eli pitkän työhistorian omaavia duunareita jotka ovat panoksensa antanut Suomelle ja ovat nyt ansaitulla työeläkkeellä.
      Menisit sinäkin töihin, niin et putoaisi takuueläkkeelle joka on kovin surkea ja elämäsi kurjaa lopun aikaa.

      • Anonyymi00199

        Varastetuilla rahoilla elävät ovat siis mielestäsi "tukipilareita"? Asutko Venäjällä?


      • Anonyymi00228
        Anonyymi00199 kirjoitti:

        Varastetuilla rahoilla elävät ovat siis mielestäsi "tukipilareita"? Asutko Venäjällä?

        EI ole mitään varastettuja rahoja! SINÄ sen sijaan varastat veronmaksajilta kun olet kelapummi!!


    • Anonyymi00204

      Olen 41vuotta maksanut joka ikisestä palkastani työeläkettä niin miksipä en sitä sitten saisi kun eläkkeelle jään?
      Pitäiskö sekin raha pistää ja työntää herrojen p.rseeseen?

      • Anonyymi00232

        Se pitäisi antaa yhteiskunnan siivellä eläjien elättämiseen, hehän täällä kateellisina eläkeläisille itkevät.


    • Anonyymi00214

      Eihän Kelan maksamasta yleistuestasi (aiemmalta nimeltään peruspäivärahasta tai työmarkkinatuesta) edes kerry työeläkettä.

      • Anonyymi00242

        Kertyy siitä.


    • Anonyymi00233

      No siinähän olisikin Suomen koko demokraattisen hyvinvointi- ja oikeusvaltion vähitellen alas ajaville suomalaispoliitikoille ja heitä yhä uusiin "saavutuksiin" piiskaavalle suomalaismedialle seuraava savotta kynnettävänä. Suomihan on taas kirjaimellisesti siellä "historian oikealla puolella" (Hs),eli äärioikeiston.

    • Anonyymi00240

      Siis työeläkejärjestelmä lakkautetaan, että duunari saa enemmän nettoa NYT kulutukseen?

      Juu, aivan mahtava idea ja ilmainen eutanasia, kun ei enää jaksa tehdä töitä.

      Vai mitä nämä yhteiskuntaa hämmentävät r*ss*n kätyrit haluavat?

    • Anonyymi00241

      Ehdottaisin , että kateus loppuisi Anonyymi- ap:n kaltaisilta ja Saramoltakin, kun kaikki eläkeikään tullessaan saisivat eläkkeensa kertasummana tililleen kuten Sveitsissä. Päälle vielä rahojen sijoitusneuvontaa jos joku haluaa että raha poikii kuten Sveitsissä tehdään.
      Silloin ei tuollaiset Anonyymi-ap:t enää mäkätä ikuista mantraansa uhkaikemalla puuttumista kenenkään eläkeläisen itse ansaitsemiinsa eläkkeisiin...
      Toisaalta aloittaja ei ymmärrä että hänkin on vaarassa jäädä tyhjän päälle kun aikanaan on 65v, jos hänen ehdotuksensa toteutuu!

    • Anonyymi00244

      Mene töihin ja hoida eläke asiasi kuntoon.

    • Anonyymi00255

      Kahdesta lapsestamme vasta vanhempi oli ala-asteikäinen kun pohdimme vaimoni kanssa tulevaisuutta hieman pitemmällä tähtäyksellä.
      Epäluottamus eläkejärjestelmämme tulevaisuuden suhteen aiheutti pohdinnan, ja sittemmin suunnittelun "omavaraisuuden" hankkimiseen laskematta eläkkeiden varaan mitään.
      Vaimoni ollessa 52v toteutimme "laiskistumisemme" ja sen jälkeisten vuosien eläkkeet ovat olleet pelkkää bonusta. Työalasta ja historiasta johtuvan pienen palkkakertymän vuoksi KELA täydentää vaimoni oikeaa eläkettä muutamalla satasella.
      Minä maksan vajaakertyneestä työeläkkeestäni veroa 28%.
      Elämäntapamme ei ole riippuvainen eläkkeistämme.
      Kaupan osa-aikainen kassa ja metallin sekatyöläinen.

    • Anonyymi00259

      Oi oi mitä katkeruutta ja tahallista loukkaamista.

    • Anonyymi00269

      MENE TÖIHIN PUMMI NIIN SAAT SINÄKIN AIKANAAN TYÖELÄKETTÄ!!

      Tämä siis aloittajalle joka vaahtoaa jokapäivä työeläkkeistä.

    • Anonyymi00272

      Tarkoitat varmaan tukieläkeloisinta.

      Tarkemmin loinen tarkoitti ennen ihmistä, joka teki töitä taloihin saadakseen joko itselleen yösijan ja ruokaa tai vei työpäivän päätteeksi illalla mökissä odottaville lapsilleen ruokaa. Eli ei ollut muuta mahdollisuutta esim leskillä ja köyhillä. Lopulta kunta pisti lapset myyntiin "huutolaiseksi" tai " kasvatiksi"

      Nykyinen loinen on toisesta maasta tekosyillä rantautunut Suomeen ja joutilaana töitä tekemättä, kieltä oppimatta ja nauttii. kun rahaa tulee mitään tekemättä.
      Jopa kolmen vuoden oleskelun jälkeen hän saa takuueläkkeen joka on yhtä suuri kuin pienituloisen työeläke.

      • Anonyymi00282

        Eihän tässä häviä kukaan. Yritykselle vähennyskelpoinen, työntekijän palkasta pidätettävä osuus. Ja kun palkka pienenee niin myös vero pienenee. Eli molemmat pärjäävät kun maksavat vähemmän veroja


    • Anonyymi00281

      Ei mitään yleiseläkettä kaikille.
      Siinä pummi joka ei ole tehnyt työtä voittaa runsaasti rahaa.
      Jos yleiseläke olisi kaikilla esim 2500 euroa/kk ei kannattaisi tehdä työtä kun sen saman saa teki tai ei. Ehdotettu malli on ns venäjän malli kolhoostyöntekijöille.

      Työnteon täytyy olla palkitsevaa, mitä enemmän teet työtä ja maksat eläkemaksuja sitä enemmän saat eläkettä tulevaisuudessa.
      Tämä on reilua kaikkia kohtaan.

      • Anonyymi00283

        Ja vielä kun saataisiin työn tuottavuus määriteltyä oikein ettei makseta tyhjästä ainakaan julkisella sektorilla jossa palkanmaksana ovat veronmaksajat.


    • Anonyymi00285

      Jokaisen pitäisi säästää omat eläkerahansa.

      Itse työssäkäyvänä ärsyttää, kun kuukausipalkasta vedetään osa pois espanjanreissulle ravaaville eläkeläisille.

      • Anonyymi00288

        Asiaa. Jos säästäisit 30 v:n ajan vuodessa 10 000 € tilille jolla saat väh.3 %:n puhtaan koron (inflaatio+muut pois) niin sulla oli n. 578 100 € eläkekassassa. Tästä voisit maksaa itselle n 2400 € eläkettä 20 v:n ajan. Pitemmänkin ajan pienemmällä summalla: riippuu sijoituksesta. Pieni riski tieten on että sijoituksen voi myös menettää.


      • Anonyymi00291

        Paljokohan sinulta jäisi? Säästäminen vähentää pääomaa inflaation vuoksi, joten pitäisi osata sijoittaa ja se onkin jo vaikeampi taito.


      • Anonyymi00305
        Anonyymi00291 kirjoitti:

        Paljokohan sinulta jäisi? Säästäminen vähentää pääomaa inflaation vuoksi, joten pitäisi osata sijoittaa ja se onkin jo vaikeampi taito.

        Indeksirahastoon sijoittaminen on helppoa. Joku OP Maailma Indeksi on perushyvä rahasto.


    • Anonyymi00286

      Eläkeläisiltä ei haluta leikata, koska he ovat suurin äänestäjäryhmä.

    • Anonyymi00287

      Nykynuoriso ei tosiaankaan tule saamaan tai edes ansaitsemaan minkäänlaista eläkettä. Joten nauttikaan laiskottelustanne nyt niin kauan kun se on vielä mahdollista. Tulevaisuudestanne ei voi kovin ruusuista povata.

    • Anonyymi00289

      NS. Yrittäjät kilisevät eläkemaksuista, palkansaajat maksavat eläkemaksun joka tienatusta sentistä, eikö sama voisi koskea koko väestöä, tai maksettaisiin kaikille vain tuo perus kansaneläke, myös suurituloisille saman suuruinen, meillähän on mahdollisuus kiertää kaikki verot ja maksut ulkomaiden kautta. Laitetaan lapsilisä tulosidonnaiseksi, niin saadaan yhteiskuntaa hieman tasa-arvoisemmaksi. Suurituloisten johtajat vastuuseen, jos yrityksellä ei kauppa käy, niin kenkä pyllyyn tai huomattava palkan alennus.

