No nyt alkaa olla miehet vähissä..........
Kuljettajapulan lievittämiseksi kehotetaan palkkaamaan vammautuneita ”sotilaallisen erikoisoperaation sankareita”.
Venäjän hallitus on poistanut julkisen ja tavaraliikenteen ajoneuvojen kuljettamisen estävien lääketieteellisten syiden luettelosta joukon diagnooseja, jotka liittyvät käsien, jalkojen, kämmenten, jalkaterien ja sormien puuttumiseen tai vakaviin epämuodostumiin. Tämä käy ilmi hallituksen määräyksestä, joka on julkaistu virallisessa oikeustiedon portaalissa.
Samalla on otettu käyttöön uusi rajoitus: ehdottomaksi estäväksi syyksi katsotaan nyt molempien yläraajojen tai molempien kämmenten samanaikainen puuttuminen tai niiden epämuodostuma, joka ”merkittävästi vaikeuttaa liikkumista”.
Näin ollen linja-autojen ja kuorma-autojen kuljettaminen on virallisesti sallittu henkilöille, joilta on amputoitu toinen käsi tai jalka.
Aloitteen teki viime vuoden lokakuussa Koko Venäjän matkustajayhdistyksen johtaja Ilja Zotov. Hän huomautti, ettei vasenta jalkaa tarvita automaattivaihteisen linja-auton ajamiseen, ja kehotti palkkaamaan kuljettajiksi ”sotilaallisen erikoisoperaation sankareita”, jotka ovat vammautuneet.
Kädettömät ja jalattomat saavat ajaa linja- ja kuorma-autoja Venäjällä
41
89
Vastaukset 41
- Anonyymi00001
Hyvä että nuoki pääsöö, aivottomat siellä onkin ajanut jo pitkään.
https://youtu.be/J2Dl2QLkKOs?is=wCWID_kVPAh7WhUJ- Anonyymi00014
Alle lujaa Lyrics
(Maailma on täynnä uskomattomia tarinoita
Mutta vain yksi kertoo kaveristani Taistosta
Olen kuullut sen häneltä itseltään ja Taisto
Ei pahemmin valehtele. Näin se kuuluu ja se on karmea tarina.)
Kuljetin bussia sinistä
Ja kaverit alkoivat inistä:
"Ajelet liian hiljaisesti."
Kauan mun pinnani kesti
Mutta viimein mä päätin näyttää
Ja hevosvoimia käyttää
En tiennyt, että lysti on kallista
Kun peruuttelin bussia tallista
Ja tarina alkaa:
Panin kaasulle jalkaa
Ja vedin ykkösen sisään
Aloin kaasua lisään
Ja tempaisin portista oikeelle
Pyörät ne vaikutti soikeelle
Kun vedin kahdella vanteella
Ja heittelin ranteella
Sisälle nyt jo nelosta
Joku kirkaisi pelosta
Kun mä hirveesti kiihdytin
Ja itteäni viihdytin
Ja jätkä suojatieltä
Näytti mulle kieltä
Ja se just pääs karkuun
Ja rupes kauheesti parkuun
Tuli pikkunen huoli
Ku yks yks kollikissa kuoli
Mut' niitähän on muutenkin liikaa
Mä tsiikasin yhtä piikaa
Enkkä meinannu kekkaa
Yhtä hirveetä rekkaa
Mut' se sattumalta
Pääsi ite pois alta
Mä hirveesti kaahasin
Ja yht'äkkiä raahasin
Kattotelineellä jotakin torvensoittajaa
On monta koittajaa
Jotka kyllä ajaa kovasti
Mutta enpäs' löydä voittajaani
Ja sitte kaatu yks' rovasti
Kun ei se kävellyt varovasti
Ja se sano: "Hallelujaa!"
Sitten tuli kapee kuja
Ja minä vedän nasta laudassa
Ja tuumasin, että huilataan vasta haudassa
Vähän tuli vaikeuksia
Kun yks jätkä kanto suksia
Ja sukset tuli sisään lasista
Mä selvisin ratikka kasista
Ja se meni vähän kiskoilta
Ja sitten mä kyselin siskoilta
Että tietääks' ne tiestä
No, mutta on miestä -
Ajellaan harhassa
Ja tempasin eläintarhassa
Neljänsadan aidat niin ku Tuomisen Jaakko
Ja se auto oli jo ihan paska
Taitais olla parempi vähä ajatella enste Anonyymi00014 kirjoitti:
Alle lujaa Lyrics
(Maailma on täynnä uskomattomia tarinoita
Mutta vain yksi kertoo kaveristani Taistosta
Olen kuullut sen häneltä itseltään ja Taisto
Ei pahemmin valehtele. Näin se kuuluu ja se on karmea tarina.)
Kuljetin bussia sinistä
Ja kaverit alkoivat inistä:
"Ajelet liian hiljaisesti."
Kauan mun pinnani kesti
Mutta viimein mä päätin näyttää
Ja hevosvoimia käyttää
En tiennyt, että lysti on kallista
Kun peruuttelin bussia tallista
Ja tarina alkaa:
Panin kaasulle jalkaa
Ja vedin ykkösen sisään
Aloin kaasua lisään
Ja tempaisin portista oikeelle
Pyörät ne vaikutti soikeelle
Kun vedin kahdella vanteella
Ja heittelin ranteella
Sisälle nyt jo nelosta
Joku kirkaisi pelosta
Kun mä hirveesti kiihdytin
Ja itteäni viihdytin
Ja jätkä suojatieltä
Näytti mulle kieltä
Ja se just pääs karkuun
Ja rupes kauheesti parkuun
Tuli pikkunen huoli
Ku yks yks kollikissa kuoli
Mut' niitähän on muutenkin liikaa
Mä tsiikasin yhtä piikaa
Enkkä meinannu kekkaa
Yhtä hirveetä rekkaa
Mut' se sattumalta
Pääsi ite pois alta
Mä hirveesti kaahasin
Ja yht'äkkiä raahasin
Kattotelineellä jotakin torvensoittajaa
On monta koittajaa
Jotka kyllä ajaa kovasti
Mutta enpäs' löydä voittajaani
Ja sitte kaatu yks' rovasti
Kun ei se kävellyt varovasti
Ja se sano: "Hallelujaa!"
Sitten tuli kapee kuja
Ja minä vedän nasta laudassa
Ja tuumasin, että huilataan vasta haudassa
Vähän tuli vaikeuksia
Kun yks jätkä kanto suksia
Ja sukset tuli sisään lasista
Mä selvisin ratikka kasista
Ja se meni vähän kiskoilta
Ja sitten mä kyselin siskoilta
Että tietääks' ne tiestä
No, mutta on miestä -
Ajellaan harhassa
Ja tempasin eläintarhassa
Neljänsadan aidat niin ku Tuomisen Jaakko
Ja se auto oli jo ihan paska
Taitais olla parempi vähä ajatella ensteMuistaakseni Jukka Virtasen tekstiä.
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Muistaakseni Jukka Virtasen tekstiä.
... Simo Salmisen esittämänä. Helkkarin hyvä laulu.
44.Div kirjoitti:
... Simo Salmisen esittämänä. Helkkarin hyvä laulu.
Simo Salmista ei kuitenkaan pidä sekoittaa Simo Salmiseen, joka oli jazz-trumpetisti! 👆🏻
- Anonyymi00002
Turvallista matkaa.
- Anonyymi00003
Bussi lähtee nyt, onko kaikki jalat mukana?
- Anonyymi00004
Jotenkin koomisia nää Venäjän uutiset.
En yhtään ihmettele joa parhaat on säilötty viimeiseksi... - Anonyymi00005
Saako sokeat myös ajaa vaikka junaa?
- Anonyymi00007
Hyvä että nuoki pääsöö. Aivottomat on toiminu asiantuntijoona nato-suomes jo kauan.
https://www.youtube.com/watch?v=k_mvE2gCaX8
https://www.youtube.com/watch?v=3VbCKycrC5k- Anonyymi00028
Ei nuo mitään aivottomia ole mutta nämä on.
https://youtube.com/shorts/CxdLqS986qE?is=q7nMCgXDJN4WHsUL
https://youtube.com/shorts/md8Jx2vmceE?is=w3rf1ji-8-HvcNGo
https://youtu.be/LmquVUWD2gE?is=Pq4evxnvTVY0GAc5 - Anonyymi00033
Ei nuo toki mitään aivottomia ole mutta nämä on.
https://youtube.com/shorts/md8Jx2vmceE?is=FxSv-HTVgE-gKcf9
https://youtu.be/LmquVUWD2gE?is=kabbHjo93EYMHBs4
https://youtube.com/shorts/CxdLqS986qE?is=o2zSVIAYxUQkVd4a
- Anonyymi00009
Parikkalainen kuljetusyrittäjä Terho Kosonen, 90 v. ajaa edelleen kuorma-autoa.
Näin Nato-suomessa.- Anonyymi00020
Suomessa ihmiset ei ole mitään vässyköitä vaan ovat tottuneet tekemään töitä.
Koska Venäjällä ymmärtävät että asioiden eteen pitää tehdä töitä, laiskuus on suurin syy Venäjän sotaisuuteen.
- Anonyymi00010
Pelottaa että kohta kaikki ovat tynkiä siellä. Elämä vaikeutunut heillä.
Vammaiset eivät oikein pysty toisiaankaan hoitamaan. Aina tarvitaan suht terveitä hommiin.
Jokainen sodassa pahasti vammautunut vie siis osaltaan pois työvoimaa tuottavasta työstä, paitsi jos hänet jätetään heitteille, mitä en yhtään ihmettelisi jos suusta jossain kohtaa on päässyt edes puoliksi sotaa vastustava repliikki.
- Anonyymi00011
Jumala paransi raajarikkoja? Lääkehoito ja tiedemiehet kasvattavat raajat takaisin?
Koska venäläiset ovat Jumalan uusi omaisuuskansa, vähintä mitä Hän voisi tehdä on kasvattaa noille Venäjän urhoollisille puolustajille muutama raaja amputoitujen tilalle. Vääräkin sääri on parempi kuin kokonaan ilman.
Venäjällä muuten luulisi kaikenlaisen tekojäsentutkimuksen ja -kehittelyn olevan maailman huippua, kun hallinnon itse järjestämä tarvekin on. Tietääkseni sitä kuitenkaan ei ole käytännössä lainkaan.
- Anonyymi00012
Muistan sodan jälkeen Helsingissä asuneen noin 40-vuotiaan sotainvalidin, jolta oli molemmat jalat amputoitu.
Yleisessä saunassa muut nostivat hänet käsistä lauteille. Ja kun oli vähän huikkaakin ottanut, niin kyllä kädet kävivät. Mies olisi hyvin ajellut vaikka raitiovaunua, jos olisi annettu.- Anonyymi00024
Olen toimittanut henkilöauton kaverille jolta puuttui molemmat jalat, automaatti vaihteinen ja jalkoja vaativat toiminnot oli muutettu käsillä hallittavaksi.
Anonyymi00024 kirjoitti:
Olen toimittanut henkilöauton kaverille jolta puuttui molemmat jalat, automaatti vaihteinen ja jalkoja vaativat toiminnot oli muutettu käsillä hallittavaksi.
Noita invahallintalaitteita käsikaasuineen oli jonkinlaisia jo 60 vuotta sitten, kun automaattivaihteita alkoi tulla tarjolle. Nyt tietenkin ovat aivan toiselta planeetalta kuin silloin.
- Anonyymi00015
Venäjän veteraanit ovat jalkautuneet työelämän pariin.
Putin antoi kaikille 2 mitallia. 1 molemmille jaloille. - Anonyymi00016
On hyvä että silvotut venäläiset eivät jää peräkammariin piiloon vaan koko matkustava kansakunta joutuu näkemään omin silmin putinismin seuraukset.
Tosin ne pitää ainakin ääneen tulkita ukrainalaisten natsistisen raakuuden seurauksiksi tai voi tulla vesileipää.
- Anonyymi00017
Venäjällä alkaa kohta "terveetkin" katkoa jalkojaan koska ei tarvi lähteä sotaan ja pääsee ajamaan ratikkaa.
- Anonyymi00019
Kyllä siellä porukkaa on , laajamaa verrattuna suomen kärpäsen paskan koikoiseen länttiin , missä nykyään vässykkä lammaskansa .
- Anonyymi00022
Ja aivottomat sota hullut johtaa maata☠️
- Anonyymi00023
Ei vammaisuus ole peruste sysätä ketään yhteikunnan ulkopuolelle, nyky tekniikka mahdollistaa sen, että myös eri kehon osia menettäneet voi osallistua työelämään myös autonratissa.
- Anonyymi00025
Nykyisin saadaan auto kulkemaan vaikka ilman kuskia, kuskia tarvitaan vaan pysäyttämään ajoneuvo jos reitillä on jotain estettä.
- Anonyymi00027
Mutta ei Venäjällä.
Sellainen infra tulee sinne 30 vuotta myöhässä kun muualle. - Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Mutta ei Venäjällä.
Sellainen infra tulee sinne 30 vuotta myöhässä kun muualle.Venäjällä on oma navigointijärjestelmä ja se on lähes 100 satellliitin ansiosta tarkempi kuin vastaava länsimainen GPS-järjestelmä.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Venäjällä on oma navigointijärjestelmä ja se on lähes 100 satellliitin ansiosta tarkempi kuin vastaava länsimainen GPS-järjestelmä.
Vain osa niistä satelliiteista toimii enää.
- Anonyymi00034
Anonyymi00029 kirjoitti:
Venäjällä on oma navigointijärjestelmä ja se on lähes 100 satellliitin ansiosta tarkempi kuin vastaava länsimainen GPS-järjestelmä.
Historia osoittaa vääjäämättömästi, että venäläisillä on suuri suu ja kaikki hirmu isoa ja upeaa. Oikeassa todellisuudessa kaikki ryssitään.
- Anonyymi00031
Kädettömät, jalattomat ja aivottomat on äänestetty vastaamaan puolustushankinnoista ja puolustuksen sijoittelusta?
Puolustusjoukot on sijoitettu itärajalle, vaikka Ukraina hyökkää suoraan etelästä viron kautta Suomeen. - Anonyymi00035
Kädettömät, jalattomat... Myös kansakunnan tulevaisuudesta huolehtivat päättömät. Tai jos umpiluinen koppa löytyy, niin sen sisällä ei ole tapahtumia.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751689- 241186
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321083Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134916Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
- 71567
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55517
- 57502
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 34434
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398