Kun minä olen käynyt paljon luterilaisten seuroissa
ja siellä on ollut tunnettujakin saarnamiehiä joskus
myös kutsuttuna vapaakirkollisia saarnamiehiä.
He ovat siunannet minua ja joskus on joku saanut profetiankin minulle,eikä kukaan ole koskaan sanonut
että olen hurmahenkinen vaikka olenkin hellari.
Vaikka täällä väitetään että vain luterilaisilla on oikea oppi ja kaste ja henkienerottamisenlahja,
ei kukaan ole sanonut että ajetaanpa tuo hurmahenki pois sinusta.
Mistähän se johtuu
10
245
Vastaukset
- mitä se on
sehän on yhdessä eksymistä
Sananl. 14:12
Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.- lahkohenkinen
se eksytää eriseuraisuuden suohon.
Kristuksen ruumis on joistakin asioista erimieltä
mutta yhtä Kristuksessa. - aivan.
lahkohenkinen kirjoitti:
se eksytää eriseuraisuuden suohon.
Kristuksen ruumis on joistakin asioista erimieltä
mutta yhtä Kristuksessa.mutta lahkot on lahkoja. lahkot ei peri Jumalan valtakuntaa. lahkoilla on uudestikasteet. Gal.5:20:21
- TaistoRa.
"Ekumenia" tulee kreikan sanasta "oikumene", joka tarkoittaa "maailmaa/maanpiiriä"!.
Kirkkokuntien kesken se merkitsee maailmanlaajuista kirkkokuntien yhtenäistymistä, eli "YHTEYTTÄ"!
Jeesus ei puhunut koskaan puheissaan mistään maaailmallisesta "ekumeniasta", vaan Jumalan Hengestä syntyneiden uskovien välisestä - "ykseydestä"! SIIS; HUOM! Uskovien välisestä "YKSEYDESTÄ. Ei siis mistään kirkkojen ja uskontojen välisestä yhteydestä!
Jeesus sanoi->
>>Joh 17:20 "Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21. että he kaikki olisivat "yhtä" =(eis), niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
>>Matt 24:14 "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa "maailmassa" = (oikumene), todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.>Luuk 4:5 "Ja perkele vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa kaikki "maailman" =(oikumene) valtakunnat.
Oikumene tarkoittaa siis universaalia maailmaa ei siis "yksilö uskovia"!
>>Apt 11:28 "Ja eräs heistä, nimeltä Agabus, nousi ja antoi Hengen vaikutuksesta tiedoksi, että oli tuleva suuri nälkä kaikkeen "maailmaan" =(oikumene); ja se tulikin Klaudiuksen aikana.>Apt 19:27 "Ja nyt uhkaa se vaara, että ei ainoastaan tämä meidän elinkeinomme joudu halveksituksi, vaan myöskin, että suuren Artemis jumalattaren temppeliä ei pidetä minäkään ja että hän menettää mahtavuutensa, hän, jota koko Aasia ja koko "maanpiiri" =(oikumene) palvelee"!>Ilm 12:9 "Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko "maanpiirin" =(oikumene) villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa"! - lahkolaisuutta ja
aivan. kirjoitti:
mutta lahkot on lahkoja. lahkot ei peri Jumalan valtakuntaa. lahkoilla on uudestikasteet. Gal.5:20:21
lihan tekoja, hengellistä ylpeyttä.
- uskontojen ja kirkkojen
TaistoRa. kirjoitti:
"Ekumenia" tulee kreikan sanasta "oikumene", joka tarkoittaa "maailmaa/maanpiiriä"!.
Kirkkokuntien kesken se merkitsee maailmanlaajuista kirkkokuntien yhtenäistymistä, eli "YHTEYTTÄ"!
Jeesus ei puhunut koskaan puheissaan mistään maaailmallisesta "ekumeniasta", vaan Jumalan Hengestä syntyneiden uskovien välisestä - "ykseydestä"! SIIS; HUOM! Uskovien välisestä "YKSEYDESTÄ. Ei siis mistään kirkkojen ja uskontojen välisestä yhteydestä!
Jeesus sanoi->
>>Joh 17:20 "Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21. että he kaikki olisivat "yhtä" =(eis), niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
>>Matt 24:14 "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa "maailmassa" = (oikumene), todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.>Luuk 4:5 "Ja perkele vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa kaikki "maailman" =(oikumene) valtakunnat.
>>Apt 11:28 "Ja eräs heistä, nimeltä Agabus, nousi ja antoi Hengen vaikutuksesta tiedoksi, että oli tuleva suuri nälkä kaikkeen "maailmaan" =(oikumene); ja se tulikin Klaudiuksen aikana.>Apt 19:27 "Ja nyt uhkaa se vaara, että ei ainoastaan tämä meidän elinkeinomme joudu halveksituksi, vaan myöskin, että suuren Artemis jumalattaren temppeliä ei pidetä minäkään ja että hän menettää mahtavuutensa, hän, jota koko Aasia ja koko "maanpiiri" =(oikumene) palvelee"!>Ilm 12:9 "Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko "maanpiirin" =(oikumene) villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa"!ekumeniaa mitä maailman uskonnolliset johtajat ajavat.
Vaan uudestisyntyneiden kristittyjen yhteyttä joita
sama henki yhdistää. - on sama henki
TaistoRa. kirjoitti:
Jeesus sanoi->
>>Apt 11:28 "Ja eräs heistä, nimeltä Agabus, nousi ja antoi Hengen vaikutuksesta tiedoksi, että oli tuleva suuri nälkä kaikkeen "maailmaan" =(oikumene); ja se tulikin Klaudiuksen aikana.>Apt 19:27 "Ja nyt uhkaa se vaara, että ei ainoastaan tämä meidän elinkeinomme joudu halveksituksi, vaan myöskin, että suuren Artemis jumalattaren temppeliä ei pidetä minäkään ja että hän menettää mahtavuutensa, hän, jota koko Aasia ja koko "maanpiiri" =(oikumene) palvelee"!>Ilm 12:9 "Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko "maanpiirin" =(oikumene) villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa"!kuuluivatpa mihin kristilliseen seurakuntaan tahansa, ja pystyvät rukoilemaan toistensa kanssa
ja palvelemaan toisiaan niin onko tämä sitä ykseyttä. Eivät seurakunnat varmaan ikinä yhdisty
mutta yksilö uskovilla on yhteinen Jumala ja rakkaus.
- RitariOlevainen
että juuri luterilaislla ei ole näitä>>>>>Vaikka täällä väitetään että vain luterilaisilla on oikea oppi ja kaste ja henkienerottamisenlahja,>>
- luterilaisia
uudestisyntyneitä uskovia vastaan tulen heidän kanssa toimeen ihan hyvin olemme joskus samoissa seuroissakin. Mutta täällä on joskus kummallista porukaa.
oo mitään todellisa luterilaisía, vaan nimiluterilaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt631187- 1071183
Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146866Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64863- 68767
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel108677Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto99646- 56636
- 78581
- 39548