      • Anonyymi00326

        Juu ne on varsinaisia kivirekiä nuo yrittäjät nykyselläs.Niit pitää palkasaajien tukee jot ne kykenee yrittämää ja pääl makssa heijä eläkkeet ku he ei ite pysty vai liekö halua ja työtki pitäs tehdä kaike kukiuraks ilasiks. Kyl kyl ,varsinaisia yhteiskunna loisijoita on noita tullunna.Ei ol ihme jos Suomi ei lähre nousuu ,ku vastuu siittä sysätää oike hallituksen toimi työttömille ja rahat tungetaan noide yrittäjien taskuu ilma minkään näkösiä vastikkeellisuuksia. Sinne pohjattomaan kaivoon näkyy rahaa riittävän ,vaan kansan olojen/toimeentulon turvaamiseksi ei.


    • Anonyymi00290

      Jospa nuija pudotetaan vaan liksat puoleen?

      • Anonyymi00292

        Palkka työn tuottavuuden mukaan ja jokainen hoitaa itse omat eläkeasiansa. Se on reilu peli. Yritysten tulos paranee kuin myös työntekijän palkka ja valtion verotulot lisääntyvät. Näin voidaan julkista sektoria lisätä entisestään jos siellä saadaan tuottavaa työtä aikaiseksi.


    • Anonyymi00293

      Siinä mielessä olen vähän aloittajan linjoilla, että työeläke ja mikä tahansa eläke pitäisi olla vain joku 1800-2000 välillä tämän hetkisen hintatason mukaan.
      Itse saan nettona 1380 ja toinen puolisko 1640, ja niillä on pärjättävä.
      Jos joku sitten haluaa enemmän eläkettä, se on itse säästettävä työssäoloaikana.
      Joku raja silti noissa kadehtimisissa. Ei tässä kadehdita terveiden ihmisten oloja, kestetään omat vaivat ym.

      • Anonyymi00294

        Palkka työn tuottavuuden mukaan ja jokainen hoitaa itse omat eläkeasiansa. Se on reilu peli. Yritysten tulos paranee kuin myös työntekijän palkka ja valtion verotulot lisääntyvät. Näin voidaan julkista sektoria lisätä entisestään jos siellä saadaan tuottavaa työtä aikaiseksi.


      • Anonyymi00317
        Anonyymi00294 kirjoitti:

        Palkka työn tuottavuuden mukaan ja jokainen hoitaa itse omat eläkeasiansa. Se on reilu peli. Yritysten tulos paranee kuin myös työntekijän palkka ja valtion verotulot lisääntyvät. Näin voidaan julkista sektoria lisätä entisestään jos siellä saadaan tuottavaa työtä aikaiseksi.

        Tuottavaa työtä?! Kaikki työ on tuottavaa.

        Mutta kapitalistit eivät tietenkään laske "tuottavaksi" työtä, jossa VAIN opetetaan lapsia, hoidetaan vanhuksia ja sairaita tai yleensä tuotetaan palveluja.


      • Anonyymi00323
        Anonyymi00317 kirjoitti:

        Tuottavaa työtä?! Kaikki työ on tuottavaa.

        Mutta kapitalistit eivät tietenkään laske "tuottavaksi" työtä, jossa VAIN opetetaan lapsia, hoidetaan vanhuksia ja sairaita tai yleensä tuotetaan palveluja.

        Mikä on tuottavaa ja mikä ei? Jos toinen pystyy tuottamaan saman palvelun hintaan 10 € ja toinen hintaan 20 € niin kumpi on tuottavampi jos palvelun saaja ei ole maksajana? Kukahan silloin on maksajana?


      • Anonyymi00325
        Anonyymi00294 kirjoitti:

        Palkka työn tuottavuuden mukaan ja jokainen hoitaa itse omat eläkeasiansa. Se on reilu peli. Yritysten tulos paranee kuin myös työntekijän palkka ja valtion verotulot lisääntyvät. Näin voidaan julkista sektoria lisätä entisestään jos siellä saadaan tuottavaa työtä aikaiseksi.

        Niinhän se olisi ,mutta kun yrittäjien eläkkeet jää palkansaajien maksettavaksi ,nuo kun ei ole hoitaneet leiviskäänsä, samoin kuin palkansaajat

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/73975256-ffca-4502-9205-9d62e561f965

        Tuota tämä hallitus on entisestään vahvistamassa

        https://www.yrittajat.fi/uutiset/valtiolta-60-miljoonaa-lisarahaa-yrittajien-elakkeisiin-yrittajien-pentikainen-nama-syyt-taustalla/


      • Anonyymi00348
        Anonyymi00325 kirjoitti:

        Niinhän se olisi ,mutta kun yrittäjien eläkkeet jää palkansaajien maksettavaksi ,nuo kun ei ole hoitaneet leiviskäänsä, samoin kuin palkansaajat

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/73975256-ffca-4502-9205-9d62e561f965

        Tuota tämä hallitus on entisestään vahvistamassa

        https://www.yrittajat.fi/uutiset/valtiolta-60-miljoonaa-lisarahaa-yrittajien-elakkeisiin-yrittajien-pentikainen-nama-syyt-taustalla/

        Haista vetelä paska ! Yrittäjät maksavat itse eläkkeensä, sillä eläkevakuutus on pakollinen. Ainoastaan valtio maksaa alkutuottajien eläkkeitä ja merimiesten.


      • Anonyymi00353

        Tommosen yli ja alle 40 vuotta töissä olleiden eläkenetto on kahden tonnin
        molemmin puolin eli pariskunnan yhteinen netto on 4000 €/kk .
        Ollaan siis työskennelty yhteensä 80 vuotta. Kyllä siitä pitää saada reilu korvaus.
        Säntillinen ihminen pitää summaa kohtuullisena ja pärjää sillä.
        Ne jotka vinkuu tuota summaa vääräksi ovat vaan kateellisia.


    • Anonyymi00308

      asylym saa mina varma elake täla

      • Anonyymi00309

        ei osa somea muta luvatu huva elake onkho elake


      • Anonyymi00310
        Anonyymi00309 kirjoitti:

        ei osa somea muta luvatu huva elake onkho elake

        ej töta 10 vuota olu


      • Anonyymi00311
        Anonyymi00309 kirjoitti:

        ei osa somea muta luvatu huva elake onkho elake

        Saat perus eläkkeen ei huolta. 3v kun olet ollut Suomessa papereilla saat eläkkeen ja töihin ei tarvitse mennä.


      • Anonyymi00313
        Anonyymi00311 kirjoitti:

        Saat perus eläkkeen ei huolta. 3v kun olet ollut Suomessa papereilla saat eläkkeen ja töihin ei tarvitse mennä.

        ja jos olet yli 28v ei armeijaan kutsua tule, voit olla täällä rauhassa ja raha juoksee.


    • Anonyymi00314

      Myös eläkeläinen on eläkkeensä ansainnut. Mutta...

      Järjettömät ökyeläkkeet kyllä voisi leikata. Mihin kukaan tarvitsee tuhansien eurojen eläkkeitä?

      • Anonyymi00337

        Ei normi palkansaajat ole mikään ongelma ,he ovat asiansa hoitaneet hyvin ja keränneet monta kertaa suuremmat eläkevarat yksityisen sektorin taholla kuin mitä Suomen valtio vuosittainen verovaranto eli budjetti on .niillä varoilla rahoittaisi koko Suomen menot puoleksi vuosikymmeneksi, tekemättä yhtikäs mitään .Nyt varoja hoidetaan ja kasvatetaan ja jopa lainoitetaan Suomen taloutta. Palkansaajat ovat ns. suomen selkäranka, joka maksaa kiltisti veronsa palkoista eikä vain suunnittele maksavansa niitä ,varsinkin yksityisen sektorin palkansaajat ,joille käytännössä siirtyy vastuuta myös julkisen sektorin palkoista verotuksen kautta , kuten myös yrittäjä eläkkeistä omien lisäksi.

        Julkiselta puolelta tulee eläke ongelma sikäli että julkisen puolen tehtävät eivät suuretä osin ole tuottavia ,vaan liittyvät hallinnollisiin menoihin jotka kustannetaan verovaroin, joten tuolle tuottavan tuttavaa työtä tekevälle työväestölle kertyy käytännössä edellä kuvatulla tavalla suuri määrä elätettäviä .

