Tuli taas tota samaa palstasontaa, että feministit ne eivät vaan aja sp.tasa-arvoa.
Noh..
Yritin aiemminkin kysyä joltakulta, vastausta saamatta - oliko nyt antifeministi, feministikriitiikko, sovinisti, ei-feministi tai jotakin muuta (jatkossa aion käyttää vain termiä antifeministi)
Entäs tämä?
Puhuvat miesnäkökulmasta ja samassa yhteydessä puhuvat tasa-arvosta. Eivätkö hekään aja sp.tasa-arvoa?
http://www.miessakit.fi/cgi-bin/iisi3.pl?cid=miessakit&mid=11&sid=20081&sessionid=easya83f519d47ec1e49af79abc5478f1def
Kyllästynyt
54
2282
Vastaukset
- Kurre_Orava
Eihän tuo miessakit ole muuta kuin feministien kaltainen 'itku kun on kauheeta' taivastelu ja ompelukerho.
Veikkaan, että varsinainen vässykkäkokoelma taustalta löytyy.- cisma
Tahdot sanoa, että ne miehet, jotka haluavat parantaa miesten asemaa (missä lie asiassa) ovat MachoManin mielestä vässyköitä? Ja ketkäs niitä "vässyköitä" tällä palstalla sitten olikaan?
- Kurre_Orava
cisma kirjoitti:
Tahdot sanoa, että ne miehet, jotka haluavat parantaa miesten asemaa (missä lie asiassa) ovat MachoManin mielestä vässyköitä? Ja ketkäs niitä "vässyköitä" tällä palstalla sitten olikaan?
Tahdon sanoa, että mies ja nainen eroavat toisistaan siinäkin, että mies ei tarvitse, eikä halua, että jokin tuollainen ompelukerho kertoo hänelle mikä on miehelle hyväksi mikä ei.
Itse törmäsin tuolla sivulla heti asiaan jota en allekirjoita. Kyseessä tämä vässyköiden jatkuva itku siitä, ettei niitä kakaroita määrätä vässykälle. Kantanihan on se, että lapset kuuluvat äidille.
Ja mitä hemmetin väliä minkä alaisuuteen joku turhanaikainen 'miestutkimus' kuuluu. Kuulostaa vielä idioottimaisemmalta kuin naistutkimus.
Pointti on siinä, että mies pitää itse huolta itsestään. Jos sortuu elontiellä niin se on voi voi. Yksi kilpailija vähemmän. - Nari_Säre
Kurre_Orava kirjoitti:
Tahdon sanoa, että mies ja nainen eroavat toisistaan siinäkin, että mies ei tarvitse, eikä halua, että jokin tuollainen ompelukerho kertoo hänelle mikä on miehelle hyväksi mikä ei.
Itse törmäsin tuolla sivulla heti asiaan jota en allekirjoita. Kyseessä tämä vässyköiden jatkuva itku siitä, ettei niitä kakaroita määrätä vässykälle. Kantanihan on se, että lapset kuuluvat äidille.
Ja mitä hemmetin väliä minkä alaisuuteen joku turhanaikainen 'miestutkimus' kuuluu. Kuulostaa vielä idioottimaisemmalta kuin naistutkimus.
Pointti on siinä, että mies pitää itse huolta itsestään. Jos sortuu elontiellä niin se on voi voi. Yksi kilpailija vähemmän....että saksalaisten puhtaussääntöjen mukaan pantu on hyvää. Prosit!
- Kurre_Orava
Nari_Säre kirjoitti:
...että saksalaisten puhtaussääntöjen mukaan pantu on hyvää. Prosit!
Tervetuloa takaisin arvon Nari.
Itse kannatan tällä hetkellä Nokian Panimon tuotteista tumaa lager-olutta, kauppanimi on Kommodori.
Huomasikko muuten, että taisit voittaa äänestyksen.. - Nari_Säre
Kurre_Orava kirjoitti:
Tervetuloa takaisin arvon Nari.
Itse kannatan tällä hetkellä Nokian Panimon tuotteista tumaa lager-olutta, kauppanimi on Kommodori.
Huomasikko muuten, että taisit voittaa äänestyksen.....äänestyksen. (noin herkkämielisimmälle sanoisin, että oloin sanomassa himskatin)?
- Kurre_Orava
Nari_Säre kirjoitti:
...äänestyksen. (noin herkkämielisimmälle sanoisin, että oloin sanomassa himskatin)?
Katoppa tonne
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000009691785
:D - Nari_Säre
Kurre_Orava kirjoitti:
Katoppa tonne
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000009691785
:D...että liki kuukauden loman jälkeenkin herätän tunteita.
