Feministit ja uussovinistit

Kun miehet moittivat feministejä, nämä ymmärtävät sen, kuin miehet haukkuisivat kaikkia naisia. Ei näin ole, sillä eivät sisaret myöskään ole valtuuttaneet feministejä edustamaan naisia.

Kun naiset moittivat uussovinisteja, nämä ymmärtävät, kuin sisaret haukkuisivat kaikkia miehiä. Ei näin ole, sillä eivät miehet myöskään ole valtuuttaneet uussovinisteja edustamaan miehiä.

Sekä naisten että miesten ylivoimainen enemmistö haluaa elää sovinnossa ja sydämellisessa rakkaudessa vastakkaisen sukupuolen kanssa, ja sanoa pienryhmille, sekä feministeille ja uussovinisteille: Teidän katkeroituneet ideologianne eivät edusta meitä.

Vive l'égalité!🌹👀

42

227

Vastaukset 42

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Totta! Näinhän se on, ei pitäisi yleistää mielipiteitä koskemaan kansanryhmiä.

• Anonyymi00002

Mitä sä ajattelet tästä, kun seksuaalirikoslait ovat erilaisia eri maissa. Palstan "feministien" mielestä "kaikki" miehet ovat "raiskaajia", jos seksuaalirikoslait eivät ole samat, mitä nykyaikana monessa EU-maassa.

Todellavaikeeta

• Seksuaalirikoslait ovat erityisen alttiit muodin muuttuessa sahaamaan edestakaisin. Kun olin nuori, oli toisenkaltainen laki ja ajattelu, ja molemmat sukupuolet pitivät sitä oikein hyvänä, paitsi sitä, että se salli avioliiton sisäisen raiskauksen.

Muut muutokset ovat lisänneet sukupuolien välistä kuilua, mutta tämä asia oli pakko korjata.

Jos taas ajatellaan, että joskus päästäisiin kansainvälisesti yhtäläisiin pelisääntöihin, en todellakaan toivoisi, että ne tulisivat olemaan nykyisen meikäläisen käsityksen mukaisia.

Kyllä se olisi hirveätä vapaampien maiden pakottamista. Meidän normimme sanelee pieni ideologisoitunut ryhmä, joka huutaa ääni falsetissa yhä kehnommin toimivia ja tiukempia rajoja.

Aikaa myöten ymmärtävät, että huutavat omaksi vahingokseen, ja sitten tämä suuntaus on loppu.

• Anonyymi00004
        rennosti.m kirjoitti:

Seksuaalirikoslait ovat erityisen alttiit muodin muuttuessa sahaamaan edestakaisin. Kun olin nuori, oli toisenkaltainen laki ja ajattelu, ja molemmat sukupuolet pitivät sitä oikein hyvänä, paitsi sitä, että se salli avioliiton sisäisen raiskauksen.

Muut muutokset ovat lisänneet sukupuolien välistä kuilua, mutta tämä asia oli pakko korjata.

Jos taas ajatellaan, että joskus päästäisiin kansainvälisesti yhtäläisiin pelisääntöihin, en todellakaan toivoisi, että ne tulisivat olemaan nykyisen meikäläisen käsityksen mukaisia.

Kyllä se olisi hirveätä vapaampien maiden pakottamista. Meidän normimme sanelee pieni ideologisoitunut ryhmä, joka huutaa ääni falsetissa yhä kehnommin toimivia ja tiukempia rajoja.

Aikaa myöten ymmärtävät, että huutavat omaksi vahingokseen, ja sitten tämä suuntaus on loppu.

"Kun olin nuori, oli toisenkaltainen laki ja ajattelu, ja molemmat sukupuolet pitivät sitä oikein hyvänä, paitsi sitä, että se salli avioliiton sisäisen raiskauksen."

Eivät molemmat sukupuolet ole koskaan pitäneet seksuaalista ahdistelua ja sen hiljaista hyväksymistä hyvänä asiana. Kaikki iäkkäillä naissukulaisillani on roppakaupalla omia kauhukertomuksia siitä miten karmeaa käytöstä miehiltä on tässäkin maassa vain hiljaa hyväksytty. Itsellänikin on jopa ihan lapsuusvuosilta kokemuksia miesten karmeasta käytöksestä, joka on vaadittu vain hiljaa hyväksymään ja ottamaan huomioon omassa käytöksessä.

• Anonyymi00004 kirjoitti:

"Kun olin nuori, oli toisenkaltainen laki ja ajattelu, ja molemmat sukupuolet pitivät sitä oikein hyvänä, paitsi sitä, että se salli avioliiton sisäisen raiskauksen."

Eivät molemmat sukupuolet ole koskaan pitäneet seksuaalista ahdistelua ja sen hiljaista hyväksymistä hyvänä asiana. Kaikki iäkkäillä naissukulaisillani on roppakaupalla omia kauhukertomuksia siitä miten karmeaa käytöstä miehiltä on tässäkin maassa vain hiljaa hyväksytty. Itsellänikin on jopa ihan lapsuusvuosilta kokemuksia miesten karmeasta käytöksestä, joka on vaadittu vain hiljaa hyväksymään ja ottamaan huomioon omassa käytöksessä.

Puhuin LAISTA, joka hyvin vastasi senaikuista ajattelua. Siksi molemmat sukupuolet pitivät sitä hyvänä.

Mutta ei KUMPIKAAN sukupuoli ole pitänyt hyvänä silloinkaan seksuaalista ahdistelua, eikä sen hiljaista hyväksymistä. Sehän oli jo silloin rikos.

Sekä viittaus jututtamiisi vanhempiin naisiin, että omat kammottavat kokemuksesi ja vaatimus niistä vaikenemiseen, kertoo että jouduit kasvamaan ympäristössä, jossa sinua VAADITTIIN unohtamaan sinuun kohdistuneet rikokset.

Sehän on aivan kamaloittavaa, ja kamaloittavaa on sekin, että tallaista esiintyy nykyisinkin. Sellaista ei kukaan saa puolustustaa. 🌹👀

• Anonyymi00009
        rennosti.m kirjoitti:

Puhuin LAISTA, joka hyvin vastasi senaikuista ajattelua. Siksi molemmat sukupuolet pitivät sitä hyvänä.

Mutta ei KUMPIKAAN sukupuoli ole pitänyt hyvänä silloinkaan seksuaalista ahdistelua, eikä sen hiljaista hyväksymistä. Sehän oli jo silloin rikos.

Sekä viittaus jututtamiisi vanhempiin naisiin, että omat kammottavat kokemuksesi ja vaatimus niistä vaikenemiseen, kertoo että jouduit kasvamaan ympäristössä, jossa sinua VAADITTIIN unohtamaan sinuun kohdistuneet rikokset.

Sehän on aivan kamaloittavaa, ja kamaloittavaa on sekin, että tallaista esiintyy nykyisinkin. Sellaista ei kukaan saa puolustustaa. 🌹👀

Ei, laki ei mitenkään hyvin vastannut sen aikaista ajattelua. Siitähän tuossa mitä sanoin, oli juurikin kyse. Laki salli asioita, joita pidettiin törkeinä. Se salli likipitäen kaiken mahdollisen seksuaalisen ahdistelun.

• Anonyymi00011
        rennosti.m kirjoitti:

"Sekä viittaus jututtamiisi vanhempiin naisiin, että omat kammottavat kokemuksesi ja vaatimus niistä vaikenemiseen, kertoo että jouduit kasvamaan ympäristössä, jossa sinua VAADITTIIN unohtamaan sinuun kohdistuneet rikokset."

Ei lainkaan. Sekä heidän, että minun ympäristössäni niitä ei ole koskaan hyväksytty, eikä vaadittu moista. Ne on vaadittu tai oikeammin pakotettu hyväksymään yhteiskunnan ja valtion taholta, sillä yhtään mitään muuta ei asialle voinut tehdä. Ne olivat mm. lain osalta täysin sallittuja = ei mitään laitonta.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00011 kirjoitti:

"Sekä viittaus jututtamiisi vanhempiin naisiin, että omat kammottavat kokemuksesi ja vaatimus niistä vaikenemiseen, kertoo että jouduit kasvamaan ympäristössä, jossa sinua VAADITTIIN unohtamaan sinuun kohdistuneet rikokset."

Ei lainkaan. Sekä heidän, että minun ympäristössäni niitä ei ole koskaan hyväksytty, eikä vaadittu moista. Ne on vaadittu tai oikeammin pakotettu hyväksymään yhteiskunnan ja valtion taholta, sillä yhtään mitään muuta ei asialle voinut tehdä. Ne olivat mm. lain osalta täysin sallittuja = ei mitään laitonta.

Turha yrittää puolustella kaiken aikaa vain hämärämmäksi meneviä lakeja. Sinä en yhtään ota huomioon esimerkiksi tätä, kuinka monessa maassa seksuaalirikollisille seuraa paljon kovempia rangaistuksia kuin mitä Suomessa.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-raukkamaisia-tekoja-paheksutaan-irakissa-asti-islamilaisissa-maissa-on-hyvin-tiukka-rikoslaki-raiskaaja-teloitetaan-heti-se-on-fakta/7239582

"Islamilaisissa maissa on hyvin tiukka rikoslaki: Raiskaaja teloitetaan heti, se on fakta!"

On syytä muistaa, että islamilaisissakin maissa, vaikka tasa-arvo ei ehkä pääsääntöisesti ole "samalla tasolla" Länsimaiden kanssa, toimii samat normit kuin muissakin maissa, miehen hengellä on vähemmän arvoa kuin naisen. Ja tosiaan jos raiskaaja teloitetaan heti, mitä seuraa "paljon pienemmästä".

Ja nyt joku täällä tietysti yrittää vängätä, että eihän raiskausta voi mitenkään todentaa. No eihän sitä meillä täällä Suomessakaan pysty. Se on mahdottomuus päästä yhtä tarkkaan tulokseen kuin 1+1=2.

Sama ahdistelun suhteen varsinkin, kun sanallinenkin "häirintä" voi olla myös rikollista toimintaa. Ei yksinkertaisesti ole olemassa niin tarkkaa määritelmää, joka olisi sama kuin 1+1=2, jos sanatkin ovat rikollista toimintaa, koska sanoja voidaan tulkita hyvin monella tavalla.

Tai no ok, tietysti voidaan sanoa, että nämä sanat "annatko p**lua" ovat ainakin lähes yhtä tarkkoja kuin 1+1=2. Ongelma vaan siinä, että ei todellakaan tarvitse sanoa suoraan näin: annatko p**lua ja kuitenkin nainen saattaa loukkaantua.

Tosiaan monella muullakin tavalla nainen voi pitää miehen sanomisia tai käytöstä sopimattomina, vaikka mies ei tarttuisi esimerkiksi takapuolesta.

Meillä ei siis ole yksinkertaisesti niinkään vahvaa näyttöä kuin 1+1=2, koska yhtä hyvin nainen itse on hysteerinen ja silloin ongelma ei koskaan ole miehessä vaan hysteerisessä naisessa.

Vaikka miesten sanomiset naiselle ei aina olisikaan parhaita mahdollisia, voidaan silloinkin kysyä, milloin asia on ylipäätään sen arvoista, että pitää mennä ilmoittamaan poliisille tai pahimmassa tapauksessa jännämiehelle. Tästäkin on ikävä kyllä kokemusta kuinka taitavia naiset ovat ylipuhumaan jännämiehiä käymään toisen miehen kimppuun, vaikka jännämies itse ei olisi nähnyt mitään. Tästä on tosiaan itsellä kokemusta.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00003

"Kun miehet moittivat feministejä, nämä ymmärtävät sen, kuin miehet haukkuisivat kaikkia naisia."

Ei lainkaan. Tällä palstalla feministien moittimiseen kuulluu kuitenkin aina mukaan kyseisen naiskirjoittajan nimittäminen feministiksi. Sinä, esimerkiksi teet sitä jatkuvasti.

• Anonyymi00005

Minä olen ollut monesti feministi, työtön pummi, lahkolainen, kommari, öky, riistäjä, vegaani, kettutyttö ja vaikka mitä. 😁

Ihan tavis olen. Tai noh ison onnettomuuden takia eläkkeellä, mutta muuten tavis.
        Ei toista kantsis tuomita ihan jonkun itselle tärkeän asian ja toisen mielipiteen takia mihinkään tiettyyn joukkoon.

>Simiti<

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Minä olen ollut monesti feministi, työtön pummi, lahkolainen, kommari, öky, riistäjä, vegaani, kettutyttö ja vaikka mitä. 😁

Ihan tavis olen. Tai noh ison onnettomuuden takia eläkkeellä, mutta muuten tavis.
        Ei toista kantsis tuomita ihan jonkun itselle tärkeän asian ja toisen mielipiteen takia mihinkään tiettyyn joukkoon.

>Simiti<

Kylläpäs sinä olen monipuolinen. Tuossa pitää jo kiirettä, että noita kaikkia kunnolla edustaa. 😲

• Lainaat minun kirjoittamaani virkettä, joten saatan olettaa sinun tarkoittavan juuri minua, mutta puhut myös koko palstasta, joten en ole aivan varma.

En tiedä sanoneeni feministiksi ketään, joka ei myös itse olisi käyttänyt tätä määrettä itsestään. Muuten olen kyllä puhunut feminismistä paljonkin vittaamatta mihinkään määräiseen henkilöön. Tarkoitatko todella minua?

Näin vähistä tiedoista en saa käsitystä, mitä tarkoitat. Missä kyseinen sisar kirjoittaa? Jos kirjoittaa täällä, onko hänellä jokin nikki tai muu tunnistetieto, jota olisin käyttänyt, koska kerrot minun puhuneen hänestä?

Ymmärsinkö oikein, että kerrot minun puhuneen hänestä feministinä, vaikkei hän ole?

• Anonyymi00007
        rennosti.m kirjoitti:

Lainaat minun kirjoittamaani virkettä, joten saatan olettaa sinun tarkoittavan juuri minua, mutta puhut myös koko palstasta, joten en ole aivan varma.

En tiedä sanoneeni feministiksi ketään, joka ei myös itse olisi käyttänyt tätä määrettä itsestään. Muuten olen kyllä puhunut feminismistä paljonkin vittaamatta mihinkään määräiseen henkilöön. Tarkoitatko todella minua?

Näin vähistä tiedoista en saa käsitystä, mitä tarkoitat. Missä kyseinen sisar kirjoittaa? Jos kirjoittaa täällä, onko hänellä jokin nikki tai muu tunnistetieto, jota olisin käyttänyt, koska kerrot minun puhuneen hänestä?

Ymmärsinkö oikein, että kerrot minun puhuneen hänestä feministinä, vaikkei hän ole?

Tietysti puhun sinusta, sinullehan minä vastasin.

Olet kutsunut palstalla feministeiksi montaa ei feminististä henkilöä, minä mukaan lukien. Minä en ikinä käyttäisi itsestäni moista määritelmää. Vaikka olen korjannut sinua tuossa asiassa, olet silti feministiksi nimittelyä.

• rennosti.m kirjoitti:

Lainaat minun kirjoittamaani virkettä, joten saatan olettaa sinun tarkoittavan juuri minua, mutta puhut myös koko palstasta, joten en ole aivan varma.

Anteeksi, tuli väliin muita kirjoituksia. Tämä oli tarkoitettu 00003:lle, ja vielä liisään kauas heittämisen takia hänen sanansa:

"Tällä palstalla feministien moittimiseen kuulluu kuitenkin aina mukaan kyseisen naiskirjoittajan nimittäminen feministiksi. Sinä, esimerkiksi teet sitä jatkuvasti."

Edellinen kirjoitukseni siis 00003:n kirjoituksen johdosta.