        Suurin painolasti tulee poliittisten virkojen kauta joissa muutamat henkilöt nauttivat ylisuurita tuloiita jotka hoidetaan valtion varoin ja tällöin he nauttivat palkoita joilaon palkatatvissa satoja surittavan portaan työntekijöitä. Ongelma on helposti valaistavissa mm. sote johtajien kautta sote puolella jossa menopaineet painavat .

        https://www.yrittajat.fi/uutiset/valtiolta-60-miljoonaa-lisarahaa-yrittajien-elakkeisiin-yrittajien-pentikainen-nama-syyt-taustalla/

        5- 6 tonnia tuollaisesta työstä on kova palkka ja jos tarkastellaan tavallisen sari sairaanhoitajan palkkaa niin montako henkilöä saisi pitää paikkansa kun nuo menot kohtuullistettaisiin, se on puhdasta matematiikkaa.

        Koska palkat ovat öky palkkoja ,syntyy niitä myös öky eläkkeet ja kun toimissa ei ole tuottavuutta tulee ,siirtyy noiden eläkkeiden maksuvelvoite käytännössä veronmaksajille loppupeleissä. Ei ole ihme jos julkisella puolella on vaje eläkkeiden suhteen.

        Siitä että kaikki eivät ole hoitaneet asioita hyvin ei tule rangaista niitä jotka ovat ,vaan eläkkeet tulee suhteuttaa varojen mukaan .Eli tarkastella julkista sektoria erillisenä ja tehdä siellä tarvittavat korjaukset.


    • Anonyymi00341

      Oikea vastaus matut. Vasentuneet on valmiit uhraamaan omaa kansaa agendan eteen. Niinhän ne aina.

    • Anonyymi00343

      Eiköhän se jos Suomen taloudelliseen tilanteeseen syyllisiä haetaan ne löydy tuolta Arkadian mäeltä. Huonot päätökset ovat johtaneet raaka aineidensaatavuuden kallistumiseen, inflaatioon ja sen myötä konkursseihin ,jota on pahentanut talouspakotteisiin osallistuminen ja muiden talouksista huolehtiminen oman taloutemme sijaan. mitä tulee rahan jakoon on se tehty vastuuttoman tukipolitiikan myötä ja lähinnä harjoitettu tulonsiirtoja hengessä, kuka mitäkin eniten saa ja kerkiää kahmimaan eturyhmittymilleen, milloin maataloustukien ja milloin yritystuki politiikkaa hyödyntäen, joka on ollut varsin tuhoisaa ja vastuutonta maamme talouden kannalta. Tilanne on siis pitkälti politiikkojen aikaan saannosta ,jotka myöskin jukista taloutta suurelti kuormittavat poliittisten virkojen kautta, joissa palkat ovat tehtäviin nähden monikertaiset ,kuten myöskin yleiseen palkkatasoon verraten.

      • Anonyymi00344

        Kylläpä ne lähes kaikki Arkadianmäellä ovat samanlaisia yhteiskunnan elättejä kuin mamut.


      • Anonyymi00364
        Anonyymi00344 kirjoitti:

        Kylläpä ne lähes kaikki Arkadianmäellä ovat samanlaisia yhteiskunnan elättejä kuin mamut.

        Nykyisellään eivät ole mitään muuta kun täyttämässä omia taskujaan tuolla. Kansalaisten toimeentulomahdollisuuksista viis veisaavat. Päin vastoin hankaloittavat koko ajan ihmisten mahdollisuuksia tulla toimeen leikkauksin, niin eläkeläisiin kohdistuvin ,vaikeuttaen eläköitymistä ,kuten toimeentuloa vailla olevien suhteen heikentämällä perusturvaa siihen suuntautuvin sosiaalisin leikkauksin, että palkansaajien ajamalla alas työttömyysturvaa, että pakkatasoja työehtoja heikentäen.


    • Työeläkkeet ovat yhteisöllistä säästämistä sijoittamisen ammattilaisten avustuksella. Se on hyvin toimiva järjestelmä. Työeläkerahastot ovat työtä tekevien kansalaisten varallisuutta, niihin koskeminen olisi rosvousta. Työtä tekevät kansalaiset voivat kuluttaa tulojaan vapaammin ja huolettomammin kun tietävät vanhuudenpäivänsä olevan turvattu. Työeläkevarat ovat käytettävissä investointeihin. Toki eläkerahastoja hoitavilla sijoittamisen ammattilaisilla on iso vastuu varojen käytöstä. Sijoitusten pitää olla tuottavia.

      Tämänkin ketjun aloittaja on joko typerys tai kusettajatrolli. Hyvin tuntuvat kuitenkin tämmöiset provosoivat aloitukset keräävän kommentteja.