Useinhan viha ja rakkaus kulkevat hieman käsi kädessä :-)
Ehkä olen jättänyt kyseisten naisihmisten sieluun ikään kuin lähtemättömän painomustekuvan. Mutta väliäkö hällä.
Lomalla muuten oli erittäin virkistävää olla ihan pois netistä. Kävin mun poikien kanssa kalassa (tyttö ei halunnut mukaan, kun sen mielestä kalat on limaisia) jne. Rouvan kanssa käytiin kahdestaan jossain ihan muualla jne.
Nyt kun tuli vähän takaisin, niin tämä keskustelupalsta vaikuttaa entistä triviaalimmalta. Ellei täällä olisi sinun hauskoja pläjäyksiäsi, niin ei täällä noin muuten ole mitään uutta auringon alla. - Nari_Säre
Kurre_Orava kirjoitti:
Katoppa tonne
:D...ei keritty parantamaan lomalla maailmaa, vaikka oli vakaa aikomus tässä kevähällä.
Joskus olisi kyllä mukava lähteä valikoidulla jengillä ottamaan pari bisseä ja "turajamaan", mikäli mukana olisi noin yleensä leppoisaa (ei kovin fanaattista jne.) jengiä. - Kurre_Orava
Nari_Säre kirjoitti:
...että liki kuukauden loman jälkeenkin herätän tunteita.
Useinhan viha ja rakkaus kulkevat hieman käsi kädessä :-)
Ehkä olen jättänyt kyseisten naisihmisten sieluun ikään kuin lähtemättömän painomustekuvan. Mutta väliäkö hällä.
Lomalla muuten oli erittäin virkistävää olla ihan pois netistä. Kävin mun poikien kanssa kalassa (tyttö ei halunnut mukaan, kun sen mielestä kalat on limaisia) jne. Rouvan kanssa käytiin kahdestaan jossain ihan muualla jne.
Nyt kun tuli vähän takaisin, niin tämä keskustelupalsta vaikuttaa entistä triviaalimmalta. Ellei täällä olisi sinun hauskoja pläjäyksiäsi, niin ei täällä noin muuten ole mitään uutta auringon alla.Jaah, minä kävin pikkureisulla tuolla keski-Suomessa Keiteleen rannoilla ja totesin, että kyllä Suomi sentäs on kaunis maa.
Muuten mennytkin kesä työn merkeissä ja tuntuu itseasiassa alkavan hiukan vilkastua tuo yrityssektori.
Muslimipojat kunnostautuivat Lontoossa kuten tiedät ja muutenkin maailma on aika lailla ennallaan.
Feministit ovat edelleen kitkeriä neitsyitä ja edelleen kaikki mahdollinen vääryys maailmassa on valkoisen heteromiehen syytä...
Tästä on hyvä jatkaa ja tosiaan tervetuloa takaisin. Ikävää ettei miitistä tullut mitään.. - Kurre_Orava
Nari_Säre kirjoitti:
...ei keritty parantamaan lomalla maailmaa, vaikka oli vakaa aikomus tässä kevähällä.
Joskus olisi kyllä mukava lähteä valikoidulla jengillä ottamaan pari bisseä ja "turajamaan", mikäli mukana olisi noin yleensä leppoisaa (ei kovin fanaattista jne.) jengiä.Olenpa minäkin hiukan fanatikoinut mutta mitäpä ei reippaan palstakulttuurin eteen vastuuntuntoisena palstalaisena tekisi. ;)
- Nari_Säre
Kurre_Orava kirjoitti:
Jaah, minä kävin pikkureisulla tuolla keski-Suomessa Keiteleen rannoilla ja totesin, että kyllä Suomi sentäs on kaunis maa.
Muuten mennytkin kesä työn merkeissä ja tuntuu itseasiassa alkavan hiukan vilkastua tuo yrityssektori.
Muslimipojat kunnostautuivat Lontoossa kuten tiedät ja muutenkin maailma on aika lailla ennallaan.
Feministit ovat edelleen kitkeriä neitsyitä ja edelleen kaikki mahdollinen vääryys maailmassa on valkoisen heteromiehen syytä...
Tästä on hyvä jatkaa ja tosiaan tervetuloa takaisin. Ikävää ettei miitistä tullut mitään.....tosin itselläni tuli kesällä nyt suomesta semmoinen havainto, että jotenkin suomen yhteiskunta on koventumaan päin. Esim. juorulehdistö räimii todella rankasti julkkiksia, ottamatta yhtään inhimillistä näkökulmaa huomioon.
Oman työnkuvani puolesta en ole keksinyt vielä yhtään perustetta, miksi suomeen kannattaisi tulla takaisin... Saa nähdä kauanko noin minua isänmaallisemmat suomalaiset jaksavat painaa niska limassa poliittisen eliitin elättämiseksi jne.
Mutta sinun yrityksesi hyvinvointi kyllä on hyvä uutinen noin mikrotasolla - siitä tulee hyvä mieli.
Minä en noista muslimeista kaikista yleistäisi - tiedän nimittäin tod. hienoja muslimiksi itsensä lukevia ihmisiä. Se on vähän sama asia, kuin esim. se, että kristillisyyden nimissä ristiretkien aikana sitten tapettiin kaikki eteentulevat saraseeneina... Eli ei tuossakaan ole mitään uutta... hävitys ja pahuus on vain tuotu vaihteeksi musliminimikkeellä auringon alle.
Feministien neitsyydestä en mene sanomaan mitään, kun siihen asiaan en ole onneksi tullut sekaantuneeksi vielä tähän ikään mennessä. - Kurre_Orava
Nari_Säre kirjoitti:
...tosin itselläni tuli kesällä nyt suomesta semmoinen havainto, että jotenkin suomen yhteiskunta on koventumaan päin. Esim. juorulehdistö räimii todella rankasti julkkiksia, ottamatta yhtään inhimillistä näkökulmaa huomioon.
Oman työnkuvani puolesta en ole keksinyt vielä yhtään perustetta, miksi suomeen kannattaisi tulla takaisin... Saa nähdä kauanko noin minua isänmaallisemmat suomalaiset jaksavat painaa niska limassa poliittisen eliitin elättämiseksi jne.
Mutta sinun yrityksesi hyvinvointi kyllä on hyvä uutinen noin mikrotasolla - siitä tulee hyvä mieli.
Minä en noista muslimeista kaikista yleistäisi - tiedän nimittäin tod. hienoja muslimiksi itsensä lukevia ihmisiä. Se on vähän sama asia, kuin esim. se, että kristillisyyden nimissä ristiretkien aikana sitten tapettiin kaikki eteentulevat saraseeneina... Eli ei tuossakaan ole mitään uutta... hävitys ja pahuus on vain tuotu vaihteeksi musliminimikkeellä auringon alle.
Feministien neitsyydestä en mene sanomaan mitään, kun siihen asiaan en ole onneksi tullut sekaantuneeksi vielä tähän ikään mennessä.http://www.kitkeratneitsyet.fi/
Ihan hilpeä orkesteri. Pitänee mennä tsekkaamaan... - Nari_Säre
Kurre_Orava kirjoitti:
http://www.kitkeratneitsyet.fi/
Ihan hilpeä orkesteri. Pitänee mennä tsekkaamaan......rouva kuuluu ryömivän kellarista... pitänee lähteä viihdyttelytehtäviin. ( se on ollut siellä tekemässä kesätöitä)
Soromnoo. - Kurre_Orava
Nari_Säre kirjoitti:
...rouva kuuluu ryömivän kellarista... pitänee lähteä viihdyttelytehtäviin. ( se on ollut siellä tekemässä kesätöitä)
Soromnoo.Olekko samperin sovinistisika laittanu rouvan kellariin kesäduuniin?
Heh, joo. Minäkin juon tuopin loppuun napsautan Fedora Core nelosen latautumaan ja menen maate. Se on öit. Kurre_Orava kirjoitti:
Katoppa tonne
:DKuulehan Kurre. Suomessa ei toimita, kuten Amerikassa, siis järjestetä äänestystä, jonka jälkeen korkein oikeus valitsee arvalla voittajan. USA:ssa presidentit voidaan valita näin. Suomessa kuitenkin, jopa -vihaisin sovinisti- äänestyksessä ei yhden ihmisen ääni voittajaa ratkaise. Tätä ilmiötä kutsutaan toimivaksi demokratiaksi.
- Kurre_Orava
Tittelityy kirjoitti:
Kuulehan Kurre. Suomessa ei toimita, kuten Amerikassa, siis järjestetä äänestystä, jonka jälkeen korkein oikeus valitsee arvalla voittajan. USA:ssa presidentit voidaan valita näin. Suomessa kuitenkin, jopa -vihaisin sovinisti- äänestyksessä ei yhden ihmisen ääni voittajaa ratkaise. Tätä ilmiötä kutsutaan toimivaksi demokratiaksi.
Sinun kommenttisi toimi vain esimerkkinä, itse asiassa arvon Nari taisi saada eniten ääni, mikäli oikein laskin.
Mutta hauskaa sunnuntaita sullekin. klo. 16.10 ykkösellä pääset taivastelemaan ja kauhistelemaan lisää ilkeitten Amerikkalaisten hommia. Kurre_Orava kirjoitti:
Sinun kommenttisi toimi vain esimerkkinä, itse asiassa arvon Nari taisi saada eniten ääni, mikäli oikein laskin.
Mutta hauskaa sunnuntaita sullekin. klo. 16.10 ykkösellä pääset taivastelemaan ja kauhistelemaan lisää ilkeitten Amerikkalaisten hommia.Jaha, taisi sitten oikea mies voittaa. En ole laskenut, mutta tämän kerran luotani sinun matemaattiseen lahjakkuuteesi, en tarkista tulosta.
Amerikkalaisten typeryys on jo sen sorttista, ettei minulla ole tarvetta lisä kauhisteluun . Mässäily on ikävä luonteenpiirre. Hiroshiman tragedia tuskin on uutinen kenellekkään.Nari_Säre kirjoitti:
...tosin itselläni tuli kesällä nyt suomesta semmoinen havainto, että jotenkin suomen yhteiskunta on koventumaan päin. Esim. juorulehdistö räimii todella rankasti julkkiksia, ottamatta yhtään inhimillistä näkökulmaa huomioon.
Feministien neitsyydestä en mene sanomaan mitään, kun siihen asiaan en ole onneksi tullut sekaantuneeksi vielä tähän ikään mennessä.yhteiskunta sitten ole koventumaan päin, kun siellä feministitkin niin vapaasti häärää?
Entä miten juorulehdistö teillä?
- Mr Miekkonen
Niinpä, toi tasa-arvo/demokratia on jokin jumalallinen totuus ja autuuden tuoja.
Ihmeellistä, ei ole väliä onko mies tai nainen, feministi tai sovinisti, sosialisti tai kapitalisti, ei taida olla yhtäkään ryhmää joka ei vannoisi tasa-arvon ja demokratian nimeen.
Kyllä aivopesu pakkokoulutuksen, siis oppivelvollisuuden nimissä on onnistunut täydellisesti, eihän koulussa muuta tehdä kuin kehutaan emokratiaa/tasa-arvoa ja sen arvostelu on tabu.- thinktank
... mikäköhän on sunnuntai-intellektuellimme tarjoama vaihtoehto demokratialle?
- cisma
..vastaatko kysymykseen. Kyse oli siis sp-tasa-arvosta (mitä sinä et kai kannatakaan?)
- Mr Miekkonen
no jos ajattelee että hallitsijan ja vallankäyttäjien tehtävä on suojella kansaa siltä itseltään, kuten on hyväksi havaittu, olisi paras vaihtoehto valistunut itsevaltias, hyvä diktaattori. mutta onhan noita, oltermannjärjestelmä on ehkä inhimillisin ja luononmukaisin systeemi, vaikka hallittu kaaos on luultavasti todennäköisin tulevaisuudessa.
Esko valtaojan maalaamaan runsauden anarkiaan en taas kallistuisi, sillä minusta ei kannattaisi lähteä juutalaisten tielle missä kulutetaan luononvarat ja lähetään lätkimään. - Mr Miekkonen
thinktank kirjoitti:
... mikäköhän on sunnuntai-intellektuellimme tarjoama vaihtoehto demokratialle?
no jos ajattelee että hallitsijan ja vallankäyttäjien tehtävä on suojella kansaa siltä itseltään, kuten on hyväksi havaittu, olisi paras vaihtoehto valistunut itsevaltias, hyvä diktaattori. mutta onhan noita, oltermannjärjestelmä on ehkä inhimillisin ja luononmukaisin systeemi, vaikka hallittu kaaos on luultavasti todennäköisin tulevaisuudessa.
Esko valtaojan maalaamaan runsauden anarkiaan en taas kallistuisi, sillä minusta ei kannattaisi lähteä juutalaisten tielle missä kulutetaan luononvarat ja lähetään lätkimään. - Mr Miekkonen
cisma kirjoitti:
..vastaatko kysymykseen. Kyse oli siis sp-tasa-arvosta (mitä sinä et kai kannatakaan?)
Olen monesti sanonut, että naisia olisi arvostettava enemmän, siis niissä elämänalueissa joissa naiset ovat taitavampia.järjetöntä arvostaa kaikkia yhtä paljon se ei ole edes mahdollista sillä ihmisillä on luontainen taipumus ja halu järjestykseen ja hierarkiaan. On parempi että ihmisen arvon määrittelee se mitä ihminen on, eikä se mitä se on kerännyt.
- thinktank
Mr Miekkonen kirjoitti:
Esko valtaojan maalaamaan runsauden anarkiaan en taas kallistuisi, sillä minusta ei kannattaisi lähteä juutalaisten tielle missä kulutetaan luononvarat ja lähetään lätkimään.Noissa yksinvaltaisissa järjestelmissä on se ongelma, että kun hallinto (kuten lopulta aina käy) muuttuu alamaisilleen enemmän haitaksi kuin hyödyksi, sitä on ihan helvetin vaikea vaihtaa, demokratiassa on sentään tämä mahdollisuus.
Oltermannjärjestelmää en tunne. Mistäköhän siitä voisi saada tietoa? - Mr Miekkonen
thinktank kirjoitti:
Noissa yksinvaltaisissa järjestelmissä on se ongelma, että kun hallinto (kuten lopulta aina käy) muuttuu alamaisilleen enemmän haitaksi kuin hyödyksi, sitä on ihan helvetin vaikea vaihtaa, demokratiassa on sentään tämä mahdollisuus.
Oltermannjärjestelmää en tunne. Mistäköhän siitä voisi saada tietoa?Oltermannjärjestelmästä on hyvin vaikea saada tietoa, koska sodan voittaja aina kirjoittaa historian.Olen ollut onnekas ja saanut perimätietoa jota ei ole kirjoitettu.
- thinktank
Mr Miekkonen kirjoitti:
Oltermannjärjestelmästä on hyvin vaikea saada tietoa, koska sodan voittaja aina kirjoittaa historian.Olen ollut onnekas ja saanut perimätietoa jota ei ole kirjoitettu.
Menee vähän mystiseksi...
Jakaisitko tätä tietämystäsi? - Mr Miekkonen
Mr Miekkonen kirjoitti:
Oltermannjärjestelmästä on hyvin vaikea saada tietoa, koska sodan voittaja aina kirjoittaa historian.Olen ollut onnekas ja saanut perimätietoa jota ei ole kirjoitettu.
Radikaalimmin oltermannjärjestelmä eroaa nykyisestä siten, että siinä missä demokratiassa pyritään lisäämään hyvinvointia, oltermann järjestelmässä pyritään hyvinvoinnin ja elämäntavan säilyttämiseen.
Nythän on käynyt niin, että hyvinvointi on lisääntynyt siinä määrin, että määrä on ylittänyt laadun.
Oltermannjärjestelmä on turvallisempi siinä mielessä, että siinä äänestetään vain ihmisiä jotka äänestäjä tuntee, ja vikavalinnat on näinollen eliminoitu.
Myös asiantuntevampi se on siinä mielessä, että niinkin tärkeään tehtävään kuin maan hallitsemiseen koulutetaan lapsesta saakka.
Ennenkaikkea siinä otetaan huomioon ihmisen periytyvät, geneetiset erityispiirteet.
Ja varsinkin naisten luulisi olevan tyytyväisiä koska oltermanjärjestelmässä naisilla on yksinvaltius talouteen ja lisääntymiseen.
Ennenkaikkea se että järjestelmä perustuu ihmisen eikä lakien kunnioitukseen on hierarkiallisesti kaunista ja harmonista.
- Nari_Säre
...on nyt kyllä sanottava, että
a) feministit eivät tunnu ajavan tasa-arvoa
b) sinänsä on sääli, mikäli tarvitaan "vastavoimaa" feministeille, jotta tasa-arvoa ajettaisiin... vähän sama ajattelumalli, että jos laitetaan neukkula ja hitlerin saksa sotimaan toisiaan vastaan niin hyvä tulisi. - Macho'
"palstasontaa, että feministit ne eivät vaan aja sp.tasa-arvoa"
Vai on totuuden puhuminen sontaa nykyään? - Mi-yes
Pthyi..
Luulisi löytyvän parempia symboleja.
Hyi vittu. Ei tuota edes huvita lukea.
Matriarkaatin, miten se meninkään, "asenteet", on jopa tunkeutuneet miessakkeihin. - jorojukka-kukka
Olen tullut siihen tulokseen, että tietyn tyyppisen miesryhmän mielestä tasa-arvoa on vain miehien asioihin keskittyvä tasa-arvo. Kaikki miesten epäkohdat (ja niitähän ihmisillä riittää sukupuoleen katsomatta) tuodaan esiin ja niputetaan tasa-arvokysymyksiksi ja samalla kielletään naisten tilastoitu epätasa-arvoasema.