• Anonyymi00014
        rennosti.m kirjoitti:

Anteeksi, tuli väliin muita kirjoituksia. Tämä oli tarkoitettu 00003:lle, ja vielä liisään kauas heittämisen takia hänen sanansa:

"Tällä palstalla feministien moittimiseen kuulluu kuitenkin aina mukaan kyseisen naiskirjoittajan nimittäminen feministiksi. Sinä, esimerkiksi teet sitä jatkuvasti."

Edellinen kirjoitukseni siis 00003:n kirjoituksen johdosta.

Tietysti. Kyllä kai tuon nyt jokainen näki? Siihen vietiinhä sinä vastasi. Ilemisesti harrastat taas tuota tyypillistä käytöstäsi, jossa aina välillä et muka kertakaikkiaan tiedä miten palsta toimii ja esität kuin muutkaan eivät tietäisi.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Tietysti puhun sinusta, sinullehan minä vastasin.

Olet kutsunut palstalla feministeiksi montaa ei feminististä henkilöä, minä mukaan lukien. Minä en ikinä käyttäisi itsestäni moista määritelmää. Vaikka olen korjannut sinua tuossa asiassa, olet silti feministiksi nimittelyä.

Tämä ei ollut alkuperäisen vastaajan kirjoitus. Vaikka unohdin nimimerkkini en hyväksy kirjoituksia minun kirjoittamani, mikäli en ole itse kirjoittanut.

En viitannut keneen yksittäiseen ihmispoloon. En edes muurahaisiin, joilla on vain yksi kuningatar. En viitannut yhtään mihinkään.

Kerroin vain oman ajatukseni. Minusta muuten tuo sisar puhuttelu on kivaa. Turhan moni nuori incel hokee ämmää. Et kuulu joukkoon, joka puhuisi halveksuvasti naisista.

Näin puolivuosisataa lompsineena ukkelina kunnioitan sitä, kun ei lähdetä omista virheistä syyttämään kanssakulkijoita.

Kun aikoinaan törmäsin mönkijällä täysillä päin maapalloa, niin koirantaluttaja henkilö (muuta tietoa en saanut) soitti hieman säikähtyneenä hätäkeskukseen.

Nooh, hän saattoi hieman liioitella hätääntyneenä. Paikalle tuli 2 paloautoa, 2 ambulanssia ja toki poliisipartio.

Mutta jos hän ei olisi juuri silloin lähtenyt ulkoiluttamaan koiraansa, niin sinne olisin jäänyt.

Mitä tästä opimme? Emme yhtään mitään. Mutta pyrkikäämme olemaan ystäviä toisillemme.

>Simiti<

• Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Tämä ei ollut alkuperäisen vastaajan kirjoitus. Vaikka unohdin nimimerkkini en hyväksy kirjoituksia minun kirjoittamani, mikäli en ole itse kirjoittanut.

En viitannut keneen yksittäiseen ihmispoloon. En edes muurahaisiin, joilla on vain yksi kuningatar. En viitannut yhtään mihinkään.

Kerroin vain oman ajatukseni. Minusta muuten tuo sisar puhuttelu on kivaa. Turhan moni nuori incel hokee ämmää. Et kuulu joukkoon, joka puhuisi halveksuvasti naisista.

Näin puolivuosisataa lompsineena ukkelina kunnioitan sitä, kun ei lähdetä omista virheistä syyttämään kanssakulkijoita.

Kun aikoinaan törmäsin mönkijällä täysillä päin maapalloa, niin koirantaluttaja henkilö (muuta tietoa en saanut) soitti hieman säikähtyneenä hätäkeskukseen.

Nooh, hän saattoi hieman liioitella hätääntyneenä. Paikalle tuli 2 paloautoa, 2 ambulanssia ja toki poliisipartio.

Mutta jos hän ei olisi juuri silloin lähtenyt ulkoiluttamaan koiraansa, niin sinne olisin jäänyt.

Mitä tästä opimme? Emme yhtään mitään. Mutta pyrkikäämme olemaan ystäviä toisillemme.

>Simiti<

No sinullehan minä taas en vastannutkaan. 😂

• Anonyymi00008

Feministit ovat onnistuneet valehtelemaan todella monelle että he edustavat kaikkia naisia, samalla kun he edustavat myös miehiä ja kaikki muitakin sektoreita.

Koska feminismi on pakotettu keinotekoiseen "universaalin hyvän" rooliin niin tietenkin feministiä kyseenalaistava on silloin loputtoman paha ja alhainen ihminen.

• Anonyymi00010

Pötyä. Kaikki naiset ovat feministejä. Käytännössä kaikki, ehkä joku 0.1% ei ole. Kaikki muut ajavat omaa ja muiden feministien asiaa, aina.

• Anonyymi00012

Tekoäly selventää käsitteistöä:

"Feminismi ja sovinismi ovat kaksi vastakkaista aatesuuntaa tai asennetta, jotka liittyvät sukupuolten välisiin suhteisiin ja tasa-arvoon.

Feminismi

Feminismi tarkoittaa liikettä ja ajattelutapaa, joka ajaa sukupuolten välistä tasa-arvoa.

- Tavoite: Parantaa naisten ja muiden syrjittyjen ryhmien yhteiskunnallista, taloudellista ja poliittista asemaa.
      - Perusajatus: Kaikilla sukupuolilla tulee olla samat oikeudet, velvollisuudet ja mahdollisuudet yhteiskunnassa.
      - Toiminta: Se vastustaa sukupuoleen perustuvaa syrjintää, väkivaltaa ja epäoikeudenmukaisia rakenteita.

Sovinismi

Sovinismi tarkoittaa oman ryhmän korostamista ja toisten pitämistä huonompina. Arkikielessä se tarkoittaa usein miehisyyttä korostavaa sovinismia (engl. male chauvinism).

- Tavoite: Ylläpitää miesten valta-asemaa ja etuoikeuksia suhteessa naisiin.
      - Perusajatus: Ajatus siitä, että miehet ovat luonnostaan parempia, vahvempia tai viisaampia kuin naiset.
      - Toiminta: Se ilmenee usein naisten halveksuntana, vähättelynä tai vanhanaikaisten sukupuoliroolien vaatimisena.

Keskeiset erot

- Tasa-arvo: Feminismi pyrkii purkamaan eriarvoisuutta ja luomaan tasapuolisen yhteiskunnan. Sovinismi puolestaan nojaa eriarvoisuuteen ja ryhmien väliseen hierarkiaan.
      - Valtarakenteet: Feminismi kyseenalaistaa perinteiset, epätasa-arvoiset valtarakenteet. Sovinismi pyrkii puolustamaan niitä, joissa miehille annetaan etuoikeutettu asema."

En ymmärrä, kuinka saat rinnastettua nämä kaksi täysin päinvastaista käsitettä toisiinsa.

• Anonyymi00016

Mene sinä nyt jo vttuun siitä sen tekoälysi kanssa, satana.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Mene sinä nyt jo vttuun siitä sen tekoälysi kanssa, satana.

Tekoäly on kieltämättä ikävä asia teille valheita suoltaville. Nykyään on niin helppo etsiä faktaa ja pistää se teille näkyville, että sen useinmiten jaksaa ja viitsii tehdä (vaikka tietääkin, ettei se teidän valheiden suoltamistanne lopeta).

• Anonyymi00013

Sinulla on väärä määritelmä sille, mitä tarkoittaa feministi. Äärifeminismi on eri asia kuin feminismi.

Minä esimerkiksi olen feministi eli kannatan yhtäläisiä oikeuksia kaikille sukupuolesta huolimatta. Ketään ei tulisi sukupuolen takia syrjiä tai tuomita. Äärifeministi taasen liittää asiaan miesvihaa ja muita sellaisia arvoja, jotka eivät kuulu feminismiin.

Luulisi sinun tiedettä ja faktoja kannattavana tietävän oikean määritelmän feminismille.

Aletheias

• Aletheias, näytät sekoilevan 'tekoälysi' kanssa, eihän se kerro totuutta, ei se tiedä mikä on totta, vaan kertoo lyhennelmän siitä millaisia kirjoituksia se on imenyt.

Se että ilmestyit kutsumatta paikalle, saattaa viitata siihen, että olisit ehkä sama henkilö, jolle esitin listan kysymyksiä. Olipa miten oli, nyt kuitenkin kirjoitit omalla nikilläsi.

En halua keskustella epäystävällisen henkilön kanssa. Toivon sinulle hyvää ja kaunista syksyä!

• Anonyymi00020
        rennosti.m kirjoitti:

Aletheias, näytät sekoilevan 'tekoälysi' kanssa, eihän se kerro totuutta, ei se tiedä mikä on totta, vaan kertoo lyhennelmän siitä millaisia kirjoituksia se on imenyt.

Se että ilmestyit kutsumatta paikalle, saattaa viitata siihen, että olisit ehkä sama henkilö, jolle esitin listan kysymyksiä. Olipa miten oli, nyt kuitenkin kirjoitit omalla nikilläsi.

En halua keskustella epäystävällisen henkilön kanssa. Toivon sinulle hyvää ja kaunista syksyä!

Miksi oletat Aletheiaksen käyttäneen tekoälyä? Todella outo henkilöhyökkäys taas.

• Anonyymi00021

Kylläpäs sua totuus kismittää

• Anonyymi00022
        rennosti.m kirjoitti:

Aletheias, näytät sekoilevan 'tekoälysi' kanssa, eihän se kerro totuutta, ei se tiedä mikä on totta, vaan kertoo lyhennelmän siitä millaisia kirjoituksia se on imenyt.

Antaisitko luotettavan lähteen niille määritelmille feminismistä ja sovinismista, jotka ovat sinun mukaasi oikeaoppisia.

Mielellään ei pelkkää linkkiä, kiitos, vaan nimetty lähde joka löytyy internetistä itse hakemalla.

• Anonyymi00023
        rennosti.m kirjoitti:

En tiedä, mistä tekoälystä puhut. Tämä kommenttini oli ihan omin kätösin kirjoitettu ilman minkään tekoälyn apua. Kirjoitan aina omalla nikilläni eli en tiedä myöskään, mihin kysymyslistaan viittaat.

En ole mielestäni ollut sinulle epäystävällinen palstalla, vaikka olemme joistain asioista eri mieltä olleetkin, joten hyökkäyksesi minua kohtaan on vähintäänkin asiaton.

Hyvää syksyä kuitenkin sinullekin.

Aletheias

• Anonyymi00024

Olet palstan ainoa, joka haukkuu feministejä. On yksinkertaista leimata jokainen nainen, jonka kanssa et ole samaa mieltä, feministiksi.

Feminismin vihaaminen on naisvihaa.

• Ei kai ny sentäs. Jos ny veminiskeille naureskellaan ja pannaan niiku alta lipan, nii ei sentäs sulosille sisarille. Mitä järkee siinois?🌹👀

• Anonyymi00025

Olen sovinisti ja ajan osaltani myös yleistä ja yhtäläistä tasa-arvoa ja kohtuutta ihmisten välille. En ole äärisovinisti vaan maltillinen ja järkiperäinen sovinisti.

• Anonyymi00026

Yksi sovinistisista huomioista liittyy jo tähän edustaamaani -ismiin.

Vastustan kaikkea sovinismia lähtökohtaisesti negatiiviseksi leimaavaa narratiivia. Tälle narratiiville ei ole paikkaa yhdenveroisessa maailmassa. Sovinismi on sama kuin feminismi, täsmälleen sama - paitsi sillä erolla että sovinismi nimenomaan juontaa juureensa terveestä ja etevästä mieheydestä ja keskittyy ydinalueellaan miesten hyvinvointiin ja asemaan yhteiskunnassa.

Jos sana "sovinismi" kalskahataa väärältä - häpeä.

• Anonyymi00026 kirjoitti:

Yksi sovinistisista huomioista liittyy jo tähän edustaamaani -ismiin.

Vastustan kaikkea sovinismia lähtökohtaisesti negatiiviseksi leimaavaa narratiivia. Tälle narratiiville ei ole paikkaa yhdenveroisessa maailmassa. Sovinismi on sama kuin feminismi, täsmälleen sama - paitsi sillä erolla että sovinismi nimenomaan juontaa juureensa terveestä ja etevästä mieheydestä ja keskittyy ydinalueellaan miesten hyvinvointiin ja asemaan yhteiskunnassa.

Jos sana "sovinismi" kalskahataa väärältä - häpeä.

Jos sovinismi tarkoittaa tasa-arvoisuutta, mutta työnjakoa sukupuolten välillä, kuten sinun kohdallasi on, se minusta täysin hyvä ja kunniallinen mielipide.

• Anonyymi00027
        rennosti.m kirjoitti:

Jos sovinismi tarkoittaa tasa-arvoisuutta, mutta työnjakoa sukupuolten välillä, kuten sinun kohdallasi on, se minusta täysin hyvä ja kunniallinen mielipide.

Asioista on mahdotonta keskustella, mikäli ei käytä oikeaa, yleisesti hyväksyttyä ja käytettyä terminologiaa, ja sovittua määrittelyä näille.

Ei voi ylhäisessä yksinäisyydessään päättää, että ahven on pieni, höyhenten peittämä, keltavatsainen, lentävä eläin, joka sanoo *titityy*, ja sen jälkeen kutsua naapurin setää raakalaiseksi kun tämä sanoo lähtevänsä pyytämään ahvenia illalliseksi. Tai voi, mutta naapurin setä saattaa soittaa valkotakkiset paikalle.

-sivusta

• Näyttää siltä, että joku tahallaan tai sairauksissaan sotkee keskustelua tietoisesti, esittää kovia syytöksiä, ja kieltäytyy selventämästä niitä, sekä pyrkii saamaan kaikkia epäilemään toisiaan.

Vastentahtoisesti myönnän, että hän on onnistunut. Loputtomalla sitä seuranneella selvittelytarpeella hän on onnistunut tyydyttämään trollaamistarvettaan.

Samalla on pelannyt palstan omistajan pussiin, sillä mitä enemmän selvittelyä, sitä enemmän klikkauksia ja sitä enemmän mainostuloja.

Poistun tästä sekavasta keskustelusta.

• Ainakin tämä oli sotkijatrolli:

x x x x x

Anonyymi00003
        2026-09-05 13:11:39

"Kun miehet moittivat feministejä, nämä ymmärtävät sen, kuin miehet haukkuisivat kaikkia naisia."

Ei lainkaan. Tällä palstalla feministien moittimiseen kuulluu kuitenkin aina mukaan kyseisen naiskirjoittajan nimittäminen feministiksi. Sinä, esimerkiksi teet sitä jatkuvasti.

x x x x x

Ei suostunut selventämään syytöstään. Tästä trollauksesta viimeistään alkoi turha selvittely.

• rennosti.m kirjoitti:

Ainakin tämä oli sotkijatrolli:

x x x x x

Anonyymi00003
        2026-09-05 13:11:39

x x x x x

Ei suostunut selventämään syytöstään. Tästä trollauksesta viimeistään alkoi turha selvittely.

Palaan sittenkin asiaan, joka minulle on nyt kokonaisuudessaan valjennut nukutun yön jälkeen.

Jouduin saman trollin pyörittämäksi pitkin matkaa. Aluksi erehdyin luulemaan, että hän on TÄYSJÄRKINEN, koska hänen kirjoitusasunsa oli laadukas. Tosin loppua kohti heikkeni.

Vasta nyt nukutun yön jälkeen tajusin, että hän on MASENTUNUT ja HARHAINEN.

Ensin hän väitti: "Tällä palstalla feministien moittimiseen kuulluu kuitenkin aina mukaan kyseisen naiskirjoittajan nimittäminen feministiksi. Sinä, esimerkiksi teet sitä jatkuvasti."

Koska asia oli minulle aivan uusi ja outo, vastasin hänelle kysellen eri vaihtoehtoja:

"rennosti.m 2026-09-05 14:05:58
        Lainaat minun kirjoittamaani virkettä, joten saatan olettaa sinun tarkoittavan juuri minua, mutta puhut myös koko palstasta, joten en ole aivan varma."

"En tiedä sanoneeni feministiksi ketään, joka ei myös itse olisi käyttänyt tätä määrettä itsestään. Muuten olen kyllä puhunut feminismistä paljonkin vittaamatta mihinkään määräiseen henkilöön. Tarkoitatko todella minua?"

"Näin vähistä tiedoista en saa käsitystä, mitä tarkoitat. Missä kyseinen sisar kirjoittaa? Jos kirjoittaa täällä, onko hänellä jokin nikki tai muu tunnistetieto, jota olisin käyttänyt, koska kerrot minun puhuneen hänestä?"

"Ymmärsinkö oikein, että kerrot minun puhuneen hänestä feministinä, vaikkei hän ole?"

Hän vastasi, muttei vastannut kysymyksiini: "Tietysti puhun sinusta, sinullehan minä vastasin."

"Olet kutsunut palstalla feministeiksi montaa ei feminististä henkilöä, minä mukaan lukien. Minä en ikinä käyttäisi itsestäni moista määritelmää. Vaikka olen korjannut sinua tuossa asiassa, olet silti feministiksi nimittelyä."

Tässä vaiheessa aloin EPÄILLÄ häntä harhaiseksi, koska hän sanoi minun nimittäneen ei-feministiä feministiksi ja myös itseään, vaikka oli kuulemma KORJANNUT minua monta kertaa. Tällaistahan en tiennyt tapahtuneeksi.

Koska vastaukseni väliin tulleiden kirjoitusten takia pomppasi vielä pitkän matkan, pyysin anteeksi, että näin kävi, ja kerroin jatkoviestissä, että tämä oli siis 00003:lle. Hän teki siitä päätelmän että TEKEYDYN TIETÄMÄTTÖMÄKSI:

"Tietysti. Kyllä kai tuon nyt jokainen näki? Siihen vietiinhä sinä vastasi. Ilemisesti harrastat taas tuota tyypillistä käytöstäsi, jossa aina välillä et muka kertakaikkiaan tiedä miten palsta toimii ja esität kuin muutkaan eivät tietäisi."

Summa summarum. Jouduin harhaisen trollin pyörittämäksi. Lisäksi hän näyttää olevan aggressiivinen inttäjäkverulantti. Mutta vasta hyvin nukutun yön jälkeen aivo oli niin virkistynyt, että tajusin selkeästi, mistä oli kyse.

x x x x x

Sitten tuli Anonyymi00012, 2026-09-05 14:41:06, selvittelemään käsitteistöä. Aluksi pidin mahdollisena, että tämä saattaisi olla Aletheias ilman nikkiä, koska hän tupsahti palstalle samoihin aikoihin klo 14:44:50 selvittämään omaa käsitystään terminologiasta, mutta tämä kertoi aina kirjoittavansa nikillä.

Minun ei olisi pitänyt kertoa Aletheiasille, että luulin hänen kyselleen tekoälyltä. Pyydän anteeksi nöyrimmästi, sulimmasti ja matelevasti.

• Anonyymi00031
        rennosti.m kirjoitti:

Palaan sittenkin asiaan, joka minulle on nyt kokonaisuudessaan valjennut nukutun yön jälkeen.

Jouduin saman trollin pyörittämäksi pitkin matkaa. Aluksi erehdyin luulemaan, että hän on TÄYSJÄRKINEN, koska hänen kirjoitusasunsa oli laadukas. Tosin loppua kohti heikkeni.

Vasta nyt nukutun yön jälkeen tajusin, että hän on MASENTUNUT ja HARHAINEN.

Ensin hän väitti: "Tällä palstalla feministien moittimiseen kuulluu kuitenkin aina mukaan kyseisen naiskirjoittajan nimittäminen feministiksi. Sinä, esimerkiksi teet sitä jatkuvasti."

Koska asia oli minulle aivan uusi ja outo, vastasin hänelle kysellen eri vaihtoehtoja:

"rennosti.m 2026-09-05 14:05:58
        Lainaat minun kirjoittamaani virkettä, joten saatan olettaa sinun tarkoittavan juuri minua, mutta puhut myös koko palstasta, joten en ole aivan varma."

"En tiedä sanoneeni feministiksi ketään, joka ei myös itse olisi käyttänyt tätä määrettä itsestään. Muuten olen kyllä puhunut feminismistä paljonkin vittaamatta mihinkään määräiseen henkilöön. Tarkoitatko todella minua?"

"Näin vähistä tiedoista en saa käsitystä, mitä tarkoitat. Missä kyseinen sisar kirjoittaa? Jos kirjoittaa täällä, onko hänellä jokin nikki tai muu tunnistetieto, jota olisin käyttänyt, koska kerrot minun puhuneen hänestä?"

"Ymmärsinkö oikein, että kerrot minun puhuneen hänestä feministinä, vaikkei hän ole?"

Hän vastasi, muttei vastannut kysymyksiini: "Tietysti puhun sinusta, sinullehan minä vastasin."

"Olet kutsunut palstalla feministeiksi montaa ei feminististä henkilöä, minä mukaan lukien. Minä en ikinä käyttäisi itsestäni moista määritelmää. Vaikka olen korjannut sinua tuossa asiassa, olet silti feministiksi nimittelyä."

