Olen tässä leikkinyt seuraavanlaisella ajatuksella...
Tuhansia vuosia on mailmassa ollut pääosin miesten valtakausi,poikkeuksia lukuunottamatta.
Naisia on ostettu ja myyty ym.vasta viime aikoina on lähestytty edes osittaista tasa-arvoa.
Olisi pelkästään reilua että vastaisuudessa vallitsisivat naiset.
Tämä miesten vallassaolohan ei nyt mitään rauhan ja rakkauden aikaa ole ollut,hienojakin asioita on toki tapahtunut.
Olisiko aika tasata puntit?En tarkoita että naiset johtaisivat yhtä barbaarisesti kuin ammoin miehet ovat tehneet,mutta että naiset olisivat päättäjinä.
Tietenkään kukaan ei mielellään luovu omista etuoikeuksistaan,varmasti miehet jäkättäisivät kovasti vastaan.
Uskon että naiset hallitsisivat paremmin,Thatcher oli poikkeus :)
Mitäs jos vaihteeksi?
49
1745
Vastaukset
- Kurre_Orava
http://www.nic.fi/~shn/tekstit/jumalatar.htm
Mistähän syystä naisten valatakaudet ovat aina päättyneet? - holtermann
joku tsaaritar joka käytti miehiä pelkkinä tappeina, kyllästyttyään lähetti rakastajansa honoluluun tai siperiaan.
valta turmelee, kiittäkää miehiä siitä että ovat teidät säästäneet saatumiselta;)- jorojukka-kukka
Tapit on kivoi!!! ;D
- Kurre_Orava
Sitä paitsi Tatcher pelasti Brittien talouden aikoinaan. Kova johtaja jollaisia taas tarvittaisiin.
Josko Gondoleezza Rice nousisi. - j.pukkila
..mielestäni tehtävien yhteiskunnassa pitää jakautua siten, että kutakin tehtävää hoitaa se, joka siihen parhaiten pystyy..
..esimerkiksi synnyttäminen käy mieheltä huomattavasti naista huonommin, samoin tietysti lapsen alkuunpaneminen on naiselle vaikeampaa kuin miehelle..
..että tuollai..- eikö
nainen laita mielestäsi lasta alulle?
- Juulia
Mielestäsi tehtävien pitäisi jakautua niin että joka siihen paremmin pystyy niin tekee sen,olen samaa mieltä.
Siksi naisten pitäisi johtaa.
Lasten alkuunpanemiseen tarvitaan molempia osapuolia,tosin miehen osa on lapsenteossa paljon pienempi niinkuin tietänemme kaikki...
Kasvatuksessa ovat toki molemmat hyödyllisiä. - Kurre_Orava
Eikö noista tasa-arvo-ongelmista voisi päästä eroon tekniikan keinoin kuten tuossa alempana visioin.
- jorojukka-kukka
Ja koska johtaminen onnistuu naiselta paremmin kokonaisvaltaisemman näkökulman omaavana, niin he saavat hoitaa ne hommat.
- j.pukkila
Kurre_Orava kirjoitti:
Eikö noista tasa-arvo-ongelmista voisi päästä eroon tekniikan keinoin kuten tuossa alempana visioin.
..siis ettäkö esimerkiksi panokone pitäisi keksiä..??
..luulen, että yhteiskunnalliset ongelmat lisääntyvät ja tasa-arvovaatimukset muuttuvat entistä kummallisemmiksi, jos tekniikan avulla ruvetaan korvaamaan joka asiaa..
..varmaan tekniikan edistyessä feministinen liike alkaa vaatia, että naisella on oikeus vaihdattaa itselleen miehen pää, joka on naisen päätä suorituskykyisempi tai miehen keho, jos ovat kilpaurheilijoita..
..vrt itäblokin naisurheilijat ennen dopingkieltoja.. - j.pukkila
eikö kirjoitti:
nainen laita mielestäsi lasta alulle?
..olen ollut feminismipalstalla sen verran vähän aikaa, etten vielä tarkkaan tiedä feminismin näkemystä asiaan, mutta olen elänyt luulossa, että paneminen on miesten työtä..
..vaatiiko feminismi, että tässäkin asiassa on työt pantava tasan..?? - Kurre_Orava
j.pukkila kirjoitti:
..siis ettäkö esimerkiksi panokone pitäisi keksiä..??
..luulen, että yhteiskunnalliset ongelmat lisääntyvät ja tasa-arvovaatimukset muuttuvat entistä kummallisemmiksi, jos tekniikan avulla ruvetaan korvaamaan joka asiaa..
..varmaan tekniikan edistyessä feministinen liike alkaa vaatia, että naisella on oikeus vaihdattaa itselleen miehen pää, joka on naisen päätä suorituskykyisempi tai miehen keho, jos ovat kilpaurheilijoita..
