Lukekaapa, mitä vihreä tuolla kirjoittaa:
"Ei eläkeiän tarkoitus ole viettää huolettomia ja terveitä vuosia kohtuullisilla tuloilla. Sen on tarkoitus vapauttaa ihminen töistä kun niihin ei enää kyetä. Ihme harha, että ihmisillä tulisi olla olla työikäisten ylläpitämiä vapaaherran vuosia vaikka ollaan täysin työkykykyisiä. Eläke ei ole mikään palkinto vaan osa sosiaaliturvaa. "
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jorma-nordlin/ennustukseni-on-etta-kohta-kukaan-ei-tule-jaamaan-terveena-elakkeelle/#comment-5012930
Miten niin ei eläke saa olla palkinto? Maailmassa, jossa työtä on entistä vähemmän, koska tekninen kehitys menee eteenpäin kaikilla aloilla, ihmisiä ei saa päästää eläkkeelle, vaan heitä pitää roikottaa epämääräisen sosiaaliturvan varassa?
Tyypillinen ihmisiä vihaava vihreä. Oma työnsä on helppoa IT-hömellystä, jota voi hyvinkin tehdä vaikka kuinka kauan. Kehuu kuinka hidastelee työssään "jaksaakseen" sitä. Monet ihan oikeat työt ovat aika erilaisia. Eikä työnantajat yleensä katsele hidastelevia työntekijöitä.
Mitä noiden vihreiden typerysten päässä oikein pyörii? Ihmisten pitäisi tehdä töitä kunnes ovat menettäneet kaiken terveytensä eikä heillä sitten elämässään saa olla mitään muuta, ei hetkeäkään vain elämästä nauttimista varten?
En ole koskaan äänestänyt vihreitä, enkä edelleenkään tiedä yhtään syytä äänestää heitä. Eivät nuo ihmisvihaajat maapalloa pelasta, eivätkä mitään muutakaan. Sen sijaan he vihaavat, milloin maalaisia, milloin kepuja, milloin eläkeläisiä, milloin mitäkin ja jeesustelevat sen olevan muka "rationaalista". Mitään rationaalista ei vihreiden politiikassa vielä ole ollut ja tuskinpa tuleekaan.
Minusta systeemin pitäisi olla se, että kaikille taataan perustoimeentulo, ihan kaikille. Se korvaisi myös kansan- ja takuueläkkeet. Sen lisäksi voisi olla vapaaehtoisia eläkejärjestelmiä, jotka mahdollistaisivat säästää korkeampaa tuloa ja aikaisempaa työelämästä poisjäämistä, sen mukaan, miten paljon niihin maksaa. Niiden järjestelmien tulisi olla kuten nykyinen työeläkejärjestelmä, eli ei valtion rahaa, mutta toisin kuin nyt, ei myöskään pakollisia maksuja, vaan kaikki perustuisi vapaaehtoisuuteen. Ihmiset voisivat vapaasti itse muovata elämänsä kyselemättä vihreiltä varajeesuksilta yhtään mitään. Ja nauttia vapaaherran päivistä, jos haluaisivat. Ja haistattaa vihreille "asiantuntijoille" niin pitkän ja vetelän kuin haluaisivat.
Vihreiden ihmisvihamielisyys on kuvottavaa
43
271
Vastaukset
- Anonyymi00001
Samassa ketjussa on toinenkin voimakkaasti vihermielinen, ja kas, ajatukset ovat aika samat.
"Tietääkseni eläköitymisiät alunperin määritettiin elinajanodotteen mukaan. Nyt, kun elinajanodote kasvaa ja meillä väestöpyramidi on ylösalaisin – vanhoja ikäluokkia on enemmän kuin nuoria – ei järjestelmä voi kestää sitä, jos kaikki viettävät viimeiset 25 elinvuottaan palkallisella vapaalla. "
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jorma-nordlin/ennustukseni-on-etta-kohta-kukaan-ei-tule-jaamaan-terveena-elakkeelle/#comment-5003578
Järjestelmän kestossa ei ole ollut mitään ongelmia. Joka vuosi rahaa tulee sisään enemmän kuin sitä maksetaan ulos ja hyvinä vuosina myös sijoitukset tuottavat. Juuri nyt lähestytään hetkeä, jolloin eläkeläisten määrät ovat suurimmillaan, ja ikäpyramidin vaikutus ei näy yhtään missään. Päinvastoin, ihmisiä on työttöminä suuret määrät, joten pyramidin pitäisi olla paljon enemmän väärinpäin, että tilanne olisi tasapainossa.
