Olisi mielenkiintoista tietää

millaisia

ihmisiä ovat olleet feministien/antifeministien vanhemmat, isät ja äidit?

48

1924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorojukka-kukka

Äitini oli feministi. Isäni autoritaarinen, mutta piti naista ja miestä tasa-arvoisena. Sp välinen tasa-arvo oli hänelle täysin luonnollinen tila, eikä hän koskaan edes kyseenalaistanut sitä, eikä ottanut puheeksi.

Ja minä itse siis feministi, jos joku ei sitä muista.

• Bacon & Eggs

Miehet todellakin harvoin kyseenalaistavat naisen ja miehen tasa-arvoa. Miehille se on täysin luonnollinen tila.

• jorojukka-kukka
        Bacon & Eggs kirjoitti:

Miehet todellakin harvoin kyseenalaistavat naisen ja miehen tasa-arvoa. Miehille se on täysin luonnollinen tila.

No miksei se näy tällä palstalla, jossa on vankka miesenemmistö?

• Nari_Säre
        Bacon & Eggs kirjoitti:

...olevan ainakin useimmille vakiomiesnimimerkeille.

Feminismi taistelee tunnetusti ns. "tervapöpöjä" vastaan - itse kehitettyjä linnunpelättimiä don quijotemaisesti vastaan hyökäteen saa maailman vaikuttamaan (ainakin Suomen osalta) pahalta paikalta.

Se on vain valitettavaa, mikäli kaiken maailman nais- (tai mies-) donquijoteja aletaan sitten yhteiskunnan taholta tukea... ja samaistaa esim. miehiä "tervapöpöinä", kuten näyttäisi usein olevan (esim. ruotsalaiset äärifeministit tästä räikeimpinä esimerkkeinä).

Se voi olla jopa yhteiskunnallisesti vaarallista - ts. sellainen "viholliskuvien" luonti. Tästähän on ihmiskunnan historiassa jo aiemmilta vuosikymmeniltäkin paljon esimerkkejä... esim. useat diktatoriset valtiojärjestelmät lopulta pohjautuvat viholliskuvien pohjalta luotuihin "totuuksiin".

• Bacon & Eggs
        jorojukka-kukka kirjoitti:

No miksei se näy tällä palstalla, jossa on vankka miesenemmistö?

Käsittääkseni näiden keskustelujen henki on se, että feministit väittävät naisten olevan sorrettuja, jolloin miehet vastaavat, että sukupuolet ovat tasa-arvoisia. Siis sama näkemys kuin isälläsi, jolle tasa-arvo oli itsestään selvää.

• aloittaja
        Bacon & Eggs kirjoitti:

Minun isäni halusi pyrkiä tasa-arvoon.

• Karvanenäinen

miten haitallisesti vanhempien roolimallit vaikuttavat lapsiin.

Täytyy pitää huoli siitä, ettei tuleva vaimo ole feministi, että saadaan pienennettyä feminismin riskiä perheessä. Pysyvät tyttäretkin järjen polulla, eivätkä hurahda näihin typeriin femakkohössötyksiin.

• mie vaan
        Nari_Säre kirjoitti:

...olevan ainakin useimmille vakiomiesnimimerkeille.

Feminismi taistelee tunnetusti ns. "tervapöpöjä" vastaan - itse kehitettyjä linnunpelättimiä don quijotemaisesti vastaan hyökäteen saa maailman vaikuttamaan (ainakin Suomen osalta) pahalta paikalta.

Se on vain valitettavaa, mikäli kaiken maailman nais- (tai mies-) donquijoteja aletaan sitten yhteiskunnan taholta tukea... ja samaistaa esim. miehiä "tervapöpöinä", kuten näyttäisi usein olevan (esim. ruotsalaiset äärifeministit tästä räikeimpinä esimerkkeinä).

Se voi olla jopa yhteiskunnallisesti vaarallista - ts. sellainen "viholliskuvien" luonti. Tästähän on ihmiskunnan historiassa jo aiemmilta vuosikymmeniltäkin paljon esimerkkejä... esim. useat diktatoriset valtiojärjestelmät lopulta pohjautuvat viholliskuvien pohjalta luotuihin "totuuksiin".