Tässä vaiheessa aloin EPÄILLÄ häntä harhaiseksi, koska hän sanoi minun nimittäneen ei-feministiä feministiksi ja myös itseään, vaikka oli kuulemma KORJANNUT minua monta kertaa. Tällaistahan en tiennyt tapahtuneeksi.

Koska vastaukseni väliin tulleiden kirjoitusten takia pomppasi vielä pitkän matkan, pyysin anteeksi, että näin kävi, ja kerroin jatkoviestissä, että tämä oli siis 00003:lle. Hän teki siitä päätelmän että TEKEYDYN TIETÄMÄTTÖMÄKSI:

"Tietysti. Kyllä kai tuon nyt jokainen näki? Siihen vietiinhä sinä vastasi. Ilemisesti harrastat taas tuota tyypillistä käytöstäsi, jossa aina välillä et muka kertakaikkiaan tiedä miten palsta toimii ja esität kuin muutkaan eivät tietäisi."

Summa summarum. Jouduin harhaisen trollin pyörittämäksi. Lisäksi hän näyttää olevan aggressiivinen inttäjäkverulantti. Mutta vasta hyvin nukutun yön jälkeen aivo oli niin virkistynyt, että tajusin selkeästi, mistä oli kyse.

x x x x x

Sitten tuli Anonyymi00012, 2026-09-05 14:41:06, selvittelemään käsitteistöä. Aluksi pidin mahdollisena, että tämä saattaisi olla Aletheias ilman nikkiä, koska hän tupsahti palstalle samoihin aikoihin klo 14:44:50 selvittämään omaa käsitystään terminologiasta, mutta tämä kertoi aina kirjoittavansa nikillä.

Minun ei olisi pitänyt kertoa Aletheiasille, että luulin hänen kyselleen tekoälyltä. Pyydän anteeksi nöyrimmästi, sulimmasti ja matelevasti.

Saat anteeksi.

Minä kirjoitan aina kommenttini itse ja jos olen käyttänyt tekoälyä, kerron sen selkeästi esim maininnalla "tekoälyn mukaan". Allekirjoitan myös kaikki kommenttini enkä huutele puskista. Tavoitteenani ei myöskään ole koskaan pahoittaa kenenkään mieltä tai muutoin loukata, vaikka olisin jonkun kanssa täysin vastakkaista mieltä. Tämä on keskustelupalsta ja mielestäni tänne mahtuu myös erilaisia mielipiteitä.

Aletheias

• Anonyymi00031 kirjoitti:

Saat anteeksi.

Minä kirjoitan aina kommenttini itse ja jos olen käyttänyt tekoälyä, kerron sen selkeästi esim maininnalla "tekoälyn mukaan". Allekirjoitan myös kaikki kommenttini enkä huutele puskista. Tavoitteenani ei myöskään ole koskaan pahoittaa kenenkään mieltä tai muutoin loukata, vaikka olisin jonkun kanssa täysin vastakkaista mieltä. Tämä on keskustelupalsta ja mielestäni tänne mahtuu myös erilaisia mielipiteitä.

Aletheias

Kiitos!

• Anonyymi00028

Kelpaavatko nämä määritelmät käytetyille, kiistellyille termeille:

Feminismi
      https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/feminismi?searchMode=all

TAIVUTUS
      yks. nom. - feminismi
      yks. gen. - feminismin
      yks. part. - feminismiä
      yks. ill. - feminismiin
      mon. nom. - feminismit
      mon. gen. - feminismien
      mon. part. - feminismejä
      mon. ill. - feminismeihin

substantiivi

Naisen yhteiskunnallisen aseman parantamiseen ja sukupuoliroolien kyseenalaistamiseen tähtäävä aate, josta on kehittynyt eril. suuntauksia; nais(asia)liike.
      Intersektionaalinen feminismi - aatteellinen viitekehys, jossa eriarvoisuutta ja yksilöiden identiteettejä tarkastellaan paitsi sukupuolen myös seksuaalisen suuntautumisen, etnisen alkuperän, yhteiskuntaluokan yms. tekijän yhteisvaikutuksena.

Sovinismi
      https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/sovinismi?searchMode=all

TAIVUTUS
      yks. nom. - sovinismi
      yks. gen. - sovinismin
      yks. part. - sovinismia
      yks. ill. - sovinismiin
      mon. nom. - sovinismit
      mon. gen. - sovinismien
      mon. part. - sovinismeja
      mon. ill. - sovinismeihin

substantiivi (taivutus: sovinismi/a, -ssa jne.)

1. miehen ylemmyydentuntoinen, syrjivä ja alistava asenne naisiin.
      2. vars. aik. kansalliskiihko, kiihko-, yltiöisänmaallisuus.

Lähde:
      Kotimaisten kielten keskus (Kotus), Kielitoimiston sanakirja,
      https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/

• Anonyymi00029

Hyvin sanottu. Olen samaa mieltä. Välttelen feministejä ja sovinisteja. En edes tunne ketään. Kultainen keskitie on paras monessa asiassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1328
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      45
      677
    3. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      639
    4. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      51
      582
    5. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      46
      569
    6. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      38
      549
    7. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      70
      541
    8. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      132
      538
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      512
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      176
      478
    Aihe