Kyse on vain valinnasta, tarjontaa riittää eri hintaluokissa.
Vastaukset 14
- Anonyymi00001UUSI
Aina voi tilata taksin, jos ei oma kulkupeli miellytä. Tai olla lähtemättä kokonaan, kääntää kylkeä joko pannulla tai sängyssä.
- Anonyymi00002UUSI
Ei ole mitään vaikutusta vuosikuluihin.
- Anonyymi00012UUSI
Siis sähkö vst polttomoottori? Juuri uutisoitiin vakuutuksista. Arvaa kumman eduksi? Sähkökin on tottakai sitten ilmaista, ei tarvi korjata, huolta, päivittää, ei mitään.
- Anonyymi00003UUSI
Öisin on sähkö halpaa, saavat herrat ladattua sähkövatkaimiaan halvalla sähköllä.
- Anonyymi00013UUSI
Eipä ole yösähkö enää halpaa. On vanhaa tietoa. Oli sitten pörssi- tai kiinteä sähkö, niin "halpa" on unta enää. Kesällä toki halvempaa, kun laskua katsoo, mutta ei ole kulutuskaan loka-huhtikuun tasolla.
- Anonyymi00004UUSI
Suomen pitäisi antaa 10000e bensa auton omistajalle vaihtorahaa. Maksaisi helposti sen takaisin ilmastossa.
- Anonyymi00009UUSI
Nykyisin Suomi antaa 2500 euroa vanhasta autosta kun vie sen romutettavaksi ja ostaa uuden vähäpäästöisen auton.
- Anonyymi00005UUSI
AI-yhteenveto
Maailmassa on arviolta noin 1,2–1,4 miljardia bensiini- ja dieselkäyttöistä henkilö- ja pakettiautoa.
Maailman ajoneuvokannasta ja polttomoottoriautojen osuudesta tiedetään seuraavaa:
• Kokonaisautokanta: Maailmassa on yhteensä noin 1,7 miljardia ajoneuvoa (mukaan lukien henkilöautot, pakettiautot ja raskaampi kalusto).
• Polttomoottoreiden osuus: Vaikka sähköautojen määrä kasvaa kovaa vauhtia, valtaosa (noin 80–85 %) maailman autokannasta käyttää edelleen pelkkää bensiiniä tai dieseliä, tai toimii osittain polttomoottorilla (hybridit).
• Tarkkaa yksittäistä globaalia miljoonalukua pelkille puhtaille bensa- ja dieselautoille ei ole virallisesti tilastoitu kerralla, koska kehittyvien maiden vanha autokanta ja tilastointitavat vaihtelevat.
Jos haluat, voin kertoa tarkemmin:
• Sähköautojen osuudesta globaalisti
• Suomen bensa- ja dieselautojen tilanteesta - Anonyymi00006UUSI
Monelle asuntolainaa maksavalle keskituloiselle uuden sähköauton hankkiminen on aivan utopistinen ajatus. Käytettyä sähköautoa ei uskalla ostaa, vaikka se olisi suht edullinen. Mitä jos tulee akun korjaus? Vanhaa bensa-autoa voi korjata loputtomasti, eikä korjaus maksa kovin paljoa.
- Anonyymi00007UUSI
Ja sähköä ei voi varastaa, kun maailma on sodassa.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ja sähköä ei voi varastaa, kun maailma on sodassa.
Sähkön valmistus on kuitenkin 100 kertaa helpompaa kuin bensiinin, joka vaatii kymmeniä eri välivaiheita poraamisesta jalostukseen.
- Anonyymi00010UUSI
Ei bensa-autojen korjaus aina ole halpaa. VAG TSI koneeseen kun vaihdetaan uudet männät ja sylinteriputket, nokkaketjut jne maksaa se helposti 6000 euroa. Toinen mokoma DSG laatikon vaihtoon.
- Anonyymi00011UUSI
Sillä rahalla, mitä sähköauto maksaa, ajan bensalla.
- Anonyymi00014UUSI
hinta kun tasataan vaihto ehdon välillä,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3451391Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan78947Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.78873Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61823Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt45702- 120693
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38682- 49648
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45547
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9536- 25525
- 32521
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33498Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84495- 80460
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447- 44435