Minä huomaan uskonnoissa tuon saman tervapöpö-asetelman, josta paras esimerkki on tämä aborttivastustus-huuhaa. Käytetään paljon aikaa ja energiaa aborttien vastustamiseen sillä perusteella, että jakautunut solu olisi muka ihminen. Tosiasiassa nämä 'ihmiset' eivät tunne minkäänlaista hätää tai kärsimystä abortoinnistaan.

Esimerksiksi kantasolututkimukset olisivat jo paljon pidemmällä ilman uskonnollisten tahojen huuhaavouhotusta. Kuinka paljon enemmän todellista kärsimystä olisi voitu poistaa, jos kantasoluja voisi vapaasti käyttää sairaanhoitoon. Järkyttävää katseltavaa, kun todellinen lihaa ja verta oleva ihminen kärsii perinöllisen sairauden tai mutaation aiheuttamista epämuodostumista, jotka sairautena mahdollisesti olisi jo saatu hoidettua ilman uskovaisnatsien mellestystä.

• Nari_Säre
        mie vaan kirjoitti:

Minä huomaan uskonnoissa tuon saman tervapöpö-asetelman, josta paras esimerkki on tämä aborttivastustus-huuhaa. Käytetään paljon aikaa ja energiaa aborttien vastustamiseen sillä perusteella, että jakautunut solu olisi muka ihminen. Tosiasiassa nämä 'ihmiset' eivät tunne minkäänlaista hätää tai kärsimystä abortoinnistaan.

Esimerksiksi kantasolututkimukset olisivat jo paljon pidemmällä ilman uskonnollisten tahojen huuhaavouhotusta. Kuinka paljon enemmän todellista kärsimystä olisi voitu poistaa, jos kantasoluja voisi vapaasti käyttää sairaanhoitoon. Järkyttävää katseltavaa, kun todellinen lihaa ja verta oleva ihminen kärsii perinöllisen sairauden tai mutaation aiheuttamista epämuodostumista, jotka sairautena mahdollisesti olisi jo saatu hoidettua ilman uskovaisnatsien mellestystä.

...valitettavasti noin yleensä ottaen menee tuo tervapöpöily jopa pidemmälle...

Vrt. islamin otteet toisinajattelijoita kohtaan jopa länsimaiden omalla kamaralla.

Kantasolututkimuksesta - käsittääkseni meilläpäin kristilliset liikkeet vastustavat kantasolujen käyttöä kohduista abortoiduista sikiöistä (jota usein tehdään).

Itselläni ei ole selkeää mielipidettä kohdun ulkopuolella munasolusta ja siittiösolusta tuotetun keinotekoisen kantasolun käyttöön sairauden hoidossa (nämähän lähtevät muodostamaan sitten sellaista solukkoa, mihin ympäristöön ne istutetaan). Mikäli asiasta tulisi "kansanäänestys", niin tarvitsisin lisätietoa.. tai mikäli asia koskisi vaikka itseäni tai lähiomaistani.

Abortoidun sikiön käyttäminen on sitten kyllä jo askel sen rajan yli, mitä itse hyväksyn. Selkeästi. Noin yleensähän tiede näyttää noudattelevan enemmistön normeja, ja sitä, ketkä milloinkin on ihmisten toimesta määritelty ihmisiksi (vrt. juutalaisilla suoritetut kokeet natsi-Saksassa... kun jokin määritellään epäihmiseksi, on yhtäkkiä tiede "hyväksyttävää" siinä kontekstissa kuin se tehdään).

Siinä mielessä olen siis vähän eri mieltä sinun natsi-määritelmästäsi, että natsit ovat yleensä olleet kristittyjä hieman löperömpiä venyttämään määritelmää siitä, mikä on "ihmisarvoinen ihminen"...

Raamattu sanoo ihmisestä, että Jumala tuntee ihmisen nimeltä jo äitinsä kohdussa...

• mie vaan
        Nari_Säre kirjoitti:

...valitettavasti noin yleensä ottaen menee tuo tervapöpöily jopa pidemmälle...

Vrt. islamin otteet toisinajattelijoita kohtaan jopa länsimaiden omalla kamaralla.

Kantasolututkimuksesta - käsittääkseni meilläpäin kristilliset liikkeet vastustavat kantasolujen käyttöä kohduista abortoiduista sikiöistä (jota usein tehdään).

Itselläni ei ole selkeää mielipidettä kohdun ulkopuolella munasolusta ja siittiösolusta tuotetun keinotekoisen kantasolun käyttöön sairauden hoidossa (nämähän lähtevät muodostamaan sitten sellaista solukkoa, mihin ympäristöön ne istutetaan). Mikäli asiasta tulisi "kansanäänestys", niin tarvitsisin lisätietoa.. tai mikäli asia koskisi vaikka itseäni tai lähiomaistani.

Abortoidun sikiön käyttäminen on sitten kyllä jo askel sen rajan yli, mitä itse hyväksyn. Selkeästi. Noin yleensähän tiede näyttää noudattelevan enemmistön normeja, ja sitä, ketkä milloinkin on ihmisten toimesta määritelty ihmisiksi (vrt. juutalaisilla suoritetut kokeet natsi-Saksassa... kun jokin määritellään epäihmiseksi, on yhtäkkiä tiede "hyväksyttävää" siinä kontekstissa kuin se tehdään).

Siinä mielessä olen siis vähän eri mieltä sinun natsi-määritelmästäsi, että natsit ovat yleensä olleet kristittyjä hieman löperömpiä venyttämään määritelmää siitä, mikä on "ihmisarvoinen ihminen"...

Raamattu sanoo ihmisestä, että Jumala tuntee ihmisen nimeltä jo äitinsä kohdussa...

"Siinä mielessä olen siis vähän eri mieltä sinun natsi-määritelmästäsi, että natsit ovat yleensä olleet kristittyjä hieman löperömpiä venyttämään määritelmää siitä, mikä on "ihmisarvoinen ihminen"..."

Mielestäni ihmisen vertaaminen jakautuneeseen soluun on jo aika paksua löperyyttä, tai kehitysasteeltaan kalaa muistuttavan 'sikiö'n vertaaminen. Raakalaismaista on utopistisiin tuntemusargumentteihin perustuvalla raamatulla päähän -tyylisellä uskonnolla antaa jatkua todellisten ihmisten kärsimys, vaikka hoitokeino olisi löydettävissä. Natsit nitistivät todellisia ihmisiä - uskovaiset haluavat säästää olemattomia ihmishenkiä todellisten ihmishenkien kärsimyksellä. Mielestäni yhtä makaaberia.

"Raamattu sanoo ihmisestä, että Jumala tuntee ihmisen nimeltä jo äitinsä kohdussa..."

Tälläkö te oikeutatte itsellenne käytöksestänne aiheutuvat julmat seuraukset? Mene sanomaan tuo jollekin kärsivälle ihmiselle, jonka ei tarvitsisi kärsiä, jos kantasolututkimuksella olisi saatu hänen kärsimyksensä loppumaan jo.

En minäkään hyväksy, että jonkun ihmisen sairauksia hoidetaan tuhoamalla toisen ihmisen elämä, mutta kehitysvaiheen alussa oleva jakaantuva alkio ei ole ihminen.

• tuomitset
        Karvanenäinen kirjoitti:

Täytyy pitää huoli siitä, ettei tuleva vaimo ole feministi, että saadaan pienennettyä feminismin riskiä perheessä. Pysyvät tyttäretkin järjen polulla, eivätkä hurahda näihin typeriin femakkohössötyksiin.

tasa-arvon tuolla tavalla pilkkaamalla? Eikö sinulla ole todellista tietoa feminismistä vai mistä tuollainen vihamielinen asenne?

• Nari_Säre
        mie vaan kirjoitti:

"Siinä mielessä olen siis vähän eri mieltä sinun natsi-määritelmästäsi, että natsit ovat yleensä olleet kristittyjä hieman löperömpiä venyttämään määritelmää siitä, mikä on "ihmisarvoinen ihminen"..."

Mielestäni ihmisen vertaaminen jakautuneeseen soluun on jo aika paksua löperyyttä, tai kehitysasteeltaan kalaa muistuttavan 'sikiö'n vertaaminen. Raakalaismaista on utopistisiin tuntemusargumentteihin perustuvalla raamatulla päähän -tyylisellä uskonnolla antaa jatkua todellisten ihmisten kärsimys, vaikka hoitokeino olisi löydettävissä. Natsit nitistivät todellisia ihmisiä - uskovaiset haluavat säästää olemattomia ihmishenkiä todellisten ihmishenkien kärsimyksellä. Mielestäni yhtä makaaberia.

"Raamattu sanoo ihmisestä, että Jumala tuntee ihmisen nimeltä jo äitinsä kohdussa..."

Tälläkö te oikeutatte itsellenne käytöksestänne aiheutuvat julmat seuraukset? Mene sanomaan tuo jollekin kärsivälle ihmiselle, jonka ei tarvitsisi kärsiä, jos kantasolututkimuksella olisi saatu hänen kärsimyksensä loppumaan jo.

En minäkään hyväksy, että jonkun ihmisen sairauksia hoidetaan tuhoamalla toisen ihmisen elämä, mutta kehitysvaiheen alussa oleva jakaantuva alkio ei ole ihminen.

...sotketkohan termejä?

Kantasolututkimuksesta voit lukea TEKESin sivuilta mm.:

http://www.tekes.fi/ajankohtaista/uutisia/uutis_tiedot.asp?id=1526

...tai vaikkapa Leena Palotien kirjoitusta:

http://www.tsv.fi/ttapaht/016/palotie.htm

...eli käsittääkseni sitä tehdään koko ajan, eikä asiassa ole hirveästi Suomen osalta käsittääkseni epäselvää?

Eli kantasoluja tuotetaan jatkuvasti kohdun ulkopuolella... Ja ilmeisesti tuo kantasolun kyky muokkautua tapahtuu ennen kuin solu kiinnittyy kohdun seinämään.

Meilläpäin kristityt ihmiset (ainakin he, joiden kommentteja olen lukenut), vastustavat esim. solukon ottamista abortoiduista sikiöistä kokeisiin (jota itsekin vastustan, mikäli sellaista tapahtuu - esim. Palotien kirjoituksen mukaan laboratorioissa tutkitaan noin muutoin ihmisten luovuttamien siittiöiden ja munasolujen avulla keinohedelmöitettyjen alkioiden kehittymistä).

Mielenkiintoinen asia sinänsä on, että Ilmestyskirja kertoo "Suuresta babylonista", jossa kaiken muun kauppatavaran ohella tehtiin kauppaa myös "ihmissieluilla" - sanojen "sielu" ja "solu" (soul, cell)... Tuo Palotiehän kertoo, että tätä kantasolujen tiettyjen "solulinjojen" osalta ja muutenkin tapahtuu jo nyt... voidaan vain kuvitella, miten kantasoluilla aikaansaatujen parannuskeinojen avulla solukauppa räjähtäisi kasvuun.

Mutta - kaiken kaikkiaan noin yleensä kantasolututkimuksessa ei ole siis kyse "abortoinnista", siinä mielessä en nyt suoralta kädeltä esim. itse vastusta tuota tutkimusta.

Mitäs julmia seurauksia olet minun käytöksestäni nähnyt johtuvan? Meitsihän vastustaa abortteja, mutta kantasolututkimukseen minulla itselläni ei ole selkeää kantaa - kysymys on kyllä mielenkiintoinen.

Edelleenkin kristityillä on ajatuksena, että elämää pitää suojella, eikä tuhota... toisin kuin esim. natseilla, tai vaikkapa abortin kannattajilla.

• elämä..
        Nari_Säre kirjoitti:

...sotketkohan termejä?

...eli käsittääkseni sitä tehdään koko ajan, eikä asiassa ole hirveästi Suomen osalta käsittääkseni epäselvää?

Eli kantasoluja tuotetaan jatkuvasti kohdun ulkopuolella... Ja ilmeisesti tuo kantasolun kyky muokkautua tapahtuu ennen kuin solu kiinnittyy kohdun seinämään.

Meilläpäin kristityt ihmiset (ainakin he, joiden kommentteja olen lukenut), vastustavat esim. solukon ottamista abortoiduista sikiöistä kokeisiin (jota itsekin vastustan, mikäli sellaista tapahtuu - esim. Palotien kirjoituksen mukaan laboratorioissa tutkitaan noin muutoin ihmisten luovuttamien siittiöiden ja munasolujen avulla keinohedelmöitettyjen alkioiden kehittymistä).

Mielenkiintoinen asia sinänsä on, että Ilmestyskirja kertoo "Suuresta babylonista", jossa kaiken muun kauppatavaran ohella tehtiin kauppaa myös "ihmissieluilla" - sanojen "sielu" ja "solu" (soul, cell)... Tuo Palotiehän kertoo, että tätä kantasolujen tiettyjen "solulinjojen" osalta ja muutenkin tapahtuu jo nyt... voidaan vain kuvitella, miten kantasoluilla aikaansaatujen parannuskeinojen avulla solukauppa räjähtäisi kasvuun.

Mutta - kaiken kaikkiaan noin yleensä kantasolututkimuksessa ei ole siis kyse "abortoinnista", siinä mielessä en nyt suoralta kädeltä esim. itse vastusta tuota tutkimusta.

Mitäs julmia seurauksia olet minun käytöksestäni nähnyt johtuvan? Meitsihän vastustaa abortteja, mutta kantasolututkimukseen minulla itselläni ei ole selkeää kantaa - kysymys on kyllä mielenkiintoinen.

Edelleenkin kristityillä on ajatuksena, että elämää pitää suojella, eikä tuhota... toisin kuin esim. natseilla, tai vaikkapa abortin kannattajilla.

niin ihmeellistä aina ole. Moni ihminen, joka on syntynyt eitoivottuna, on toivonut elämässään ettei olisi koskaan edes syntynyt.

-kristitty

• Nari_Säre
        elämä.. kirjoitti:

niin ihmeellistä aina ole. Moni ihminen, joka on syntynyt eitoivottuna, on toivonut elämässään ettei olisi koskaan edes syntynyt.

-kristitty

...monta miljoonaa ihmistä toisessa maailmansodassakin... jopa suuri osa suomalaisia vaikeasti haavoittuneita miehiä ja naisia.

jostain syystä kuitenkin sitä ajattelee, että ihmiselle kannattaisi antaa mahdollisuus - eikä tappaa ituunsa.

• tappaa
        Nari_Säre kirjoitti:

...monta miljoonaa ihmistä toisessa maailmansodassakin... jopa suuri osa suomalaisia vaikeasti haavoittuneita miehiä ja naisia.

jostain syystä kuitenkin sitä ajattelee, että ihmiselle kannattaisi antaa mahdollisuus - eikä tappaa ituunsa.

sitten itte ittensä.

• mie vaan
        Nari_Säre kirjoitti:

...sotketkohan termejä?

Kas kun se elämän suojelu ei ulotu sinne ehkäisykieltoon asti... Ei muuta, teidän kaksinaismoralistien kanssa on turha keskustella.

• LauraN
        Karvanenäinen kirjoitti:

ettet tapaa ns. matalan profiilin feministiä. He eivät pidä kovaa meteliä itsestään. Heillä on omat keinonsa hoitaa asioita äärimmäisen ovelasti mutta johdonmukaisesti. Saattaapi olla ettei kanssaolija tiedä olevansa feministin kanssa tekemisissä ennen kuin feministi on jo kietonut hänet pikkusormensa ympärille.;)

• Karvanenäinen
        LauraN kirjoitti:

ettet tapaa ns. matalan profiilin feministiä. He eivät pidä kovaa meteliä itsestään. Heillä on omat keinonsa hoitaa asioita äärimmäisen ovelasti mutta johdonmukaisesti. Saattaapi olla ettei kanssaolija tiedä olevansa feministin kanssa tekemisissä ennen kuin feministi on jo kietonut hänet pikkusormensa ympärille.;)

Ja kun se aika koittaa, heitetään nainen pihalle ja otetaan fiksumpi tilalle ;)

• Karvanenäinen
        tuomitset kirjoitti:

tasa-arvon tuolla tavalla pilkkaamalla? Eikö sinulla ole todellista tietoa feminismistä vai mistä tuollainen vihamielinen asenne?

ovat tämän yhteiskunnan ykkösvihollisia. Turmelevat perheiden elämän kaakatuksillaan ja kehtaavat vielä nauraa päälle.

Hyi olkoon! ^_^

• Nari_Säre

...vieläkään oikein tarkasti, mitä se feminismi kontra antifeminismi on (kun tässä alempana ihan perustellusti todettiin, että tietynlajinen feministi voi olla sitten tietynlajisen feminismin suhteen vastakkaista mieltä...).

Jos taas antifeministinä pidetään eräiden feminismin nimissä tehtyjen aloitteiden perusteltua kritisointikykyä, niin sitten voinen lukeutua antifeministiksi.

Mutta, asiaan. Isäni ja äitini - oikein mukavia suomalaisia maalla tukevasti juurensa omaavia ihmisiä. Tasa-arvo on ollut itsestäänselvyys maatilan töissä - tosin ihmiset ovat sitten harjoittaneet erilaista työnjakoa. Perusluterilaisia, kävivät kirkossa jouluna joskus, häissä, ja hautajaisissa. Itse pidän tämän lisäksi rikkautena, että olen saanut kasvaa poikana myös isoisän läheisessä läsnäolossa (valitettavasti isoäitini edesmeni ennen syntymääni) samassa taloudessa. Se on rikkautta ainakin lapsen kannalta.

Vanhemmiten kaupungistuttuani ja sitten alettuani lukea erilaisia viherpiiperrysvasemmistolaisuusnaisasia jne. ajatuksia, olen yhä enemmän oppinut arvostamaan maanläheistä kestävän kehityksen ja toisaalta ahkeran työnteon perintöä, jonka olen saanut vanhemmiltani - samoin luontevaa perheen sisäistä yhteyttä ja siitä kkumpuavaa luottamusta tulevaan, tasa-arvo on ollut aina itsestään selvää.

• tarkoitat

tuolla alussa olevalla? Missä tuollaista on todettu.

Ihmettelen vihamielistä pilkkaamistyylistä suhtautumistasi feminismiin, ihan pikkaisen vähentynyt, koska "äänekkäät" uskovaisetkaan eivät "pahojen asioiden listaan" ole merkinneet feminismiä, ainoastaan äärifeminismin.

• Nari_Säre
        tarkoitat kirjoitti:

tuolla alussa olevalla? Missä tuollaista on todettu.

Ihmettelen vihamielistä pilkkaamistyylistä suhtautumistasi feminismiin, ihan pikkaisen vähentynyt, koska "äänekkäät" uskovaisetkaan eivät "pahojen asioiden listaan" ole merkinneet feminismiä, ainoastaan äärifeminismin.

...jokunen viikko sitten keskustelu, jossa joku pro-feministimies viittasi siihen, että feminismin "sisällä" ollaan vastakkaista mieltä useista asioista.

Siksipä esim. itse pyrin yksilöimään millaisia feminismin ääriliikkeitä tai esim. konkreettisia "maltillisiakin" aloitteita kritisoin... Noin yleensä feminismi pohjoismaitten oloissa lienee tarpeetonta touhuilua, koska tasa-arvo sukupuolten välillä on aika lailla itsestään selvä asia... homma on ihmisten omista valinnoista kiinni, miten yhteiskunnassa sijoittuvat.

• itsestä kiinni
        Nari_Säre kirjoitti:

...jokunen viikko sitten keskustelu, jossa joku pro-feministimies viittasi siihen, että feminismin "sisällä" ollaan vastakkaista mieltä useista asioista.

Siksipä esim. itse pyrin yksilöimään millaisia feminismin ääriliikkeitä tai esim. konkreettisia "maltillisiakin" aloitteita kritisoin... Noin yleensä feminismi pohjoismaitten oloissa lienee tarpeetonta touhuilua, koska tasa-arvo sukupuolten välillä on aika lailla itsestään selvä asia... homma on ihmisten omista valinnoista kiinni, miten yhteiskunnassa sijoittuvat.

Et ole sinäkään palstalta mitään oppinut.

• yksinkertainen

pääsääntöisesti ihminen. Käsittääkseni sitä ovat myös vanhempani. Ehkä olen tulos heikosta hetkestä tai tarpeiston pettämisestä, mene ja tiedä.

• LauraN

Äitini feministi ja isäni pehmomies. Kotityöt jaettiin aina puoliksi, tosin isä teki jopa enemmän töitä.

• .l.l.l

Isäni ehdoton auktoriteetti. Äitini hiljainen myötäilijä. Kotitilalla oli selvästi jakaantuneet sp väliset työt ja erittäin vanhanaikaiset asenteet sp-roolien ja odotusten suhteen. Myös todella omituisia harhaluuloja sukupuolista.

• olen feministi

Tiedoksi.

• ihan rehellisesti vastata..?
      No isä oli ja on edelleen heikon itsetunnon omaava juntti, joka yritti toteuttaa hajoita ja hallitse menttaliteettia huonolla menestyksellä. Äitini hiljainen, joka otti iskuja vastaan aina siihen asti kunnes tuli känniin ja alkoi räyhätä takaisin.

Itse olen ihminen ja kannatan ehdottomasti tasa-arvoa! =D

• et kerro

loppujen lopuksi, että äiti löi isää. Mokomakin.

• et kerro kirjoitti:

loppujen lopuksi, että äiti löi isää. Mokomakin.

elämä on.. Monen moista.. Toisinaan osui toisinaan ei.. Ei ollut mun taistelu.

• sieltä
        johtajatar1 kirjoitti:

elämä on.. Monen moista.. Toisinaan osui toisinaan ei.. Ei ollut mun taistelu.

vai ei aina osunut, vahinko.

• erkkioskari

reheillisyys tällä palstalla on NIIN harvinaista.
        no , Feministien palstahan tämä on. Kiitos kun olit rehellinen.

• erkkioskari kirjoitti:

huudetaan konserteissa Brava (Linda Brava)
        ja miehille Bravo!
        No tämä on mitätön pikkuseikka.

• jaah
        erkkioskari kirjoitti:

No mitä sovinistiänkyrät täällä huudatte?

• jaah kirjoitti:

No mitä sovinistiänkyrät täällä huudatte?

vaikka klassisen musiikin konsertissa, voisit opppia myös jotain näistä kannatushuudoista.
        Ei tässä ollut sovimismin hippuakaan.

• en tarkoita
        epikuros kirjoitti:

vaikka klassisen musiikin konsertissa, voisit opppia myös jotain näistä kannatushuudoista.
        Ei tässä ollut sovimismin hippuakaan.

Sinä et ole vaikuttanut sovinistiänkyrältä.

• Hertha

Minkähänlaisia ovat kilpaurheilijoiden, eläintenkesyttäjien, scifi-kirjailijoiden, teologien, muurarien, transvestiittien vanhemmat?

Avoimin silmin siellä kadulla!

• aatos

ovat sellaisia, että niiden isit on ollut tuhmia / älyämättömiä niitä tai niiden äitejä kohtaan.

• feministien
        aatos kirjoitti:

ovat sellaisia, että niiden isit on ollut tuhmia / älyämättömiä niitä tai niiden äitejä kohtaan.

äiditkin aika tuhmia ja älyämättömiä miehiä kohtaan ja lapsiaankin kohtaan.

• Hertha
        aatos kirjoitti:

Päinvastoin.

Kun on lapsena elänyt perheessä, jossa on kunnon mies perheenisänä, oikein "valaistuu" iän myötä, kun näkee, millaisia miehet saattavat olla.

• aatos
        Hertha kirjoitti:

Päinvastoin.

Kun on lapsena elänyt perheessä, jossa on kunnon mies perheenisänä, oikein "valaistuu" iän myötä, kun näkee, millaisia miehet saattavat olla.

jos on kasvanut lintukodossa, niin raadollinen todellisuus voi aiheuttaa voimakkaan vastareaktion.

• aatos
        aatos kirjoitti:

Mistä luulet tietäväsi jotain feministien vanhemmista? Eikö ole omituista väittää asioita mistä ei voi tietää mitään?

• aatos
        aatos kirjoitti:

Mistä luulet tietäväsi jotain feministien vanhemmista? Eikö ole omituista väittää asioita mistä ei voi tietää mitään?

ressukkka omasta puolestasi.

• arvuuttaja kysyy
        aatos kirjoitti:

Ei ollut vaikea arvata että sovakot arvelevat feministeillä olleen kurjat vanhemmat.

Miksi he niin ajattelevat? Siksi, että nämä älypäämiehet ihan tosissaan luulevat että feminismi on VIKA. Vianhan on johduttava jostain. Vaikea lapsuus on se perinteinen selitys.

Olettekos sovakot tulleet ajatelleeksi, että feminismi onkin vain yksi tapa ajatella, eikä ollenkaan luonne- tms. -vika?

• aatos
        arvuuttaja kysyy kirjoitti:

Ei ollut vaikea arvata että sovakot arvelevat feministeillä olleen kurjat vanhemmat.

Miksi he niin ajattelevat? Siksi, että nämä älypäämiehet ihan tosissaan luulevat että feminismi on VIKA. Vianhan on johduttava jostain. Vaikea lapsuus on se perinteinen selitys.

Olettekos sovakot tulleet ajatelleeksi, että feminismi onkin vain yksi tapa ajatella, eikä ollenkaan luonne- tms. -vika?

on vain tapansa ajatella.

• Arvuuttaja myöntää
        aatos kirjoitti:

on vain tapansa ajatella.

Aatoksella on tosiaan oma tapansa ajatella.

• arvuuttaja kysyy

Kysyjä on etukäteen päättänyt että niiden vanhempien on täytynyt olla kurjia ja huonoja.J os joku väittää muuta niin alkup. kirjoittaja ei usko, koska vastaus ei ole hänen oman ajatuskulkunsa mukainen.

Kokeillaanpa:

vanhempani olivat julmia, kylmäsydämisiä ja tunteettomia, ja siksi minusta tuli feministi. Uskotko?

Entä tämä:

maailman ihanimmat vanhemmat, olivat reiluja, oikeudenmukaisia, rakastavia ja läsnäolevia, rohkaisivat järjen ja omatunnon käyttöön. Ei ihme että minusta tuli feministi. Uskotko tämän?

Jompi kumpi sattuu olemaan totta.

• muttei

tässä tapauksessa. Kyselin vain löytyykö jotain yhtäläisyyksiä. Mutta laidasta laitaan näyttää olevan. Joskus vaan olen miettinyt miksi juuri minä huomaan ja välitän tasa-arvosta, miksei joku muu.
        Sovakot varmaan ajattelevat viaksi, tai enpä oikein usko sitäkään.
        Minusta tuntuu, että miehet arvostavat feministejä. Kuka arvostaisi "ei mitään".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      242
      2081
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      188
      1627
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1272
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      982
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      806
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      790
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      771
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      750
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      24
      735
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      637
    Aihe