Mites nyt

suu pannaan?

Eteläisestä Afrikasta on totuttu kuulemaan pääasiassa huonoja uutisia kuten levottomuuksia, rotusortoa, jne...

Entäs nyt kun ne ajaa tietotekniikassa Suomen ohi heittämällä?

http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=9&news_id=57424

Meillä ministeriöt väkertää vielä windowsin kanssa. :)

10

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ubuntu dah

      Jepjep.
      Itsekkin Novelin Groupwiseä ja netwarea käyttäneenä tiedän että kyseessä on varsin fiksu systeemi.
      Yleensä kun tuollaisia uutisia tulee, kuvittelee tavallinen Windows-fanboy taneli että kyseessä on netistä ladattu ilmainen linux tjms.

      Novel on tehnyt kovaa työtä enteprise susen ja groupwisen eteen, ja noi ratkasut sopii hyvin kun ollaan tekemisissä todella suurien it-infrojen kanssa. Suomessa ei ole montaa isoa organisaatiota joka voisi ottaa täyden hyödyn näistä ratkaisuista. Täällä kun ollaan totuttu semmosiin parinsada työaseman verkkoihin.
      Sitten kun aletaan puhua tuhansista työasemista, ei windows verkko enää juuri huokuttele....

      • f mulder

        "Sitten kun aletaan puhua tuhansista työasemista, ei windows verkko enää juuri huokuttele...."
        Voisi jopa kuvitella että on kokemusta moisesta?


      • f mulder kirjoitti:

        "Sitten kun aletaan puhua tuhansista työasemista, ei windows verkko enää juuri huokuttele...."
        Voisi jopa kuvitella että on kokemusta moisesta?

        tapahtuu verkossa, jossa on win koneita ja päivitykset on mitä on, koska on jätetty käyttäjien "huoleksi"... Ja kun tuohon "soppaan" lisätään sopiva virus/mato!
        HUOM! Itse olen putsannut moisen jälkiän eräässä usean sadan koneen verkossa, aikaa meni näppärästi sellaset vajaa 2vko (koneet olivat ympäri kaupunkia eri toimipisteissä)!
        Kivaa eikö, mut eipä tarvinnut aamulla miettiä mitä tekee pitkin päivää!


      • uraa
        djmosse kirjoitti:

        tapahtuu verkossa, jossa on win koneita ja päivitykset on mitä on, koska on jätetty käyttäjien "huoleksi"... Ja kun tuohon "soppaan" lisätään sopiva virus/mato!
        HUOM! Itse olen putsannut moisen jälkiän eräässä usean sadan koneen verkossa, aikaa meni näppärästi sellaset vajaa 2vko (koneet olivat ympäri kaupunkia eri toimipisteissä)!
        Kivaa eikö, mut eipä tarvinnut aamulla miettiä mitä tekee pitkin päivää!

        Jos muka windows-työasemin korjaus on muka noin vaikeaa niin mitenkäs sitten linuxin? Se on niin vaikeakin...


      • uraa kirjoitti:

        Jos muka windows-työasemin korjaus on muka noin vaikeaa niin mitenkäs sitten linuxin? Se on niin vaikeakin...

        siinä se pointti onkin, tuossa tapauksessa kun EI OLISI tapahtunut mitään "epidemiaa", kun se ötökkä mikä pääsi sisäverkkoon, ei olisi tehnyt mitään vahinkoa!
        ;-)


        Jos muka windows-työasemin korjaus on muka noin vaikeaa niin mitenkäs sitten linuxin? Se on niin vaikeakin...


      • huraa
        uraa kirjoitti:

        Jos muka windows-työasemin korjaus on muka noin vaikeaa niin mitenkäs sitten linuxin? Se on niin vaikeakin...

        >...niin mitenkäs sitten linuxin?

        Winukka-faneille tulee ehkä yllätyksenä sellainen seikka että Linux-verkon ylläpito vaatii n. 5...10 kertaa vähemmän ylläpidon työtunteja verrattuna Windowsin vastaavaan.

        Se on yksi tärkeimmistä perusteista yritysten käyttöjärjestelmävalinnassa. Itse lisenssin hinta on ihan sama maksaako se muutaman satasen vai ei mitään. Kustannukset tulee elinkaaren aikana ihan muualta.


      • uraa
        huraa kirjoitti:

        >...niin mitenkäs sitten linuxin?

        Winukka-faneille tulee ehkä yllätyksenä sellainen seikka että Linux-verkon ylläpito vaatii n. 5...10 kertaa vähemmän ylläpidon työtunteja verrattuna Windowsin vastaavaan.

        Se on yksi tärkeimmistä perusteista yritysten käyttöjärjestelmävalinnassa. Itse lisenssin hinta on ihan sama maksaako se muutaman satasen vai ei mitään. Kustannukset tulee elinkaaren aikana ihan muualta.

        Windows on täysin graafinen, joten sen korjaus ja ylläpito on paljon nopeampaa ja helpompaa kuin linuxin.


      • niin!
        uraa kirjoitti:

        Windows on täysin graafinen, joten sen korjaus ja ylläpito on paljon nopeampaa ja helpompaa kuin linuxin.

        >Windows on täysin graafinen...

        Tämä oli viesti joka paljastaa tietosi tästä aiheesta. Kiitos siitä. :)


      • ylläpitää vai?
        uraa kirjoitti:

        Windows on täysin graafinen, joten sen korjaus ja ylläpito on paljon nopeampaa ja helpompaa kuin linuxin.

        Nythän kävi nolo tikki sulle. Jokainen tietojärjestelmän ylläpitäjä kyllä tietää tuon asian että miten se todellisuudessa on. Tuo väitteesi on kaupustelijan puhetta. Olen sen verran kaupustelijoita nähnyt että olen oppinut sellaiset tunnistamaan, eikä se vaikeaa ole keneltäkään.

        Sama kuin menisit sanomaan vaikkapa autonasentajalle että myymillämme kiintoavaimilla saa mutterin nopeammin auki kuin paineilmaräikällä. Meillä on Viilaamual-Inssiin(R) kiintoavaimia myytävänä kustannustehokkaaseen hintaan, näillä saa mutterit TODELLA nopeasti auki. Kaupustelijan lähdettyä sille nauretaan vielä seuraavana päivänä kahvihuoneessa ja sulle kävi nyt sama juttu ; )


      • huraa
        uraa kirjoitti:

        Windows on täysin graafinen, joten sen korjaus ja ylläpito on paljon nopeampaa ja helpompaa kuin linuxin.

        "...graafinen, joten sen korjaus ja ylläpito on paljon nopeampaa..."

        Taidat ollakin samainen Nelosen Pentti joka täällä jatkuvasti tekeytyy ylityhmäksi windowsin käyttäjäksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe