Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä voi tulla ensiminen kesä, kun mansikat jää laariin. Pakko tyytä vain mustikoihin. Lakoja en tiedä, jaksanko lähteä poimiin, vaikka ovatkin parhaita marjoja, joita Suomesta luonnosta löytyy!
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
42
198
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ryhmän kaupassa oli 3,99 egeä isompi rasia välillä.
- Anonyymi00002
Ostin 250 g rasian ja se maksoi yli 5 euroa. Vetisiä ja mauttomia. Pari oli homeessa. Pettymys. En osta enää.
xLiner- Anonyymi00004
Joo silläkin rahalla olis saanut pakaste pyttipannupussin ja 10 kpl kanamuna kotelon
- Anonyymi00014
Osta sellanen 5kg:n laatikko, niin sitten pinnalla on makeita, pinkeitä ja hyväntuntuisia mansikoita, mut sitten pohjalla vetisiä, mauttoman makuisia lätryjä.
Joskus olen ollut mansikkapelolla itsepoimintana keränyt, niin tulee samalla ne mansikan kannat poistettua, niitä kantojakin tulee jonkunverran ämpärillisessä maniskoita, enkä ala maksamaan mistään mansikan kannoista, joita ei voi edes syödä.
Ei tarvi kotona enää perkata, vaan saa suoraan purkittaa.
Mansikkamaalla itsepominta paikassa tulee yleesä myös syötyä mansikoita samalla kun poimii, ei ihan joka toista, mutta varmaan 20 mansikan pominnan jälkeen yksi suuhun.
Ei niitä tuoreita mansikoita edes pysty puolta litraa enempää syömään alkaa mahaan poraamaan. - Anonyymi00015
https://www.s-kaupat.fi/tuote/dronningholm-mansikkahillo-1kg/6412000016907
Olisit saanut sillä rahalla kilon dronningholm mansikkahilloa 4,45€ ja takuulla herkullisemman makuista ja säilöttyä.
Maistuu takuulla paremmalle Dronningholm lettujen kanssa, kuin yksittäiset irtomansikat, kuten myös täytekakussa, kääretortussa tai jäätelön kanssa, Anonyymi00015 kirjoitti:
https://www.s-kaupat.fi/tuote/dronningholm-mansikkahillo-1kg/6412000016907
Olisit saanut sillä rahalla kilon dronningholm mansikkahilloa 4,45€ ja takuulla herkullisemman makuista ja säilöttyä.
Maistuu takuulla paremmalle Dronningholm lettujen kanssa, kuin yksittäiset irtomansikat, kuten myös täytekakussa, kääretortussa tai jäätelön kanssa,Juu, ruotsin kuninkaalliset tekee tota hilloo Drottningholmin linnassa, mutta se on kyllä aika kallista.
Mä suosin tota herkkumaata, se tekee tosi hyvää hilloo. Ei sentäs ämpäreillä hilloo, niin ku juice.
- Anonyymi00003
Nyt pistän kauhean leuhkan kehun, tapojeni vastaisesti:
Olen syönyt jo omaa mansikkaa omalta maalta, juhannusviikonloppuna ensimmäiset.
Samoin varhaisperunat.
Ostakaa maata ja kynsikää sitä.
-keinovaginamies-- Anonyymi00006
Toiset nauttii varhaisperunaherkuista nyt.
Itse vasta sain aarin puolikkaan kylvettyä siiklillä mailtana!
Kuudes päivä on ollut perinteinen myöhäisemmän lajin istutuspäivä, mutta osui laskukuulle. Siksi myöhensin. Toinen syy, että ennustuksieni mukaan kesä oikeasti vasta heinäkuun puolivälissä tekee tuloaan.
Mies 65 - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Toiset nauttii varhaisperunaherkuista nyt.
Itse vasta sain aarin puolikkaan kylvettyä siiklillä mailtana!
Kuudes päivä on ollut perinteinen myöhäisemmän lajin istutuspäivä, mutta osui laskukuulle. Siksi myöhensin. Toinen syy, että ennustuksieni mukaan kesä oikeasti vasta heinäkuun puolivälissä tekee tuloaan.
Mies 65Viikkoa ennen vappua panin Timoa vakoon. Vähän kompostimultaa joukkoon, mutta muuten ovat olleet ihan oman onnensa nojassa - ilman harsoja tms.
Ei niitä kauheita metrimääriä ole penkkiä kun tänä vuonna ajattelin vain kesäpottua, enkä yritäkään kellariin. Eli mitään myöhempää lajiketta ei ole.
-keinovaginamies- - Anonyymi00008
On suunnitelmissa laittaa tulevina vuosina! 😊
xLiner - Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Viikkoa ennen vappua panin Timoa vakoon. Vähän kompostimultaa joukkoon, mutta muuten ovat olleet ihan oman onnensa nojassa - ilman harsoja tms.
Ei niitä kauheita metrimääriä ole penkkiä kun tänä vuonna ajattelin vain kesäpottua, enkä yritäkään kellariin. Eli mitään myöhempää lajiketta ei ole.
-keinovaginamies-Itsellä kanssa vaan syyssyötäväksi. Perunan säilytys talven yli ei oikein meillä onnistu kun kellarissakin talvella viistoista astetta vähintään. Siis lämmintä.
Mies 65 Anonyymi00007 kirjoitti:
Viikkoa ennen vappua panin Timoa vakoon. Vähän kompostimultaa joukkoon, mutta muuten ovat olleet ihan oman onnensa nojassa - ilman harsoja tms.
Ei niitä kauheita metrimääriä ole penkkiä kun tänä vuonna ajattelin vain kesäpottua, enkä yritäkään kellariin. Eli mitään myöhempää lajiketta ei ole.
-keinovaginamies-Kunhan puhut. Minullakin oli vappuna Satu hyppysissä, mutta oli niin märkä vako, ettei tiennyt mihin panna. Viikko siitä sitten taas piti panna Matildaa, mutta nyt vaossa tuoksahti siltä, että oli liikaa lantaa.
- Anonyymi00010
Ei sitä maata niin vain osteta, se on kallista puuhaa. Tuossa tien toisella puolen oli hetki sitten myynnissä tontti, josta sai maksaa 100 000€. Tulee aika kalliit perunat 😬 Kauempaa toki saisi maata halvemmalla, mutta sitten tulee vastaan kulkemishaasteet yms.
Suo siellä, vetelä täällä. Ei auta kuin ostella kalliita maan antimia kaupan tiskistä ja samalla haaveilla siitä, että voisi käydä omalta pihalta poimimassa mansikat ja muut herkut.
Aletheias - Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
On suunnitelmissa laittaa tulevina vuosina! 😊
xLinerHyvä.
Sinussa onkin vähän kunnon emäntäainesta. Kiroileekin niin p.rkekeesti :)
-keinovaginamies- - Anonyymi00012
scrg kirjoitti:
Kunhan puhut. Minullakin oli vappuna Satu hyppysissä, mutta oli niin märkä vako, ettei tiennyt mihin panna. Viikko siitä sitten taas piti panna Matildaa, mutta nyt vaossa tuoksahti siltä, että oli liikaa lantaa.
Tulee kitkeriä mukuloita jos on liikaa lantaa.
Hyvä ettet pannu!
-keinovaginamies- - Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei sitä maata niin vain osteta, se on kallista puuhaa. Tuossa tien toisella puolen oli hetki sitten myynnissä tontti, josta sai maksaa 100 000€. Tulee aika kalliit perunat 😬 Kauempaa toki saisi maata halvemmalla, mutta sitten tulee vastaan kulkemishaasteet yms.
Suo siellä, vetelä täällä. Ei auta kuin ostella kalliita maan antimia kaupan tiskistä ja samalla haaveilla siitä, että voisi käydä omalta pihalta poimimassa mansikat ja muut herkut.
AletheiasHarrastukset maksaa.
Mutta ainahan maata voi myös naida. Kannattaa muistaa tämä vinkki tuollaisen vetävänoloisen sinkkunaisen :))
-keinovaginamies- Anonyymi00012 kirjoitti:
Tulee kitkeriä mukuloita jos on liikaa lantaa.
Hyvä ettet pannu!
-keinovaginamies-Juu. En tiedä miten kunnon mukuloita saa aikaiseksi. Yhdellä naapurilla on mustia mukuloita.
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Harrastukset maksaa.
Mutta ainahan maata voi myös naida. Kannattaa muistaa tämä vinkki tuollaisen vetävänoloisen sinkkunaisen :))
-keinovaginamies-Olen ollut näköjään liian kauan sinkkuna, kun ei tullut mieleenkään noin näppärää vaihtoehtoa kuin naida maata 😅 Kulkeminen jostain kaukaa olisi edelleen tosin haaste, mutta sitähän voisi harkita sellaista kahden kämpän mallia, jossa asuisin viikot kaupungissa, viikonloput maalla. Ei ehtisi kyllästymään toiseen 😁
Aletheias - Anonyymi00020
Anonyymi00016 kirjoitti:
Olen ollut näköjään liian kauan sinkkuna, kun ei tullut mieleenkään noin näppärää vaihtoehtoa kuin naida maata 😅 Kulkeminen jostain kaukaa olisi edelleen tosin haaste, mutta sitähän voisi harkita sellaista kahden kämpän mallia, jossa asuisin viikot kaupungissa, viikonloput maalla. Ei ehtisi kyllästymään toiseen 😁
AletheiasHelpoimmalla pääsee kun etsii ja noukkii metsämansikoita ne on makeita tai niin olen kuullut
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Helpoimmalla pääsee kun etsii ja noukkii metsämansikoita ne on makeita tai niin olen kuullut
Metsämansikat ovatkin aivan ihania. Niitä vain löytyy harvakseltaan ja keräämisessä kestää ikuisuus, mutta ehdottomasti kannattaa kerätä, jos niitä lähitienoolta tai omasta pihasta löytyy.
Aletheias - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Metsämansikat ovatkin aivan ihania. Niitä vain löytyy harvakseltaan ja keräämisessä kestää ikuisuus, mutta ehdottomasti kannattaa kerätä, jos niitä lähitienoolta tai omasta pihasta löytyy.
AletheiasSinulla on ikävä tuuri käynyt kun olet nainen eli et koskaan saa maistaa parhainta mansikan makua eli sen saa kun pussaa naista tai saa suukon naiselta sitä mansikan makua ei voita mikään
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Sinulla on ikävä tuuri käynyt kun olet nainen eli et koskaan saa maistaa parhainta mansikan makua eli sen saa kun pussaa naista tai saa suukon naiselta sitä mansikan makua ei voita mikään
Olen minä naisia pussannut/suudellut. Ne olivat ihan mukavia kokemuksia, mutta miehen kanssa suuteleminen on aivan omaa luokkaansa.
Aletheias - Anonyymi00028
Anonyymi00023 kirjoitti:
Olen minä naisia pussannut/suudellut. Ne olivat ihan mukavia kokemuksia, mutta miehen kanssa suuteleminen on aivan omaa luokkaansa.
AletheiasMä olen mies ja mulla olis sulle vähän toisenlaista "mansikkaa" jos kiinnostaa maistaa. Eksoottinen maku 😋🍆
- Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Mä olen mies ja mulla olis sulle vähän toisenlaista "mansikkaa" jos kiinnostaa maistaa. Eksoottinen maku 😋🍆
Kiitos, mutta taidan jättää väliin. Minua kiinnostaa maistella miestä vasta sitten, kun olen kiinnostunut siitä, mitä miehen pään sisällä liikkuu.
Aletheias - Anonyymi00032
Anonyymi00030 kirjoitti:
Kiitos, mutta taidan jättää väliin. Minua kiinnostaa maistella miestä vasta sitten, kun olen kiinnostunut siitä, mitä miehen pään sisällä liikkuu.
AletheiasMun päässä liikkuu nyt vain tämä kappale aiheeseen liittyen: https://www.tiktok.com/@petriscopilotlab/video/7190997787658571013
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Mun päässä liikkuu nyt vain tämä kappale aiheeseen liittyen: https://www.tiktok.com/@petriscopilotlab/video/7190997787658571013
Joudut kertomaan kappaleen, jos haluat sen tietoisuuteeni, en avaa linkkiä.
Aletheias - Anonyymi00034
Anonyymi00011 kirjoitti:
Hyvä.
Sinussa onkin vähän kunnon emäntäainesta. Kiroileekin niin p.rkekeesti :)
-keinovaginamies-Sellaisella pärräysenergialla ei mansikatkaan uskalla olla kasvamatta ☝️
xLiner
- Anonyymi00005
Täällä 500 g rasia Kirmasen mansikoita 7,55 e, hyviä, uitan hienossa sokerissa ja poskeen.
- Anonyymi00031
Keneltä poskeen?
Kallista on elämä. Mansikat on kalliita. Jäätelö on kallista. Olut on kallista. Köyhälle on kaikki kallista, muille saman hintaista.
Mutta kun itse kasvattaa raparperia, niin se on halpaa. Suu kaipaa uudelleenkoulutusta, että himoitsisi enemmän raparperia kuin mansikoita.- Anonyymi00018
En ole huomannut jäätelön olevan kallista, ainakaan jos kaupan pakastealtaasta ostaa.
Anonyymi00018 kirjoitti:
En ole huomannut jäätelön olevan kallista, ainakaan jos kaupan pakastealtaasta ostaa.
Ei se olekaan pakastealtaassa, koska sinne asti logistiikka toimii eikä tuotteeseen jää liikaa sormenjälkiä. Yhden kioskin irtojäätelön hinnalla saa tavaraa monta litraa.
- Anonyymi00026
scrg kirjoitti:
Ei se olekaan pakastealtaassa, koska sinne asti logistiikka toimii eikä tuotteeseen jää liikaa sormenjälkiä. Yhden kioskin irtojäätelön hinnalla saa tavaraa monta litraa.
Vaan mansikassa ei ole sitä halpaa markettimansikkaa. Silloinhan ei olisi mitään valittamista, jos sellaista olisi ostettavissa. Joka haluaisi ostaa kalliimpaa, kävisi ostamassa kalliimpaa.
Anonyymi00026 kirjoitti:
Vaan mansikassa ei ole sitä halpaa markettimansikkaa. Silloinhan ei olisi mitään valittamista, jos sellaista olisi ostettavissa. Joka haluaisi ostaa kalliimpaa, kävisi ostamassa kalliimpaa.
Eipä ole, koska mansikkaan kertyy ainakin nykytekniikalla vielä paljon sormenjälkiä Suomen kustannustasolla. Kaupasta saa halvalla vehnäjauhoja, maissimuroja tai kaurahiutaleita. Tai porkkanoita, sipuleja, omenia tai banaaneja. Jos mansikka tuntuu liian kalliilta, niin sitten vaan ei osta mansikkaa. Sitä paitsi tänään on 24.6. Jos on minkäänlaista tuntumaa kasvien satokauteen, niin tietää että Suomen leveyksillä suurin osa mansikoista on vasta kypsymässä. Aika hullu pitäisi olla, jos haluaisi myydä sadon ensimmäiset mansikat alennuksella.
- Anonyymi00017
No se on voi voi....
- Anonyymi00019
Olen ostanut maksikoita jo kaksi kertaa. Harson alla kasvatetut eivät ole niin makeita jotta enemmän ostaisin. Kyllä parhaat mansikat saadaan vasta Heinäkuun puolenajan jälkeen. Makeita ja suussa sulavia.
AV Olette liian hätäisiä. Odottakaa vielä hetki. Kotimaisten mansikoiden hinnat tulevat kyllä alaspäin. Näin on ollut joka vuosi. 😁🍓
- Anonyymi00025
Eipä se juuri ole tulleet parina viime vuonna. Ihan turhaan on saanut odotella hintojen laskemista.
- Anonyymi00027
Näin on, saa halvemmalla, ja vieläpä parempilaatuista.
AV - Anonyymi00029
Anonyymi00025 kirjoitti:
Eipä se juuri ole tulleet parina viime vuonna. Ihan turhaan on saanut odotella hintojen laskemista.
Totta. Tässä jo viimeiset kolme vuotta olen jättänyt pakastemansikat kokonaan ostamatta, kun hinnat eivät ole halpuneet mihinkään koko kesänä. Syöntiin olen vähän raaskinut ostaa niillä kiskurihinnoilla, mutta en muuta. Käytännössä olen siis ostanut ehkä viidesosan siitä mitä aiempina vuosina. Kaippa joku ostaa edelleen minunkin puolesta, niin saavat marjansa myytyä.
Jotain ulkomaista halvempaa marjaa ostaisi mielelläni. Löytyisikö sieltä Ruotsista mansikkaakin neljäsosahinnalla, kuten perunaa? Anonyymi00029 kirjoitti:
Totta. Tässä jo viimeiset kolme vuotta olen jättänyt pakastemansikat kokonaan ostamatta, kun hinnat eivät ole halpuneet mihinkään koko kesänä. Syöntiin olen vähän raaskinut ostaa niillä kiskurihinnoilla, mutta en muuta. Käytännössä olen siis ostanut ehkä viidesosan siitä mitä aiempina vuosina. Kaippa joku ostaa edelleen minunkin puolesta, niin saavat marjansa myytyä.
Jotain ulkomaista halvempaa marjaa ostaisi mielelläni. Löytyisikö sieltä Ruotsista mansikkaakin neljäsosahinnalla, kuten perunaa?En suosittele ruotsalaisten mansikoiden ostoa. Siellä on joku ulkomaalainen rosvojoukko, joka pyörittää mansikkabisnestä. Eivätkä ne mansikat ole edes ruotsalaisia. Halvalla ostettuja, belgialaisia mansikoita, jotka on vaan pakattu ruotsalaisiin laaikoihin.
"Ruotsin poliisi varoittaa rikollisryhmien soluttautumisesta mansikanmyyntiin"
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012096285.html
- Anonyymi00024
Muutamia litroja ostan sesonkina muuten pitäkööt tunkkinsa. Ihmiskaupalla ja ulkomaisella halpatyövoimalla tuotettua marjaa ei enää onneksi saa. Järjettömän kallista rehellisellä työllä tuotettua marjaa ei ole kenelläkään vara ostaa. Työntäkää se mansikka vaikka sian perseeseen minun puolesta. Metsämarjaa saa kohta ilmaiseksi kun ei ylimielinen ja itserakas laiska paskakansa viitsi itse poimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051170
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72483