Aluksi todettakoon, että mielipidepankki on mielestäni ehdottomasti saitin avarakatseisin ja älykkäin kirjoittaja. En kuitenkaan ymmärrä hänen ylikriittistä suhtautumistaan keskustaa kohtaan. K.K.Korhonen on ansiokas kirjoittaja ja varmaankin rempseä, mukava ihminen. Toisia vituttaa hänen omaelämänkerralliset juttunsa, useimpia ei. Mutta se kepukauna, onko se ihan pakollista... tuossa laajuudessa ? Känä alias CITY-Kustaa... on epäonnistunut ressukka, kaikkea hyvää sille.
Yhteinen tekijä keskustavihaalille... se on... =)
Yhteinen tekijä keskustavihaajille
22
1026
Vastaukset
- se oli se =)
eli ei tää elämä niin vakavaa oo. Pärjäile.
t. tiltu - anti keris
Kepuvihaajille, ei keskustavihaajille! Vissi ero siinä, mutta siltikin ;-)
- environment
**Kepuvihaajille, ei keskustavihaajille! Vissi ero siinä, mutta siltikin ;-) >**
En koskaan sisäistänyt eroa kepun ja keskustan välillä. Jos osaat kertoa tarkoittamasi eron, olisin hyvilläni.
Asiasta seitsemänteen... Saimaalla on puhallellu mukavat tuulet ja kesä on sujunu lepposasti. Pärjäillään. - anti keris
environment kirjoitti:
**Kepuvihaajille, ei keskustavihaajille! Vissi ero siinä, mutta siltikin ;-) >**
En koskaan sisäistänyt eroa kepun ja keskustan välillä. Jos osaat kertoa tarkoittamasi eron, olisin hyvilläni.
Asiasta seitsemänteen... Saimaalla on puhallellu mukavat tuulet ja kesä on sujunu lepposasti. Pärjäillään.minulla on keskustalaisia sukulaisia, tuttavia ja ystäviä. He eroavat kaikessa käyttäytymisessään kuin yö päivästä noista kepulaisista. Kepulaiset kulkevat näennäisvihreät lasit silmillään, eivätkä usko mitään pahaa kenestäkään, jolla on oikea jäsenkirja. Vastaavia "kepulaisia" löytyy toki muistakin puolueista.
Nämä kepulaiset pilaavat koko puoluepolitiikan ja aikaansaavat vain vihaa kaikkia päättäjiä ja polittikassa olevia kohtaan. Parhain esimerkki-pari kepulaisista (toistensa vastakohtia kylläkin) ovat Oiva ja keris. - tiedoksi myös
anti keris kirjoitti:
minulla on keskustalaisia sukulaisia, tuttavia ja ystäviä. He eroavat kaikessa käyttäytymisessään kuin yö päivästä noista kepulaisista. Kepulaiset kulkevat näennäisvihreät lasit silmillään, eivätkä usko mitään pahaa kenestäkään, jolla on oikea jäsenkirja. Vastaavia "kepulaisia" löytyy toki muistakin puolueista.
Nämä kepulaiset pilaavat koko puoluepolitiikan ja aikaansaavat vain vihaa kaikkia päättäjiä ja polittikassa olevia kohtaan. Parhain esimerkki-pari kepulaisista (toistensa vastakohtia kylläkin) ovat Oiva ja keris.Minulla on paljon sosiaalidemokraattisia ystviä. He eroavat kuin yö ja päivä oikeistodemareista eli lipposlaisista. Pahimpia täällä ovat Känä ja hänen kymmenet muut nimimerkkinsä.
- Otsikossa hymiö
"Re: Pidä jo Perse-Jaska pturpasi kiinni!
Lähettäjä: KEPPULI 6.1.2003
> > > > Tuo litania ei koske hallituspolitiikkaa, vaan on pelkkää seli-seli-selittelyä punamullan ja porvareiden syrjinnän puolesta...."
> > ****
> ..kunhan muistat sanoa sen aina ja kaikille.
Pidä nyt jo pikkuhomo suusi kiinni: Jätkä on kuin pienen stallarin räkää ja huutelee aikuisten jutuissa. Häivy persehermanni!"- environment
Olet nolla.
- Otsikossa hymiö
environment kirjoitti:
Olet nolla.
...
- varovainen..
Otsikossa hymiö kirjoitti:
...
kommenteissaan! "otsakken jäläkeen hymiö" :)
- Otsikossa hymiö
varovainen.. kirjoitti:
kommenteissaan! "otsakken jäläkeen hymiö" :)
...
- siellä?
Otsikossa hymiö kirjoitti:
...
----?
Myönnän, että joskus tulee vetäistyä ehkä vähän ylikriittisesti. Provosoidun kun provosoidaan, vaikkei aina pitäisi. Sitten sanotaan asioita vähän kärjekkäämmin kuin ihan tarkoitetaan. Kärjekkyys on myös sanomisen tehokeino, asiat tulevat paremmin ymmärretyksi.
Keskustavihaaja on terminä samaan tapaan kärjekäs ja ylikorostava. En tunne itseäni Keskustavihaajaksi. Keskustakritiikkini kovin särmä on sitäpaitsi kohdistunut historiaan, siihen politiikan demoralisoivaan alennuskauteen, jolloin Kepu nautti hovipuolueen asemaa. Jäänteitä siitä on toki perinnöksi jäänyt nykyaikaankin, joka valitettavasti osaltaan edelleen ohjaa kepulaista politikointia.
Olen kuitenkin lasunut jotain myönteistäkin Kepun politiikasta. Se on jäänyt ilmeisesti huomaamatta. Olen viime aikoina aika paljon keskittynyt uusliberalismin kritisoimiseen, kun minua on mielestäni tarpeeksi jo moitittu palstan uusliberalistiksi. Tässä suhteessa olen hieman kääntänyt takkiani eli muuttanut käsitystäni Anneli Jäätteenmäen poliittisesta roolista. Jopa niin, että vähän harmittaa, kun hän sillä tavalla sitten töppäsi ja ajautui ulos kotimaan politiikasta. Olisi ollut mukava nähdä kuinka tosissaan hän olisi ollut vasemmistopainotteisessa politiikkalupauksessaan ja mihin se olisi johtanut. Luulen, että juuri tästä samasta syystä presdientti Tarja Halonen asetti hymystä päätellen suuria odotuksia Jäätteenmäen hallitukseen.
Keskustassa on muutamia muitakin poliitikkoja, joilla on kuitenkin pohdiskeltuja visioita muustakin kuin pelkästään siitä, miten saadaan turvatuksi mitenkin monta ääntä seuraavissa vaaleissa. Tällaisia ovat Olli Rehn ja Seppo Kieriäinen.
Keskustaa kannattaville toivoisi myös pyrkimystä näkökulmien laajentamiseen. Voisi puhua tajunnan laajentamisesta, mutta sillä on totuttu ymmärtämään vähän toisenlaista laajentumista. Kepulainen näkökulma on niin kovin aluepoliittispainotteinen. Riidellään vain koko ajan siitä, että kaikki hyvä valuu Helsingin herroille ja siitä, että Kepu vetää maakuntiin taas niin paljon kuin sielu sietää. Pitäisi päästä ennemmin yksituumaisuuteen siitä, mikä on koko maan kannalta parasta ja millä keinoin siihen päästään.
Luulen kepulainen rivijäsen tarkoittaa aluepolitiikasta puhuessaan todellisuudessa tiettyä elämäntapavalintaa, johon voi liittyä ajaton seilaaminen Saimaalla muun ohessa. Valitettavasti Kepun politiikassa juuri elämäntapavalinnat ja niihin liittyvät arvot korostuvat kovin vähän. Tässä voisi olla Kepulle voimavara ja keino erottautua muista puolueista. Käytännön politiikassa Kepu kuitenkin tarrautuu rahaan ja sen jakoon yhtä suurella ja vielä suuremmallakin antaumuksella kuin muut.- akka..
----.
- Ekitalo
Puheenvuoroon niin johan olis asiallista keskustelua johon pitäisi kyllä pyrkiä.
Jos vielä pitäisit muistakin puolueista samanlaisen puheenvuoron kun näyt pystyvän vähän muuttumaankin ja olemaan heidän asemassa.
Tuo Jäätteenmäkeä koskeva juttu kyllä oli todella totta ja samanlainen kuin minullakin.
Tsemppiä vaan sinulle. - environment
Mainoksen sanoin... Elämä ON !
Itse asiassa Känän kirjoitukset ärsyttivät. Keihään kärki ei ollut tarkoitus suunnata sinuun eikä Korhoseen, päinvastoin. Kaavailemani juttu jäi kuitenkin kirjoittamatta syystä että tuli vieraita. Tarkoitukseni oli puuttua palstalla vellovaan tyhjänpäiväiseen populismiin.
- Kaljami
Miksi kukaan ei ole maininnut Wiljamia kepuvihaajien joukossa? Kuinka hänet voisi unohtaa? Ette kai tarkoita, että hän on mielipiteineen täysi nolla?
Wiljamihan on erittäin ansioitunut, asioita viileän kriittisesti eri puolilta tarkasteleva kirjoittaja. Oppinutkin hän on, viittä vaille peruskoulun käynyt nuori mies. Ei koskaan sorru sopimattomaan kielenkäyttöön tai toisten herjaamiseen. Wiljamin jokainen sana harkittu ja jokainen kirjoitus täynnä asiaa.- jos et satu
Tietämään!
- Erkinjuntti
Eri palstoilla kun on omat aiheet, ihmiset juttelevat aiheesta. Miksi ei täällä ?
- JormaKKorhonen
Tuntuu mukavalta, että joku keskustalainen? ajattelee ja näkee ja vieläpä sanookin asioista noin positiivisyyteen pyrkien.
Yhdyn mielipiteeseesi mielipidepankista, ja hän on omalta kohdaltaan todennut asenteistaan ja pyrkimyksistään sellaista, joka yhtä hyvin sopisi minunkin tarkoituksiini täällä. Usein olen kovin kärkevä, mutta enimmäkseen se on vain tehokeino, joka joskus toimii, joskus ei.
Samoin on huumorin laita, jota kyllä pyrin viljelemään, mutta kaikki eivät sitä huumoriksi huomaa; eihän kaikkien huumorintaju ole samanlainen, ja eräillä sitä ei ole ollenkaan. Tai eräille politiikka on ihan liian vakava asia, jotta siihen voisi sotkea huumoria!
Itsestäni kirjoittelu kertonee eniten avoimesta luonteestani ja kyllä kai siitäkin, että mielestäni minulla on itsestänikin jotain sellaista kerrottavaa, josta joku toinenkin voisi jotain saada. Ei ainakaan ole mitään häpeiltävää ja peiteltävää. Joskus kyllä noilla "omaelämäkerrallisilla" jutuillani on kyllä muukin tarkoitus. Ja yleensä se toimii hyvin, eli keskustelua syntyy!
Minulle on ihan käsittämätön sellainen ajatus, että olisi olemassa jokin erityinen kepukauna. Minusta ei ole mitään kaunaisuutta siinä, jos pitää jonkin puolueen tiettyjä tekoja väärinä tai tekemättä jättämisiä virheinä. Sellaisesta näyttöjä on kaikilla puolueilla, mutta keskustalla mielestäni erityisen paljon, ja nimenomaan niitä pitää tuoda esille täällä keskustan saitilla.
Kuten tietysti myös keskustan hyviäkin näyttöjä, mutta niistä vain taitaa olla puutetta, kun kepulaiset keskittyvät enemmän muiden puolueiden ja ei-kepulaisten kirjoittajen haukkumiseen kuin oman puolueensa hyvien tekojen esittelyyn. Minusta jokin Jäätteenmäen kepulikonsteilla saama niukka vaalivoitto ei riitä hyväksi teoksi, jos se ei tuottanut mitään lisäarvoa.
Emeritukselle on tullut lause "kepukauna on kamala tauti" samanlaiseksi hokemaksi kuin "muuten, olen sitä mieltä, että Karthago on hävitettävä" sille roomalaiselle valtiomiehelle, joka päätti jokaisen puheensa noihin sanoihin.
Mielipidepankki näkyy todenneen, että on hän puhunut keskustasta myönteisiäkin. Niin on tehnyt, sellaisissakin asioissa, joissa minä olen ollut eri mieltä hänen kanssansa. Olen minäkin puhunut. Ja puhun taas: hallituksen saitille laitoin juuri äsken pitkän kirjoitukseni, johon on linkki myös täällä. Siinä puhutaan keskustasta ja sen johtamasta hallituksesta myönteistä, jos hieman kriittistäkin.
Niin aion tehdä jatkossakin, aina näkemykseni ja tarpeen mukaisesti. Ja tarpeelliseksi katsoessani myös hieman kärjistää, provosoidakin. Ja puhua myös itsestäni, jolla - kuten edellä yritin vihjata - on usein myös jokin muu tarkoitus kuin vain omahyväisyyteni, johon oikeasti ei suurta aihetta ole.- ja todella
Jäätteenmäen vaalivoitto tuli valehtelevan Lipposen ansiosta.(elintarvikevirasto ja Irak-koaliittio)
Keskustan vaalivoitto pelasti Suomen monesta pahasta. Jos Suomi olisi joutunut Lipposen haluamalla tavalla Irak-operaatioon mukaan, terroriteot ym. olisivat olleet täysin mahdollisia myös meillä kuten Esapanjassa ja Britanniassa. - JormaKKorhonen
ja todella kirjoitti:
Jäätteenmäen vaalivoitto tuli valehtelevan Lipposen ansiosta.(elintarvikevirasto ja Irak-koaliittio)
Keskustan vaalivoitto pelasti Suomen monesta pahasta. Jos Suomi olisi joutunut Lipposen haluamalla tavalla Irak-operaatioon mukaan, terroriteot ym. olisivat olleet täysin mahdollisia myös meillä kuten Esapanjassa ja Britanniassa....usko tuohon itsekään? Jos uskot, niin asiasi ovat niin huonosti, että minun on turha puhua sinulle mitään, ammattiauttajan apua tarvitset.
- älä lyö, ääliö! Ööliä läikkyy
opettele kirjoittamaan senkin sana ääliö
lisää kaljaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961565- 541053
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että403971- 164913
- 57772
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51688
- 57651
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 76642