    • Anonyymi00345

      Itsekin olen eläkeläineen. Tuli aikanaan kengän kuva persuukseen. Eläkkeet nousivat 0,8%. Inflaatio oli alun kolmatta prosenttia. Lääkkeet pitää ostaa. Makaronivelli on hyvää ja halpaa.

      • Anonyymi00354

        Siinä olet oikeassa, että eläkkeiden ostovoima laskee koko ajan sillä eläkkeen
        vuotuinen korotus on aina selkeästi pienempi kuin vuotuinen inflaatio.
        Tätä tosiasiaa yritetään vain tilastoilla kaunistella.


      • Anonyymi00362
        Anonyymi00354 kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa, että eläkkeiden ostovoima laskee koko ajan sillä eläkkeen
        vuotuinen korotus on aina selkeästi pienempi kuin vuotuinen inflaatio.
        Tätä tosiasiaa yritetään vain tilastoilla kaunistella.

        Suomen verot kerätään muiden hyväksi:
        Se on näillä nykypolitikoilla huoli ensisijaisesti muiden toimeentulosta ja pakonomainen tarve osallistua kakkien valtioiden tarpeiden rahottamiseen, oman maan kansalaisten elinolojen ja toimeentulon turvaamisen sijaan. Siksi Suomen elin olot heikentyvät ja kansalaiset kohtaavat köyhyyden koska heidän toimeentulomahdollisuuksista ei pidetä huolta ,kuten eläkkeiden tasosta joka on edellytys sille että eläkepäivinä tulee toimeen eikä kohtaa kiitokseksi pitkästä työ urasta eläkeläisköyhyyttä jossa sitten on sinniteltävä kunnes kuolema armahtaa, kun politikot ei ihmisarvoa tunnista eikä armollisuutta tunne.


    • Anonyymi00355

      Eläkkeeni lienee ansaittu, kun olen niitä maksuja 55 vuotta maksanut. Taidat itse olla joku loisija, jonka eläkekertymä on niin surkea, että kadehdit heitä, jotka ovat pysyneet työn syrjässä kiinni, vaikka tekee joskus kipeää, eikä aina ole mukavaa. Mutta nyt on mukava viettää hyvin ansaittua eläkepäiviä.

    • Anonyymi00357

      Mitä lie tarkoitat loisinnalla? Yksityisen puolen työntekijän eläkemaksut on maksettu ja eläkevakuutusyhtiöt ne sijoittaneet tuottavasti. Niitä rahoja nyt maksetaan eläkkeinä ao. henkilöille, sen mukaan, miten eläkemaksuja on kertynyt . Kuka mielestäsi loisii?

    • Anonyymi00358

      Maahanmuutto rullahuulet kyllä hoitaa tuonkin eläkeongelman ahkerasti työtätehden. Aikanaan kaikkien meidän hyväksi.

    • Anonyymi00363

      Eiköhän se ole maahanmuuttoa pyritty lisäämään siinä tarkoituksessa poliittisesti että Suomeen saadaan halpaa työvoimaa jolla palkkakustannukset saadaan alas ja nostettua kilpailukykyä, kun devalvaatiota ei ole enää tehtävissä Euron myötä. Tuossa vain kävi niin että politiikoille jäi nuppi vetäjän käteen ja lasku kouraan kun sitä työtä ei ole ja elätettävien määrä kasvoi roimasti tuota kautta. Se on se kun nämä meidän päättäjät on niin viisaita.

    • Anonyymi00365

      "Työntekijä on palkkansa ansainnut."

      Oletkos sattunut huomaamaan että valtio ei ajattele noin....

    • Anonyymi00366

      I D I OO T T I, MEITÄ ON MONEEN JUNAAN JNE. EI VOI KAUHALLA VAATIA JOS ON LUSIKALLA ANNETTU. KAIKKI MUUMIT LAAKSOSSA, VAI EI... NO EI :))))

    • Anonyymi00371

      Eläkevakuutukset on kehitetty siksi, että Kelan luukulla
      olisi vähemmän asiakkaita. Kukaan ei halua kommunismia
      Suomeen.

    • Anonyymi00372

      Samaa mieltä. Eläkeläiset pois sohvilta rappeutumasta ja töihin mars. Pysyisivät henkisesti ja fyysisesti paremmassa kunnossa ja nostaisi suomen bkt:tä

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      615
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe