mikä naisessa ärsyttää miestä

rusalka

aivot vai aivottomuus?

24

1508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisit

kysynyt minä naisessa ärsyttää feministiä/toista naista! Miksi aina miestä pitäisi ärsyttää?

Ihme ettei kukaan ole tuollaista kysymystä vielä esittänyt.

• rusalka

mikä naista eniten ärsyttää toisessa naisessa tai feministissä... tai toisin päin.

Siittä nyt ollaan saatu kaikki kuulla mikä miehiä ärsyttää feministissä, ettei taida tartee kysyä ollenkaan... tuutin täydeltä tulee ilman kysymistäkin.

• kyselijä

Muna vai munattomuus?

• rusalka

Eipäs olekaan. Voisin vastata tähän niin kuin Hertha: sekä-että

Kyllä kuitenkin miehessä minua eniten ärsyttää munattomuus... ei saa mitään aikaiseksi.

Jos miehessä on munaa, sitten ärsyttää jollei mies sitten ota toista riittävästi huomioon.

Mietin pitkään selitystä. Eikös tämä päde aikas monenlaiseen tilanteeseen?

• Hertha

silloin, kun nainen ajattelee miehen odotusten ja tarpeiden vastaisesti.

• jorojukka-kukka

Ehdottomasti aivot.

• Nuori mies

Juuri päinvastoin.

Kävipä entinen naisystäväni käymässä ja tuli kyllä hyvin mieleen, miksi on entinen. Fiksuus ja aivot numero 1, ulkonäkö numero 2.

• Hertha
        Nuori mies kirjoitti:

Juuri päinvastoin.

Kävipä entinen naisystäväni käymässä ja tuli kyllä hyvin mieleen, miksi on entinen. Fiksuus ja aivot numero 1, ulkonäkö numero 2.

Fiksu nainen tekee fiksuja ratkaisuja.

• puuttuva sympatia, empatia tai tunneäly?

• P.e.p.e.

Feministien puusilmäisyys joskus ihmetyttää. Useimmat Feministit eivät näe tai eivät halua nähdä niitä asioita, joissa miehet jäävät selkeästi hopealle. Eräs mistä täälläkään juuri ei ole puhuttu on naisten miehiä suurempi valinnan vapaus.

• jorojukka-kukka

Olen joskus lukenut täältä, että naisilla olisi muka ammatillisesti suurempi valinnanvapaus. Katinkontit sanon minä. En ole koskaan tunnistanut mitään vapautta, joka ylittäisi yleisen ihmisenä olemisen vapauden. Työhön on mentävä ja itsensä elätettävä, oli sitten nainen tai mies. Myös ihmisen arvostus sp riippumatta kulkee koulutuksen ja taloudellisen tason kautta. Etteikö muka naiselta odotettaisi elämässä pärjäämistä. Höh, joutavaa puhetta. Luulottelua.

• Nari_Säre
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Olen joskus lukenut täältä, että naisilla olisi muka ammatillisesti suurempi valinnanvapaus. Katinkontit sanon minä. En ole koskaan tunnistanut mitään vapautta, joka ylittäisi yleisen ihmisenä olemisen vapauden. Työhön on mentävä ja itsensä elätettävä, oli sitten nainen tai mies. Myös ihmisen arvostus sp riippumatta kulkee koulutuksen ja taloudellisen tason kautta. Etteikö muka naiselta odotettaisi elämässä pärjäämistä. Höh, joutavaa puhetta. Luulottelua.

...arvostaa ihmistä formaalin koulutuksen ja ansiotason kautta.

Säälin materialisteja (mm. useat feministit ovat materialisteja, mikä näkyy liikkeen ajamista asioista - palkkaa ja hedonismia) - materialistihan ei esim. ymmärrä vaikkapa sitä, miten upeita ihmisiä ovat lapset, tai vaikkapa fiksut, elämään nähneet maalaismummot- ja papat... vaikka heillä ei olekaan koulutusta ja kovaa ansiotasoa.

• Ruosutar
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Elämä sinäänsä asettaa määrättyjä esteitä kaikille, moraalisia ja eettisiä esimerkiksi.

Meidän tulee otta toisetkin huomioon, koska me ei eletä tässä maailamssa yksin, onneksi.

Olisi erittäin hyvä niin usein kuin mahdollista asettua toisten asemaan ja tuunustella miltä se mahtaa toisista tuntua, eikä vaan tuijottaa omaan napaansa.

Meidän olisi vaan pysyttävä omissa nahoisamme eikä hyppiä sieltä ulos.

• miten se näkyy

Nainen määritellään luuseriksi yhtälailla ja työpaikka on hankittava.

• Male

Nyt panit pahan; aivot vai aivottomuus - kumpi ärsyttää ?

Itse asiassa olen samaa mieltä syväekologi, kalastaja P. Linkolan kanssa siitä, että noin yleisesti ottaen naiset suhtautuvat asioihin järjellä ja miehet tunteella.

Siis jos naiset saisivat päättää, niin maailmassa tuskin käytäisiin niin paljon sotia kuin tälläkin hetkellä käydään - sodankäynti on varmasti järjettömyyden huippu ja sodan aiheuttaa viha, joka on miehinen tunne jos mikä.

Yleensäkin kaikenlaiset kunnian puolustamiset saavat miehet tekemään järjettömyyksiä. Toisaalta se on tietysti pätemistä naisten silmissä.

Ehkä se ärsyttää, että sisimmässään kaikki tietävät, että puhe "tunteellisista" naisista ja "järkevistä" miehistä onkin valhetta vainen.

Vaikka mies järjen jättiläisenä heiluu kukkona tunkiolla, niin todellisuudessa hän onkin monesti pelkkä kulissi - ja sehän se vasta ärsyttääkin.

Lopuksi - mies testosteroonihuuruissaan nyt vaan on luonnostaan naista agressiivisempi - hyvässä ja pahassa - ja ärsyyntyy näinollen helpommin mistä tahansa asiasta, joka ei mene mieltä myöten.

• P.e.p.e.

"Siis jos naiset saisivat päättää, niin maailmassa tuskin käytäisiin niin paljon sotia kuin tälläkin hetkellä käydään - sodankäynti on varmasti järjettömyyden huippu ja sodan aiheuttaa viha, joka on miehinen tunne jos mikä."

En usko, että vihan tunne on sukupuolesta kiinni. Sotiin tosin liittyy myös vihaa mutta sanoisin, että merkittävämpi tekijä on vallan himo ja halu hallita. Takana on usein myös taloudelliset intressit. Poliitikothan päättävät sodista, eikö vaan. Jos naiset ovat selkeästi sodanvastaisia, miksi he eivät tule selkeämmin esille sitä tukevalla politiikalla? Tämä sopisi ainakin minulle vallan mainiosti.

• Nari_Säre
        P.e.p.e. kirjoitti:

"Siis jos naiset saisivat päättää, niin maailmassa tuskin käytäisiin niin paljon sotia kuin tälläkin hetkellä käydään - sodankäynti on varmasti järjettömyyden huippu ja sodan aiheuttaa viha, joka on miehinen tunne jos mikä."

En usko, että vihan tunne on sukupuolesta kiinni. Sotiin tosin liittyy myös vihaa mutta sanoisin, että merkittävämpi tekijä on vallan himo ja halu hallita. Takana on usein myös taloudelliset intressit. Poliitikothan päättävät sodista, eikö vaan. Jos naiset ovat selkeästi sodanvastaisia, miksi he eivät tule selkeämmin esille sitä tukevalla politiikalla? Tämä sopisi ainakin minulle vallan mainiosti.

...naiset ovat jopa marginaalisesti hieman aggressiivisempia kuin miehet aloittamaan fyysisellä tasolla "riitelyn".

Ts. ilmeisesti naisten aggression tunne on sama.

