Kastekeskustelut päättyy

hansutuulia

omalta osaltanintähän. Lähden lomalle joten minua ei täällä näy.

Lopuksi tähän haluan sanoa kaikille,

Johannseksen evankeliumin sanoin 3 luku
3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu mutta joka ei usko, se joutuu kadotukseen.
Herra teitä siunatkoon.
Uskokaa Herraan Jeesukseen niin te pelastutte, antakaa kastaa itsenne Herran Jeesuksen nimeen.
Amen.

21

583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hansutuulia
      • moponen_

"Kirkkohistoria - Hjalmar Holmquist, suomentanut A.E.Jokipii, sivu 106.) "

Kyseinen lainaus on pätkä kirjasta.

Oletko lukenut sen kokonaan? Siellä sanotaan selvästi että lapsikaste oli apostolinen käytäntö.
        Sinänsä posiviivista että pidät kirjan tekstiä historiallisesti luotettavana.

• hansutuulia
        moponen_ kirjoitti:

"Kirkkohistoria - Hjalmar Holmquist, suomentanut A.E.Jokipii, sivu 106.) "

Kyseinen lainaus on pätkä kirjasta.

Oletko lukenut sen kokonaan? Siellä sanotaan selvästi että lapsikaste oli apostolinen käytäntö.
        Sinänsä posiviivista että pidät kirjan tekstiä historiallisesti luotettavana.

tuota linkkiä ihan kokonaan, siellä puhuttiin alussa uskovien kasteesta, jonka Lutheri joutui alistettaessa muuttamaan lapsikasteeksi.

• mopo.nen
        hansutuulia kirjoitti:

tuota linkkiä ihan kokonaan, siellä puhuttiin alussa uskovien kasteesta, jonka Lutheri joutui alistettaessa muuttamaan lapsikasteeksi.

Linkissä mainitsemasi kirja kirjoittaa että lapsikaste on apolostolinen perinne. Miksi siis muuttaa apostolista perinnettä ja opetusta.

• joh.3:5

Jeesus tarkentaa jakeessa viisi. Pitää syntyä uudesti vedestä ja Hengestä. Kastettahan se tarkoittaa. Keskustelun konteksti liittyy edellisen kappaleen kasteasiaan, jossa Jeesus kastettiin ja Pyhä Henki tuli Jeesuksen päälle kasteessa.
      Joh.3
      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha (lapsi); ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

• hansutuulia

5 luku 24-

Totisesti totisesti,minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskooo Häneen joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

6 luku Johanneksen ek. 36
        Mutta minä olen sanonut tielle, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        37, Kaikki minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni, ja sitä joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        38 sillä minä olen tullut tiavaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herrätän heidät viimeisenä päivänä.

40. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo hänee, on iankaikkinen elämä ja minä herätän hänet viiemisenä päivänä.

47. Totisesti, totisesti minä sanon teille, joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        Minä olen elämän leipä. jne.
        Ilman Jeesusta tässä näemme että kasteet ovat turhia jollei ole uskoa Häneen.

• lueta
        hansutuulia kirjoitti:

5 luku 24-

Totisesti totisesti,minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskooo Häneen joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

6 luku Johanneksen ek. 36
        Mutta minä olen sanonut tielle, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        37, Kaikki minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni, ja sitä joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        38 sillä minä olen tullut tiavaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herrätän heidät viimeisenä päivänä.

40. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo hänee, on iankaikkinen elämä ja minä herätän hänet viiemisenä päivänä.

47. Totisesti, totisesti minä sanon teille, joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        Minä olen elämän leipä. jne.
        Ilman Jeesusta tässä näemme että kasteet ovat turhia jollei ole uskoa Häneen.

Kohta sieltä toinen täältä julistaen se koko totuudeksi. Sormella näytetään aikuisen kastetapahtumaa ja sitten hansatuulia sanoo "hienoa ei kastettu lapsia"
        Raamattu on kokonaisuus.

Pelastuskohtiakin löytyy Raamatusta monia, jos etsii

usko
        usko ja kaste yhdessä
        kaste
        teot
        lasten synnyttämisen kautta
        jne.
        17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

riivaajatkin uskovat, mutta niiltä puuttuu kaste Kristuksen kuolemaan, tuskin pelastuvat vaikka uskovat?

Jaak. 2:19

Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

• hansutuulia
        lueta kirjoitti:

Kohta sieltä toinen täältä julistaen se koko totuudeksi. Sormella näytetään aikuisen kastetapahtumaa ja sitten hansatuulia sanoo "hienoa ei kastettu lapsia"
        Raamattu on kokonaisuus.

Pelastuskohtiakin löytyy Raamatusta monia, jos etsii

usko
        usko ja kaste yhdessä
        kaste
        teot
        lasten synnyttämisen kautta
        jne.
        17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

riivaajatkin uskovat, mutta niiltä puuttuu kaste Kristuksen kuolemaan, tuskin pelastuvat vaikka uskovat?

Jaak. 2:19

Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

riivaajahenki ei usko Jeesukseen vaikka tunnustaa Jeesuksen, se on henki joka ei ole Jumalasta.

• Mat.7
        hansutuulia kirjoitti:

riivaajahenki ei usko Jeesukseen vaikka tunnustaa Jeesuksen, se on henki joka ei ole Jumalasta.

Lahkot toimivat Jeesuksen nimessä tekevät ihmeitä tunnustekoja, ajavat ulos riivaajia ja ennustavat Jeesuksen nimessä, mutta Jeesus ei ole mukana siinä toiminnassa.(Mt.7:22-23)

toki riivatkin Jeesuksen tuntevat ja tietävät jopa messiaaksi, mutta eivät koskaan tunnusta, että Kristuksen henki inkarnoituu lapseen kasteessa.

Luuk. 4:41

Myös lähtivät riivaajat ulos monesta, huutaen ja sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika!" Mutta hän nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua, koska ne tiesivät hänen olevan Kristuksen.

• hansutuulia
        Mat.7 kirjoitti:

Lahkot toimivat Jeesuksen nimessä tekevät ihmeitä tunnustekoja, ajavat ulos riivaajia ja ennustavat Jeesuksen nimessä, mutta Jeesus ei ole mukana siinä toiminnassa.(Mt.7:22-23)

toki riivatkin Jeesuksen tuntevat ja tietävät jopa messiaaksi, mutta eivät koskaan tunnusta, että Kristuksen henki inkarnoituu lapseen kasteessa.

Luuk. 4:41

Myös lähtivät riivaajat ulos monesta, huutaen ja sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika!" Mutta hän nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua, koska ne tiesivät hänen olevan Kristuksen.

sekö että uskoo että Jeesus Kristus on Jumalan poika ja uskoo ristin sovitukseen?
        Nasaretin lahkoon kyllä todella kuulun ja se on hyvä lahko.
        Jeesuksen nimessä tehdyt tunnusteot eivät ole saatanasta. Olet pahasti nyt eksyksissä. Tunnustekoja voi tehdä, muttei ilman Jeesusta.
        Luehan Raamatusta siellä oli monelaista ihmeiden tekijään ja taikuria, heissä ei ollut Jumalan Henkeä, mutta tekivät kyllä kaikenlaista silmänkääntöpemppua.
        Tuomitset sellaiset ihmiset jotka Hänen nimessään rukoilevat ja parantavat. Kehotan olemaan varuillasi keitä syytät, sillä Jumala katsoo sydämeen eikä siihen mitä päälle näyttää.

• Matt.7
        hansutuulia kirjoitti:

sekö että uskoo että Jeesus Kristus on Jumalan poika ja uskoo ristin sovitukseen?
        Nasaretin lahkoon kyllä todella kuulun ja se on hyvä lahko.
        Jeesuksen nimessä tehdyt tunnusteot eivät ole saatanasta. Olet pahasti nyt eksyksissä. Tunnustekoja voi tehdä, muttei ilman Jeesusta.
        Luehan Raamatusta siellä oli monelaista ihmeiden tekijään ja taikuria, heissä ei ollut Jumalan Henkeä, mutta tekivät kyllä kaikenlaista silmänkääntöpemppua.
        Tuomitset sellaiset ihmiset jotka Hänen nimessään rukoilevat ja parantavat. Kehotan olemaan varuillasi keitä syytät, sillä Jumala katsoo sydämeen eikä siihen mitä päälle näyttää.

Raamattu kannattaa uskoa kokonaan. Lahkot tekevät oikeita ihmeitä ilman Jeesusta, koska heillä on käytössä muita pimeyden voimia. Faaraon hovissakin noidat ja kaldealaiset tekivät samat ihmeet kuin Aaron ja Mooses.
        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
        Ihmeitä tekeviä lahkoja tulee välttää kuin ruttoa.

• hansutuulia
        Matt.7 kirjoitti:

Raamattu kannattaa uskoa kokonaan. Lahkot tekevät oikeita ihmeitä ilman Jeesusta, koska heillä on käytössä muita pimeyden voimia. Faaraon hovissakin noidat ja kaldealaiset tekivät samat ihmeet kuin Aaron ja Mooses.
        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
        Ihmeitä tekeviä lahkoja tulee välttää kuin ruttoa.

tuo kertoo mistä lähteestä ovat puheesi, arvostelun henki on sinussa aika tiukassa.
        Arvostelet silloin Pyhää Henkeä joten sinuna pitäisin vähän pienenpää ääntä joka kuvastaa jokaista 'lahkolaista' kohtaan. Onko tuomiosi oikea? Jumala tuomitsee ystävääiseni, etkä sinä.
        Hedelmistään puu tunnetaan, mitkä ovat sinun hedelmiäsi, ovatko ne niitä hedelmiä joissa on piikkejä jotka satuttaa Jumalan omia?
        Kirjoituksistasi kuultaa, ettet ole kokenut Jumalan armoa sen oikeassa mitassa.
        Joka on Hänen omansa, ei voi olla riivaajan henkeä.

Maailmassa on paljon vääriä porfeettoja, mutta jos sinä näet että kaikki helluntalaiset ovat niitä, voin sanoa suoralta kädeltä sinulle nämä sanat. Tee parannus. Sillä tuollainen kylvö ei tule usovan suusta ja hyökkäät täällä kovin ahkerasti kirjoituksiani kohtaan.
        Olenko kylvänyt sellaista joka on Sanan vastaista.
        Olenko kirjoittanut tänne, etteivät Jeesukseen uskovat peri taivasten valtakunnan.?

Mielestäni olen kirjoittanut että Jeesus Kristus on ovi iankaikkisuuteen.

Jeesus on tie totuus ja elämä. Siitä lähtee sinunkin tiesi. Laupeus ja rakkaus olkoon sinunkin lähde toista Jumalan omaa kohtaa.
        Jumala näkee sinunkin sydämeesi. Rakkaus veljeäsi ja sisartasi kohtaan, on Jumalan mielen mukainen asia.

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kieltä.
        mutta jos minulta puuttuisi rakkaus...
        Siinä on hyvä alku kaikkeen.

• ymmärräthä?

tässä yhteydessä! Sana-usko-kaste. Kuultu sana synnyttää uskon, ja ei muuta kun uskovien upotuskaste.Saavat sitten luvatun Pyhän Hengen.

• ymmärräthä? kirjoitti:

tässä yhteydessä! Sana-usko-kaste. Kuultu sana synnyttää uskon, ja ei muuta kun uskovien upotuskaste.Saavat sitten luvatun Pyhän Hengen.

Ymmärräthän toteaa: "Vesi=Jumalan Sana"
        Mistäs näin päättelet.

Miten ymmärrät Ef. 5:26:
        "... että hän (=Jeesus) sen (seurakunnan) pyhittäisi, vedellä pesten, sanan kautta"?

Helluntalainen JUHANI KUOSMANEN toteaa osittain oikeinkin:
        ”Kun kolmiyhteisen Jumalan nimi mainitaan kasteen yhteydessä, Jumala tekee sen kautta selväksi, että kastettava on Hänen omaisuuttaan.
        Tämä tunnustus sisältyy jo kasteen asetussanoihin. Jeesuksen lausumat kasteen asetussanat ovat enemmän kuin ihmissanoja, ja ne tekevät kasteesta enemmän kuin pelkän ihmisteon” (KUOSMANEN).

Siis Kuosmasenkin mukaan kasteen asetussanat "Ovat enemmän kuin ihmissanoja" ja "ne tekevät kasteesta enemmän kuin pelkän ihmisteon."

Kysyisinkin vielä (Olenkin jo aikaisemmin kysynyt samaa, mutta vastausta ei ole tullut):
        Mikä on se kasteessa tapahtuva teko, joka on "enemmän kuin pelkkä ihmisteko"?

• kastettu

Kiitos sinulle hansutuulia selkeistä kastetta koskevista kirjoituksista.
      Vietä mukava loma ja toivottavasti jatkat kirjoittelemista lomasi jälkeen.
      Siunaten eräs uskoontullut, sen jälkeen kastettu

• hansutuulia

Jeesus väkevästi sinua siunatkoon. Jumalan Sana ei koskaan tyhjänä palaja, Herra sinua runsaasti käyttäköön ja täyttäköön Pyhällä Hengellään. Amen. :)

• Mona-Henrika

sinulle !

• hansutuulia

Lähemme Kuusamoon vähän rentoutumaan, odotan jo innolla, lähemme lauantaina aamulla ajelemaan.
        Siunausta sinulle ja pitäkää lippua korkealla, Jeesuksemme kunniaksi!

• hansutuulia

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2277
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      70
      1156
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      115
      1046
    4. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      49
      1025
    5. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      72
      999
    6. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      957
    7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      14
      927
    8. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      910
    9. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      898
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      51
      872
    Aihe