Mihin maahan minun tulisi muuttaa, että saisin sen elämän, jota varten olen tehnyt niin paljon töitä? Minulla ei ole oikeastaaan kuin Suomi, vaikka olen kielitaitoisena yrittänyt asua myös muualla Euroopassa - en vain ole ns. täysin pätevä silti yhtään missään muualla. Suomesta on hankala saada töitä jostain epämääräisistä tunnesyistä johtuen, jotka eivät yleensä perustu yhtään mihinkään.
Tunsin teininä kurdiperheen, jonka vanhemmat ovat nyt loisineet Suomessa 90-luvulta asti menemättä töihin tai edes opettelematta Suomea. Kotimaassaan he ovat "opettajia". Myös heidän lastensa töissäkäynti on kiellettyä, vaikka osa heistä on ainakin yrittänyt käydä töissä ja osallistua normaaliin yhteiskuntaan. Olen nähnyt tilinauhat heidän pöydälläään - kumpa minäkin ansaitsisin noin joku päivä, ajattelin.
Sitten poliisi kysyin minulta perheväkivallasta - kyllä, se on normaalia heille. Minun olisi myös kuulunut liittyä heidän sisäsiittoiseen sukuunsa. Joo, ei kiitos missään nimessä.
Minä synnyin Suomessa ns. keskiluokkaiseen omillaan hyvin toimeen tulevaan perheeseen. Tosin menetin toisen vanhemmistani 10-vuotiaana ja olisin tarvinnut tukea ns. omille jaloilleni pääsyssä huomattavasti enemmän.. Minä en saanut perhekotia, vaan psykiatrin ja masennuslääkkeet. Luojan kiitos en uskonut, että pilleri muuttaisi tilannettani.
Heräsin nyt nelikymppisenä siihen että minulla ei enää ole muuta kun verolaskuja Suomeen, jossa minulla ei ole itse enää varaa asua, ainakaan vuokraamatta asuntoani.
Milloin tämä helvetti siis loppuu ja olenko minä tosiaan korvausvelvollinen muukalaisille kaikkeen mitä vaaditaan? Olen antanut jo pois kotini ja maani, vaikka olisin pätevä niitä hoitamaan.
SItten hain työtä suositulta alalta, jota opiskelin vuosia. En ole koskaan päätynyt koulutustani vastaavaan työhön, vaan sekin on jaettu maahanmuuttajille. Eräs Afrikkalainen on töissä kyseisessä työssä. Hän, joka asui perhe- ja ryhmäkodissa. Hän joka kertoi myöhemmin että molemmat vanhemmat ovat kyllä elossa Afrikassa (hän on maasta jossa ei tietääkseni ole edes sotaa). Hän sai siis yhteiskunnan täyden ihan kaikkeen vain coolin värinsä ansiosta. Minä sain tosiaankin vain lääkkeitä.
Yhtenä päivänä n. 10 vuotta sitten minulla ei ollutkaan enää varaa autoon. Kaupunkia kiersi valtava määrä maahanmuuttajia, joilla kaikilla oli autot, mutta hädintuskin ajokorttia taitojen puolesta. Minä sensijaan kävelin joka paikkaan ja söin käytännössä rikkaruohoja, koska rahat oli niin vähissä.
Näin myös boomer-ikäisen kantasuomalaisen naisen taluttamassa armeijaikäistä muslimimiestä kädestä pitäen pankkiin. Mies näytti minulle pitkää nenää hänen selkänsä takana.
Tämä siis Itä-Suomessa. Samoilla seuduilla, joissa korkeakoulut jakavat paikkoja meidän tuleville johtajille, jotka ovat useinmiten kolmansista maista.
Ainiin ja tosiaan. Minusta yritettiin tehdä muslimivaimoa alaikäisenä. Ihan vain siksi koska kukaan suomalainen ei halunnut asettua puolelleni.
Milloin tämä helvetti meinataan lopettaa? Saisinko Suomen takaisin? Milloin lopetatte olemasta tyhmiä?
Minä en teitä voi auttaa, pelkästään siksi koska olette asettaneet minut tähän asemaan missä nyt olen.
Milloin rasismi kantasuomalaisia kohtaan loppuu?
Anonyymi-ap
4
<50
Vastaukset 4
- Anonyymi00001UUSI
Politiikot jakavat rahojamme kuin omiaan. Äänestämällä ainoastaan voi olla merkitystä. Itse äänestän PS. Muilla on mopo karannut jo aikoja sitten.
- Anonyymi00002UUSI
minäkin äänestän persuja. mutta vain siitä syystä, että saadaan edes vähän maahanmuutto kuriin.
- Anonyymi00004UUSI
🤔🤔🤔 perustelut, koska Suomen on eniten tullut pakolaisia, silloin kun Persut ovat olleet hallituksessa.
Olen miettinyt oli 2015 otettujan puolueelle saada polttoainetta puolue ohjelmaan.
Varsinkin kun näkee hyvin keitävarten heitä otettiin, ovat täällä nyttenkin syyttelemässä muita heidän tulostaan.
- Anonyymi00003UUSI
Varsinainen satusetä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.922909Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt462406Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.421156- 371017
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,153869Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi9744Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä221722Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?587102 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk48648- 36601