Vihermielisten "tieteellisyys" ja "asiantuntevuus" on aina tuota samaa roskaa. Poimitaan yksittäisiä seikkoja, joita tankutetaan ymmärtämättä kokonaisuudesta yhtään mitään, ja luodaan siten jatkuvaa katastrofitunnelmaa ja sillä sitten yritetään myydä vihreitä "ratkaisuja" ongelmiin, joita ei ole edes olemassa.
Mitä nuo viherhörhöt oikein kuvittelevat työelämästä ja taloudesta? Ainakaan niillä kuvitelmilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä työelämä ja talous oikeasti ovat.
Tuokin on tyypillnen vihresielu, helpossa ja rahakkaassa duunissa itse, eikä mitään käsitystä mistään muusta. - Anonyymi00002
Onko ”Suomella” sellainen ihmiskäsitys?
- Anonyymi00003
On.
- Anonyymi00031
Vihreiden kateus ulottuu kaikkeen.
Jos omistat talon - et ainakaan sitä saa lämmittää - saunoa saat korkeintaan kerran viikossa.
Jos omistat metsää et sitä saa hyödyntää ja myydä, se pitää jättää toukille ja hyönteisille - paitsi Sofia Virran perhe avohakkasi metsänsä, se on eri asia .
Jos omistat auton ei sillä saa käydä edes töissä - sen pitää olla sellainen mitä valtio tukee ja sen akustoon louhitaan luontoa. Sofia Virta voi kiertää eurooppaa polttomoottori asunto autolla kyllä monta viikkoa ja P Haavisto voi ajaa vanhalla kuplalla vW kun ajaa niin vähän.
Sähköä ei saa tuottaa kuin tuulivoimalla - minkä rakentamiseen ja siirtoverkkoon louhitaan luonnosta metallit ja niiden tuotantoa valtio tukee
Lentämistä suositellaan ainoastaan ilmastokokouksiin - niitä ei voi etänä pitää.
Pride kulkueeseen kunnollinen piiperö osallistuu ainakin kerran vuodessa.
Jos elokapi haluaa osoittaa ilmastoahdistustaan sotkemalla se pitää sallia. yms. yms.
- Anonyymi00004
"Ei maaham muuttajan tarkoitus ole viettää huolettomia ja terveitä vuosia kohtuullisilla tuloilla. Sen on tarkoitus laittaa ihminen töihin ja elättämään itsensä. Ihme harha, että ihmisillä tulisi olla olla työikäisten ylläpitämiä vapaaherran vuosia vaikka ollaan täysin työkykykyisiä. Maaham muuttajuus ei ole mikään palkinto vastikkeetonta sosiaaliturvaa. "
- Anonyymi00007
Noiden herrojen mielestä maaham muuttoa tarvitaan kääntämään ikäpyramidi "oikeinpäin".
Vihreään "ajatteluun" kuuluu ajatus, että jonain hetkenä menneisyydessä maailma on ollut täydellinen, ja sen jälkeen se on pilattu ja nyt pitäisi sitten entisöidä. Aika samanlainen ajattelu kuin paratiisiinsa uskovilla uskovaisilla.
Milloin halutaan kivijalkakaupat takaisin, eli siis ihmiset pakotettua käyttämään niitä pienestä valikoimasta huolimatta, "peltomarketit" kun ovat kuulema itsestään saatanasta. Sitten nykyaikaiset ja tiedemyönteiset vihreät keksivät vastustaa ydinvoimaa, joka olisi ollut ainoa nopea ja tehokas keino vähentää CO2-päästöjä. Nyt sitten ovat pienydinvoimaloiden puolella, lähinnä kai siksi, että niitä ei edelleenkään oikein ole kaupan.
Vihreys muistuttaa edelleen tänäkin päivänä erehdyttävästi taistolaisuutta, sekin oli yhtä "loogista". - Anonyymi00019
Anonyymi00007 kirjoitti:
Noiden herrojen mielestä maaham muuttoa tarvitaan kääntämään ikäpyramidi "oikeinpäin".
Vihreään "ajatteluun" kuuluu ajatus, että jonain hetkenä menneisyydessä maailma on ollut täydellinen, ja sen jälkeen se on pilattu ja nyt pitäisi sitten entisöidä. Aika samanlainen ajattelu kuin paratiisiinsa uskovilla uskovaisilla.
Milloin halutaan kivijalkakaupat takaisin, eli siis ihmiset pakotettua käyttämään niitä pienestä valikoimasta huolimatta, "peltomarketit" kun ovat kuulema itsestään saatanasta. Sitten nykyaikaiset ja tiedemyönteiset vihreät keksivät vastustaa ydinvoimaa, joka olisi ollut ainoa nopea ja tehokas keino vähentää CO2-päästöjä. Nyt sitten ovat pienydinvoimaloiden puolella, lähinnä kai siksi, että niitä ei edelleenkään oikein ole kaupan.
Vihreys muistuttaa edelleen tänäkin päivänä erehdyttävästi taistolaisuutta, sekin oli yhtä "loogista".Vihreät ovat kuin huoria, valehtelevat ja myyvät itseään.
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Vihreät ovat kuin huoria, valehtelevat ja myyvät itseään.
Vihreät miehet jakaa peppuaan matuille.
- Anonyymi00037
Anonyymi00021 kirjoitti:
Vihreät miehet jakaa peppuaan matuille.
Mistä tiedät? Oletko paikalla? Lähetä kuva!
- Anonyymi00005
Mielenkiintoinen yhteensattuma on, kun valtion talous on ajettu täysin kuralle, niin yhtäkkiä työeläkettä saavat ovatkin aiheuttaneet tämän talousongelman. Syyllisiä ovat ne hallitukset jotka ovat olleet vallassa vuosien 2008-2026 aikana. Meno tosin jatkuu edelleen
- Anonyymi00008
Työeläkevaroja ei tule käyttää viherelättien aiheuttamien kulujen maksuun.
- Anonyymi00006
Eihän ne muutoin vihreitä olisikaan. 🤢🤮
- Anonyymi00033
- Anonyymi00009
Punaviherpiiperöpunikit kuppaavat mielellään eläkerahat, kunnes ovat itse eläkeiässä.
- Anonyymi00010
Olen nyt ollut 43 vuotta katkeamatta työelämässä, maksanut koko ajan eläkemaksuja, sen lisäksi 26 vuotta pakollista eläkemaksua yritystoiminnan kautta noin 150 000€.
Eli minulle ei kuulu minkäänlaista eläkettä?
Ensi vuonna kun vielä toistaiseksi voimassa oleva OVE tulee mahdolliseksi, alan heti nostamaan sitä täysimääräisenä, eli 50% tulevasta eläkkeestä mikä minun tapauksessani tekee noin 2200€ kuukaudessa ja eläkkeelle jään ensimäisenä mahdollisena päivänä.- Anonyymi00011
Ja teet siinä aivan oikein vapauttaessasi työpaikkasi jollekin nuorelle, joka pääsee rakentamaan elämäänsä ja tulevaisuuttaan, ehkä perustamaan perheenkin.
- Anonyymi00012
Aloittaja se itse epäinhimilliseltä ja ihmisvihamieliseltä vaikuttaa. Mutta sehän ei ole eka kerta todellakaan kun oikeistonatsit yrittää vääntää oman epäinhimillisen ajattelunsa muiden syyksi.
- Anonyymi00014
Oletko viherhörhö nyt varma, että minä en ole äärioikeistonatsi? Kyllähän sitä nyt vähintään sellainen pitää olla. jos uskaltaa arvostella vihertaistolaisia.
Toinen siteeratuista kirjoittajista kuuluu Vihreisiin ja toisen mielipiteet kertovat, että hän äänestää Vihreitä. Ja kummankin ajattelutoiminta näkyy olevan kovasti sukua kansallissosialistiselle realismille, kuten oli Linkolallakin. Vihermaailmassa vain downsiftaaja saa laiskotella, yhteiskunnan rahoilla tietenkin, mutta normaalin työtätekevän heteron osa taas on sama kuin keskitysleirivangin: työtä kunnes kaatuu jaloiltaan. Ei mitään herrastelupäiviä eläkkeellä.
Jostain syystä vihernatsit eivät yleensä kovin raskaita töitä tee. Ne on tarkoitettu niille äärioikeistolaisille ja kehittymättömille junteille. Sellainen on maailmanjärjestys vihernatsin maailmassa.
- Anonyymi00013
Alottaja ei taida olla kuullut puhuttavan vanhuuseläkkeestä, joka varsinainen eläke on todellisuudessa. Vanhuuseläkkeellehän pääsee jokainen ylitettyään tietyn iän vaikka olisi huippu-urheilijan kunnossa. Työkyvyttömyyseläke on se mille pääsee kun työkykyä ei ole tai se on rajallista vamman tai sairauden vuoksi. Alottaja ei tunnu pystyvän edes erottamaa n toisistaan vanhuuseläkettä ja työkyvyttömyyseläkettä. Just tyypillistä oikeistolaisten epäinhimillistä, itsekästä ja itsekeskeistä ajattelua toi alotus.
- Anonyymi00015
Sinä viherhörhelö taas et näytä tajuavan, mikä avauksessa on lainausta ja mikä minun itseni esittämä mielipide.
Se on totta, että minä en näe mitään tarvetta erillisille työkyvyttömyys- tai vanhuuseläkkeille. Ihmisen perusturvaksi riittää perustulo, joka takaa kohtuullisen elintason täysin riippumatta siitä, mitä ihminen tekee vai tekeekö mitään. Sen tasoa voidaan korottaa terveydellisillä perusteilla, sekin täysin iästä riippumatta, sillä toiset syntyvätkin esim vammaisina tai sairaina ja tarvitsevat rahaa normaaliin arkeen enemmän sen takia.
Jokainen voi tietenkin säästää vanhuutensa varalle itse, mutta parempi olisi jos tarjolla olisi eläkesäästämisen muotoja sijoitustoimintaa vähemmän ymmärtäville, joilla taata itselleen lokoisat ja makoisat eläkepäivät ihan niin aikaisin kuin vain lompakko sietää.
Minä en näe tuossa mitään erityisen oikeistolaista, jos en juuri vasemmistolaistakaan, mutta aivan varmasti hörhölaidoilla nähdään kaikki möröt, joilla ovat tottuneet lapsiaan ja äänestäjiään pelottelemaan. - Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sinä viherhörhelö taas et näytä tajuavan, mikä avauksessa on lainausta ja mikä minun itseni esittämä mielipide.
Se on totta, että minä en näe mitään tarvetta erillisille työkyvyttömyys- tai vanhuuseläkkeille. Ihmisen perusturvaksi riittää perustulo, joka takaa kohtuullisen elintason täysin riippumatta siitä, mitä ihminen tekee vai tekeekö mitään. Sen tasoa voidaan korottaa terveydellisillä perusteilla, sekin täysin iästä riippumatta, sillä toiset syntyvätkin esim vammaisina tai sairaina ja tarvitsevat rahaa normaaliin arkeen enemmän sen takia.
Jokainen voi tietenkin säästää vanhuutensa varalle itse, mutta parempi olisi jos tarjolla olisi eläkesäästämisen muotoja sijoitustoimintaa vähemmän ymmärtäville, joilla taata itselleen lokoisat ja makoisat eläkepäivät ihan niin aikaisin kuin vain lompakko sietää.
Minä en näe tuossa mitään erityisen oikeistolaista, jos en juuri vasemmistolaistakaan, mutta aivan varmasti hörhölaidoilla nähdään kaikki möröt, joilla ovat tottuneet lapsiaan ja äänestäjiään pelottelemaan.Onko tuollainen käytös sinusta oikeasti asiallista ja kehittävää?
- Anonyymi00026
Anonyymi00018 kirjoitti:
Onko tuollainen käytös sinusta oikeasti asiallista ja kehittävää?
Viheriäisten kanssa on.
Eläkeläinen on turha hapenkuluttaja.☠️ Suuhengittäjä.🎃 Hautaansa humppaaja.🪗🎵🎶
☠️⚰️🪦- Anonyymi00016
Miten niin turha? Liika happi ilmakehässä on vaarallista.
- Anonyymi00022
Suomessa on nykyään turhan paljon näitä nääkereitä, muka insinöörejä ja lääkäreitä, jotka ovat apinan tasolla olevia mamuja.
Anonyymi00016 kirjoitti:
Miten niin turha? Liika happi ilmakehässä on vaarallista.