Olen sitä mieltä, että tämä miesryhmä kannattaa jättää omaan arvoonsa pohtimaan ongelmiaan ja meidän feministien keskityttävä entistä tiiviimmin naisen aseman parantamiseen.- kanssasi sun
Tämä miesryhmä toimii silloin feminismin toiminta periaatteella. Sekään ei luo tasa-arvoa, eikä ole tietysti silloin yhtään feminismiä parempi.
- ovat alkaneet
kanssasi sun kirjoitti:
Tämä miesryhmä toimii silloin feminismin toiminta periaatteella. Sekään ei luo tasa-arvoa, eikä ole tietysti silloin yhtään feminismiä parempi.
riistää oikeuksia miehiltä? Oliko siitä juttua jossain lehdessä?
- cisma
Vai pitääkä tämä nyt käsittää siten, että palstalaisten mielestä myöskään miessakit Eivät sanoistaan huolimatta aja sp.tasa-arvoa?
Palailen huomenna asiaan..- visio
Miessakit ovat jäänyt aika vieraaksi, mutta se minulla käsitys on, että he ovat pikemmin feminismivastaisia, eikä sinällään mitään miesten kasvuryhmiä. Miessakit taitaa tavoitella miesten perinteistä asemaa tasa-arvon sijaan. Tosin mitään varmaa kantaa minulla ei ole, koska en tunne heidän toimintaansa tarpeeksi hyvin.
- Tunkka
ei kiinnosta mitä kyseiset tekevät.
Itse teen kaikki valinnat elämässäni ja jos perseelleen menee niin en voi kuin syyttää itseäni, vetää perseet olalle ja jatkaa elämää.
itseä ei kiinnosta jos joku mies joutuu elatusvelvolliseksi, itseppähän on lapsen hommannut.
ja sitä rataa... - Kurre_Orava
Tunkka kirjoitti:
Itse teen kaikki valinnat elämässäni ja jos perseelleen menee niin en voi kuin syyttää itseäni, vetää perseet olalle ja jatkaa elämää.
itseä ei kiinnosta jos joku mies joutuu elatusvelvolliseksi, itseppähän on lapsen hommannut.
ja sitä rataa...Miehen on vastattava omista operaatioistaan eikä vetäydyttävä jonnekin miessakkien suojaan kuin pikkupoika äitin selän taakse.
- cisma
visio kirjoitti:
Miessakit ovat jäänyt aika vieraaksi, mutta se minulla käsitys on, että he ovat pikemmin feminismivastaisia, eikä sinällään mitään miesten kasvuryhmiä. Miessakit taitaa tavoitella miesten perinteistä asemaa tasa-arvon sijaan. Tosin mitään varmaa kantaa minulla ei ole, koska en tunne heidän toimintaansa tarpeeksi hyvin.
Miessakit eivät ole mitenkään feminismivastaisia, vaikka tällä palstalla monella moinen luulo onkin.(enkä puhu nyt mistään Urho-lehden mielipidekirjoittajasta). Miessakkien puheenjohtajana toimi Pentti Arajärvi. Tukijana ainakin Suomen Kulttuurirahasto.
"Miessakit ry on kansalais- ja asiantuntijajärjestö, joka tukee miesten henkistä, psyykkistä ja sosiaalista kasvua. Järjestö täydentää miehille tarjolla olevia kriisipalveluja ja edistää väkivallatonta perhe-elämää" - cisma
Tunkka kirjoitti:
ja sitä rataa...Ei tarvitse vetää aina "perseitä olalle"
"Perinteisesti ongelmiaan kätkevä suomalainen mies löytää ryhmien kautta uutta rohkeutta ja itseluottamusta tulla hyväksytyksi ongelmineen ja epävarmuuksineen miehenä. Näin myös tuen ja hoidon hakemisen kynnys madaltuu, ja apua etsitään ennen kuin mahdollinen kriisi tai sairaus on edennyt selvästi vaikeammaksi hoitaa. Toisaalta miesryhmistä saa tukea myös arjen pienempiin kysymyksiin ja ongelmiin. Tämä ennaltaehkäisee selvittämättömien asioiden kasaantumista." - Kurre_Orava
cisma kirjoitti:
Ei tarvitse vetää aina "perseitä olalle"
"Perinteisesti ongelmiaan kätkevä suomalainen mies löytää ryhmien kautta uutta rohkeutta ja itseluottamusta tulla hyväksytyksi ongelmineen ja epävarmuuksineen miehenä. Näin myös tuen ja hoidon hakemisen kynnys madaltuu, ja apua etsitään ennen kuin mahdollinen kriisi tai sairaus on edennyt selvästi vaikeammaksi hoitaa. Toisaalta miesryhmistä saa tukea myös arjen pienempiin kysymyksiin ja ongelmiin. Tämä ennaltaehkäisee selvittämättömien asioiden kasaantumista."Akkaloilla kun yahtoo niitä 'ihmissuhde' ongelmia olla urakalla, niin sitten niitä ollaan kaikkia ropleemoita väenvängällä keksimässä miehellekin.
- visio
cisma kirjoitti:
Miessakit eivät ole mitenkään feminismivastaisia, vaikka tällä palstalla monella moinen luulo onkin.(enkä puhu nyt mistään Urho-lehden mielipidekirjoittajasta). Miessakkien puheenjohtajana toimi Pentti Arajärvi. Tukijana ainakin Suomen Kulttuurirahasto.
"Miessakit ry on kansalais- ja asiantuntijajärjestö, joka tukee miesten henkistä, psyykkistä ja sosiaalista kasvua. Järjestö täydentää miehille tarjolla olevia kriisipalveluja ja edistää väkivallatonta perhe-elämää"Tieto on minulle ihan uutta ja yllättävää. Olen kerran nähnyt jonkun miehen jossain ohjelmassa puhuvan jotan ihan päinvastaista ja korostavan miesten oikeuksia räväkkään tyylin. Taidan sekoittaa tyypin Miessakkaihin turhaan tai sitten hän oli poikkeusyksilö. Hyvä että valaisit minua. Pitänee pitää silmät ja korvat tästä lähin auki, jos kuulee jotain Miessakeista.
- cisma
visio kirjoitti:
Tieto on minulle ihan uutta ja yllättävää. Olen kerran nähnyt jonkun miehen jossain ohjelmassa puhuvan jotan ihan päinvastaista ja korostavan miesten oikeuksia räväkkään tyylin. Taidan sekoittaa tyypin Miessakkaihin turhaan tai sitten hän oli poikkeusyksilö. Hyvä että valaisit minua. Pitänee pitää silmät ja korvat tästä lähin auki, jos kuulee jotain Miessakeista.
Nämä Miessakit ovat suhteellisen uusi tuttavuus minullekin. URHO-lehdestä kyllä löytyy myös radikaalimpiakin kirjoituksia.
- Sovinisti
visio kirjoitti:
Tieto on minulle ihan uutta ja yllättävää. Olen kerran nähnyt jonkun miehen jossain ohjelmassa puhuvan jotan ihan päinvastaista ja korostavan miesten oikeuksia räväkkään tyylin. Taidan sekoittaa tyypin Miessakkaihin turhaan tai sitten hän oli poikkeusyksilö. Hyvä että valaisit minua. Pitänee pitää silmät ja korvat tästä lähin auki, jos kuulee jotain Miessakeista.
Miessakkien urhoollisesta toiminnasta kannattaa olla ylpeä, niin ennakkoluulotonta näiden aikamme sankareiden toiminta on. Hyvänä esimerkkinä järjestön aktiivin J. Tarkkosen näkemyksiin perehtymällä voi sinullekin valjeta esm ne feministisen ajattelutavan umpikujamaiset koukerot, joiden sekoittamana on viime vuosikymmeninä toteutettu maassamme ennenäkemättömän häikäilemätöntä miesvastaista ns "tasa-arvopolitiikkaa". Myös Miessakkien lyömätön linja -toiminta on oikeansuuntainen, mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja antava, ei-syyllistävä, perheväkivallan usein kieltämättä kompleksiseen ja syy- ja seuraussuhteiden selkeytymättömyyden seurauksesta vaikeasti lähestyttävään ongelmakenttään, räätälöity yksilö- ja ryhmäterapeuttinen toimintamalli :))
- herrajumala sentään
Sovinisti kirjoitti:
Miessakkien urhoollisesta toiminnasta kannattaa olla ylpeä, niin ennakkoluulotonta näiden aikamme sankareiden toiminta on. Hyvänä esimerkkinä järjestön aktiivin J. Tarkkosen näkemyksiin perehtymällä voi sinullekin valjeta esm ne feministisen ajattelutavan umpikujamaiset koukerot, joiden sekoittamana on viime vuosikymmeninä toteutettu maassamme ennenäkemättömän häikäilemätöntä miesvastaista ns "tasa-arvopolitiikkaa". Myös Miessakkien lyömätön linja -toiminta on oikeansuuntainen, mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja antava, ei-syyllistävä, perheväkivallan usein kieltämättä kompleksiseen ja syy- ja seuraussuhteiden selkeytymättömyyden seurauksesta vaikeasti lähestyttävään ongelmakenttään, räätälöity yksilö- ja ryhmäterapeuttinen toimintamalli :))
Jos lyömättöman linjan porukka uskoo parisuhdeväkivallan syy-seuraussuhteena ei ihme, että mieheni tila paheni entisestään heidän hoidossaan. Ukkoni kielsi lopuksi mielipiteen ilmaisun kokonaan koska sen seurauksena hänen on kuulemma hakattava!!! Syy hakkaamiseen oli milloin mikäkin teko. Siis hakattu on syyllinen!!!!Jessus.
Tämä ei muuten jää tähän. Aion selvittää heidän periaatteensa ja kertoa tämän esimerkkisi. - cisma
Sovinisti kirjoitti:
On joku, joka on kirjoittanut mielipiteensä Urhon sivuille, kuten myös esim Hesariin. Siihen on hänellä oikeus. Ei se silti kerro esim. Hesarin kannasta mitään, vaan se on edelleen hänen mieleipiteensä.
- mariamagda
herrajumala sentään kirjoitti:
Jos lyömättöman linjan porukka uskoo parisuhdeväkivallan syy-seuraussuhteena ei ihme, että mieheni tila paheni entisestään heidän hoidossaan. Ukkoni kielsi lopuksi mielipiteen ilmaisun kokonaan koska sen seurauksena hänen on kuulemma hakattava!!! Syy hakkaamiseen oli milloin mikäkin teko. Siis hakattu on syyllinen!!!!Jessus.
Tämä ei muuten jää tähän. Aion selvittää heidän periaatteensa ja kertoa tämän esimerkkisi.Täällähän on väitetty, että nainen joka joutuu väkivaltaisen miehensä hakkaamaksi pitäisi laittaa holhouksen alle ja päästää tämä väkivaltainen mies vaan jatkamaan tekojaan.
- cisma
Sovinisti kirjoitti:
Lyömätön linja:
http://www.lyomatonlinja.fi/vkotoiminta.htm - Antsu
Tämä ei muuten jää tähän. Aion selvittää heidän periaatteensa ja kertoa tämän esimerkkisi.Nimestäsi päätellen tämä keskustelu on saanut osanottajia todella korkealta taholta! Tekstin sisältö tosin ei aivan vastannut odotuksia, joita minulle ehti muodostua.
- Kurre_Orava
cisma kirjoitti:
Lyömätön linja:
http://www.lyomatonlinja.fi/vkotoiminta.htmMinusat tuntuu, että perheväkivaltaan yms. muihinkin ongelmiin tuonkaltaisten teekerhojen ja hyssyttelyn sijaan saattaisi auttaa paremmin parikytävuotta pakkotyötä.
- Sovinisti
Tämä ei muuten jää tähän. Aion selvittää heidän periaatteensa ja kertoa tämän esimerkkisi.Toden totta, asioista selvää ottaminen ja tosiasioiden tunnustaminen on henkisen kasvun alku ja juuri, joten suosittelen lämpimästi sinullekin tutustumista, ja miksei myös henkilökohtaista kontaktia, Miessakkien urhoolliseen henkilöstöön ja sen toimintatapoihin.
Mitä tulee omaasi parisuhdeongelmaasi, niin en, kuten sanottua asian kompleksisuudesta johtuen ota tuomitsevaa tai syyllistävää kantaa puoleen enkä toiseen, vaan kannustan erityisesti miestäsi olemaan kärsivällinen ja pitkäjänteisesti työskentelemään oman egonsa kehittämisessä, lähialueen häiriötekijöistä piittaamatta ja suuntaamaan impulsion tuottama aggressionsa esm kuntoiluun, ruumiilliseen työskentelyyn tai vastaavaan rakentavaan toimintaan :) - kiinnostaa
Antsu kirjoitti:
Nimestäsi päätellen tämä keskustelu on saanut osanottajia todella korkealta taholta! Tekstin sisältö tosin ei aivan vastannut odotuksia, joita minulle ehti muodostua.
enemmän tuo kirjoitusasu, kuin itse asia. Ei kannata hänestä provosoitua.
- suffe
tuolla sivulla siis. :)
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad921489- 541033
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että391885- 160870
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632