..vrt itäblokin naisurheilijat ennen dopingkieltoja..Niin, itse asiassa miksei.
Ian M. Banks on visioinut maailman jossa kaikki voivat vaihtaa sukupuoltaan silloin kuin haluavat.
Kyseessä siis hänen The Culture sarja
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Culture - jorojukka-kukka
j.pukkila kirjoitti:
..olen ollut feminismipalstalla sen verran vähän aikaa, etten vielä tarkkaan tiedä feminismin näkemystä asiaan, mutta olen elänyt luulossa, että paneminen on miesten työtä..
..vaatiiko feminismi, että tässäkin asiassa on työt pantava tasan..??Että mies vain LUULEE panevansa.
- Kurre_Orava
jorojukka-kukka kirjoitti:
Että mies vain LUULEE panevansa.
Harvempi mies on ollut pantavana niin ei ole sillai omakohtaista kokemusta.
Naisten kannattanee siirtyä lesboseksiin tai noudattaa ohjettani ja lopettaa seksi rasittavana ja sottaisena hommana. - j.pukkila
..LUULEE panevansa..??
..jos kaikki sukupuoliyhteyden tunnusmerkit ovat voimassa, niin silloin kysymys on PANEMISESTA.. - Kurre_Orava
Ja aika moni nainen luulee olevansa kiihottava vaikka on seksikkyydeltään samaa luokkaa säynävän kanssa.
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Harvempi mies on ollut pantavana niin ei ole sillai omakohtaista kokemusta.
Naisten kannattanee siirtyä lesboseksiin tai noudattaa ohjettani ja lopettaa seksi rasittavana ja sottaisena hommana.Eli?
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Ja aika moni nainen luulee olevansa kiihottava vaikka on seksikkyydeltään samaa luokkaa säynävän kanssa.
Ei tämäkään viestisi liittynyt millään tavoin asiaan.
- jääkiakkomölli
Ja koska johtaminen onnistuu naiselta paremmin kokonaisvaltaisemman näkökulman omaavana, niin he saavat hoitaa ne hommat.
niinpä tietysti. Mää tekisin hattutempun joka
pelissä jos vain maajoukkueseen valittaisiin.. - Kurre_Orava
Ei tämäkään viestisi liittynyt millään tavoin asiaan.
Sinä nyut et tunnista asiaa vaikka se purisi sinua perseeseen.
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Sinä nyut et tunnista asiaa vaikka se purisi sinua perseeseen.
Puhuu hampaaton mies.
- Kurre_Orava
Puhuu hampaaton mies.
No nytpä sinä todellakin ylitit itsesi, miten säihkyvä älysi kykenikään luomaan noin ihailtavan nasevan vastineen.
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
No nytpä sinä todellakin ylitit itsesi, miten säihkyvä älysi kykenikään luomaan noin ihailtavan nasevan vastineen.
Feministi ei provosoidu.
- zarles
Feministi ei provosoidu.
arvasinkin ettet ole oikeasti feministi. pelkkä kiukkuinen vanha akka vaan ;-)
- Kurre_Orava
Feministi ei provosoidu.
Eikö, mutta provosoivan kyllä tuntuu.
Niin olikos sinulla jokin 'panemisena' tunnettua kanssakäymistä koskeva kysymys?
Vai loksutitko vai löysiä leukaperiäsi, tapasi mukaan. - jorojukka-kukka
zarles kirjoitti:
arvasinkin ettet ole oikeasti feministi. pelkkä kiukkuinen vanha akka vaan ;-)
Siitä nyt nopsaan linkkiä laittamaan todisteeksi.
- Kurre_Orava
Siitä nyt nopsaan linkkiä laittamaan todisteeksi.
Kai ny jokainen saa mielipiteensä kertoa.
Ja kyllähän sinä semmoinen kitkerän ikäneidon oloinen olet. - jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Eikö, mutta provosoivan kyllä tuntuu.
Niin olikos sinulla jokin 'panemisena' tunnettua kanssakäymistä koskeva kysymys?
Vai loksutitko vai löysiä leukaperiäsi, tapasi mukaan.En minä mitään kysynyt.
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Kai ny jokainen saa mielipiteensä kertoa.
Ja kyllähän sinä semmoinen kitkerän ikäneidon oloinen olet.Niistähän te poijjaat ette palstalla tykkää.
- zarles
En minä mitään kysynyt.
sulla on puheet kun ukkos peenis.pehmeitä molemmat.linkki todisteeksi jos väität vastaan;-)
ps. elä rovosoidu - Kurre_Orava
En minä mitään kysynyt.
Seuraatko lauantaisin Frazieria kakkoselta.
Sinut kun minä assosion Hyacith Bucket:n näköiseksi, niin miehesi on varmasti vähän kuin Niles Crane. :D - jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Seuraatko lauantaisin Frazieria kakkoselta.
Sinut kun minä assosion Hyacith Bucket:n näköiseksi, niin miehesi on varmasti vähän kuin Niles Crane. :DMutta kyllä minä pitäytyisin ihan todellisuudessa sinuna ja kuvittelisin mielessäni Tuomolaa ja Leppilampea viisikymppisinä. Jos nimittäin ulkonäkömme on alkanun noin kiinnostaa. :)
- Kurre_Orava
Mutta kyllä minä pitäytyisin ihan todellisuudessa sinuna ja kuvittelisin mielessäni Tuomolaa ja Leppilampea viisikymppisinä. Jos nimittäin ulkonäkömme on alkanun noin kiinnostaa. :)
Kyllähän mamsellipojat Frasier ja Niles taitavat edustaa mainitsemaasi miestyyppiä hieman kypsemmässä iässä.
Erittäin koomisia hahmoja kuten tietysti ovat neidit Leppilampi ja Tuomolakin - jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Kyllähän mamsellipojat Frasier ja Niles taitavat edustaa mainitsemaasi miestyyppiä hieman kypsemmässä iässä.
Erittäin koomisia hahmoja kuten tietysti ovat neidit Leppilampi ja TuomolakinNiinhän se on koominen perhonenkin virtahevon mittakaavasta.
Mutta mitäpä meinaat, Mr. Orava, jos lopetettaisiin nämä asiattomuudet edes joksikin aikaa ja pitäydyttäisiin asiakeskusteluissa. Katsos eihän tästä sanailusta tule mitään valmista, eikä loppua. Me emme selvästikään fanita toisiamme ja olemme tuoneet sen jo tällä palstalla miljoonasti esiin, jottei se ole kenellekään enää epäselvää. Siis mitä sitä selvää asiaa toistamaan koko ajan.
Minä pystyn keskustelemaan asialinjalla kanssasi, vaikka en fanita sinua, mutta pystytköhän sinä kanssani. Toivottavasti. Ei asiallinen keskusteluyhteys vaadi ylistävää kommentointia puoli eikä toisin, eikä myöskään yksimielisyyttä käsiteltävissä aiheissa. - Kurre_Orava
Niinhän se on koominen perhonenkin virtahevon mittakaavasta.
Mutta mitäpä meinaat, Mr. Orava, jos lopetettaisiin nämä asiattomuudet edes joksikin aikaa ja pitäydyttäisiin asiakeskusteluissa. Katsos eihän tästä sanailusta tule mitään valmista, eikä loppua. Me emme selvästikään fanita toisiamme ja olemme tuoneet sen jo tällä palstalla miljoonasti esiin, jottei se ole kenellekään enää epäselvää. Siis mitä sitä selvää asiaa toistamaan koko ajan.
Minä pystyn keskustelemaan asialinjalla kanssasi, vaikka en fanita sinua, mutta pystytköhän sinä kanssani. Toivottavasti. Ei asiallinen keskusteluyhteys vaadi ylistävää kommentointia puoli eikä toisin, eikä myöskään yksimielisyyttä käsiteltävissä aiheissa.Sopiihan se. Sinun kanssa on vain niin pirun kiva sanailla epäasiallisesti.
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Sopiihan se. Sinun kanssa on vain niin pirun kiva sanailla epäasiallisesti.
Niinhän tuo sanailu meidän mielestämme saattaa olla hyvinkin hupaisaa, mutta pakko ajatella lukijoita, jotka ovat varmastikin aivan kyllästyneet meihin.
Eli tästä jaketaan.
- jos joku luulee
---
- Juulia
Minun kirjoitukseni on feministin kirjoittama.
Olen nainen ja feministi.
- jorojukka-kukka
Tasapuolisuuden vuoksi naiset voisivat välillä olla vallankahvassa. Miehien tulisi tietää nimittäin sellainen seikka, ettei ole mukava olla asemassa, jossa sananvapaus on, mutta päätös tehdään ihan toisen sukupuolen toimesta?
- Kurre_Orava
Teidän täytyy ottaa se asema.
Maailma kun pohjimmiltaa toimii niin, että se jolla on voima se määrää.
Ja eikös tuolla politiikassa jo aika paljon naisia olekin. - jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Teidän täytyy ottaa se asema.
Maailma kun pohjimmiltaa toimii niin, että se jolla on voima se määrää.
Ja eikös tuolla politiikassa jo aika paljon naisia olekin.Me vasta ideoidaan.
- zarles
Me vasta ideoidaan.
meille on aikaa odottaa. Onko itselläsi? Kello käy..
- Juulia
Me vasta ideoidaan.
Ollaanhan me siihen suuntaan menossa onneksi,pikku hiljaa...
Jahka nuo nykyiset seniorit siirtyvät autuaammille köpöttelymaille niin naisia vallassa varmasti lisääntyy.
Nykyiset vanhukset ovat liiaksi kasvatettu pitämään selviönä sitä että miehet päättävät isoista asioista.
Nuorempi väestö osaa jo ymmärtää näin ei tarvitse olla. Juulia kirjoitti:
Ollaanhan me siihen suuntaan menossa onneksi,pikku hiljaa...
Jahka nuo nykyiset seniorit siirtyvät autuaammille köpöttelymaille niin naisia vallassa varmasti lisääntyy.
Nykyiset vanhukset ovat liiaksi kasvatettu pitämään selviönä sitä että miehet päättävät isoista asioista.
Nuorempi väestö osaa jo ymmärtää näin ei tarvitse olla.päivä kuningatterena. (hallitsijana)
Eikös se ole jokin satu?
- Antsux
Ai Thatcher johti huonosti vai? Missä hän epäonnistui? Entä mikä tekee maailmanpoliisi-USA:n ulkoministeristä Condoleezza Ricesta hyvän vallanpitäjän? Entä liittokansleri Angela Merkelistä? Miksi Suomessa riittää eriarvoisuutta vaikka presidenttinä on Tarja Halonen?
Aloita akkavaltakampanjasi vastaamalla näihin kysymyksiin.- His Story
Pol-Pot syyllistyi ehkä maailmanhistorian pahinpaan kansanmurhaan, jonka vietnamilaiset lopettivat miehittämällä koko Kambotsean. Tatcher tuki kuitenkin koko valtakautensa Pol Potin taistelua vietnamilaisia vastaan.
- jorojukka-kukka
Jokainen toimii noista naisista meisvallan alaisuudessa, eivätkä ollenkaan päässeet/pääse toteuttamaan omia näkemyksiään. Se vanhoista ja nyt mennään eteenpäin. Kysy siitä, jos haluat minun kannanottojani.
- M135
Jolla on valta, sillä on myös vastuu.
Feminismi harjoittaa elitismia. Feministiset päättäjät ovat usein poliittisia "broilereita" (huono sana sinänsä tuolle).
Tänä päivänä tapahtuu kyläyhteisöissä ja kylätoimikunnissa todellinen tasa-arvo ja todelliset päätöksen teot, joten täytyisi tapahtua laajemmaltikin.
Kylä-yhteisöissä tapahtuu todellinen päätöksen teko. Miehet päättävät omista toimistaan yhteisesti.
Samat miehet ketkä hoitavat, lehmät, siat, pellot, niin samat miehet...
... Niin samat miehet huolehtivat yhdessä esimerkiksi teiden ylläpidosta, eikä tuosta mitään palkkaa kenellekään makseta. Miehet toimivat vapaa-ehtoisesti yhteiseksi hyväksi.
Miehet päättävät siis vain omista teoistaan. Yhteisesti. (Siellä on emännillä omat hommat, jotka ovat katsoneet itse itselleen itsenäisesti.)
Juuri noin sen täytyy olla.
Tänä päivänä maalla tapahtuu todellinen tasa-arvo. Siellä on naistenkin tekemät asiat oma-ehtoisia. Ja siellä todella naiset tekevät työtä.
(mutta sovinistisessa ilmapiirissa naisten tuskin terveyttään sille tarvitsee menettää, ja niin kuin hyvä onkin)
Mutta tämä nykyinen valtion politiikka........
Siellä niin miehet kuin naisetkin.......
Mutta jos valtion tasolla, ja ministeri-tasolla naiset hallitsisivat, niin se tarkoittaa sitä, että miesten ei tarvitse tehdä työtä.
Feministit kieltävät tämän, mutta juuri sitä se tarkoittaa.
Jos naisilla olisi täysi valta, niin miehien ei tarvitsisi tehdä mitään.
Naiset tekisivät kaiken. Feministit kieltävät tuon.
Otetaan toisin päin. Jos miehillä olisi valta, niin naisten ei tarvitsisi tehdä mitään.
Sovinistit eivät kiellä tuota.
Sovinistit tekisivät itse kaiken. Kylätoimikunnan toiminta vedettäisiin valtion tasolle. Kylläpä tämä maa nousisi äkkiä tästä lamasta.
(kyllä kun katsoo sitä minkälaisilla autoilla tänä päivänä "broilerit" eduskunnan porteille ajelevat...
...tai mitä joutavia etuisuuksia kansan-edustajille jaellaan...
ei perkele mitä kaikkea muuta tuollakin rahalla voisi tehdä....)
(mikähän olisi parempi sana tuolle poliittiselle broilerille) - Sub mies
Kuulostaa perin kiihottavalta =)
Voin tarjoutua miesprostituoiduksi.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1811508
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall1951202Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431101Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad42794- 14700
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30691Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21680- 37673
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .19621Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617