Hillilitioksennus se vasta myrkkyä onkin!☠️
Kysykää vaikkapa Tumperin Reetalta se näkköö sen hiilitioksennuksenkin.☠️🇵🇸🏳️🌈🏳️⚧️🏴☠️🇸🇪Anonyymi00022 kirjoitti:
Suomessa on nykyään turhan paljon näitä nääkereitä, muka insinöörejä ja lääkäreitä, jotka ovat apinan tasolla olevia mamuja.
🐵🍌🌴
- Anonyymi00024
Demokrates kirjoitti:
Hillilitioksennus se vasta myrkkyä onkin!☠️
Kysykää vaikkapa Tumperin Reetalta se näkköö sen hiilitioksennuksenkin.☠️🇵🇸🏳️🌈🏳️⚧️🏴☠️🇸🇪No eehän sitä nyt liikoo sua olla sitäkää.
- Anonyymi00025
Demokrates kirjoitti:
🐵🍌🌴
Tuateljpalamuko se on tuossa?
- Anonyymi00017
Eli sinä haluat samaa eläkkeellä ollessasi mitä haluat eläkeläisille nyt.
Hyvä pysy tässä kannassa äläkä vaadi mitään erityiskohtelua.- Anonyymi00027
Mitä tarkoitat? Aloituksen alkuosa oli lainausta viherpiiperön kirjoituksesta, jos et sitä tajunnut.
Olen sitä mieltä, että ihmisillä tulee olla nykyistä parempi mahdollisuus jättäytyä pois työelämästä ja nauttia eläkeläisinä vapaudesta, elämästä ja matkustelusta. Vihreät saavat toki itse roikkua työelämässä vaikka hautaan saakka, kunhan eivät pysty pakottamaan ketään muuta tekemään niin.
- Anonyymi00020
Vihreiden haahuilua. Ei oikein maan pinnalla. Joku kerhoon verrattava tietynlaisille ihmisille ja tietynlaisessa työssä oleville.
- Anonyymi00023
Kokoomusnuoret ehdottivat että vanhuuseläkkeestä luovutaan kokonaan. Kaikkien on oltava töissä niin pitkään kuin terveys kestää tai kuolema korjaa.
- Anonyymi00028
Niinpä tietenkin. Media suosii kaikkein tyhmimpiä möläytyksiä, niillä saa aina ja varmasti näkyvyyttä juuri ne, joille sitä ei pitäisi antaa ollenkaan.
Kokoomus ja Vihreät ovat lähellä toisiaan muussakin kuin vain Helsingin kaavoitusasioissa ja kalliiden vuokrakasarmien rakentamisessa asumistukirahojen kuppaamiseksi valtiolta Stadille.
- Anonyymi00029
Eläkeläiset ovat maksaneet eläkkeensä töissä ollessaan. Missä on 90 miljardin eläkerahasto? Tanska sijoittaa puolet rahastostaan Tanskaan, kun puolestaan täkäläiset mongoloidit levittelevät eläkerahoja ties minne.
- Anonyymi00039
Tuo ei ole totta.
- Anonyymi00030
Todellinen vihreä, kuten Linkola, toivoo ihmiskuntaan kohdistuvia joukkotuhontoja. Toki niin etteivät ne koske itseään.
Suuri osa nykyvihreistä ei tosin ole rehellisiä linkolalaisia, vaan pelkkä hailakka hyvesignalointi ja huumeet kiinnostavat enemmän. - Anonyymi00034
Ihan ymmärrettävää. Kommunismissa yksilö on hammasratas systeemiä varten.
Nyt tiedät miksi ei koskaan kannata äänestää vihreitä. - Anonyymi00035
Sofia Virta on ilmeisesti lähtenyt metsään valvomaan Atte-puolison avohakkuita...
Viimeksi meni parikymmentä hehtaaria, nyt varmaan enemmän... - Anonyymi00036
"MIESVIHA"!!!
- Anonyymi00040
Minä voisin kyllä pitää pienen palkkani ihan itse.
Ei tässä ole järkeä, että pullamössösukupolvi lähtee nuorena eläkkeelle, minä maksan ja musta pekka jää käteen. - Anonyymi00041
Eläkkeen saa, vaikka ei olisi tehnyt päivääkään töitä.
Sellaiset eläkkeet vihreät hyväksyvät.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381289
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35820Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46587- 14580
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27576Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24511
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .15472Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472