Jotkut tutkijathan olettavat, että ihmisellä noin yleensä aggressiivisuus liittyy ennalta havaittuun etulyöntiasemaan - esim. fyysiseen ylivoimaan, jonka vuoksi sitten mies olisi herkempi ilmaisemaan aggressiivisuuttaan, kun ei pelkää jäävänsä niin herkästi tappiolle. Mene ja tiedä näistä sitten.

• rusalka

Voisko tän ärsytyksen kääntää mitenkään positiiviseksi ilmiöksi?

• Nari_Säre

...esim. jos nainen on äkäisenä vähän söpö, niin sitä on kliffaa sitten vähän lepytellä.

• Jack

en minä ainakaan osaa sanoa mitään sen kummempaa. MInä ainakin osaan ottaa ihmieset vielä yksilöinä. Joissakin naisissa ja miehissä on ärsyttäviä piirteitä, mutta en nyt lähtisi stereotypittelemään toista sukupuolta joidenkin sen edustajien perusteella.

MIkä ihme muuten saa sinut rustaamaan naisten ja miesten vastakkaisasetteluita tänne jatkuvalla syötöllä? Oletkö käynnistämässä sukupuolten välistä sotaa vai mistä on oikein kyse?

• jorojukka-kukka

Älä arvostele toisten tekemiä aloituksia, vaan tee itse niitä hyperhyviä hyperhyvistä aiheista hypertasapuolisesti hyperhyville palstalaisille. ;)

• Male

Voisihan moni ärsytys jäädä kokematta, jos järjestellään asiat totutusta poikkeavasti.

Jos esimerkiksi aviopari on vaikkapa automatkalla molemmille outoon kaupunkiin eikä ole oikein selkoa sisääntuloreiteistä ja liittymistä, niin yleensähän mies on kuskina ja vaimo on kartanlukijana.

Kun sitten vääjäämättä tilanne on ennen pitkää sellainen, että tavoiteltava paikka on jäänyt kauas takavasemmalle ja vaimo ilmoittaa asiantilan olevan niinkuin se on, niin todennäköinen miehen ymmärrettävän ärtynyt kommentti on: "No niin ...tana, pitihän se arvata - ja miten päin sulla oikein on se karttakin kädessä?"

Kuinka tällaisen konfliktin syntyminen voitaisiin välttää?
      Aivan oikein - vaimo ajaa ja mies pitelee itse korkeimman omakätisesti karttaa oikein päin ja kertoo hyvissä ajoin, koska pannaan vilkku päälle ja antaa hyviä vinkkejä tilanteeseen sopivasta ajonopeudesta.

• Nari_Säre

...toimitaan useimmiten näin, etenkin kaupungeissa.

Syynä se, että minä havaitsen pienenkin tekstin esim. katukylteistä haukansilmänä strategisen sekunnin ennemmin kuin rouvani, joka puolestaan on hyvä kuljettaja.

Toisin päin ei toimi.

Vaimoa voi tarvita kuskiksi monessakin tilanteessa, ja jo nuorna parina on hyvä koulia rouva taitavaksi ajajaksi - etenkin antamalla autonohjaimet hänelle myös silloin kun on itse ajokunnossa. Ja muistaa, että kritiikki on parhaimmillaan aina rakentavaa.

• Nari_Säre

...ärsyttänee kaikissa ihmisissä sukupuolesta riippumatta.

Itsellä ei tullut nyt erityisesti mieleen, mikä naisessa erityisesti ärsyttäisi...

Feministeissä joskus (etenkin ääri-) ärsyttää looginen inkoherenssi ja kaksinaismoralismi, johon tietysti näin ajan myötä on alkanut tottua, ja pitää sitä asiaa ikään kuin luonnonilmiönä. Tämä ei (kaikeksi onneksi) ole kuitenkaan laajempiin naisiin sovellettava ajatus.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      143
      1347
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      936
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      36
      671
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      610
    5. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      588
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      25
      565
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      563
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      533
    Aihe